**ELOVAUVAT 2006**

Hei!

Neuvolassa käytiin, oli nyt se 4kk lääkärineuvola (tai oikeammin 4,5kk :D ). Pituutta oli 60,8cm, painoa 5500g ja py 40,5cm. 3vkon aikana oli tullut painoa lisää reilu 400g ja pituutta vain 0,5cm. On varmaan mennyt neidillä energiaa tuohon massan lisäämiseen nyt :whistle: Oli kylläkin taas eri mittaaja kuin viimeksi... No, sopusuhtainen tyttö kuitenkin ja kaikki muutenkin ok :heart: Vierasti lääkärisetääkin ihan hirmusti ja kamalan metelin nosti, kun vähän tutkittiin...

Meillä Emilia syö 2-3 x yössä. Ekan syötön jälkeen jäisi mielellään seurustelemaan, mutta nukahtaa kyllä sitten itsekseen viereen aikansa touhuttuaan. Päivällä nukkuu nyt 2 x 1,5-2h ja aamulla ehkä yhdet puolen tunnin tirsat. Pakko varmaan alkaa nuo tirsatkin nukuttaa ulkona, on muuten nykyään melkoista taiteilua yrittää saada sisällä nukkumaan... :ashamed:

Nyt on soseiden syönti tökkinyt pari päivää, ei oikein tahdo maistua mikään... Jospas se tästä taas piristyisi. Mahavaivaa varmaan jonkin verran on myös, kun nyt ei ole kakkaa kuulunut useampaan päivään. Ennen vaihdettiin joka päivä useat kakkavaipat :/ Pari päivää vielä oottelen enintään ja sitten kyllä pitää jo hieman autella. Luumustakaan ei oikein apua ole, kun sitä ei tahdo mennä alas...

Hyppykiikku olisi kyllä kiva! Voisi neiti tykätä siitä. Täytynee käydä hakemassa sellainen ensi viikolla. Onko niissä muunlaista kiinnitysmahdollisuutta kuin tuo karmikiinnitys? Muutenkin taitaa tuo pikkuinen hieman kaivata uusia leluja :D

Täällä tulee nyt lunta ihan tuiskuttamalla =) Ihanaa! Oli kyllä kova lykkiminen vaunuilla kun ensin käytiin neuvolassa ja sitten vielä pikku kävelyllä, kun mitään kävelyteitä ei ole vielä aurattu :eek: No, eipä tuo pahitteeksi ole vähän rehkiäkin... :whistle:

W & ei-enää-niin-kiukku-Emilia :heart:
 
Heini79
Tervehdys pitkästä aikaa. Lukemassa olen ahkerasti käynyt, mutta laiska kirjoittamaan.

Tänään oltiin neuvolassa ja Oskari tasan 5 kk sopivasti tänään. Pituus 67,2cm ja painoa tasan 7 kg. Painoa tulee edelleen pituuteen nähden vähemmän, mutta omalla käyrällään mennyt koko ajan painonsa kanssa, niin ei tarvitse huolestua. Saatiin lupa aloittaa syöttötuoliharjoittelukin, kun Oskari jo kuulemma niin selkä suorassa istuu. Pitihän sitä sitten jo heti tänään kokeilla, mutta ei siinä tuolissa yhtä tukevasti istu lisätukienkaan kanssa kuin sylissä, mutta siitä se sitten lähtee. Kiinteisiin saisi nyt lisätä puuroa ja lihaa. Kai sitä kaurapuuro sitten ensin otetaan mukaan kuvioihin.

Onko joku kuullut, että ruokaan voisi vauvalle lisätä ruokaöljyä? Neuvolassa kysyin, niin sanoivat, että sitten yli 1-vuotiaalle, jos käytetään rasvatonta maitoa, mutta ei muuten. Täältäkin mielestäni olen kyllä lukenut, että pienemmällekin voisi lisätä soseen joukkoon öljyä tuomaan energiaa?

Eilen oltiin ekaa kertaa kerhossakin, seurakunnan vauvakerho. Meidän lisäksi oli 3 äitiä ja vauvaa ja ensi viikolla tulee kai vielä yksi lisää. Ihan kivalta tuntui.

