^^ELOMASSUT 2008^^ tammikuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooÄs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kääntyily... Meillä lähdettiin n. 4,5kk iässä kääntyilemään, peppua nosteltiin jo sitä ennen... Se on tosi yksilöllistä tuo... Tiedän tapauksia, joissa vauva ei ole esim. koskaan kontannut vaan suoraan ryöminnästä lähtenyt kävelemään. Ja että on osattu ryömiäkkin vain takaperin, tms. Se on kaikki niin yksilöllistä että ei siinä mitkään "säännöt" päde... Itse opin vasta 1v. 4kk. kävelemään, mutta tuolloin puhuin jo ikätasoon nähden todella hyvin... Ja ihan normaali olin minäkin :D

Äijälle on nyt annettu lähtöpassit, ja kuukausi aikaa hankkia kämppä itellensä... Eli ensikuun loppuun pitää tota vielä kattella. Kestän kuin mies :D Se yrittää nyt olla niin kiva ja sitä rataa, hoitaa lapsiakin vaikka siitä en mitään oo maininnut ääneen. Kyllä mä tiedän että jos nyt leppyisin niin 2vrk kuluis ja sama paska jatkuis. Kokemusta on! Tällä kertaa se on tässä! Haaveilen paljonkin ajasta jolloin se on poissa... Elämästämme poikien kanssa tulee oikeasti onnellista ja tasapainoista, niinkuin se oli esikoisen kanssa aikanaan 4-vuoden ajan... Ja nyk/ex miehen ex-muijaan (ihan ok tyyppi) jossain vaiheessa otan yhteyttä, ja neuvottelen siitä, miten voisi siinä merkeissä pitää yhteyttä että miehen tyttö ja poju voisivat saada edes jonkinlaisen sisarus-suhteen...

On hyvä olla kun asiat on selvät viimeinkin... Siis henkisesellä tasolla, ja käytännön asiatkin kyllä selviää ajan kanssa =)

oviili ja minmar, kiitos vinkeistä! :flower: tuon turvakaukalon keksin eilen illalla yhtäkkiä, se pääsi käyttöön ja kantoreppua/liinaa alamme kokeilla ihan just. ukko vaan painaa sen yhdeksän kiloa jo, että selkä saa kyytiä, mut yritettään, yritettään :)

viime yö oli karsea, jatkuvaa heräämistä ukon jutteluun klo 1-4, jolloin sit lopulta oli ihan noustava syöttämään. siitä tunnin päästä jatkui unet ja seitsemältä pirisikin miehen herätyskello :whistle: tarinaa riittää, ainakin öisin, puh!

ja jennikalle tsemppiä muutostilanteessa!!

Jennika kuulostaa siltä, että olet tosiaan tehnyt oikean päätöksen elämääsi ja lapsiasi ajatellen. Onnittelut siitä. Toivotaan että se mies lähtee nopesti ennen kuin alat katumaan tai yleensä jatkamaan elämääsi.

hosso Mielettömät onnittelut uudesta pikkuisesta, ihana juttu!!!!! :heart:

Ja varoitus....valitus taas alkakoon.
Meillä noi yöt ei sitten tunnu paranevan. Oli tosiaan viime kerralla tänne kirjoitellessani ihan ok tilanne, mutta ei taas enää. Nykyään saan nukutuksi yössä enää 3-4tuntia. Tyttö menee hyvin nukkumaan viimeistä klo 21. Itse tulee mentyä nukkumaan siinä 23 aikaan. No sitten neiti heröö huutamaan alkaen klo 24. Rauhoittuu ehkä kun antaa tutin. Sylittely ei auta, peiton sisään laitto ei auta. Saattaa hiljentyä siis noin 3min ja saman tien huuto alkaa. Tätä kestää sen kaksi tuntia.

