¤¤ ELOMASSUT 2008 ¤¤ part.2

Moikkelis :wave:

Ukko lähti kaupassa käymään, ajateltiin näin sunnuntain kunniaksi vähän herkutella :D

Piua :'(

Tirpiainen Mä meen varhaisultraan 27.12. ja mulla on viikkoja silloin 7+3. Pitäisi siis sydänäänetkin kuulua.

Mulla on jonkinasteinen kuvotus alkanut, tosin se on aika satunnaista ja tulee hetkellisesti ihan mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Huomasin että auttaa kun syö jotain pientä vaikkei mieli tekiskään.

Huomenna pitäis mennä töihin... Saas nähdä kuin käy yöunien kun on nyt tottunut valvomaan pitempään ja vastaavasti myös nukkumaan pitempään. Mä kun oon luonnostani aamu-uninen ja iltasin taas ei meinaa uni tulla millään. Nyt soi kello onneksi ekana aamuna vasta joskus 6 jälkeen kun on myöhäisempi aloitus, normaalisti se pirisee 05:10... Kyllä se siitä kun saa kunnon univelat päälle jo ekana yönä niin seuraavana iltana nukahtaa varmasti :D

Onnittelut uusille plussanneille ja paljon tarrasukkia kaikkien masuihin :heart:


 
Moikka!

Mimulukselle isot voimahalit!!

Ihan järkyttävää toi linkissä oleva teksti. :'( Käy veetuttamaa ihan älyttömästi..

Huomasin tänää, et mun maha on pompsahtanu yht'äkkiä esii. :O Otin muutamat kuvatki, et nään selvemmin onko oikeesti noin plumps! Ja onhan se.

Huomena olis eka neuvola. Kiva päästä, vaikka ei siellä mitää erikoista kai tapahu, kyselee perusjutut vaa. Mut sit pääsee taas lukee uudestaa ja uudestaa neuvolakorttia. :heart:

Nyt mä taidan hipsiä suihkua kohti ja sit iltapalan kimppuu.

 
niin se mun vale oli nielutulehdus, jonka vuoksi oli lääkekuuri ja tupakkikaan ei maistu kun kurkku kipee, hyvin tuntu uppoavan :whistle:
Käytiin tuossa ajelulla tuttava pariskunnan luona, autossa istumista noin 260 km yhteensä eli suuntaansa se 130 km. Kun lähettiin niin piti jo puolen tunnin päästä pysähtyä kun mulle iski paha olo ja nälkä :LOL: pitäisköhän seuraavalla kerralla ottaa eväät mukaan :whistle:
Menkkamaiset mahakivut, alaselkä kivut jatkuu täällä, rintojen arkuus hävinnyt joten todella ootan sitä tiistain ultraa. koko ajan on tunne et alkaa verta vuotamaan :( jotenkin vaan on tunne ettei kaikki ole ok nyt, sama oli keskenmenossa.
mut nyt suihkuun :wave:
 
Mitä näistä oireista pitäis ajatella... Tuntuu osa oireista hävinneen. Ei palella eikä yhtä paljon yökötä kuin muuten viime päivinä. Rinnat on edelleen isot, mutta ei enää kiristä - venyneet? Viime yönä heräsin aamuyöstä siihen, että rinnat oli ihan sairaan kipeät ja turvoksissa, aamulla oli taas rauhallisempaa.

Huomenna ultra, ja pelottaa.

Mariainen ja Taimi 5+4
 
Mariainen, mulla on 5+4 myöskin viikkoja.
Ja ei tosiaan minullakaa suurempia oireita ole. Finnejä pukkaa, hiukan väsyttää, nännit arat ja makeaa ei tee mieli, mutta siinäpä se. Ei mitään pahoinvointeja todellakaan, ei edes kahvi tms. Eli kaipa se lienee näillä viikoilla ok, että ei ole isompia oireita? :) Toivotaan!
Missä synnytät?
Kerrohan, miten ultra meni. Yksityisellekö menette? Lupasko ne, että syke näkyis jo näillä viikoilla? Minulla ultra 27.12 eli silloin taitaa olla tasan 7 viikkoja..
 
Iltaa iltaa :p

Tänne tosiaan ehtii juttua tulla jos jonkin verran, kun ei päivään käy pyörimässä täällä. ;) Töistä juuri tulin, tuntuu JO NYT ettei jaksaisi siellä olla, on fyysisesti melko rankkaa työtä.

Väsymys on onneksi helpottanut kun vertaa parin viikon takaiseen, mutta uusia oireita tulee samalla mitalla tilalle. :whistle:
Tänään tuli aivan uusi oire, noin tunnin verran iltaselle töitä tehdessäni alkoi nipistellä/vihloa vasenta nivusta ja lonkan aluetta. Näköjään alkaa venymään, siitä kai kyse on..? Noh, eipä tuo hirveästi koskenut, pysäytti vaan hetkeksi aina kävelyn ja muut touhut. Tuntui aika jännältä.

Lisäksi on tänään ollut hieman ällötysolo, sellainen äklö tuntuu mahan/rinnan kohdalla.. pitäisi olla vähän väliä syömässä jotakin. Ei onneksi okseta, huh! Inhoan sitä ylikaiken. Mutta siinä meidän tän hetkiset oireet, hyvähän se on että jotain oiretta pukkaa, sehän kuuluu asiaan. Tai siis eihän kaikilla, mutta itselle se tuo sellaista tiedostusta tästä raskaudesta. :)

Jep, mutta nyt hyvää yötä kaikille masuille ja pienille asukeille!! :heart:
Huomenna vapaapäivä, ihanata!! :xmas:

oda-sofia & pikkunen 6+5 :xmas:
 
Täällä masu edelleen pullottaa. Oli todella tukala olla porukoiden luona syömässä,kun piti mahaa kinnata sisälle. En taida voida pitää asiaa pitkään salassa. Olen ollut jo pitkään melko hoikassa kunnossa (imetys laihuttaa) ,niin pikkuinen pönötys näkyy heti. Töissä saa onneksi olla isoissa toppavaatteissa niin siellä ei asia paljastu varmaankaa ihan hetkeen.

-Poni ja Manteli 4+5

 
Moi taas! Nyt on jo hieman alkanut huoli pikkuisesta helpottaa kun tuo vuotokin loppui, ainakin tältä erää. Ja mahaa turvottaa taas tällä hetkellä ihan juukelisti... Muutamia vihlaisujakin on tuntunut mutta ei mitään sen kummempaa. Tänään oli pakko kertoa miehen porukoille kun käytiin niillä ja kieltäydyin kahvista mitä yleensä tulee anopin kans ryystettyä parikin kupillista. Anoppi oli jo epäillytkin asiaa, jotenkin oli vaan kuulemma musta huomannut jo viimeksi. Että mitenkähän kauan sitten onnistuu tää salailu muilta. :/ Kun ei olla siis vielä kerrottu muille kun yhdelle ystävälle vaan. Ei oikein uskalla vielä kertoo ennen ku tietää että kaikki on varmasti hyvin.

Onneks ei ois kun ens viikko töitä ja sitten vasta tarttee mennä 2. päivä tammikuuta takasin, saa mahan kans lepäillä kotona ja ottaa ihan rauhassa. Nyt jo kyllä jännittää se eka neuvola 28.12. kun siellä ultraavatkin samalla kertaa... Kai siellä jo pitäis sitten jotain näkyä kun sit ois viikkoja kasassa jo 8+1.

Mutta nytpä taidan köllähtää tuohon ukkelin viereen kun se taas vaihteeks on yön kotona. Melkein joka toinen yö kun on siis töissä... Aamulla kai sitä pitäis jaksaa ittensäkin taas töihin hilata. Öitä vaan kaikille!! :heart:

Tepa ja pikkuinen 6+3
 
Täällä uusi mamma liittyy tähän ketjuun. Kolmatta vauvaa odotellaan, aiemmin kaksi poikaa 12/04 ja 11/06. LA 18.8. Kotipaikka on Tampere, joten TAYS sitten synnytyspaikka.

Pientä yökötyksen ja heikotuksen tunnetta jo on, onneksi ei vielä pahempaa. 1v ja 3v pitävät mielen virkeänä, ettei ihan joka "oiretta" ehdi arjessa huomaamaan :)

Viikkoja kasassa huikeat 5+1
 
pieni ananas
Mä pääsen ultraan työterveyslääkärin kautta firman piikkiin kun en kestänyt odottaa. Tää on ivf:llä aikaan saatu Taimi ja muutenkin olisi lapsettomuusklinikan puolesta ultra aikaisin, paitsi että on tuo joulu. klinikalla on vaikn kaksi herraa, jotka ultria tekee ja niillä on tietty ultra pitkä joululoma molemmilla. Olisi ollut viikolla 6+jotain. Kun se nyt sitten lykkääntyi, päätin mennä oma kustanteisesti, kunnes keksin työterveyslääkärin, joka kirjoitti kuin kirjoittikin lähetteen.

Hedelmöityshetki on meillä luonnollisesti tarkkaan tiedossa ja mahdollisuudet sykkeen näkymiseen ovat olemassa mutta aika pienet kai kuitenkin. Ensin haluan nyt tietää, että se on kohdussa. Sitten koitan kestää odottaa sinne reilun kolmen viikon päähän että pääsen seuraavaan ultraan 15.1.

Mutta tietenkin pidän kädet ristissä, että syke näkyisi jo huomenna.

Lääkäri on kuulemma taitava ja tehnyt näitä paljon, siitä kai riippuu moni asia myös. Palailen huomenna kertomaan mitä löytyi, jos löytyi ja mistä löytyi...
 
huomenta :wave:
mies vielä tämän päivää saikulla joten vien tytön kerhoon ja sitte ite kaupoille, poika jää isänsä kanssa kotiin joten helpottaa aamurumba. poika nimittäin on alkanut aika vasta hakoiseksi kaikessa, joten lähteminen saattaa kestää :whistle:
Nyt on alaselkä ihan tulessa, ihan niinkuin synnytys alko niin semmoisia polttoja. huomenna ois iltapäivällä se ultra miten mä sinne asti kestän. :ashamed:
illalla olisi tytön päiväkerhon joulujuhlakin, täytyy mennä mikäli kykenee. pienet laulaa siellä joululauluja ja äidillä varmaan kyynel herkässä :heart: :D

Mut nyt on lähettävä pukeutumaan :wave:

muoks ja nyt rv 7 tasan
 
Heipä hei !
Mulla on ollut myös noita alaselkäkipuja välistä ja mahasta on vihlassu niin paljon että itku meinannu päästä..
Juuri tulimme lääkäristä, tekivät ultran ja siellähän se pikkunen oli ihan oikeessa paikassa ja sydän pamppaili ihan hirveetä kyytiä =) helpotti kovasti tieto että kaikki kunnossa, kun on tullu stressattua ihan älyttömästi noitten vihlasujen takia...
Mut, hyviä vointeja kaikille!

Terv. Hosso 6+4 (6+5)
 
Huomenia!
Onko teillä muilla oireena hikoilua?! Vein pojan päiväkotiin ja jo tossa kilsan matkalla hikosin, kotiin kun pääsin niin hiki ihan valui! Ja näin alussa vasta ollaan, voihan vitsi..
Tissejä nipistelee vieläkin aika kovasti ja aikamoiset pallot ne kyllä on. :D

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille, tästä se lähtee 7. viikko käyntiin.
:)
 
Huomenia kaikille!
Meni vloppu vallan töitä tehdessä ja illat nukkuessa, niin jäi tää kirjottelu vähemmällä. Mä kärsin koko loppuviikon iltaisin ihan hirvittävän pahasta olosta ja vloppuna aamuisin, olipa kiva tehdä töitä, kun kävin kyökkimässä vähän väliä. Nyt olo onkin jo parempi, ruoka maistuu normaalisti, kahviakin pystyy juomaan.
Meillä töis tietää kaikki, meitä kun on neljä naista ja miespomo. Pomolle piti kertoa siks että tilais mulle kokoo isommat vaatteet mahd pian :LOL:
Mä en pysty kyllä kauaa piilotteleen mahaani, mulla pömpöttää niin paljon se jo, eikä mee sisään vaikka kuin yrittäis. Sama oli likasta, 9 vkolla näki jo että odotan.
Tyttö haluaa nyt kattoa kaikenmaailman juttuja täältä, niin kai se on lopetettava ja näytettävä mikkiä ja muita =) Äsken hää laulo, että etana elli, katonna kelli =)
 
Oli kauhee tuo linkki, jonka piua laittoi :'( Kyllä abortti pitäisi lailla kieltää ja vain siinä tapauksessa tehdä jos siitä on todella äidille vaaraa tai sikiö on pahasti vammainen. Ihmiset ei sitten yhtään ajattele, kun eivät käytä ehkäisyä :kieh:

illuusia tuossa kyseli, että hikoileeko meistä muut. Noh, mulla on kauheeta yöhikoilua, että välillä paikat on ihan märkänä :LOL: Muuten on aamusta iltaan KAUHEEN kylmä koko ajan vaikka sisälämpö näyttää olevan 25 astetta. Tavallisen pitkähihaisen päällä pitää olla villapaita, muuten en tarkene. Onkohan tämä näin kova paleleminen sitten normaalia??

Aamupalan syönti jälleen teki tiukkaa enkä koko leipää saanutkaan alas asti. Kauheen ällö olo aamusta iltaan ja tossa puolen päivän jälkeen on hetki aikaa, kun on hyvä olo |O

Mulla maha näkyy jo aika hyvin vaikka viikot on tänään 6+3. Saa nähdä kuinka pitkälle pystyn salaamaan tätä odotusta. Kunhan pääsis sinne ekaan neuvolaan asti joka oli siis 4.1. ja sillon viikkoja olis jotain 9.

Osanotto kaikille joiden masuasukki ei jaksanutkaan kulkea enää matkassa :hug: Ja uusille odottajille: tervetuloa mukaan :wave:

Oon aina unohtanu laittaa, että mä olen siis naimisissa ja tänä vuonna heinäkuussa siis mentiin vihille. :saint: Mun lapseni on p -02, t -03 ja meidän ensimmäinen yhteinen lapsemme on t -05 ja toinen yhteinen tulossa :xmas:
 
Lauantaina pelästyin hirveästi, kun sohvalla ollessamme 2-vuotias tyttömme vahingossa pääsi potkaisemaan mua masuun :'( Jonkun ajan päästä siitä vasemmalle puolen mahaa tuli jonkin asteinen kipu, jota kesti ainakin 3 tuntia. Onneksi mitään vuotoja ei ole tullut ja kipukin hellitti iltaa kohti. Kyllä sitä pienestä voikin pelästyä :ashamed: Lohdutin itseäni sillä, että tässä vaiheessa potkusta ei ollut haittaa koska masuasukki on vasta noin 2,5 mm pituinen.......
 
Huomenta,hiuomenta :wave:
Tänään on ensimmäinen neuvola tossa kahen aikaa ja mua jännittää :eek:
Huono-olo on ihan koko ajan ja syön koko ajan jotain et olo vähän helpottas.Närästystä on myös ollu monta päivää. Muistelisin,et aika monella on tässä lähiaikoina ultra tai neuvola...?tulkaahan kertomaan kuulumisia sitten kun ehitte :wave:
 
Terve,
olemme muuttaneet kunnasta toiseen sitten edellisten raskauksieni, ja tänään minulle selvisi, että nykyisessä kotikunnassa ensimmäinen neuvola on vasta viikolla 11-12. Ja että odotusaikana tehdään vain yksi ultra kunnan puolesta? Olin kuvitellut, että jossain vaiheessa kunnille on tullut velvollisuus suorittaa sekä np-ultra että rakenneultra. Olen ilmeisesti ymmärtänyt asian väärin.

No, palvelutaso on joka tapauksessa tippunut sitten edellisen kotipaikan. Niinpä varasin varhaisraskauden ultran itselleni heti tuohon vuodenvaihteen jälkeen. Näkee ainakin onko siellä ketään ja jos on, niin onko siellä missä pitääkin.

Eikun töihin...
 
Heippulit kaikille :wave: Taisin tuossa lauantaina "valitella", kun ei ole mitään oireita niin tänään aamulla meinasin oksentaa ja yökinkin, mutta mitään ei tullut, kun maha tyhjä... :p Huh, kun oli etova olo ja vielääkään ei ole normaali olo. Väsyttääkin niin pirusti ja pitäisi jaksaa lähteä ostamaan jotain vaatetta, kun valmistun keskiviikkona. Yhtään en jaksaisi, mutta pakko kai se on. Vaikka join ison kupillisen kahvia, tuntuu, ettei silmät ole kunnolla auennut :/

Onnea uusille plussaajille :flower:

Bella-Lumia 5+3
 
Puhuh, minua on alkanut kovasti pelottamaan kohdunulkoisen mahdollisuus, koska nippailut tuntuvat selkeästi enemmän vasemmalla puolella! Minulla on todettu vasemmalle kallistunut kohtu ja alkuun arvelinkin, että varmaan johtuu siitä, mutta kuitenkin pelottaa..:( Pelkään sitä enemmän kuin ns. normaalia keskenmenoa! Pitää toivoa, että kaikki olis hyvin.
Eka neuvola olis jo to ja ensi viikon ke sitten varhaisultra..
 
siellä se pieni sydän paukutti:) gynen mukaan mulla laskettu aika oliski 13.8. eli nyt viikkoja kasassa vasta 5+5 joten tosi aikaisin ainakin mulla sitten jo ne sydämenlyönnit näky. ultra tehtiin sisäkautta, ei ollu pahan epämukava. kaikki oli kuulemma oikein normaalin näköistä ja neuvola on sitten 16.1. kunhan kotiudumme jenkkilästä. nyt on kiva lähteä reissuun kun tietää että siellä se papunen on kiinni:D

 

Yhteistyössä