<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Voi ei! Ei enää näitä :'( :hug: LinneaborealisVoimia teille!
Rva PikkumyyOnneksi tuli hyviä uutisia :heart: Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Olet ollut paljon mielessä viime päivinä, sitä jotenkin täällä palstalla samaistuu kauheasti..

Pitää purkaa tänne vaikkei nyt masuun mitenkään liitykkään. Oltiin tuossa kaupassa äskön pojan kanssa ja kaikki meni hienosti. Mulla kori ja pojalla pikkukärryt. Mentiin kassalle ja sanoin pojalle että mee oottamaan leikkipaikalle, haen sut sieltä sit. Maksan ostokset ja meen leikkipaikalle ja poikaa ei näy missään :eek: Paniikkihan siinä alkaa nostaa päätään. Käyn ulkona ja pyörin ympyrää ja sit huomaan et siinä on pari miestä esittelemässi tiivi-ikkunoita. Kysyn niiltä että onkö tässä näkynyt pikkupoikaa, vajaa 3 vee. Eivät ole ketään sellaista nähnyt. Meen kauppaan sisään ja kukas se siinä keskellä käytävää vetää suklaamunaa turpaansa, ilman mitään huolen häivää |O Munat lensi ja poika huusi kun retuutin sen sieltä kaupasta pois! Säikähdin aivan sairaasti ja poru kurkussa sitä siinä sätin :ashamed: Pidin pojalle puhuttelun että oli sitten viimenen kerta kun karkaa ja kaupassa syönti on varastamista! Kaikkein hauskinta tässä oli sit se että kiun mulla jäi kauppakassit siihen ulkopuolelle, tiivimies oli käyny laittaan esitteen kassiin! Että aijaa poika hukassa, no muta hei osta meiltä tästä ikkuinoita! Pisti kotona vähän kiehuttaan kun huomasin esitteen :kieh:
Ja takas omaan napaan: Luulin jo että pahoinvointi on mennyttä elämää, mutta eilen illalla tuli pikasen huono olo. meni kyllä ohi, mutta aamulla hampaita pestessä tuli sitten ykä lavuaariin :whistle: Ja kahtena iltana oon jaksanu valvoa kymppiin asti, hyvä minä! Väsymys alkaa väistymään :D Ootan malttamattomana että liikkeet alkais tuntumaan, ihania pientä kuplintaa :heart: Ens viikolla nvolalääkäri, toivottavasti kuunneltas sydänäänet :saint:
Mulla ei oikein ole tyttö eikö poika olo...vielä..Saas tässä ny nähä :D
Oonkohan nyt vieny tarpeeks tilaa..

fosfori ja pampula 13+5

Linneaboris voimia.. Hirveetä kun pitää tulla näitä juttuja, mutta ei niille minkään voi. itse tietää tehneensä kaiken oikein, mutta se menee välillä näin. Toivottavasti teillä tärppää nopeesti uudestaan!! :hug:

äiti lpr

Linneaborikselle kovasti myötätuntoa... :'( Itellä on taas hormoonit niin pinnalla, et itken jokaiselle surulliselle uutiselle... toivotaan, ettei niitä enää tule.

Mua on myös kiusannut päänsärky, eikä meillä tietenkään ole kuin ibusalia. Kävelin tuolla sohjossa jo kerran /kauppaan matkarattaita lykkien ja toinen reissu ei kyllä huvita! Eli lepäillen koetetaan tätä hoitaa (ja kyllä, tämä koneella istuminen se vasta helpottaakin päänsärkyä :p ) Hei, ja kuka muistaa, missä vaiheessa raskautta myös burana oli turvallinen? Ihan koko aikaahan se ei ollut kiellettyjen listalla!

Meillä kävi tänään vähän samalla lailla, kun Fosforilla. Poika 2v ja 10kk päätti kaupassa kadota jonnekin ja miehen kanssa etittiin molemmat sitä, eikä äijää näy missään... itellä jo pelko, et nyt se on juossut ulos autojen alle, mut siellähän se kulki kaupassa joku veturikirja kädessään, etti meitä, kun halus, et ostettais se veturikirja... nuo "katoamiset" on aika arkipäivää, mut tällä kertaa kyllä pääs huolestuttaa pahemman kerran, yleensä se kun pitää niin paljon meteliä itestään, et kuullaan kyllä, missä äijä menee, vaikkei just sillä hetkellä näkis :D

Mulla alkaa pahoinvointi helpottaa, ei oo pariin päivään oikeestaan edes etonut. Se on sit korvautunut jatkuvalla nälällä. Tai sit osaan nyt syödä sen verran usein, et verensokeri pysyy hyvänä, eikä tuu pahoinvointia, kun just ennen nukkumaanmenoa yleensä on vähän etova olo kumminki (muuten ei, ja illalla ei oikein ruoka enää maistu).

