*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo ponnistusvaihe puudutuksen alaisena taitaa olla kans henkilöstä kiinni, eli toiset tuntee ja toiset ei :) Mulle ainakin tuli se ponnistuksen tunne, ja hyvin kuulemma osasin ensikertalaisena ponnistaa. Eli minä siis sain sen spinaalin vaikka olinkin ensikertalainen :)

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :heart:
Painoarvio 309g ja vastaa viikkoja, mittasuhteet hyvät. Virkeä tapaus, istukka takana (kuten arvasinkin) ja lapsivettä normaali määrä. Sukupuoli tsekataan sitten synnytyksen jälkeen ;)
Ai että hyvä fiilis :)

Kivunlievitys synnytyksessä: esikoisen aikaan synnytys kesti 16h, pitkään kärvistelin suihkussa, koska synnäri oli täynnä eikä päässyt saleihin saamaan lievityksiä. Lopulta sain epiduraalin joka vei hyvin kivut mutta vei myös jalat alta. Todella avuton olo oli maata sitten tuntikausia.
Ensi kerralla kokeilen pärjätä suihkulla ja pyydän varmaan ilokaasua. Pudendaali kans kiinnostaa, mutta en tiedä saako meidän sairaalassa sitä. Nuo selkäpuudutukset tosiaan nyt epäilyttää, hyvin ne kyllä useimmiten tehoaa!

Onnellinen MiljaK ja napero 19+5

runttipulla Mull ainakin ne kovenevat kivut ovat olleet juuri avautumista , niin kauan kuin supistukset ovat olleet "inhimillisiä" niin mitään ei oo tapahtunu . Toisesta odottelin kotona että kivut kovenee ja kun ne kovenivat ja sanoin , että nyt voitaisiin kyllä lähteä niin autossa supistelikin ihan taukoamatta sen 30 min mitä matka kesti ja sairaalassa todettiinkin olevan jo 5 cm auki ja muuten ei oo noin paljoa kyllä ollut ... että nyt on "pakko" koittaa kestää ensin kivulla , tietäen että paikat aukeaa .... :saint:

neitim

Nyt arvon mammat tarvis apuja:

Eli onko kokemusta näistä yhdistelmistä. Houkuttas tuo halpa hinta (alle 400e) ja ihanat värit. Mutta onko nuo ihan surkeat? Emmaljungat haluaisin mutta on ne niin kalliit että ajattelin että selvittäisköhän halvemmillaki :/ Onkohan tuo vaunukoppa alempana kuin emmaljungan yhdistelmissä? Itse tykkään just tuosta omasta koppaosasta, joka on aika ylhäällä kun itse olen pitkä.
Kaikki kokemukset ja näkemykset kuulen mielelläni :D

http://www.vaunula.fi/deluxe_info.htm

Heippa!

Täällä on mennyt aika lopputyön parissa, joka on nyt VALMIS! :D Ihanaa... Nyt voikin ottaa loppuajan lunkisti, ei tarvi ressata mistään.

Kivoja ultra kuulumisia ollut! Onnea! Itellä ultra 7.4. Yksin taidan mennä kun mies pääsi aikuiskoulutukseen, joka alkaa ens viikolla. Tietenkin jos saisi autoa lainaan niin voisihan sen ukonkin hakea mukaan, autolla ei mene matkoissakaan niin kauan...

Marlin Ite sain kans ekasta spinaalin, kun epiduraalia ei ehditty antaa ajoissa.. Toimi mulla ja ponnistuskin sujui, ponnistuvaihe tais kestää 20 min.. tulevassa synnytyksessäkin taidan toivoa spinaalia.

Mutta tämmöstä tänne... masu kasvanu kauheesti ja pikkunen muljahtelee ja potkii..

Eilen oltu ultrassa ja viimeisellä käynnillä Naistenklinikan sikiötutkimusyksikössä.
Pojun selkäranka on aivan normaali ja muutkin rakenteet juuri niin kuin pitää. :)
Kasvultaan vastaa viikkoja tai oisko ollu pari päivää edellä.
Lääkäri yritti saada meille kasvokuvaa 4d:llä, mutta kun mulla toi istukka on tosiaan tossa edessä, niin ei valitettavasti saatu kunnon kuvaa. Ultraamisen lopuksi saatiin kuitenkin vilkutus. :) Lääkäri sanoikin, että siellä se poika vilkutti äidille ja isälle, että nähdään seuraavan kerran sitten neljän kuukauden päästä. :heart: :heart: :heart:

Täällä on nyt kans oikeestaan vasta tällä viikolla alkanu liikkeet tuntua päivittäin. Ja on se kyllä niin ihana tunne. :) Yks ilta nukkumaan mennessä tuntu, et alko oikein jotkut futisharkat. Niin ja eilen ultrassa poju monotti anturiin ihan tosissaan. :laugh:

Kivunlievityksestä Mulla oli ekassa synnytyksessä käytössä ilokaasu ja epiduraali. Mulle noi sopi ihan hyvin ja muita ei vaihtoehtoja ei taidettu edes tarjota. Lapsivedet multa meni n. vuorokausi ennen varsinaisen synnytyksen käynnistymistä. Itse synnytys kesti n. 7h, josta ponnistusvaihe oli 30min. Epiduraali oli todella kuin taivas ja vei kivut pois. Oksitosiinia mulle kyllä annetiin sitten ettei aivan lopahda homma kesken, ku nopeasti olin kuitenkin avautunu. Ponnistustarpeen tunsin hyvin epiduraalista huolimatta. Meillä jouduttiin myös imukupilla sitten hieman avittamaan lopussa, kun vauvan sykkeet heittelehti aika lailla.
Esikoinen syntyi muuten jo viikoilla 38+0, niin saa sitten nähdä kuinka tämän kanssa käy.

Hendu ja herra A (päädyin nyt tähän, kun oikea nimi on jo päätetty ja se alkaa A:lla) 19+5

Ihan itku tuli ku täällä kaikki jaksaa tsempata :ashamed: Tää on tautina todella hirvee! Lähes vuorokauden oksensin lähes taukoomatta. Nyt odotellaan, että sais energiaa kroppaan ja pysyis pystyssä. Enää en oo hetkeen onneks oksentanu mutta mitään en uskalla syödä. Onneks urho liikkuu masussa ni tietää, että tyyppi on kunnossa. Tänään tuli itku kun tunsin Urhon liikkeen masun läpi..
Mä en jaksannu kahlata teidän kirjotuksia läpi... Palaan niihin kun olen taas kunnossa!
Huolehtikaa itsestänne :heart:

n11na ja urho kepponen 21+0

Hahaa, nyt se alkoi! Tissit alkaa vuotamaan saunassa. Ei vielä rehellistä maitoa, mutta tapahtuu niissä kuitenkin jotain valmisteluja... :D (Näistä pienistäkin uusista asioista aina riemastuu...) :)

Onnea ihanista ultrakuulumisista,Ainakin Dreamer,MiljaK ja Hendu :heart: Ja muutkin jos meni ohi :heart:

Mä olen ihan kamalassa lenssussa :snotty: Hyvä jos Norosta ollaan päästy eroon niin nyt äiti melkeen petikunnossa räkätaudissa....
Ei näy nyt tervettä päivää,ei :|
Toivottavasti en niin sairaaksi tule etten pääse maanantaina ultraan :o

Heipsan vaan kaikille :)

Ajattelin kysästä täältä että onkos teillä tullut raskausarpia? Jos niitä tulee niin onko tiettyä vaihetta millon tulee vai voiko tulla koska vaan? Oon kuullut että rasvaaminen ainakin pitäisi ehkäistä niiden syntymistä, mutta että on kuitenkin ilmeisesti geeneistä kiinni tuleeko vaiko eikö.. Mahdankohan olla saanut oikeeta tietoa? :)

Rebeska,mulle ei oo tullut vielä arven arpea vaikka odotan kahdeksatta :D Että kai se on geeneistä kiinni.
Käsittääkseni arvet tulis kohdun kiihkeimmän kasvun aikana,noin vkot 25-35 kun masunahka ei pysy kasvun mukana ja kudokset repeää.
Toislla tullut vasta synnytyksessä kun tiukat supistukset laittaneet vatsanahan koville...

Rasvaaminen voi auttaa ehkäisemään,itse oon aika ajoin käyttänyt body shopin kakaovoipuikkoa,sitä moni suosittelee ja tuntuu ihanalta,myös kuiviin jalkoihin ja käsiin =)

Heipsan!

Raskausarpia tuli esikoiselta ihan loppuvaiheessa vasta kun loppuaikana painoa tuli enempi ku alussa,vieläkin näkyy haaleana,toivottavasti tästä raskaudesta ei tulisi uusia arpia. Masuun ei tosin tullu yhtään arpea mutta reisiin ja tonne lantion sivuille tuli.

