<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

rouva pikkumyy, ihanaa että teille annettiin toivoa, täällä kaikilla ihan varmasti peukut pystyssä että tämä koko asia olisikin yhtä suurta erehdystä ja elokuussa saatte aivan terveen vauvan! ja vaikka jotakin olisikin niin sitten että saadaan heti hoidettua.

tsemppiä!! :heart:

Rouva Pikkumyy: Todella mukavaa kuulla, että sun masukilla on sinänsä kaikki hyvin, kun kuitenkin kasvaa kovaa vauhtia :hug: Onneksi sulla oli mukava lääkäri, joka antoi monenlaista vaihtoehtoa yms. Pidän peukkuja, että kaikki menee loppuun asti kuitenkin hyvin!!!

Itse olin maanantaina niskapoimu-ultrassa. Sillon oli viikkoja 12+3. Vauvan (en halua käyttää nimeä sikiö) pää-perämitta oli tuolloin noin 6 cm.

Täällä edelleen iltapahoinvointi jatkuu, muuten aamulla ja päivällä ei ole mitään. Illalla etoo niin hemmetisti :kieh: Noh, huomenna viimein lähtö tätini luo vähän "lomalle".

Tatjana80 ja rv 12+5

Alkuperäinen kirjoittaja miija:
Tervetuloa taas uusille!!

Tämä kuulostaa varmaan tosi hölmöltä mutta en minä vaan osaa hakea jäsenyyttä tuonne kerhoon :ashamed: . En saa mitään muuta näkyviin kuin sen salasana kohdan, vaikka kuinka yritän :headwall: .

Tänään kävin puntarilla sitten ensimmäisen neuvolan ja oli paino pudonnut taas vähän alaspäin. Mutta kun päivän taas syö niin kyllä se nousee ylöspäin. Iltaisin turvottaa ja sen kyllä huomaa :LOL: .
kun menet sinne kerhoon laitat salasanan vaavi, ja sitten siellä sivun ylälaidassa pitäs olla kohta hae kerhoon tai hae jäsenyyttä, ja sitten vaan sinne vastaat niihin muutamiin kysymyksiin, ja sitten neitoperho laittaa yv:nä siulle hyväksynnän, kun on lukenut sen hakemuksen, ja sitten eiku kirjottelemaan!!

Toivottavasti autto =)

Äiti lpr 13+1

Todellakin ihana kuulla että rva pikkumyylle ja tiuhti-viuhdille on annettu toivoa!<3

Kävin pari tuntia koulussa, nyt pari hyppyä, sit taas 2tuntia koulua ja sen jälkeen penkkarivideoiden kuvausta. Meinaa pikkusen väsyttää mut eiköhän sitä selviä. "Luovutin" videoroolini eräälle luokkani tytölle, tuntuu ettei itsellä riitä ääni juuri nyt flunssan aikaan, varsinki kun sen pitäisi sit siinä videollaki nii selkeesti kuulua.. Ylihuomenna verikoe, tasan viikon päästä np-ultra. Alkanu itselläkin pelottaa et mitähän sieltä tulee esiin, eihän sitä ikinä voi olla satavarma että oisi terve lapsi, vaikka näin nuorella iällä ei suurta riskiä pitäisi ollakaan... Mutta en halua alkaa sitä nyt stressaamaan ja etukäteen suremaan, täytyy yrittää ajatella positiivisesti.