Sitten herää taas 4-5 aikaan. Ja taas sama. Huutaa, itkee, pistää kaikkeen vastaan. Helpottaa vain jos nostan ylös sängystä ja alkaisin viettämään aikaan sen kanssa. Mutta siihen en todellakaan ala. Yöt kuitenkin nukkumista varten. Tyttö siis ei nälkäinen, yösyötöt alkaneet jäämään siis pois. Viime yönä neiti sitten nukkui 5.30-6.30 välisen ajan ja taas alkoi huuto. Tätä siis meillä nyt kolme yötä putkeen. Ei jaksa........ :(

neitoperho: Aika samanlaista meillä, varsinaista huutoa on vähän koska tyytyy tuttiin vähäks aikaa mutta tosi levotonta unta, kääntyilyä ja kitinää jne. Pidinkin kapalossa parina yönä et sais nukkuu, ja menikin paremmin, mut tytsi alko nyt protestoida siitä kapalostakin , ja onhan se jo vähän liian iso kapaloon :whistle: Tsempataan toisiamme jaksamaan! Mie oon kans välil tosi tosi väsyny, tänäkin aamuna olin aika hermo pinkeenä esikoiselle kun ite ei oo saanu nukutuks ja hän heräs väärällä jalalla myös.

Voimia Jennika oli tilanne mikä tahansa niin ero on aina vaikea. Toivottavasti teillä on tukiverkostoa ympärillä, yksinhuoltajan arki ei liene kovin ruusuista. Itsellä ei kokemusta yh:sta mutta valitettavasti monia ystäviä sivusta seuranneena.

Musta on tullut melkein taikauskoinen tämän palstan suhteen, kun mainitsen jotain meidän öistä. Jos olen täällä moittinut niin heti on yöt rauhouttunut ja toisin päin =)
Meillä oli pitkän pätkän yöt rauhallisia, nukahti kiltisti noin klo 21 söi kerran yössä ja heräsi 8-9 aamulla. Edelleen periaatteessa sama, mutta herää 1-2 kertaa huutamaan. Viime yönä heräsi kaksi kertaa, mutta nukahti itsekseen. Ehti vain hetken huutaa, menin sängyn viereen katsomaan, rauhottui itsekseen ja jatkoi uniaan. Toisella kerralla odotin ja kuuntelin 3 min huutoa omassa sängyssäni ja niin se vain rauhottui ja jatkoi uniaan. En tehnyt mitään, kuuntelin vain ja odotin tilanteen kehittymistä. Mutta toissa yönä ei rauhoittunut vaan piti kerran sylitellä.
Mistä lie yölliset huudot johtunevat, liikkumaan oppimista olen "syyttänyt".

Neitiperho onko teillä mahdollisuus miehen rauhoitella tyttöä? Meillä poika rauhoittuu huomattavasti nopeammin miehen käsittelyssä. Miehen tarvitsee harvoin edes nostaa syliin, useimmin hän vain käy kääntämässä pojan toiselle kyljelle ja riehuminen loppuu siihen.

Meillä selvisi syy rauhattomiin öihin eilen. Hammashan se sieltä alaikenestä pilkistää. Eilen nukahdettuaan heräili itkemään ja annettiin lopulta särkylääkettä ja yö meni sitten ilman itkuja, syömään kyllä heräsi kolme kertaa. Jotenkin auttaa jaksamaan, kun huomaa, että on joku ihan konkreettinen syy, että tietää miksi toinen itkee.

Jennikalle täältä kovasti tsemppiä!

Mulla on tänään tyttöjen ilta muutaman työkaverin kanssa. Pääasiana yhdessäolo ja SYÖMINEN. Kaikkea herkkua luvassa. Mies jää pojan kanssa kotiin. Ihanaa! Tosin huomenaamulla pitää sitten herätä ennen kuutta, vauvauinti alkaa jo kasilta. Mies aloitti koulutuksen, joka menee uinnin kanssa melkein joka toinen kerta päällekkäin, huomiseksi sain mun kaverin houkuteltua mukaan, niin ei tarvi mennä kaksin, on joku auttamassa siinä. Ja äiti tulee viikonlopuks kylään, mikä on huippua, saa itse vähän hengähtää kun se jaksaa viihdyttää Valtsua kovasti.

Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille ja vauveleille! :heart:

Siili ja Valtteri tasan 5 kk

ps. onkohan HooÄs yhä nettipimennossa vai tuleeko tekee uuden pinon sunnuntaina, pohtii hän

täällä kans yks erittäin väsynyt äippä, meillä kans kitistään ja jutellaan öisin mikään ei tunnu nyt passaavan pikkuherralle.
viime yönä otti jo päähän kahtoa kun isäntä veti tyytyväisenä unta palloon ja minä valvoin :kieh: no onneksi tämä ei oo ikuista.
ihanaa huomenna kampaajalle, rupee tuo letti oleen jo turhan pitkä.
meillä edelleen kaks nuorimmaista räkätaudissa tässä kauhulla odotan et milloin rupeevat korvia valittaan kun on jo viikon kestänyt tuo rääsääminen.
ihqua huomenna saa herkutella kun on isännän synttärit, kävin ostaan hälle uuden puhelimen.
meijän jässikkä ei kanskaan taho viihtyä yksikseen aina täytyy olla jonku seurana, jaahas tätyy mennä

IhanPihallaSone todellakin yritetää tsempata toisiamme. Ja tänään multa tsemppiä löytyykin vaikka kaikille maailman ihmisille. Takana nimittäin oikein hyvin nukuttu yö =)
Eilen päivällä sitten päätin napakasti, että nyt muuttaa meidän neiti edes hetkeksi omaan huoneeseen. Niinpä raahattiin pinnis sinne ja illalla tyttö sinne nukkumaan.
Illalla tyttö nukahti normaaliin tapaansa klo 21. Tämän jälkeen ei mitään. Siis ei MITÄÄN, ei pientä kitinää, EI MITÄÄN!!! Mun piti jo käydä pariin otteeseen tarkistamassa, että varmasti hengittää. Ensimmäisen kerran neiti ilmoitti pienellä höpötyksellään olevansa hereillä klo 4. Syötin sitten tytön ja puolisen tuntia keinuttiin keinutuolissa. Vielä ei nukahtanut kylläkään. Pari kertaa laitoin tuttia sen jälkeen suuhun ja itsekseen olikin sitten nukahtanut jossakin vaiheessa sillä klo 5 jälkeen mulla ei ole mitään havaintoa. Neiti heräsi aamulla sitten klo 9.

Siis meillä auttoi (toistaiseksi) oma huone. Mutta nyt en vielä juhli että tää olisi varma keino. Mutta sain edes yhden yön nukkua hyvin.

Lauren tuohon miehen auttamaan tulosta. Yleensä kun meillä totuttu että tyttöä yleensä nukutan niin nykyään jos mies menee neitiä rauhoittelemaan on tulos vaan kovempi huuto. Joten eipä se oikein auttaisi.

Siili hauskaa tyttöjen iltaa sinulle. Ja itsekin toivotan tässä vaiheessa kaikille hyvää viikonlopun jatkoa. Toivotaan rutkasti parempi öitä niiden kanssa taisteleville. Me lähdetään tänää miehen kanssa kohti Helsinkiä. On taas sen aika että vietetään kuukaudessa se yksi yö yhdessä ilman lapsia. Mennään siis Hesaan ja vietetään yö kuulemma vaatimattomasti Hotelli Kämpissä. Saan siis toisen yönkin nukuttua. Vielä kun ikävästä pääsisi...se kun alkaa jo heti kun ajatteleekin lapsen hoitoon viemistä...Mutta silti.

