Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Pikkumyy No öh, joo jokusen tunnin siinä yritin nukkua ja tsekkailin aina kellosta kun supisti.. Ei ne kovin pahasti kipeää tehny, tuntu vaan makoillessa kipeämmältä kuin istuessa.. Meinasin jo soitella synnärille, vaan sain sitten nukahdettua kun supistelutkin lakkasi.
Rauhallisesti yritetään kyllä ottaa, ei nyt tarvitse ainakaan koiraa olla lenkittämässä, joka helpottaa huomattavasti!

POKS 20+0! :heart: Niin se vaan puoliväli tuli vastaan että hujahti.

Embylle onnea täysiaikaisuudesta! :) pari viikkoa niin on nyytti kainalossa.

Me saatiin kämppätarjous, nyt onki sitte hirveää rumbaa selvitellä asioita ja käytiin sitä eilen katsomassaki! Saa nähdä joutuuko sitä tosiaan ens kuun puolessa välin muuttohommiin! Minusta on varmaan tullu vanha ku alkanu raha-asiat hirvittämään ja paljon tulee pohdiskeltua (ehkä liikaakin) asioita.

Mutta sitte vielä pakollinen mahakuva näin poksumisen kunniaksi.. :heart:

Heippistä likat :)

on ollu kiirusta :D poika vie paljon aikaa päivistä ja sitte on kotihommia ja pihahommia :) nyt varsinku ku kelit on suonu niin on tullu pihalla oltua paljon!

joo, suoliasiaa.. se on alkanu temppuaa ja oon eilisestä asti odottanu soittoa lääkäriltä että lääkitystä pitäs kattoa uusiksi, mutta ei oo soittanu :( soitin sinne jo viime torstaina jolloin lääkäri oli lomalla ja jätettiin soittipyyntö, että soittaa viimeistään tänään ennen klo 15.00.. vessakerrat alkaa olemaan jo 10 luokkaa päivässä (ei kuitenkaa niin paha vielä) ÄLLÖVAROTUS ja tulee osittain limaa ja vertakin joissakin ulostekerroissa (sori yksityiskohdat :D).. eli joo, raskauden aikana toimi hyvin, nyt ei enää ja alkaa taas pahenee näköjää :( ja kun en voi mitätahansa lääkkeitäå käyttää, koska imetän.. niin sais se lääkäri luvan alkaa soittelemaa!!!

nyt on vähä auki nää asiat, ei muista enää :D mutta ihanku mulla tulis ovislimaa :D ja joo, eilen harrasteltiin, ILMAN EHKÄSYÄ ;) ei kyllä tarviis vielä tulla pikkukakkosta.. mutta se voi olla kyllä jälkivuotoakin vielä! mistä ihmeestä mä tiiän?? :D

Chiballa
kasvaa massu hurjaa vauhtia! oliko sulla tänää ultra? tsemppiä muru :heart:

-pansku-, ens kerralla jos supistukset kestää yli tunnin säännöllisinä, mene ihmeessä näytille!!!!! tsemppiä :) onneks on hyvät viikot jo :heart:

siellä alkaa loppu häämöttämään aika monella taas :) tsemppiä ihanaiset :heart: kohta tavataan toisella puolella!

tiuhti ja rakas 5vko

Nyt on ultrassa käyty ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Vastasi pieni viikkojansa täysin ja ultraaja oli niin haltioissaan, kun sai sydämestä niin hienot kuvat. :D

Meillä kävikin tuuri, kun sopivasti meidän ajalle sattu 4D-kouluttaja joka tuli opastamaan ultraajaa, saatiin nähdä kivasti 4D-kuvaa ja saatiin ihan sika paljon kuvia. Ei haittaa yhtään!

Ja poikalupaus saatiin, ei kyllä voinut erehtyä kun niin auliisti paikkojansa vilautteli. 340g pientä rakkautta, ja kasvaa kokoajan kovaa vauhtia. :heart:

Nyt on hyvä ja helpottunut mieli.

Nolona taas, kun en oo pahemmin kirjotellu.. :ashamed: Facebookissa tulee enemmän kirjoteltua..
Nyt olen sitten kesäloman alkuun saakka saikulla, sitten loma ja jään äippälomalle. Kelan paperit hoidin jo ennen Lontoon reissua, joten äitiyspakkauksenkin sain jo toissa päivänä :heart: Ihanaa hypistellä vaatteita :D Jotenkin poikavoittoiset värit oli, mutta niillä mennään vaikka tyttöä odotetaankin. Tosin, ittellä ollu koko ajan se tunne että se on poika.. Ja kaikki muutkin luulee että se on poika, paitsi meidän mummu =) Sukupuoltakin ollaan jouduttu salailemaan kun kaikki ei halua tietää, joten ollaan sitten vaan itekin yritetty ajatella että voihan sieltä tulla kumpi vaan!

