Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Moulinrouge, rohkeasti mukaan vaan! Kiva saada uusia ihmisiä tännekin puolelle. :)

Nellielli
, en kyllä viitsi alkaa leikkimään yliannostuksilla ja sen semmoisilla, vaikka eipä siitä luultavammin ole mitään haittaa vauvalle kun ei ole kokoaikaista, muttaku tää raskautuminen ei mitään helppoa ole ollut menen oman mielenrauhan vuoksi turvallisin keinoin. :D Nautitaan nyt näistä kaikista vaivoista, kun tätä on odotettukin.
 
NiQ
Chiba ja nellielli mä kysyin silloin raskausaikana lääkärineuvolan lääkäriltä että voinko syödä magnesiumlisää kun mulla on yks jänne revennyt monta vuotta sitten ja se vaatii säännöllistä magnesiumlisän överisyöntiä ettei ala kipuileen. Lääkäri kehotti olla syömättä, kun ei oo todistettua tietoa mitä noi magnesiumöverit tekee sikiölle...
 
Chiballe: huikkailen äkkiä,että mä otin raskausaikana joka toinen päivä magnesiumlisän ja joka toinen päivä vitamiinin,näin ei tullu yliannostusta,mutta suonenvedot väheni! ;) Ja sit sitä vissyä kans!

Taiska ja Luca 10kk ja muru 16+6 :)
 
Moulinrouge Tervetuloa! :) Kiva ku tännekki puolelle tulee lisää väkee, jos vaikka vähä vilkastuiski.. Taitaa kyllä osasyynä hiljasuudelle olla, kesä, ja ihanat ilmat! :cool:

( . ) Täälä on polikäynti takana. Kaikki oli tirriääsellä hyvin. Lääkäri vaa puheillaan pelotteli meitä ku vatsan koon takia tuumas ennen ultraa, että mahtaakohan mahtua tulemaan.. Mutta eihän painoarvio ollu kuitenkaa ku 3200g-3300g. Kohdun suu oli kiinni, eli siä ei mitää edistystä ilmeisesti. Kanavan pituudesta ei mitää puhunu..ja paljo jäi puhumatta ja kysymättä ku lääkäri oli ulkomaalainen ja puhu huonoo suomee. Se oli kyllä ihan perseestä, siis tää "kielimuuri". Osasi kyllä varmasti asiansa vaikka puhe oliki vähä sitä sun tätä. Ihmetteli, että miks ei missään vaihees oo otettu toksemiakokeita, ku turvotusta mulla on ollu niin kauan ja nyt viä niin paljo. Kävin sitte viä labraski ja soittelevat sitte huomenna jos niis jotain näkyy. Käynnistystä ei viä sen kummemmin mietitty, koska vauva oli "pikkunen". Mutta uus aika ens viikolla keskiviikkona (rv39+5) turvotusten takia ja jos niiden ja väsyn osalta edelleen sama tilanne nii sitte lähdetään käynnisteleen.

Ihan hyvillä mielin käynnistä. Sai ainaki kokoarvioo ja muutenki tietää, että tuola on kaikki ok, pikkuunen nähty kuiteski viimeks rv23!

PikkuMyy87 ja Tirriäänen 38+5 :heart:
 
Heippa!

Kiva saada lisää odottajia tänne :)

Eilen käytiin np-ultrassa.. ei meinannu tyyppi kääntyä niin että oltais niskaturvotus saatu mitattua, kaikki muut temput kyllä näytti :D kävin sitten välissä diabeteslääkärillä, joka ihasteli sokeriarvojani ja sanoi että varmaan jo rv37 ruetaan miettimään synnytystä..
Menin sitten uudestaan ultraan ja toveri olikin loistavassa asennossa! :) niskaturvotusta vaan 0,5mm ja muutenkin näytti kuulemma hienolta yksilöltä :) :heart:
kävin vierä veriseuloissa ja jos jotain hälyttävää on niin viikon sisään soitetaan..
Niin ja LA nyt tarkentui vielä eli 31.12.-12 :heart:

Mukavan lämpösiä päiviä kaikille!

