~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Paljon ollut taas puhetta=)
Hurjan paljon lukemista, lähes kaksi viikkoa sitten lueskelin viimeksi. Nyt palauduttiin Tahkon reissulta ja elämä alkaa asettua normaaliin uomaansa.

Auto meillä menee vaihtoon, pakko vaihtaa kun olemme jo suurperhe, neljä lasta ei mahdu enää tavalliseen farkkuunkaan. Tässä kevään mittaan vaihto tulee eteen. Asuntoon aiomme mahtua, tilaa on juuri sopivasti;) kaksi lasta molempiin makkareihin, murrosiässä saattaa vähän ahdistaa. Varastotilaa on hyvin ja muutenkin tykkäämme asunnostamme joten tässä olemme.

Oma neuvola aikakin alkaa lähestyä, se siis on 14.1...luultavasti aika pian tulee kutsu Naikkarille, kuitenkin tuon kilpparisyövän takia on noita käyntejä enemmän kuin tavis odottajalla.
Vatsakin on kasvanut jonkin verran, varsinkin iltaisin on aikamoinen kumpu:) ja pahoinvointi alkaa nostaa päätään:x jännä juttu, kun se tulee yleensä iltapäivästä tai illasta. Ja joku kirjoittikin, että yöllä herää pahaan oloon, niin täälläkin. Väsymystä edelleen, viime viikollakin kun oli lomaa, nukuin 2x päikkärit ja 12 tunnin yöunet|O

Kerttu ja Sintti 7+0
 
HUI! Tänään eka neuvolakäynti, jännittää :)

Onko muilla kokemusta että jos on ollu tiputteluvuotoa saako ultran jo aikaisemmin vai joudunko odottamaan sinne viikolle 10?

Tänään on ollut ihan mahdotonta tuo pahoinvointi, heräämisestä alkaen n. 10min välein pitää juosta vessassa. Lisäksi nyt lähipäivinä on tullut hirveä matkapahoinvointi :( Pysähtyä pitää jokaiselle bussipysäkille :S

On muuten hassua ettei raskausajan vitamiineja ole pureskelutablettina! Ostin Multivitan tabletteja ja ne on isoja ja nieltäviä ja eihän ne pysy alhaalla ei sitten millään :(

Autosta Meillä on kaksi sedan mallista autoa ja siis miehellä 2 lasta jo entuudestaan ja ollaan mietitty että mahtuuko takapenkille turvakaukalo ja kaks ipanaa ja sitten takakonttiin kärrit.. Mutta eipä ne normi farmarit paljoa isompia ole..

Tsemppiä kaikille alkuviikkoihin :)!:hug:



Terkuin

Erittäin pahoinvoiva OU Nou+ salamatkustaja 8+1 ?
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Uusi ilmoittautuu mukaan!

La olisi 23.8., kolmas lapsi, ikää 31 ja synnytyssairaala PS.

Katsotaan, antoiko tää iPad korostaa tiedot, väriä ei antanut vaihtaa... Ensimmäinen neuvolakäynti olisi 14.1. ja silloin selvinnee myös NP- ultran ajankohta. Jatkuvaa ällötystä, syöminen jonkun verran auttaa. Just koetan selviytyä eilen loppuneista yövuoroista, ne ei ainakaan helpottaneet oloa. Onko muita kolmivuorotyötä tekeviä?

Lyhyestä virsi kaunis, koska kaksi omaa ja kaksi lainalasta kaipaavat lounasta...

MiHLa ja Plättä, rv 7+0 (omien laskujen mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Uusi mahdollinen odottaja tulossa mukaan.

Kaikkien yllätykseksi tein positiivisen testin toissapäivänä ja ilmeisesti nyt ollaan jo viikolla 8. Jotenkin menny ohi nämä kaikki oireet, vaikka näin jälkikäteen ehkä niitä onkin ollut joulukuussakin. Ja sitkeä tyyppi on kai tulossa kun meni jälkiehkäisyn läpi. Sattui vaan juuri kierron puoliväliin tuo tilanne, joten oli nopea kaveri. Joulukuun menkkoja ei tullut, mutta kuvittelin sen johtuvan ehkäisyrenkaan väärästä kierrosta, mutta näemmä syy olikin toinen.

