<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

neitiperho
Alkuperäinen kirjoittaja neitiperho:
Jäseniksi hakijat on nyt kaikki hyväksytty mukaan. Kiva homma!

Kerho on oma ns. paikkamme jossa voimme vaihtaa normaaliin tapaan kuulumisia ja ajatuksiamme. Sinne voi jokainen halutessaan hakea. Kaksplus, etusivulta löytyy vasemmalta valikko, jossa lukee Kerho. Klikkaa tämä ja laita oikealle hakusanaksi esim. eloisat. Antaa vaihtoehdoksi Eloisat mammat =). Klikkaa tämä, täytä tiedot, tätä kautta sitten pystyn hyväksymään sinut jäseneksi ja jatkossa pääset kurkkimaan sivuille. Muutoin homma helppo, mutta itsekkään oikein ole vielä siihen sen kummemmin sisään päässyt =)
Siinä ohjeita kerhoon mukaan halukkaille!

Tervehdys!

Annilia Mulla menee aika toden näkösesti ainakin pari päivää yliaikaiseksi, mutta eipä sitä varmuudella tiedä =)

Rouva Pikkumyy Voi ei! Syvimmät pahoitteluni ja voimia koko perheelle! :'( Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parempaan suuntaan... :hug: :heart:

Jonttu79 Voimia :'( :hug: :heart:

Tiina80 Panadol Hot on se ainoa flunssalääke jota SAA käyttää raskaana ollessa =)

Kerroin juuri äidilleni odotuksesta ja hän oli oikein innoissaan asiasta. Odottelee kovasti että pääsee kailottamaan asiasta koko maailmalle :D Varmaan kailottaakin vaikka koitin vähän toppuutella...

terv. Jennika ja Tyyppi 12+1

Kuvioissa taas! :wave:

Ekaks: Rouva Pikkumyy ja Jonttu voimia molemmille!! :hug:

Herrakiesus mikä määrä tääl on tullu tekstiä. Yritin selailla sivuja, mut mahoton urakka käydä kaikkia juttuja lukemaa.

Meillä oli viime viikol np-ultra. Kaikki hyvin, turvotusta 0,9mm. Kova oli menemään, hävis koko ajan kuvasta ja kätilö nauro, et saatte kyllä todellisen touhottajan. :D Pituutta oli 4,3cm. Koko vastas neljää päivää vähemmän, ku edellisten menkkojen mukaa laskettuna, mut ei muuttanu laskettua aikaa.

Laitoin kerhohakemuksen vetämään. :wave:
Mites, laitetaanko me tänne vielä jatkossa noita päivityksiä, vai onko ne siellä kerhossa? Ja muutenkin, kirjotellaanko me jatkossa aina sinne vaan? Mä en tiiä yhtää millanen se kerho puoli on... :whistle:

Juup, mä tuun huomenna paremmalla ajalla lueskelemaa juttuja.

Jaksuja kaikille, ei oo enää ku kuus täyttä kuukautta ni me aletaa poksahtelemaa. B)

Tiina80: Kuten jo joku mainitsi, niin se Panadol Hot ON AINOA flunssalääke (juomana), jota raskaana ollessa saa ottaa. Ite oon sitä juonut varmaan jo 4-5 päivänä 2 kertaa päivässä (maksimi 3 krt/pvä). Se mentholin haju jotenkin tekee ällöä, mutta saa sen juoman alas, kun vain antaa mennä :LOL:

Mä mietin kanssa samaa kuin HooÄs, että miten me jatkossa tehdään, kun tuo kerhohomma lähtee liikkeelle, että kirjoitellaanko siitä huolimatta vielä tänne vai miten?

Jonttu ja Rouva Pikkumyy voimia teille molemmille ja perheillenne!
Elämä ravistelee välillä...

Omasta navasta sen verran, että pahoinvointi jatkuu. Koko ajan on ällö olo. Ei ihan oksennukseen asti, mutta... kaikki ruoan hajutkin etoo.

