*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta kaikille.

Kylläpä tuntui mukavalle aamulla. Nukun osittain kyljellään osittain mahallaan. Käännyin sitten aamulla selälleni niin ai että kirpasi muuten mahasta mukavasti. Taitanut masuasukki "valua" siihen laitaa kohtua millä kyljellä nukuin.

Mie kokeilin ensimäisen kanssa "luonnonmukaista" lievitystä. Eli niitä aquarakkuloita. Tais muuten olla kipein asia koko synnytyksessä. Sain niitä 4 mahaan ja 6 selkään. Ja ei tuo noin 30 min mitä se vähän helpotti ollut todellakaan tuon kivun väärti. Mutta testattu on.

Nyt laitoin jo toivomuksiin synnytyslaitoksen esitietolomakkeeseen epiduraalin.

Onko muuten muilla käytössä tuo pikkuhaikara (ainakin meillä tuolla nimellä) Missä itse täytetään netissä tietoja raskaudesta jne. valmiiksi synnytyssairaalalle?

Täällä ei ainakaan ole tuo pikkuhaikara käytössä!

Esikon kanssa menin altaaseen (kuuma vesi auttanut minua paljon mm kuukautiskipujen kanssa)... Auttoihan se kipuihi, mutta pysäytti samalla synnytyksen... EI siis ammeeseen! Olen nuista aquarakkuloista kuullu sen verran etten niitä halua kokea... Itse otan kanssa tuon epiduraaliin (oli niiiiiiin taivaallisen ihana ekassa synnytyksessä) jos vaan se on mahdollista ja sen ehtii saada...

Ei täällä kai mitään esitietoja täytellä... ne rakkulat jo kuulostaakin niin karmeille, että en niitä kyllä halua.
Piikkiä vaan kivun lievitykseen, jos nyt tässä "pääsee" alakautta synnyttämään. Kumpikaan ei houkuta, sektio eikä alakautta synnyttäminen, mutta jotenkinhan se on lapsukainen ulos saatava =) Murehdin sitä sitten myöhemmin, kesällä vaikka =)

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Pikkuhaikara,noup!Mikäs se sitten on?

Onkohan sitten ainoastaan käytössä KYS:ssä.

Sain osoitteen ja kirjautumistiedot neuvolasta ekalla käynnillä. Siellä on sivu kaupalla lomakkeita mitä pitää täyttää. Käytännössä kaikki samat mitä neuvolassa otetaan ylös. Edelliset synnytykset, sairaudet jne.

Vähänkö oli kökköä miulle ainakin kirjata niitä tietoja sinne. Vaikka vastaukset tiesinkin, niin silti tuli sellainen olo, että tulikohan merkittyä oikein. Kaiken maaliman ultraustiedot jne...

En vaan ymmärrä miksi noita tietoja ei voi suoraan neuvolasta laittaa, ihminen joka ne kuitenkin kirjaa tietokoneelle. Niin olisi ainakin täydellisesti oikeat tiedot siellä. Enhän mie edes kaikkia termejä ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Ei täällä kai mitään esitietoja täytellä... ne rakkulat jo kuulostaakin niin karmeille, että en niitä kyllä halua.
Piikkiä vaan kivun lievitykseen, jos nyt tässä "pääsee" alakautta synnyttämään. Kumpikaan ei houkuta, sektio eikä alakautta synnyttäminen, mutta jotenkinhan se on lapsukainen ulos saatava =) Murehdin sitä sitten myöhemmin, kesällä vaikka =)

Epiduraali on taivaan lahja :). Sen sain esikon kanssa. Synnytys kesti reilut 14 tuntia yhteensä. Ja kyllä helpotti epiduraalin jälkeen.

Kyllä se luonto hoitaa sen ulostulon toki äidin avulla. Mutta muistakaa pyytää kivunlievitystä.

Rakkulat olivat todellakin kauhea kokemus. Ihan kun olisi tulikuumalla lasilla viilletty ihoa. Mutta siihenhän se perustuukin. Tuottaa kipua niin elimistö tuottaa adrelaniiniä kivun helpottamiseen.

Toisen kanssa sainkohan spinaalipuudutuksen tai sitten vain kohdunkaulan puudutuksen. On niin hämärät mielikuvat kakkosen synnytyksestä, etten muista siitä mitään :|. Outoa. Mutta koski sen muistan. Tikatessakin puolet alapäästä oli tunnoton ja puolet tunsi. Oh kun oli ihanaa. Onneksi tuli vain muutama tikki.

Ite kun olen vaan raukka sanomaan ääneen :ashamed:. Niin nyt kyllä ajattelin jo etukäteen puhua siitä, että tahdon epiduraalin.

Täällä ollaa lääkäriin lähdössä :x Norovirus kiusas koko viime yön eikä helpota millään! Mikään ei pysy sisällä, ei sitten mikään! Vatsassa kramppaa niin, että huudan! Toivottavasti eivät laita mua tippaan :$ Koittakaa viimäseen asti vältellä tätä tautia! Vetää tupla annokset maitohappobakteeria ja hakekaan kaupasta gefilus tuotteita! Tää on kauheinta mitä oon ikinä kokenu

n11na ja urho POKS 21+0

Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Täällä ollaa lääkäriin lähdössä :x Norovirus kiusas koko viime yön eikä helpota millään! Mikään ei pysy sisällä, ei sitten mikään! Vatsassa kramppaa niin, että huudan! Toivottavasti eivät laita mua tippaan :$ Koittakaa viimäseen asti vältellä tätä tautia! Vetää tupla annokset maitohappobakteeria ja hakekaan kaupasta gefilus tuotteita! Tää on kauheinta mitä oon ikinä kokenu

n11na ja urho POKS 21+0

Oi!!! Ikävä kuulla :( Mie kun vaan odotan, että menis jo koko epidemia ohi. Mutta sitkeessä tuntuu taas olevan. Kun monta kuukautta on pyörinyt.

Voimia sinne :hug:. Toivon mukaan olo helpottuu pian.

Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiKat:
n11nalle jaksuja!

Mä en jaksa millään tehdä töitä :ashamed: Surffailen vaan pitkin nettiä... HYI minua!

:laugh: Mitä sitä aina puurtamaan :hug: Täälähän miekin vaikka pitäis vissiin siivous aloittaa.

Jä mä roikun netissä täällä tahollani :ashamed: Enkä saa mitään aikaiseksi...
Missä on se energinen keskiraskaus?????? :o

n11nalle jaksuja!

Mä en jaksa millään tehdä töitä :ashamed: Surffailen vaan pitkin nettiä... HYI minua!

:laugh: Mitä sitä aina puurtamaan :hug: Täälähän miekin vaikka pitäis vissiin siivous aloittaa.

:laugh: Hmmm... jaa´a paha mennä sanomaan. Vähän on sama ongelma täällä. Mitään ei sais aikaseks alotettua. Kun sitä vaan ajattelee ihan kohta, ihan kohta :laugh:

Ja sit tunnin päästä huomaa edelleen istuvansa täällä.

n11nalle jaksuja!

:laugh: Hmmm... jaa´a paha mennä sanomaan. Vähän on sama ongelma täällä. Mitään ei sais aikaseks alotettua. Kun sitä vaan ajattelee ihan kohta, ihan kohta :laugh:

Ja sit tunnin päästä huomaa edelleen istuvansa täällä.
:whistle:

Yhteistyössä