Vauvauinti alkaisi meilläkin tulevana sunnuntaina. Eilen oltiin siinä infotilaisuudessa. Toivottavasti poika viihtyy yhtä hyvin siellä kuin omassa ammeessaan. Aikaisin vaan pitää herätä, kun uinti alkaa klo 8 aamulla \|O

Ruoanlaittoon...

vaihdoin profiiliin uuden kuvan meidän pienestä nuuttipukista :)<br><br>
 
Meidän tyttö on saanut ensimmäisen hampaansa :heart: tuli ilman mitään kauheaa huutoa, pikkuisen oli kiukkuisempi kuin yleensä. Kuolaa kyllä on sitten tullut niin paljon että usein saa vaatteita vaihtaa.

heini79: olen ainakin kuullut että jos paino ei nouse tarpeeksi niin voi öljyä vähän sekoittaa soseisiin.

tyty heräs päikkäreiltä :wave:
 
Iltoja kaikille!! =)
Tänään oli 5kk neuvola ja poitsulla painoa 7045g ja pituutta 67cm. Eli täsmälleen saman lailla kasvaa kun sinun Heini79 poitsu. :D Meillä kanssa paino mennyt aina vähän omaalla käyrällään mutta tasaisesti noussut, ruoka maistuu ja pirteä, iloinen poika. Joten ei syytä huoleen. On kyllä sellainen elohiiri että en yhtään iihmettele ettei painoa hirveästi tule.

Ruoka maistuu Lennille oikein hyvin ja yleensä hedelmäsosetta menee melkein aina purkillinen kerralaan ja kasvissosetta noin desi myös. Puuroa on syönyt pariin otteseen jo 2dl kerralla! :eek: En ymmärrä mihin masuun poika syö. :D
Rokotus vähän itketti mutta vain ihan pieni parahdus. Oli neuvolassa oikein oma itsensä, iloinen nauravainen ja eloisa. :heart:
Mutta nyta takaisin katsomaan pakoa!! :wave:

*Tuisku ja Lenni 5kk* :heart: <br><br>
 
EHTOOTA KAIKILLE =)

Hirmuisesti tullut textiä :) Laiskana olen lueskellut, mutta itse en ole vaivautunut kirjoittelemaan :whistle: Jospa nyt sitten.......

Vauvojen "lihottamisesta" on ollut juttua. Meidän neuvolatätsy sanoi, että välipalojen määrää voi lisätä ja banaanissa on rasvaa, joka antaa lisä energiaa :) Lisä rasvan määrää öljynä ei suosiellut. No, neuvolatätsyjähän on monen sorttista. Yksi suosittelee yhtä ja toinen toista ;)

Johanille on tulossa TAAS hampaita. Kuola valuu ihan loronaan ja ikeniä kutisee. Ei sentäs ole vielä kärttyinen. Edellisetkin hampaat tulivat melko kivuttomasti :)

Poitsu on "unohtanut" pörinän ja tilalle on saatu riemusta kiljahteleva vauveli. Korvissa soi kun jäbä kiljahtelee sylissä :D Oppinut myös sanomaan mömmömmöm :heart:

Lihasoseet aloitin sitten uudestaan, vaikka eräässä oppaassa suositeltiin, että puolvuotiaana voisi aloittaa lihasoseiden maistelun. Johanilta katosi tyystin ruokahalu kun pelkkää vihannesta ja hedelmää joutu syömään. Nyt taas maistuu kaikki pöperöt myös lihasose =)

Ja laihduttamisesta oli juttua.. Vielä on muutama kilo lähtöpainoon verraten. Ajattelin alkaa laihiksen sitten kun imetyskin loppuu...Joten

nyt menen iltapalalle kun poitsut ovat unten mailla :) Ihana oma rauha kutsuuuuuuu............ Öitä........ :D
 
Huomenta!

