*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Loppuun elokuuta menee, mutta kuitenkin elokuun puolella. Meillä kakkonen syntyi 22 päivä elokuuta =). Saapi nähdä kuinka lähelle satutaan kolmosen kanssa.

No toivon mukaan ei ihan samalle päivälle. Että olisi kuitenkin kummallakin oma juhlapäivänsä :).

Mikä kumma tässä on. Kahden ensimäisen kanssa ei ollut minkäänlaista huolta. Mutta nyt tän kolmannen kanssa nuo ultrat kammostuttaa. Nt ultrassa ei ollut mitään. Aivojen perhoskuva näkyi ihan selvästi jne.

Nyt on sitten rakenneultra 14 päivä. Ja taas hiipii pelko mieleen, mitäs jos sieltä löytyykin jotain poikkeavaa.

Raskaus on kuitenkin edennyt normaalisti. Liikeitä tuntuu joskaan ei säännöllisesti vielä. Etuistukka ensimäistä kertaa. Joten vaimentaa liikkeitä. Sydän äänet kuuluu komeasti. Kotiinkin osti angel sounds doplerin. No ei oikeastaan pelota edes kohtukuolema. Mutta mieli nyt tekee tepposia noiden ultrien kanssa.

Esikon ja kakkosen kanssa meillä oli vain yksi ultra.

Taas kysymys teille, joilla on jo lapsia: Lauloitteko vauvalle jo hänen ollessa kohdussa ja huomaisitteko yhteyttä syntymän jälkeen tiettyihin lauluihin?

Monet lähteet todistaisi, että vauva reagoi/rauhoittuu lauluihin, jota hänelle on jo sikiöaikana laulettu. Olisi kiva tietää kuinka moni on huomannut tämän yhteyden? :) Pitääkö tässä rueta pikku hiljaa muistelemaan vaikka lastenlauluja ja totuttaa vauva äidin karmeaan lauluääneen... :D

Edda Esikoiselle en laulanut sen masussa ollessa mutta kun syntyi niin siitäkin edestä lauloin :D

Nyt tämä toinen kuulee väkisinkin kun lauletaan esikoisen kanssa melkein joka ilta lauluja ennen nukkumaan menoa,että en tiedä miten sitten reagoi kun lauleskelee hälle syntymän jälkeen :) Niihän sitä sanotaan,että pitäs laulaa ja jopa lukea ääneen masussa olevalle vauvalle <3

sirri81

Tänään tulee täyteen tasan 20 viikkoa orotusta. :heart:

Täällä ihanan rauhallista nuorin nukkuu ja isompi on hakemassa isän kanssa traktorin peräkärryjä, että saaraan ruveta nakkeleen vintistä tavaroita pois. Saa sitten ruveta rakentaan. :)

Kukas kyseli vaunulan vaunuista? No kuitenkin paljon ainakin täällä niitä näkyy (onhan liike lähellä.) ja mun kaverilla on sellaset ja tykännyt on. Korkeus erosta en tiedä kuinka se on.
Siellä myös sitteri joka saman tyylinen, kuin babybjörnin halvemmalla vaan. Ite kans ettinyt saman tyylistä, mutta ei halua maksaa ittiänsä kipiäksi. Tuo sitten osui
silmään....tässä linkkiä. http://vaunula.fi/ora_babysitter_formula.htm

Meillä tuo vanhin poika syntynyt 31.8, että kaks elokuista sitten perheessä. Rupesin mielen kiinnolla kattoon horoskooppia, että jos tulokas tulee yhtään oikiaan aikaan niin tulee leijona ja tuo vanhin on neitsyt.
Mulla kans siitä "pelko" etten nää, kun tuo esikoonen aloittaa koulun. Mutta ei saa ruveta murehtimaan sitä.

