Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Toivon minäkin, että Mirkalla olisi masussa kaikki kunnossa. Peukut pystyssä!

Ei uutta kotirintamalla. Tänään taas huonomman olon päivä. Ei niinkään yökötystä kuin heikotusta ja huippausta. Ystäväni matala verenpaine. :kieh: Salmiakkia yritän välillä napsia, mutta siitä tulee myös huono olo, joten vähän turhaa. Parhain olo on aina keskipäivällä lounaan jälkeen. Tulee päivä päivältä aikaistettua lounaan valmistusta. :LOL:

Muuten ihan rauhallista. Esikoinen eskarissa, pikkutytöt leikkivät ja kohta syödään. Kaksi yötä ultraan. Koitan pysyä rauhallisena.

Kukkamekko 11+3
 
Edelleen odotan tk lääkärille pääsyä, et saisin lähetteen... Aika oli 11.15, no yritän pysyä positiivisena.

Edellisessä siis lapsivedet alko sitten tihkua 29+ ja kiireellisellä sektiolla synty poika 32+3 ja tämän välin olin sairaalassa infektioepäilyn vuoksi...

Sais vaan nyt sen lähetteen kun täältä on vielä aika matka sairaalaan...
 
Toivotaan Mirka J. että kaikki olis käsissä hyvin :)

Fiinaliina esikoista odottaessa olin muistaakseni sairaslomalla n.2,5kk ja oksensin tauotta rv6-rv16, sen jälkeen rv20 vain enää aamuisin. Silloin sain primperanit suppoina joskus rv14 ja ne alkoi hillitsemään yötä oksentamista.Mutta taas tässä raskaudessa ne ei oo auttaneet,kun muutamasti oon kokeillu.

H keiju 11+5
 
Miehen kanssa tavattiin "uudestaan" luokkakokouksessa keväällä 2008. Yhteen muutettiin syksyllä -08, kihlat -09, oma asunto -10 ja esikoinen & naimisiin 2011. Molemmat on töissä kaupanalalla, 2-vuorotyötä tehdään, joten lapsi on vuoropäiväkodissa. Niin ja onhan meillä myös sekarotuinen koira jaloissa pyörimässä :)

Osa on tästä varmaan jo facebookissa lukenutkin, mutta kerron nyt myös täällä.
Eli viime viikon perjantaina, olin kampaajalla ja tunsin potkun! ...oon kyl kärsinyt aikaisemmin (siis joku puol vuotta sitten) valepotkuista, joten ihan sata varma en voi olla oliko se vauva vai mun suolentoimintaa :D
Tosta potkusta meni vissiin joku pari tuntia, kun kävin vessassa ja pikkuhousunsuojassa oli aikas paljon ruskeaa limaa/verta ja joku riekale tms. Kauhea paniikki iski, kun np-ultra vasta seuraavalla viikolla (eli huomenna!! :)). Sain sitten Mehiläiseen ajan parin tunnin päähän. Vanhempi mies sitten ultrasi alakautta, vauvalla kaikki hyvin mutta hiiva oli iskenyt :/ En tiedä johtuiko siitä et kuvas alakautta vai vauvasta, mut tosi huonoja kuvia tuli. Taitaa olla muksun pää niissä, kun pelkkä valkoinen pallo :eek:

imetyksestä: taidan kuulua sitten suureen vähemmistöön, koska aijon tarjota myös tulevalle lapselle pulloa.. Esikoista imetin 2kk asti ja sit ei tissi enää kelvannut. Henk.koht. koin pullon helpommaksi.. tai siis kun mä hoidin muksun yösyötöt ja muutenkin suurimman osan syötöistä/hoidosta miehen ollessa töissä, niin välillä oli ihana jäädä sänkyyn nukkumaan (tai käydä rauhassa suihkussa!) kun ties että isi pystyy hoitamaan myös syöttämisen :)

Huomenna tosiaan np-ultra ja toivottavasti saadaan hyviä kuvia :) ton ultran jälkeen olisi tarkoitus julkistaa raskaus.

reirei ja hilirimpsi 12+4

ps. Vau.fi – Raskausanimaatio
 
Mirka paljon tsemppiä ja toivotaan että niinku edellisessäkin raskaudessa, tässäkin olis vauvalla kaikki hyvin :) Toivottavasti pääset pian sinne sairaalaan asti.

