*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla arpia tuli lähinnä ekasta, ja myös muualle ku mahaaan, näkyy siis edelleen enkä sen vuoks oo pahemmin tässä jaksanu siitä asiasta stressata.. mut se mistä nyt stressaan on vaatteet! ahistaa ihan törkeesti ku alkanu kiristää ja puristaa kaikki, enkä tykkää yhtään pukeutuu sellasiin vaatteisiin jotka ei tunnu hyvältä, varmaan painoo tullu useempi kilo edellisen neuvolan jälkeen kerta kaikki alkaa persestäkin kiristää :/ tahon kyl mennä yksin ens neuvolaan kuulemaan tuomion, en taho ylimääräsiä ihmisiä mukaan. tähän asti menty omilla vaatteilla ja asenne oli se et koko raskauden ne mahtuu..saas nähdä :( mulla siis selkee poika maha, et vaik maha on ISO- omat vaatteet mahtuu päälle ku housut jää hyvin tohon mahan alle. no ei tokastakaan kyl ihan loppuun asti vissiin mahtunu.. ja ei ollu kyl monet housut jotka mahtu mut mut.. jotenki tää nyt vaan ahdistaa niin lujaa :headwall:
ja ku käytiin poitsun neuvolassa ni se täti sit myös kyseli tulevasta vauvasta, sanoin vaan et ahistaa et maha kasvaa näin hirveesti ni vastaus -'kyllähän sun pitäs tietää et se kasvaa ku jo kolmatta teet' no kai mä nyt helvetti tiedän, en mä sillä mut jos ahistaa ni ahistaa! ja luulis et ois reagoinu vähä eritavalla ku kuitenki tietää osittain siitä masennus/ahdistuskaudesta joka tokan aikaan oli, mut tosta lauseesta vois saada sen kuvan et mikään minkä on jo kokenut ei voi järkyttää -eli esim. mä en vois enää kärsii synnytyspeloista ku oon jo kahesti synnyttäny :| mut se nyt muutenki on mitä on.. on tököillä sanomisillaan saanu jopa mut useemman kerran hiljaseks :( kaikkein oudointa et koskaan kummassakaan lapsessa tai niiden kasvatuksessa ei oo ollu mitään vikaa mut silti mun mielestä ei oo ikinä kiva mennä sinne eikä koskaan jää hyvä fiilis ku siellä on käyny.

pikkumökö+elmo viikot vähä hakusessa...

onskut kivoista ultrakuulumisista ja paranemisia sairastupiin :wave: :hug:

Kivunlievityksistä
esikoisesta olin ammeessa ja aukes vauhdilla, vesi oli mun mielestä vaan turhan kuumaa siihen puuhaan.. ;) Kakkosesta en ammeeseen päässyt ja oonkin jo kerran kirjoitelut, että mies muisteli sen olleen se joku pöpö, mistä täällä oli kans jo puhetta, mutta saattaapi olla, etten pääsy siks ku vedet oli menny

Ekan synnytin periaatteessa ilokaasulla, kun kohdunkaulaa ei ollut jäljellä kun alle sentti, kun se puudutus vielä laitettiin. Vähän oli jouduttu tsemppaan suppareita tipan avulla.
Ilokaasu ahdistava kokemus. Se muovitötsä naamalla meinaan. En mä mitn auvoisaa oloa siitä saanut. Toisaalta, en tiedä mimmonen olo olis ollut ilman sitä..

Kakkosen kans tukeuduin kohdunkaulapuudutukseen. Ja hyvin meni. Oltiin sairaalass jotain kolmisen tuntia ja tutkimusten ja eka puudutuksen jälkeen pelailtiin korttia. Sit rupes tuntuun jo supparit kovemmilta ja pyysin toista kierrosta. Sitä ei annettu, vaan alettiin synnyttään... :D

Kohdunkaulapuudutus on siis toivelistalla taas.
Epiduraalia EN halua, mulla on vaan niin kovat ennakkoluulot sitä kohtaan. Ekan aikoihin se olis sitonut sänkyyn, ei kai enää..(?)
Mutta Kukaan ei ronki enää ikinä mun selkää (otettu selkäydinnestettä, hyi hjälvete!!)
Spinaali menee sit siinä myös
Aquarakkuloista oon kuullut sen verran kurjia, ettei taida olla mun juttu...
Tohon TENSsiin täytyykin nyt (kohta/joskus) perehtyä.