Vanhin on syntynyt 37+1 kiireellisellä sektiolla raskausmyrkytyksen takia. Kakkonen on syntynyt 40+1 käynnistyksellä, kun oli ollut jo monta aikaa kipeitä supistuksia jotka aina loppui päiväksi ja yöt kiusas. Ilokaasulla menin tosi pitkään ja sitten epiduaraali. Ponnistus vaihe oli 18 minuuttia. Koko kesto on n. 9.30 tuntia. Sen ainoastaan muista pahalla, kun koko tuon yhreksän tuntia piti maata sängys, kun vauvaa tarkkailtiin. Hyvä asian takia olin sänkyyn köytettynä, mutta nyt toivon, ettei tarvi käynnistellä tai leikata. Vaikka kummastakaan ei oo pahaa sanomista. Leikkausestakin toivuin tosi hyvin. HB laski ekan aikana 72 ja toisen aikana 83. Tyhmänä sitten en ottanut lisäverta kummallakaan, kun oon niin piikki vastainen, etten halunnut ylimääräisiä piikkejä. Jos nyt laskee noin paljon niin otan suosiolla, niin nousee yleiskunto nopiempaa.

Voikun on sama pää kesät talvet.....en muista mitä ootte kirjoittelleet. Tälläkin hetkellä mulla on mun uuret ja ainoat äitiyshousut millä kehtais ihmisten ilmoille lähtiä karoksis. Sen muistan, että pesuun oon laittanut. Mutta vastaan vaan ei oo tullu. :kieh: :laugh:

Kuinkas teillä tuo hellytelly puoli? Musta tuntuu, että itellä on jopa on aikoja jo että tekee mieli. Tähän asti menty, niin ettei yhtään huvita. Miehen onneksi parempaan suuntaan menos. :laugh: :heart:

Perjantaina töis kans supisteli ja lujaa. Nyt sitten pelotta, kun jo kolmas tulos saako nuo ei kipiät supistukset alapääs jotain aikaiseksi. Pitää soitella neuvolaan jos rupiaa usiammin tuleen.

Tuohon laulu asiaan en osaa sanoa mitään. Mä laulelen pitkin päivää kaikenlaisia lauluja. Ostin kans sen bolan ja nyt heiluu tuos vattan päällä ja nuorimmaanen tulee välillä anna mäkin kuuntelen ja sitten sille pitää helisyttää. :heart: Mulla kans tää bola on aivan uus tuttavuus.
Elli Ja Öttis 20+0 :heart:

Esikoisen synnytys oli kyllä kaikkea muuta kuin synnytys videoiden mukaista..vedet menivät perjantai-lauantaina yönä sairaalassa jonne piti mennä korkeiden verenpaineiden / 184/109) takia. Loppuraskaudessa seurailin 2krt/pv paineita korkeuden vuoksi mutta kun kohosivat nuin korkeelle menin sitten päivystykseen jonne sitten odotellessa vedet meni. Tyttö syntyi lauantai iltana. Epiduraali, kohdunkaulan puudute ja aqua-rakkulat olivat kivulievityksenä, ja toista kertaa en kyllä rakkuloita ota!! lisäksi alku vaiheessa olivat vyöhykenapit, joista en kokenut olevan mitään hyötyä kohdallani. Häntäluu murtui ponnistusvaiheessa,jonka vuoksi ponnistamisesta ei tullut oikeen mitään, imukupilla neiti sitten tuli maailmaan. Seuraavana yönä menetin 1,5 litraa verta kun kohtu ei ollutkaan supistunut kunnolla. Yleensä tää vaiva on uudelleen synnyttäjillä, ja niimpä terkkari totesi että seuraavassa synnytyksessä kannattaa siitä mainita (taidan pyytää tripla annoksen supistavaa lääkettä tällä kertaa :laugh: )

Elli täällä alkaa himot palailemaan mutta miehelle käy päinvastoin, se oli alussa ja mulla oli sillon nollassa |O

Meillä on halppis yhdistelmät ja muuta vikaa en ole niistä huomannut kuin sen että ovat aika matalat, no ei se mua niinkään vaivaa sillä oln ite vain noin 164cm pitkä mut tuo mies on lähemmäs 190cm niin se sanoo että ovat aika kettumaiset työnnettävät :/ Jospa ne Britaxit sais nyt hankittua, tai siis miehen pään niihin käännettyä :whistle:

Laulamiset,en mä nyt suorastaan masulle laula :whistle: Mutta kuuleehan tää asukki kun satuja luetaan ja laulellaan isompien kanssa :D
Ehkä ekaa oottaessa onkin hyvä "laulaa masulle",kun ei niitä muuten kuule,ymmärsitte varmaan mitä tarkoitin :D

Ääh,mä oon kyllä ihan tulisilla hiilillä huomisen ultran takia.
Mitä enemmän mä näitä lapsia oon saanut,sitä enempi oon jännittänyt.
Kai se on se ajatus että yhäkö kaikki voi mennä nappiinsa :ashamed:

Me9jaBonus Onnea sinne ultraan :hug:.

Kaipa se sama sitten kalvaa täälläkin tuolla pääkopassa. Kun kahden kanssa on mennyt niin mainiosti. Terveenä syntyneitä helppoja vauvoja olivat. Eivätkä ole edes sairastelleetkaan nimiksikään. No huoh... Kunhan sitä nyt vielä muutaman viikon malttaa niin sittenhän sen kuulee onko kaikki niinku pitääkin :). Pitäs vaan sulkea koko ajatus mielestä. Kun ei kerta ole sillain tarvetta olla huolissaan.

Elli Noista himoista. Oon huomannut, että mieli tekee enempi ja vähempi. Vaikka aiemmin olin aikasta haluton ihminen. Nyt kyllä tekee mieli. No kaipa se isäntä on vaan tyytyväinen. Meillä vaan ei isännän kanssa nuo aikataulut oo parhaat mahdolliset. Kun lähtee iltapäivästä töihin ja tulee vasta aamuyöstä kotia :laugh:. Ja kakkonen muksuista on tietty kotona. Niin ei pääse touhuilee päivästäkään. Yöllä oon taasen niin väsy, ettei oo nuo petipuuhat ekana mielessä.

jaahas joko tää paras , keskiaika meni ??? viikosta n. 16-17 on ollut hyvä olla ja nyt kun viikkoja on 21+1 niin johan niitä vaivoja alkaa tulemaan .... lonkkia alkaa särkemään ja noi alaselkäsäryt :'( ,supistelut ovat loppuneet , mutta tilalle on tullut noi repivät järkyttävät jalat alta vievät kivut , eli alhaalle tohon nivusten tuntumaan , hieman ylöspäin tulee kauhea kipu joka tuntuu siltä kuin viillettäisiin puukolla edestakas ja tänäänkin tuli tuollainen kipukohtaus eikä meinannut millään mennä ohi ... kesti 10 min !

Asia mitä olen myös miettinyt on tuo lonkkitukeva ja selkäsärkyjä pienentävä lonkkavyö , minkä voi saada lainaksi neuvolasta ... 2 ekassa ei ollut ja 2 viimeisimmässä on ollut tukena lähes viimeisille viikoille asti ... 2 viimeisintä synnytystä tosiaan kestäneet 3 vrk suppareilla ... Voisiko tuo lonkkavyö estää lapsen laskeutumista kunnolla kanavaan ja pidentää tuota synnytystä , siis ettei paikat aukea niin helposti ???? Onko muilla kokemusta tuosta lonkkavyöstä ??? muuten on ollut kyllä hyvä apu alaselkäkipuihin ja noihin lonkkakipuihin ...

neitim

:heart: 22+0 :heart:

Muksaa Palmusunnuntaita! Viikonloput on nykyään niin ihania ku ei töihinlähtö huolia, ois ollu tänäänkin kamala keli jakaa postia ku lunta on tullu puol metriä :/ Ollaan vaan naatiskeltu rauhallisista aamuista, tehty hyvät aamupalat ja ulkoiltu lumikolan kanssa. Päivällä käytettiin tytöt virpomisreissulla mummuloissa. Masussa vilskataan ahkeraan ja täpinöissäni mietin josko soittasin ajan sinne merioulun neuvolaan :whistle: Isäntäkin jäi miettimään ajatusta, jeah!!

