¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Olen jo jonkun aikaa tässä lueskellut tätä palstaa, mutta nyt vasta uskaltauduin tänne itsekin... Jos siis kelpuutatte minut joukkoon...? ;)Plussa tärähti jo 5.12. ja uudelleen 6.12. kun menkat oli jo viikon myöhässä. Pillereiden lopettamisen jälkeen toisella yk:lla jo lykästi meikäläisiä. Ensimmäinen olisi siis tuloillaan. :)

Mutta sittenpä niihin huonoihin (?) uutisiin; eli tämän viikon maanantaina alkoi sellainen niukka rusehtava vuoto ja kun soitin neuvolaan sanoivat että sitä täytyy seurata ja jos tulee kipuja tai alkaa vuotaa enemmän niin sitten päivystykseen. Mitään surempia kipuja ei siis kuitenkaan ollut ja nyt näyttäisi siltä, että vuotokin on loppumassa. Kuitenkin mietityttää ettei vain olisi mennyt kesken. Oireita mulla ei ole oikein ollut muita kuin alavatsan turvotus ja eilen ei ollut enää sitäkään joten olin ihan varma että kesken on mennyt kun viimeisetkin oireet on hävinneet...Mutta tänään taas aivan järkyttävä ilmapallo-fiilis masussa ja pieniä nippailuja välillä. Että olisikohan kuitenkin mahdollista että pikkuinen vielä sinnittelee...? Kertokaa ihmeessä jos joillakin on ollut samoja kokemuksia, hirvittävää tää epätietoisuus. Eka neuvola vasta 28.12. ja sinne asti pitäisi jaksaa odotella. Tuota aikaa kun varasin niin neuvolan täti sanoi että sillon katotaan myös ultralla että mitä siellä näkyy. Mies on yrittänyt rauhotella että kyllä se pikkuinen siellä vielä mukana on, mutta kun tuo vuoto vaan mietityttää että mistä johtui... Kuitenkin nyt uskalsin tänne mukaan liittyä vaikka en varmaksi tilannetta tiedäkään. Nyt siis viikkoja 6+2 ja laskettu aika laskurin mukaan 7.8.

tepa ja pikkuinen 6+2
 
tepa83 mikäli vuoto loppumassa ja loppuu niin ei varmaankaan huoletta aiheen. itellä keskenmenon sattuessa alko niukka vuoto joka oli kirkasta ja vuoto oli aluksi niukkaa ja sitte parin viikon tiputelun jälkeen oli kuin niagran putous :eek:
sillo kyssissä kirkas vuoto kaikkein pahin. Paljon vauvaliimaa mukaan :wave:

täällä edelleen jatkuu mahakivut ja selkäkivut, mutta nyt lähen siel pikkujouluissa käymään syömässä. jospa kivut ei kovin yltyisi, muuten kyl lähen käymään päivystyksessä, tosin eipä ne sielläkään mitään voi tehä kun antaa lähetteen sitte kyssiin 50 km ja hevillä sitä ei tipu, liekkö säästösyitä :eek:
hyvää lauantaita kaikille :wave:
 
Kiitos perämaan emäntä vastauksesta, toivotaan ettei pikkuisella mitään hätää... Mulla tuo vuoto ei missään vaiheessa ole ollut kirkkaanpunaista vaan aina ruskeaa tai ihan tummaa. Mullakin muuten paikkana sitten elokuussa KYS mikäli tässä nyt sinne asti päästään, mitä toivon kovasti!!

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mimulus :hug: Oikein paljon voimia jatkoon.

tepa83: Tervetuloa joukkoon :wave: Kyllä uskon, että tuosta vuodosta huolimatta pikkuinen siellä mukana kulkee =) Kaverillani alkoi heti plussan jälkeen vuotelu, joka oli vaaleanpunaista ja jokapäiväistä - sitä kesti jopa kaksi viikkoa ja terve poika silti ihan ajallaan syntyi. Kipuja hänelläkään ei ollut tuona vuotoaikana.

