¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Huomenia...tai no melekee jo päivää... :D

Eilen oli havaittavissa uusia oireita...teki mieli vaikka mitä syödä...eteenki JOULUTORTTUJA mistä en yleensä kauheesti välitä...Tekee kyllä vieläki mieli.Nooh ukkeli käy töistä tullessaa kaupassa lupasi mulle torttutaikinaa tms tuoda..se kun ite tykkää valtavasti tortuista.
Niin ja viime yönä heräsin kello vajaat 5...ja sen jälkee oli jotenki tuskanen olo...kylmä kuuma kylmä kuuma..mikää asento ei ollu hyvä.Uni ei tullu..taistelin tuonne puol 7 asti ja sit kuukahin...ku isäntä hävis töihin.Sit heräsinkin vasta 9ltä...Sängyssä myllätessäni...ajattelin..et nytkö tää jo alkaa...voe ei...Mutta tietääpähän miksi...niin käy... :attn:
Nyt vaan odotellaan että isntä tulis töistä...sais ruet leipoo torttui..ja sit...vähä maistellakkii... :D
Jos lähtis tuonne ulos kohta puolii talli hommiin...ja pistäs nuo kaks termiiittiä kans pihalle...


 
Oli ihan pakko lukea teidän juttuja kun näin että uudet elomassut ovat jo pinoutuneet . Itse olen elomassu 2007 ja juuri näihin aikoihin raskaus varmistui ja pahoinvoinnit yms. alkoivat.. Nyt tyttö on jo melkein 4kk. Kyllä on aika rientänyt nopeasti...Onnea ja tarrasukkia kaikille teille elomassuille 2008!!
 
Tiina80 Tosiaan ihan varteenotettavalta kuullostaa tuo salibandy. Pitää ottaa selvää sen harrastusmahdollisuuksista tällä alueella. Muistaakseni olisin jossakin kuullut/lukenut siitä mainoksen, mutta siinä taisi olla ikäraja 7v. :( Poika on ensi kesänä edelleen vasta 5v kun juuri eilen vasta täytti... Täytyy selvitellä...

Täällä äkäkohtauksia minun osaltani :ashamed: Saattaa olla myös turhautumista kun en ole oikein koti-ihminen ja nyt jo toista viikkoa kotona... Eikä ole oikein mahdollisuuksia tehdä mitään hyödyllistä kun ukko on tosiaan yöhommissa nyt ja nukkuu päivät joten pitää olla koko ajan hissun kissun... Ja ehkä toinen puoli jotain raskausoiretta :D Pahoinvointi ei ole vielä alkanut, aamuisin vain ei tee mieli mitään pistää suuhun. Iltaa kohden taas ruoka maistuu senkin edestä :D Ja näistä finneistä on täällä ollut juttua... Minullakin on naama tosiaan ihan aamusta asti rasvainen ja uusi teini-ikä on tosiaan tullut raskauden myötä :LOL: Ennen oli iho muuten hyvä mutta ennen kuukautisia tuli yleensä 1-2 pientä näppyä, nyt on tosiaan räjähtänyt käsiin mullakin :kieh:


 
Kiitos fosforille listan päivityksestä :hug: Tuli käytyä aamulla vielä "viime hetken" jouluostoksilla ;) Miehelle vielä on lahja uupunut ja nyt mä jotain ostin. Mitäs muutakaan kuin työkaluja :LOL: On niin vaikee keksiä mitä ostais. Tulipa sitten sorruttua ostamaan muutamia vauvan vaatteitakin jo :ashamed: Noh, ainakin yhden niistä luovutan varmaan siskolleni, kun hän synnyttää 2 kk ja risat ennen mua :D Mies varmaan tykkää, kun tulee illalla töistä ja keittiön pöydän on vallannut vauvan vaatepino :LOL:

Tällä viikolla oon leiponu ne joulutortut ja piparit ja kyllä teki pahaa haistella niiden hajuja :'( Yleensä molemmat maistuu hyvin, mutta raskaana olles en tahdo saada varsinkaan torttuja alas.

Paha olo jatkuu edelleen ja pahenee vaan. Onneksi kuitenkaan ei oo tarvinnut posliinijumalaa kumartaa!!! Aamupala teki taas tiukkaa ja sai puoliväkisin sen kiskoa naamaan.

Viikkoja tänään laskureiden mukaan tuli tasan 6.
 
pitihän se tulla korkkaamaan uusi pino, hieno lista on.

tänään ollu karsee päänsärky, ihan ku olis krapula. Muuten ärsyttävän oireetonta oloa, pitäs kai käydä uudelleen verikokeessa, niin tietäs onko hcg noussu normaalisti vai miten... epäilyttää onko tuolla masussa yhtään mitään muuta ku iso pieru :LOL:

Jollain muullakin oli naama alkannu kukkimaan, jos se on oire niin hyvä, kun miullakin naama kukkii ku pahaisella teinillä..

hitsit kun ei jaksais odottaa sitä ultraa, viimoseen päivään on niiin pitkä aika vielä...

mutta mukavaa päivän jatkoa mammoille ja masukeille!!

kesis 5+2
 
Täällä on ahkeria kirjoittelijoita :)
Itse yritän kyllä käydä säännöllisesti lukemassa muiden mammojen kuulumisia, mutta harvoin tulee kirjoiteltua :/ Tänään olisi ollut eka neuvola, mutta lastenhoitaja sairastui, niin en sitten päässyt, harmittaa mutta minkäs teet, lääkärikin olisi ollut jo ensi maanantaina ja paljon odotettu ultra. nyt masun pääsee kurkistamaan vasta uudenvuoden aattona..

Täällä on huono olo myös alkanut kiusata, väkisin syön aina säännöllisesti edes jotain pientä, ettei pääse yltymään.
Tuon kuopuksen kakkavaipan vaihto ottaa myös koville, varsinkin jos aamulla joutuu niihin hommiin. Hajut ylipäänsä tekevät pahaa, edellisessä odotuksessa jouduin alkaa käyttää tuoksuttomia pyykinpesuaineita ja edelleen jatkuu, jo pelkkä ajatus bioluvilista, yök!
:kieh:
Palelu ja väsymys myös tuttua, tuon pienimmän kun saan päikkäreille, niin heitän itsekin aina pitkäkseen edes hetkeksi.
Joku taisi kirjoittaa kärsivänsä päänsärystä, mulla ollut myös samaa, kovin helposti en kuitenkaan panadolia tulee ottaneeksi.
Vielä noista oireista, niin tissit ei oo yhtään arat, taitaa olla niin luttanat noista edellisistä imetyksistä, ettie hevillä reagoi mihkään ;)

Jouluostokset kutsuvat viikonloppuna! Pipareita ja tottuja leivottiin, piparit katosi nopeasti pieniin suihin, eli toinen mokoma ainakin leivottava!
Vointeja kaikille :wave:
 
Moikka!

Onko jollain tietoo vaikuttaako normaalikierron tuntemukset raskauden aikana? Tarkoitan esim. ovisajan jomoilua tms.

Mariainen: Eikö teilläkin saanut hoidoilla pikkuinen alkunsa? Vai muistanko väärin... Meillä kanssa icsin tulos, esikoinen ja kovasti on ollut pelko matkassa mukana plussan jälkeen. Etenkin, kun mahassa on alkaneet aivan uudenlaiset kivut, kun tässä hetki sitten ei ollut enää mitään... Ja siihen maanantaihin ja klinikkakäyntiin tuntuu olevan niin pitkä aika :/

Oikein paljon tervetuloa kaikille uusille odottajille :wave:

kaneliomppu ja Elmeri 6+3
 
Kiitoksia Fosforille päivityksestä, oikein hyvältä se näyttää =)
Täällä on ollu vähä alakuloinen mieli,en tiiä mistä johtunee. Mies on tänään lähössä työporukan kanssa saunomaan, ni ei sekään mieltä nostata :( No jospa se tästä. Harvonhan tuo käy ni menkööt.

Onnea uusille ja paljon tarrasukkia matkalle!!
Täällä ei oikein minkäänlaisia fyysisiä oireita oo tänään ollu. Kävin jopa ulkoa tullessa grilliltä evästä, ku tuoksu oli nii ihana
:ashamed:
Harrastuksista kyseltiin ni täällä ei muuta, ku aamupäivisin käydään pikku lenkki tytön kans tekemässä. Syksyn mittaan kävin muutamassa jumpassa, mut seki sit jäi.
Finnejä mulle rupes tulemaan ihan kauheet määrät, varsinki otsaan ,ku lopetin imetyksen eli joskus kesällä. En kyllä koskaan oo ollu ihan "siloposkinen", mut sillon se oli jotain ihan hirveetä. nyt on alkanu helpottamaan.
:whistle: Joo mut eiköhän se riitä tällä kertaa taas... Mukavaa vk:n loppua, jos en satu näille kulmille..... mutta mahdollisesti jo tänä iltana. :D
 
Käytiin mummolassa ja päivällä syötiin pitsaa, hyvin meni alas :p ja ananaslimpparia nam! :whistle:
Huomenna olisi pikkujoulut, pakkohan sinne on raahautua, mutta olen "lääkekuurilla" tosin hieman vaikeaampaa on selittää miksi en enää polta, tosin suunnitelma pikkusysterin kanssa on siihenkin, mulla on "nielutulehdus" ja olen ollut polttamatta :LOL: tosin en tiiä meneekö kovin hyvin läpite.
mut ihanaa on oikestaan nyt kun sitte mennään illalla karaoke baariin niin siellä ei enää sitte voi sisällä polttaa niin ei tule itelle pahaa oloa :)
tosin jännä on myös olla selvin päin baarissa, kun yleensä aika meno päällä sinne mennessä ollut. ja mitenköhän onnistuu karaoken laulu :whistle: voi kuullostaa omiin korviin aika hirvittavältä :LOL:
Mut nyt yläkerran kimppuun, ostin uudet yöpöydät ja jouduin ite ne kokoamaan kun mies kahto vierestä kun sille sattu tänään työtapaturma ja sil on sormi paketissa :/ mut osasinpa sentään koota :D

Hyvää viikonloppua :wave:
 
Päivää täältäkin :wave:
Pitäisi jakaa illaksi töihin ,mutta väsyttää kovasti. Olen nukkunut todella huonosti muutamana yötä. Palelee ja hikoiluttaa vuorotellen.
Meillä myös mies lähdössä pikku jouluun. Se ei nyt niin kauheena ärsytä ,mutta tiedän ,että huomenna en jaksa katsoa sitä ,kun se on niiiin väsynyt.

Harrastuksista oli puhetta. Mulla työ on sama kuin harrastus eli hevoshommia teen yrittäjänä. Ratsastan vielä ,mutta viimeksikin lopetin jo rv 14. Nyt onkin helpompi ,kun ei ole "omaa" kisaheppaa ollenkaan. Yksi vieras vain ratsutettavana ja sekin lähtee kotiin maanantaina. Kävelyllä käyn tytön ja koirien kanssa. Eipä sitä oiken muuta kerkeä harrastaan. Voihan työn talorakennuksen harrastukseksi myös sanoa tai oikeastaa sen suunnittelun :) .

No tääpä lähtee nyt opettamaan ratsastuksen saloja oppilaille.
Illalla varmaan jo palailen :)
 
Hei kaikille!
Ilmoittautuisin mukaan tänne elomassujen joukkoon.

3. lapsen laskettu aika laskureiden perusteella 20.8. Kolmea tehtyä raskaustestiä on kai pakko uskoa. =) Mikäli niin pitkälle päästään, niin synnytyssairaala tulee olemaan TAYS.
 
Kiva että tulee lisää väkeä. Mulla sama LA ja sama paikka! Joten nähdään siellä viimeistään :D ..voinkin kysyä sulta sitten neuvoa kun meille on vasta ensimmäinen tulossa :heart:

Onkos sulla jo jotain oireita, oon vähän itse huolestunu kun ei juuri mitään ole.. pitää kai olla tyytyväinen vaan!
 
Hei ja kiitos tervetulotoivotuksista!

Mitään ei tunnu yhtään missään. Ei tuntunut pikkukakkosenkaan kanssa, esikoisen kohdalla oli alkukuukausina närästystä ja etovaa oloa, mutta ei muuta. Ei mitään hätää siis, vaikka oireita ei olisikaan. Kannattaa iloita siitä.
 
Mä haluun Mansikkakeittoa! |O
Mun aamut käynnisty ennen teellä ja tupakalla.Nykyään ne käynnistyy mansikka keitolla :p Mut nyt tekee älyttömästi mieli ja arvatkaa onko yhtään :kieh: kaupassa kävin tänään ja lapussa luki kissankokosilla kirjaimilla MANSIKKAKEITTO,mut en jaksanu kaivaa sitä lappuu laukusta,ku ajattelin et muistan kaiken kuitenki,ku ei ollu paljoo ostettavaa :ashamed: ja tärkein jäi :snotty: Mulla on muutenkin nää ilta pahoinvoinnit alkanu,ni nyt tekis hyvää,et sitä ois..
 
Mansikka85:
Mun aamut alko aina kahvilla ja tupakilla, mutta nyt teellä ja MANSIKKAKEITOLLA =) Tänään ostin kaupasta vaihtelun vuoks vadelmakeittoo, toivottavasti menee samalla halulla alas kun mansikka =)

Huomenna ja sunnuntaina olis työpäivät, mutta eipä oikein kiinnosta, varsinkin kun on kolme päivää vaan maannu kotona saikulla. Mutta kaippa se on sinne mentävä.
Ja töitten jälkeen tarttis viä parit joululahjatkin käydä ostamassa. Voi kun kaiken jaksais...

Mutta nyt en taida jaksaa tehdä muuta kun surffailla ympäri nettiä =)
 
Juuri tulin suihkusta ja ah, kun se hetkeksi niin virkistää :p Tänään melkein koko iltapäivän mulla on nippaillut aika kovaakin vasemmalta alamasusta :'( Mä jo rupesin kauhulla pelkäämään sitä pahinta, että nyt se on sit menoa. Tällä hetkellä masu on vähän rauhottunut, mutta ihmettelen vain, että kauankohan näitä mahakipuja sitten on? En edellisistä raskauksista muista, että kauanko niissä sitä kesti. Esikoisen aikana maha oli monta kertaa niin lujaa kipeä, että sain kävellä seiniä pitkin maha kippuralla :eek: Noh, toivotaan, että tästä tasaantuisi.

Sinne tammikuun neuvolaan tuntuu edelleen olevan niin kauhean pitkä aika, että ei jaksaisi odottaa. Jännittää vähän jo, että kuuluukohan pienokaisen sydänäänet jo silloin. Kolmessa edellisessä raskaudessa äänet on kuuluneet :xmas:

Mutta kaikille oikein hyvää alkanutta viikonloppua!! Itse en luultavasti sen aikana kerkee tänne ollenkaan.... Jatkan tässä puiden polttamista hellassa, että tarkenis :D
 
Perjantaita vaan kaikille!
Tänään alkoi mulla sitten joululoma, herkkiksenä kun oon niin ihan tippa linssissä tuli työpäivä vietettyä, halailtua asiakkaita ja henkilökuntaa.
Ihanan lahjapaketinkin sain, tosin manteliglögi jää nyt juomatta, se kun oli 21 volttista... :whistle: ;)
Poikaa kun kävelin hakemaan niin taas pukkas kamalan hien pintaan ja kotiin kun päästiin niin vatsa kovettui taas ja selkää särki, kaippa se on merkki siitä että levätä pitää, niinpä olenkin illan ollut tekemättä mitään. :)
Mua etoo aamuisin ja iltaisin, nyt on ennen nukkumaan menoa ollut kovastikin ällö olo. :x
Makeaa ei tee mieli, paitsi kovia karkkeja. :p
Näin on 6. viikko kohta lopuillaan, ens viikolla täytyy varata neuvola-aika ja kysellä samalla noista nostamisista sun muista.
 
Tirpiainen
Tere. täällä uusi ehkä tuleva lapsellinen mamma. ekaa ootellaan ja odotus on ihan alussa. netin mukaan LA 20.8. 2,3v yritystä takana, julkisten odottelujen ym takia siirryttiin extemporee yksityiselle. ensimmäisellä kerralla tehtiin hormonihoidoton inssi kun sattui ovis ihan lähelle. siitä napsahti. toivottavasti pysyy menossa mukana. pelottaa kyl joka kerta ku vessassa käy et menkat alkaa.

oireita miulla on ollu mahoton väsymys välillä ja rinnat on ihan tajuttoman kipeet, eritoten nännit. myös närästys ja etova olo iltapäivisin ruokailun jälkeen.

päätin kirjoittautua tänne jotta voin kysellä niitä tyhmiä kysymyksiä kun en tahdo vielä muille puhua tästä. no tosin mun vanhemmille on kerrottava ennen joulua koska muuten ihmettelisivät miksi en viiniä, snapseja ja varsinkaan sillejä sekä suolakaloja syö.

muoks kirotusvirhe
 
Ihana kun perjantai ja viikonloppu vapaata töistä! :D :heart:

Tänä iltana sentään söin ruuan, ihania jauhelihapihvejä ja uuniperunia, mies tehnyt molemmat oli lomapvllä tänään niin touhusi kaikkea, kynttilät paloivat terassilla ja kotona sisällä kun tulin töistä, ja oli takka lämmitetty ja kaikki oli niin kodikasta! :heart:

Ruuan jälkeen heti taas nukkumaan, tunnin nukuin, helpotti paljon!
Tänään ei niin "krapulainen olo ole ollut" =) , jospa helpottuis tai välipv sitten ainakin!

Mies hakemassa tytärtään harkoista, nyt tytär meillä viikonlopun, niehen poika lähti laivalle taas töihin viikonlopuksi, 19v ja 3:sta pvstä oli nytkin tullut palkkaa yli 500e käteen, aika hyvä palkka opikelijalle ja kelle vaan? :D , kiinnihän siellä on melkein koko ajan ja paljon ei työhukin aikana nukuta.

Tytär leipoo avokkinsa kanssa huomenna joulutorttuja,. me pääsemme koemaistajiksi! :p

Niin se joulu lähenee, kiva, kiva! :D

Milloinkas odottajat ovat ajatelleet kertoa tössä odotuksestanne? Minä täällä ainakin hiihtolaomaan yritän pitää salassa tai pääsiäiseen, aika näyttää koska mahaa alkaa tulla, vielä ei mitään, turvotuskin laskenut ja vatsa toimii välillä, mutta myös ummetusta toisinaan edelleenkin. :headwall:

Ihanaa iltaa kaikille!

Rva ja mein Tiuhti-Viuhtimme :heart:


 
Odotan esikoista ja jännittää tämä pieni ihme. Flunssaa ja pahoinvointia pitkin päivää. Kärsiikö joku muu unettomuudesta?? Sain ajan neuvolaan vasta 7.1. Ajattelin varata ajan yksityiselle varhaisultraan että jotain selviäsi ennen Joulua :). Kannattaako käydä varhaisultrassa? Viikkoja 6+0. LA 080808
 
Eli testi näytti kahta viivaa eilen :) kolmas veijari olisi tulossa.Laskettu aika olis koneen mukaan 18.8.08...kuulostaa hyvältä :heart: Mulla on oireet ollut jo reilu viikon olemassa; yökötystä, vatsa kovalla, väsymystä, rintojen arkuutta, vatsan nippailua ym. Toivotaan et masuasukki pysyy mukana reissussa :flower:
 
...milloin aiotaan kertoa muille raskaudesta...mulla on maha jo niin turvoksissa, että naapuri kysyi olenko raskaana ennen kuin olin testin edes tehnyt, joten ei varmaan kauhean pitkälle voida tätä salata :LOL:
 
niin ja tarkoitus olisi synnyttää Jorvissa mikäli ei muuteta sitä ennen ja sikäli että ehdin edes kotoa lähtemään ennen H-hetkeä. Meillä nää lapset tuppaa tulemaan aika reipasta vauhtia maailmaan... =)
 

Yhteistyössä