Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Pikkumyy Eiköhän se pikkuinen sieltä pian tule! :)

Täällä käyty viime viikolla rakenneultrassa! :) Tyttölupaushan sieltä paukahti! :heart: Kaikki oli kunnossa! Mitat hyvät ja painoarvio 366 grammaa. Tekee mieli alkaa ny osteleen kaikkee tyttötavaraa, mut sit mietin viä, et mitä jos muuttuukin pojaksi..eihän tää viä satavarmaa oo! Mut eiköhän se ny tyttö kuitenkin oo.. ;)

Nellielli ja pötkö 21+1
 
Pikkumyy: :heart:

nellielli: Me saatiin myös silloin rakenneultrassa tyttölupaus, mut jotenkin jäi epävarma olo kun napanuora oli edessä ja muutenkin tämä mahoton liikuskeli miten sattuun, niin en tiiä kuinka varmaa oli sit loppujen lopuks :D Mutta aluks olin tietty ihan sokeena tytöstä että ostin parit pinkit vaatteet ja sen jälkeen rupesin aatteleen että jos se onkin poika! Nyt ollaan sit hommattu kaikki melko neutraalia, että saa tulla kumpi vaan :heart:

Oi voi, kylläpä se viihtyykin alhaalla.. Jotenkin kauheen raskas olo mahassa. Ja aamuisin aamupala ei kyllä oo vähään aikaan maistunu.. Kaks lasia jäävettä menee aluks, joku hedelmä ja sit pakko yrittää saada leipä alas. Ostin taas jääkaapin täyteen hedelmiä ja poikkeuksellisesti perunarieskaa kun ruisleipä ei nyt ainakaan mee alas aamulla. Oon naureskellu, että jos hedelmiä voi syödä liikaa niin oon saanu jo yliannostuksen :LOL: Saatan nimittäin oikeesti syödä ihan järkysti hedelmiä päivässä! Juhannus oli siitä ällö, että syötiin sipsiä ja karkkia. Mies sai munkin osuudet kun ei oikein maistunu..aluks oli hyvää mut sit, töks..yök.. Karkki vielä vähemmän.. Mut Tupla oli hyvänmakusta! :p Mahassakin oli semmoset liikkeet kyllä että parempi kun jättää nuo herkut omaan arvoonsa. Sallin itselleni jatkossa jäätelön ja mökille voi ostaa vaikka Tuplan.

Oikeestaan kaikki vauvahankinnat on tehty, kyllä jännittää.. Nyt vaan odotellaan vauvaa.. Jotenkin niin epätodellinen fiilis. Pinnasänky kasattu.. Patja tulee parin viikon päästä kun tilasin. Vaunut tilasin eilen ja kestää 6-8vkoa. Turvakaukalon ostin eilen sekä Mandukan. Lipasto on tuossa vielä työn alla, eilen vaan väsytti niin kovasti ettei jaksanu kasata loppuun. Sais laittaa sit vaavin vaatteet lipastoon kun se ois kasattu. Siirryin jo htoiseen pesuaineeseen, mutta en kyllä vielä pese noita vaatteita. Vasta vähän lähemmin.

Oi voi kun on sekavat tunteet :LOL: Ehkä parempi mennä nyt vaan hakemaan hedelmää kaapista eikä miettiä liikoja.. :D

lemonade & mangusti 29+3
 
lemonade Mä odottelen varmaan viä elokuun ultraan, et jos siellä sit paremmin selviäis! :) Mulla on sillon kontrollikäynti sairaalan äitiyspolilla ja siä ne sit varmaankin taas ultraa.. Jospa siä sit näkis varmaksi sukupuolen! :) vaik oon kyl levinny joka suuntaan ja jotenki siitä jo aika satavarma, et tyttö tulee.. :D

Nellielli ja pötkö 21+2
 
nellielli: Mun pitää oottaa synnytystapa-arvioon sit varmaan :LOL: Siinä vaiheessa kyllä ihan sama, on jo niin lähellä h-hetkeä ettei auta enää tietää :D Mulla maha ihan edessä! Siks ihmettelenkin..ja kaikki veikkaa poikaa! No, eipä se masun muotokaan aina kaikkea kerro =)

Maha ollu tänään kyllä niiiiiiin raskas..tästä se lähtee..Vielä saa odotella vaavia :)
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli
Huomenta pitkästä aikaa! :)

