<<<ELOMASSUT 2008>>>part.3

Rouses: valitettavasti mahastasi ei kyllä kuulu sinun tai ulkopuolisten korvaan vauvan sydänääniä vielä n. 20 viikkoon,vaikka millä kuuntelisi, ikävä tuottaa pettymys :/ Mahan päältä kuuntelemalla ovat kuultavissa omat sydänäänesi korkeintaan.

Vauvan sydänäänet noilla viikoilla ja kuukausia eteenpäin ovat kuultavissa vain kaiku- eli dopplerlaitteilla(+ultraääni tietysti)eli niillä, mitä neuvoloissa käytetään.

Profiilissasi lukee, että olet -06 syntyneen äiti, kuinka laskit raskausviikot ensimmäisessä raskaudessasi? :)
Onnea odotukseen ja hyvät alkuviikot kaikille mammoille :heart:

NO voi vittu vieköön kun kirjotin kunnon valitus virren ni sitte se hävis ku tuhka tuuleen!!! ja nyt ketuttaa vielä kovemmin.. aloitan siis alusta: VITUTTAA NUO MIEHET MITÄ TÄÄ MAA PÄÄLLÄ KANTAA!!!! Ja se alkoholi hohoijaa... sitä pitää lipittää ku on tehny rankan työputken vkloppuna, ni nyt pitää sitten lähtee tuulettumaan vaikka tietää, että ensi perjantaina on työpaikan saunailta!!! ARGHHHH!!!! VOI ELÄMÄ ku ärsyttää... nyt vielä reagoin paljon herkemmin kaikkeen p%¤"¤skaan ja sitten ärsyttää ku pitää ärsyttää.. Anteex vaan taa purkaus mutta kertokaa ihmeessä että olenko ainut vai onko oikeesti kaikilla muilla elämä pelkää ruusuilla tanssimista???

neitiperho
Kuule Äiti Ipr, et ole ensimmäinen mutta tasan tarkkaan et tule myöskään olemaan viimeinen asiasi kanssa =) Kyllä ukot ajoittain ottaa hermoon ja toisinaan useamminkin. Ymmärrän että ärsyttää. En voi kun sanoa, että ehkä lepyt unien jälkeen. Koita kestää :hug:
Meillä onneks isäntä jättäny seikkailut aikalailla kokonaan, tietty välillä peleissä käy ja suotakoon se hänelle. Molemmat tosiaan tehty nyt töitä lähes tauotta, että oishan se itekin ihana päästä tuulettumaan vaikkakin ilman alkoholi tuotteita. Mutta siis hieman pakostakin tuon asian kanssa ei ole ollut meillä ongelmia...vielä. Monta muuta asiaa sitten kyllä ärsyttääkin, heheh.

Tänään hieman ihmettelin omia vatsa tuntemuksia. Töissä ensin jouduttiin kantamaan potilasta pari kerrosta alas kerrostalossa. Se ei tuottanut ongelmia, eikä sen jälkeen heti myöskään mitään. Matkalla sitten sairaalaan alkoi alavatsalla tuntumaan alkuun pieniä vihlomisia (niin kuin yleensä), mutta sitten hetken päästä ihan kuin..hmm..ilmakuplat olisi liikkuneet, mutta siis ihan alavatsalla. Niitä tuntui muutamia siellä täällä. Oikein osannut sanoa oliko edes ilkeän tuntuisia. Hämmästyy vaan aina kaikkea uutta. No ehkä tulen hämmästymään vielä monet kerrat :D

Jahas, jos sitten iltapalalle. Mitähän söis.... :p Mutta illan jatkoa mameille =)

Eliisa80, kiva kuulla että teillä sujui esikoisen päiväunien jättö sujuvasti! Poika on meilläkin ollut tosi hyväntuulinen ja pirteä iltaan asti vaikka ei päiväunet olekaan maistuneet. Mutta mites minä sitten jaksan :LOL:
Tuttia meillä käytetään edelleen unien aikaan, auta armias sitten kun tutti otetaan kokonaan pois :eek: :) Sen aika tulee pian....
Yöunia hänkin nukkuu melkein sen 12 tuntia, että eipä sitä hirveästi voi päiväunilta enää odottaakaan. Saisi vaan itsekin aikaiseksi mennä aikaisemmin illalla nukkumaan....