YP & Fantti 11+3 :heart:
 
Miten tähän asiaan osaisi suhtautua niin, et MÄ oon OIKEESTI RASKAANA! :D Mä oon niin monta kertaa ollut "raskaana" ennen kuin alettiin yrittämään ja nyt ei pysty millään uskomaan et se on totta. Silti, nää silikonitissit (ei siis kipeet, ainoastaan toden todella pyöreät :)) ja kaupassa vauvojen bodeista alkava vollotus silti kertoo jotain. Olispa jo ees eka neuvola.
Kiitos kaikille, kun niin lämpimästi toivotatte tervetulleeksi. Kyl mä vähän kadehdin ku teillä monilla on jo mahaa mistä tuntea potkuja yms. Perästä kuuluu!
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade
Moulinrouge Aika matelee siihen rv12 asti, ja sitte se menee aivan siivillä! Joten Nauti!! :D Ja älä murehri sitä, että "et tajuu" olevas raskaana.. Mun mies tuli toissapäivänä töistä kotio ja sano, että hei, ooks sä hoksannu, että meillä voi olla vauva ihan koska vaa..!! :LOL: Juu En! :D Mistäs sä sen hoksasit?? ;)

( . ) Täälä vaa väsyttää ja väsyttää ja väsyttää!! |O Mahtifiilis lähtee ponnistaan ku yks on aiva poikki.. :whistle: No, eiköhän se tästä..

PikkuMyy ja Tirriäänen 39+0 PoKsPoKs :heart:
 
Taiska, täytyyki kokeilla tolleen jos ei meinaa mennä noi vedot ohitse. Toki kokeilen ensin ruokavaliolla ja runsaalla juomisella. Ainaski nyt kun on kivennäisvesiä/vettä juonu kunnolla niin eipä ole pohkeitakaan kiusannu vedot. :)

Moulinrouge, kuule mie en osaa vieläkään uskoa että olen raskaana, vaikka jätkä potkii ja myllää sisällä. :D Sitä kerkes olla kahden vuoden aikana niin monta kertaa raskaana, ettei nyt meinaa uskoa ei sitte millään.

Myy, mulla on kanssa jostain tupsahtanu väsymys. Mietin jo että miten tässä jaksaa iltavuoroon lähteä. |O

Jaahans, se pitäis nyt varmaan laittaa tää päivä kamoja kasaan ja huomenna sitte vaihtaa maisemaa. Huhhui, kunhan viikonlopusta selvitään niin sitten ei ole huolen häivää. :D Onneksi miehet hoitaa tuon raskaamman osuuden, mie voin vaan tehdä ruokaa ja komennella niitä. Onneksi koiruudetki on niin reippaita tapauksia niin ei muutot hätkäytä, ainakaan kauheasti. :)

Chiba & My 22+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
yöperhonen Onnea ultrakuulumisista! :heart:

moulinrouge Mulla tulee sunnuntaina puoliväli raskautta ja nyt alan vasta tajuaan, et oikeesti oon raskaana.. :D joteki ollu vaikee uskoo, kun ei oo mitään kauheeta raskausmahaa tullu (vaikka painoa on kyl tullu.. ;) ) ja kun ei oo viä liikkeitä tuntenu..mut nyt kun alko tällä viikolla oikeesti tunteen kunnolla liikkeitä, niin on alkanu tää raskauskin tuleen todellisemmaks! :) vaikka totta kai sitä on edelleen hetkittäin olo, et onko tää nyt oikeesti todellista vai ei.. :D

Nellielli ja pötkö 19+5
 
ja muille sanon tämän: aika menee kamalan nopeaan, nauttikaa joka hetkestä, ottakaa kaikki irti ajasta mitä vaan saatte :heart: tulette kaipaamaan niitä, minäkin kaipaan jo joka hetkeä pojan syntymästä, samalla odotan joka aamua innolla! tänään oon taas ollu vaan niin onneni hekumoissa, mä olen äiti ja niin onnellinen siitä :heart:

tiuhti ja rakas pikkumies M melkein 2kk :heart:
 
Hey
Hei kaikki ihanat!!:heart:

Pakko taas tulla huutelee teille tänne!
Varsinkin Pikkumyy-murulle haluan taas toivottaa hirmusen paljon tsemppiä tulevaan koitokseen ja kaikkeen siihen ihanaan mitä siitä palkinnoksi saa!:heart:
Mulla melkein tippa linssissä, kun ajattelen että oot kohti äiti, vaikka IHAN JUST ÄSKEN PLUSSASIT. :O
Myös kaikille teille muille upeille äideille paljon voimia ja tsemppiä! Käyn lähes päivittäin teidän kuulumisia lukemassa, ootte kaikki osaltaan tehneet tästä matkasta helpompaa, vaikka olettekin jo tällä puolen!:hug:
Omasta navasta sen verran, että viimeinen Clomi-avusteinen kierto oli ja meni, testit negaa, menkkoja odotan sunnuntaiksi. Seuraavaksi alkaa pistos-hoidot. Toiveet korkealla vaikka toisaalta ajattelen että miksi sekään auttaisi. Ehkä, ehkä vielä joku päivä myös minä löydän itseni täältä odottajista, teistä moni on siinä asiassa hyvä esimerkki. En vaan koskaan olisi uskonut että tässä menisi näinkin kauan ja että ennenkaikkea tää olis näin rankkaa.
Mutta, kaikille teille ihanuuksille mielettömän mahtavaa, lämmintä ja ihanaa kesää!!
Olette ajatuksissa!!:heart:

-Yhä ihmeisiin uskova Hey, haaveilijoista vieläkin...-
 
Viimeksi muokattu:
Hey muru :heart: Mulla meni kylmät väreet ja sitte tuli niiin itku..! :'( :heart: Oot sä vaan niin ihana! ..jospa kesä tekis taikojaan, ja säkin jo pääsisit kasvattelemaan kevät masua..! :heart: Voimia muru!

Chiballe voimia muuttoon! Älähän rehki liikaa!! :D
 
No ehkä mä sit tyydyn muistuttamaan itseäni aamuisin, missä tilassa ollaan! :)
Minkälaisia töitä te kaikki teette? Mietein itse, kun oma työni on todella fyysistä, et mistä sitä sit tietää, mikä vielä on hyvän maun rajoissa ja mikä aiheuttaa ennenaikaisen synnytyksen. Täytyy varmaa neuvolassa ottaa puheeks.
Itse oon siis kaupassa hedelmä-vihannesosastolla ja yksittäinen nosto on keskimäärin 15 kg. Vaikka oon jo pari vuotta noita hommia tehnyt, silti tuntuu nyt jo siltä, et täytyis vähä hellittää.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Pikaseen neuvolakuulumisia.

Rv 32+1 (28+2)
Painonmuutos/vko +519 (+438)
Turvotus +/- (+/-)
Prot/Gluk -/- (-/-)
Hb 111
Sf 30 (24)
Tarjonta rt
Syke +135 (+145)
Liikkeet ++

Eli kaikki ihan ok. Painonkehityksestä lyhyesti juteltiin ja neuvolatäti oli ihan tyytyväinen kehitykseen, eli ei mitenkään ollut moksiskaan siitä, että nyt on käytännössä tuo 10 kiloa tullut lisää. Hemoglobiini senkun jatkaa laskuaan lisäraudasta huolimatta. :/ Toisaalta, ei sitä tiedä vaikka olisi reilusti huonompi, jos ei rautaa söisi. Toivottavasti ei kuitenkaan anemian puolelle menisi...

Jatkossa tosiaan käynnit sitten kahden viikon välein ja lääkärineuvolan jälkeen viikon välein. :)

Aurinkoista viikonalkua kaikille! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 32+1
 
Heipp!

Poksunpahan vaan! Jutella ens viikolla enempi, kun pääsen taas lääkärille tarkistettavaksi. Supisteluja on kyllä ihan tiuhaan, vaan ei kai kipeitä...

Sen verran, että B12-vitamiinin jouduin alottamaan 4tabletilla/pv, joka toivottavasti riittää ja saisi myös tuon hempan nousemaan.. Anemisena siis mennään edelleen..

-pansku- ja bubutyttönen 33+0 :heart:
 
Huomenta!

Ensimmäisenä tiuhtille että ihana kun olit ajatellut minua. Jostain syystä en ollu huomannu sinun viestiä niin olisin kyllä aikaisemmin vastannut. Kiitos muru, piristit todella mun päivää. :heart:

Muutosta selvitty jokseenkin hengissä ja vanha kämppä siivottu viimeisillä apinan raivoilla. Nyt täytyy todeta että on vähän takki tyhjä ja on tullut senkin edestä kärtyttyä ja itkua tihrustettua. Kivasti nilkkoja särkee, lonkkia myös eikä selkäkään mikään kivuton ole. Vielä on tullut nukuttua tosi huonosti/vähän niin sekin verottaa. Noh, tärkeintä on että jätkä potkii ja myllää kamalasti, nytkin on kunnon jumpat menossa. :heart:

Tuli kauhea valitusviesti mutta purkasin vähän mieltä. Tulen kunnolla sitte kommentoimaan muiden juttuja kun saan koneen nenän eteen ja kunnon netin myös. Tää puhelimella selaus on yllättävän jähmeää.