Eka neuvolakäynti tänään takana. Kuunneltiin sydänääniäkin lopuksi ja saatiin ne jopa kuulumaan :heart: 177 tais olla pikkuisen pulssi. Hurjaa kyytiä!
Kahden viikon päästä on lääkäri, joka sitten ultraa samalla. Meillä ei täällä kuulukaan np-ultra kuvioihin, joten nyt mietin maksaako sen itse yksityiselle vai tyytyiskö vaan siihen seerumiseulaan, joka on... jonkun viikon päästä.
Ai niin, laskettu aikakin sitten on tuo 22.8.
Kotiäiti: Minusta näyttää olevan listoilla 2 versiota :), poistatko tuon 25.8, kiitos!

Minäkin laitoin hakemuksen tuohon kerhoomme!

Hannele ja pörriäinen 10+4

neitiperho
Minäkin vähän miettiny samaa että kuinkas tuon näiden palstojen kanssa jatkossa.
Halukkaat tosiaan liitetty jäseniksi mukaan hetki sitten!!
Mutta niin, onko toisaalta järkeä, että joka paikassa päivityksiä vai otetaanko käyttöön tuo päivityslista tuonne kerhon puolelle myös? Tietty tosiaan kuinkas tämän kirjoittelu puolen kanssa, siellä vai täällä =)

Hei kaikille elokuun odottajille! Mahtuisinko vielä minäkin mukaan?

Ihan ensiksi kuitenkin kaikki myötätuntoni Rouva Pikkumyylle ja Jontulle Toivotaan Rouva Pikkumyy, että asia ratkeaisi vielä loppujen lopuksi hyvin. Ja Jontulle voimaa ja uskoa uuteen yritykseen.

Kuten moni muukin mattimyöhainen, olen lukenut keskustelujanne ihan alusta asti ja tunnuttekin jo tutuilta. Mulla on tänään "vasta" 9+6 ja laskettuaika tällä näkymin 28.08. Olin ajatellut odottaa np-ultraa (12.02) ennenkuin liityn keskusteluun, mutta noiden kerhosuunnitelmien vuoksi päätinkin uskaltautua jo nyt. Odotamme toista lasta, tyttäremme syntyi 09/2006, Ensimmäinen neuvola on vasta ylihuomenna, täällä uudelleensynnyttäjillä aina aika myöhään. Varhaisultrassa kävin rv:lla 7 ja silloin oli kaikki hyvin. Synnytysairaalaksi valitsin Kätilöopiston ja jos mahdollista, Haikaranpesän.

Myöhemmin lisää!

Helinä77 ja itu

Voimia teille surun kohdanneille!! :hug:

Minäkin liityin kerhoon päivällä mutta vielä ei vissiin oltu hyväksytty?! Sain uuden työvuoro listan ja yksi vapaaviikonloppu tulossa helmikuun puolessa välissä ja kysyin heti äidiltäni saanko viiä lapset silloin hoitoon. Saadaan hoitaa parisuhdetta ja huilata. Kamala meno nykyään kokoajan, lapset "pahimmassa" iässä, leikeissään levittävät koko talon; on majoja sun muuta ja sitten ei jakseta kerätä takaisin.

Flunssan kourissa (ja mulla jotain masennusta.. ) ja esikoinen oli tänään oksentanut. Toivottavasti johtui jostain hetkellisestä, en jaksais kyllä jos taas aletaan sairastamaan! Töissäkin paljon väkeä sairaslomalla joten pöpjä pyörii kokoajan ympärillä.

Jaksamisia kaikille! Kerhoon pääsyä odotellessa...

Mammaliini83 ja ihme 12+jotain (eka raskaus jossa en oo perillä päivistä :p )

Voi kamalaa kuinka täällä on surullisia uutisia. Voimia Jonttu79 ja rouva Pikkumyy :hug: Kiitos kaikille vastanneille. Täältä sitä saa aina apua. Huomista ultraa odotan jännittyneenä ja olen jo varma, että jotain häikkää masussa on :'( Pessimisti mikä pessimisti.

Tervetuloa uusille!

En nyt juuri muista mitä piti kirjoitella, pakko mennä syömään. Paha olo pukkaa...tai sitten tämä on vain jännitystä.

Bella-Lumia ja Nuppu 11+5

OLletteko muuten tienneet että maksaakin nykyisten tietojen mukaan voi vähän käyttää raskaana? Olen lukenut asiasta ja neuvolassakin nyt sanottiin.