Kerhossa jo kirjoitinkin toispuoleisesta mahasta. Siellä näkyy ihan selvä "möykky" ja tuntuu kovana muuten suht pehmeän (=turvonneen) mahan läpi. Oisko kohtu? Tuntuuko muilla?

Hemuli 10+6

neitiperho
Voi ei taas :'( Linneaboris hirmuisesti voimia ja jaksamista sinulle ja perheelle. Ei ne suru uutiset sitten vieläkään suostuneet loppua :ashamed: :hug: Kyllä taas saa itsekin pyyhkiä kyyneliä..ai miten niin tunteet pinnassa. Aloin vaan miettimään sitä kuinka moni on oikeasti tippunut pois täältäkin. Kuinka riskipeliä tosiaan tää koko alkuraskaus tosiaan on. Onhan sen aina tiennyt, mutta nyt vasta sen taas oikein tajuaa. :(

Lohdutuksen sanana tällä hetkellä todellakin nuo Rouva pikkumyyn uutiset, toivoa siis kuitenkin vielä on olemassa. Ihana homma!

Pitäkää huoli itsestänne äipät ja sitä ihanaa pientä ihmisen alkua masussa..kuinka arvokas se onkaan :)

Heippa Kaikille.

Linneaboris voimi koko perheelle. Näitä uutisia ei enää saisi tulla, tekee niin pahaa kun niitä lukee.

Täällä pahoinvointia edelleen. ainoo että äsken teki mieli jotain mausteista ja isäntä sitten teki kunnos mauste sekoituksen jauhelihaan ja nyt lentää liekit suusta. No kohta se lyö takaisin ja alkaa varmaan närästää tuo ihana mausteinen kastike :LOL: Ensin ehdotin kebabbia mutta kun on niin kauhea keli niin isäntä ratkasi mielitekoni itse. :LOL:

Tuosta päänsärystä mitä moni täällä on täällä kirjoittanut. Minulla on kanssa ollut päänsärkyä iltaisin ja vähintäänkin joka kerta kun nousee ylös sohvalta tai tuolilta niin päätä vihloo ensimäiset 10 askelta.
Oisko verenpaineella jotain tekemistä tämän asian kanssa. Minulla on erittäin alhainen verenpaine aina ja myös raskaus aikana. Lääkäri on jokskus sanonut minulle kun olen ollut viimeisilläni että näillä verenpaineilla minun ei enää pitäisi kävellä saatika ajaa autoa :LOL: nyt neuvolassa paineet oli 94/56 eli hyvät minun mittä puussani.

Hyvää illan jatkoa kaikille

Linneaborikselle ison iso voima :hug: ja jaksuja jatkaa eteenpäin.

Hemuli80, mulle neuvolalääkäri puhu vajaa kk sitte, että vkon 12 jälkeen voi syödä Buranaa jos Panadoli ei ensisijaisena auta. Loppuraskaudessa sitä Buranaa sitten ei taas suositella.

kotiäiti32varmaankin verenpaineesta johtuu tää päänsärky. Mulla ollu aina oireena päänsärky jos paineet päässy nousemaa liian korkeeks. Muistuu niin pahasti mieleen esikoisen odotusajalta raskausmyrkytys ja sen aikaset päänsäryt... :| Mut sulla tosiaan tosi alhaset paineet, ni en tiiä onko sulla siitä johtuvaa. Tai sit on jotain hormoni juttuja?!

Hohhoijaa, lähettävä pehkuu, taas tuntuu ohimoilla jyskytystä. :kieh:

Hyvät yöt kaikille!!! :wave:

neitiperho
Täällä myös tuo päänsärky alkanut olemaan ovella. Tosin saattoi eilen liittyä tuohon ihanaiseen oksutautiin. Tänää taas vähän helpompi. Tosin tuota päänsärky ongelmaa itellä ollu myös ajoittaista johtuen silmistä, huonosta näöstä ja vähäisestä lasien käytöstä. Paineet uskoisin olevan ihan kunnossa. Nyt unten maille, kun niin kovasti jo väsyttää :ashamed:

Juuri tänään luin tuosta Vau'kirjan Vauvan odotus opuksesta ,että päänsärky voi johtua korkeista progesteronipitoisuuksista. Se oli juuri rv 12 kohdalla. Siinä kehoitettiin juomaan runsaasti ja ulkoilemaan. Toki muitakin syitä on.