Chiba & My 23+0 POKS :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Myy kyseli suolesta :) paranemaan päin, aloitin kortisonin ja asacolin annosta nostettiin! vessakertoja enään sen 5 kpl päivässä, löysää on eikä ruoka oikein vielä sula mutta ei se mitään :D paranemaan päin! soitin uudestaa sinne lääkäriin, mun soittopyyntö ei ollu taaskaa menny eteenpäin, olin niin helvetin vihanen :kieh: lääkäri soittiki sit samantein mulle :D ei tarvinu enää odottaa.. mutta viikon odotin kiltisti yli luvatusta ajasta..

ja jouduin tässäki välissä menee vessaan ku alko just sopivasti kiertää mahassa :D huh huh.. kiire tuli!!!

muita kuulumisia voi käydä lukee synnyttäneiden pinkasta!

kuinkas sä myy ite voit? aika lähenee :D hurjaa :heart: säkin oot kohta äiskä!

Chiba, nyt yritä sitte levätä urakan jälkeen kunnolla, joohan? :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Hey, murunen :heart: usko mua, se tulee kun sitä vähiten odottaa :heart:

myös urkin tuolla vauvakuume puolella että iloksi on plussannut :heart: Chiba ainakin taitaa muistaa vielä? :)

-pansku-, koita olla nyt rennosti ettei kuiteskaa ihan vielä syntyisi :) joohan? vielä muutama viikko niin sitten on hyvä! vaikka nytkin on jo hyvät viikot, mutta keuhkot ei välttis ole vielä loppuun saakka kehittynyt..

taiteilijatar, ota raudan kanssa samaan aikaan c-vit poretabletti!!! ja vältä maitoa tuntia ennen ja kaksi tuntia jälkeen oton, auttaiskohan? mulla ainakin alkoi nousemaan paremmin tuollatapaa :)

ihanaa odotusaikaa kaikille :heart:

tiuhti ja Matias 2kk
 
Heivaan naikkoset ihanaiset!

Kyl on arki iskeny päin kasvoja ja kovaa.. Mun mielestä jotenkin yllättävän rankkaa ja outoa ja uutta tää perhe-elämä.

Nökö ei nuku öisin.. Syö ja ihmettelee, hiukan kiukuttelee.. Syliin nukahtaa, mutko laitat sänkyyn, ni alkaa huuto.. Eka silmätulehduskin on koettu, tänään menee tipat viimestä kertaa.. Olen VÄ-SY-NY. Onneks mies on aivan ihana, kultanen apu :heart: :heart:

Perjantaina tosiaan kotiuduttiin. Huomenna tulee neuvola naikkonen käymään..
Tikit sain tänään pois..

Synnytystarina on täällä kyl niin tylsä ja tuikitavallinen sektio, et aikalailla turha sellasta tänne rustata. Helvetin outoa olla täysin sielun ja ruumiin voimin leikkauspöydällä, mut mitään et tunne o_O Haluat siirtää jalkaa, mut ei kykene..
Mies sai leikata napanuoran hoitohuoneessa, kun lääkäri oli jättäny sen verran pitkän pätkän sitä :) Ihan hieno ele.