Tänään neuvolan varailua ja toivottavasti saan aika pian ajan.

Mahdollinen laskettu 17.8. (laskurin mukaan)
26v (parin viikon päästä 27v)
ensimmäinen
TAYS


MiHLa: Vuorotyöläinen ilmoittautuu!
 
Viimeksi muokattu:
OIKEIN IHANAA JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA 2013 KAIKILLE! :)

Essence iso ja lämmin halaus :hug:

Kummeista ei ole vielä mitään hajua. Ensimmäiselle lapsille oli helppo valita kummit, mutta nyt tuntuu vaikealta päättää ketä kysyisi. Onhan tässä vielä aikaa miettiä. Kysytään kuitenkin sitten raskauden loppupuolella.

Työnimi Keksittiin ihan yhtäkkiä, yhden "lasten laulun" innoittamana.

Vauvan nimi Tytölle on edellisestä raskaudesta jo nimi odottamassa, mutta pojalle sitten joutuukin miettimään.


Kirjoittelen myöhemmin lisää.


Epa ja Bingo 9+6 (huomenna poksuu!) hih
 
Uusille tervetuloa ja pahoitteut Essencelle :hug:

Oottekin paljon kirjotellut, ja EN en jaksa tai ehdi atm keskittyä näihin teksteihin :)
Poimin korostetut muutokset / lisätiedot notepadiin ja päivittelen kohta tuonne etusivulle.

Miellä oli ultra tänään, ja onneksemme uutiset oli iloiset.
Siellä sykki ja tykytti pieni sydän :)
Viikot olivat pienemmän mitä oletettiin, jota lääkäri vähän ihmetteli. Menkoista laskettuna nyt pitäisi olla 8+2, ovitrellen irroittamsiesta 8+0 mutta pieni vastasi viikkoja 7+2.
Kaikki kuitenkin hyvin, joten en tuosta huolestu.
Huojennus on iso ja nyt asia on huomattavasti konkreettisempi.

Autot: meillä miehen 2 ovinen pieni coupé bemari , ja sitten mulla on neliovinen passatti. Ihan kelpoautoja, vaikka salaa saatan toivoa että bemu muuttuu vaikka nelioviseksi ;)

Kummit:
Mielessä pyörii muutama, mutta en tosiaan kuulu näihin, että veljen/siskon (avo)puoliso pyydetään kummiksi. Tosin mun sisko ei seurustele, ja miehen veljen vaimokkeesta ollaan yhtämieltä että siitä ei kummia tule :LOL:

Mutta nyt pitäis keskittyä töihin ja tuohon listan päivittämiseen!


Victorialle vielä tupla onnittelut!
 
A.R
Essence :hug:

Täällä olis muutaman tunnin päästä ihka ensimmäinen neuvola!
Jännitystä ilmassa,mieskin oli eilen niin levoton ettei tiennyt miten päin olisi!
Kun olen odottanut,että niillä olis sydänkuuntelu laitteet!
Mutta,tulen illalla vielä päivittämään tilanteen :)

Autosta ja talosta Asumme reilu 100 neliöisessä omakotitalossa,joka
muutama vuosi sitten ostettiin joten asuntoa ei tarvitse katsella.
Ja molemmilla on omat autot, suht pieniä molemmat. Ja oli puhe ettei vaihdeta ollenkaan mikäli vaunut ym. mahtuu peräkonttiin.

Kummit lukumääränä ajattelin,että 3 olis sopiva. Oman veljen haluan ainenkin,sitten mahdollisesti lapsuuden ystäväni,joka on edelleen tärkeä minulle ja mies sais sitten myös pyytää jotain itselleen tärkeää henkilöä.

Mä tässä raskauden aikana pahotin jo mieleni,kun yks heitti "Eiks v***ta,kun et voi ottaa kaljaa"
Se kuuluu läheisiin ystäviin,mutta silti!! Jäin monttu auki tuijottaa,ilme oli varmaan näkemisen arvonen.
Hitto kun en keksiny siinä äkkiseltään jotain oikeen nasevaa takas. ja sitä paitsi,kaljottelu touhut on ennemminkin ällöttänyt.


