<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

neitiperho
Täällä maataan kotona sitten oksutaudin merkeissä. Päivällä tosiaan iski kanakeiton jälkeen sellainen. Kirjoittelinkin siitä silloin tuonne kerhon puolelle, kun luulin alkuun, että se peruspahoinvointi hetkeksi taas palasi. Siitä vaan ei tuntunut tulevan loppua ja nyt sitten kotona peiton alla.

Tuohon tuntemukseen, kumpi masussa pötköttelee...niin myös ihan sama se itselle on, kunhan sen pikkuisen joskus käsivarsilleni saan. Mutta unta olen nähnyt, että se on poika ja sellanen olo muutenkin itellä. Muutaman kerran on käynyt niin, että kavereiden odottaessa olen nähnyt unessa pikkusten sukupuolen ja se aina on toteutunut. En nyt siihen täysin kylläkään luottaisi, mutta se tunne kun tulee niin tulee. Mies on ajatellut, että varmaan se olisi tyttö. Miehellä kun kaikki lapset muutenkin tyttöjä. Salaa siis uskoisin sen toivovan kuitenkin poikaa. Mutta rakas se lapsi meille on, oli kumpi tahansa. :heart:

tiina80 sain ennen np-ultraa istukkaveren luovutuspapruja kotiin samassa postituksessa kuin ultrausajan tiedot, ja tottakai sanoin kyllä asialle :) itse en saa normaalisti verta luovuttaa, kun olen alle 50-kiloinen, joten otan ilolla vastaan mahdollisuuden olla oikeasti hyödyksi hyvälle asialle.

mää en kanssa kerhoilemaan jaksais lähteä, joten kahtellaan, tullaanko vielä näkemään, jos keskustelu siirtyy sinne. mutta tähän hätään hyviä vointeja tyypeille ja äipöille!

irtis 12+1

neitiperho
Tuskin täällä kukaan lopettaa kirjoittelua. Kerho lähinnä tehtiin muiden halusta ja saapa siellä ainakin hieman "henkilökohtaisemmin ja salaisemmin" jutella. Kyse siis samasta kuin tämä, ainoastaan, että salasanan takana.

Niin muuten unohdin itsekin mainita tuosta istukkaverenluovutuksesta. Samaa aloin miettimään tänään itsekin, kun tosiaan tuli luettua iltalehti. Kovasti se kiinnostaisi. Siitä ei kuitenkaan itselle/lapselle mitään haittaa ja sillä voi saada aikaan hyvää niin miksi ei.

fosfori -> Mulla on KHKS tuo synnytyssairaala :) täällä kyseltiin noita pää-perämittoja mitä on ollu, niin mulla oli np-ultrassa rv12+5, niin 5,71cm. vastas viikkoja 12+2, mutta ei lähetty muuttaan laskettua aikaa.. Niskaturvotusta oli 1,2mm, normaalia kuulemma. Mites ootte voineet? Mä voin tosi pahoin viikot 6-9, sit loppu kun seinään, ja nyt on taas alkanu tuleen pahaa oloa ja armotonta väsymystä.. |O kävin ostaa jopa multitabs raskaus ja beroccaa tänää apteekista jos auttais jollain tapaa B)

Meillä oli tänään np-ultra ,jossa kaikki hyvin. Sattui ihana kätilö ,joka kertoi vauvasta kaikkea ja esille jalat,kädet yms. Turvotus oli 0.9 mm eli normaali. Koko 4.5 cm vastasi juuri viikkoja. Syke kuului myös ihanasti. Taaperomme sai olla myös mukana ,vaikka häntä vähän kiukutti ,kun päiväuniaika oli lähellä. Innokkaana kuunteli vauvan sykettä ja hoki vauva ,vauva. Hän kyllä sanoo kaikista ihmisistä nykyään vauva , liekö ymmärsi ,että masussa on oikea vauva :) . Kätilö sanoi ,että se verikoe kuuluu samaan pakettiin ,mutta siihen ei ole pakko mennä. Ei nähnyt sitten tarpeelliseksi siihen mennä. Oli kyllä kovin helpottunut ole ultran jälkeen. Taas voi täysin rinnoin nauttia raskaudesta.

