<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Heissan! Ompa hienoa kuulla, että Rouva Pikkumyyllä on iloisia uutisia. Toivoa on aina kun on elämää. Meillä oli tänään se np-ultra ja kyllähän siellä masussa joku kaveri asustelee :heart: Pikkuinen on 6cm:n kokoinen (ja vastasi rv12+4, mutta laskettua aikaa ei alettu vaihtamaan, eli 14.8. pysytään) Kovasti oli koko ajan liikkeessä. Taitaa tulla vilkas kaveri. Käsiä ja jalkoja liikutteli ja olipa käsi hetken leuallakin, että taitaa sitä vähän olla pohtijankin vikaa =) Turvotusta oli 1,1mm.

Eipä kai tässä tällä erää mitään muuta...Nyt voin alkaa hiukan relaamaan tämän raskauden kanssa. Positiivisuutta kehiin!

Bella-Lumia ja Nuppu 11+6

P.S. pitääpä tuonne kerhon puolelle mennä vielä kirjoittelemaan :D

tuli vaan mieleen että oisko semmosessa mitään järkeä et jos tänne kirjottas mitä päällisin puolin aina kuuluu ja sit kerhoon tarkemmin tai sit jos on jotain ihan erityistä asiaa/kysyttävää/kommentoitavaa/keskustelunaloitusta? en tiiä onko tässä teidän muiden mielestä järkeä ja jos muut haluaa siirtyä kokonaan kerhoon kirjottelemaan niin se kyllä passaa mullekkin paremmin kuin hyvin, tuli vaan tämmönen mieleen kun moni sitä mietti et mites nyt tehtäs.

kyllhän sitä täälläkin tulee varmaan kirjoteltua, varmaan sitten tarkemmin just sinne kerhon puolelle!!

hitsi yritin ottaa masukuvaa sinne kerhon sivuille, mutta en yksin saa otettuu peilin kautta, ku valot heijastuu, enkä osaa säädellä silleen et saisin.. no pitää vissiin mies pyytä räppäämään ku tulee töistä!! sitä eim kyllä oo kanssa pilattu valokuvaajan taidoilla, mut kai se ton mahan saa ruutuu mahtumaa :LOL: toistaseks ainaki!!

äiti lpr 13+1

Tänne on myös tullut paljon tekstiä - näin käy, kun on nettipimennossa viikon verran.
Pikkumyyn uutisista luinkin jo tulla yli 35- vuotiaissa odottajissa. Toivoa siis teillä on, mikä on hienoa. Positiivisella asenteellasi varmasti on myös asiaan vaikutusta.

Itse odottelen vaan kauhulla sitä niskapoimu-ultraa. Aika tuntuu matelevan ja vauvan olosta ei ole mitään tietoa pitkään aikaan. Mulla kun ei vatsa näy tai ole oikeastaan mitään oireita, paitsi se iltaväsymys, niin aina välillä epäilyttää, onko kaikki kunnossa.

Toivottavasti myös kotona tämä netti alkaa taas pelittämään.

Hyviä öitä!

Ihanaa Rva pikkumyy että saitte positiivisia uutisia!!

Meillä huomenaamuna sairaab aikaisin ultra! Saa nähä saako siihen aikaan mitään suusta alas! Puuron oon keittänyt joka aamu kun oon mennyt töihin, se pitää nälkää parhaiten ja kestää kahvitaukoon asti.

Onko muille tullu himoa mihinkään ruokaan?? Mulla pukkaa jo nyt samaa kuin kuopukselta eli ranskalaiset (ja kokin parhaat nimenomaan! ruisleivän kanssa) Esikoiselta söin alkuun grillimakkaraa! Josta ennätys 5 peräkanaa ja lisääkin olis vielä mennyt! (ei uskois mun ulkonäöllä, nyt painan alta 50kg) ja loppuajasta mannapuuro ja jäiset mustikat (onneksi vähän terveellisempi vaihtoehto).

Tekis mieli jo paljastaa töissä ja muualla että meille tulee vauva mutta ehkä nyt ultran jälkeen uskaltaa paljastaa...
Mutta ultrakuulumisia myöhemmin!