Hyvin on toivuttu. Henkisesti toipuu tästä kaikesta ehkä.. öö.. jaa-a..
..en ymmärrä miten ihmiset lähtee tähän rumbaan aina uudelleen ja uudelleen. Mut, kai tää kaikki unohtuu tai jotain.. Tällä hetkellä sellanen olo, et tämä riittää mulle. Nyt on kaikki se mitä olen aina toivonu :heart:

Oikein ihanaa kesää naikkosille :cool: Ja PikkuMyylle isot tsempit tulevaan! :wave:

Emby^ ja Nökö 9pv :heart:
 
Hei kaikille!

moulinrouge Tein pääasiassa istumatyötä. Painavimmat nostelut jätin suosiolla muille, ja eipä miulta sellaista enää tuossa loppuvaiheessa odotettukaan. ;) Istumatyö ei ollut hyvä miulle. Nyt kivaa, kun voi istua ja seistä milloin lystää, kun saa olla kotona. Ja liikkua muutenkin enemmän. :)

Chiba Hyvä, että saitte muuton hoidettua. Muistathan levätä nyt sitten välillä. :)

tiuhti_ Oon raudan ajottan iltaan noin kaksi tuntia iltapalan jälkeen. Eli ei pitäisi maitotuotteiden vaikuttaa. :/ Yllätyin kyllä tuota hemoglobiinia, koska kun alotin lisäraudan hävis sellain totaaliväsymys. Kyllähän sitä väsyny on, mut jaksaa sentään tehdä jotain. Pitää varmaan kokeilla jollain appelsiinimehulla (ilman lisättyä kalsiumia ;) ) vetästä noi kapselit alas. Porejuomat ei oikein meinaa mennä. :)

Emby^
Jaksamista arkeen! :hug:

(.) Heh... Sitä on ollut hankintojen suhteen tosi nuiva ja ajatellu, et kyllä sitä ehtii. Mutta varattiin sitten jo kastepäivä. ;) Halusin meidän vihkipapin kastepapiksi, ni piti olla ajoissa liikkeellä. :) Alustaviahan noi varaukset on, et muuttaa vielä voi, jos tarvetta ilmenee. Kiva, kun sai yhden asian pois mielestä. :)

Mutta nyt pitää mennä.

Hyvää viikonjatkoa kaikille! :)

Taiteilijatar ja Tättägluu 32+3
 
No niin! Onpa ollu mahtava loppuviikko! Mies piti myös pidennetyn viikonlopun ja oltiin mökillä ke-pe, saunottiin+uitiin+herkuteltiin/syötiin. Perjantaina käytiin vuokraamas leffoja, töllöteltiin pari ja eilen käytiin mummun ja vaarin mökillä syömässä. Tänään saatetaan vielä käydä mökillä jos jaksaa tai sit vaan köllötellään kotona :D

Huomenna meen hakemaan turvakaukalon ja samalla tilaan vaunut. Vielä oon pohtinu, otanko ilmakennoilla vai ilmakumeilla..Argh..miks joka asiassa pitää olla niin paljon vaihtoehtoja :kieh: Ja samalla käyn BodyShopis kattomassa jos ois naamalle jotain ainetta.. Alkaa ottaa niin aivoon tää mun naama.. Ihan hirveeks menny iho.. Mut eipä taida mikään auttaa..

Tiistaina olin neuvolassa, edellisen kerran olin 2vkoa sitten. Sf-mitta 28 (25,5), pissa - (-), Paino +400/vko (+400/vko), RR 138/81 (115/78), syke 142 (150), pää alaspäin köllötteli! Verenpaine vähän normia korkeampi kun otettiin samantien kun tultiin ja olin ihan hengästyny, lääkärille oli heti aika niin ei ollut aikaa ootella. Painoa tullut nyt 4,4kg ekasta käynnistä.

lemonade & mangusti 29+1 :heart:
 
Juhannusta vietelty rauhallisis merkeis.. kotona ollaan syöty isännän kans hyvin ja saunottu, ehtoot on sitte oltu kaverin mökillä.. Aiva mukavasti menny, ja on ollu kuiteski kiva nukkua yöt omas sängys. :) Lauantaina ku mentiin takas sinne mökille, nii siä naiset aiva yhtee ääneen totes, että mitä sun mahalle on tapahtunu, että nyt se on jysähtäny alaha (12h aikana :)).. Oloki on kyllä tukalampi, ja navan ympärystä repes eilen ihanille "rakkausarville"! Isännällä fiilis, että menee pari viikkoo yli, mutta..en tie tohdinko ääneen sanoo, että musta tuntuu, ettei ihan kauheen montaa päivää välttämättä enää mee.. Olo on jotenki outo?!? :confused: No, ehkä se ei merkkaa mitää, ehkä mä vaan oon Outo! :D ..tai johtuu väsystä, ja ilmas olevasta jännityksestä..

PikkuMyy ja Tirriäänen 40+2
 

Yhteistyössä