Mulla ei ole mitään oloja kumpi olisi tulossa. Ei ollut viimeksikään. Ultrassa sukupuoli selvisi joskus rv 22. Nytkin kysytään. Toisaalta tytölle olisi kaikkea valmiina ,mutta pojalle olisi ihana ostaa kaikkea, että ihan sama kumpi on tulossa.

Nyt syömään ,kun tulin hetki sitten töistä.
-iloinen Poni ja Manteli 11+1

Iltoja kaikille!
Hiukan säikäytti, kun tänään tuli äitiyspolilta kirjekuori. Meille oli sanottu, että 2 viikkoa menee seerumiseulan vastauksiin, mutta jos poikkeavaa, tieto tulee nopeammin!! Nyt siis näytteestä viikko.. Mutta..
Lapussa luki, että kromosomipoikkeavuuksien riskiluku on hyvin matala,
1:44 000! Oltiin kyllä hyvin helpottuneita..
Nyt vain rakenneultran odottelua sitten. :) Ja että tuntisi pikkuiset potkut..Väsyttää edelleen, muita oireita ei oikeastaan ole. Paitsi valkovuoto :/
Hauskaa loppuviikkoa kaikille :heart:

Tosta ku puhuitte että tyttö ja poikaolot, niin mä oon unia nähny että tyttö on tullu, ja työkaveri näki unta että tyttö tuli.. Mutta jotenkin mulla on semmonen fiilis että poika se siellä köllöttää :) saadaan tietää vasta rakenneultrassa joka on 19.3.. Piiitkä aika :) Ootteko te jo ostellu jotain vauvalle? Me ei.. Ei vielä uskalla ostaa, ehkä sitten ku äippäloma ja kesäloma alkaa niin voi harkita ostoksille menoa. Me saatiin tosi tosi paljon vaatteita mun äidiltä kun mulla on 3v pikkusisko ja meiän äippä oli mulle säästäny jos joskus alan lapsia tekee lähiaikoina ja niin sit kävi <3 saadaan onneks melkein kaikki, sitterit ja itkuhälyttimet ja hyppykiikut ja pinnasänky, hoitopöytä, amme ym.. omaks huoleks jää ehkä rattaat ellei niitäkin saada.. Onneks, noilla äippärahoilla kun ei juhlita :LOL:

Kirjotin äsken ja nyt ne taas hävis jonnekki... joo ja onneks toi kellokaan ei oo ton enempää :kieh: :kieh: :headwall:

Sen nyt vaan sanon,et Rouva pikku myy: Ihana kuulla,et teille on toivoa annettu :hug: :hug: Toivotaan,et kaikki muuttuu hyväksi.

Onnea uusille tulijoille!!

Ollaan täällä kotipaikkakunnalla käymässä ni voi olla et pahemmin koneelle kerkeä.....Hyvää vk:n loppua kaikille!!

Piua ja tipu 14 (ohhoh)

Nukuin koko yön putkeen, ilman vessareissua edes! Maanantain jälkeen eka yö siis unta kunnolla! :D

Mairo kyseli miten raskauslaskurin saa liitettyä loppuun? Painat esim tuota minun laskuria, pääset sinne sivuille, siellä alat tekemään itsellesi omaa laskuria ja kun se on valmis,mene kohtaan jossa lukee url...jne, painat hiiren vasemmalla puolen ja valitse se kohta jossa valitse kaikki, sitten taas hiiren vasenta puolta ja valitse kopioi ja kun tulet tänne paina hiiren vasenta ja valitse liitä kohta niin se ilmestyy tänne kun lähetät viestisi! :D