Tervetuloa taas uusille elomassuille!

Nyt taitaa olla aika mennä miehen kainaloon sohvalle, siellä taitaa seurana olla taas jotakin herkkuja :p

äiti lpr Tiedän tunteesi. Meillä oli perjantaina myös niin rasittunut isäntä ,että kivan koko perheen saunaillan jälkeen häippäs kapakkaan. Taas ollaan kivasti riidelty, mutta onneksi saimme tänään jo sovun aikaiseksi. Että ei täälläkään ruusuilla aina tanssata.

Tänään oli perinteinen kiire päivä töissä. Huomaan ,että on todella uuvuksissa jo loppuajasta. Onneksi keskiviikkona on lääkäri neuvola niin pitää oikein kunnolla jutella noista työjutuista. Th sanoi viimeksi ,että varovainen saan olla ,kun esikko syntyi ennenaikaisena ,mutta pitääkö nyt jo varoa. Toisaalta olen niin normaali kunnossa kuin suinkin. Välillä tulee vaan sellaisia uuvahduksia, että tuntuu ettei jaksa enää kävellä yhtään. Oletteko muut huomanneet moista?

Jaahas taidampa alkaa laittaan tyttöä unille. Vielä onneksi masu niin pieni ,että voin sylissä nukutella.
-Poni ja Manteli 11+4

Voi tuota meidän tyttöä, kun kävelee unissaan. äsken kuulu kopsahdus yläkerrasta ja menin kattoon seiso vessassa tukka silmillä ihan pihalla! raukka sitä, monesti tippunu sängystä ku siellä kävelee ja sit reunan yli, hups.. haluais semmosen korkeen sängyn vaan ei arvaa ostaa! saa nähdä mikä yöeläjä tuosta toisesta tulee, ja entä kolmas? :LOL: jestas yökaudet juosta lasten perässä toimittamassa takas sänkyyn! jospa se aikanaa loppuis? ei tuo esikkokaan onneksi lähe ku kerran tai kaks kulkemaan ja yleensä tulee meidän huoneeseen.

Vieläkö ratsastajat ootte hepan selkään kiivenny? minä kävin tänään parin tunnin maastolenkin tekeen ja vielä tuntui hyvältä ratsastaa välillä mentiin lujaakin oli aivan ihana ilma eikä enää liukasta, vielä pitää nauttia ku kohta se taas loppuu! mulla tosin viikot vasta 11.

nyt kyllä joutaa nukkuun, hohhoijaa! suurin väsymys on kyllä jo mennyt ohi, ihanaa!!

Kiva kuulla, että muillakin on samaa..tai siis ei kiva muitten kannalta, mutta kiva etten ole ainut! meinasin pitää huomenna vapaa päivän töistä ja olla pojan kanssa koko päivän ulkona ja kaverin luona, tuulettaa päästä ärsyttävät asiat pois! onneksi pomo on oma äiti, ni on helppo pitää vapaata!!! söin suutuspäissäni äskön paaaljon suklaata ja nyt on paha olo..

jospa tämä v"#¤%t%&tus häviäis taas kohta, ni voin sitten levollisin mielin käydä nukkumaan!! ja herätä sitten yöllä kun joku apina tulee kolistelemaan keittiöstä syötävää :kieh:

äiti lpr et todellakaan ole varmaan "yksin", meillä samoja tappeluita, samasta syystä ja paljo muustakin, ite asias koko helv viikonloppu menny tapellessa, ja täytyy itekkin myöntää, että reagoin paljon herkemmin kaikkeen mitä ennen, tänään ollu kumminkin rauhallisempaa..

neitiperho
Ja mikä todellakin ärsyttävämpää kuin känninen mies joka rymyää viereen, jessus se nostattaa karvat pystyyn ja tuntuu ettei ite pysty muute kuin sihisemään kiukusta |O Mut joo...tällainen yöllinen käynti palstalla. Nyt vihdoin nukkumaan, jos työ vaan antaisi siihen vihdoin myöten. =)

huomenta!! huomattavasti pirteempänä, ku eilen illalla!! ärsyttää vieläkin, mutta minkäs teet!!

