<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

SUNNUNTAI 30.12.07

pastilla........................rv9+2 ¤ 2 lapsi ¤
Piua.............................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤
Tiina80........................rv9+1 ¤ 2 lapsi ¤ KPKS
fosfori..........................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS
illuusia...........................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤
Suhoska.......................rv9+0 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS
Elomamma08...............rv8+6 ¤
Jasa.............................rv8+6 ¤
kaneliomena................rv8+6 ¤
Tiuhka..........................rv8+6 ¤ 2 lapsi
oda-sofia.....................rv8+5 ¤ 1 lapsi ¤ MKS
aurinkoenergiaa..........rv8+3 ¤ 3 lapsi ¤ KAKS
hosso...........................rv8+3 ¤ 1 lapsi ¤ KYS
tepa83.........................rv8+3 ¤ 1 lapsi ¤ KYS
perämaan emäntä.......rv8+3 ¤ 3 lapsi ¤ KYS **kaksoset**
HooÄs..........................rv8+2 ¤ 2 lapsi ¤ PHKS
Lilli-85.........................rv8+2 ¤ 2 lapsi ¤
Tatjana80....................rv8+2 ¤ 4 lapsi ¤ SeKS
very important baby....rv8+2 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS
Emeelia........................rv7+6 ¤ 1 yhteinen lapsi ¤ VAS/TAYS
Annilia..........................rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤
jennika1983................rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤ TYKS
Milba............................rv7+6 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS
miranth........................rv7+6 ¤ 1 yhteinen lapsi ¤
Pupuvaimo...................rv7+6 ¤
Rouva Pikkumyy..........rv7+6 ¤ 1 yhteinen lapsi ¤ TYKS
Serafima......................rv7+5 ¤ 2 lapsi ¤ KYS
irtosora........................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤
kesä-74.......................rv7+4 ¤ 4 lapsi ¤ EKKS
Mariainen.....................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤
pieniananas.................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤ KOKS
salamanteri85.............rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤
upp3.............................rv7+4 ¤ 1 lapsi ¤
Bella-Lumia...................rv7+2 ¤ 1 lapsi ¤
JabbaTheHut................rv7+2 ¤
Nefeli............................rv7+1 ¤ 1 lapsi ¤
Bonustehtävä...............rv7+0 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS
haaveilija-80................rv6+5 ¤ 2 lapsi ¤
Säihke..........................rv6+4 ¤ 3 lapsi ¤ TAYS
Triinu............................rv6+4 ¤
Poni06..........................rv6+4 ¤ 2 lapsi ¤
LinttaIita.......................rv6+3 ¤ 5 lapsi ¤ OYS
Hannele76....................rv6+2 ¤ 2 lapsi ¤ TAYS
mariska77....................rv6+2 ¤
mimuli...........................rv6+1 ¤ 4 lapsi ¤
kotiäiti32......................rv6+0 ¤ 4 lapsi ¤ SAS
lumipallo.......................rv6+0 ¤ 2 lapsi ¤
Salamatkustajako.........rv5+6 ¤ 2 lapsi ¤ LAS
triine.............................rv5+6 ¤ 3 lapsi ¤
viipsu............................rv5+4 ¤ ¤ TAYS
jennip............................rv5+3 ¤ 2 lapsi ¤
Jouskari-80...................rv5+2 ¤ 2 lapsi ¤
Emppu3008..................rv5+1 ¤ 3 lapsi ¤ NKL
Emppu80......................rv5+1 ¤ 2 lapsi ¤ HYS
jonttu79.......................rv5+0 ¤ 3 lapsi ¤
 
Mä muokkailen tätä tässä koko ajan...
Laittakaa korjauksia ylös, ni korjaan listaa. Ja kaikki ketkä puuttuu, ni ilmottakaa missä meette nyt ni lisätää. :wave:

Muoks. Nyt ois niinku eka versio ready. Ilmottakaa virheet, niitä on taatusti. :D
 