Lääkärille menoa tässä odottelen, aika on 9:20. Jospa siellä olisi jo TYKS:n epikriisi saisin tietoja mitä lääkäri sinne laittanut! :heart:

Mukavaa pvää teille kaikille ja masuasukeille hyvää vointia! :heart:

neitiperho
Heissan,

täällä alkaa elämä taas voittamaan. Pahaolo alkaa hellittämään. Yön tosin nukuin taas todella huonosti, nähden jatkuvasti vaan painajaisia. Muutenkin oli niin outoa nukkua yö kun mies oli töissä ja minä kotona, yleensä se menee siis toisinpäin joten oli uusi tilanne itelle. Mutta toivottavasti sairaslomat loppuisi töissä niin saisi sen miehenkin välillä viereensä.

Muuten omaan napaan ei erikoista. Odotellaan neuvolaa ja viikkojen kulkua jos alkaisi tuntemaan liikkeitä.

Niin katham kyseli onko osteltu vaaville mitään. Niin kyllä meiltä jo muutama vaate löytyy. Siinä kaikki. Sänky tullaan samaan, mutta hoitopöytää sun muuta joudutaan ostamaan, mutta niiden kanssa ei kiirettä. Kunhan saisi ensin raivattua tulevan lasten huoneen tyhjäksi. Se kun ollut vierashuone meillä niin siellä ylimääräinen parisänky...tarvetta kellään??

Mutta nyt jos yrittäisi aloittaa aamun pienesti syömällä.

Slomaa 17.02.-08 asti. TYKS:stä tullut jo tietoa, ilm ei ole Downin syndroomaan viittaavaa, mutta mitä selviää biopsiasta!

Lääkäri valoi taas uskoa ja toivoa, kun sikiö kasvaa niin hyvin! Ja mitään päällepäin näkyvää epämuodostumaa ei ole tiedossa, (tietty turvotus on), napatyrää eivät pidä pahana, ja vaikka voi olla jo mennyt normaaliksi ensi ke mennessä! :heart:

Vähän valoisammin mielin siis! :D :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti :heart:

Huomenta päivää!

Rouva Pikkumyy ihania uutisia! Tuli ihan kyynel silmää ku luin ja voin vaa kuvitella kuinka helpottuneita ootte. Kun kuitenkin varmaan sitä pahintakin osasitte odotella... :heart:

neitiperho toivottavasti sun ykätauti menis nopsaa ohitte, sitä on ihan älyttömästi liikkeellä. Moni tuttu ollu siinä lähiaikoina. :x

Täällä kanssa erittäin hyvin nukuttu yö takana, kertaakaan en herännyt vessaan ja oli aamulla ihan sekasin et onks nyt jo vkonloppu vai mitä. :D

Mulle on nyt tullu inhottava uus oire, päänsärky! :headwall: Pari iltaa sit oli ekan kerran ja eilen oli taas. Tuntuu et pää räjähtää ja kun en uskalla/viitti kauheesti noita Panadolejakaa napsia, ni koitan kestää. Nyt se taas tuntuu, et olis hiipimäs esii. :/

Mä kans oottelen hullunlailla, et alkais jo tuntemaa liikkeitä. Neuvolalääkäri ku sano mulle rv9+, et tuun tuntemaan tod.näk. liikkeet viikon 15-16 paikkeilla. Onneks siihen enää kolmisen viikkoa aikaa. B)

Eikai muuta, kotihommiin alettava. :wave:

Heips!
Olipa kiva nukkua pitkästä aikaa kunnolla, ei tarvinnut niistää nenää/syödä kurkkupastilleja/juoda vettä jatkuvasti! Muutaman kerran heräsin yskänpuuskiin, mut sain sit aina unen taas. Aamukuudelta heräsin vessahätään, ja klo 7 soi kello.. 8.20 verikokeeseen, jossa tuli vähän huono olo.. Otettiinko muilta riskiraskausseulan verikokeessa 3putkellista verta?? Aloin miettiä kun kotiin pääsin että eihän se luullut että piti ottaa ne veriryhmä,kuppa yms testit...Ku niille varataan kai oma aika seuraavalla neuvolakäynnillä.

