Hyvät uudet vuodet kaikille! Vähän myöhässä olen mutta en ole ehtinyt paljon palstailemaan viime viikkoina kun on ollut väkeä kotona pyörimässä eikä tekemisen puutetta
Aaro ei herännyt paukutteluun onneksi, ulos ei häntä vietykään illalla, ikkunasta katseli ihmeissään sädetikkua.
Soseista: Meillä poika oppi syömisen vasta n. kuukauden maistelun jälkeen eli sitten ei enää sylkenyt kaikkea leualle. Bataatilla aloitin mutta Aaro ei tykkää siitä vieläkään! Porkanaan on jo mieltynyt ja useimmat hedelmät maistuvat hyvin. Nyt on listalla pop luumu koska innostuttuaan syömään porkkanaa hyvin ja lisäksi hedelmää ei kakkaa kuulunut pariin päivään ja poikaa vaivasi tosissaan. Maitokakkaa kun on tullut useita kertoja päivässä reilusti. Itse olen napsinut magnesiumkelaattia, kotikaljaa ym. mitä vain olen keksinyt että pojan vatsa toimisi taas. Kyllä sieltä sitten lopulta tulikin porkkanatahnaa, haju :x !!! Tuota sosetta ei kyllä meillä paljon mene vieläkään, kasvista muutama teelusikallinen, max 5. Hedelmää voi mennä enemmän mutta aina ei maistu sekään. Aaro ei välillä halua syödä, pelkää ilmeisesti ettei saakaan tissiä sitten
Toisaalta silloin kun muut syövät maiskuttaa poika suutaan ja haluaa itsekin jotain. Sitten kun 5 kk tulee täyteen ajattelin aloittaa puuron, ehkä hirssi/tattari/riisi aluksi, myöhemmin voi siirtyä iahn kaurapuuroon mutta luulen että se on liian tujua aluksi.
Rinta maistuu meillä taas paremmin taikka siis poika malttaa vähän paremmin rauhoittua syömään. Kyllä se pää silti helposti kiertyy ihan mihin tahansa muualle ja siiten alkaa vinkuna että kuka vei multa tissin pois!
Joku kyseli
nokka mukeista. Meillä poika mielellään hörppii vettä ihan tavallisen mukin reunasta, tosin sitä valuu sitten pitkin poikin rinnuksia. Pitää etsiä se nokkakin jostain ja kokeilla. Luulen että lapsi oppii ihan hyvin juomaan nokkamukistakin riittävän määrän maitoa. Imutarve silti varmaan pitää jotenkin tyydyttää.
Meillä muuten Aaro ei suostu enää ollenkaan syömään
tuttia, äiti on joutunut jo vähän aikaa toimimaan tuttina eikä loppua näy...
Rinnanpäät meni jo rakkuloille jatkuvasta pitkästä imemisestä eikä isä kelpaa enää nukuttamaan kun isillä ei ole tissiä! Hieman harmittaa mutta minkäs teet ja onhan se toisaalta kiva tuntea itsensä tarpeelliseksi
Turvaistumia ollaan mekin katseltu, kaukalo on melko ahdas ollut jo hetken. Kokeiltiin muutamia autoonkin mutta selkä menosuuntaan laitettavat vievät hirveästi tilaa etupenkkiläiseltä kun meillä ei mitään tila-autoa ole. Lisäksi ovat hankalia asentaa. Joten ollaan kallistumassa kasvot menosuuntaan laitettavaan Maxi-cosiin,Prioriin tai Tobiin, meillä kun on kaikilla paikoilla mahduttava istumaan autossa. Eiköhän kaikki istuimet ole kuitenkin turvallisia mitä myydään. Lisäksi on sellainen pointti että meidän perheessä kaikilla muillakin on matkapahoinvointia joten senkin puolesta olisi parempi olla kasvot eteenpäin. Niin se mieli muuttuu, alunperin olin takuuvarmalla laittamassa selkä menosuuntaan...
En muista olenko laittanut
4 kk:n mittojakaan tänne vielä. Ne olivat 63,5 cm ja 8,9 kg. Kohta onkin jo seuraava neuvola...
Hyppykiikuista: meillä on Emman kiikku ja kas, Aaro ei tahdo mahtua siihen! todella hankala saada pussiin ja varsinkin sieltä pois! kngas on vielä tosi tukevaa eikä jousta sitten yhtään. taita jäädä meillä käyttämätä, ainakin jos ei poika kovasti hoikistu
Sorry kirjoitusvirheet, en jaksa käydä kaikkia korjaamaan... meillä ollaan taas vaihteeksi
fllunssassa, pojan kanssa yskimme ja aivastamme vuorotellen...