Pikaisesti vaan neuvolakuulumisia kirjoittelen, tänään oli aamulla 5kk neuvola. Pihlan mitat oli 66,5cm ja 8735g :heart: taas oli tullut painoa melkein kilo :whistle: Piikki harmitti jonkin verran, toivotaan ettei tule mitään muuta siitä.

Meidän neuvolatäti sanoi että mielummin alottaisi ensiksi lihasoseet puolen vuoden iässä ja sen jälkeen vasta viljat. Siis myös riisipuuron kanssa vaikka ei olekaan kotimainen vilja. No katsotaan nyt miten tehdään...

Eikä meillä ollut mitään puhetta istuttamisesta tms... Täytyy siis vaan käyttää omaa maalaisjärkeä :LOL:

No nyt pitää mennä ruokkimaan neiti :wave:

Jandhe ja Pihla-Julia
 
Heippa. Mekin ollaan pikkuhiljaa aloteltu kiinteitä, ihan vaan uuden maun iloksi :p tai suruksi :LOL: . Ensiksi aloitin luumulla, sit päärynä, perun, josta neiti meinasi tukehtua, niin pahaa oli, joten unohdin sen ja ajattelin että ekana kasviksista porkkana, jos sitten myöhemmin ujuttaisin perunan sinne sekaan ;) . Kauraa ja riisiä on maisteltu vellinä ja puurona. Annokset kyllä vielä pieniä, eikä mikään kiire olekaan kun tissikin maistuu vielä hyvin vain hedelmät maistuis jo vähä isompina määrinä. Yöunet eivät ole pidentyneet, eli 2-3 kertaa syödään tisua öisin. Pysyypähän ainakin maitotalous hyvänä :)
5 kuukauden neuvolakin oli viikko sitten ja neidillä mittaa 63cm ja painoa 6,3kg. Pikkuinen on veljiinsä nähden. Isoveikat olivat samanikäisinä 2kg painavampia. Tosin kiinteet aloittelin heille jo 3kk ikäisinä. Ja 5 kk:n ikäisenä syötiin jo isoja annoksia sekä puuroa että liharuokia.
neiti yrittää eteenpäin kovasti ja möngertäen pää maassa koitetaan liikkua ja akselin ympäri sujuvasti. Kääntyillään molempiin suuntiin. Hampaita on kaksi alhaalla.
Koitan vähän rytmittää päiväämme, jos saisin sillä parannettua öitäkin, vai onkohan vaan uuden oppimisen takia yöt levottomia?
mutta eiköhän kaikki tässä tältä erää
:wave:
 
Näyttää vähän siltä et Lucaksella on maitoallergia.. :/ Kolmisen viikkoa joi almiron peptiä (en imetä enää, nyyh) eikä ollu masuvaivoja ollenkaan. Viime viikon perjantaina annettiin taas tuutelia ja nannia. Ja lauantaina Lucas taas itki ja piereskeli. Eilen iltapäivällä annoin kahden aikaan nannia. Puolen tunnin päästä alkoi kauhea kitinä. Tunnin verran Lucas kitisi kunnes oksensi kunnolla mun syliin.. siihen loppu tuttelin ja nannin antaminen! Toivottavasti myös testeissä näkyis maitoallergia et saatais sit almiron peptistä kelakorvaus. Jauhepurkki joka riittää noin 10päiväksi maksaa ilman kelakorvausta n.50euroa! Tänää mennään taas allergialääkäriin niin sit saadaan lähete allergiatesteihin TYKS:iin.

Lucas on taas nuhanen ja yskänen. Huomenna alkais vauvatanssi, mutta voipi olla et joudutaan jättää eka kerta väliin. Täytyy nyt viel illal kattoo missä kunnossa poika on.

Iskää kovasti huolestuttaa ettei päästä viikonloppuna vauvauintiin. iskä on nimittäin tosi innoissaan siitä kun pääsee pojan kanssa uiskentelemaan. Täytyy toivoa et viikonloppuun mennessä ois Lucaksen flunssa poissa!