Viimein pääsen mieki päivittelemään vähän paremmin.. Täällä ollu muuton lisäksi anoppi ja appi kylässä, niin eipä ole kauheasti viitsinyt kaksplussailla. :D kämppää ollaan saatu tosi kivasti mallilleen, ainoa vaan että toi pikkumakkari on vielä tavaroiden peitossa mutta eiköhän ne sieltä purkaudu omille paikoilleen. :D

Myylle tsemppiä tulevaan kovasti! ja Nelliellille onnea tyttölupauksesta! :)

Lemonade, täällä on sama että mie varmaan saan salaateista ja näistä yliannostuksen, kun tulee niitä vedettyä aika huolella. :D makea ei vaan mene alas, toki välillä tulee makeanhimo mutta se on tyydytetty parilla karkilla. Helppoa. :p

ON: Täällä vaan masu kasvaa ja jätkän liikkeet on alkaneet tuntua myös tuolla mahan sivuilla/kylkien alapuolella enemmän. Myös kävellessä on alkanu paremmin liikkeet tuntea, kauheasti pienimies möykkää jos ei muuta. :D Täällä lonkka- ja issiassäryt vaivaa, varsinkin työpäivän jälkeen seuraava yö on jotain todella hankalaa.. Saa nähdä kuinka kauan sitä töissä jaksaa, kun aamulla sitä on niin jäykkä ja kipeänkankea kun nousee sängystä. Muuten olotilat on olleet kyllä mitä mainioimpia! :)

Tässä saatte uutta masukuvaa, viime kuvasta on jo kuukausi (herranjestas, mihin aika menee!?) ja onhan tuo pullistunu ihan mukavasti ja noussu ylöspäin. :D


Huomenna hakemaan varaamat vaunut ja pinnasänkyä pitäis kattella että minkälaisen tuota haluaisi. Tuntuu että kaikkialla on vaan valkoisia sänkyjä, ku haluaisin semmosen tummaa puuta olevan. Noh, ehkä se mieleinen löytyy jostain. :D

Josko sitä sitte äkkiä valmistautumaan tulevaan työpäivään.. tän pitkän päivän kun jaksan niin huomisen saa sitte levähtää!

Chiba & My POKS 24+1 (poksun vähän myöhässä eilisestä :D)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
lemonade Kuulostaa kyl ihan poikamasulta sulla! :D mut eipä nekään aina pidä paikkaansa..synnytystapa-arviossa ei enää varmaan oo niin väliä tietää kumpi tosiaan tulee, kun on jo sit niin lähellä h-hetkeä! Mut jos sitä viä ehtis sit viime hetken shoppailuille.. :LOL:

Chiba Ihana masu edelleen! :heart: Ja mäkään en halunnut valkoista pinnasänkyä..meille tuli sit sellanen vaaleen ja tumman puun välimaasto.. ei tumma mut ei vaaleekaan! :)

Nellielli ja pötkö 21+3
 
Juhannusta vietelty rauhallisis merkeis.. kotona ollaan syöty isännän kans hyvin ja saunottu, ehtoot on sitte oltu kaverin mökillä.. Aiva mukavasti menny, ja on ollu kuiteski kiva nukkua yöt omas sängys. :) Lauantaina ku mentiin takas sinne mökille, nii siä naiset aiva yhtee ääneen totes, että mitä sun mahalle on tapahtunu, että nyt se on jysähtäny alaha (12h aikana :)).. Oloki on kyllä tukalampi, ja navan ympärystä repes eilen ihanille "rakkausarville"! Isännällä fiilis, että menee pari viikkoo yli, mutta..en tie tohdinko ääneen sanoo, että musta tuntuu, ettei ihan kauheen montaa päivää välttämättä enää mee.. Olo on jotenki outo?!? :confused: No, ehkä se ei merkkaa mitää, ehkä mä vaan oon Outo! :D ..tai johtuu väsystä, ja ilmas olevasta jännityksestä..

PikkuMyy ja Tirriäänen 40+2
Myy :D mulla tippui massu noin 2vrk ennen synnytystä ihan alas! muistan vielä ku eilisen ku äiti kauhisteli sitä, lauantaina se roikku melkein polvissa :D sunnuntaina tuli sitten lähtö ja maanantaina oli poika sylissä.. eli ei mee kauaa sulla enää! samoin olin väsynyt ja kauheen sellanen että haluan olla kotona vaan sekä "kerätä voimia", vaikken tienny tulevasta! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
niin ja sunnuntaiaamunahan mulla tuli limatulppaa ihan kunnolla ulos :) sekin oli aika varma merkkim vaikka sanotaanki että saattaa mennä aikaa vielä siitä, mutta mulla se kyllä kertoi tulevasta :D sunnuntai iltapäivällä olin jo sitte varma et lähtö tulee ku alkoi erilaiset supistelut! voi niitä aikoja.. mie haluan uudestaa synnyttämään :D
 
Heippa!