Vauvan huone, meillä on nyt esikoinen nukkunut ensimmäisen elinvuotensa meidän makkarissa, kun asutaan vuokrakaksiossa. Periaatteessa tää olkkari on niin iso, että me voitaisiin miehen kanssa nukkua täällä, mutta kun muutetaan täältä kumminkin pois parin kk:n päästä, niin tuntuu turhalta alkaa järjestelemään uudelleen. Meillä on makkarissa pinnis ja hoitopöytä.
Sit kun muutetaan keväällä kolmioon, esikoinen saa oman huoneen ja tämä himpula nukkuu sitten ainakin jonkun aikaa meidän kanssa toisessa makkarissa. Ei kuitenkaan tahdota jos himpula on yökukkuja, että esikkokin on aina valveilla. Sitten jossain vaiheessa jakavat huoneen, tai jos olkkari on tarpeeksi iso, niin molemmilla omat huoneet ja me olkkarissa :) Meidän on tarkoitus asua sitten siinä seuraavassa asunnossa niin pitkään, että ostetaan asunto/talo tai rakennetaan. Mää oon asunut kotoa muuttamisen jälkeen (muutin vähän alle 17v:nä pois kotoa, eli 4,5v sitten) asunut viidessä eri asunnossa (kaikista olen ihan itse tahtonut muuttaa pois ;)), joten en malta odottaa, että pääsisin oikeasti ASETTUMAAN jonnekin, ja tekemään siitä kodin.

Pinsuli ja himpula 13+3 <3
 
Viimeksi muokattu:
Mirka: Toivottavasti pikkuisella on kuitenkin kaikki hyvin.

Meidän ei tarvitse onneksi remontoida mitään, mutta huonekalujen paikkoja pitää vaihtaa. Viime kerrasta otan sen verran oppia, että laitan kaikki kuntoon ennen laskettua aikaa. Uskoin viimeksi liikaa lääkäreitä, kun he ennustivat lapsen syntymän tapahtuvan vasta lasketun ajan jälkeen. Viimeksi jäi hoitopöytä laittamatta loppuun eli siihen jäi kaikenlaista tavaraa ja pehmusteet laittamatta, koska en todellakaan uskonut, että laskettuana päivänä tulisi lähtö sairaalaan. Eikä mieheni sitten hoksannut niitä laittaa kotona ollessaan, vaan niitä laiteltiin sitten kuntoon, kun tultiin lapsen kanssa kotiin. Laitan myös valmiiksi lapsen kotiintulo-vaatteet pussiin ja pussiin selvä merkintä mitä ne ovat, että mies osaa sitten tuoda oikeat vaatteet mukaan.

Peppi1981 11+0 :)
 
Terveisiä nt-ultrasta! Kaikki hienosti! NT oli 0,9mm, tismalleen sama kuin esikoisella. Sikiö vastasi täysin viikkoja eli nyt 11+1 (eli 43,3mm). Labratulokset saan pe soittamalla neuvolasta ja samalla varmaan varataan seuraava aika.

Meillä ei suurempaa mööbelivalssia tarvitse tehdä tai lastenhuoneen remppaa. Pinnis tulee makkariin. Hoitopöytää mietin, että mihin sen laittaisi, kun tällä hetkellä se ei oikein mahtuisi makkariin, kun siellä on tietokone ja viitsiikö sitä lastenhuoneeseenkaan laittaa, jos öisin pitää vaippaa vaihtaa tms. Olkkari ja eteinen ovat seuraavat vaihtoehdot, mutta eivät oikein hivele silmää... Esikoisen vaippaa me vaihdettiin vuoden ikään asti hoitopöydällä, kun se oli ainut paikka missä hän suostui olemaan sen hetken paikallaan...

Laskettu aikani siis vahvistui ja on nyt 17.8.

sushen 11+1
 
Mirka J. paljon peukkuja.

Meillä pitänee järjestellä kaksiota sen verran että saadaan pinnasänky ja hoitopöytä mahtuun makkariin. Ajateltiin kumminkin tässä asua jonkun aikaa lapsen syntymisen jälkeen. Ehkä sitten kun rupiaa tarvitsemaan omaa tilaa niin sitten muutetaan toivottavasti jo omaan omakotitaloon.