Jestas, että on ollut mahtava olo tänään! Oon ollut suurinpiirtein kolme tuntia ylhäällä ja muuten maannut sängyssä koko päivän. Pahoinvointi on ollut niin valtavaa... Nyt tuntuu, että alkaa helpottaa, kun äsken lusikoin väkisin vielä extraruokaa naamaan :D

Rentouttavaa viikonloppua jokaiselle :heart:

 
Hmmh...olo on häiritsevä...
Eilen menin ja kaaduin kunnolla...polvilleni niin et polvi nahat rullalla..ja tärähti nii et veet tirskahti silmille.Aih.Polvi hellänä...Illalla sit masa oli oudon tuntunen..ja sit ilta pisil käyes tuli ihan tummaa ruskeeta limaa ihan pikkiriikkisen pyyhkiessä...ja tänäänki tullut muutamaan otteeseen.
Mitäköhän tuolla masussa tapahtuu???Onkohan tuo nyt mitä???
Vähän on kyllä pelko P********...Ettei vaan pieni olis irronnut.
Tosin kyllä oireet on samat...semmonen krapulainen olo...väsyttää..ruoka maistuu mite sattuu ja mielihalut o..jännät.
Et niien puolesta..kyllä asia ennallaan...mahakaan ei tänää o ollu mitenkään kipeä tai outo.
Ja oon muute ollu ihan virkeenä..kamu tuli 2v tyttönsä kanssa yökylään..eilen illalla leivottii torttuja...ja tänää pipareita...ja eile kävin ukkelille ostamassa joululahjat...ja ostin sit jouluverhotki ja löin ne ikkunoihi...vähän on nätit...nii ja tänää kaivoin aitasta kyntteliköt jne...vähän o tunnelmaa...ku joululauluja kuuntelee..ja tuoksuu pipari.
Maanataina on onneks se ultra...toivottavasti siellä näkyis hyvin voiva köllivä alku...Ja ettei olisi mitään hätää.Huomenna lapset lähtee tukiperheeseen..ja me ukkelin kanssa mennää jouluostoksille..mitää ei olla vielä saatu aikaseks...enne sitä ku mä eilen kävin ja rupesin laittaa.huoh..ja monta pakettii ois laitettavana ...postiin kummitytölle ja pojalle...ja niin...hm hm...joulu on toisaalta niin ihanaa aikaa...tää tunnelma...mutta sitten ku on niin paljo asioita tehtävänä..no kyllä se yhdessä olo on nii mukavaa..se on niin tärkeetä...
Ei muutaku...tuusailemaan päk...

Tarrasukkia...tms...kaikille masuille... =) :heart: :heart:


 
:wave: , tulin tänne tuolta joulukuisista kommentoimaan...

tepa83, ota ihan rauhallisesti, jos sulla ei ole muita oireita kuin tuo ruskea vuoto. Itsellä samoilla viikoilla vuotoa joka välillä oli ihan kirkasta vertakin. Tuo ns.vanha veri ilman kipuja ei vielä todellakaan ole merkki uhkaavasta km:sta. Tiedän kuitenkin, kuinka tilanne pelästyttää ja huolestuttaa. Onnellista odotusta sinulle ja koko perheelle, kaikki on masussa varmasti ihan kunnossa :hug:

Snuupi ja dude 38+3
 
Kiitokset Kaneliomena ja Snoopy vastauksista! Ihanaa kuulla että muillakin on vastaavia kokemuksia ja että tuo vuoto ei välttämättä olekaan ollenkaan vaarallista. Rauhoittua kai tässä pitäisi ettei tule turhaa stressiä... Sekään kun ei kai ole hyvästä. Mutta niitä tarrasukkia vain tänne meille kaikille!!
 
nyt on pikkujouluissa käyty. tosin kävin grillin kautta kun teki niin kauheesti mieli herkkuhampparia :p mun "vale" meni täydestä siellä pikkujouluissa :whistle: :D
nyt on alkanut pistään tuohon kylkikaareseen :eek: mun mielestä eikö kohdunulkopuolisessa pitäisi olla hartiapistosta vaan ylireagoinko mä vaan nyt vai mikä ihme. tulispa se tiistai äkkiä niin pääsis sinne ultraan.
Mut nyt takas huuman pariin :wave:
 
Tervetuloa kaikille uusille munkin puolesta ja onnea =)

Pahoitteluni teille, joilla vauva ei jaksanut jatkaa :heart: Paljon jaksamisia.

Tosta vuodosta, esikoisesta mulla ilmaantui ruskeaa "murumaista" vuotoa viikolla 8. Soitin silloin heti neuvolaan ja siellä käskettiin tarkkailla kaksi päivää ja ottaa yhteys jos pahenee. Onneksi se loppuikin sitten parin päivän jälkeen, ja kirkkaaksi ei muuttunutkaan.