toiveikkaana (ja tyhmänä) luulee, että kun viimeks oli helppo, niin nyt tulis taas... :ashamed: :D

Me 19+0 POKS ja POKS :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sirri81:
Rebesca tai joku joka tietää,että miten saan ton Lilypien näkyviin oman tekstin loppuun??? :)

Klikkaat omaa lilypie kuvaa. Valitset kopio kuvan osoite. Tänne saat sen liitetyksi klikkaamalla tuota "maisemakuvaa" tuolta missä on B i code jne. Se antaa siulle
tulee sitten siihen loppuun.

HRHTp2.png

Toivon mukaan onnistuin selittämään silleen että ymmärrät :)

Mä sain ilokaasua muistaakseni sellaisen pillin kautta enkä maskin kautta. Siitä pillistä oli mun mielestä hyvä ottaa ilokaasua ja se tuntu tehoavankin.

Näin muuten viime yönä unta synnytyksestä.. ihan ihme uni.

Kauheet määrät tänne tulee hetkessä tekstiä. Täällä alkaa taas elämä voittamaan =) jei! Oli kyllä hirveitä mitä olen ikinä kokenut!

Kivun lievityksistä ootte puhuneet... Mä aion kans ottaa kaikki mitä irti lähtee. Pelkään meinään tuota synnytystä aika tavalla... Tosta selkäydin puudutuksesta en oo varma, että saanko sitä ku mulla on tatuointi alaselässä. Sellainen vaan missä on ääriviivat eikä oo juur väritetty. Onko kellään kokemusta, että saako sitä tauoinnin kanssa vai ei?
Mä oon lähes tulkoon "hysteerinen noiden arpien kanssa :D Oon aina ollu kova rasvaileen itteeni ja nyt sit vielä enemmän! Tilasin bebelanelta
http://www.bebelane.com/category/10/mamamio-ihonhoito-super-aideille
rasvaa rintoihin, raskausarpiin ja sit vielä sellasta öljyä :D Muutaman kerran viikossa kuorin ihon ja öljyän... Eihän nää mitään auta jos niitä on tullakseen mutta kaikkensa pitää yrittää :laugh:
Tykkään muutenkin tilata tuolta bebelanelta vaatteita. Tilasin sieltä myös tuon "vihkihameeni".

n11na ja urho kepponen 21+1

Tuli sitten haettua 2tunnin ajomatkoin suuntaan ja takas tuplarattaat turusta :)

http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=1695

tuollaiset ostin ja käytettyinä niin tuli hieman halvemmiksi ja olivat kuin uudet , toki tuli isot bensakulut päälle , mutta jäin siltikin lähes 100e voitolle (siis sain halvemmalla kun uudet) ja noita kävin koittamassa ensin muksumassissa ja tykästyin eikä hintakaan ollut paha !
tossa kuvassa ne kyllä näyttää hieman hassuilta ja tönköiltä ....

neitim

n11na Mulla on kans alaselässä tatuointi, niitten kahen kuopan välissä jotka selässä on. Aiankin tuo spinaali laitetaan melkeempä keskelle selkää, ehkä hieman alemmas, mutta ei siis kuitenkaan ihan alas :)

Raskausarpia ei oo vielä tullu, vaikka esikosta oli jo näillä viikoilla muutama tullu. Vissiin niin hyvin tuo maha esikoisesta venyny :laugh: Ja niitä tosiaan tuli paljon. Tais tulla jonkinverran myös reisiin. Tisseihin tuli muutama arpi sillon ku maito nousi.

Marlin ja papu 21+4

Duha dedä täällä iltalukemisia katsomassa :snotty:

Kivat tuplat oli neitim löytänyt!

Mulla on edelliseltä parivaljakolta olemassa Jane-merkkiset tuplat,perkkäin istuttavat.Vähällä käytöllä olivat viimeksi,tuskin nytkään kamalasti tarvetta,mutta pidetään nyt varuilta tallella...

2 yötä ultraan ja en meinaa pysyä nahoissani.
Katselin tuolta faktalta noita riskisynnytyksiä(eipä kyllä niitä pitäis katsoa)ja kovin toivon että meidän vauvalla kaikki ok....