Mutta,minä lähen valmistautuu sinne neuvolaan, moiks :)
 
Ja tännekin ensimmäinen neuvola-aika varattu maanantaille 7.1. En vaan saanut siihen ihan lähimpään neuvolaan aikaa, kun tämän pienen kylän (osa kaupunkia) terkkari on vielä ensi viikolla lomalla ja ajan olisi saanut vasta kahden viikon päähän. Ehkäpä sitten siirryn sille omalle myöhemmin. Mutta pääasia, että pääsee nyt jonnekkin ja asiat etenevät!

Asumisesta oli puhetta aikaisemmin. Me ostimme viime kesänä 50-luvun rintamamiesomakotitalon kaupungin pienen kylän laitamilta, lähes keskeltä maaseutua (3 km sivistykseen). Eli aika passeli ajoitus. Ja autokin on siis välttämätön. Löytyy tosin moneen lähtöön. Onneksi myös yksi farmari ja omaankin autoon mahtuu ehkä rattaa peräkonttiin.

Annaliin1 ja toi 8+4
 
Oon itekkin käyny vaan lukemassa teidän tekstejä, mutta en oo jaksanu vaivautua kirjottelemaan.

Fb-ryhmästä: Kenelle sitä viestiä nyt loppupeleissä piti laittaa? Laitoin avaruuskissalle viestiä, mutta ei oo kai käyny lukemassa tai jtn? :)

Oloista: Mä arvasin että jossain vaiheessa mua alkaa heikottaa ja pyörryttää. MUTTA... Oliko sen pakko alkaa just silloin kun oon kaupoilla isän ja äitipuolen kanssa. Oli siinä selittämistä taas kun kyykin kaupan lattialla. "Unohdin syödä aamulla ja nyt vähän heikottaa.." Todellisuudessa olin just syöny lounaan. Vielä en halua kertoa niille kun ei oo ultraa ollu, haluan olla aivan varma että joku on masussa.

Kummeista: Varmaan miehen puolelta otetaan kummi/kummit. Omalta puolelta en oo edes miettiny haluavani ketään kummiksi.. Ehkä oon liian nirso.

Zanizipp ja masuasukki 9+4
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Minäkin voisin uskaltaa liittyä nyt sinne fb-ryhmään. :) Ilmeisesti avaruuskissalle pitää viestiä laitella.

Autosta: Meillä on farmari toyota avensis, joka hommattiin vasta vuosi sitten. Pähkäillään miehen kanssa, että miten sinne saataisiin sitten kaksi turvaistuinta ja yksi kaukalo mahdutettua...

Kummeja ei olla juuri edes vielä mietitty. Tuntuu että vaihtoehdot on vähissä, kun kaikki "hyvät" on jo esikoisella ja kakkosella. :D

Ambrosialle oikein paljon onnea hyvistä ultrakuulumista! :heart:

Minäkin kävin tänään ultrassa ja hyviä uutisia tuli. Pikkuinen oli siellä missä pitikin ja sydän pampatti. Vastasi 7+0, vaikka neuvolan mukaan 7+5. Ei kuitenkaan vaihdeta laskettua aikaa, kun heitto ei oo yli viikkoa. En oo huolissani, koska luulen että ovis saattoikin olla oletettua myöhemmin. Ei ollut lääkärikään huolissaan. :) Pysyn vielä kuitenkin noissa neuvolan laskemissa viikoissa.

Työnimi on meillä piippis. :D Se tuli siitä, kun tuo kakkonen seisoo välillä varpaillaan (ei kävele vielä) ja ollaan sanottu että hän piippistelee. Siitä tuli työnimi tälle kolmoselle. :D

Diinu & piippis 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88 ja Hiny
Tervetuloa uusille!
Ambrosia ja Diinu, onnea ultrasta, ihania uutisia! :)

Kummeista, meillä myös käytettiin jo molempien sisko&veli ekan kohdalla kun pelättiin että ei saada kuin yksi lapsi eli nyt on mietintä hankalaa. Miehellä olisi kyllä sisko mutta ei ole niin läheisiä. Mun mielestä kummien pitää ehdottomasti olla läheisiä ihmisiä kenen kanssa ollaan jatkuvasti tekemisissä. En halua omalle lapselle kummia joka muistaa vaan merkkipäivinä.

