*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea neitim :flower:

Onnea ultraan menijöille ja jo käyneille!!!!! :heart:

Mulla oli tänään neuvola ja kaikki ok! Verenpaine taas katossa niinkö tiesinkin, onneks mittailu kotona ja täällä arvot ok. Otin verenpainemittarin mukaan neuvolaan ja katottiin että pitääkö mun oma mittari kutinsa ja hyvin piti. Nyt voi huolettomin mielin mittailla omalla koneella. Kotona arvot on normit 117/78, neuvolassa 150/91 :whistle: Hemoglobiini 127, kumma ku ei oo laskenu oli samana ku eka kerralla. yleensä on näillä viikoilla tarttettu rautaa purkista. Sykkeet hyvät 150. Painoa oli tullu puolessa toista kuukaudessa tasan kilo eli vielä ollaan miinuksella ku alussa tippu kaks kiloa ja nyt on tullu takas kilo :p Kelan paperit sain ja todistuksen raskauden kestosta. Rytmihäiriöiden takia pääsen ekg:hen ja se on pääsiäisen jälkeen..ihan hyvä taas käydä tarkistuttaan se sydänfilmi. Toinen sok.ras koe on vkolla 28 eli toukokuun toka viikko ku se oli..en muista. Pyllystä että joutuu toisen kerran käymään vaikkei mitään vikaa ollu edellisissäkään tuloksissa, mut se on tämä suht korkea bmi :kieh: Seukki neuvola on 29.4. eli tasan kuukauden päästä se onki sitte lääkärineuvola.

Siinäpä tärkeimmät, nyt tekeen pipanoille ruokaa!

jonnuli ja hipsu 22+1

Mulla olis reilun viikon päästä neuvola, sitä odotellessa. Kai nyt sitten jo on alkanut painoa tulemaan, tähän asti ollut laskusuunnassa.. Toivottavasti hb olis joko noussut tai edes pysynyt samassa. Ens viikolla ne soittaa sieltä äippäpoliltakin ja kyselevät noista sokereista, toivottavasti arvot pysyisivät kurissa eikä tarvis niitä ruokapiikkejä alkaa pistämään.

Nyt varmaan tarvii mennä pistämään jotain suusta alas..

neitim onnea synttärisankarille :flower:

Sandeliini onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart:

Ja muille ultraanmenijöille tsempitykset! Tulkaas kertoon sitten kuulumiset :)

Mulla vielä tämä loppupäivä + kaks kokonaista päivää, ja sitte torstaina aamulla onki ultra, jeee!! Vihdoinki se on jo näin lähellä!

Mä odotan ehkä vähä turhanki innoissani et saatais tietää sukupuoli ultrassa.. :ashamed: Jotenkin se vaan olis niin ihana tietää, tavallaan tulis konkreettisemmaks se pieni ihminen tuolla masun sisällä.. :heart:

Täällä kans flunssassa ties monettako päivää.. ekaksi tuli poika kuumeeseen ja flunssaan, onneksi kuumetta ei enää ole mutta tosi kova yskä pienellä on :/ Itellä on kauheen raskas ja tukkoinen olo, keuhkoputkea kutittaa ja kurkku on kipeä. Niistää saa varmaan 5 litraa päivässä.. :snotty: :headwall:

Paranemista muillekin sairastelijoille! :hug:

Niin, tänään POKS puoliväli!! :D

mmiilia ja hubbis 20+0

Onnea Sandeliinille :heart:

No niin, rakenneultrasta on nyt sit selvitty! Tyly mieslääkäri oli kyllä. Jäi jotenkin hiukan paha mieli siitä. Ei meinannut ensin edes sukupuolta kertoa. Tokaisi vaan: "Tuossa se nyt sit näkyy, vaikkei sitä täällä kuulu selvittää. Ja on ehkä parempi ettei sitä tiedäkään." Kertoi kyllä sitten lopuksi että terve tyttö on tulossa :) Eli tyttöolo varmistui! neitim: Saa vaihtaa tyttöolon tyttölupaukseksi Laskettuaika piti paikkansa ja kaikki näytti muutenkin hyvältä. Plikka heilui kuin mikäkin heinämies :D Kädet ja jalat heiluivat koko ajan aivan suunnattomasti. Se olikin ainut asia mille lääkäri vähän hymähti :)

mmiilia mahtava masu sulla :heart:

Onnea ultrakuulumisista ja sukupuolilupauksista :heart:
Rakenne ultra vaan tuo todellisemmaksi vauvan odotuksen.