No niin. Eilen oli taas lääkäri ja kaikki ihan kunnossa edelleen.
Elikkäs verenpaine ok, pissa puhdas, tarjonta edelleen rt, hb pysynyt samana eli 106, mutta B12-vitamiini on saatu nousuun tuolla pillerilääkityksellä onneksi! Ei tarvi ruveta pistämään. Nyt ois mulle tullu n.12kg painoa alusta, mikä on ihan ok. Luulen että se lähtee hyvinkin helposti, kun olen liikkuvaa sorttia, eikä syöminenkään ole mitää mässäilyä.. Tosin ihan kaikkia ei tarvi karistaa, kun lähtöpaino oli ehkä turhan matala.. Vauvan kokoarvio oli nyt aika tasalleen 2000g ja sf-mitta 29. Kohdunsuulla ei muutosta edelliseen, eli se ois sen 2,5cm ja puolikova. Enpä usko että tytteli lähtee syntymään enää ennen aikojaan, vaan näillä mennään loppuun asti ellei yli! Toivotaan nyt ainakin ensi viikon yli, kun lähdetään lomareissulle etelä-suomeen.. Sen jälkeen saa tulla vaikka heti :) Varalta pakataan matkaan kuitenkin sairaalakassi ja turvakaukalo, jos vaikka kävisikin niin hassusti että alkaa syntymään.

Juu. Muuten olossa on tapahtunut selkeitä muutoksia huonompaan, eli turvotus vaivaa jaloissa, närästää nyt jo ihan pystyasennossakin kun aikaisemmin saattoi olla makuuasennossa silloin tällöin.. Maha painaa melkoisesti ja niitä kuuluisia repäisykipuja saa potea joka yö kylkeä kääntäessä. Onneksi tukivyö auttaa asiaa, eli ilman sitä maha ois koko ajan ihan kovana ja tuntuis että tippuu. Tukee siis mukavasti eikä supistelujakaan ole niin usein sen myötä.

Vielä Paljon Onnea Emby Pojasta! En muistanut viimeksi onnitella :ashamed:
ja
Pikkumyyllekin tsempit nyt loppurutistukseen! Pian se pikkuinen sieltä maailmaan parkaisee, aivan varmasti :)

Eipä muuta.

-pansku- ja bubu 34+4 :heart:
 
Varmaan myy on jakautunut, ainakin itellä olis semmonen kutina että kohta saadaan vauvauutisia. :)

Me haettiin ne vaunutki torstaina ja ai että ne on hianot. :heart: Kokoajan tulee huokailtua ja aina ohimennen vähän kokeiltua. :D vielä olis aikaa, että pääsis noita ihan oikeasti kokeilemaan pikkumiehen kanssa!
Tällä viikolla varmaan haetaan sänky kun löydettiin semmonen mikä on meidän mieleen. Sitte onkin ns. isommat hankittu. Kaukalo tuossa ostettiinkin jo jokin aika sitten. Parin viikon päästä olis sitte neuvolalääkärikin uudessa neuvolassa, on ainakin lyhyt matka kun tien toisella puolella sijaitsee. :D

Olisko joku tosiaan tehny meille sen uuden pinon? Jos ei ketään vapaaehtoista löydy niin kai se mie sitten voin sen tehdä. Kauaa en kerkeä päivitellä ku tää aika juoksee ihan mahdottomaa kyytiä.

Chiba & My 24+6 :heart:
 
Onkos täällä ollu alaselän kanssa vaivoja muilla jo näinkin "alkuvaiheessa"?
Mulla on ollu pientä vaivaa jo aiemmin (mut ihan satunnaisesti), mut nyt kun joutuu töissä istuun koko ajan tietokoneella, niin on epämiellyttävä olo alaselässä..ja se olo on ihan koko ajan..yritän suoristaa kroppaa ja kaikkee, niin silti koko ajan sellanen puutunut ja epämiellyttävä olo.. : / Mä aattelin, ettei mulle tulis ongelmia selän kanssa, kun oon tosi aktiiviliikkuja, mut mut..ei kai se sitä sit kato..