Huomenta! Miulla vaihtelee nuo ruokahimot.. nyt on ollu ruisleipä missä on jäävuorisalaattia päällä ja kotimaiset tomaatit!!! nii ja tietysti spagettia ja juustoraastetta päälle sulamaan. voisin syyä joka päivä spgetti ruokaa, mut pitää välil tehä muutaki, ku ei niistä hirveesti saa mitää hyödyllistä!!

ONGELMA vaatteet!!! siis oikeesti äitiysvaattetkin tehdään langanlaihoille.. itselläni on vähän ylipainoa, mutta omat housut ei mahdu enää mitenkään jalkaan, niin äitiyshousut luulisi olevan kivat mutta ei. M kokoset mahtuu just ja just nyt jalkaan L kokoset on niin isot että tippuu jalasta, pitää olla vyö ja sitten ne löpöttää tuolöta takareisistä.. siis nämä mitkä minulla on. ÄitiysFarkkuja ei voi laittaa koska koko 44 ei mahdujalkaan, tai mahtuu, mutta jää niin alas se lantio kohta että tippuu jalasta.. ARGH!!! ja miulle kertyy reisiin ja takapuoleen ja mahaan ja jokapaikkaan tasasesti nää kilot, ni ei oo kiva ku ei oo hyviä vaatteita!!!

Siis pientä purkausta näin aamulla, mutta onko kukaan muu huomannu samaa, vai olenko vaan oudon mallinen tapaus??

Enkä nyt mitenkään parjaa langanlaihoja ihmisiä vaan ärsyttää nuo vaatteiden suunnittelijat!!

Iloinen :) Äiti lpr 13+2

Äiti lpr Mulla oli tuo sama ongelma edellisessä raskaudessa. Monia äitiyshousuja kokeilin mutta mitkään ei olleet hyvät. Etenkään sellaiset missä tuli mahan päälle se trikoo, ei pysyneet jalassa yhtään. Mutta sitten löysin kappahlista yhet hyvät farkut ja niitä minä sitten pidinkin kokoajan. Niissä oli 10cm leveä tukeva resori yläreunassa mikä piti housut paikallaan ja tuki massua navan alapuolelta. Kerrassaan mainiot housut.

Mulla oli tässä välillä himo sämpylöihin mihin piti ehottomasti laittaa väliin paljon juustoa ja tomaattia. Ja ihan alkuraskaudessa söin leipiä mustapippurirouheen ja sinapin kera.

miija+masu 13+2

Mie oon todennu että enää en huosukaupoille lähe. nyt meen näillä ja heti vapun jälkee oli lämmintä tai ei ni olen sitten jossain vanhassa hameessa tai jossain!! Tosin nää housut mitkä miula nyt on ni ne varmaan on ihan sopivat kuukauden tai viim. parin kk päästä, koska esikolta kasvoin ISOKSI ja nyt jo on iso maha, isompi ku viimex tähä aikaa!! Että ei muuta ku massua kasvattamaan =)

Äiti lpr 13+2

Rouva Pikkumyy ihanaa, kun lääkäri antoi vielä toivoa. Tsemppiä jatkoon ja voima:hug:.

Mulla ruokahimoihin kuuluu oikeestaan kaikki hedelmät, voiton vie kuitenki vihreät rypäleet ja vihreät omenat. :p

Omaan napaan ei uutta.
Aattelin lähteä jossain vaiheessa kaupungissa käymään. Ostan esikoiselle (pojalle) nuken, jotta pääsee vähän tutustumaan vauvaan. Luin vanhasta vauva-lehdestä,että nuken ostaminen voi helpottaa sitä kun vauva oikeasti syntyy ja tulee viemään esikolta huomioita.
Sitä ollaanki miehen kanssa jankutettu toistemme päähän, että esikkoa on sitten koitettava huomioida normaaliin tapaan, ettei parka luule että hänet on unohdettu. :saint:

Nyt aamupalalle...Ihanan lumista ja aurinkoista päivää kaikille!!

Joo meillä mies on jo valmistautunu että hän joutuu kokonaan hoitamaa tuon meidän´pojan ensi syksyllä, oon kyllä yrittäny sanoo että en mie mihinkään oo häviimässä!!