Oon päättäny olla ottamatta äitiyspakkausta, laitan senkin rahan vaunuihin kun ukkelikin suostu että laitetaan uudemmat, kuiten käytetyt pari vuotta vanhat jos hyvät löytyy, jippii!
Eilen kävin MLL:n kirpparilla ja löysin ihania pikkuvaatteita, vihreetä, oranssia ym. neutraalia. Löysin myös pikkupiian hoitoalustan 4 eurolla, ihan uuden veronen. Imetystyynyn ostin myös kirpparilta, ei oo koskaan ollu ja aina oon kaivannu, luulen että on apua loppuajasta nukkumisasennonkin kanssa ;) Ja tänään jo pesin ekat pikkuvaatteet :heart: Hommata täytys niitten vaunujen lisäksi vielä pinnasänky. Gracon turvakaukalo telakalla on olemassa, ystävällä lainassa. Sitterin sain naapurilta, ihan uuden veronen sekin.

Juups, huomenna neuvolaan panikoimaan verenpaineen kans..hitto ku mua hirvittää aina se mittaus..sen takia se nouseekin aina pilviin..kotona ihan normilukemat |O

jonnuli kera hyppivän hipsun 22+0

Olen kyllä koittanut lukea tarkkaan kaikkien jutut mutta mun silmään ei osunut että kellään olisi kokemuksia pudendaalipuudutuksesta...?

Haluja löytyy, varmaan joku luonnon keksimä juttu, että tässä vaiheessa tekee kovasti mieli kun loppusallaan ei todellakaan tee eikä aivan äkkiä synnytyksen jälkeen :D

Hei pitkästä aikaa!

En edes muista millon oon kirjotellut, mutta lukemassa oon kyllä käynyt päivittäin. Tuntuu, että siinä vaiheessa, kun lukemisen jälkeen pitäis ite kommentoida, niin ei olekaan enää aikaa istua koneella. Ei mun elämän kyllä pitäis vielä olla niin hektistä.

Synnytyksestä: Mulla käynnisteltiin lasketun ajan tienoilla (oli raskausmyrkytysoireita) ja esikoinen synty päivän yli lasketun ajan. Synnytys kesti kuus tuntia ja varsinainen ponnistusvaihe, joka ylös merkattiin kuus minuuttia. En vieläkään ymmärrä, miten oon saanu pojan pukattua ulos, kun mielestäni en osannut yhtään. Oli vain kiire, kun sydänäänet laski. Kätilö avitti vähän välilihan leikkaamisella. Asia, jota pyrin välttämään tulevan synnytyksen kohdalla.

Puudutteista: sain epiduraalin, jonka laiton jälkeen kätilö totesi, että olisi pitänyt laittaa spinaali, koska olin jo reippaammin auki. No kivut kyllä loittoni tuolla epiduraalilla, mutta ehkä se vaikutti sitten ponnistamiseen, jotenkin hankalasti.

Vasta pääsiäisen jälkeen ois ultra. Mulla on tyttöolo (voi lisätä listaan), mutta saas nähä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: Tännehän oli aika paljon poikia tulossa, jos oikein muistan.

Arvatkaa kuka ei oo nukkunut yhtään yöllä?????? |O
Miten ihmeessä yksi ihminen voi,yhtä hilskutin ultraa,jännittää näin :headwall:

Mulla ei oo kyllä nyt mitään fiiliksiä,onko tyttö vai poika,eilen sain hermoilullani vauvankin olemaan ihan hiljainen,eikä potkuja sadellut ennen aamyön tunteja.... :ashamed:
Ja mulla vielä piinaavat 6 h odottelua ennen ultaa,aamu ajan olisin mieluusti ottanut,muttei mies olis sitten päässyt mukaan :(

uh,täytyy lähteä liikkeelle,odottavan aika on tuskallisen pitkä :kieh: Mä kyllä illalla varmaan nauran itselleni :laugh:

Yhteistyössä