Tämä listahan on kiva, nähdään kätevästi, millä viikoilla kukin kulkee. Päivittäinen päivitys tietenkin.. =)
Hassua nähdä itsensä melko alkupäässä listaa, aivan kuin olisi tämä raskaus jo tosi pitkällä.. hehh.. :LOL:

oda-sofia & pikkunen 8+3
 
Kiva lista!!
Näkee itsekin missä mennään, ettei tartte laskea....niinku pääsis muka päivät tässä vaiheessa unohtumaan :LOL:

Mutta ultraa odotellessa tässä, maanantaihin on vielä niin pitkä aika.. mutta saapahan vuotta vaihtaa tietäen onko tuolla ketään ja onko kaikki kunnossa, ehkä sit ultran jälkeen soittelen neuvolaankin.

Väsymys on kyllä käsittämätöntä, aamutyöt sain vaivoin tehtyä(puolitiehen..), kun sisälle pääsin takas nukahdin sohvalle kun kaikki muut vielä nukkuivat siinä vaiheessa, enkä herännyt edes vaikka lapset oliva tulleet piirrettyjä katsomaan... ja koko päivän oon torkkunu..onneks mies otti lapset mukaansa kaupungille päiväksi, ja kun tulivat taas, pääsin heti juniorin kans päikyille... nyt pitäis olla jo taas töissä, mut mies meni aloteleen ja meen sit vasta jatkaan ku tulee.. menee taas myöhään, mut ei mahda minkään...

kesis 7+2
 
hei, kävin tänään selkäsärkyjen vuoksi ultrassa. Kaikki oli hyvin ja raskaus sijaitsi ihan oikeassa paikassa ja alkio oli 3mm ja sykkeitä ei vielä näkynyt, mutta lääkäri siis sanoi, että kaikki on ihan hyvin. Viikkoja ultran mukaan siis olisi vasta 5+6, mutta ensi viikolla menen uudestaan, niin sekin varmaan varmistuu. Selkäsäryt voivat johtua kohdussa olleesta keltarauhasrakkulasta, mutta se kuulemme häviää itsestään, eikä siitä ole syytä huolestua.
Tuo lista on kiva, siitä näkee tilanteen mukavasti.
 
Heippa
En ole kerennyt kirjoitella kuulumisia pitkään aikaan. Mutta olen lukenut kutakuinkin kaikki viestit. Omien laskujeni mukaan nyt olisi viikkoja 8+4, asia selviää vissin tarkemmin sitten ultrassa joka on 7.1.
Kärsimättömänä odottelen, että pääsisi tästä alkuraskauden huonosta olosta eroon. Meni jouluherkuttelutkin aivan sivusuun, kun ei makeaa kykene syömään...
Työnimeä tälle masuasukille en ole vielä keksinyt, täytyypä pistää aivonystyrät töihin. Tosin tuntuu tämä "raskausdementia" iskeneen , kun välillä unohtelen kaiken laista ja teen ihan mitä sattuu...
 
hooäs, kiitos paaaljon listasta :) helpompi kahtella, missä muut menee. ja ite :D

kesis väsymys on alati seuranamme, täällä ihan sama tilanne. mutta siinä mennään me toisinpäin, että mä meen ma 1. neuvolaan ja 1. ultrakurkkauksesta ei oo kyllä vielä haisuakaan, sekin selvinnee ma :)

tiina rispektiä mahallesi! et ehkä oo ensi kertaa vauvahommissa? oon ainakin kuullut, että "uusijoilla" maha plupsahtaa aiemmin isoksi? mulla ei oo mitään näkymystä mahasta, ei minkäänlaista, ja oon vaan puoltoista viikkoa sua jälessä. onkohan tuolla edes ketään..? :|

irtis 7+2 (toivottavasti)
 