Pojalla on hillittömät uhmat ollu päällä jo vissiin muutaman vuoden, nyt siis 3v 7kk, ne vaan vaihtaa muotoaan!! Kyllä se kovasti jo puhuu vauvasta ja miten ei hänen vaatteet kuulemma mahdu =) vauvan päälle ku hän on niin iso poika . ja sitten tokas yhtenä päivänä, että sitten myö mennään kahestaan mummille ja ukille hoitoon!! Et vielä ollaan ainakin innoissaan vaavista.. saa nähä miten käy kun vaavi tulee kotiin.. poika on nimittäin meille kaikille ainut tällä hetkellä.. muutama pieni serkku on, mutta asuvat niin kaukana,että eivät "häiritse" hänen arkea ja kukaan ei jaa mummia ja ukkia!!!

Äiti lpr 13+2

Heips vaan kaikille :hug:
Vihdoinkin löysin palstan missä voin tavata elomammoja! Odotan nyt ensimmäistäni ja viikot olisi inseminaation mukaan 13+3 (ultran mukaan 13+6) Odotimme pikkuista kaksi ja puoli vuotta ja liuta hoitoja ennenkuin ilmoitti tulemistaan. Ensin uskonut tikun kahta viivaa vaan se piti tehdä kolme!? kertaa. Mutta tottahan tämä nyt on kun maha kasvaa ja ultrassa heiluteltiin nyrkkiä (kuulemma isänsä poika/tyttö) kun hiukan häirittiin jotta saataisiin hyvä kuva :LOL:

Mutta siis itse asiaan eli odotan ensimmäistä ja paniikki tulee vähän väliä, jos nyt sitten vaikka tältä palstalta saisi hiukan huojennusta =) Ihme kyllä synnytys ei pelota, mutta se jälkeinen aika... noh onneksi avut on lähellä. (äiti ja anoppi asuvat 20 km säteellä)

Kaikki mennyt tähän asti hyvin, ei pahoinvointia (mikä sai minut hermostumaan, että onko siellä varmasti joku!) ainoat oireet: maha kasvaa ja väsyttää... ei sen kummempaa ja himo on Valion suklaa,vanilja,mansikka-trioon... Tosin en syö sitä kovin usein kun mies ei anna! "ettei nyt vaan tulisi diabetestä..." kiva että käy mukana neuvolassa, mutta ei nyt kaikkia ohjeita tarvitsisi kuunnella! :LOL:

Pitää nyt käydä useasti tällä palstalla, jos jotain tulee eteen ja voin kysyä viisaammilta.

Terkuin pippuri83

Olipas tullut tekstiä taas :)

Minulla on edelleen himoina ne Eskimo-jäätelöpuikot, se mansikan makuinen varsinkin :p Sitten sellaiset kirpeät pääkallohedelmäkarkit, ja hedelmäkarkit muutenkin. Eli kaikki himot on makeaa :)
Pojasta himona oli ne jonkun mainitsemat makkarat (HK:n sininen lähinnä) ja hernekeitto! Makea ei maistunut juuri lainkaan.

Onko muilla jo poika/tyttöoloa? Vai onkohan tätä kysytty jo aiemmin... Pojasta minulla oli ihan varma poikaolo, ja nyt on täysin tyttöolo :) Olin kyllä miehen kanssa samaa mieltä että Tiitti "näytti" ultrassa pojalta, oli sen verran miehekästä menoa :D Mutta tyttöolo jatkuu silti. Aiotaan kyllä kysellä seuraavissa ultrissa että kumpi mahtaa olla tulossa, mutta se pysyy minun ja miehen välisenä salaisuutena Tiitin syntymään asti. Tai näin toivotaan, saa nähdä jos jompi kumpi sen vahingossa maailmalle möläyttää :)

Nyt taas ulos, tuonne ihanaan lumisateeseen :heart:

Lilli ja Tiitti 13+1

huomenta esittäisin itseä kiinnostavan kysymyksen muillekkin onko kukaan muu miettinyt/harkinnut istukkaveren lahjoittamista jotta siitä saataisiin kerätä kantasoluja minusta oli ihan mielenkiintoinen juttu luin siitä ensin iltalehden nettisivulta ja sitten lisä tietoa www.veripalvelu.fi ja sieltä kantasolujen alla on istukkaveren lahjoituksesta ihan mielen kiintoista että kun vauva on syntynyt napanuora leikattu niin istukasta joka muuten menisi roskiin kerättäisiin verta ja siitä saataisiin kantasoluja

Heipsan kaikki!