Neitim,no ei saa ei :D Mutta sieltä tulee päivittäin synnytysohjelmia.... :whistle: Osa näitä riskitapauksia,mutta paljon muutakin.

Se on jännä miten amerikassa jakaantuu kätilön hoitama tai sairaalassa hoidettu synnytys.
Kätilön avustuksella ollaan ammeessa ja sairaalassa kaikissa piuhoissa ja lääkkeissä ja maataan pedissä,leikataan usein.... :o

Hei!

Mä olen kans kattonu noita riskisynnytys sekä synnytysohjelmia. Välissä tekee aika pahaa mutta en mä silti ajattele,että vauvalla ei ois kaikki hyvin masussa :)
Mies ihmettelee,että miten voin kattoa niitä ohjelmia ja se ei pysty kattomaan ite tai lentää laatta :D Kun sielä on niitä tapauksia,että vauvalla on suolet pihalla syntyessään :( Anteeksi nyt jos jollaki tulee tästä tekstistä nyt pahaolo!!! Ei ole tarkotus.

Mut eipä puhuta enää niistä :) Täälä vauva on kyl tosi rauhallinen masussa,yöllä se jotenki tuola muljahti jännään asentoon,tuntu niinku ois ollu sielä peppu pystyssä ja ku kokeili kädellä niin kauhee patti tuntu tossa navan kohdalla,oli itellä vähän tukala olla siinä mutta sitten se laskeutu ku silittelin sitä :) Hih.

Ostin eilen kirpputorilta 3kpl bodya ja housut tytölle :heart: Vaikka en oikein vielä uskokkaan,että sielä tyttö on. Hirveesti en uskalla ostella ku esikoisella on paljon sellasta vaatetta mikä sopii myös typylle niin ei tartte ainakaan niitä ihan pieniä ostella.

Ja sitä siirryttiin kesäaikaan viime yönä :)

Sirri81

nhYpp2.png

Juu en mäkään niitä ohjelmia katsoessa mieti joka kerta onko vauvalla kaikki ok,nyt vaan mietin lähinnä lähestyvää ultraa.Mies vieressä sanoo ettei pysty niitä katsomaan,voi olla edessä itsellä joku kerta :o Mutta kaikki on mahdollista toki.
Mut en mä osaa pelätä,kaikki sujunut normaalisti tähänkin asti ja jos sit jotain tapahtuu,edetään sen mukaan....

Huomenta! Tulin poksumaan eli täällä nyt 22+0
Oon täs miettiny et mikähän olikaan se raja ennenaikaisessa synnytyksessä et vauvalla olis mahdollisuudet jäädä henkiin jos se syntyis? Mua on alkanu nyt kans supisteleen kipeesti välillä esim. jotakin nostellessa, seksin jälkeen ja jos oikein stressaa...
Täällä kans kaikki vauvan vaatteet ostettu ja pyykätty ja viikattu kaappiin. enää ei tarvi niitä ostella ku monta kassia ostin :) toivottavasti se sitte on poika ku poikalupaukseen luotin ku vaatteet ostin :D Täällä ollaanki tultu siihen tulokseen että äitiyspakkausta ei oteta vaan mieluummin rahana. Meillä on kaikki tarpeelliset.

Jonetta ja poju 22+0

Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Oon täs miettiny et mikähän olikaan se raja ennenaikaisessa synnytyksessä et vauvalla olis mahdollisuudet jäädä henkiin jos se syntyis?

Mun mielestä sitä aikaistettiin,eli raja olis nyt 23 viikkoa,ennen oli 24 viikkoa.
Mulla on yksi hiukan kaukaisempi tuttu jolla vauva syntynyt rv 23+ ja ihan normaalisti on kehittynyt,mitä nyt näitä keskosuuden ongelmia toki ja pieni kuin mikä...

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Hmmm tarkkaan en tiedä Jonetta mutta pikaseltaan vilkaistuna. Viikolla 28 syntyneellä on jo hyvät mahdollisuudet selvitä keskoshoidossa.

Jep,siis tuolloin jo hyvät mahdollisuudet.
Lennart Nilssonin kirjasta lainattua
"Eloonjäämismahdollisuus"
rv 23=44%
rv 24=63%
rv 25=73%
rv 26=81%
rv 27=88%
rv 28=>90%

Uusimmat

Yhteistyössä