Heini79 ja Tuisku -84-, meidänkin poitsu menee samoissa mitoissa. Lucas oli siis 5kk neuvolassa 67,5cm ja 6950g :D Mua kanssa ihmetyttää et mihin mahaan poika oikein syö. Maitoa menee vuorokauden aikana n.6,5dl. Ja lisäksi päivälliseksi Lucas syö kasvissosetta n.1dl (joskus vähän hedelmää jälkkäriksi), samoin lounaaksi. Illalla menee iso annos puuroa hedelmäsoseen kanssa. Pojan jalat käy kyllä kuin pikajuoksijalla koko sen ajan ku syö. Ni taitaa kuluttaa kaiken energian heti :LOL:

Nyt täytyy mennä. :wave:

-Liinos ja Lucas
 
Kovasti olen käynyt lukemassa teidän juttuja, nyt vihdoin saan aikaiseksi kirjoitella itsekin kuulumisia! =) Meidän tyttö oli 5kk neuvolassa tasan 8000g ja 66,5cm pitkä. Hyvin tyysä kasvaa! :D
Joo, vaipanvaihto hoitopöydällä on täälläkin aikamoista "taistelua". Jalat ja kädet käy mahdotonta vauhtia ja yritetään kääntyillä masulleen. Tyttö muuten viime viikolla kääntyi ensimmäistä kertaa ihan itse mahalleen! Kovaa yritystä on ollut jo pitemmän aikaa mutta nyt se sitten tapahtui!

Ääntely meillä on nykyään kovaa kiljahtelua! :LOL: Ja omineen ei meinata viihtyä, äänellä kyllä protestoidaan jos hänet jätetään yksin... :kieh: En tiedä onko hampaita tulossa kun välillä vaan kiukuttaa joka paikassa.

Kiinteitä meillä menee pari purkkia soseita+kaksi riisipuuroannosta päivässä. Meillä oli lyhyt kausi kun ei kiinteät meinannu upota millään, syljettiin vaan kaikki pois. Maitona juodaan Neocatea, tytön maitoallergia vuoksi.

Liinos, kun harmittelit Almironin kalleutta, meillä ei ole vielä saatu Kelan päätöstä Neocateen. \|O Eli meillä noin viikon maidot maksaa 114e ja olemme joutuneet itse sitä ostamaan nyt reilun kuukauden päivät. Ei voi kun ihmetellä tuota Kelan touhua. No nyt sieltä kuulemma pitäisi päätös olla tulossa, toivon mukaan PIAN!!! Meillä maitoallergia ilmeni verikokeista, vasta-aineet oli hurjasti koholla, vaikka tyttö oli vasta 4kk. Syntymästä lähtien hällä oli tosi kuiva iho ja näpyllä, nyt ollaan hitaasti mutta varmasti saamassa sitä kuntoon. Ensi viikolla päästään keskussairaalaan ihotautilääkärille, vähän katsellaan ettei ole muita allergioita. Tsemppiä, toivottavasti asia teilläkin selviää!!!

Yöt meillä on ihan mahdottomia. Syödään kaksi kertaa ja aamuyö on viuhtomista ja tuttirumbaa. Tätä on nyt jatkunu reilu kolme kuukautta... Välillä vähän väsyttää... Toivottavasti tyttö joskus oppisi nukkumaan...

Mekin ollaan käyty jo pari kuukautta vauva-uinnissa!!! Nyt vaan epäilyttää että kloori tekee näppyä tytölle. Meillä oli nyt tauko uinnista ja iho on nyt suht hyvä. Jos ensi kerran jälkeen taas tulee näppyä, niin sit se on selvää ja joudutaan keksimään jotain muuta tilalle. Harmi sinänsä, se on kyllä tosi kivaa ja koko perheen yhteinen juttu!

Uutta turvaistuinta meidänkin pitäisi alkaa katselemaan... Hyvää jatkoa kaikille!!!