Huomenna on aamusta NT-ultra ja en tiedä kuinka päin olisin ku jännittää ja pelottaa että mikkä tulokset sieltä tuloo ja onko matkalainen mukana vielä.. aika matelee.....

althema & rutku 12+3 (toivottavasti)
 
Täällä nt-ultra takana ja siellä se pieni köllötteli ja heilui <3
Kooltaan vastasi päivälleen viikkoja ja turvotuskin oli normaali 1,3 :) Vielä jännätään seulojen tuloksia..

Ultraava kätilö oli sitä mieltä,että tippaan pitää päästä.Verikokeiden ja pissatestin jälkeen päättivät ottaa nyt yöks osastolle.Eli täällä maataan tippaletkun jatkeena..

H keiju 11+5
 
Meilläkin nt-ultra takana ja siellä se sintti kohdussa pompahteli :) turvotus oli 0,8 ja seulojen tulokset tulevat ensi viikolla. Kooltaan sintti vastasi viikkoja 12+1, kun kuukautisista laskettuna menossa on 12+3

Suuri kivi vierähti sydämeltä ja nyt uskaltaa jo nauttia raskaudesta ja kertoa ihmisille :)
 
Mirka J:lle tsempit! ja H-Keijulle myös isot tsempit sinne tippaletkun kanssa. Toivottavasti menossa parempaan.

Joku kyseli ultra-ajoista. Ainakin siis Helsingissä ei ole mahdollista aikoihin itse vaikuttaa. Neuvolan täti sanoi, että ajat tulee postissa ja aikoja on aika mahdotonta siirtää. Itsellä tuli ne ultra-ajat VIHDOIN! :) Eli siis aika tarkalleen 2 viikkoa meni, vaikka ei ollut pyhiä tai mitään välissä. Ajat sattui aamulle, ONNEKSI. Eli se nt-ultra on nyt 5.2 , eli n. viikko pitäisi sinne jännittää. Jo laskin, että ehdin sieltä hyvin töihin, kun mun on käytännössä pakko päästä töihin normaalisti vielä tuolla viikolla tän työprojektini vuoksi. Ja ultra onkin nyt sitten 13+0 viikolla, eli ihan sopivasti. 2.ultra on sitten 28.3. Yritän ehkä tätä vielä siirtää toiselle päivälle, koska perjantait on mulle huonoimmat päivät töiden vuoksi. Katsotaan ekassa ultrassa mitä sanovat ajan siirtämisestä ja sen vaikeudesta.

Tänään kävin verikokeissa 11+5 viikoilla siis, eli en nyt ole varma, että meninkö liian myöhään? Neuvolasta siis laittoi mulle torstaina viestin viime viikolla, että pääsetkö heti perjantaina verikokeeseen, no enhän tietenkään päässyt vaan menin tänään.. No toivottavasti ei ollut liian myöhäistä.

Eilen en juonut kahvia, kun ajattelin, että eihän sitä kovasti suositella, että jos nyt jättäisin väliin. Olen normaalisti juonut sen 1-2 kuppia päivässä nyt raskausaikana. No eilinen kostautui päänsäryllä, joka jatkui vielä aamullakin. Tähän päälle 5 putkiloa verta, niin ihan kaikkein paras maanantai-aamu ei ollut. Onneksi oli eväitä töissä, niin sain jogurtin syötyä ja kahvikupillisen juotua ja jo oli parempi olo ja päänsärky poissa! En enää jätä kahvikuppia välistä. Mitäs päänsärkylääkettä sitä saakaan nyt ottaa? En ole tullut vielä kysyneeksi neuvolasta, kun yleensä ei päätä koskaan särje.

Tuo hiiva asia myös mietityttää.. Vähän on sen tyyppisiä oireita, mutta ei vielä mitään megalomaanista. Apteekista sanoivat, että ominpäin ei saa mennä lääkettä ottamaan, että pitää olla yhteydessä neuvolaan. Tuntuu jotenkin vaivalloiselta, joten kuulostelen nyt vielä tilannetta.

Huihuihui, kyllä nyt kun nuo ultra-ajat tuli niin alkaa asiat konkretisoitumaan. Ultran jälkeen kerron esimiehelle, niin saan sitten vastauksia kysymyksiini työjuttuihin liittyen. Nyt tulevana sunnuntaina aiotaan kertoa vanhemmille, kun kaikki on sopivasti saman katon alla. Eli ennen ultraa, mutta jotenkin niin luonnollinen paikka, että parasta näin. Sittenhän se paljastus voi alkaa yleisesti muillekin :) Tällä hetkellä asiasta tietää vannottu ystäväpiiri, eli 9 kaveria, joille on kerrottu yhteisten iltamien vuoksi.