Kivunlievityksiä otin/sain seuraavia: Kylpyamme, ilokaasu, akupunktiomagneetteja, 2kpl kohdunkaulapuudutetta ja lopuksi spinaali. Tuli otettua kaikki lievitykset mitä kätilö vain hoksasi tarjota. Ilokaasusta ei ollu apua,tuli vain kauhean huono olo ja pääkipu. Ammeessa oli kiva kölliä ja se rentoutti,tosin kipua se ei vienyt pois. Aion kyl mennä ammeeseen jos vaan pääsen ja otan ton spinaalin kun se oli mielestäni tehokas kyllä vaikka ponnistusvaiheessa kipu oli sietämätön kun ne supparit tuntu sekä alapäässä tuntu aivan kauheelta,huh. Ponnistusvaihe kesti mulla 53min. ja koko synnytys n.15h.

Neuvolaa odotellessa,joka ois ensi viikon tiistaina. Potkut ei kauheesti tunnu täälä vieläkään muutaku todella harvoin,sillon ku itse rauhottuu niin voi muutama potku tulla.

sirri81 ja typy 21+4

Mulle tuli esikoisesta arpia noin 30 viikosta lähtien aina viimisille viikoille asti:( Koko ala vatsa täynnä arpia. Nyt on tullut sit muutama uus arpi tohon ylemmäs, onneks ei kuitenkaan niin kamalan näköisiä mitä ne jotka esikoisesta tuli. Tiedän mä tapauksia jotka ovat rasvanneet urakalla ja silti saaneet arpia. Joten kai se on kiinni geeneistä yms.

Mullakin tulee tisseistä jo hieman jotain, ei nyt maitoa mutta jotain vastaavaa..

Maijamehi ja Toukka rv 21+6 (ja huomenna poksuu viikot :) )

Huomenta vaan kaikille! Onnittelut hyvistä uä-kuulumisista taas! :flower: Ja sairasteilijoille toipumista, koittakaahan lepäillä tarpeeksi! :hug:

Noita synnytysjuttuja lukiessa meinaa alkaa tämmöistä noviisia hirvittämään, voiskohan ton synnytyksen ulkoistaa vaikka jollekkin firmalle... ;) Tunteet on vaan jotenkin kauheen ristiriitaiset, kun tavallaan ihan innolla odotan tulevaa synnytystä, mutta toisaalta pelottaa ihan kamalasti, että kuinka kestän sen kivun. Eniten jännittää ehkä se, ettei tapahtumien kulkuun välttämättä voi itse mitenkään vaikuttaa, kuinkahan sitä sitten uskaltaa heittäytyä "kokemuksen vietäväksi"... Ja tietysti tärkeintä on, että vauvan kannalta menisi kaikki hyvin, mutta kaipa olen sen verran itsekäs ihminen, että oma napa ja kipupelko tässä ehkä päällimmäisenä on mielessä. Mutta mahtavaa kuitenki lukea teidän synnytys- ja kivunlievitystarinoita, jotain vinkkejä jo saanut tulevaan. Esim noita aqua-rakkuloita tuskin haluan, kun noin moni niitä moittii. Mutta sittenhän sen näkee, voi olla että h-hetkellä olenkin valmis kokeilemaan ihan mitä tahansa! Mutta onneksi siihen on vielä aikaa! :whistle:

Eilen ostin ihan ekat vauvanvaatteet, kun sattui kirpparilla silmiin niin söpö haalari ja body! Niitä sitten miehen kans hypisteltiin illalla, ja mieskin sanoi että heti tuntuu konkreettisemmalta vauvan tulo, kun on pari vaatettakin ostettu... Hassua, musta tää on kyllä tuntunu jo aika konkreettiselta jo jonkun aikaa, kun pikku pirpana myllertää mahassa sen verran vauhdilla joka päivä! :D

Neuvola olis tulossa keskiviikkona, silloin varmaan otetaan hb, kun ei ole alkuraskauden jälkeen otettu ja silloinkin se oli aika matala, eli rautakuurille varmaan sitten joudun. Tuolloin tulee myös 22 viikkoa täyteen ja voin hakea äitiyspaikkausta! Eräänlainen virstanpylväshän sekin...

Ai niin, Copperille onnittelut valmiista lopputyöstä! Varmasti hienoa saada urakka tehtyä! :flower:

ituhippi ja pirpana 21+3

Uusimmat

Yhteistyössä