<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

neitiperho
Hei kivaa, tervetuloa uudelle =)

Tänne ei myöskään mitään uutta. Tuntuu et masun kasvu loppunut ihan kokonaan. Turvotusta tietty on, mutta se on siinä. Eilen ihan säikähdin kun työpaikan pihalla temmelsin koiran kanssa ja niinpä tietysti mennä mätkähdin kuonolleni. Oli vähän tunne etten uskalla liikkua jos vaikka jotain sattuu. Lopulta kun kasailin itteäni ja sain itteni ylös niin olikin sitten vaan polvi vähän kolahtanut, eikä muuta. Vähän sitä kuitenkin säikähtää. Huomaa että töissäkin nykyään alkaa olemaan varovaisempi. Yleensä kun olen töissä hieman ehkä "uhkarohkeakin" niin nykyään vältän kaikkea mahdollista. Kaipa se hyväkin.
Tajusin tosin että enään neljä kuukautta tällä mammalla töitä :D Onpas outoa. Siis aion pitää silloin kesäloman ja sitten olisi enään max kaksi viikkoa töitä ennen varsinaista mammalomaa, mutta eiköhän ne mene esim saikulla. Enpä usko ainakaan, että kovinkaan hyvin pystyn mahan kanssa silloin töitä tekemään, kun oma työ vaatii ajoittain aika paljon kantamista ja joudun tosiaan menemään mitä ihmeellisimpiin paikkoihin, toisten koteihin yms. Mutta sellaista.

Mutta jatkanhan taas töitä, tuntuu että nykyisin vaan enää asun työpaikalla.

Minusta tuntuu myös että masu ois nyt jämähtänyt paikoilleen. Nyt ei ole jomotellut alavatsaakaan. Sen sijaan on alkanut rinnat tuntumaan kipeiltä. Väsyttää yhä ja pahoinvointi on taas hellittänyt. Yöt oon nukkunut tosi hyvin vaikka melkein joka yö näen painajaisia tai muuten outoja sekä pelottavia unia :( .

Imetys loppui vauvalta muutama päivä sitten. Hyvin on mennyt. Nyt aivan rankka viikko takana, miehellä oli tossi pitkiä päiviä ja oli tasan yhden illan kotona. Hän itekin kärsi tilanteesta. Lapset meil viel kovassa nuhassa, joten olin käytännössä koko viikon melkein sisällä ja yksin lasten kanssa. Tuntui että sekasin menee ja hermot palaa :eek: . Mutta jaksettu on, vaikka eilen illalla kovasti itketti. Tänään mies uhrautui siivoamalla, tiskaamalla ja oli lasten kanssa, kun kävin asioilla ja laskiaispullakahvilla =) . Eli alkaa se aurinko sittenkin paistaa B)

Tervetuloa anselmiinas!

Aah ihanaa, poika nukahti heti yöunille! Ihmekös tuo kun tämä viikko on mennyt alle tunnin päiväunilla joka päivä :/ Yleensä nukku siis väh. puolitoista tuntia. En kyllä ala siihen että hän tässä vaiheessa jättää unet kokonaan pois, ikää kuitenkin vasta kohta 1v9kk! Nukkuisi jatkossakin edes tuon alle tunnin, mutta tuntuu että joka päivä nukkuu vaan vähemmän. Kai se tästä suttaantuu! En vaan saa itse levättyä enää tuossa ajassa kun pitäisi kämppääkin hoitaa. Ja sehän ei kovin hyvin tuon termiitin kanssa onnistu |O
Mieskin ollut tällä viikolla monta kokonaista päivää poissa kotoa, tänäänkin omissa menoissa. Sen kyllä hänelle sallin, hän on töissä puurtanut niin kovasti, tekee hyvää päästä tuulettumaan. Mutta pääsisinpä minäkin joskus :|
Valivali :)

Nyt kyllä väsyttää, mutta aion nauttia tästä omasta ajasta :) Söin jo iltapalaleivät, vielä olisi viinirypäleitä ja Missä Äx- karkkeja :p Ja lämmin suihku :heart:

Hyvää viikonlopun jatkoa!