Tännepä oli taas juttua kertynyt, kun en ole ehtinyt taasen aikoihin pistäytyä koneella. Rouva pikkumyyllä oli surullisia uutisia, mutta onneksi nyt taitaa kääntyä kuitenkin parhain päin. Toivotaan niin! :heart:

Me täällä pikkusen kanssa voidaan hyvin, enää on vain silloin tällöin kuvottavaa oloa. Menossa siis sekin vaiva ohi.. ihanaa! =)

Muutenkin alkaa olo helpottumaan, ja tuntumaan hyvältä. Tähän asti kun olo on ollut lähinnä väsymystä, kaikenmaailman vaivoja ja kuvotusta. Alkaa jo kasvojen ihokin normalisoitumaan, mikä on niin ihanaa.. ;) "teini-ikä" väistyy, huh!

Masukin näyttää jo kasvamisen merkkejä, tuntuu että viikon sisällä masu on jollain tavalla pompsahtanut esiin. Töissäkin olen saanut jo kommenttia, että kyllä alkaa masu näkymään. :p Ihanaahan se vaan on =) Ei enää mahdu entiset housut jalkaan, löysin ihanat Puman housut, sellaset rennot, mitä voi kuitenkin pitää töissäkin ym. Farkkuja en enää tykkää pitää, ja ostamani KappAhlin äitiysfarkut on kyl viel liian isot, tippuu jalasta.. Liekö tulevat ikinä pysymään jalassa, löpöttäävät mukavasti perseestä. Kilon verran on painokin noussut, mikä on varmaan ihan ok. :whistle:

Tuntuu ihan hassulta ja toisaalta oudolta, että viikkoja on kasassa jo lähes 14. Alussa tuntui, että huh kun joillain on niiiiiin paljon viikkoja, kuin 14. Ja nyt JO itsekin jo siinä vaiheessa, kyllä tämä aika menee nopeasti!

Laskettiin jo töissä millon jään kesälomalle ja äitiyslomalle, niin lomailut alkaa jo siinä toukokuun puolen välin jälkeen, aika hurjaa mutta IHANAAA!!! Koko kesä lomaaa.... :heart: =) =) :heart: Sitä odotellessa!!

Lilli-85 kyselit onko muilla tyttö- tai poikaoloa... Noh, vähän paha mennä sanomaan, kun ensimmäistä odotellaan, varmaan "helpompi" sanoa, jos on jo tyttö tai poikaodotuksia takana. Mutta, kyllä mulla sellanen kutina perseessä :LOL: on, että siellä masussa köllii tyttönen. Ei mistään oireista, mutta vaan siitä että tuntuu siltä. Äitivaisto :LOL:
Mies taas on ihan ihan ihan varma, että poika se on.. niin tietysti ;) Ja mummot ovat samalla kannalla tulevan äitin kanssa. Noh, mutta vakavasti puhuen, kaikille se on ihan sama, olipa tyttö taikka poika, kunhan se pikkunen on terve. :heart:

Himoista, mitä multa on löytynyt, on ainakin suolaisen himo.. ja entinen makean himo on aivan tipotiessään. Ennen raskautta olin hirmunen karkki ja suklaahirmu, nyt ei maistu ne ollenkaan. Mutta muuta ruokailuun liittyvää ei ole ollut..

Jeps, mutta nyt pitää rientää.. kohta töihin!

oda-sofia & pikkunen 13+3

Hellou ja tervetuloa uusille =)
Noista ruokahimoista, siis mulla tekee jatkuvasti mieli kiinalaista ruokaa, ollaan muutaman kerran käyty syömäs kiinalaisessa (kohta syön meidän varmaan perikatoon :LOL: ) mut siis voisin puputtaa sitä kokoajan.. aivan yli-ihanaa.. ja nyt iski kauheet himot taas...
Ja mulla kanssa,että olin ennen ihan hulluna suklaaseen (eritoten geisha) niin nyt ei vois kuvitellakaan syövänsä mitään suklaata tai karkkeja, ainut on salmiakki mut sitäkään ei paljoa mut kaikki suolanen kyl menis..