Ihania kaikkien ultra-kuulumiset. Kohta täälläkin toivottavasti hyvät kuulumiset. Ainakin on tänään ollut tuolla vatsassa sellaisia tuntemuksia, että uskon tyypin olevan ainakin elossa vielä.

Nyt on pakko mennä syömään...

Elythia ja tyyppi/projekti
 
Täälläpäs on paljon hienoja ultrakuulumisia :) Paljon onnea kaikille, jotka olette käyneet vauvoja katsomassa!

Ja taas ikäviä vuotoja monella :( Toivottavasti kaikki on hyvin ja olisi jostain ihan harmittomasta kyse.

Tsemppiä myös pahoinvoiville!

Meillä ei varmaan vielä laiteta vauvalle huonetta vaikka vapaita huoneita kyllä olisi. Pieni nukkuu meidän huoneessa aluksi ja hoitoalusta tulee kodinhoitohuoneen pöytätasolle. Ainoa huonekaluhankinta tulee olemaan joku lipasto, mihin saadaan vaatteet mahtumaan. En kyllä tiedä yhtään, mihin se lipasto sijoitetaan :confused:

Täällä saa onneksi varata nuo ultra-ajat itse. Inhoan kaikkia tuollaisia aikoja, jotka vaan ilmoitetaan ja sit kamala härdelli, jos tahtoo siirtää. Just tuli postissa aika pojalle hammashoitajan tarkastukseen ja minä raavin päätä että miten järjestetään siihen aikaan. Itse siis olen sen verran kauempana töissä, että tulee ihan kamalaa edestakaisin ajelua ja kuluu kaikki kertyneet ylityötunnit sit siihen : /

mariet ja pieni 13+3
 
Täällä olisi uusi odottaja joka ilmoittautuu jonon jatkoksi! :)

21-vuotias opiskelija keski-suomesta, miehekkeen kanssa kihloissa muttei vielä omaa asuntoa, saa nähdä miten nää asumisjärjestelyt tässä menee ajan myötä :)

NT-ultrassa käytiin 21.1.2014 ja siellä se pikkuinen vikkeläliikkeinen myttynen eleli hyvinkin tyytyväisenä :) NT:ssä kaikki oli hyvin ja riskisuhde oli pieni :)

LA 3.8.2014, rv 13+1 menossa
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Aivan hullua tämä turvotus/mikälie. Mä olen rehellisesti lihonut näinä ekoina viikkoina aivan törkeästi. Taas on niin ähky olo. Mielenkiinnosta kävin sitten syöttämässä kiloklubiin kaiken mitä olen tänään syönyt ja tuloksena alle 1500 kcal!!! Olosta voisin vannoa syöneeni 5 hampurilaisateriaa. Kai se on hyväksyttävä, että tämä on jotain alun turvotusta, joka lähtee aikanaan. Perjantaina on eka neuvola ja aivan varmasti tulee sanomista...

Meillä ultraan tulee aika postissa, mutta kysyn voisko sitä varata itse, kun mulla on just niille päiville tulossa pari tärkeää työjuttua, joiden järjestämiseksi olen saanut soitella enemmän kuin laki sallii, kun pitää 4-5 ihmisen aikataulut saada sopimaan yhteen.

Torstaina on myös yksityisellä ultra, jänskättää onko kaikki edennyt niinkuin pitää.

Kaisa-Tuulikki 9+4
 
Hengissä selvittiin! Ja vauvalla kaikki hyvin!

Ultraamalla selvis heti vuodon syy: eteisistukka. Nyt sitten seuraillaan ja jännätään siirtyykö istukka kohdun kasvun mukana pois kohdun suulta. Toivottavasti koska en mielellään haluaisi toista sektiota... Mutta positiivista on se että pääsen muutamaan ylimääräseen ultraan ;)
Ja ei niin positiivista että keskenmenon riski on hieman suurempi :(

Ja nyt rauhassa odottelen np-ultraan kutsua joka pitäs olla kahen viikon sisään (lääkäri oli jo käsitelly mun lähetteen mut vielä eivät olleet aikaa saanu aikaseks,höh).