Tervetuloa ja Onnea anselmiinas

Meidän taapero nukkuu vielä 2½-3 h päikkyjä ,joten siinä ajassa ehtii itekkin levätä ja siivoilla. Toivon ,että nukkuu vielä kauan noin hyvin.

Mulla masu on pyöristynyt kovasti. Vielä juuri ja juuri yhdet normaali housut mahtuu. Katselin mamma housuja monesta kaupasta ,mutta olivat melkoisen rumia. Ihan ihme kankaita. Pitää koittaa netistä katella.

No eipä tässä ihmeempiä. Nukkumaan joutais ,kun huomenna työpäivä. Öitä !
-Poni ja Manteli 11+3

Huomenta!!

Mieki oon aatellu et mahan kasvu on pysähtyny, mutta kummasti alkaa kaksi lemppari hupparia jämää pienex, pitää tehä töitä et saa vetskan kiinni :LOL:

hirveesti en oo aatellu ostaa äippä paitoja.. on muutama lyhyt mallinen villapaita mitä voi topin kanssa pitää ja sitten kesällä menee T-paidat, ja pari mekkoa on sellasta mitkä oli esikolta jo käytössä , siis ihan normimalleja, mutta venyvenykangasta!!!

ei viiti ostaa ku ei ikinä tiedä jääkö lapsiluku tähän.. mies on kovasti sitä mieltä että tähän jäädään, mutta jos tulee toinen poika, tiedän kyllä että mie haluisin ehkä sitten vielä yhden lapsen =) jotenkin toivois kumpaakin sukupuolta lasten olevan!! loppujenlopuksihan sillä ei oo mitään väliä, mutta silti tyttö kummittelee mielessä =)

Sellasta täällä =) , nyt aamupalalle!!

Äiti lpr 13+5

Huomenta!
Aurinkoista, lumetonta laskiassunnuntaita.

Aloitin sitten päivän pikkuisen sydänäänten kuuntelulla ja kyllä siitä aina tulee hyvä mieli. Huomasin, että aina löytyvät samasta paikasta ja ääni on jo voimistunut niin, että volumea joutui kääntämään pienemmälle. En hennonut sitten vauvaa sen kauemmin häiritä.

Itseasiassa mahakin työtää jo itseään esille. Perjantaina jouduin töissä avaamaan housun napin, kun istuin. Yllättävän aikaisessa vaiheessa, kun joskus aikaisemmin kirjoittelin, että mulla tuo maha näkyy vasta lähempänä rv 25. Onneksi on tallessa omat kuminauhavyötäröiset housut, jotka voin vaihtaa työhousujen tilalle, eikä kukaan edelleenkään huomaa mitään. :LOL:

Neuvolassa olen käynyt viimeksi rv 7, eikä mulla ole kyllä sinne mitään kiirettä. Ei oikein kemiat kohtaa th:n kanssa. Jäi vähän ikävät fiilikset hänen puheistaan kohtukuoleman jälkeen. Naistenklinikalla on seuraava käynti rv 18, jossa lääkäri jälleen ultrailee. Kohtukuoleman, veren hyytymistekijöiden ja kilpirauhasvaivojen vuoksi olen siis siellä erikoisseurannassa. Neuvolaan varaan varmaan seuraavan ajan vasta kun rv 22 on täynnä.

Pari viikkoa kun jaksais, niin sitten meidän jengi lähtee lomaileen pohjoiseen, jos edes vähän sais näkymää lumesta. Mieskin sitten yllätti ja sanoi, että kun tullaan lomalta, voisin mennä sinne cicciolinalle, jos haluan. Kesti hetken ennen kuin tajusin, että tarkoittaa 4d-ultraa ja Bruno Cacciatorea. Jos silloin kaikki näyttää hyvältä, ajateltiin kertoa lapsille, mitä tuleman pitää.

Nyt silittämään vaatteita, jos vaikka sais aikaiseksi laitettua huutonettiin jotain.

Scala rv 14+2

Huomenia!!

taas oli ikäviä uutisia :'( Linneaborealis :hug:

Onneksi pikku myyllä oli jo hyviä uutisia :heart: :heart: ihana asia!!

ja uusille tervetuloa!