Tuosta lapsensukupuolesta, jotenkin mulla on semmonen fiilis et se ois tyttö, mut en missään tapauksessa toivo toista enempää niinkö aiemmin täällä mainittu että ihan sama kumpi tulee, kunhan etenisi loppuun asti hyvin ja lapsi pääsisi tähän maailmaan..

Mutta hyvää päivänjatkoa!

T. Hosso ja Iisakki 13+2

pää-perämitta n. 6,3cm, turvotus 1,4mm ja laskettu aika muuttui takaisin 8.8.08:D tuli isillä oikein itku ku näki pikkuisen siellä heilumassa ja kyllähän se itseäkin herkisti kovasti. kaikki oli kuulemma oikein hyvin ja rakenneultra-ajankin sain jo, 4.4. mulla oli kyllä koko ajan semmonen olo et on se steve isompi ku mitä varhaisultrassa lääkäri arvioi ja niinhän se olikin! nyt on jotenki vahvasti semmonen olo että poitsu sieltä tulee, mieshän nyt on tietysti ihan satavarma siitä:D ihana oli nähä vaavi siellä, oikein venytteli ja haukotteli makeasti ja otti oikeen toisesta seinästä vauhtia ja pongahteli puolelta toiselle:) sitten pisti molemmat kädet pään taakse ja oli oikeen et "no mie tässä vähän chillailen":D meinas tätiltä mennä vähän hermo ku ei saanu niskasta mitään mittaa vähään aikaan ku oli kädet vaavilla siinä edessä;) nyt voi siis vähän enemmän rentoutua, varsinkin kun nyt onki jo 12+6 eikä 12+1 ja huomenna jo 13 kasassa! niin jos päivittäjä voisi jossain välissä sinne listaan vaihtaa la siksi 080808:) mies oli hyvä kun sanoi et toivottavasti se syntyy kans sillon niin eipähän unoha lapsensa synttäreitä:D mie vaan et no älä nyt kuitenkaan kovin sen varaan laske!:)

toivottavasti muillakin on yhtä hyviä uutisia!

salamanteri&steve nyt sittenki jo 12+6! :D :heart: :D :heart: :D

Voih,mä en jaksais noita kerhoja :ashamed: mut kai mäki sinne sit tuun jos te ette tänne enää kirjottele.. Mä sain eilen ne mun verikoe tulokset. Vasta-aineita on vielä,mut ei oo onneks tullut lisää enää. Ja tosi hyvä juttu oli se,et miehellä oli joku verijuttu positiivinen,sori mä en oo oikeen itekkään mukana tässä :D joka kk otetaan verikoe ja katellaan onks niit vasta-aineita tullu lisää..

Salamanterilla "vauvasta" hieno sivuprofiilikuva. :heart: Meillä ei ole sellaista koko kuvaa, kun vaan niitä, joissa muutosta, ne ei paljon lämmitä. Eilen näimme hetken "vauvaa",mutta sitten alkoikin muutoskohtien syynääminen! saa nähdä jos ensi keskiviikkona näkisimme vähän enemmän koko "vauvaakin" :heart:

Onko muilla edelleen jonkin verran valkovuotoa?

Tyttö vai poikaolosta? Tyttöolo, mutta ei olisi yhtään väliä kumpi on, kunhan saisimme hänet tänne terveenä maailmaan! :heart:

Onko muilla edelleen sitä kestokrapulaoloa? En tiedä enää itsekkään , onko minulla sitä vai onko olo vaan siitä "outo" kun on niin paljon murehdittavaa?

Pistin itseni kävelylle sauvojen kanssa, että saisin raitista ilmaa, 6,5 km teki hyvää! :D

Nyt laitoin miehelle viestin, että tänään on mannavelliä ruuaksi, tosin hänen pitää tuoda maito ja pojille jotain muuta ruokaa, kun eivät noista velleistä välitä! Niin ja tilasin itselleni myös karkkipussin! :p Luvattiin toimittaa! :D

En viitsi sinne kerhon puolelle ennen tulla, ennenkuin tilanteemme selviää!