:wave:

 
Pikaisesti laitan neuvolakuulumiset. 5kk-mitat olivat 69 cm, 7630 g ja pipo 43,5 cm. Painoa ei ollut tullut kuin vajaa 300 g kuukaudessa ja pituuden kasvukin oli tasaantunut. :/ Mutta iltapuuro maistuu nyt oikein hyvin ja tänään annoin perunaporkkanasosetta poitsulle ja hän oikein maiskutteli. Tosi hienosti söi, kun yleensä on vain pitänyt suuta auki. Nyt on tainnut siis vihdoin oppia, jee! :D Ihanasti on tuo iltapuuro vaikuttanut yöuniin: poju on herännyt vain kerran syömään, kun aiemmin heräsi kahden tunnin välein.

Iik, kello on jo noin paljon, tulee kiire! Pitäis vielä syödä ennen luentoa.

:wave: <br><br>
 
Meillä nousi sitten poitsulle yöllä kuume kun sai eilen rokotuksen... :( heräsin itse 4.30 ja poitsu oli ihan tulikuuma. Ei muuta kuin lämpöä mittaamaan ja suppoa pyllyyn. Ja taas kerran samalla vaihtamaan vaippa sekä yökkäri kun koko poika ihan pississä... :whistle: Täytyy alkaa käyttään yöllä isompia vaippoja. Nyt ollut käytössä öisin Pampersin active fit midi ja tähän asti pitänyt hyvin. On varmaan ostettava maxi vaipoja yöksi.
Lenni oli ihan ihmeissään kun vein sen keskellä yötä sikeästä unesta oman huoneeseensa. Ei kyllä itkenyt ihmetteli vain. Ja nukahti ihan hyvin onneksi uudestaa.
Mutta eipä tänne muuta... :wave:

*Tuisku Ja Lenni*<br><br>
 
Heips!

Meillä ei täällä ollut lainkaa tuota 4 kk neuvolaa ja nyt on sit 5 kk neuvolassa käyty;
tytteli mitat: 65 cm ja painoa 6,8 kg!

Hienosti jo kääntyy, syö varpaitaan ja nostaa jo mahankin ylös asti!
eteenpäin vissiin koittaa mutta päätyy peruuttamaan, ja muuten liikkuu puolikuun muotoisesti lattialla :D

iloinen typy joka seuraa mukavasti veljensä touhuja!

Meillä syödään aamulla ja illalla puuroa, kasvissosetta, oma tekemää pari kertaa päivässä ja muuten sitten tisutellaan.

Kaksi hammastakin jo on kääk odotan kauhulla purasua...
ja niiden teko vissiin vähän yölläkin herätti...tutia suuhun ja nyt oon kaksi yötä ollut antamatta tissiä lainkaan!
No silti oon saanu herätä useastikin kun joku vaan valveennuttaa niin ettei yksin uni tule eli ilman tuttia.
Kattellaan eiköhän tuo tuosta ´nyt kun ne hampaatki tuli läpi.
Hope so!!

tämmöistä täällä,

Pamuk
 
Minä, yökyöpeli taas täällä :D

Jäi äitiysloma sitten lyhyeksi :ashamed: Kävin työhaastattelussa tänään ja heti napsahti vakipaikka :eek: Työt alkaisi osapäiväisenä huhtikuun1 päivä ja toukokuussa vappuna siirtyisin kokopäiväiseksi :/ En uskonut, että saisin vakipaikan näin pian ja paikassa, joka on mun unelma :) Se unelma tuli vain liian pian. Harmittaa kun tuo pikku unelma-Johan joutuu opettelemaan niin aikaisin päivähoidon salat. Työ on kolmivuorotyötä. Yöt saisi olla mummilassa, muutoin hoidossa. Tässä olis aikaa vielä järkätä asioita tai maaliskuussa perua koko töihin meno. Tuskimpa saan toista tilaisuutta samankaltaiseen työpaikkaan........