Viime viikolla neuvolassa kävin, vielä ei sydänäänet kuulunut, mut yhdessä kohtaa th sanoi, et jotain pikku kaikua olis kuulunu.. jospa sitä jaksaa oottaa sinne np-ultraan? täti lupas koittaa kuunnella ens viikolla, jos ei jaksa oottaa!

jep laskiaispullaa
:p joutuu ehkä tänään syömään!!

Meikäläinen heräili vasta ja voi vitsi näitä unia, joku teistä oli muka laittanu treffi ilmotuksen tänne kaksplussan sivuille, ja joku valmistu ja mä vaan mietin siinä unessa kaikkia niitä herkkuja mitä siellä on, ja leijona söi koppakuoriaist ja mä olin sirkuksessa, huh huh.
Päänsärystä Mulla koskee jokaikinen päivä päähän, en oo aina ottanut paratabsia, yrittäny ilman olla mut välillä äityy niin pahaks ettei oikein kärsi silmiä aukaista kun käy valo niin kovasti.. :(

Semmosta kysyisin, kun mulla on muuten kyllä aikasemmat kivut hävinneet, ja yleensä menkkamainen tunne oli silloin kun niiden olisi oikeesti pitäny olla mut nyt muutaman päivän ollu koko ajan semmonen olo ihan-kuin-menkat-alkaisi. ei koske mut semmonen kihelmöinti yms, ja mulla meinaa mennä järki kun pelkään niin kovasti sitä keskenmenoa, mä en jaksa enää yhtään semmosta, ois ihanaa jos joku onnistuskin eikä aina tulisi pettymystä..

Hyvää päivänjatkoa kaikille!!

t. Hosso ja Iisakki 13+5

hosso, mulla alkoi eilen myös sellainen inhottava jomotus alavatsalla, joka jatkui vielä tänä aamuna. En kyllä kuvailisi sitä menkkakivuiksikaan, eikä se ollut mitään kivuliasta, inhottavan tuntuista vaan. Veikkaan että kohtu se vaan kasvaa ja sen takia tuntuu inhottavalta. Nyt tuntuisi siltä että tuo jomotus lakkaisi, hyvä vaan!
Ollaan aika lailla samoilla viikoilla, luulen että sinullakin tuo olo johtuu ihan vaan kohdun kasvusta!

Täällä satoi eilen vettä, jäljelle jäi vaan jää ja musta maa. Mutta yö oli tuonut ihanan yllätyksen mukanaan, nyt on taas ihan valkoinen maa :heart: Taidan lähteä pojan kanssa pulkkailemaan, ihan näin laskiaissunnuntain kunniaksi :) Mies nukkuu krapulaansa pois --> kotiutui viiden jälkeen aamulla ja tarjoutui kantamaan minut sänkyyn kun olin sohvalle nukahtanut :D Sanoin että ei kiitos kun olet tuossa kunnossa :LOL:
Hyvää laskiaissunnuntaita!

Lilli ja Tiitti 13+4

Heräsin eka kerran jo 5:ltä ,mutta onneksi uni vielä tuli ja varsinainen herätys oli 9:ltä :heart:

Täällä paistaa aurinko ja on lunta! B)

Tänäänkin varmaan teen pitkän kävelylenkin, on se niin ihanaa,virkistävää! :D

Mies flunssassa joten hänellä lepoa vaan.

Tänään ei vatsa ole yhtään oireillut hyvin on voinut istua, nousta tuolilta ja sängyltä ei kipuja kiva! :D

Kävellessä minulla ei ole koskaan oireita, Tiuhti-Viuhtimme tykkää liikkumisesta! :heart:

Meillä ei ole laskiaispullia, on Runebergin torttua! :p

Ihanaa pvää kaikille :hug: :flower:

Huomenna jo rv 13, aika mennyt nopsaan! :heart:

Rva pikkumyy ja :heart:

Täällä on kanssa ihana ilma, aurinko paistaa ja lunta on maassa ihan mukavasti. Isäntä herätti äsken moottorikelkan ensimmäisen kerran tänä talvena :LOL: eipä ole aikaisemmin ollut lunta tarpeeksi.
Meillä on todella hiljaista jos ei ota koirien ja pentujen ääniä huomioon. Lapset lähtivät eilen reisuun siskoni luokse ja tänään ovat menossa Helsinkiin katsomaan Disneyn jää showta. He tulevat vasta sitten illalla myöhään kotiin. taidan minäkin lähteä ulos kävelylle ja katsomaan kun aikuinen mies leikkii moottorikelkalla :LOL:

Hyvää päivän jatkoa kaikille

Onnittelut sinulle Anselmiinas ja tervetuloa mukaan :flower:

Tänne ei mitään uutta, päätä särkee ja masu kasvaa =) Nyt alkaa jo vähän näkyä tosiaan. Ei paljoa mutta minä ja mies huomataan selvä ero. Onhan sitä makkaraakin tosin kertynyt, mutta silti... =)

Lapset lähtivät ulos ja mies asioille, ihanaa kun on hetki omaa aikaa =)
Tiedättekö muuten minkä pituiset sukset on sopivat 145cm ja 120cm pitkille lapsille? En itse ole hiihtänyt sen jälkeen kun täytin 9v. joten olen ihan vajaa noissa asioissa... :D Jälkikasvu saattaisi tykätä suksista, nyt kun tuli tuota luntakin =)

terv. Jennika ja Tyyppi 12+6

heipparallaa äipät! Tänää tuli mulla täyteen 14 viikkoa.. Enää 26 viikkoa jäljellä :D olo on paranemaan päin ja väsymyskin vähän helpottanut kun oon tota beroccaa litkiny :) eilen ja tänää on ollu ihme tuntoja mahassa. Ei menkkakipua, ei oikein semmosta liitoskipua, vaan semmosta pistävää ja viiltävää kipua. Välillä tulee sillain sarjoissa, että pistää ja puolen minuutin tauko ja taas pistää ja jatkuu samaan tahtiin.. En tiedä mitä on, toivottavasti ei mitään vakavaa.. :) oletteko muut huomannu, itse huomasin eilen ku olin suihkussa ja kallistuin taaksepäin, että vatsan keskellä tulee semmonen hassu kohouma joka näyttää tyhmältä? :) mulla ei hirveesti vielä mahaa näy.. Itse kyl huomaa mutta tuskin muut raskaudeks tajuaa, ehkä vaan pömppikseks :) töissä tässä aikaa kulutellaan ja kohta kotiin tekeen ruokaa, nam :)

Nyt on ihan pakko kirjottaa. Kurkkasin äsken ultralla vatsan päältä että jos vaikka näkysi jotain, ja jeeee siellä näkyi pienet kädet ja jalat jotka heiluivat ja pieni sydän sykki. Isäntä totesi että äkkiä se muuttuu kun viime viikolla kun kurkkasimme emme löytäneet muuta kuin pienen sydämmen ja muuta ei nähnyt selvästi, samalla hän kyllä totesi että ei sitä sitten joka päivä aleta kurkkimaan :LOL:
Eri taajuuksillahan tuolla minun ultralla katsellaan kuin ihmisille tarkoitetulla ultralla mut kyllä sillä ihan omiksi tarpeiksi näkee vaikka onkin lähinnä koirille tarkoitettu.

mä mietinkin että kuka puhu aikasemmin omistavansa ultran ja kuumeisesti mietiskelin, että mistä niitä saa... :LOL:

Noista kivuista, mulla ollu muutaman päivän ei kipua mutta semmosta inhottavaa kumminkin ja tänää (ihan äsken) tuli semmosia tosi kovia viiltelyitä tai jotain ja sit häpyluuhun kävi taas ihan sikana, no nyt tässä taas itketty silmät päästä mut jospa se on normaalia, kun tuntuu monella muullakin olevan noita. =)

t.hosso ja Iisakki 13+5

hosso ei kannata ostaa ultraa jos ei sillä ole muuta käyttöä. sen hintä on 7000 e paikkeilla. Minulla se on siksi kun teen koirille tiineys tarkastuksia. Minulla on kenneli ja myös yritys koirien hyvin vointiin eli trimmauksia ym sillaisia.