Ja todellakin on ärsyttävää kun pahalle haiseva äijä könyää viereen ja välittömästi alkaa sellanen korina että ikkunat hajoo.. noh..menin sitten pojan huoneen lattialle nukkumaan, se kuorsaa vähemmin :LOL: ja kävin muuten syömässäkin yöllä, kun oli tajuton nälkä!!

Mutta on se vaan helpottavaa kuulla että muillakin on välillä muuta ku ihanaa..

Tsemppiä meille IHANILLE NAISILLE ja pidetään huoli massuistamme!!!

Äiti lpr 13+5

Huomenta Masuliinit.. :D

Joku kekkuli teki eilen lumitöitä miehen kanssa 2 tuntia :eek:
ja laski tunnin tyttöjen kans mäkeä..

Arvatkaapa vaan onko selkä kipeä |O |O |O

Meillä ei tartte alkoholista tapella, mies ei juurikaan käytä.
Kauheeta kun aika menee nopsaan..

Salamatkustaja+ Aapeli

Huomenta täältäkin. Lapset viety kouluun ja ihana hiljaisuus talossa. Tota riitelyähän on ollu liikkeellä oikein enemmänkin. Meillä ei kans alkoholista tarvii tapella mut aivan turhasta tuli eilen riitaa ja erollahan tuo rakas aviomieheni lopulta uhkas. No pyyteli sit koko illan anteeksi, mut mä en vaan pysty kaikkia loukkauksia unohtaan tosta vaan. Kattoo nyt kuinka kaikki taas selviää. Harmittaa tollaset turhat riidat.
Tervetuloa uusille ja jaksetaan noita ukkojamme kaikesta huolimatta.

Lilli niinpä ittellä siinä onkin totuttelemista kun ei ookkaan enää rauhallista hetkee keskellä päivää, täytyy vaan tyytyä odottamaan iltaa =) juu meillä onneks helpottaa se että lapset keksii jo hyvin keskenään leikkejä ( sillon kun eivät tappele :D ) saan sitten levätä tai tehdä kotitöitä rauhassa. tänään sais kyllä poika nukkua, meni huonosti viime yö, voi olla että on korvatulehdus tulossa, nukku niin levottomasti...

juu täälläkin tapellaan juuri nimenomaisesta asiasta, välillä paljonkin, nyt on onneks ollu pitkään hyvin rauhallista, on mieskin viihtyny hyvin kotona, mutta luultavasti kesällä taas alkaa kun on enemmän noita pelejä, mutta aina sitä jostain jotain vääntöö saa aikaseks että kyllä kaikilla jotain ongelmia on =)

Käytiin eilen naapurissa kattomassa 6 päivän ikäistä poikaa, voi että kun oli pieni ja suloinen =)

eliisa ja pikkuruinen 13+4

eli olen laskenut oikein viikot. Mulla vähän sekoitti kun ilmeisesti lääkäri sanoi ensimmäisessä ultrassa vahingossa väärin seur.ultrasta niin jäin pähkäilemään..

pieniananas ensimmäinen raskaus meni alkujaan tietämättäni joten siksi oli hiukan vieläkin epäselvää nyt nämä viikkojen laskemiset joten päätin kysyä ja varmistua, ilmeisesti sieltä ei sitten kuulu vaan kuuluu jt muuta.
olen pahoillani että olen antanut itsestäni todella tyhmän vaikutuksen.. :ashamed:
aurinkoista päivää kaikille, lähden tästä hoitamaan asioita..

neitiperho
Voi rouses ethän sä mikään tyhmä ole. Tyhmä mun mielestä se, joka ei osaa kysyä. Kivempaa olla varma kuin epävarma.

Hienosti kestetty Äiti Ipr viime yö. Kiukku taas pikkuhiljaa siitä laantuu.