Mulla on vielä aika paljon niitä venymiskipuja, vai mitä ne nyt on. Luin esikoisen "raskauskirjasta" että viimeksi niitä oli ollut viikolla 7 ja olin koulusta pari päivää niitten takia poiskin... nyt siis näemmä ilmaantuneet vähän aikaisemmin.

Minäkin nyt sitten olen saanut kokea, miltä tuntuu raskauspahoinvointi... se alkoi pari päivää sitten, on ihan järkyttävää. En saa oikein mitään alaskaan, ja huomasin tuijottavani jääkaappiin, enkä löytänyt sieltä mitään mitä olisin halunnut syödä :x

Olen oksentanut pari päivää iltapäivästä iltaan, aamuisin olo on ihan hyvä, heiluvainen vaan. Vatsa on littana kuin pannukakku, mistään turvotuksista ei tietoakaan.

Poikakin on vielä hereillä, laitoin hänet lattialle jumppaamaan että väsyisi. Me oltiin mammalla ja pappalla tänään käymässä ja päiväunet vähän venyi, niin nukkumaanmenokin sitten. Normaalisti poika olisi jo tunti sitten nukkunut, nyt naureskelee ja hihkuu vielä ihan energisenä =)

Taidan siltikin siirtyä piakkoin iltapuuron keittoon, ja itse asiassa mulla on taas huono olo :x Mieskin lähti juhlimaan eli yksinäinen ilta tiedossa...

Hauskaa illanjatkoa kaikille, voi olla että palaan vielä kun poitsu nukahtaa =)

vib ja mönninkäinen 6+1
 
Moi :wave: Voimia mimulus :hug: Ja onnea uusille plussaajille :flower: Minä olen päivän ollut pois ja kaksi uutta sivua jo tullut :LOL: En ehdi nytkään hirmu hyvin lukemaan uusia juttuja, maanantaina sitten viimeistään. Itseä alkaa jo epäilyttämään onko tuolla masussa ketään, kun ei ole mitään oireita. Ei ole kyllä vuotoakaan ollut. Jospa ne oireet vielä ehtii tulemaan...nyt rv5+1Viikonlopun jatkoja kaikille =)
 
Poika nukahti kuin enkeli syötyään kukkurallisen kulhollisen puuroa. Mitäköhän sitä nyt tekisin, kun on niin autuas hiljaisuus kotona... taidan tehdä vähän pirtelöä vaikka se saakin mut jäätymään kalikaksi... mutta maistuu ihanalta kun on huono olo =)
 
Voi mimulus miten surullista. Jaksuja kovasti :hug:

Täällä on kyllä kivaa ja aktiivista porukkaa. Mukava ,kun on lukemista :) .

Mulla on masussa paikat alkaneet jo venymään. Koko viime yön ja tämän päivän on repinyt ja nipistellyt. Illalla piti laittaa maate ,jotta sain masun rennoksi. Tämän myötä maha on alkanut myös pömpöttämään. Nytkö jo se alkaa :whistle: . Taitaa tämä raskaus paljastua melko pian.

Poni ja Manteli rv 4+4
 
Tirpiainen
poni06: mulla kans on maha ihan kovana varsinkin illalla. ja tuntuu et oon turpeessa että housut alkaa ahdistaa. voiko tää tosiana olla jo tässä vaiheessa tätä?

miulla kyllä on noita raskausoireita sitten kun muillekin jakaa: väsymystä, palelua, rintojen arkuutta, vatsatuntemuksia, ääkkäoloa ja närästystä iltpäivisin.

millä raskausviikolla olette käynyt tai menossa alkuraskausultraan?

rv 4+5
 
Huomenta mahat!

Mimulus :hug: :'( Voimia teille!