Ruokahimoista: Minun ei tee mitään mieli, mutta syön kyllä aina vähän, hedelmiä syön "pakolla", makeestakaan en nii välitä. Piimää ostin pitkästä aikaa laktoositonta siis, sitä nyt olen juonut pian litran, eilen ostin :p

Odottavan aika on kyllä pitkä, siis ensi keskiviikkoa odotan! :heart: Huomenna lääkäri taas, sloma jatkuu ilm hiihtolomaan asti, jos vaikka silloin olisi jotkut asiat selvillä.Ainakin toivon niin!

Kyllä sitä arvostaa, jos kaikki kuitenkin hyväksi todettaisiin! :heart: :heart:

Tälläisin miettein Rva Pikkumyy ja Tiuhti-viuhtimme :heart: rv 12+3

Pikasia ultrakuulumisia! Kohta pitäälähteä asioille,..

Elikkäs ultran mukaan laskettu aika olis 12.8. eli hieman siirtyi, kokoa oli 6cm joka vastas viikkoja 12+4 ja päänympärys oli viikkoa 12 vastaava. Mutta luulen että tuo 12+4 on ihan todellinen, suvussa ennekin ollut "pienipäisyyttä" joka tasoittuu jossain vaiheessa ja aika isopäisiä meistä kasvaa :LOL:

Niskaturvotus oli vähän päälle millin eli hyvä. 1:7400 oli riskilukema. Mutta eipä tuokaan aina kerro mitään, esikoiselta säikähdettiin aika paljon syntymän jälkeen. Selvät downin piirteet oli (neliraajapoimu, naaman "ilme", kieli vähän ulkona, eikä kannatellut päätään kovin hyvin) Lääkärikin epäili vahvasti ja samoin monet kätilöt. Kromosominäyte otettiin ja kahden viikon päästä saatiin terveen paperit. Mutta silloin mietittiin kaikenlaista, ei kylläkään vauvasta luopumista mutta elämää eteenpäin.

Mutta jopsa sitä nyt sais kerrottua mun ja miehen suvuillekkin! Muutama kaveri tietää mutta ei muut...

Hyviä vointeja kaikille!! Täällä ainakin niin ihana ja kaunis ilma, aurinko paistaa! Voi kun on jo niin kaivannut aurinkoa ja valoa!

Voi kun ihanaa kuulla taas hyviä uutisia ultrista :heart:

Saa nähdä milloin siihen kerhoon pääsen kunnolla tutustumaan, nyt kun aina automaattisesti tulen tänne :) Eilenkös se oli kun kerhoon esittelyn pistin. Jospa vielä tänään menisin katselemaan sinne uudestaan...

Minäkin olen tuloksetta yrittänyt ottaa itse masusta kuvaa. Ei onnistunut ei :) Mies saa napsaista otoksen joku päivä, sitten saisi profiiliinkin masukuvan... Se kun on nyt kunnolla tullut esiin, koko päivän se on tuollainen saman kokoinen :)

Olo on muuten edelleen loistava, mutta tämä alusta asti ollut "tissikipu" vaan yltyy :/ Aiemmin se tuntui enemmän vain rintojen sivuilla, nyt se tuntuu nänneissä asti. Rinnat tuntuu muutenkin turpoavan vaan lisää koko ajan, saan kohta kaivaa kaapista ne suurimmat liivit mitä pidin viime raskauden lopulla :eek: Sen tietää sitten taas minkä kokoiset ne on kun vauva on syntynyt ja maito niihin nousee! Ei sekään kivaa ole....

Nyt muihin puuhiin taas....

Nettipimennossa oon elellyt ja nyt kävin päivittämässä kuulumisia, toivottavasti suru-uutiset loppuvat ja upea, että rouva Pikku myylle toivoa, että kaikki olisi kuitenkin hyvin :heart:
Oma nt- ultra meni hyvin , turvotukset ok ja LA pysyi samana.
Olo ihan suht hyvä , välillä pahoinvointi vielä yllättää, väsymys pitää pintansa edelleen ja on ajoittain aika totaalista..
Minä niin harvoin kirjottelen muutenkin, etten tuosta kerhosta tiedä..
Vointeja kaikille :wave:

Yhteistyössä