tiina vau! :D ei edes mulla tuommoista mahaa, tosin mulla onkin vararavintoa ympärillä jonkin verran :LOL: mut käsin kun kokeilee niin tuntuu kumpu olevan.
Hieno on toi lista, kiitos hooÄs pysyy hieman mukana menossa :wave:
vesijuoksemassa on käyty ja kaupassa kävin jo hakemassa osan uuden vuoden herkuista. ekaa kertaa ostin uudeksi vuodeksi tortilloja, pita leipää ja kaikkee dippailtavaa, kun tuntuu ettei oikein mikään kauheen raskas menisi alas, esim kalkkuna kuten edellisinä vuosina ollaan syöty.
mut nyt hieman herkuttelemaan vähän sipsillä :p
 
Moikkamoi!

pou: Löysin liikunnan aikaisesta sykerajasta tällaisen jutun
http://www.helistin.fi/?id=7195485&page=1604586

Hyvä juttu noi meneillään olevat päivät tuolla listassa. Mulla on niin lyhyt muisti, että jos harvoin kirjoittelee, niin pitää uudelleen aina laskea millä päivillä mennään :D

Tänään iski aivan tajuttoman kamalat selkä- ja vatsakivut! Ihan sataprosenttisen samanlaiset kuin menkkojen ekoina päivinä. Kestivät yhtäjaksoisesti nelisen tuntia... Pelästyin kauheesti, kun pariin viikkoon ei oo ollut oikeastaan mitään kipuilua, vaan pelkästään pahoinvointia. Tälle päivälle sattuisi normaalikierron mukaan menkkojen toinen päivä, joten toivottavasti asialla olis jotain tekemistä sen kanssa ja Elmerillä olis kaikki okei.

Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:
 
hööässälle kiitos listauksestasi! :heart:

väsymystä täälläkin ja vähän pitää rajoittaa töissä kiirettä, kun alavatsaan sattui jo tänään, siis minullakin olisi nyt menkka-aika, eli kivut varmaan sen vuoksi nyt. vielä la-su asiakaspaikkoja, kuljen autolla, sitten ma-ke vapaata! :heart:

Minäkin 4:ttä odotan ja masua ei kyllä vielä ole. Mutta 3nnestakin jäin kiinni vasta tammikuussa, kun huhtikuun 22 oli laskettu aika, mutta sektio 10.4.jo.

Tämä vaaveli saattaa siis nähdä pvn valon jo heinäkuun lopulla, mutta odotan mieluusti elokuun odottajissa, kun viikot täsmää tänne! :heart:


Heippa ja hyviä vointeja kaikille! :heart:


 
Moips.

Huhhuh mikä määrä kirjoituksia luettavana kun muutaman päivän olen ollut poissa :LOL:

Onnea kaikille uusille! :flower:

Oltiin eilen siel varhaisultrassa. Siellä se pikkuinen köllötteli. Sydän sykki ihan niinkuin pitääkin. Napanuorakin vilahti hetken. Vieressä näkyi "ruskuaispussin" jäännökset. Mittaa oli kokonaiset 9mm :D Vastasi siis viikkoja melko hyvin. Saatiin kuvat kotiinkin :heart:

HooÄs Kiitos uudesta listasta. Eikö olisi kattavampaa jos listassa näkyisivät nimimerkkien ja viikkojen perässä myös la ja synnäri ja monesko lapsi? Ehdotus vaan... =)

 
HooÄs kiitos uudesta listata :)

tiina aivan ihana masu sulla! Tääkin tahtoo jo vauvamasun :)

Mulla on tokkura olo koko ajan. Johtuu varmaan flussasta ja myös siitä kun vaan lorvailen. Meillä on jouluna talli kiinni ,joten ei ole oppilaita ollenkaan. Vasta 2.1 jatkuu taas työt niin tulee kunnon rytmi päiviin. Mun mieskin on saikulla ,joten hän on myös paljon tytön kanssa. Nyt koitan lähteä tuohon meidän omakotitalo raksalle jotain puuhasteleen. Ei siitä kyllä oikein mitää tule tytön kanssa ,mutta ollaan edes seurana isukille ,joka asentaa listoja eteiseen.
 