Olemme saaneet pahoinvoinnin vieraaksemme :x Koiko päivän pientä tasasta ällötystä |O Eilen oltiin porukoilla koko päivä ja päiväruoka pikkasen veny ja sitten mätin hirveen kasan sisuksiini ja loppupäuvän makasin ilmapallovatsan, väsymtksen ja ällötyksen kanssa sohvalla :LOL: Sen siitä saa :whistle: Perjantaina töissä elin pelkällä fantalla ja salaatin sain syötyä.. Mutta eipä oo kiloja kyllä tullukkaan :D Saunaan sitten sielä halusin ja menin pojan kanssa etukäteen ja sitten äiti sieltä huutelikin että tulee meidän kanssa.. :eek: Yritin epätoivoisesti vetää mahaa sisäänpäin :LOL: No eipä se kauheesti edes mennyt :heart: Saunan jälkeen siinä avaraa kuontoa katsottiin ja valas synnytti ja yht äkkiä pojan suusta hyvinkin selvästi tuli että mulle tulee sisko ja vauva on äitin mahassa :saint: :snotty: Mitäs siinä sitten kiertelemään :D :headwall: Mummu vaan toivotti onnea ja oli vähän hämmästynyt :D Vannotin äitiä ettei kerro kellekään kun on niin alussa ja lupasi
:heart: Niin ja mun saunateatterit meni sit ihan harakoille.:D
Mulla on vakityö että ne ei voi siellä maitään jupista, mutta sillon kun aloin poikaa odottaan olin juuri vasta kirjottanut vakkarisopparin. Vähän oli huijaava olo, mutta toisaalta työnantaja ei todellakaan ajattele työntekijän etua! Eli itsekäspeli :D
Joku valitteli niistä finneistä..täältäkin niitä löytyy ihan liikaa. Oli viime raskaudestakin :ashamed: No palkinto on sen arvonen :D
Tervetuloa uudet! Kiva kun tulee lisää immeisiä!
Nyt meen makaan sohvalle ällötysteni kanssa ja yritän kiskoa ukon ylös..menee vielä töihin tänään :)

fosfori ja pampula 7+0
 
Hei vaan kaikille, mahtuisko tänne vielä mukaan. Mulla oli menkat myöhässä puoltoista viikkoa kunnes eilen uskalsin tehdä testin ja se näytti yllätys yllätys positiivista, laskurin mukaan LA olisi 15.8. Tää tulee meille täydellisenä yllätyksenä, nimittäin meidän esikoinen on 4 kk vanha (syntyi 13.8 :heart: ) ja hänet olemme saaneet 3½ vuoden yrittämisen jälkeen alkion siirtona. Emme sitten ottaneet mitään ehkäsyä käyttöön koska ei todellakaan tullut mieleen että tämä olisi mahdollista. Multa löydettiin vikaa vasemmasta munajohtimesta ja se poistettiin -06 syksyllä. Lääkäri kyllä sanoi että luonnollinen raskauskin olisi mahdollista koska oikea puoli täysin terve, mutta kuitenkin epätodennäköistä..... mutta näköjään ihmeitä tapahtuu :). Esikoinen oli ihme jota emme enää jaksaneet edes uskoa saavamme ja nyt tapahtui ihme luonnostaan vielä kun täysimetän (vaikka se ei mikään ehkäsy keino olekkaan ;) )
Toivottavasti tämä pienokainen pysyy matkassa ja myös teillä muilla =)

huh huh... tulipas kirjotettua sekavaa tekstiä, toivottavasti joku jaksaa lukea.

onnellinen x2
 
Täällä väsyttää...Eilisiltana mies kysyi 21:30 lähdetäänkös tanssimaan ja minä heti, että Jooooooooooo! :D
Kivaa oli tanssimme foxia, jiveä, valssia ja tangoa. Olemme olleet aktiivinen tanssipari aiemmin, toinen harrastuksemme on motskailu, se taitanee jäädä ensi keväänä minun puoleltani, masua taitaa olla sen verran , että on epämukavaa istua kyydissä :heart:

1:30 olimme tanssineet riittävästi ja minä hurautin autollamme takasin kotia, mies tietty kyydissä. Hyvä, ettei mies tanssimassa hoilottanut kaikille, että minun vaimoni on raskaana, kun on asiasta niin onnellinen! :D :heart:

Taidan mennä nyt aamupuuron jälkeen vielä hetkeksi nukkumaan;=)))

Heippa täällä suunnassa siis kaikki hyvin!
Masuasukeille edelleen paljon tarrasukkia ja ensi viikon ultraajille paljon onnea , meillä siis perjantaina, mutta jollakin ilm jo huomenna! :heart:

Heiippaus!

Rva pikkumyy ja pienen pieni Tiuhti-Viuhtimme :heart: (kahvipavun kokoinen) :heart:


 
Huomenta!
Täällä sitä taas ollaan, ei malta pysyä palstalta poissa.. :D
onnellinen-77, ihana ylläri teille sattui, onnea kovasti! :)

Viime yö meni kyllä ihan pipariksi, heräsin puoli kahden aikaan ja aikani pyörin sängyssä, oli kamala nälkä joka sit tietty vaihtui etovaksi oloksi ja oli pakko nousta ylös.
Hipsin alakertaan syömään ja telkkuakin kattelin, unta sain vasta viiden jälkeen ja nyt kyllä väsyttää.. |O
Aamupala tökkii, ei oikein mitään tee mieli ja tänään oli oksennus lähellä, koitan vältellä sitä viimeisen asti, inhoan oksentamista!
Appelsiinimehu, tee ja hedelmät maistuvat, mitään jouluherkkuja ei edes tee mieli, hyvähän se vaan on. :D

Tänään tehdään pojan kanssa piparkakkutalo ja laitellaan vähän lisää joulua, siivottavaakin ois vielä paljon, mies onneksi lupas tehdä kaien mitä mä en jaksa. :heart:
 
huomenta päivää!
oltiin eilen sitten kavereilla pikkujouluissa ja nyt väsyttää! kyllä vähän porukka ihmettele kun olen kuskina mut hyvin meni lääkekuuri selitys läpi.. parista huomasin et jäi vähän miettiin. mulle on tullu jotenki tosi herkkä olo.. koko ajan saa pidätellä itkua.. ei tarvi kuulla kun lastenlaulua telkusta niin meinaan itkeäa... sama oli k
yllä esikoisesta.. =)
 
pieniananas :wave: aikalaistoveri :) jos kaikki sujuu hienosti, niin mää synnyttelen sitten vissiin helssingissä jossain.

mimulus pahoittelut :hug: vauvakuume-puolella on aktiivista ja ihanan lohduttavaa porukkaa keskenmenon jälkeen kuumeilevissa, suosittelen heidän terapeuttista seuraansa! siellä ei tarvii tsempata eikä esittää, ja saat tärkeää vertaistukea.
 
tirpiainen: mulla varhaisultra varattu 3.1 jos sinne asti päästään. sillon mulla viikkoja vissiin 7 ja jotain. en oikein tiedä miten pitkällä nyt oon kun menkat heitti 5 päivää edellisessä kierrossa.
 
Tepa83: Onnea plussasta ja toivottavasti pieni pysyy mukana! Tuskin on toi vuoto vakavaa,itellä oli keskenmeno 2005 syksyllä joskus viikolla 5 ja vuoti kyllä todella runsaasti ja kirkkaasti, hyytymiä oli myös mukana.Tosi kipee olin myös.

Mimulus: Pahoittelut tapahtuneesta, voimia sulle :hug:

Onnellinen-77: Onnea teille ihanasta yllätyksestä,paljon tarrasukkia matkalle!

Täällä oli eilen huono päivä. Koko päivän kauheen väsyny ja sit illalla,ku käytiin kävelyllä ni alko kova vatsakipu.En tiiä johtuko se noista housuista mitä en normaalisti käytä, ku puristavat jo vai mistä. pitkin iltaa tuli sit niitä kipuja,mut menivät sitte lopulta onneksi ohi. Tänään on kans välillä vähän nippaillu.
Maha on ihan kauheesti turvonnu,sitä saa kyllä vedettyä sisään, mutta se on tosi raskasta. saa nähä miten asia pysyy salassa joulun yli.

Rva pikkimyy: Kuulostaa ihanalta noi teijän harrastukset.Mä ite tykkään hirveesti tanssimisesta ni oon koittanu miestä houkutella tanssikurssille, kun noi paritanssit on vähä hukassa, mut eipä oo ainakaan vielä lähteny.
Teininä olessaan sillä oli kevytmoottoripyörä ja tykättiin siitä ja on suunniteltuki pyörän laittamista, mut ehkä sit joskus, ku lapset on isompia....

Joo mut taidan lähtee tästä valmistautumaan jouluostoksille.
http://www.meilletuleevauva.net/user.php?id=10
 
Koitan laittaa tähä yhen linkin,en tiedä onnistuuko,ei hajuakaan miten se tehdään, mutta tämä on ihan järkyttävää, miten tämmöntä voi tapahtua!!!!!!!!!!

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=1500000000000024&posting=22000000012492202
 

Yhteistyössä