Palataan taas
Neitiperho ja Iina 5 ½kk

Meilläkin nukutaan varsin levottomasti. Eilen illalla oli selvästi väsynyt, mutta millään ei olisi jäänyt sänkyynsä ja muutenkin makuulla olo oli tyhmää. Sängyssä potkii ja sätkii vaikka on puoliunessa ja siihen sitten herkästi herää. Sain kuitenkin 22 mennessä pojan nukahtamaan ja nukkuikin sitten puol 7, söi ja jatkoi vielä lähes 9 asti unia ja silloinkin heräsi, kun minä vähän kolistelin.
Nyt nukahti tuohon puuhamatolle.

Meillä olisi reilun 4 viikon päästä lähtö Kanarialle ja tänään juuri kuulin noi Finnairin lakkopäivät, jos eivät sopimukseen pääse ja meidän lähtöpäivä on yksi niistä. Mä en kestä, jos mä en pääse sinne.

Kiva kuulla Tatjanan kuulumisia, ja kovasti jaksamista sinne!!!

neitiperholle kanssa mukavaa hotelliyötä!! ja kiva kuulla että neiti on nukkunu hyvin!

meillä neitillä on jotku illat sellasia, niiku eilen, että nukahtaa n. 21 aikaan ja sit herääkin 22-22.30 valvomaan.. nukahtaa sit 00.30-1.00 yöunille.. ei hirveesti naurata siinä vaiheessa, ku puoliyö lähestyy ja tyttö vaan hihkuu ja kiljuu ku hällä on niin kivaa.. muta sit kyllä nukkuu ihan hyvin ku nukahtaa lopulta. ja joinakin iltoina siis nukahtaa yöunille jo 21-22 aikoihin..

äiti lpr ja Tiitu 5.5kk

Moi!
Meille ei mitään uutta...tai sen verran et mä pääsen tänään viettään tyttöjen kaa iltaa ilman lastenhoitoa. IHANAA :D
Tätä mä oonkin jo oottanut jonkin aikaa. Mies suostui lopulta hoitaan Aleksia tän illan ja kohta puoliin lähden veljen luo,jonka luona vietämme sitä iltaa.
Tuosta ikävästä pitikin alkaa tiedusteleen että mulla ajatus siitä että jättäisin lapsen jollekin hoitoon pitemmäksi aikaa tuntuu jotenkin pelottavalta tai se että miten sitä oppii luottaan hoitajaan vaikka tietäisi sen olevan hyvä?? Sillä en ainakaan vielä ole lähtenyt minnekään pitemmälle kun en osaa luottaa tai ei osaa olla ilman Aleksia(tietäen että sillä on kaikki hyvin). :ashamed:
Meillä ois pääsiäisenä reissu hesaan mutta tän takia en ole oikein innoissani lähteen ja en ole kyllä vielä imetystäkään lopettanut joten sekin pitäisi tehdä sitä ennen. Kesällä on sitten tulossa toinen pitempi reissu Lappiin ja se on varattu niin että mun äiti hoitaa sen aikaa Aleksia. Kunhan pystyn jättään :ashamed:

Meillä Aleksi kääntyilee sujuvasti selältä mahalleen mutta siitä ei tosiaan tahdo päästä enään takaisin selälleen ja huutaa äitiä tai isää kaveriksi. Ryömimistä ei vielä mennä,hakusessa on. Jaloillaan kun pitää niin vähän tukee jalkoja mutta ei mitään isompaa. Istumista ollaan nyt opeteltu ja syötetty syöttötuolissa,pysyy mutta ei oikein hyvin.