FB:stä itse laitoin Casper77:lle viestin ja hän lisäsi minut FB:hen mutta myös Avaruuskissalle voi varmaan edelleen laittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä alkoi myös tämä aamu oksentaen, varmaankin tuo unenpuute lisäsi vain huonoa oloa. Uni tuli vasta klo 6 aikaan aamulla ja pari tuntia myöhemmin heräsin oksentamaan. Inhottavaa oksentaa sitä vaahtoa, kun ei ole syönyt mitään niin ei muutakaan tule.
 
Onko täällä muita jotka pitää vain nimiäiset? Itse en kuulu kirkkoon, joten en haluaisi lastakaan sinne kastaa. Silti pyydetään kummit.

Kummeista Lapsellemme tulee luultavasti 4 kummia. Miehen puolelta hänen veljensä + yksi kaveri (ei tosin vielä päättänyt kuka) ja minun puolelta oma sisarukseni (veli tai sisko) ja sitten varmaankin joku ystäväni tai serkku. Ei siis ole vielä kovinkaan selvillä ketä pyydetään. Eikä aiota pitää asian kanssa mitään kiirettä. Kysytään sitten kun ollaan varmoja asiasta, luultavasti kuitenkin raskauden aikana.

En nyt muista ketkä asiasta kirjoitteli, mutta en ymmärrä miksi ette voi pyytää kirkkoon kuulumatonta kummiksi? Voihan kuka tahansa olla kummi, vaikkei kirkkoon kuuluisikaan. Ei vain saa kummitodistusta asiasta. Tai vaihtoehtoisesti voihan kirkkoon liittyä ristiäisten ajaksi, mikäli niin haluaa. Toinen asia mikä pisti silmään, että joku ei voinut pyytää siskoaan ja veljeään lapsensa kummiksi. Eihän se ihan perinteistä ole, mutta itse olen siskon kanssa veljemme lapsen kummi eikä asiassa ole ollut mitään monimutkaista. :)

Autosta Meillä pähkäillään asian kanssa. Tällä hetkellä meillä on käytössä yksi miehen vanhempien autoista, volvo S60. Muuten aivan ihana auto, mutta takapenkin tila todella pieni. En tiedä miten sinne mahtuisi turvakaukalo + kaksi koirankoppaa. Enkä myöskään tiedä kuinka helposti vaunut mahtuisivat takapaksiin. Mies haluaisi isomman auton, mutta itse tykkään ajelle tuolla volvollla. No katsellaan.

Unelmavauvasta + Nyytti 6+0 (tai 6+4)
 
  • Tykkää
Reactions: Punnabis
kummeista ei olla oikein mitään vielä puhuttu mutta itekseni oon miettiny siskoani ja miehen siskoa kummeiksi :) aika näyttää sitten :))

asunto ja auto Asutaan nyt kerrostalo kaksiossa :) ja kai me ainakin hetken tähän mahutaa :) ja kai me mahdutaan meijän farkkuun :)

täällä on iskeny ihan kamala flunssa päälle :( menny pari päivää viltin mutkassa telkkaria katsoen :( pahoinvointi on lisääntyny varsinkin jos ei ole syönny hetkeen, töissä pari kertaa oksu kurkussa joutunu olee :) mutta muuten melkein oireet on hukkunu!!
onko muut huomannu seksihalujen hävinneen ? täällä ainakin alhaalla melko kuivaa vaikka mitä tekis :DD
 
Asunto ja auto, meillä on 78 neliöinen rivarikolmio joka kyllä on ahdas ainakin meille kun on iso koira. Kovasti mulla olis kuume omakotitaloon mutta siinä on niin monta estettä että pakko kai tyytyä tähän. Naapuritkaan ei ole mitkään maailman ihanimmat, keksivät semmosia juttuja etten ois unissakaan semmosta voinu kuvitella.
Auto vaihdettiin 2-ovisesta viistoperästä farmariin kun odotin esikoista. Todettiin että kun kuitenkin liikutaan paljon ja kaukaloa kiikutetaan edestakas niin kovin hankalaa yrittää saada ängettyä kaukaloa niin että vauvalla ei olisi niskat solmussa. Ja tuo koira ei mahdu muuten kun takakonttiin :D