Perämaan emännälle: en tiedä olisiko tuo terkkari ruennut tekemään sitä ultraa alakautta, tuskinpa. Kai tuo oli vain sellainen "kurkistus" josko siellä olisi jotain näkynyt. Yksityiselle en viitsisi mennä kun maksaa ja tuo lääkäri on jo onneksi silloin 8.1. joten reilu viikko aikaa. Sitten luulisi ainakin saavan selvyyden asiaan.

Kiitokset kaikille kannustuksista ja tsemppauksista!! Toivon kovasti, että masussa olisi se pikkuinen vielä mukana. Tuskastuttavaa vaan tää odottelu...Mutta eihän tässä muukaan nyt auta.

Tepa ja pikkuinen 8+1
 
juu toinen lapsi on tulossa esikoisesta näkyi jo kolmannella kuulla niin että ihmiset kyseli että niin miten pitkällä olet mutta tämä maha on kyllä vielä suurempi ja vara ravintoa on minullakin jonkin verran mutta on hauskaa kun ihmiset kysyy että miten pitkällä olen ja kun vastaan niin ovat että niin kuukausia minä vaan että ei kun viikkoja onneksi ei nyt ole hirveesti kasvanut ollu tuommoinen jo melkein kaks viikkoa lääkäri naureskeli että se on sitä alku turvotusta mutta uskon että ei taida laskeutua
 
Terveisiä meiltä!

Ihana masu Tiinalla, olen ihan :eek: että voi olla noin iso noilla viikoilla! Milloinkohan mulla alkaa näkyä, kun on niin vähän aikaa edellisestä kerrasta... viimeksi oli HURJAN iso maha.

Mulla on ilmennyt sama "ongelma" kuin kahdessa edellisessä raskaudessa - mun hiki haisee ihan kamalalle ja alkaa haista suunnilleen tunti peseytymisestä. Voi oksetus :$

Kakkosesta en ottanut äitiyspakkausta, joten nyt suunnittelin ottavani. onko nyt siis jaossa tuo jonka kuvat netissä? Periaatteessa me elomassuthan kai voitaisi saada se uusi? Vaikka mulle se nyt on se ja sama, uutta on vaan aina jännempi odottaa :)

Mukavaa tulevaa vuotta, t: Jabba ja masu 7+0
 
Minäkin uskaltauduin nyt sitten liittymään tänne elomassuihin, vaikka alussahan tää pikku masuasukin matka vasta onkin! Meille siis tulossa toinen lapsi, vanhempi täyttää 2 viikon päästä 1-vuotta! Kovasti ollaan jo vauvasta haaveiltu ja niinpä plussa oli ilouutinen... :heart: Nyt siis viikkoja laskurin mukaan 7+4 eli laskettu aika pitäisi olla n. 11.8.08. Tosin mulla on ollut viime raskauden jäljiltä tosi epäsäännöllinen kuukautiskierto, joten tarkkaa laskettua-aikaa on vaikea tietää. Neuvolaan en oo vielä edes ehtinyt soittaa, pitänee soittaa ensi viikolla kun kotiutuu täältä joululomalta!

Pahoinvointia ja väsymystä on ollut ihan kiitettävästi.. tosin tää pahoinvointi nyt on kyllä vielä lievää verrattuna ekaan raskauteen! Puuta koputan, ettei tulis sellasia pahoinvointeja enää! :$ Kahvia tai kahvileipiä ei oo joulunaikana tarvinnu syödä/juoda.. ennemmin tekee jatkuvasti mieli jtn suolaista. Noh, eipähän ainakaan liho.. :whistle: Oon ollu kyllä selvästi myös paljon hermompi, ihan ku ois menkat koko ajan... |O Mut nää kuuluu asiaan...