No täytyy lähtä valmistautuun iltaa varten.
Tsemppiä kaikille!! :heart:
Ja hauskaa lauantai-iltaa kaikille :D
T.Hansu27 ja Aleksi

Neitiperho: Hienoa! Pitäsköhän meidänkin kokeilla siirtää vaikka pinnistä edes toiseen kolkkaan huonetta... Toiseen huoneeseen ei viiti laittaa kun se on toisella puolella taloa.. eikä esikoisen kanssa samaan vielä uskalla laittaa! Mie nukuin viime yön ite toises huonees kun olin vähän radalla (oli kivaa :) ) ja sain nukkua paremmin kun pitkään aikaan. Mut mies ei saanu :whistle: SAava oli pitäny parin tunnin serenadin illal ja yöllä kaivautunu ihan kainaloon nukkumaan... Sanoin vaan miehelle et sellasia ne miun yöt on aina :D

Kokemukset omasta huoneesta:
Nyt on neiti nukkunut tosiaan kaksi yötä yhteensä omassa huoneessa. Edellisen yön oli hoidossa. Molemmat yöt kotona omassa huoneessa on TÄYSIN NUKUTTU. Eilen nukahti tosiaan klo 21 ja ensimmäisen kerran heräsi huutelemaan klo 6,joten vielä paremmin kuin toissa yö. Hoidossa oli taas mummolassa huudellut pitkin yötä.

Meillä neiti tosiaan jos on hoidossa ollut niin kummitädillään (mun sisko) tai jommalla kummalla mummolla. Muualle en miettisikään hoitoon laittavani. Aina tulee edelleenkin fiilis että mitenköhän ne pärjää kun eivät tiedä meidän kuvioita kuitenkaan niin tarkasti. Nyt ehkä tullut pikku hiljaa siihen ajatukseen, että hoitavat omalla tyylillään ja se onneksi väliaikaista. Kunhan tytöllä kaikki hyvin niin se riittää.

Ihanaa oli tosiaan olla hotellissa viikonloppuna. Mies hemmotteli tosiaan viemällä Hotelli Kämppiin. Olihan se taas..vähän tunsi kyllä itsensä maalaiseksi hienossa paikassa. Noh, eipä tuo jokapäiväistä ole pelkästään hintaluokankaan puolesta.

Nyt muuten kyssäri. Muutamat vissiin täällä harrastaa vauvauintia. Miettinyt vaan käytännössä uimahallissa oloa vauvan kanssa. Ensi viikonloppuna ollaan menossa Turkuun kylpylään ja neiti lähtee mukaan. Kaivataan siis vinkkejä/kokemuksia?!

Voi vitsit, Neitiperho, pitäisiköhän meidänkin vaan kokeilla tuota omaa huonetta. Itseä pelottaa, kun poika ei ole omassa tulevassa huoneessaan juuri oleillut, että herätessään säikähtää, missä on itse ja missä on äiti ja iskä. Mehän alotettiin puuron syöminen pari kolme viikkoa sitten ja melkein viikko meni tosi hyvin yöt, herättiin vaan yhden tai kaks kertaa, kerran nukuttii mummulareissulla koko yö mutta sitten meni taas pipariksi. Ajattelin, että motorinen kehitys haittaa unia, mutta nyt alaikenestä pilkottaa kaksi pientä hampaan alkua, liekö ne jo muutaman viikkoa aikaisemmin alkoi vaivata. Voi kun se lapsi kertoisi niin ei tarvisi arvailla. Kysymys hampaallisille: Kuinka kauan ne hampaat vielä kiusaa puhkeamisen jälkeen? Ne kaksi nyt näkyy melko selvästi (toisen huomasin vasta eilen, toisen aikaisemmin ) ja tänäänkin aamu oli ajoittaista kipuhuutoa, lääkettä annoin sitten. Vai onko sieltä vielä lisää tulossa :O

Pohdin omaa huonetta jo ennen puuron aloittamista, yöt oli jo silloin olleet kauan rauhattomia, poika ei herää nälkäänsä, ainakaan joka kerralla, eikä itke, kunhan pyörii ja ähisee sängyssä niin, että itse herään siihen enkä saa nukuttua. Helpoimmalla olen kokenut pääseväni imettämällä, siihen useimmiten nukahtanut, tuttiahan meillä ei osata vieläkään syödä ja laiska äiti lopetti yrittämisenkin jo aikaa sitten.

