Voi vitsit, Neitiperho, pitäisiköhän meidänkin vaan kokeilla tuota omaa huonetta. Itseä pelottaa, kun poika ei ole omassa tulevassa huoneessaan juuri oleillut, että herätessään säikähtää, missä on itse ja missä on äiti ja iskä. Mehän alotettiin puuron syöminen pari kolme viikkoa sitten ja melkein viikko meni tosi hyvin yöt, herättiin vaan yhden tai kaks kertaa, kerran nukuttii mummulareissulla koko yö mutta sitten meni taas pipariksi. Ajattelin, että motorinen kehitys haittaa unia, mutta nyt alaikenestä pilkottaa kaksi pientä hampaan alkua, liekö ne jo muutaman viikkoa aikaisemmin alkoi vaivata. Voi kun se lapsi kertoisi niin ei tarvisi arvailla. Kysymys hampaallisille: Kuinka kauan ne hampaat vielä kiusaa puhkeamisen jälkeen? Ne kaksi nyt näkyy melko selvästi (toisen huomasin vasta eilen, toisen aikaisemmin ) ja tänäänkin aamu oli ajoittaista kipuhuutoa, lääkettä annoin sitten. Vai onko sieltä vielä lisää tulossa :O
Pohdin omaa huonetta jo ennen puuron aloittamista, yöt oli jo silloin olleet kauan rauhattomia, poika ei herää nälkäänsä, ainakaan joka kerralla, eikä itke, kunhan pyörii ja ähisee sängyssä niin, että itse herään siihen enkä saa nukuttua. Helpoimmalla olen kokenut pääseväni imettämällä, siihen useimmiten nukahtanut, tuttiahan meillä ei osata vieläkään syödä ja laiska äiti lopetti yrittämisenkin jo aikaa sitten.
Ja uimisesta: Meillä poikaa kannetaan turvakaukalossa, meidän uintiryhmässä valtaosalla on lapsi kaukalossa altaalle tultaessa. Olen riisunut lapsen vaippasilleen pukukopissa ja vaihtanut uikkarit vasta pesutiloissa, tai eka kerralla en näin tehnyt ja saman tienhän se pissa tuli kaukaloon ja pyyhkeisiin. Voihan tämä käydä sitten matkalla pesuhuoneesta altaallekin, mutta kuitenkin. Turvakaukalossa mulla on muovifrotee ja lapsi on kiedottu huppupyyhkeeseen ja toiseen pyyhkeeseen, saa sitten altaasta noustua kunnolla lämpimään. Vauvauinti meillä, ja kuvittelisin, että myös muualla, kestää puoli tuntia, ensimmäisellä kerralla meillä ei jaksettu olla ihan loppuun asti, tosin ajankohtakin meillä aamutuimaan, jolloin normaalisti nukutaan tai ainakin ollaan sängyssä vielä. Paras sinne on mennä, kun lapsi on virkeimmillään ja hyvin syönyt. Haasteellisimmaksi itse olen kokenut suihkussa käymisen ja pesemisen lapsen kanssa, meille suositeltiin, että lapsi kannattaa pestä uinnin jälkeen, me kun ollaan kotioloissa vaan kylvetetty. Toinen onneton asia on pukukoppien pienuus, ainakin Tampereen kylpylässä, kannattaa pyytää ryhmäkoppia paitsi tietysti jos olette kylpylässä yötä, ettekä tule ulkovaatteissa pukukopeille, niin sittenhän se on ihan sama. Tälläset asiat tuli nyt äkkiseltään mulle mieleen.
Ihanalta kuulosti teidän hotelliviikonloppukin, just miehelle eilen sanoin, että olisi ihana päästä jonnekin kahden, muttei olla oikein vielä kumpikaan valmiita jättämään poitsua hoitoon :ashamed:
Ihanaa, poika on nukkunut jo kolme tuntia, pari viime päivää on päikkäritkin mennyt ihan läskiksi, kai ne hampaat on kiusannut. Nyt lähden pesukoneen kimppuun, mukavaa viikkoa kaikille!
Siili ja Valtsu 5 kk