Mulla on verenpaineet olleet alhaiset nyt ja niin oli viime raskaudessakin. Viimeksi kaksi päivää ennen synnytystä paineet nousi. Se varmaan enteili tulee synnytystä.

Täällä on saunottu pihasaunassa ja syöty kuias makkaraa. Vielä yöpalaksi herkuttelin jäätelöllä. Nyt nukkumaan. Öitä masut ja äipät!
-Poni ja Manteli

linneaborealis :hug: :'(

Päänsärystä: mulla ei ole ollut koko raskauden aikana päänsärkyä, mutta eilen iski todella inhottava jomotus. Töissä oli todella stressaava päivä. Tuntui, että kaikki hommat kaatuu päälle enkä mitenkään pysty selviytymään niistä. Uskoisin, että verenpaine nousi ja sai aikaan päänsäryn. Normaalisti mulla on hyvä verenpaine, mutta se nousee helposti jo jos vähän jännitänkin (esim lääkärin vastaanotolla). Luin myös sen vau´kirjasta, että voi olla myös hormoniperäistä särky. Toivottavasti säryt eivät ala kuitenkaan lisääntymään. Tuntuu, ettei Panadol oikein auta.

Voi näitä uutisia täälä!!! Linneaborealis :hug:
Nyt noin oikeasti sanoa että tiedän miltä tuntuu, itselle kävi juuri samalla tavalla ennen esikoista; np-ultrassa huomattiin että vauva oli kasvanut vain 9rv:lle ja sydän ei enää lyönyt, gynelle sisälle ja tableteilla yrittivät keskenmenoa ja josta viä kohtutulehdus ja viikon päästä kaavintaan. Kokemuksena elämäni karmein!! Joka kummittelee vieläkin. Mutta jos yhtään lohduttaa niin esikoiseni sai alkunsa heti yhden kierron päästä ja tuossa tuo nyt höpöttää vieressä :LOL:

Rva Pikkumyy
Ihanaa kuulla hyviä uutisia!!

Omaan napaan: Päänsärkyjä ei ole, mikä on aivan ihanaa kun normaalisti kärsin migreenistä niin jos ei muuta hyvää raskaana olosta ole niin ainakin se että päätä ei särje 10 kuukauteen!! :LOL:
Kävin neuvolassa keskiviikkona, sydänäänetkin kuului jo!!! kaunein ääni mitä olen hetkeen kuullut!! Hb oli vain noussut mikä on uskomatonta kun normaalisti mulla on hb siinä 125 niin nyt se oli 150??!! ja paino jonka nousua pelkään suunnattomasti oli noussut vain 700g. Onko muuten muita joilla on noussut paino esikolla yli 30kg? ja kuinkas niistä on sitten päästy eroon ja paljonko on muilla lapsilla tullut painoa?

Nyt vapaapäivänviettoon(lue: siivoamaan)

Rieputa rallaa ja reagan 10+4

Päänsärystä:minulla aina estolääkitys migreeniin, nyt raskaana ollessa sitä ei voi käyttää, eli se purettiin jo heinäkuun lopulla, heti kun yritys aloitettiin! :heart:
Minulla oli sitä kestomigreeniä rv 10, silloin olin slomalla 4 pvää, ja hoidoksi 2 Panadolia kerralla ja yöuni samalla, ja se auttoi heti eka hoitokerralla!

Nyt vaikka elämmä "jännittäviä" aikoja onneksi migreeni on pysynyt poissa! :heart:

Onko toisille tullut kipuja lonkkiin jo , varsinkin kun kyljellään nukkuu, niin lonkka väsyy. Viime yö minulla hankala sen suhteen. Onko jotain kohdun kasvu kipuja tällä hetkellä muilla, ainakin minulla on välillä ihmeellisiä vihlasuja välillä, nyt uskon erottavani muut kivut supistuksesta. Ihmeellisesti välillä supistaa vaikka istumasta tai sängystä nousun jälkeen, muilla vastaavaa. Tänään sitten ei mitään vastaavaa supistusten muodossa ole ollut! Vuotoa ei ole pisaraakaan missään vaiheessa raskautta tullut. Rinnat välillä kihelmöivät kun kasvavat, esim tälläkin hetkellä! :D minulla on tullut sitä ns esimaitoa jo raskauden puoli välistä lähtien yleensä muissa raskauksissa. Muilla samaa?