Ja uimisesta: Meillä poikaa kannetaan turvakaukalossa, meidän uintiryhmässä valtaosalla on lapsi kaukalossa altaalle tultaessa. Olen riisunut lapsen vaippasilleen pukukopissa ja vaihtanut uikkarit vasta pesutiloissa, tai eka kerralla en näin tehnyt ja saman tienhän se pissa tuli kaukaloon ja pyyhkeisiin. Voihan tämä käydä sitten matkalla pesuhuoneesta altaallekin, mutta kuitenkin. Turvakaukalossa mulla on muovifrotee ja lapsi on kiedottu huppupyyhkeeseen ja toiseen pyyhkeeseen, saa sitten altaasta noustua kunnolla lämpimään. Vauvauinti meillä, ja kuvittelisin, että myös muualla, kestää puoli tuntia, ensimmäisellä kerralla meillä ei jaksettu olla ihan loppuun asti, tosin ajankohtakin meillä aamutuimaan, jolloin normaalisti nukutaan tai ainakin ollaan sängyssä vielä. Paras sinne on mennä, kun lapsi on virkeimmillään ja hyvin syönyt. Haasteellisimmaksi itse olen kokenut suihkussa käymisen ja pesemisen lapsen kanssa, meille suositeltiin, että lapsi kannattaa pestä uinnin jälkeen, me kun ollaan kotioloissa vaan kylvetetty. Toinen onneton asia on pukukoppien pienuus, ainakin Tampereen kylpylässä, kannattaa pyytää ryhmäkoppia paitsi tietysti jos olette kylpylässä yötä, ettekä tule ulkovaatteissa pukukopeille, niin sittenhän se on ihan sama. Tälläset asiat tuli nyt äkkiseltään mulle mieleen.

Ihanalta kuulosti teidän hotelliviikonloppukin, just miehelle eilen sanoin, että olisi ihana päästä jonnekin kahden, muttei olla oikein vielä kumpikaan valmiita jättämään poitsua hoitoon :ashamed:

Ihanaa, poika on nukkunut jo kolme tuntia, pari viime päivää on päikkäritkin mennyt ihan läskiksi, kai ne hampaat on kiusannut. Nyt lähden pesukoneen kimppuun, mukavaa viikkoa kaikille!

Siili ja Valtsu 5 kk

Kuulostaapas sekavala toi mun pesusepostus.. Tarkoitin, että ollaan normaalisti kotona kylvetetty poika, niin suihkussa olo lapsi sylissä oli musta vaikeaa, kun vesi tahtoo roiskia pojan naamalle ja varsinkin kun kylpylässä suihku on sellainen, jota pitää koko ajan painaa uudelleen päälle. Ja siis suositeltiin klooriveden jälkeen pesemään saippualla, me ei olla kotona käytetty muuta kuin kylpyöjlyä, ja sit vielä rasvaamaan. Sitten se saippuainen poika sylissä suihkussa.. ehkä siihen joskus tottuu.. :whistle:

kysymys?? mitä käytätte mieluummin, eli siis porkkanat ja perunat tuoreena, mutta käytattekö kukkakaalit, parsat ym. pakasteena? kotimaisia vai ulkomaisia? entäs lihat? mitä lihaa ostatte?? auttakaa blondia, tarkotus ois alkaa säästökuurille ja tehä ruokasoseet ite, hedelmät meinasin ostaa toistasex kaupasta! Mites vellit, teettekö nekin ite? miten?

:D :D :D :D

Kiitos paljon etukäteen!!!