Me käytiin tänään kerhossa ja kovasti Johan tykkäsi seurata/osallistua muiden leikkejä. Maton päällä ollessaan mahallaan jutteli toisen hieman vanhemman vauvan kanssa ties mitä :kieh: ja kivaa oli =)

Nyt ei sitten nukuta kun pyörii kaikenlaiset ajatukset päässä :headwall: Onko muita töihin lähtiöitä "vauva aikana" :eek:
 
täällä viimeisiä pakkailuja :D Iltapäivästä lähdetään jo Vantaalle lentokenttähotelliin, ja huomenna aamusta sitten kone lähtee =)

Hieman jännittää kyllä miten siitä 6h lennosta selvitään :whistle: No toivotaan, ettei muksujen korvia koske, ja malttaisivat vaikka päikkärit nukkua.

Viikon päästä sitten taas tavataan =)

Ukkis ja Eevi jo lomatunnelmissa :D
 
Hei!

elomammalle paljon onnea vakipaikan johdosta!! :flower: olipas kiva, kun pääsit unelmatyöhösi! Minkä alan töitä sait? Itsekin sain vakipaikan juuri ennen äitiyslomalle jäämistä, oli kiva jäädä sitten rauhassa vauvaa odottamaan.
Mulla loppuu ä-loma toukokuussa ja pidän sen jälkeen kertyneitä kesälomia pois sen minkä saan ja palailen töihin loppukesästä tai sitten teen 50% töitä jo miehen kesäloman aikana. Täytyy vielä yhdessä miettiä, kuinka tehdään =)

Ukkikselle ja koko pesueelle hyvää matkaa ja oikein ihanaa lomaa auringon lämmössä!! B)

Mulla alkaa pää lahota lopullisesti... eilen aamupesujen jälkeen puin tytölle yöpyjaman takaisin päälle ja viimeistä nappia kun olin laittamassa kiinni, tajusin mitä olin tekemässä :/ Hetken kuluttua keitin kahvit ilman suodatinpussia... :eek: Ja tänään hajosi auto! \|O Ei sitten päästä minnekään tytön kanssa ennen ensi viikkoa! Loma olis tarpeen täälläkin...

Ja... Emilian maha ei toimi vieläkään. Tänään annoin vähän Levolacia (mitä siitä nyt sitten menikään perille...) mutta ainakaan vielä ei vaikutusta ole ollut :ashamed: No, eipä se hirveästi tunnu tyttöä vaivaavan, joten jospa tässä nyt sitten vielä odotellaan.

Eipä täällä muuta uutta... pyykkivuori odottaa silitystä :headwall:

W & Emilia
 
Oikein mukavaa ja aurinkoista lomaa teille Ukkis B)

Elomammalle onnea vakipaikasta. Mä aion myös hakea vakipaikkaa kun vanhalle työpaikalleni tulee paikkoja auki. Saa nähdä tärppääkö tälläkään kertaa. Tuskin töihin olen siltikään palaamassa vielä vähään aikaan vaikka vakipaikan saisinkin.

Meillä soseiden maistelu ei oikein suju tai siis kasvissoseiden maistelu. Nyt olen tällä viikolla antanut Alexille maissia perunan kanssa ja ei vaan maistu. Pari lusikallista syö ja sitten rupeaa sylkemään pihalle. Taitaa olla poika tullut äitiinsä kun tykkää herkuista enemmän. Päärynäsose on Alexin mielestä niin hyvää. Eilen annoin pari teelusikallista luumua kun ei ollut kakkaa kuulunut pariin päivään ja sekin maistui hyvälle. No jos ne kasvissoseet alkaa joskus maistumaan. Ja eihän tässä mikään kiire ole kun tissimaitoa riittää. Ajattelin seuraavaki antaa bataattia jos se vaikka maistuisi.

Alex on nyt oppinut kääntymään mahalta selälleen ennen osasi kääntyä vain tosinpäin mutta nyt menee siis molempiin suuntiin. Lattialla pääsee jo vähän matkaa mönkimään eteenpäin peppu nousee mutta ylävartalo jää vielä alas.

Tänään ei tehnyt mieli lähteä edes vaunuttelemaan kun täällä oli yön aikana tullut lunta ja kadut oli vielä auraamatta. Laitoin Alexin vaunuihin parvekkeelle nukkumaan. Just kun olin saanut Alexin nukahtamaan niin eikös talonmies tullut auraamaan pihaa :kieh: ja tottakai Alex heräs siihe eikä sitten nukkunut sen jälkeen enää kunnolla. No kohta täytyy lähteä hakemaan piikki niin saa Alex nukkua toiset päiväunet.