Oli oikeestaa jo illalla vähän huono olo, ja sama aamulla herätessä.. Saattoi se huono olo verikokeen jälkeen olla kyl sitäkin.. Oikeestaan kokonaiseen viikkoon ei oo ollu pahoinvointia kun ollu flunssa, ja nyt kun tauti menossa ohi nii pahoinvointi tulee takas. :$ Eikä oo enää kun kahdeksi päiväksi raskaus inkiväärejä.. Toivotaan ettei tarvi lisää ostaa.

Hauskaa viikonlopun alkua kaikille, eritoten Rouva Pikkumyylle ihanien uutisten ansiosta!
Toivottelee Upp3 ja Montti 12+3

Rouva Pikkumyylle onnittelut hyvistä uutisista ja toivotaan niitä roppakaupalla lisää!!

Tänne ei mitään ihmeempää, vapaa päivä..poika hoidossa :whistle: .. nuikuin aamupäivällä tunnin päikkärit ja kohta pitäs alkaa järjestelee pojan vaatekaappia..se on muuton jäliltä vähän hyrskynmyrskyn, ku yx kaveri järjesteli ne vaatteet sinne, ni mie en löydä sieltä mitään, ja sit viel ku kaveri on melkee 180 pitkä ja ite oon 160 ni se on laittanu ylimmälle hyllylle kaikki paidat, ni enhä mie sinne yllä kunnolla =)

ihan kiva tälläne huili päiv.. on tullu nukuttuu tosi vähän koko viikon ku mies ollu iltavuorossa ja sitte pitää aina valvoo siihe asti ku se tulee kotii ja sit saunoo ym. ja aamulla kello soi jo 6.30.. ei järkee, =) mut onex ens viikol on aamuvuoro sillä!!

no tulihan sitä tekstiä!!

jos nyt yrittäs lähtee touhuumaa!!

äiti lpr 13+3

Ihanaa kuulla hyviä uutisia Rouva Pikkumyy :heart: Teillä on ollut tässä nyt niin rankkaa aikaa :hug: Mahtavaa, että valon ja toivon pilkahduksia tulee tunnelin päästä. Kovasti tsemppihalauksia sinne!

Upp3: Täällä on ihan sama juttu. Ehdin tässä jo normiolosta nautiskella flunssan aikana, mutta tänään on aamusta saakka ollut aivan kaamee pahoinvointi. Onneksi pahin räkiminen alkaa olla takanapäin ja enää vaivana pieni kuumeilu ja päänsärky. Mutta eiköhän tämä tästä :D

katham kyseli ostoksista. Me ei olla vielä varsin ostettu mitään, mutta joka kaupassa tulee kyllä vauvanvaatteita hipellettyä :saint: Oon huomannut, että mitä pidemmälle viikot etenee, sitä enemmän tää "vauvakuume" kasvaa. Vaunuihinkin oon jo netin kautta tutustunut ja hyviä etsiskellyt...

Mieletön lumipyry tuolla ulkona. Tai oikeastaan räntäähän toi on. Pitänee lähteä tsekkaamaan lihapadan tilanne uunissa, ettei pääse perunat muusaantumaan =)

Hyvää viikonloppua kaikille!
kaneliomena ja Elmeri 13+3

Hienoa Rouva Pikkumyy että noin valoisa tulevaisuus on Tiuhti-Viuhtilla :)

Minäkään en ole vauvanvaatteita vielä ostanut. Odottelen rakenneultraan asti ainakin, jos siellä sukupuoli selviäisi. Jos poika on tulossa niin mitään ei tarvitse ostaa, poitsulta kun on kaikki vaatteet säilytetty ihan 50 cm:stä alkaen :) Tottakai varmaan jotain pientä pitää silti ostaa, on ne pienet vaatteet niin ihania :heart:
Tyttö jos on tulossa niin kaikki vaatteet pitää hankkia uusiksi :) Niin turhamaiselta kuin se kuulostaakin, mutta haluan tytön pukea tytön vaatteisiin ihan alusta asti :) No joo, kyllä tuolta pojan varastosta muutama tytöllekin sopiva vaate löytyy :D
Vaunut ja kaikki on vielä aivan uudenkarheita kun uutena ne pojalle ostettiin, niitäkään ei tarvitse miettiä.