Nuhaisin terveisin
Upp3 ja Montti 12+1

Onnea Pikkumyy! Ole hyvässä toivossa. itse en luottaisi noihin turvotusjuttuihin, sillä monesti on tullut virheellisiä käsityksiä, pelätty että on jatain poikkeavaa ja kaikki ollutkin kunnossa. Siksi, en itse ole antanut ottaa keltäkään lapselta niskaturvotusta. Jos ei tule terve lapsi, on sillä yhtälailla oikeus lämään. On paljon onnellisia kehitysvammaisia...Mutta sulle voi todennäkösesti tulla täysin terve lapsi, älä pelkää, voimia :hug:

Eka neuvola takana ja siellä se pikkunen näky ultrassa :heart: kovin oli rauhallinen, pikkusen vaan liikuskeli mutta sydän sykki! =) Jännitti hirveesti että onko siellä mitään ku kaikki oireet on kadonnnu.. Ja laskettuaika muuttui elikkä se on 23.8. ja siihen se vissiin sitte jää. Mut jaksuja kaikille! Ja :hug: tippuneille!

tonttutyttö rv 10+4

Minä sit nukuin pommiin... ja np-ultra meni sivu suun. Höh. Kello oli kyllä soimassa, mutta oli pysähtynyt eikä toiminut. Mä vähän epäilinkin että miten mahdetaan keritä, kun puoli ysiltä olis viimeistään pitänyt lähteä, se on tosi hankalan matkan päässä meiltä.

Ei kauheasti harmita kuitenkaan, kun viime viikolla pikkuisen jo ultrassa näin, mutta kuva jäi nyt saamatta sitten...

kiva että teillä näyttää valoisammalta rouva myy =)

Ihanaa Myy, että saitte lisää toivoa! Mä oikein ahdistuin eilen kun luin teidän uutisia, että miksi niin monilla tuntuu nyt olevan ikäviä asioita! Aamulla heti sitten kävin kurkkimassa että ootko jo jotain kuullut, mutta silloin ette olleet vielä tulleet varmaan sairaalasta.

Voi kumpa kaikki menisi nyt hyvin, näyte saataisiin otettua ja siellä olisi vauvalla kaikki kunnossa! Eikös tuo napatyräkin voi vielä umpeutua itsestään loppuraskauden aikana?

Kaikkea hyvää! :heart:

Pikku Myy: ihanaa, että pikkuinen kasvaa... :heart:
Nyt vaan paljon positiivisia ajatuksia, ja paljon tarrasukkia pienelle että jaksaa mukana, ja onneksi nykyään osataan heti hoitaa kun vauva syntyy jos on jotain. erilailla oli kun äidit synnytti saunassa, onneksi odotetaan tällä vuosituhannella :LOL: .
Mutta sulle ja miehellesi paljon jaksuja :hug: .Miten miehesi jaksaa? ja kuinka itse jaksat , niin fyysisesti kuin henkisesti?

Tuohon np-mittaan vielä että meillä oli rv12+1 5,6cm kaveri, eli aikas hyvän kokoinen on teidän "pikkuisenne" :heart:

Mun pitäis jatkaa siivousta, anoppi tulee meille tänään :headwall: <--ei nyt vais :LOL: .
Mutta tietäähän sen että aina saa ihmeellisiä neuvoja kaikesta asioista. Jopa Seksistä :LOL: ihan oikeesti, oli sitä mieltä silloin kun kärsin pahoinvoinnista eikä mieli tehny mitään puuhailla niin mainihti asiasta, että vaikka väkisin, ja jos oksettaa niin ota sanko viereen ja välillä oksenna sitten. Mieski oli sitä mieltä että "hullu" nainen.. :LOL:
saa nähä mitä tällä kertaa keksii. :LOL:

Nyt jatkamaan siivousta!

Ajatuksin AE ja säde 12+6 (ihanaa huomenna jo 13rv alkaa :D, niin se aika juoksee!)

Tosi ihana kuulla että toivoa vielä on, paljonkin Rouva Pikkumyy! Olette olleet mielessäni useamman kerran tänään :)

Tiittikin oli np-ultrassa 5,6 cm eli vastasi rv 12+1. Silloin piti olla rv 11+5, ja tuon vanhan la:n mukaan menen vielä, ellei neuvolasta sitä muuteta.

Söinpä tuossa taas vähän liikaa suklaata :x Pitää mennä sohvalle löhöämään :D

Lilli ja Tiitti 13+0

Rva Pikkumyy, ihanaa ,että toivoa on! Jaksuja edelleen teille.

ae hauska anoppi sulla :D .