Jos kaikki sujuu hyvin alan tuntemaan liikkeet varhain, koska istukka siellä kohdun takaseinämässä.

Ja ultran yhteydessä todettiin, että kohtu ei ole enää taaksepäin kallistunut, mutta on vaan syvällä ja sitä nyt tämä viikon odotus, että nousee vähän ylemmäs kasvun myötä ja istukkanäyte helpottuu ensi keskiviikkona.

mukavaa päivää kaikille! :flower:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 12+5 :heart:

Vauvan liikkeistä,minulla on nyt sama juttu kuin viime raskaudessa, taaksepäin kallistunut kohtu ja istukka etuseinämässä. Silti tunsin poitsun liikkeet yllättävän varhain, rv 18. Jos sitä vähän aikaisemmin nyt kuplintaa tuntisi... Ekaa kertaa poitsun liikkeet tunsin kun makasin kyljelläni, hän jotenkin masun sivuun hipelöi istukan vierestä :)
Ja loppuraskaudessa muistan aina, paria päivää ennen synnytystä tuli masun sivulle alas pienet "herneet" eri varmaan sormien rystyset tai sormien päät :heart: Ne näkyi masun pinnalla ja kun niitä silitin niin hän veti käden äkkiä pois :) Ne olivat siis aivan alhaalla, missä masun iho on tosi ohutta, hassua...

Eipä kai minulla mitään asiaa ollut :D Poika kun herää unilta niin lähden herkkuostoksille, mies on koko päivän tuulettumassa eli hän kotiutuu varmasti joskus huomenaamun pikkutunteina :) Saan herkutella rauhassa!

Voi ei... voimia sinulle Linneaborelis!!!! :hug: Ikäviä nuo tuollaiset uutiset.. :'(

Täällä pahoinvointi sen kuin jatkuu... joka aamu joudun yökkäileen pöntöllä ja jatkuvasti pitää syödä jotain suolaista ettei tuu huono olo.. kurjaa.. :x
Toivottavasti nää alakas pian helpottaa ku viikkoja kuitenki jo tuon verran.. muistaakseni viime raskaudessa alkoi näillä paikkeilla loppua pahoinvoinnit!

Täällä on miehen kanssa siivottu koko talo ja nyt täytys mennä suihkuun!

Annilia + Nuppu 12+5 :heart:

Heip!
Mulla tosiaan tuo ulkoilu helpottaa päänsärkyä.

Ja taas kun "ääneen sanoin" et pahoinvointi on helpottanut, ni enkös viime yönä oksentanut... olin jotain 5t aiemmin syönyt hedelmiä ja koko illan tuntui pahalta... nukkumaan mennessä en enää kestänyt vaan pakko oli yökätä, eikä ne olleet sulaneet ollenkaan, ihan sama kun oisin ne just syönyt.
Kunnon pihviä on tehnyt mieli pitkään, no, tänään sitten mies teki kassleria jugurttikastikkeella ja uunivihanneksilla - tuli muuten hyvää! Ite leivoin vielä naan-leipiä. Nam! Söin paljon (kerrankin!!!), ja mieli tekis syödä vielä enemmän... ihanaa kun on kokkimies! Etenkin kun se on taas tehnyt tuplavuoroa ja oon joutunu syömään omatekemiäni pöperöitä, ero on melkoinen.

Mä tunsin viime raskaudessa liikkeet jo n. viikolla 15. Eivät neuvolassa meinanneet uskoa, kun oli eka niin pitkälle edennyt raskaus. Eipä siinä kauaa mennyt, kun mieskin tunsi ne, itellä meni pitkään, et omalla kädellä tunsin, mut sisäpuolelta kyllä. Eli kuukauden päästä voisin taas jo tuntea liikkeitä?? Katotaan, ehitäänkö ennen sitä ultraan!

Hei kaikki odottajat. Ilmottaudun mukaan elomammoihin. Olen 24v. ja odotan esikoistani rv 12. Ultrassa en ole vielä ollut. Ei ihan tahdo vieläkään sisäistää sitä tosi asiaa, että vatsassa on pieni ihmisenalku, vaikka tosin yritettiin vuosi ennenkuin tärppäsi.
Ihanaa odotusaikaa kaikille!

Yhteistyössä