Onnellista uutta vuotta sekä ihanaa odotusta kaikille!! :)

Annilia+ Nuppu 7+4
 
Tulin pikaisesti lukemaan tätä osaa nro 3 ja hyvältähän täällä näyttää!! Nyt kaikki näkee kätevästi millä viikoilla kukakin on yms. Kiva juttu :heart:

Laitoin myös kuvan tuonne profiiliin masustani :LOL: Ei ole mikään huippuhyvä, mutta selvän saa. Aika iso vatta jo on ja siis neljättä lasta odotan. Hyvää uuden vuoden odotusta kaikille tasapuolisesti ja pidetäänhän masuasukeistamme PLUS itsestämme hyvää huolta :wave:
 
tatjana80 ihana pikku kumpu sullakin :)
Mä aion yrittää saada 2008 äippäpakkauksen, kun mun siskolla on tän vuoden pakkaus niin ois mukavaa saada se uusi nyt sitte. ja venytän niin kauaksi kuin mahollista et saisin sen uuden pakkauksen. ainii mähän saan 2 pakkausta ja ajattelin yhen raha ottaa. mut ne tuntuu vielä niin kaukasilta jutuilta, mut tulee nopeammin kun arvaakaan. :whistle:
mut nyt telkun ääreen :wave:
 
Ensiksi tuohon listaan noita lisätietoja, KOLMONEN ois siis tulossa ja synnäri ois NKL, toivottavasti, siellä myös nuo 2 ovat syntyneet, mulla kaikki tulleet ja tulevat sektiolla, joten sen takia haluan "luotettavan" naikkarin, vaikka siitähän on monia mielipiteitä, itsellä kokemukset sieltä hyvät, kunnioitan ehkä enemmän raudanlujaa ammattitaitoa kuin muuta...

Ja sitten näihin oireisiin..vaikken aio valittaa, lupasin "jollekkin" jos vaan raskautuisin :p ... tää naamataulu on aivan järkky finneineen, siis ei mitään näppyjä vaan paiseita lähinnä, iho mulla muutenkin rasvainen, mutta nyt potenssiin sata :kieh: mielialat vaihtelee laidasta laitaan, valitettavasti lapset ja ukkokin saaneet ärtymyksestä osansa :ashamed:
ja rinnat senkun turpoo ja kipeytyy..mutta jotenkin noi oireiden lisääntymiset luo mulle turvallisuutta sen suhteen et jos siellä oiskin nyt sitten kamu paikalla kun ultraan pääsen ja saatais se emppu kainaloon elokuun helteillä :)
Mutta, nyt pitää lähtee laittaa mukeloita yöpuulle, nukkumaanmeno on nyt viikonlopun kunniaksi hieman venynyt ja meno sen mukaista :p
Leppoisaa illanjatkoa kaikille, palaan turisemaan paremmalla ajalla..

Emppu ja mä 4+6
 
Minun pitää sanoa että en oikeen tiedä viikkoja tarkkaan. Mitä olen laskenu niin jotain 5-6 vois olla. :ashamed: Mutta raskaana kummiskin. Meille on tulossa viides lapsi. Tai eihän sitä vielä tiedä montako siellä kasvelee ;)
Tiiättekö että vaikka meillä on jo lapsia ennestään niin mä olen ihan tohkeissaan tästä tulokkaasta. Enkä tahdo malttaa olla hiljaa. Tekis mieli kertoa jo parhaille kamuille.

Olo on loistava. Niinku aina tässä vaiheessa on ollut. Mä oksennan sitten loppumetreillä.Viimenen kuukausi on tuskaa.Ei mitään muuta kuin väsyttää ihan mielettömästi. Ja kaikki ottaa kupoliin. Kaikki asiat ottaa päästä. Ja väliin on alamaha tosi kipee. Sellasia viiltäviä kipuja. Mä muistan että silloin ku odotin tyttöä niin oli just samallaista kipua. Jospa me saatais toinen tyttö. :heart:
 

Yhteistyössä