Kummien kanssa tulee ongelmia kun miehellä on 2 veljeä, joista toinen juuri ilmoitti eronneensa kirkosta :D mulla sitten ei ole kun yksi sisko joka ei ole rippikoulua vielä käynyt. Kaverit on tuntunu katoavan jonnekin kun esikoinen syntyi.. Viimeksi sylikummi kysyttiin odotusaikana kun se oli ihan selvä valinta sillon molemmille (miehen vanhempi veli) mutta toinen pyydettiin vasta syntymän jälkeen.

Täällä ne vuodot alko taas uudestaan, reilun vuorokauden olikin poissa. Soitin neuvolaan ja tällä kertaa oli eri ääni kellossa, pääsen tarkistusultraan huomenna! Josta sitten tulikin sellainen fiilis etten haluakaan mennä, pelottaa ihan liikaa että siellä on joku pielessä :(
Onko täällä ketään jolla olisi jollut vuotoja raskauden aikana ja kaikki olisi silti ollut hyvin? piristäviä tarinoita otetaan vastaan

Miina&Pörri 9+2
 
Täällä ollaan tehty jo lähes viikko surutyötä.. käytiin siis 27.12 varhaisultrassa ja sikiötä eikä sykettä löytyny. Tuulimunaa epäili lääkäri ja käski odotella viikon verran. Makasin viime viikon siis sängynpohjalla ja itkin. Tänään oli sitten kontrolli ja ihme tapahtui!! Kaikki olikin juuri niin kuin piti. Siellä rötkötti 12mm mato ja sydän läpätti vimmatusti. Kaavintaan jo olin asennoitunut, mutta elämä voitti <3 En usko että ihminen voi enää onnellisempi olla. Minä itkin, pienen sydän sykki ja lääkäri vain hymyili. Aina on toivoa.

Hanskibanski ja öhkömönkiäinen 8+0
 
A.R
Tulin äkkiä päivittämään neuvola kuulumiset.
Odotin koko käynniltä ehkä vähän liikaa :/ tai niitä sydän ääniä olisin halunnut
kuunnella.
Iso pino luettavaa tarttui mukaan ja lähete labraan.
Nyt sitten odotellaan,että postiin kolahtaa eka ultra aika. noin 4 pitkää viikkoa pitäis kärvistellä!
Neuvola täti oli tosi mukava ja kannustava,ei montaa vuotta meikäläistä vanhempi.

A.R 8+6
 
Hanskibanski Ihania uutisia! <3 Itku tuli kun niitä luin! Onneksi kaikki olikin hyvin.

Itsellä on pelko vallannut mielen täysin. Vatsa pullahti täräyksellä ulos, vaikka viikkoja vasta 6+1. Lähes kaikki tutut siis jo arvanneet, ja piti olla salaisuua :/ Enää viikko niihin raskausviikkoihin, joissa edellinen raskaus päättyi, ja vauva sai siivet selkäänsä. (Toisille se ehkä on sikiö, meille vauva). Yritän olla ajattelematta, mutta jokainen kipu saa kyyneleet silmiin ja mielen valtaa ajatukset tässäkö tämä oli. Päivä kerrallaan, päivä kerrallaan.

Kummit meillä ollur selvillä jo ennen raskautta. Joskus puhuimme että jos vielä vauvan saamme, että pyydämme yhden parhjaan ystäväpariskuntamme. Olemme heidän esikoisensa kummeja myös. Vielä on auki että tuleeko muita vai vaan nämä kaksi.