Imettävät ja imettäneet: Mulla tais eilen olla viimeinen kerta kun imetin kakkosta 10 kk vauvaa, nyyh.Toisaalt helpotuskin. Hyvin on mennyt, ottaa mukista mieluusti velliä. Yöt ovat kuukausia olleet levottomia, mutta nyt onneksi on alkanut edes aamuisin nukkua pidempään. Toivottavasti yötkin rauhoittuu jo mahdollisimman pian, ennen kuin uusi valvontabuumi taas alkaa. Imettämisestä vielä: miten neuvolas teil on suhtauduttu kuin imetti vaik oli raskaana? Mulle hoitaja totesi, että teen kuin hyvältä tuntuu, mutta kauhisteli, että mä ihan kuihdun. Mielestäni olen silti hyvin jaksanut ja syödä olen yrittänyt kunnolla. Nyt kuitenkin se jo takanapäin. On se tietyti totta, että se on elimistöl aika kova rasitus.

Heipparallaa! Oonkin lueskellu juttuja täällä, ja uskaltaudun ite mukaan. Laskettu aika siis 03.03.2008, ja viikkoja kasassa 13+2. Vai 13+3 kun ollaan jo keskiviikon puolella Np-ultrassa käyty viimeviikolla, sielä kaikki hyvin ja pikkuinen heilutteli ja imi peukkua ym =)

ihan ensiksi osanottoni näistä kauheista uutisista :'( ja rva pikkumyy, toivon että kaikkea ei vielä ole menetetty.

tajusimpa ihan yllättäen että tänään olis sitten 12+0! on se vaan jotenki mielessä semmosena HUH!-rajapyykkinä.

Bella-Lumia, älä välitä, miekään en voi olla miettimättä et jotain on kuitenki pielessä, varsinki ku taas on niin et tissit ei ookkaan yhtäkkiä niin kipeet sun muuta. mies sanoo mulle aina että hitto te suomalaiset ootte pessimistisiä:) pitää nyt kuitenki luottaa siihen et np-ultrassa kaikki on hyvin. mie teen kyllä semmosen lupauksen et jos huomenna ultrassa kaikki on hyvin, nostan jalat seinälle, lopetan stressaamisen ja alan ihan rauhassa nauttia odotuksesta!

kerron sitten huomenna ultran jälkeen kuulumisia:)

Huhhuh, ku oli taas ahkeria kirjottajia ollu. Monta sivua tekstiä vaikka piti vain pikaisesti käväistä :)

Osaanotot huonoista uutisista.. :'(

Ja minäkin kävin liittymässä tuonne kerhoon, en vaan tiedä osasinko tehdä sen oikein :) Hope so.

cochlea ja masuli 12+5(?) :ashamed:

neitiperho
Halukkaat jälleen hyväksytty kerhoon!!

Tänään myös täällä vaihtui 12+0 viikko, samassa siis mennään salamanteri85. Tänään sitten olisi se np-ultrakin. Viime yön nukuin ihan mielettömän levottomasti. Näin painajaisia juurikin tuosta ultrasta ja että ei tule hyviä uutisia. Sitten unessa yritettiin kuitenkin katsastaa lapsen sukupuolta ja näytti että poika olisi tulossa, mutta että kuitenkin vielä pieni mahdollisuus että olisikin tyttö. Et sellasta viisasta =)

Me nyt pötkön kanssa aletaan taas kuntoilemaan talon siivouksen parissa, josko se aika siinä tulisi tuhlattua.

Neitiperho+ pötkö 12+0

Eikö noi huonot uutiset lopu koskaan?? Olen niin pahoillani Rouva Pikku Myyn ja kaikkien muidenkin puolesta. Koko ajan pelkää itsekin, että kai sitä omalle kohdalle jotain pahaa tapahtuu..
Olin perjantaina np-ultrassa ja siellä kaikki hyvin. La pysyi samana eli 11.8 ja nyt siis rv 12+3. Rakenneultra sitten vielä edessä ja tottakai sitäkin pitää jännittää jo etukäteen...
Raskausoireet vähentyneet myös täällä. Luojan kiitos se kaamea väsymys on poistunut lähes kokonaan kuvioista ja samoin pahaolo. Tosin mm. kahvia en pysty vieläkään juomaan ja sen keittäminenkin on jo työvoitto. :)
Nyt jo aika moni tietää raskaudesta, mutta vielä pitäs muutamille ilmottaa...mutta mutta se on vaan niin vaikeeta jotenkin.
Se niistä kuulumisista, nyt vaan lepäämään hetkeksi ennekuin likka herää päikkäreiltä. Hyvää vointia kaikille ja toivotaan hyviä uutisia tähän pinoon!