Ja kyllä ainakin täällä meillä vaikka ei seulontaan osallistuiskaan niin ultraava kätilö kyllä silmämääräsesti tutkii niskaturvotuksen ja puuttuu jos se näyttää huolestuttavalta ja sitten kyllä pääsee lisätutkimuksiin :)

Mirka J. & Elma 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä jännityksellä odotellaan huomista nt ultraa! Ja en malta odottaa että nään pienen heilumassa siellä :)

Jos jaksatte ja innostutte, niin laittakaas tänne ultrakuvia ja kuvien rv:t mukaan :) niitä kun on niin mukava katsella ja olen jo kaikki netistä läpi selannut :D

<3 11+1 (jos mukana olen laskuissa pysynyt) :)
 
Mirka, ihanaa että kaikki hyvin! :)

Nyt oli kyllä vaan nopeasti pakko tulla hehkuttamaan ja hihkumaan että JEEEEEEE tänään on meillä se ultra jota on jo ikuisuus odotettu <3
Palailen siis myöhemmin kertoilemaan miten meni nyt tämä mamma kittasee mikrossa uudelleen lämmitetyn kahvin kitusiin (jopa se maistuu tänään niin hyvälle vaikka yleensä ei niin herkkua olekaan) ja sit meidän kolmikko rupee vetämään ulkovaatteita päälle ja lähtee viemään likkaa kerhoon.

Ihanaa päivää kaikille mammoille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Päivitetty :) Tervetuloa nappula92! :flower:

Onnea tosiaan kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja Mirkalle siitä, että pikkuisella oli kaikki hyvin vuodosta huolimatta! :)

Kaisa-Tuulikki munkin turvotus on välillä jotain aivan järkkyä! Aamuisin näkyy toi pieni masun alku, mutta iltapäivällä...Huhhuh :D Maha on vähintää tuplasti niin iso.

Tuli muuten turvotuksesta mieleen, että tänä aamuna kun heräsin ja makoilin vielä sängyssä selälläni (niitä harvoja aamuja kun herään ennen esikoista), tunnustelin sitten tapani mukaan kohtua, ja herrajjestas se oli TURVONNUT. En tiedä miten ihmeessä se tuntui siltä, mutta siis melkein napaan asti ylettyvä lähes kivikova kumpu siinä oli. Se oli myös erittäin arka. Käänsin sitten kylkeäni jossain vaiheessa ja kun palasin uudestaan selälleen, niin se turvotus oli poissa, ja jäljellä oli enää se mun tavallinen kohduntuntuma. Mitähän helkkaria se oli? :O Melkein rupes pelottaa.

Tässä on nyt yksi mun ultrakuvistani, kun ensinmäinen pyysi :) 22.01.2014 - Aijaa.com Viikot tuossa minulla 12+6, vastasi 12+4 :heart:

Pinsuli ja himpula 13+4 <3
 
Tervetuloa mukaan uusille!!

Vauvanhuoneesta
Mä oon hirveesti punninnu, että kannattaako hankkia tota hoitopöytää, kun sit jää vähän kuin käyttämättömäks vauvan kasvun jälkeen. Mietin et jos olis joku vaihtoehto hoitopöydälle.. Sushen, eikö hoitopöytä mahtuis kylppäriin tai vessaan?

H Keiju, Tatjana
Ihania ultrakuulumisia! Ja hyvä, että Mirkankin vauvalla kaikki hyvin!

Täällä kaikki ultra-ajat varataan itse.

Ja sitten. Hirveesti vaan omaa napaa:

Neuvolalääkäristä ja labroista palauduttu. Paino pudonnu reilu 6kg eli BMI on jotain kauhistuttavaa, ja joudun nyt sit vähän tarkkailla tota painoa, että se alkaa nousemaan. Kohtu sensijaan oli kasvanu hyvin, vaikka masussa ei vielä näy - tosin eilen illalla olin kyllä havaitsevinani vähän pullistumista.
Sydänäänet kuultiin oli 158, ja vanhemmat ihan inlööv, kun pikkuisella kaikki hyvin =)

Saatiin myös niskaturvotusultrasta se vauvan rakenneraportti, mitä on kiva lueskella.

Mies sai neuvolantädiltä kauheesti kehuja, kun se pitää meistä niin hyvää huolta :heart: Ja mies sanoikin, että haluu myös jatkossa tulla neuvolakäynneille mukaan, vaikka noi pääasiassa mun vointeihin liittyykin.

Nyt sais sit varailla jo rakenneultraan aikaa :heart::heart:

//muoks
Pinsuli, ihana ultrakuva!!
Pinkille paranemisia!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli

Yhteistyössä