suuret pahoittelut linneaborealis :hug: ja voimia näihin raskaisiin päiviin, meillä oli sama juttu viime keväänä, eikä siihen muu auta kun aika :hug:

tevetuloa anselmiinas ja muut uudet ja onnittelut =)

rouva pikkumyy onneksi saitte jo noin paljon parempia uutisia, nyt edelleen toivotaan parasta =)

jennika muistaakseni se suksen mitta oli 15-20 cm lisää omaan tai lapsen pituuteen =)

lilli meillä kans poika on ollu nyt kaks päivää kokonaan ilman päiväunia ( ikää siis 2v 1kk ) kun torstaina lähetettiin tutit tuttiritarille, vähän pelkäsinkin että voi jäädä päikyt aika vähiin ilman tuttia, mutta elättelen vielä toivoo että saisin jatkamaan niitä, on meinaan niin kiukkunen iltasella jos ei nuku, mutta esikoinen lopetti ennen kun täytti kaks vuotta ja ihan hyvin pärjäs, että on kyllä yksilöllistä, onneks molemmat nukkuu vieläkin ainakin 12 tuntia yössä..

mulla on kanssa ollu parina päivänä kipuja mahassa ja selässä ja oonkin yrittäny ottaa rauhallisesti,mutta toivottavasti on vaan niitä kasvukipuja, kiva kuulla että muillakin on ollu =) maha on melkosen pullahtanu jo, ainakin ite huomaa selvästikkin,en oo kyselly huomaako muut :D mutta hyvää päivänjatkoo kaikille :wave:

eliisa ja pikkuruinen 13+3

Tervetuloa uudet :wave: Koskas se lokakuistenpino ilmestyy? tuntuu jo niin oudolta,kun oon käyny kurkkailee syyskuistenpinoa ja siellä ollaan kanssa jo aika pitkällä,muistuu mieleen kun ite oli tossa vaiheessa :D huomenna loppuu antibiootti tähän virtsarakontulehdukseen toivotaan nyt et ne jeesais eikä tarvis viidettä kuuria ottaa! :kieh: pitäis lähteä tytön vaatekaappia siivoomaan ja antaa pienet vaatteet kummitytölle.. palaillaan taas :wave:

Nati Mä kävin just viimeviikolla Kanta-hämeen Keskussairaalassa ultrassa, painelet vaan suoraan sinne äitipolille, jätät kengät siihen aulaan ja suoraa lasiovista, siinä lukeekin ilmoittautuminen, ja siinä lasiovilla pitää odottaa jos sielä on joku juttelemassa niitten tätien kanssa ja ne tätit vinkkaa sut sinne :) niin ainakin mulla teki! Mä en laittanu mitää siihen nimiehdotuksia enkä myöskään siihen toiveita sairaalalle.. En kattonu just nyt ajankohtaseks ruveta miettiin niitä asioita =)

linneaborealis :hug: jaksamisia sinulle! Kyllä se elämä vielä hymyilee!

rva pikkumyy ihana kuulla että asiat alkavat sinulla luistaa! mä olen ihan sekaisin noissa rv:ssä, miten ne siis lasketaan lasketaanko ne niinku yks viikko niin se on 1+ jt ja tuleeko ne päivät sen mukaan monesko päivä viikost menossa??? :ashamed: oon tosi tyhmä, suo anteeksi.. mä alan olla ihan paniikissa kun piti tilata se aika siihen np-ultraan ja nyt en oo varma et monesko viikko menos, eli pitänee soitella huomenna sinne.. kaikkea sitä pitääkin sattua..

mies kuunnellut massua ja sanoo et sydänäänet kuuluu! :heart: kauheita väsymyskohtauksia iskenyt välistä ja joka yö melkein nähnyt jotain vauvaunia! :D :heart:

rouses Nehän lasketaan siis niin että viikot + päivät.. Eli esim mulla on tänää viikko 14+0. Huomenna 14+1 sit 14+2 yms. ja sit 14+6 ja sit 15+0. Hokasitko? ;) vaikeesti selitetty. Eli juuri niin mones päivä viikosta menossa oman viikon mukaan, mulla ny sattuu just noin että maanantai on aina +1.. Selittäkää joku paremmin :LOL:

Tuon päivityksen mukaan sinulla lukee näin:
rouses 10+1 2 lapsi 30.8 MKS , eli huomenna on 10vkoa ja 2 pvää, ja ensi lauantaina on 11vkoa tasan! :D En tiedä auttoiko yhtään?

Minullavaihtuu itsellä viikot maanantaina , eli huomenna tasan 13vkoa.

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 12+6 :heart:

Yhteistyössä