Tervetuloa taas uusille!!

Tämä kuulostaa varmaan tosi hölmöltä mutta en minä vaan osaa hakea jäsenyyttä tuonne kerhoon :ashamed: . En saa mitään muuta näkyviin kuin sen salasana kohdan, vaikka kuinka yritän :headwall: .

Tänään kävin puntarilla sitten ensimmäisen neuvolan ja oli paino pudonnut taas vähän alaspäin. Mutta kun päivän taas syö niin kyllä se nousee ylöspäin. Iltaisin turvottaa ja sen kyllä huomaa :LOL: .

Juu kyllä aikaa siellä vierähti. Mukava mies lääkäri teki ultralla tutkimuksia, jopa kahdella erillä koneella! :D

Tuloksia, hyvä tulos hän ei enää puhunut omfaloseelestä vaan sanoi , että täällä on pieni napatyrä ja jos se on ainoa muutos voidaan leikata vauvan synnyttyä onnistuneesti.

Mutta kun se turvotus onkin isoin huoli!
Eli niskassa eniten siellä 6mm, norm pitäisi olla ainakin alle 3mm! Pään alueella vähän turvotusta ja selän alueella vielä vähemmän.

Sitten kun sanoin, että jos sikiö on erittäin vakavasti sairas, niin eikö keskeytys ole ilmeistä? Hän sanoi heti, ei keskeytystä saa pelkällä turvotusanomuksella, eli pitää olla muuta!

Sitten istukkanäytteen oton yritystä: Sitä kun ei oteta kohdun kautta vaan istukan vierestä sisään, ensinnäkin kohtuni on hyvin syvällä toiseksi suoleni meni pahasti istukan vierestä, vaikka mitä temppuja yritettiin, näytettä ei saatu otettua, koska minä olisin tulehduksen takia joutunut hengenvaaraan. Siis uusi käynti taas TYKS:ssä ensi keskiviikkona! :heart: Silloin kokeillaan istukkanäytettä ja jos silloinkaan ei onnistu viimeinen mahdollisuus on seuraavan viikon ma. :heart:

Ja jos näillä ei onnistu sitten lapsivesipunktio!

Hyvä, jopa erittäin hyvä asia on: Sikiö kasvaa huimaa vauhtia, tänään rv12+2 vastasi jo kokoa rv 13! :heart: Tämä taas osaltaan poissulkee kromosomipoikkeavuuksia, esim kromosomi 18 ja 13 olemassaoloa! Myös hieman down syndroomaa myöskin(siis vähentää mahdollisuutta tähän häiriöön)

Mitä sitten saattaa olla : Napatyrä joskus harvoin aiheuttaa turvotusta.
Toinen varteenotettava tekijä mikä otettava huomioon jos todetaan, ettei kromosomihäiriötä, on että sikiöllä todetaan sydänvika, sekin kontrolloidusti useimmiten pystytään hoitamaan , synnytys Helsingissä ja heti vauvan sydänleikkaus!

Yksi vaihtoehto on myös, että jos sikiö vakavasti sairas, tulee nyt kahden viikon sisään spontaani keskenmeno!

Paljon vaihtoehtoja, mutta tilanne ei ole aivan toivoton, koska sikiö kasvaa erittäin hyvin! Minä olen laihtunut sen mitä olen lihonutkin tämän murheen vuoksi, mutta sikiö saa ravintonsa! :heart:

Nyt vain odottelua, mutta ei enää niin murheen murtamana, koska myös toivoa annettiin!

Rouva Pikkumyy ja (taistelija Tiuhti-Viuhtimme rv 12+2) ultran mukaan rv 13 :heart:

Yhteistyössä