Itellä tänään hyvä mieli, vaikka synkältä ulkona näyttääkin. Mutta silti hyvä syy. Pääsen tänää kotiin jopa KAHDEKSI yöksi. Mulla siis pienet huvit. Oikeesti. Viimeksi ollut yön kotona to-pe ja sekin vain siksi, että se oksutauti iski. Yritän elää toiveessa, että tää viikko menisi paremmin eikä koko viikko töissä. Mutta nyt hoitamaan töitä, niin pääsee ajallaan täältä poiskin.

Oikein hyvää viikon alkua äipät, yritetään jaksaa miehiämme ja kasvattaa masuamme.

P.S.
Vilma71, ilkeetä meininkiä mieheltäsi. Mikään ei anna syytä pahoittaa toisen mieltä noin jos sitä ei oikeasti tarkoita. Syytä pyytääkin anteeksi. Tää mun vahva kantani. Positiivista silti, että osaa anteeksi pyytää. Toivottavasti tilanne teillä myös rauhoittuu.

Eliisa80, toivottavasti teidän poika säästyy korvatulehdukselta!
Täytyy tässä varmaan valmistautua luopumaan päivittäisistä rauhallisista hetkistä.... :'( :)

Meilläkään ei miehen kanssa tapella alkoholin käytöstä, hän niin harvoin sitä ottaa. Sitten kun hänellä on mahdollisuus mennä, esim. joukkueen saunailta tms. niin annan hänen mennä kavereidensa kanssa. Silloin kyllä tietää että sieltä ei ajoissa kotiin tulla vaan tappiin asti ollaan,kuten nyt lauantaina :)
Riidellään kyllä sitten ihan muista asioista, ja yleensä minä se purnaaja olen. Mies on itse rauhallisuus ja hyvin harvoin kunnolla suuttuu, minä taas suutun vähän liiankin helposti... Varsinkin nyt :)
Nyt olisi kyllä sellainen hetki että olen tosi loppu ja kovasti tarvitsisin omaa aikaa hetken. En ole viikkokausiin päässyt yksin mihinkään, olen talouden joutunut hoitamaan täysin yksin, tai vielä pahempaa, pojan kanssa :LOL: Eli mukaanlukien kauppareissut ym.ym. Sisältäen pojan alkavan uhman, kiukkukohtaukset, läpsimiset ja tavaroiden heittelemiset |O
Olen sentään muutamana viikonloppuna saanut nukkua aamulla pitkään, ja kävihän mies pojan kanssa edellisenä vkloppuna kyläilemässä. Ja minä siivosin sillä aikaa :LOL:
Mutta minkäs teet, miehellä on kiirettä töissä plus opiskelua siihen päälle... Kesää odotellessa :) Pikkasen vaan alkaa hermot olemaan kireällä tuon pojan kanssa.

Sitä vielä kysyisin että kuinka moni joutuu neuvolaan ottamaan esikoisen/muut lapset mukaan...? Ekaan neuvolaan mies pääsi ajoissa kotiin pojan kanssa. Ei siitä olisikaan mitään pojan kanssa tullut kun puolitoistatuntia siellä meni. Mutta ensi viikolla olisi lääkärineuvola ja minun on pakko ottaa poika mukaan. Se on onneksi nopea keikka mutta jonkun pitäisi poikaa katsoa sen aikaa kun olen lääkärin luona. Olen ajatellut sinne soittaa että kai se jotenkin onnistuu, pikkasen hankalaa voi olla muuten :) Jospa se kätilö olisi vapaana sen aikaa ja voisi poikaa pitää silmällä (jos poika suostuu vieraan ihmisen kanssa edes muualle jäämään)... Miten muilla on onnistunut neuvolakäynnit, noin suht pienen lapsen kanssa? :)

Täytyypä taas lopetella...

Lilli ja Tiitti 13+5

Kiitos neitiperho kannanotostasi. Olen sun kans samaa mieltä, et positiivista ku anteeksi pyytää, mut paha mieli jää silti pitkäksi aikaa. Hyvä ja ihana mies muuten mut noi riidat se keksii tyhjästä ja sit niissä puidaan mun entisiä miehiä ja muuta asiatonta. No kaipa tuo tuosta taas iloksi muuttuu.

Tervetuloa mukaan joukkoon anselmiinas!