Chiba Mä haaveilen kans jo vaunuista.. :) olis ihana nekin jo pian ostaa, vaikkei niitä nyt tartte viä, mut ainakin olis valmiina sit..eikä menis viime hetkille.. :) Turvakaukalo saadaan onneks miehen veljeltä ja sen vaimolta! :) ei tartte sitä sit ostaa ite..

Nellielli ja pötkö 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Nellielli, mulla :wave: tai enemmänkin issiaskipuja varsinkin tolla oikealla puolella, mutta välillä toi alaselkäkin jomottaa ja tuntuu jäykältä, varsinkin jos joutuu paljon töissä rehkimään.
Jos vaan kykenet ja pystyt niin yritä välillä vaikka seisaaltaan tehdä töitä ja ainakin mie sain neuvolasta jumppausohjeita, niin sitte pidät aina itselle pienet jumppatauot työpäivän aikana. :D

Mie olin hätäinen noiden vaunujen kanssa ja saatiinpa ainaski ne, mitä tahdottiin. :) sillä jos olis joutunut tilaamaan jotain tietynlaista niin olis saattanu mennä parikin kuukautta... eli parempi ajoissa kuin myöhässä. :D Ja jos käytettynä meinaa vaunuja niin kannattaahan se ajoissa katsoa, jos meinaa jostain huutonetistä huutaa tms.
 
Chiba Mulla ei oikein mahdollisuutta tehdä töitä muuta kun istuen..mun työ on pelkkää koneella tekemistä..kaikki tehdään koneella..ja nyt on niin kiire ollu koko päivän, et hyvä kun on ehtiny vessaan.. Seisten koneella on viä huonompi mitään tehdä.. :| Kaveri sano, et sillä oli tällee puolivälissä kans ongelmia selän kanssa, mut ne katos sit kyl taas vähän ajan päästä. Toivon, et mulla olis sama juttu! :) muuten ei mitään, mut istuminen ei tunnu kivalta ja harmi vaan, kun sitä tulee tehtyä se 8 tuntia päivässä plus päälle viä työmatkat bussilla.. :( Noo, kai tää tästä! :)

Nellielli ja pötkö 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! :wave:

Toivottavasti juhannus meni kaikilla kivasti. :)

nellielli Miulla oli tuon selän kanssa aika ikäväkin välillä tehdä töitä, kun jomotti istuminen. Ja tosiaan töiden tekeminen muussa asennossa työpaikalla ei onnistun. Onko siulla mahdollisuutta tehdä töitä kotona? Tällöin asentojen vaihtaminen ja selän lepuuttaminen voisi onnistua paremmin. Miulla se ainakin helpotti olemista.

(.) Tänään käyty neuvolassa (th).

rv 34+1 (32+1)
painonmuutos/vko +1000g (+519g) :( turvotusta alkaa olemaan jonkin verran
turvotus +/+ (+/-)
prot/gluk -/-
hb 126 (111) :D appelsiinimehu taisi auttaa :)
sf 30 (30)
tarjonta rt1 (mikä lie tuo 1 on...)
syke +135 (+135)
liikkeet ++ (++)

Oma terkkari on kesälomalla, mutta hyvin tuli juttuun sijaisen kanssa. :) Vähän kyllä jännitti, että millainenkohan hää on. Kahden viikon päästä olisi lääkärineuvola ja silloin kattellaan, että onko paikat missä kuosissa. Nyt kyllä vaikuttaa, että eiköhän tää pieni viihdy massussa vielä vähän aikaa. :)

Tänään innostuin pesemään pienimpiä vaatteita ja vaippoja. :) Kiva saada vähän puuhastella, mutta siten ettei tarvi kiireellä tehdä. Ai niin, turvakaukalo käytiin hakemassa viime viikolla. Jotenkin tuntuu oudolta, kun se on tuolla nurkassa muoveissa, mutta toisaalta tuntuu, että se tekee vauvan tulosta jotenkin konkreettisempaa. Mieskin tossa totesi, että onhan tässä tottunut ajatukseen, että meille tulee lapsi ja että raskaana ollaan, mutta ajatus siitä, että se lapsi tulee ihan kohta vaatii vielä totuttelua. Vaikea sitä on itsekin uskoa, että kahden kuukauden sisään tuo asukki on ulkoistettu. :)

Mutta nyt pitää taas mennä nostamaan kintut kohti kattoa... Alkaa olemaan sellaiset nakkivarpaat taas... :|

Jaksamisia ja ihania kesäpäiviä kaikille!

Taiteilijatar ja hyvin liikkuvainen Tättägluu 34+1
 

Yhteistyössä