"Enää" kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan, se on siis 14.2.... Minulla on siis ollut vasta yksi neuvola ja sitten se ultra :/ Seuraavaksi on onneksi lääkärineuvola, varmaan otetaan samalla papa, se kun hieman unohtui tuossa syksyllä ottaa :ashamed:
Ja se penteleen hammaslääkäri! Tilasin aikoja sitten ajan ja vasta maaliskuun alussa sinne pääsen. Sanoin vielä että hoito jäi edellisellä paikkakunnalla kesken, tiedän että hoidettavaa hampaissa löytyy. Sitten hoitaja suostui skippaamaan suuhygienistin ja järkkäämään minut suoraan hammaslääkärille. Tämäkin tällainen pieni kylä, mistä niitä jonoja sinne oikein tulee... :)

Kipeille paranemisia! Ja hyvää viikonloppua!

Lilli ja Tiitti 13+2

Ihania uutisia Rouva Pikkumyyllä. Hyvä ,kun asiat selkyityvät. Aika huisia tekstiä vaan se teidän ensimmäisen lääkärin kommentit asiasta.

Täällä myös kunnon lumimyräkkä. Kävimme kuitenkin koirien kanssa lenkillä ja tyttö oli mukana rattaisiin topattuna. Nyt hän nukkuu ulkona ilmasta huolimatta tyytyväisenä. Itseäkin taas väsyttää niin ,että päikyt pitää ottaa. Öisin tahtoo tuo tyttö nukkua niin levottomasti ,että oma uni on huonoa. Eiköhän se taas tästä rauhotu ,kun vaan tuo sitkeä flunssa talttuisi.

Eilen pääsin hipelöimään vauvanvaatteita ,kun tytölle ostin uusia vaatteita. Lindeksillä on minusta nykyisin ihan ylisöpöjä vaatteita. Voi ,kun ne 50 cm vaatteet oli pieniä. Vielä kun tuo esikko oli syntyessää niihinkin hukkua. Ei sitä muista edes kuinka pieniä vauvat on
:heart: .

Mutta nyt unille.
-Poni ja Manteli 11+2

Ei oo vielä mitään hommattu tulokkaalle, kun pojalta on kaikki säästössä! jos tulee tyttö ni sitte tietty niitä vaatteita pitää hommata, mutta kaikki aikanaan!

ja tosiaan on ihme miten ne vaavit on pieniä, tänää löyty yhet vastasyntyneen sukat mein kaapista ja vitsi en meinaa kyllä uskoo että ne mahtuu kenekään jalkaan :heart: !! aatelkaa, sellasia pieniä ihmeitä meidän massuissa kasvaa :heart:

äiti lpr 13+3

:( Minut voi poistaa listalta. Tänään eka ultra osoitti sikiön kehittyneen rv 9, mutta kehitys loppunut. Eli keskenmeno, joka hoidetaan nyt sitten pois lääkityksellä :'( En voi tätä todeksi uskoa, jotenkin sitä ajattelee ettei omalle kohdalle satu, mutta elämä on niin arvaamaton. :'( Itketty on silmät päästä mutta ehkä se aurinkokin alkaa paistaa joskus...

Ihanaa odotusta teille muille! Ajattelen teitä varmasti koko raskautenne ajan, etenkin sitten elokuussa...

-Linnea-

Yhteistyössä