Täällä vain odotellaan huomista np-ultraa hieman jännittynein mielin.
Nyt kömmin päikyille.
-Poni ja Manteli 11+0

ps. Aukku kyselit imetyksestä. Minä lopetin viikko sitten taaperomme 1v 5kk imetyksen. Neuvolassa meillä sanoivat myös ,että saa imettää ,jos vain jaksaa. Olisin kyllä jaksanut jatkaa ,mutta meillä nukuttaminen meni tisulla niin pitkälliseksi (n. 2h). Nyt ,kun saa iltamaidon nokkiksesta niin usein on unessa jo puolessa tunnissa.

ihanaa että rouva pikkumyy saitte lääkäriltä vähän parempia uutisia tai toivoa ainakin :hug: nyt vaan edelleen kädet ristissä että kaikki menee hyvin, meidän pieni oli np ultrassa rv 11+6 6,1 cm eli koko vastas 12+4, tosiaan hyvän kokoinen on tiuhti-viuhti ja sillä perusteella näyttäis hyvältä, voimia odotukseen =)

tervetuloa uusille ja tsemppiä ultraan menijöille

eliisa ja pikkuruinen 12+6

Ohoh, tämä onkn aktiivinen palsta =)

Nt-ultrassa rv11+1 pituus oli 44m. Tai 11+6 piti olla,mutta toukan koko vastasikin rv11+1.

Pahoinvointi on näköjään alkanut uudestaan, vai onkohan vatsatautia sittenkin. On tosi heikko olo ja huimaakin (ei uskalla välillä olla pystyssä edes..) :ashamed: . Tai sitten on tulossa flunssaa, hmm...

Mua kiinnostaa myös, että aletaanko nyt vallan kirjoittelemaan kerhoon vai sekä että..?

Vointeja kaikille :flower: !

neitiperho
Voi kun ihanaa kuulla välillä hyviä uutisia :flower: Rouva pikkumyylle :hug:

Tänään myös meillä np-ultra. Kaikki oli hienosti. Virkeä pikkuinen. Pää-perämitta 5,9 joka vastaa 12+3 eli hieman edempänä kuin alkuun. Nyt muutoin on 12+0
Jalat oli aivan hirmuisen pitkät, kun pikkunen siellä ojensi itsensä ihan suoraksi. Taitaa tulla reppanalle äidin koivet. Kaksi kättäkin siellä peuhasi kovaa vauhtia, sitten näyteltiin selkää, kalloa ja lopuksi kasvot suostui kääntämään vanhemmillekin =) Ei taas muuta voinut kuin muutaman kyyneleen tirauttaa.

Nyt kuitenkin syödä pikaseen ja sitten suunta taas töihin....tylsää.

Neitiperho+pötkö 12+0

p.s. onko kaikilla onnistunut jäseneksi haku kerhoon?? Taas päivitin halukkaita mukaan ja olen lisännyt sinne eri keskustelu aiheita. Palautetta näistä saa antaa.

Ja kiitos noista pää-perämitoistanne! :flower: :heart:
Kiva siis huomata, että Tiuhti-Viuhti siis ihan oikeasti on kasvanut hyvin! :heart:

Aurinkoenergiaa kyseli, miten olemme jaksaneet fyysisesti ja henkisesti?
Minulla slomaa tämä viikko ja ilmeisesti myös ensi viikko. mies meni eilen töihin, vaikka ei saanut hänkään maanantain tulosten jälkeen nukuttua! Oli aika pökerryksissä, minä nyt olin aivan sekaisin eilen itkin vaan edelleen paljon. Viime yönä molemmat nukuimme paremmin ja miehellä vapaata tänään töistä, jotta yhdessä kuulimme kaikki kuultavat asiat TYKS:ssä! :heart: Tyks:n jälkeen molemmilla ollut parempi mieli, että kuitenkin on toivoa, ja se yllätti, että Vauveli kasvaa hurjaa vauhtia, että on hänelläkin voimia ja taistelutahtoa! :heart:
Fyysisesti minulla: ilmeisesti on todella välillä pieniä supistuksia, hoitaja huomasi kun minun piti käydä vessassa kun ultraa otettiin tyyhjän, puolityhjän ja kokonaan täyden rakon kanssa :D Kun menin tutkimussängylle makaamaan, ja ultraa alettiin ottamaan hoitaja sanoi vaan, ahaa pieni supistus. Siis lääkäri , 1 lääkäriopiskelija tyttö luvallamme ja 2 hoitajaa paikalla! :D