Poni06: Mulla oli sama ongelma noiden vaatteiden kanssa. Kankaat ja värit ei oikein silmään istuneet missään kohtaa. H&M:ltä tilasin netin kautta töihin aivan ihanat pellavakankaiset (?) housut. Niissä on yläresorin lisäksi vielä pieni vyö masun alla ja lahkeetkin saa halutessaan kiristettyä nauhoilla. Ja aivan älyttömän hyvät housut jalassa! Melkein kuin ei mitään päällä oliskaan :D Hyvä mainospala :whistle:

Nati: Mä en oo edes saanut mitään synnyttäjän esitieto lomaketta. Oonkohan nyt pahasti jälkijunassa jostain?

rouses: Täällä jos missä voi/saa/pitää kysyä kaikki jutut mitkä mieltä painaa. Meidänkin pinossa on niin paljon odottajia, että varmasti jollain on aina tietoa tai omakohtaista kokemusta kysytystä asiasta. Ja kukaan ei takuulla leimaudu tyhmäksi - ole huoleti :heart: =)

Mua niin v**uttaa, kun tää hemmetin flunssa ei oo lähtenyt vieläkään :headwall: Syke lähestyy 120 joka kerta, kun sängystä nousee ja jotain koittaa tehdä. Lisäksi vasemmalta puolelta rinnasta on puristanut ilkeesti jo kolmisen päivää. Pitänee käydä lääkärissä viimeistään huomenna... Huolettaa vaan, että jos pitkittynyt tauti aiheuttaa masumurulle jotain hankaluuksia :/ Kuumetta ei onneksi enää ole.

Hyvää viikonalkua kaikille äideille ja masuille :heart:
kaneliomena ja Elmeri 13+6

siis EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä tein sen taas ja vielä jotenki sain kirjauduttua ulos, mä en tajua mitä mä oikein painoin, ETTÄ ÄRSYTTÄÄ :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall:

Kolmas kerta toden sanoo......

siiiis nyt lyhesti.

Linneaborealis: Pahoittelut km:sta ja voimia jatkoon :hug: :hug:

Rva Myy. Kiva kuulla et ootte saanu hyviä uutisia, niitä lisää :heart: :heart:

Anselmiina: Onnea ja tervetuloa :flower:

Lilli85: Mulla kans on noita vastaavia mahajomotuksia aina välillä, mut menee yön aikaann ohi.

meillä kans isoimmat riidat tulee alkoholista, varsinki jios mies käy jossain, ku sillä useimmiten menne e hiukan överiksi. :(
Nyt raskauden aikaan se ei oo kyllä käyni ku yhesti ni mä oon tyytyväinen =)
Perjantaina istuttiin iltaa kaveripariskunnan kanssa kotona, ilta veny myöhäksi, mut oli kiva viettää kavereiden kans aikaa =)

nyt taas kokeilen tota lähetystä ja poistun koneelta.
piua ja tipu 14+3

siis EI VOI OLLA TOTTA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mä tein sen taas ja vielä jotenki sain kirjauduttua ulos, mä en tajua mitä mä oikein painoin, ETTÄ ÄRSYTTÄÄ :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall:

Kolmas kerta toden sanoo......

siiiis nyt lyhesti.

Linneaborealis: Pahoittelut km:sta ja voimia jatkoon :hug: :hug:

Rva Myy. Kiva kuulla et ootte saanu hyviä uutisia, niitä lisää :heart: :heart:

Anselmiina: Onnea ja tervetuloa :flower:

Lilli85: Mulla kans on noita vastaavia mahajomotuksia aina välillä, mut menee yön aikaann ohi.

meillä kans isoimmat riidat tulee alkoholista, varsinki jios mies käy jossain, ku sillä useimmiten menne e hiukan överiksi. :(
Nyt raskauden aikaan se ei oo kyllä käyni ku yhesti ni mä oon tyytyväinen =)
Perjantaina istuttiin iltaa kaveripariskunnan kanssa kotona, ilta veny myöhäksi, mut oli kiva viettää kavereiden kans aikaa =)

nyt taas kokeilen tota lähetystä ja poistun koneelta.
piua ja tipu 14+3

Yhteistyössä