Ostoksia ollaan yritetty vielä malttaa olla tekemättä, Lontoosta tosin tuli vähän ostettua jotain pientä, mut neutraalia varmuuden vuoks. Vaunuja, turvakaukaloa ja sänkyä ollaan katteltu.. Pieni ahdistus tuli kun valinnan varaa niin julmetusti! Ajateltiin että voitais pikku hiljaa alkaa tekemään hankintoja.. Nyt kuitenkin alkaa oleen jo raskaus siinä pisteessä..

Eilen tuli sitten vissiin oikein kunnon ternimaitoa kun oli väriltään ihan tumman keltaista!? Aikasemmin tullu vaan sellasta sakeaa joskus.. Kaikkee sitä kans :LOL: masu alkaa oleen sen verran raskas ja ottaa herkästi itteensä joten ei kauheasti pysty tekeen mitään extraa.. Esim istutin kesäkukat yhteen ruukkuun ja sain sitten kestää supisteluja loppuillan :( Herkästi siis supistelee, pelkästä kävelystäkin voi jo tulla, vauhti saa olla aika minimissä jne. Vaavin liikkeet alkaa oleen jo voimakkaita, enää ei niin hauskaa kun esim illalla painuu nukkumaan ja huokasee onnesta kun saa ruveta koisimaan niin kauhee tykittäminen vatsassa alkaa.. Yöt tosin on saanu nukkua yllättävän rauhassa, ehkä kerran tarvii herätä vessaan. Aamuisin tosin sitten herään ajoissa mut haittaako tuo. Yks suonenveto oli pohkeessa pari yötä sitten ja ei kiitos tarvi tulla toisten!

Pari hormonisekoilua on vaan ollu toistaseks, välillä tosin saattaa itkettää jne mut kunnon riehumisilta ollaan saatu olla melko rauhas. Tajuttiin miehen kans että about 3kk jäljellä, mihin se aika on oikein menny?? Alkaa molempia jännittää kunnolla.. Tänään yhet yo-juhlat ja huomenna omat synttärit :D

lemonade & mangusti 26+0 :heart:

Jaa, mitäs muuta.. Eipä varmaan kummempia.. Chiballa ihana masu! Heti pisti vaan silmään ;) Vois omiakin laitella, mutta kun ärsyttää tuo kuvien kans kikkailu!

• Tykkää
Reactions: tiuhti_
Chiballe onnea ultra uutisista :)

Täällä taas ollu melko hiljaista. Viime viikon neuvolassa tuli kuultua pikkusen sydänääniä :) Masu myös hieman pinkeempi. Ulospäin ei kauheesti näy ku on kiloja itellä enempi.. Painoa onneks ei oo tullu lisää. Pikemminkin hieman pudonnut. Välillä edellee ällötyttää mutta sen kummempia pahoinvointeja ei oo ollu.. Tällä viikolla vaa on esiintyny päänsärkyä useempana päivänä.. Toivottavasti tämä kesäkuu menisi nopeesti ohi ni alkais kesäloma :)

- mirkkunen_ & tyyppi 14+3

Tää tuli poksumaan! Eli 31+0!

Tänään aloitan sokerintarkkailun, ja hiilihydraattien laskemisella mennään eteenpäin. Pari päivää tässä mennä näin ja keskiviikkona neuvolassa jutellaan tuloksista. Katsellaan nyt sitten, jospa riittää tuo ruokavalion tarkkailu..

-pansku- ja bubu :heart:

ja massukuvaa :D kuvat siis 29+0 ja 31+0

Aijaa.com - 10307228

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Sokruli
Panskulla Ihana masu! :heart:

( . ) Olin äsken neuvolas käymäs. Vauvalla kaikki hyvin. Ittellä oli hb 113 (viimeks 119), paineet oli ok, pissa puhdas, Mutta toi !!paino!! +1700g, sano, että rajana on 2kg/vko nousua turvotuksen takia nii laitetaa käymää polilla vaikka paineet ja pissa olis ok. Kehotti kotona seuraamaan painon vaihteluu päivän aikana. Ja sano, että soitella tällä viikolla jo uusiks sinne jos kovin tukala olo on.. Sano, että joskus on sen potilaalle annettu loppuajaks nesteenpoistolääkkeet (mutta ilmeisesti ei kovin herkästi saa) tai sitte voidaan lähtee käynnistämään. Mutta ku oon ensisynnyttäjä ja ainakaa perjantaina ei ollu paikat yhtää auennu nii ei siihen lähde, ku niin huonosti yleensä lähtee käynnistymään.. En sitte tie, oon niin kypsä tohon nesteeseen!! Ei täs muuten mitää hätää oliskaa!! : /

PikkuMyy ja Tirriäänen 37+3 :heart:

• Tykkää
Reactions: -pansku- ja tiuhti_
Panskulla on kyllä sievä massu! Hyvin on työntyny eteenpäin parissa viikossa :)

Myy, toi turvotus kuulostaa aika hurjalta. Mut ilmeisesti se on monenkin naisen vaiva loppuraskaudesta. :/ Nyt vaan paljon ananasta kitaan ja muistat juoda vettä ja ja ja... :)

Lemonade, täällä on kanssa että iltaisin varsinkin kun menee nukkumaan niin alkaa kauhean kovat zembalot mahassa. :D Välillä näkee ihan päällepäin kun jätkä monottaa nahkaan.