Täällä sataa lunta joten en tiedä, pääsenkö tänään kävelemään!

Ja kun olimme menossa sinne tutkimuksiin mies vielä ennen sanoi, että jos nyt käy huonosti, sitten yritämme uudestaan, kuten maanantaina lääkäri sanoikin, että on hyvin epätodennäköistä jos tämä vauva menetetään, että sama uusiutuisi seuraavassa raskaudessa!

Mutta jos saamme pitää Tiuhti-Viuhtimme, hänestä tulee meidän viimeinen pieni rakas vauvamme, ei uudestaan enää tälläistä jännitysnäytelmää! :headwall: :heart:

Mies ottaa hyvin huomioon minut, varsinkin nyt kun painoa pudonnut ihmettelee jos en koko ajan syö, ei nyt ihan kauheasti maistu! Pidän kyllä huolen, että energiaa tulee tarpeeksi!

Ehkä raskausajan jatkuva "kestokrapula" olo on vähentynyt ja kaikki muutoin hyvin, vauvamasua on vähän ulospäinkin, todella vähän kyllä, kun kohtu lääkärin tutkimankin mukaan niin syvällä! :heart:

Heippa t Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme :heart:

Ihanaa Rouva pikkumyy, että tuli kuitenkin positiivisia uutisia ja toivoa annettiin!!! :heart: :hug:

Sehän voi todellakin olla niin, että tuo turvotus ei merkkaa mitään vakavampaa!!! Toivotaan niin... voimia sinne teille!!! :hug: Pidetään kaikki peukkuja pystyssä että kaikki menee kuitenkin hyvin!!

Annilia + Nuppu 12+3

Ihana kuulla, että Tiuhti-Viuhdilla on kasvu hyvässä vauhdissa ja menoakin masussa piisaa :heart: Paljon voimaa ja jaksamista Rouva Pikkumyylle ja perheelle :hug: :hug:

Käytiin tänään np-ultrassa. Elmeri on 6,8 cm ja vastaa viikkoja 13+1. Turvotus mitattiin kolmesta eri kohdasta ja on välillä 1.6-2.0 milliä. Kaikki näytti olevan hyvin. Pikkuinen siellä potki ja vilkutteli. Lääkäri nauroi, että on hauska kaveri, kun monta kertaa käänsi kasvot suoraan ruudulle päin ja sieltä tuijotteli ja viimeiseksi nosti vielä käden lippaan :D
Istukka on ihan kohdunsuun reunalla, joten siitä on todennäköisesti sitten se moniviikkoinen ruskea vuotelu johtunut. Ohjeistettiin ottamaan kohtuullisen rauhallisesti edelleen, vaikka nyt jo näyttää siltä, että istukka olisi nousemassa.

Käyköhän kaikki täälläkin edelleen vai onko osa siirtynyt jo kokonaisuudessaan kerhoilemaan?

kaneliomena ja Elmeri 13+1

Olipa Rouva Pikkumyyllä iloisia uutisia :attn:

Miija: jotta pääset kerhoihin, täytyy sinun olla kirjautunut omilla tunnuksillasi kaksplussaan, sen jälkeen kyllä pitäisi onnistua noilla ohjeilla. Jopa minä "tekniikan ihmelapsi" pääsin sinne :D

Omaan napaan ei oikein mitään uutta...

Yhteistyössä