Mimmi + Alex
 
Ukkikselle ja pesueelle lämpöistä lomaa!! B) Täytyy sanoa et kateex käy kun kattoo tota räntä sadetta!!

elomamma Onnea työpaikasta !! :flower: Itsellä on vakipaikka olemassa (sh), mutta enpä tiedä palaanko enää vanhaan työpaikkaani.... Ainakin tämän vuoden olen kotona ja katselen josko löytyis töitä lähinnä päivä sellaisia, koska kolmivuoro työ ei oikein innosta enää....

Käytiin aamusella 5 kk neuvolassa. Hienosti on tyttö kasvanut oli nyt 8395g ja 65,5 cm. Piikki saatiin ja kerran piti kiekasta ja sitten jatkaa tätin mittanauhan syömistä :LOL: . Kiinteiden kanssa ei kuulemma pidä kiirettä pitää kun kasvaa tyttö tissilläkin. Maistelemaan kehotti eri juttuja, mutta ei oikein syömällä syömään vielä. Terhakaksi tytöksi kehuttiin.

Vartin päästä alkais vauvapiiri neuvolalla, mutta ei taideta mennä kun Riina kerrankin nukkuu ja en viitti herättää. Sen lisäx ulkona tulee räntää taivaan täydeltä.... Taidan mennä leipomaan pullaa!! :wave:

Emppu & Riina (huomenna 5kk!)
 
KIITOOS ONNITTELUISYA :flower: sain töitä mielenterveyspuoleta (LH). Sopii mun luonteeseen :LOL: Plen aikaisemmin työskennellyt samankaltaisessa työpaikassa. Virkoja on tällä hetkellä paljon ja haastatteluja riittäisi, mutta eipä tarvitse vaivautua enää haastatteluihin :) Toisaalta tekisi miele jäädä kotiinkin vauvaa itse hoitamaan ja kesä viettää yhdessä ilman kiireitä. On mulla mahis viel peruaa koko juttu. Harkinta-aikaa on annettu maaliskuun puoleen väliin asti.
 
Hei!

Onnittelut elomammalle vakipaikasta! Itsekin joudun sitten hakemaan töitä, kun palaan töihin, kun ei ollut aikaisemmin vakipaikkaa. Mutta alan katselemaan töitä sitten vasta ens vuonna aikasintaan.

Topiakselle maistuu soseet tosi hyvin. Aamupäivällä syödään maissi-porkkana-bataattisosetta ja iltapäivällä tai illalla maissipuuroa tai persikkasosetta. Tuo maissisose ei oikein uponnu, ku eka päivänä, ni oon nyt antanu persikkaa joka on hyvää ja sitä menee melkein puoli purkkia. Kasvissosetta syötiin tänään 4 vajaata jääkuotioita. Mielettömän sotkusta puuhaa tuo vaan on, ku Topias haluaa itse ottaa lusikasta kii ja joskus käsi menee siihen lusikka osaan. tänään sitten heilutti kovasti ruokaisia käsiä, niin että otta ja hiuksetkin oli soseessa :LOL: pitää alkaa vähän rajottamaan vissiin tuota pojan osallistumista tuohon syöntiin, mutta kun vasta sillon pojan suu aukee, ku saa lusikan käteen. =) meillä sitten vissiin heti opetellaan syömään ite ;)

Ihanaa ku Topias nukku viime yönä suht hyvin. nukahti 21.30 ja söi 3.00 ja heräs 7.20, kuuden jälkeen kyllä pyöri ja hyöri, mutta muistaaksni nukahti itsekeen. Mää oon nykyään aivan poikki yöllä enkä tosiaankaan skarppina. yks yö, huomasin, että topias oli vieläkin tissillä ja ollu siinä 1,5 tuntia :eek: tai voihan se olla että oli välillä syöny ja välillä irrottanu tai sit nukkunu tissi suussa. meillähän ei nukuta perhepedissä, mutta nyt oon ollu hirveen väsyny, että oon pari kertaa nukahtanu itsekin ja sitten havahtunu. toivottavasti nuo yöt nyt alkais taas meneen yhdellä syötöllä, ni sais itkekin nukuttua.