ON: Täällä on parin rankemman työpäivän jälkeen meinannu mahaa kiristellä urakalla. Tai menee kohtu kovaksi (kai ne on niitä harjoitussupistuksia?), ei ole kyllä kipeitä mutta tuntuu inhottavilta, varsinkin jos on kävelemässä. Nyt onki pitäny ottaa pikkasen rauhallisemmin töissäki, niin ei oo ollu mitään ongelmaa. Toki tuolta kylkien sivuilta myös kiristää mutta se on erilaisempaa kiristystä, varmaan toi vatsanahka venyy ja paukkuu. :D Kauheasti on myös lonkkia ja nivusia särkeny, varsinkin yöllä.

Vapaa päivä ja tuntuu että oon kauhean aikaisin hereillä, aina kun sais nukkua niin ennen yhdeksää varmasti kukun jo ylhäällä. Noh, tekis vaikka aamupalaa, alkais pakkailemaan sen mitä kykenee. Me saatiin asunto ihan sika nopeasti ja nyt nimittäin olis muutto n. puolentoista viikon päästä. Pieni paniikki alkaa iskeä, että miten tässä oikein ehtii. :/

Päänsärkyinen Chi & Mysteeri-Poika POKS 21+0 :heart:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heivaanhei :wave:

Voi mun alaselkää : / Etenkin tuolta oikeelta puolelta sattuu.
Ja vatta on niiiiiin ylhäällä, pää pyörii tossa vasemman rinnan alla.. Huh :p

Maanantai on pian :heart:

Söpöjä masuja teillä :) Ja niiiin ne viikot vaan kuluu, kohta kaikki on loppusuoralla ja ihmettelette mihin se aika meni :p :heart:
Koittakaa nyt kuitenkin nauttia, vaikka kolottaaki yms. mut silti.

Hyvin malttamaton Emby^ ja nökö 38+1 :heart:

Chiba: Eikö ole hurjaa kun näkyy päältä päin ne nyrkin heilutukset ja potkut!! Tää on niin jännää aikaa kyllä!!

Minäkin kävin tänään sit taas neuvolassa, edellisen kerran olin 2vkoa sitten. Paino 73,1kg (+400g/vko), lähtöpaino tais olla 39,4 muistaakseni. Paineet 115/78, hb 125, vaavin syke 150+ ja sf-mitta 26,5 (viimeks 24,5). Tuumas, ettei varmaankaan ihan pieni vauva tuu :D Ite olin about 4,3kg syntyessäni.. Kauheesti supisti kun menin neuvolas maate, ja käynnin jälkeen olikin vasta kunnon bileet masussa kun kotiin päästiin :LOL: Edelleen neuvolatäti ois sitä mieltä että se on poika vaikka tytöltä näyttikin :D Kahen viikon päästä sit uus käynti ja samalla reissulla lääkäri tsekkaa tilanteen.

lemonade & mangusti 26+3

Ps. Sokerirasitus ok!

Viimeksi muokattu:
Huomenia naiset!

Mites muut viimeisillä viikoilla olevat voivat?

Mulla on nyt menossa rv 35 ja olo on kyllä tällä viikolla ollut jotenkin vaikea..pelkään jo näistä oireista että synnytys lähestyy:
- alkuviikosta flunssaa, vain karheaa kurkkua ja vetämätön olo, ei kuumetta onneksi
- yöt on jo ihan pyllystä; valvon kolmeen ja herään puoli kymmenen aamulla ja siinä toki välissä miljoona kertaa käännän kylkeä ja käyn pissalla
- alaselkä/lonkkien alue jomottaa
- en ole kuitenkaan aamulla yhtään väsyny, eli unen tarvekkin on vähentynyt
- paha olo, ruokaa ei oikein tee mieli tai syömisen jälkeen ja kahvísta tulee kuvottava olo
- ja sitten tää henkinen puoli; pinna on välillä kireellä joka on mulle harvinaista
- ja oon myös alkanu jänistämään ja panikoimaan, lähinnä sitä onko lapsi terve ja miten me selvitään. Ikäänkuin olisin nyt vasta tajunnu että meille tulee vauva!! Ihan älytöntä! Vaikka oon tässä jo pitkään ollu muka niin varma ja seesteinen äitimaa niin nyt on vaihtunu fiilikset paniikkiin ja tuntuu että viikot vaan menee eikä edes vaippoja ole ostettu!!

Anteeksi tämä omanapailu ja avautuminen :ashamed:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä