***ELOMASSUT 2008*** joulukuussa

Pitkästä aikaa, moi :wave:

Kiirrettä pitelee ja sit illalla ei enää jaksa. yleensä olen jo nukkumassa tähän aikaan!
Meillä vauva menee nukkuun n.21.30 ja herää syömään 03 ja 07 ja nukuu n. 9 asti. pari viikkoa oli tiheän imun kausi, niinku monella muullakin näytti olevan. söi ihan jatkuvasti! nyt onki tissit ollut tosi täynnä ja suihkuamalla maitoa tulee.
pari kertaa on tyttö kääntynyt selältä masulleen, ei täydellistä suoritusta, kun käsi jää jumiin.

juttelee ja hymyilee ihan mahdottamasti ääneen naureskelee :heart: se on tosi suloista.

Lattialla en uskalla hirveesti pitää, kun 1.5 vuotias on koko ajan vauvan kimpussa, pussailee ja halailee, sit yhtäkkiä makaa vauvan päällä tai kynsii naamasta :( ei hetken rauhaa anna! meillä onki matkasänky viritetty keittiöön, siellä saa olla välillä rauhassa. (ehtii potut kuoria jossain välissä)

Nyt on mentävä nukkuun :whistle: äiti on muuten huomenna yliväsynyt!

triine ja mussu 3.5kk
 
Nyt taas kerkeää istua kirjoittelemassa, kun tytöt nukuun. Vauvan sain tisulta sänkyyn hetki sitten. Esikon nukkumaan menot olleet taas melkoista hommaa. Hän ei vaan malta nukahtaa ,vaikka on ihan sippi.

Isoista vauvoista.. jostain kuulin ,että rintamaidolla vauva ei voi kasvaa liikaa. Rintamaito kasvattaa rasvasolujen kokoa eikä niiden määrään ,joten se ei mitenkään ole tekemisissä "lihavuuden" kanssa. Meillä vauva pian neljä kk ja varmasti reilut 8 kg painaa. Ensi viikolla saadaan tarkemmat mitat. Esikko meillä painoi 7kk neuvolassa 8 kg ,joten kyllä on sisaruksissa eroa.

Meillä menee esikko huomenna miehen vanhemmille yökylään ,kun ovat niin kovasti sitä tahtoneet. Ollaan vauvan ja miehen kanssa kolmistaan. Mua ei kyllä yhtään haluttaisi tyttöä sinne päästäää ,kun ei ole mitää syytä. Itelle tulee vaan niin ikävä. Heidän hoitoon kyllä luotan 100% ,mutta jotenkin nyt kurja päästää ,kun ollut niin uhmakas ja nukkumaan monot olleet niin hakalia :/ .

Nyt pankkin kautta petiin..öitä!!
-Poni ja vauva pian 4kk
 
VsV
Kiitos Laurenille ja Ponille (joku muukin taisi vielä kommentoida eli kaikille teille) "iso vauva" -kommenteista. Jatkuvaan kun saa jostain kuulla, että onpa pullea vauva, niin siihenhän alkaa sitten itsekin uskoa... Pitää olla vain onnellinen, että vauva kasvaa! :)
 
Sone
Vib: Fenkoliteetä teen itse silleen että ihan fenkolin siemeniä laitan teelusikallisen kuumaan veteen ja juon sen litkun, en niitä siemeniä. Maustehyllystä löytyy. :) Jos maku ei oo suunmukanen niin hunajaa tai siirappia sekaan :) On kuulema hyvä myös päänsärkyyn ja vatsalle.

Siis kuinka kauan teillä on nuo tiheet imut kestäny? Meillä on nyt toista viikkoo menny tosi tiheenä. Tuntuu taas et on ihan rukkaset vaan tissit.

Kyllä on ihanaa kun vauva kasvaa, tulee uusia ilmeitä ja eleitä ja ääniä :) Nyt Aava on alkanu nauramaan omalle peilikuvalle, se on hänestä tosi hauskaa! Onks muilla tollasia TAFTOYS leluja, toi on niinkun rätti missä on pää keskellä. Ihan onessaan Aava mätystää tuota pehmoa, kuola vaan valuu, ja välillä se oikeen hyökkää suu auki ja kuuluu ihme sotahuutoja :LOL:

Viikon päästä olis luokkakokous ja sit jatkot seurahuoneella, odotan tosi innolla sitä mut vähän mietityttää kun pitäs olla pois kolmesta asti ja sit yöllä kotiin jollain. Voisin tietty mennä autolla, mut sit ehkä kävis tekee mieli itekki ottaa parit glögit ja muistella vanhoja tyttöjen kans. Mut eipä miulla kuskiakaan ole, ja taksi maksas varmaan 4kybää et hohhoijaa... Mitähän tekis.. Sit on taas ongelma ton pumppaamisen kans, vihaan sitä hommaa kun ei saa herumaan kunnolla vaikka oliskin ihan täydet tissit. Miks pitää ottaa stressiä ulos lähtemisestä, ja sit jos ei lähe niin mökötän sit kotona kun en lähtenyt :whistle: :LOL: hölömö mikä hölömö! :headwall:
 
Päivää!

Tuosta hunajasta tuli mieleen, että kun raskausaikana saa käyttää hunajaa, mutta alle 1-vuotiaille ei saa antaa hunajaa, niin miten on siis saako hunajaa käyttää kun imettää??

Meillä taisi selvitä ilmavaivojen syykin... veikkaan että se on makaroni mikä on aiheuttanut nämä viime aikaiset ilmavaivat!

Kävin eilen neuvolassa ihan muissa kun vauva asioissa ja siellä täti kertoi että on tullut uusia tutkimustuloksia, joiden mukaan 6kk täysimetys ei ole paras mahdollinen vaihtoehto, vaan jo aiemmin tulisi saada jonkin verran altisteita. Mutta tämä siis vasta tutkimustulos eikä ole ainakaan vielä tullut neuvolan suositukseksi.
Kyllä on jännä miten nuo suositukset vaihtuu niin usein... Silti minäkin ennenkaikkea sitä mieltä että jokainen äiti tuntee parhaiten oman lapsensa ja tekee niin kuin parhaaksi näkee!!
Meidän pitäisi aloittaa ne kiinteät kun tuo paino ei vaan tahdo nousta tarpeeksi. Mua vaan jotenkin kauheasti jännittää /pelottaa niiden aloittaminen... :/ En edes tiedä miksi...

Ruusulainen ja poju tasan 4kk :heart:
 
moro :wave:

kuulumisia nopsaan: kissa muuttaa viikon päästä uuteen kotiin, kun se ei ole mitenkään vähentänyt minun kynsillä läpsäisemistä tai näykkäilyä silloin, kun vauva itkee tai laulan vauvaa lepyttääkseni. se on myös käynyt "nuuskimassa" vauvan kättä silloin, kun vauva itkee, ele, joka pitää tulkita uhkaukseksi. harmi, kun muuten se muuten tuntuu suhtautuvan vauvaan kivasti, köllii vieressä, kun vauva jumppaa lattialla.
mutta uusi koti vaikuttaa todella hyvältä, emäntä vastuulliselta ja kissa saa siellä kaks lajitoverikaveriakin! sitten kissa pääsee eroon stressaavista äänistä ja me esim. uskallamme jättää vauvan lattialle ilman, että koko ajan pitää vieressä vahtia. helpotus kaikille siis.

yöt ovat alkaneet mennä yhdellä syötöllä ja kolmet päiväunet pidentyä vähintään tunnin pituisiksi, kun lisämaitoa alettiin antaa lopulta sen verran kuin sitä menee, eikä neuvolan suositusta 50 ml/kerta... nyt menee n. 200 ml/kerta, yhteensä päivässä n. 600 ml plus tissimaidot siis päälle.

eipä muuta raportoitavaa, käyn välipalalla, kun ukkeli nyt nukkuu :) voikaa hyvin!

irtis ja poeka 3 kk ja mooonta viikkoa :D (ei jaksa laskea)
 
ai niin ja kakkaamisesta, jokohan tästä viimeksi kirjoitin, en muista: alkoi toimitus helpottaa vauvalla, kun vähensin sokerien syömistä! eli äidin syömät sokerit kovettaa vauvan mahan. eli good bye suklaati... ainakin niissä mitoissa, missä mää oon sitä vetäny :D
 
Meillä aleksi erittäin tukossa edelleen. Yksityinen lääkäri oli määränny pikkuselle sellasta nenäsuihketta mitä ei saa antaa alle 6-vuotiaille. Sitten kun tästä puhuin kaverille oli sen mies sanonu että täällä liikkuu paljon juttuja siitä samaisesta lääkäristä, että sillä olis lääketehtaan kanssa joku sopimus, että määräilee mitä sattuu. Sieltä kuulemma lähtee potilaat mitä erikoisimpien lääkkeitten kanssa pois. Ja siis hän on lastenlääkäri. Joten me sitten päätettiin ettei anneta sitä suihketta ja varataan maanantaina aika omalle lääkärille jos edelleen noin kipeä.

Tänään saatiin päätökseen joulusiivous. Sitten piti joulukoristeita laitella, mutta se kyseinen pahvilaatikko sattuu nyt sitten oleen jossain hukassa. Eli huomenna mun vanhempien varastolle myllään ja ettiin.

Nyt taidan lopetella

salah ja aleksi 3kk ja 19vrk
 
HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!!!

Salah, hui minkä kuulonen lääkäri.. Toivottavasti poitsu paranee.. eikö keittosuolatipat auta??

Mie ostin noita keittosuolatippoja ihan varmuuden vuoksi kaappiin, jos sattuu et neiti menee tukkoon joskus yöllää.. ni ei tarvi sit huolestuu..

Tänää ois pikkujoulut!! kiva kiva!! pitänee laittaa linnanjuhlat nauhalle, et näkee minkä näkösii vaatteita siellä taas on.. mie oon joka vuosi tykänny kattoo noi juhlat.. viime vuonna oltiin tähän aikaan tallinnan risteilyllä ja mie istuin illalla hytissä ja katoin linnanjuhlia :LOL: ..

Siis mie en ymmärrä tota pikku neitiä.. se on normisti käyny nukkuu n. 23.30 no eilen illalla jo 20.00 ja söi unissaan klo 22 ja sit klo 4 ja nyt klo 6.20 heräs ja mie kannoin tohon sohvalle ja menin keittä kahvii, ni NEITI NUKKUU!!!! ja mie en voi käyä nukkuu takas jos oon kerenny jo vähänki(enemmän) herätä, en saa unta.. mut hyvä et neiti nukkuu, ei nukkunu eile ku 2 päikkärit, ni ehkä johtuu siitä!! normisti on nukkunu 3-4 päikkärit, riippuu niitten kestosta!

Ens keskiviikkona on neuvola, jänskää jo mitat, vaikka eihän niillä nyt silleen tee mitään, mutta kiva seurata ja vertailla esikoisen kasvuun kanssa, syntymäpainoissa esikko oli n. 400g painavampi ja sama on jatkunu tähän asti!!

Mihis HooÄs ja Neitiperho on hävinny?? vai onx miul menny joku ohi..

jaa jospa lähtis vaik sohvalle..

Äiti lpr ja Tipi 3kk ja melkeen 3vk :D
 
Hyvää Itsenäisyyspäivää täältäkin!

Meillä harvinaisen hieno yö takana, eka unipätkä yli 5h ja toinen yli 3h =)
Nukkumaan mennessä kyllä huuti unissaan ihan täyttä puolen tunnin aikana moneen otteeseen. Ihmeellistä uni-itkua :eek:

Kohta tuleekin vieraita, joten jouduttava tästä...

Mairo ja Tyttö (kolmen päivän päästä 4kk)
 
Meillä flunssa jatkuu ja eilen se iski sitten minuunkin :( Ihan kauhee yö takana ja nyt on silmät ristissä. Heräsin yhdeksän maissa ja yritin sen jälkeen vielä nukahtaa, mutta eihän siitä mitään enää tullut. Nokka vuotaa kuin niagara. Tytsi kyllä koisii tuolla vielä isukin kanssa.Taitaa sekin olla ihan väsy, siis tyttö. Ja kai se iskäkin. Ei tällästä jaksa. Edellinenkään lentsu kunnolla parantunut, kun jo uus pukkas päälle. Ja joulukin tulossa. Huoh :/

Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Väsynyt Bella-Lumia ja Linski melkein 5kk
 
neitiperho
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!!! Täällä siis edelleen ollaan :D Ei vaan ole taas jaksanut kirjoitella, laiskimus :whistle:

Tänään ollaan sitten lähdössä miehen kanssa sinne pikkujoulu risteilylle. Laitoin just neidin nukkumaan itku kurkussa, kun tiedä ettei se herää vielä kun jo lähdetään :'( Hirveetä. Kunhan tästä reissusta selviän niin en lähde aikoihin enää mihinkään. Niin hirveetä jättää lapsi hoitoon ja se kun noin pieni vielä...ainakin mulle.

Meillä syödään nykyään aamupäivisin hedelmäsosetta ja illalla porkkana-peruna sosetta ja yleensä menee noin puoli purkkia kerralla. Sittenkin alkaa huuto kun "loppuu kesken". Neiti siis todellakin tykkää syödä niitä. Ja on auttaneet nyt nukkumaan menon kanssa. Illalla neiti nukahtaa nykyään 21 aikoihin ja nukkuu sinne klo 2 asti ja ehkä herää vielä toisen kerran 6 aikoihin.

Ensimmäinen neuvola lääkäri olisi ensi maanantaina. Saa nähdä josko olisi vihdoin neidin kasvu vähän rauhoittumaan päin. Koko ajan kun pituutta tullut 5cm/kk. Ja myös täällä saa kuulla appivanhemmilta kuinka neitiä on imetetty urakalla ja kuinka ei miehen muut tytöt vaan noin pulleita olleet kun saivat pelkkää tuttelia. Meinasin lätästä naamalle kommentin kuullessani, mutta tyydyin ilmoittamaan että me nyt lähdetään kotiin. Hitto, mun lapsi syö mitä syö, kasvaa hyvin ja on tyytyväinen. Se riittää mulle. Ja teille muillekin asiasta kuulleille, sitä samaa myös teille. Oisko parempi ettei lapsi söisi?! Olkaa siis tyytyväisiä. Lapset on erilaisia, annetaan niille se oikeus ja nautitaan nyt tästä ihanasta ajasta =)

Mutta nyt pakkaamaan. Hauskaa viikonloppua kaikille!!!

Neitiperho ja Iina jotain reilu 3kk
 
Sone
Viime yönä ei syöty kun VAAN 3 kertaa, eli suht hyvin meni yö! Eli jospa se nyt tästä alkais sitten harvenee nuo syötöt ja alettas taas nukkuu pitempiä pätkiä. Olis aika ihanaa... :saint:
 
Täällä ollaan, lukenut oon joka päivä teijän tekstejä, mutta laiskana myös jättänyt kirjoittelut. :ashamed:

Mul on tänää kiristelly taas hermoja oikein urakalla toi esikon käytös. Ei tottele sanakaan mitä sille sanoo, ja vielä kehtaa sit nauraa päälle ku koittaa saada sitä ojennukseen. :headwall:
Miehen kanssaki sit saatiin riita aikaseks, ku mä sanon pojalle toista ja mies sitte tekee taas toisin. :headwall: :headwall: Näinhän niitä lapsia vissiin kuuluuki kasvattaa ja "kouluttaa". Kerpele, ku ärsyttää!! :kieh:

Aliisa alkanu pikkuhiljaa tykkäämään kiinteistä. Päivällä syö kasvissosetta, ollaan vasta perunaa ja porkkanaa maisteltu ja pari kertaa on mango sosetta maistanu, mut ei oo tykänny. Illalla vetäsee 2dl velliä ennen nukkumaan menoa. Tänää oli eka kerta ku söi niin nätisti, ettei ollu sukkahousut ja bodyt soseessa. Vissii kolme vai neljä bodya ja kahet sukkikset menny jo piloille porkkanasta. :/

Nyt mä häädin miehen esikon ja Aliisan kanssa ulos, ni saan hetken aikaa hengähtää ja jos vaikka vähän rauhoittuis.

Jos sitä menis vaikka sohvalle hetkeks makoilee.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!!
Ja äiti lprlle hauskoja pikkujouluja sekä neitiperholle mukavaa laivareissua! Rentoutukaahan!! B)

HooÄs ja Aliisa 3kk3vko
 
Tänään jo aiemmin kirjoitin kunnon pätkän ja sitten koira hyppäsi sängylle ja sulki koko sivun, et sinne meni koko juttu.

Nukkumisesta sen verran, että meillä on nyt nukuttu tosi pitkiä yöunia jopa ilman heräämistä. Viime yönä jätkä kävi 23.30 nukkumaan ja isännän tullessa 4 maissa kotiin töistä, niin oli kuulemma silmät avannut, mutta itse en siihen reagoinnut, vaikka mies yritti sanoa, että se on hereillä. Totesin vaan, että jos sieltä sängystä ei ala mitään kuulumaan, niin se on nukahtanut uudestaan ja niinhän siinä kävi ja jätkä heräsi aamulla klo 9 syömään. Oli sitten reilun tunnin hereillä ja nukahti uudestaan ja on nyt taas päikkäreillä.

Pitäisi nyt illalla väsätä huomisiin illanistujaisiin kakku, vähän jännittää miten se onnistuu, sillä en ole mikään jauhopeukalo todellakaan.
 
On varmaan monesti annettu ohjeita sinne kerhoon pääsemiseks, mutta multa mennyt ohi...eli miten sinne kerhoon pääsee?
HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ!

Meillä rauhallinen perhepäivä, vauva nukkunut ja syönyt hyvin :) . Nyt mies on meidän taaperon kanssa lääkärissä, kun on korkeassa kuumeessa ja vissiin päällä joku korvatulehduskierre...
Äsken koitin antaa vauvalle maitoa pullosta ihan kokeeksi, kelpaako muu kuin tissi. Ja kelpas! Toisin kun esikko aikanaan ei sitten millään.. Nyt voi sitten hetkeks tarvittaessa jättää hoitoonkin. Tosin en minä nyt missään oikein käy ilman vauvaa. Missähän kävivisin? Taidan olla aika kotihiiri. Jos jossain käydään, niin perheenä ja silleen me kyl useasti ollaankin liikkeellä. Taidanpa olla aika riippuvainen isännästä kuin ilman en paljon missään ole..en toisaalta malta, sillä joudun olemaan hänestä paljon erossa, hänen pitkien työpäiviensä takia.

TEHOIMUKAUDESTA: Meillä yleensä kaksi tehoimupäivää, sit taas pari kolme päivää tulee maitoa hyvin ja stten taas pari tehoimupäivää jne. En tiedä onko maidon tulo jo aika paljon mulla heikennyt. Ei kyllä vauva näytä aliravitulta ainakaan...Ei meillä yhdelläkään lapsella ollut noin pullaita poskia :D . Välillä on sellainen fiilis, että imetettävät vauvat haluaa olla tissillä vähän väliä, mutta pullosta syövät söisivät harvemmin. Olenko oikeassa, mitä ajattelette?
 
Just sain vauvan rinnalta sänkyyn nukkumaan. Pitää tässä vielä hetki kuulostella ,että varmasti jatkaa uniaan. Sen jälkeen viettämään yhteistä aikaa miehen kanssa. Joskus kyllä tuntuu ,että olisi kiva jos lapset menisi aikasemmin unille..

Meillä on vauvalla myös tuollasia tehoimupäiviä vähän väliä. Tänään juuri. Olen imettänyt varmasti koko päivän tunnin välein. Nyt ollutkin hyvä ,kun en ollut töissä kuin tunnin verran. Eikä vauva edes nukkunut pitkiä päikkyjä ,kun imutteli koko ajan. Öisin vauva kyllä sitten jaksaa nukkua jopa 8h yhteen menoon. Ihan yli upeaa. Hyvä niin ,koska esikko meillä heräillee edelleen..

Mutta nyt miehen viekkuun nauttimaan takkatulesta ja kynttilöistä..
-Poni ja vauva ihan pian 4kk
 
Sone
Aukku: No pullostahan vauva saa helpommin sen maidon ja niin paljon kun vaan jaksaa, mutta rinnasta joutuu vähän aikaa tekee töitä ennen kun alkaa herumaan ja kerralla ei tule välttämättä niin paljon, joten joutuu kohta tankkaamaan uudelleen taas. Meillä Aava saa raivareita iltaisin kun tissistä ei tule heti maitoa vaan kestää aikansa ennen kun alkaa herumaan ja sit tulee ihan hillittömällä paineella.

Yöimetys ja fenkolitee on auttanut , maitoa tulee nyt paremmin ja tissitkin on taas isommat,heh, parisen viikkoo ne oli yhtäsoittoo ihan lätkät. Viime yönä syötiinkin vaan kaks kertaa, jes!

Kuvittelin vissiin olevani vieläkin raskaana tai jotain, tilasin liian isoja vaatteita, mut ei se haittaa, parempi niin perin kun liian pieniä :) En vaan muistanu heti palauttaa niin yhdet farkut on ainakin nyt hopparimallia :) Puntarilla en ole nyt käynyt mutta senttejä on ainakin jokunen lähtenyt, voi olla että on menny lähtöpainon alle jo :flower: :xmas: Piti sit palkita ittensä suklaalla eilen illal :saint:

Tänään Aava kääntyi mahalleen pienellä avustuksella, eli ponnisti jaloilla miun käsiä vasten, joten voi olla että pikkuhiljaa alkaa kääntymään :)
 



Hei!

Tässä uutta kuvaa Tildasta, koitin profiiliinkin muuttaa mutta ei vissiin onnistunut. Me ollaan oltu keskiviikosta asti mummolas "huilimassa", vaikka eipä täällä oikein oo löhöileen pystynyt mutta ompa unohtunut moni stressaava asia. Nyt on taas kiva mennä kotiin.

Aattelin että joulun jälkeen aletaan tosissaan ettiin uutta vuokrakämppää kerran omaa ei tunnu nyt löytyvän. Pakko saada lisää tilaa.. Uus autokin on kiikarissa, mies oli sillä täällä mummolassa käymässä ja mä kyllä ihastuin! Jospa se nyt olis tuossa niin sekin asia olis pois "hankittavaa"-listalta.

En oo nyt hetkeen lukenu teijän juttuja joten palaan paremmalla ajalla ja lueskelen rauhassa. Nyt laittaan tavarat kasaan...

Torstaina 4kk neuvola (hui kun aika juoksee) ja 15pv silmäpoli.. ja itellä taas hieroja, kerran jo pääsin käymään ja kyllä voi joskus 45min mennä nopeaa!! Olisin voinu jäädä siihen.. :D

Tänne tuli ihanasti lunta ja nyt vasta jouluttaakin! Kävin täällä vähän ostelees taas pientä kivaa ja sormet syyhyää kotiin askarteleen taas kaikenlaista.

Mukavia talvipäiviä!
 
Huomenta!!

Pikkujoulut juhlittu!! kivaa oli, mutta ei onnex tarvi taas lähtee vähään aikaan..paitsi uutena vuotena, ja sit onki isot juhlat.. mut kerkeehän tässä tokenee ennen sitä!

Onko muitten vauvoilla pienentyny syömis määrät?? ku monet puhuu tiheen imun ajasta, ni mites sitte pullo ruokituilla?? mein neiti söi jokuaika sitte 80-140ml 3h välein.. nyt oon aatellu muutamia päiviä et menee joku 80-110ml ja parin tunnin välein?? aattelin tänää mitata paljonko menee päivässä!!

nyt aamupalan laittoon!!

ä ja tipi 3kk3vk
 
Jospa ehtis tännekin pitkästä aikaa. Oltiin tossa viikonloppureissulla mun tädin luona ja perseelleen sekin meni. Vauva takkus sielä samoin kuin kotonakin, jos ei pahemminkin. Koko ajan kitisi ja itki eikä mikään ollut hyvä ja tissikään ei tahtonut kelvata. Ei tollasen huutokurkun kans voi mihinkään kylään mennä. Itellä vain menee hermot :headwall: :ashamed:

:wave: Minä myös oon saanut kuulla joiltain sukulaisilta kuinka vauvallamme on LIHAVAT POSKET yms. Minkäs sille sitten voi, kun neiti oli syntyessään jo iso: 4130 g ja pullea. Hyvin on rintamaidolla kasvanut ja nyt on saanut pian kuukauden verran jo porkkana-perunasosetta sekä kasvissosetta ja hyvin maistuu. Sellainen laiha luuviulu-vauva vasta onkin inhottavan näköinen, jolla ihan luut näkyy. Kyllä sitä läskiä pitää vauvoilla olla!!!!

HooÄs: Ootkos koittanut porkkana-perunatahroihin sitä Vanish oxia?? Mä oon ostanu sitä oman purkin valkoisilla ja oman kirjaville pyykeille. Ainakin meillä on monta päivää kuivaneista ruokalapuista sekä vauvan vaatteista lähteny porkkanatahrat pois!!!!

Nukkumisesta: Meillä neiti menee yösyönnille 20.00 ja puoli 9 mennes oon saanut sen ruokittua ja nukutettua. Yöllä syödään ekan kerran noin 3-4 tunnin päästä ja siitä edelleen vaihtelevasti 1-2 tunnin välein aamuun asti :headwall: |O Aamulla heräämme ennen kahdeksaa ja päivän aikana neiti ottaa ehkä pari tunnin pätkää unta ja muuten melkein valvoo ja kitisee koko päivän iltaan asti. Eli meillä on ollut jo KAUAN säännöllisenä tuo, että ilta 8 mennään yösyötölle.

Oma ruokailu/imetys: Imetyksen takia mä oon joutunu luopumaan Jahtimakkarasta sekä meetvurstista. Molemmat laittaa vaavin huutamaan (sipuli ja mausteet). Muuten ruokavalioni on noita lukuunottamatta normaali. Meidän perheessä ei muutenkaan onneksi käytetä mausteita, mitä nyt suolaa kohtuudella. Mä kun en oo mikään loistokokki noitten mausteitten käytön suhteen :LOL:

Soseista: Ite ostan mieluummin soseet lasipurkeissa kuin tetrapakkauksissa (joku sitä tuolla aiemmin kyseli). Ja jostain kumman syystä suosin eniten Piltti-merkkiä kuin muita. Taitaa olla vanha tapa!!! Oon kaikille lapsille ostanu yleisesti Pilttiä ja tottahan tälle nelosellekin, heh.

Meillä 3 kk mitat: 7420 g ja 62 cm. Jäntevä tyttö! Vatsamakuulla nojaa kyynärvarsiin, tarttuu leluun ja vie sen suuhun. Ääntelee ja hymyilee vastavuoroisesti. Että hyvin kasvaa ja kehittyy neiti!!

Tänään illalla käydään Camillan kanssa kuudennen ja ilmeisesti viimeisen kerran vyöhyketerapiassa. Siitä kun ei ole ollut merkittävää apua/hyötyä sen huutoihin/kitinöihin/rintaraivareihin yms. Välillä ottaa niin pannuun, kun toinen vain kitisee koko helkutin päivän eikä tiedä mikä vaivaa :headwall: Tissikään ei kelpaa ja nyt noi rintaraivarit on taas pahentuneet, varsinkin hylkii oikeaa tissiä jostain syystä. Eihän tätä raivoamista ja takkuamista olekaan kestänyt KUIN 7.11. alkaen ja edelleen jatkuu |O

Viime yökin meni pers****. Camilla heräs syömään varmaan 30 minuutin/tunnin välein koko yön. Vähänkö on silmät ristissä ja pitäis jaksaa pyykkiäkin pestä kolme koneellista. Huh huh. Nytki se näköjään jo heräs ja nukkuikin oikein 35 minuuttia :kieh: Kai sitä on taas mentävä.

Tatjana80 ja Camilla tasan 4 kk
 
Huomenta!

äiti lpr, meidän neidillä menee päivässä korviketta 400ml ja illalla 200ml velliä. Ja joskus syö yöllä 100ml korviketta.

Mulla tuli tänään tasan vuos plussaamisesta. :heart: Hurjaa vauhtia aika menee.

Mun pitää tänää mennä tyhjentää lastenkirppikseltä tavarat pois. Ajattelin loput, jos sieltä jääny jotain myymättä, myydä sille liikkeen pitäjälle, ni ei tartte niitä tänne kotii raahata takasin pyörimää. Ja sit pitäs käydä viel lahjaostoksia tekemässä. :xmas:

Meillä on ens viikonloppu oikein luksusta: lapset lähtee perjantaina mun äitin luo ja tulee vasta sunnuntaina kotii. Päästään perjantaina rauhassa kahelleen saunaan ja lauantaina meil on tuparit kavereille 70-luvun teemalla. Ihan huippuhauska ilta tulossa. B)

Aliisa on saanu nyt parin viikon ajan illalla velliä ton 200ml ja melkein joka yö kuitenki heränny 1-2 kertaa syömää. Aikasemmin nukkui putkeen 21-07. Eilen illalla annoin vellin tilalla maitoa ja ihan samallalailla heräs syömään.
Ja jotenki tosi levoton ollu nyt kahtena yönä. Jalkoja vispaa ja sellasta pikkukitinää puol unessa. Voikohan olla jotain kasvukipuja? :( Mut päivällä taas on kiltti, tyytyväinen omaitsensä.

Nyt tekee soseita pakkasee, ku neiti partsilla unilla.

Kirpakkaa viikonalkua kaikille!!

HooÄs ja Aliisa 3kk3vko

Muoks. Tatjana, mä laitoin niihin porkkanatahroihin nestemäistä Vanish Oxia. Ei lähteny kokonaan pois ja varsinki ne vaatteet mitkä oli ollu pyykkikorissa pari päivää, ni jäi tahraisimmiks. :/
 
Moikkelis moi pitkästä aikaa!

Täytyy myöntää, etten oo ehtinyt kirjoitella tänne koko syksynä, mietinki usein, miten ihmeessä teillä muilla on aikaa kirjoitella :) Nyt kun vauva on jo kohta neljä kk, omaa aikaa on ollut suht hyvin jo reilun kuukauden, mutta se oma aika meneekin sitten tosi nopeesti useimmiten kotitöiden tekoon, kun vauva nukkuu. Lukemassa oon sentään onnex ehtinyt käydä teidän juttuja muutaman kerran viikossa. Facebookiin olen sentään ehtinyt käydä itseni kirjaamassa, kun siellä muutenkin olin jo :)

Mikä on teidän mielestänne pakkasraja, milloin ette laita vauvaa ulos nukkuun? Kun menneellä vkolla oli lämpöasteita, tuntui kauhean hankalalta pukea vauva, ettei tule liian kuuma. Vaikka kokeilin eri vaatevaihtoehtoja, tuntui, että äänteli nukkuessaan vähän väliä, tulkitsin, että oli varmaan kuuma, ja kun otin vaunusta pois, oli hikinen poika. Eli mun puolesta pikkupakkasta saisi olla koko talven, jotta osaisin pukea pojan paremmin :)

Mietiskelen, kun aiemmin täällä oli juttua, ettei vauvaa enää tarvitsisi röyhtäyttää, niin onko asia näin silloin, kun syö pelkkää tissiä vai myös korvikkeen kanssa? Nimittäin meillä poika syö kumpaakin ja omalta kohdaltani ainakin oon huomannut, että jos en röyhtäytä pikkumiestä syömisen jälkeen ja laitan hänet nukkumaan, niin hetken päästä hän herää omaan röyhtäykseensä.

Mulla tissimaito on alkanut vähenemään ihan tässä vkon sisällä :( Vauva syö tissiä 5 min. ja sit alkaa hermostua, kun ei enää tule mitään. Tuntuu haikealta, kun imetys alkaa loppumaan, en ollut ajatellut, että se loppuisi näin pian. Mut minkäs teet, jos maitoa ei tule :(

Velliä tai kiinteitä meillä ei ole vielä aloitettu, mutta varmaan parin vkon kuluttua. Kun nyt vkon verran vauva on alkanut heräilemään öisin parin tunnin välein, kun tutin laittaa suuhun, rauhoittuu takaisin unille. En tiedä, heräileekö nälkäänsä vai muuten vaan. Kerran yössä syö maitoa, ja sit aamulla aikasten 5-6 aikaan.

Ehdinpäs vihdoin raapustamaan puumerkkini tänne :)

Talvista päivää kaikille!

Sipe81 ja Joonatan 3 kk 3vkoa

 
neitiperho
Heips

Laivareissusta selviydyttiin kunnialla...siis hengissä edelleen ollaan :D Tytölläkin oli menny todella hyvin. Vierastamisesta ei enää tietoakaan, mikä tietysti helpotti omaa fiilistä tooooodella paljon. Mutta on se vaan ihanaa taas olla kotona. Nyt en vähään aikaan lähde mihinkään.

Sipe meillä oli yhessä vaiheessa ihan sama juttu. Neiti hermostu kun ei tullu maitoa ja joudun vaan antamaan aina perään lisämaitoa että sain sen rauhoittumaan. Aina vaan silti jatkoin imetystä vaikka ajattelin jo, että alkaa imetys meillä loppumaan. Lopulta maitoa taas vaan alkoikin tulemaan vaikka muille jakaa. Eli se ongelma jäi siinä ja edelleen tissimaidolla mennää. No joo, saa kerran lisämaitoa myös illalla ja porkkana-peruna sosetta illalla ja päivällä hedelmä sosetta.

Ollaan taas muutenkin näköään päästy normi rytmiin. Tarkoitan siis rytmiä joka alkoi silloin n.viikon ikäisenä. Eli nukkumaan klo 22, herää klo 4.30, syö, herää 8.45. Ihanaa. Tosin kerran huudahti kuuden aikoihin, en tiedä mitä pelästyi tai huusi, mutta nostin viereen ja samantien jatkoi unia. Ei edes avannut välissä silmiään. Niin ja tänään meillä oli 4kk neuvolalääkäri. Reipas terve tyttönen. Pituutta oli tullut 1cm lisää ja painoa 300g vajaa kilo. Edellisen kerran siis mitattiin pari viikkoa sitten. Unohdin taas kysyä, että millä käyrällä neiti oikein menee...ihan kuin sillä nyt väliä olisi, mutta kunhan mielenkiinnosta olisi kiinnostanut. Sitten varattiinkin jo 5kk neuvola aika meille. Kauheeta, aika menee ihan siivillä. Vuosi sitten tosiaan tähän aikaan jo odotettiin pikkusta...tosin vielä en sitä tiennyt tässä vaiheessa. Vielä me tähän aikaa vaan toivottiin pienokaista.

Mutta nyt tämä mamma purkamaa laivakassia ja piilottelemaan tuota karkkimäärää ettei tulisi heti kaikkea syötyä. Tarpeeksi kun tuota omaa makeaa tuossa vyötärön kohdalla killuu. Raskauskilot kyllä kaikki lähti silloin aikoja sitten, pelastusrengas vaan silti roikkuu tossa keskikropassa. Kyllä se sitten ärsyttää.......perhana.

Neitiperho ja Iina 6pvää vajaa 4kk
 

Yhteistyössä