Mulla on joku ihme päivä menossa, kaikki ahdistaa ja itkettää. Oon jo menettänyt toivon suurinpiirtein kaikkeen ja kaikki on paskaa. Olen työntänyt suurimman osan kavereista ympäriltäni ihan sen takia että en vaan jaksa enään olla se ainut joka pitää yhteyttä tai yrittää olla ystävä. Mies on ainut kenelle puhua....Tätäkö tää aikuisen elämä oikeasti on?
Perhe kasvaa ja ystävät katoaa :'(

Heipsan!
Neuvolassa oli kaikki hyvin muuten paitsi että supistuksista kerroin ja terveydenhoitajan kokeillessa kohtua, sanoi että kohtu alkaa heti supisteleen ja teki kipeää. Riskit enneaikaiselle synnytykselle kuulemma on olemassa ja nyt fyysinen rasitus kielletty. Lääkäri muutaman viikon päässtä sitte jossa katotaan tuo alakerran tilanne. Työharjoitteluun ei kuulemma ole mitään asiaa.. mulla ku olis alkanu vuodeosastoharjoittelu huhtikuun viimisellä viikolla. Eli nyt on sitte viel neljä viikkoo koulua ja sitte jään ensin sairaslomalle ja sitte äitiyslomalle. Ajattelin myös aloittaa tuon äitiysloman varhennettuna 50 päivää ennen. Sydänäänet kuului hyvin ja ihana oli niitä kuunnella. Vauva kyl potkii nykyään jatkuvasti niin kovaa et koko maha heiluu et ei ole kyl huolta enää niin paljon..
Neuvolasta sain Kelan laput ja niitä tässä oon täytelly, vaikeita täyttää ja hermot meinaa mennä. Me siis otetaan äitiyspakkaus äitiysavustuksena.
Onnea hyvistä ultrakuulumisista :) ja peukut on täällä pystyssä ultraan lähiaikoina menijöille!!!
Matildalle :hug: täällä samanlaisia tuntemuksia ajoittain myös...

Jonetta ja poju 22+1

matilda :hug: mulla ihan samanlaisia ajatuksia, ahdistaa vaan ihan törkeen lujaa kaikki. Onneks sä ees miehelle puhut, mä en yleensä jaksa ees puhua kenellekään, pyöritän vaan pikku päässäni kaikkia asioita joka todennäköisesti vaan lisää ahdistusta, mut ku ei vaan osaa koota ajatuksia sanoiks ja purkaa niitä jollekin. Mua ahdistaa kaikki tulevaisuus tai kun on niin moni asia keskeneräinen niin tuntuu ettei sit ees jaksa enää saattaa niitä loppuun ku ei vaan mikään edisty. Pienetkin vastoinkäymiset kaataa maailmaa ihan täysin..
mut kai tää tästä joskus helpottaa... hope so.. tietyl tapaa pelottaa et tulee samanlainen masis ku tokan aikaan vaikka olo on kuitenki vahvempi, mut ku ei noita oikein osaa aina ennakoida..
onks täällä muuten ketään kuka kärsiny synnytyksen jälkeisestä masennuksesta?

Pikkumökö :wave: Täällä ollaan kärsitty esikoiselta synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja pelko siitä et se toistuu on suuri, vaikka ei sellasta oloo viel ainakaan oo ollu. Mut eipä se viimekskään raskausaikana alkanu vaan vasta vauvan synnyttyä. :( Onneks mul on neuvolassa ihana terveydenhoitaja jolle oon jo nyt puhunu tästä asiasta ja puhutaan neuvolassa joka kerta millanen mun olo on.. et apua saa heti sitte jos siltä alkaa tuntuun!

onnea neitim synttäreiden johdosta ja muille onnea ultra kuulumisien johdosta :hug:

sitten vali-vali. Aamulla töissä hikoilin ihan törkeesti, mulla oli hiuksetkin niskasta ihan märät!! ja en ees tehny mitään rasittavaa :ashamed: Sitten alkoi paleleen ja on ollut jotenki voipunut olo. Iltapäivästä kuvioon tuli mukaan päänsärky ja vatsa on jotenkin väsyneen oloinen.. huoh. Ja minä mietin että jaksanko mennä huomenna töihin ja jos en niin valitanko voinnista neuvolaan vai työterveyshuoltoon |O Nytkin makaan vain sohvalla. "Hauskaa" olis vain jäädä saikulle jollain raskaus koodilla kun kukaan ei töissä raskaudesta edes tiedä...

Väsähtäny Upsy ja veikka19+2

Kiitos kiitos !

Onnea ultrassa olleille ja poika sekä tyttö lupauksista ! :)

Onko Me9jaBonus Kaikki ok ultrassa ?