Ä ja tipi 5.5kk

kiitoksia kovasti onnitteluista :heart: =)

jennikalle voimia eroon! :hug:

meidän neidillä epäillään nyt sit maitoallergiaa, onko kellään kokemusta tästä? kokeilin antaa korvikkeita ja tuli ihan kauheat reaktiot todella pienistä määristä, nokkosrokkoa, oksentelua ja mahakipua, nyt oon sitten maidottamalla kuurilla ite ja parin viikon päästä kokeillaan altistamista. korvikkeita kokeilin siis siksi kun neuvolalääkäri oli sitä mieltä että imetys tulisi raskauden takia lopettaa, mutta olen nyt kysellyt vähän joka suunnalta ja siihen ei pitäisi mitään syytä olla.

yöheräilyistä meillä oli pari viikkoa silleen että en saanut juuri nukuttua kun ihan muutaman hassun tunnin, niin syynä oli hampaat ja sitten kun on ruvennut niin paljon touhuamaan, heräilee omaan nauruunsa (siis nauraa unissaan) ja sitten yrittää unissaan pöngätä itseään istumaan yms.. nyt on taas ollut sitten vähän rauhallisempaa.

neitiperho ihanalta tosiaan kuulostaa teidän hotellireissu, minäkin haluun!! :heart:

nyt pittää taas mennä..

t. hosso ja touhuakka 5,5kk :heart:

Mää olisin myös kiinnostunut noista parsakaali, kukkakaali pakasteiden käyttö kokemuksista :wave: . Olisi nyt niin helppo tehdä soseita ite ,kun ruuan nyt joudun kuitenkin laittaa. Esikolle annoin aina valmiita ,kun en silloin laittanut juuri koskaan ruokaa :whistle: . Meidän vauveli syö tosi innolla perunaa ja porkkanaa. Taisi olla ihan passeli aika aloittaa ,kun niin hienosti syöminen sujuu.

Me ollaan lähdössä loppuviikosta Vuokattiin mökkeilleen. Kivaa ,kun saadaan olla koko perhe yhdessä monta päivää.
Hyvää yötä!!
-Poni ja vauva pian 6kk

Hellou!

Äiti lpr ja Poni06: Mä oon ostanu parsakaalit sun muuta ihan siitä vihanneshyllyltä. Ainoo, ni maissia ostin pakastettuna. Kaikkia vaan keittää ja soseeks, jäähdytys ja pakkaseen.

Nyt ei muuta kerkeekään, neiti komentaa tos vieressä, että äiti huomaa minut! :heart:

Emeelia ja I

Soseista Mä myös ostanut kukkakaalin ihan vihanneshyllystä, porkkanaa, perunaa ja lihana broilerin lihaa tai naudan lihaa. Lihat ostan maustamattomana. Jos meillä juuri silloin ruokana sitä niin paistan pienen osan lihaa tyttöä varten. Nyt tosin viimeksi tein niin että ostin broilerin ja naudan suikaleet maustamattomana ja paistoin kaikki. Sitten säilöin kaikki pikku purkkeihin ja pakkaseen. Kerralla teen siis yleensä n.3pvän ruuan kerralla tytölle.

Vinkki vauvan ruokiin. Jos kaipaat nopeaa tapaa. En mitenkään halua mainostaa tupperware myyjänä, mutta suosittelen microkannua tai yleensä microsarjaa. Itse laitan pari perunaa siihen, tippa vettä sekaan ja microon 2min. Sitten lisään yhden porkkana kahtena osana ja pari minuuttia lisää. Tämän jälkee ne soossiksi, maitoa ja jotain lihaa sekaan, ruoka valmis parille päivälle. Tän yleensä teen siinä vaiheessa kun lapsi alkaa olemaan jo nälkäinen ja hyvin vielä kerkee. Huom kukkakaalit yms. pystyy hyvin myös valmistamaan samaan tapaan näissä tuotteissa.

Niin ja loppuun. Jälleen meillä yö nukuttiin hienosti. Pari kertaa piti tutti antaa suuhun ja auttaa neiti oikein päin sänkyyn :D

Yhteistyössä