17.1 ensimmäinen neuvolakäynti <3 Uskalsin sen jo varata

saanasirpukka & masi 6+1
 
POKS 8+0

Laskettu-aika 14.8, neuvola 13.1 ja Np- ultra 23.1

Varhaisultra oli tänään! :)
Ihanaa siellä mini elää, sydän löi kovin :heart: ihana tietää konkreettisesti että minin sydän lyö!
N. 10mm pitkä :) Paino oli laskenut 1kg verran minulla, verenpaine 105/68 ja hb 125.
Pahoinvointia :x
Varsinkin tuo vessanpöntön halailu on valitettavan tuttua! Ja ruokaa menee heikosti koska kaikki tulee ylös. Närästystä on satunnaisesti.
Asunto
165 m2 omakotitalo, rakennettiin 5 vuotta sitten. Tilaa on hyvin vielä tulokkaalle
2 autoa tuo millä mä ajelen on Nissan Qasqhai 2 vuotta sitten ostettiin ja mies ajaa 3 vuotta vanhalla Volvo v60 farmarilla. Ei kaikki ikinä ole kyydissä varsinkaa vanhin lapsi. Ja onhan 2 autoa niin päästään yhdessä. Enää vauvalla tulee olemaan kaukalo, muita turvaistuimia ei olekaan .

Kaikille halit

Vempuli ja Mini 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Hanskibanski Onneksi kaikki oli hyvin. :)

Poppaliini Kyselit aavistuksia kaksosista. Kieltämättä pientä epäilyä minulla oli että voisi olla sellainen tilanne, sillä plussa tuli vahvana 5 päivää ennen oletettujen kuukautisten alkuja ja pahoinvointi on ollut aivan hurjaa esikoiseen verrattuna ja alkoikin jo vkolla 5.

Täällä pahoinvointi vaan jatkuu ja väsymys on jotain sanoinkuvaamatonta. Tänään tuli lisää saikkua sillä töissä on aivan mahdotonta olla.

Kiitos kaikille onnitteluista. Tällä vielä sulatellaan tietoa kaksosista ja pää on aivan sekaisin. :D

Kummeista Mies on asiaa miettinyt ja oltais ehkä ne pari kummia saatu kasaan, mutta nyt pitääkin miettiä lisää :)


Victoria ja toukkaset 8+1
 
unelmavauvasta Minä ainakin kirjotin siitä, että ei voi miehen siskoa pyytää kummiksi kun ei kuulu kirkkoon.. En siis tiennyt että se onnistuu silti. Ajattelin että pappi ei sitä hyväksyisi.. Hyvä sitten jos se on kuitenkin mahdollista. Ja tuosta "ei veljeä/siskoa kummiksi" niin itse ainakin tarkoitin sitä, että en haluaisi niitä saman lapsen kummeiksi pyytää..

Autoista ja asumisesta Meillä siis tällä hetkellä molemmat, omakotitalo (kylläkin vuokralla) ja farmariauto. Molemmista pitäis päästä eroon ennen vauvan tuloa :D Autosta siksi että on ihan p*ska!! Ja kämppä nyt on muuten vaan soveltumaton lapsiperheelle.. Mutta näillä näkyminen kummankaan vaihto ei tule onnistumaan, koska rahapuoli ei anna periksi :/ Jos nyt kuitenkin uudempi auto saataisiin niin se olisi ehdottomasti silti farmarimalli, koska meillä on myls koira jota kuljetetaan aina takaluukussa. Ja asunnoksi käy kyllä rivarikin, jos vaan sellaisen täältä löytäis. Kerrostalo on ehdoton ei molemmille. Itse en ole edes koskaan kerrostalossa asunut. Mulla tarvii olla se oma (riittää vaikka olis pienikin) piha, jossa on edes vähän nurmikkoa :)

Mulle voi merkitä ensimmäisen NEUVOLAN 18.1.2013 :)

Nyt pitää lähteä kauppaan ostamaan uutta seinäkalenteria, kun on niin paljon juttuja joita pitää merkitä ylös ;)
 
Helou pitkästä aikaa! Täällä vaan olla möllötellään. Raskausoireet on edelleen tosi olemattomat, jos en olis nähnyt sydämensykettä varhaisultrassa niin en varmaan uskoisi raskaana olevanikaan :D Oksentanut en oo kertaakaan, huimausta on ollut kyllä senkin edestä.
Huomenna eka neuvola, sen jälkeen pääsis sitten varaamaan ajan nt-ultraan.

Regalo ja Karvamato Einari 9+5
 

Yhteistyössä