Meillä käytiin 1v:n kanssa lääkärissä ja selvisi kiukulle ja huudolle syy ... Molemminpuolinen korvatulehdus (johtuu pitkittyneestä sairastelusta) ja keuhkoissa rahinaa sekä vinkunaa ...
Saatiin antibioottikuuri , kortisonitabletteja pariksi päiväksi ja venttolinea avaamaan hengitysteitä 2 suihkausta 6-8 kertaa päivässä !!!! Olinkin antanut tuota isosiskon venttolinea neidille muutaman kerran , jotta saisi nuo yskänkohtaukset helpottamaan ja lääkäri sanoikin , että ihan oikeaa lääkettä olin antanut , mutta enemmänkin olisi saanut antaa ! Sanoinkin että kun omin luvin annoin , niin en uskaltanut antaa sen enempää .mutta 1-2 kertaa päivässä annoin . Mutta olin sentään oikeaa lääkettä antanut !
Nyt sitten saikin kunnon lääkitykset kerralla ja maitohappobakteerit päälle ja jo on yskäkin helpottanut !!!!

neitim

neitim onneksi syy löytyi ja saat pikkuisen pian terveeksi. =)

Onnea ultrassa käyneille :heart: :flower:

Pikkumökö Mä oon kärsinyt aika vaikeesta masennuksesta, joka kesti vuosia ja todennäköisesti se alkoi jo esikoisen syntymän jälkeen, mutta en sitte tunnistanut sitä ja en asiasta kellekään koskaan mitään sanonut, että pahalta tuntuu, niin räjähti sitte myöhemmin käsiin koko homma ja siksi varmaan toipuminenkin kesti pitkään.
Kyllä mua välillä pelottaa kovasti, että jos uusii, mutta oon ehkä nyt paremmin oppinut puhumaan ees tuolle miehelle mun oloista ja mulla kans neuvolatäti tietää koko mun historian ja hänen kanssaan on myös helppo puhua.

Katjuska ja sintti 20+2 :heart:

Onnea neitim synttäreiden johdosta ja ultrassa käyneille myös hyvistä kuulumisista! :flower:

Huomena ois neuvola ja poksumispäivä :)

Eipä nyt jaksa muuta kirjotella ku pää kipeä,joten huomiseen.

sirri81 ja typy 21+6.

täällä kanssa yksi kuka kärsi synnytyksen jälkeisestä masennuksesta ja joka alkoi jo viimesellä raskauskuulla :wave:

täällä kanssa pelko että toistuu, mun masennus oli aika syvä ja vaikea :'(

onnea hyvistä ultakuulumisista :heart:

neitim: onskut ja paranemisia

mmiilia: magee massu

Onskuja ultrassa käyneille ja oman rakkaan nähneille (myös kurjan sedän kohdanneille)

jaksaminen/kaveeraaminen/yms jne
Mä en vaan jaksa töiden/koulupäivän jälkeen lähtee viettään minkäänlaista sosiaalista elämää kodin ulkopuolelle, Hyvä kun aina jaksaa ees kotona... :ashamed: Tuntuu, etten oo pitänyt yhteyttä kehenkään, ikuisuuksiin.. Osa ymmärtää ja osa varmaan haipuu pois. Ne on todennäköisimmin niitä uusimpia tuttavuuksia ja vielä perheettömiä.. "Onneks" on FB. Siellä voi aina "tykätä" ja kommentoida ja olla olemassa sillä lailla...

masisfiiliksistä
: Elo on ollut aika todella hektistä ja kaikenlaisia kuormittavia ja kurjiakin juttuja on kohdalle osunut, vähän liikaakin, viime vuosien aikana. Tää salamavauvatulokas pisti omalla laillaan pakkaa sekasin ja kävin juttelemassa muutaman kerran psykepuolen sh:n (tmv) kanssa omalla terkkarilla. Mitään syväluotausta ei aloitettu/tehty, mutta sai purkaa ja jäsennellä ajatuksia, pohtia tulevaa ja omia tuntoja, suunitelmia jne.
Syy miks pyysin ja pääsin oli, että pelkäsin oman jaksamisen loppuvan ennenku sen oikeesti pitää riittää taas todenteolla.. Tykkäsin.

neuvolassa tänään

verenpaineet 122/78
pissa puhdas
hemppaa ei otettu
sf 19cm
sykkeet 138-166 joutu ettiin aikansa ja ne löyty parhaiten, ku makasin kyljelläni.. Jostain suoliluun (?) tietämiltä..ihmeellisestä paikasta kuitenkin kuulemma.
Tiukkaan tykytti ja tippahan siinä linssiin taas tuli. Hiljaiseloo kun oli pitänyt viikonlopun.. (onkohan silläkin ollut rankka viikko? ;D) No tänään se on sit myllännyt ihan kunnolla.. :heart:
Junamaista hakkuuta kuulu ja isi oli, että tietty, kun on poika tilattu.. :D
Mies tuli siis mukaan ja jatkettiin siitä yhtä matkaa omiin hommiimme.

Me 19+2

Onnittelut Sandeliini ja Sannuli :flower: ja olikos vielä muitakin... heille myös :)
Miten Me9jaBonus?

mmiilia hieno massu :)

Tänne ei kummempia. Pojan kanssa ollaan kaksin, mies reissuhommissa. Saa ihan rauhassa vallata sohvannurkan ja kaukosäätimen... aah :D

MiljaK ja napero 20+1

Uusimmat

Yhteistyössä