Päivällä meillä nukahdetaan tosi huonosti. heti kun laitetaan vaunuihin (parvekkeelle) niin alkaa hirvee huuto, poika oikein karjuu. pitää monesti kattoo onko ihmisiä lähettyvillä. heti kun pojan ottaa syliin niin huuto loppuu. joskus parin kerran jälkeen ei enää huudakaan, mutta yleensä ei onnistu ku lähtemällä kävelylle, jota en mielellään tee ku kerran päivässä, ku asutaan kolmannessa kerroksesa, eikä hissiä oo, joten on pirullista kulkea portaat! onko muita jotka asuu kerrostalossa ja jossain muussa kerroksessa ku ekassa ja hissittömässä talossa? ootan kauhulla sitä, kun pitää siirtyä kantokassista pois, joka pitää tehdä ihan kohta, ku painoraja on 9kg. en tiiä miten käy ku lähtee kävelylle ja palaa takas, ku poika pitääkin ottaa syliin, saa nähä herääkö. onko jollain kokemusta? mikähän aika ois paras nukahtamisen jälkeen, ettei herää?

Mut nyt täytyy mennä syömään. tänään onkin sitten Topiaksen ensimmäinen vauvauinti! =)

hansu & topias <br><br>
 
Tänään Lucakselle tehtiin allergialääkärissä ihopistokokeena maito-, koira-, vehnä- ja muna-allergiatestit. Ja yllätykseksi kaikki näytti negatiivista, myöskin siis maito!

Nyt sitten odotellaan kutsua TYKS:iin sokkomaitotestiin..
 
Ukkikselle aurinkoista lomaa B)

ja Elomammalle onnittelut vakipaikasta :flower:

mä oon ite metsästäny gradun aihetta, jos sellasen sais niin vois kesän olla hoitovapaalla ja yrittää samalla väkertää sen gradun. Saisin hoitovapaalla kuitenkin enemmän rahaa kun nyt äitiyslomalla :\| sit pitäis metsästää oman alan työpaikkaa, joita ei ihan hirveesti olekaan tarjolla...

Me käytiin kans tänään 5kk neuvolassa. Strategiset mitat oli 62,7cm, 7390g ja pipo 42,7cm hyvin on kasvanu ja kehotettiin antamaan pikkuhiljaa lihaa tai viljoja. Piikkikin saatiin ja vähän meni suu mutruun, ei muuta =)

nyt täytyy mennä :wave:

Heffalump ja Ronja huomenna 5kk
 
Kivoja kirjoitusvirheitä mulla :LOL: SITÄ TULE KIRJOITETTUA MITENKÄ SATTUU JOHAN SYLISSÄ NIINKU NYT POITSU LAITTOI KIRJ. ISOX :kieh: KITISSY TÄN PÄIVÄÄ. EI VIIHTYIS YKSIN MISSÄÄN :saint: SAA HOITOTÄTSY MELKO VAATIVAN HOIDOKIN :saint:
 
Hei pitkästä aikaa.
Tänään 5kk neuvola. 64cm, 6845g ja 43cm, ihan tasaiset käyrät.

Sai piikin ja nyt illalla nosti kuumeen 39.3, onkohan tuo normaalia että näin pian vai onko saanu jonku pöpön? Ihana toisaalta kun ei napise, hihittelee ja on silti ilonen vaikka kuumetta on. Nestemäistä panadolia sai ja kokeilen rupeisko nukkumaan.

Meitä kehotettiin kanssa siirtymään puuroihin ja lihaakin pitäs alkaa maistelemaan. Istumisesta sano että jos kerta vänkää istumaan niin saa jonku verran istua, kuulemma haluavat istumaan vasta kun siihen on jonkinlainen valmius edes.

 

Yhteistyössä