** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
UpsyDaisy :hug: :hug:

Mä huomasin tässä aamupäivän aikana että ompas mun niskat kipeet,oon varmaan huonossa asennossa nukkunut yöllä.
Tai mitä nyt nukuin kun jotenkin oli hankala löytää asentoa viime yönä vaikka muuten unet menneet hyvin...

Ja tosiaan olipa joku8sorry nimi unohtu) saanut kummaa palvelua luontaistuotekaupasta vattuteen johdosta :o
Eipä taida olla myyjät ihan asian tasalla vaikka luulis että omista tuotteistaan tietäisivät!

Täällä mä taas oon töissä :whistle: :wave:

sirri81 Mulla oli tuosta esikoisesta tikut kotona,koska verenpaineet huiteli huippulukemissa,mutta ikinä ei proteiiniä löytynyt pissasta,eikä mitään muitakaan oireita.
Ohjeeksi antoivat neuvolasta,että jos on yhden plussalla,niin täytyy soittaa heti neuvolaan.
Mutta kai nuokin ohjeet ovat aika tapauskohtaisia.

Nyt on verenpaineet pysyneet normeina,mutta proteiinit melkein joka neuvola ja Tayssi kerralla sen, hieman + - plussalla,se ei kuulemma haittaa,mutta koska jostakin syystä nyt uraatti arvot ollut verikokeissa hieman koholla,niin seurataan tosi tarkkaan nyt neuvolassa ja Tayssissa vuoroviikoin ja lisäksi verikokeissa kahden viikon välein,mihin päin tuo etenee.Kohonneet uraatti arvot ei kuulemma pelkästään sano mitään,mutta täytyy seurata,ettei nuo muut raskausmyrkytykseen liittyvät veriarvot ala huonontua. No olipas sepustus =) .

Eivätkö ne antaneet mitään ohjeita,miten toimia?

mimosa 73 ja Typykkä 29+2

Voimia muuttoon neitim :hug:
upsydaisy minä olen jokaisessa kolmessa raskaudessa taistellu näitten sokereiden kanssa,tiedän kuinka masentavaa,mutta kyllä näistä selvitään,usko pois,ei enää paljon jäljellä :hug:

mimosa 73 ja Typykkä 29+2

Alkuperäinen kirjoittaja punakaneli:
Huomenta!

Vattuteestä- kävin kahdessa eri luontaistuoteliikkeessä, jossa molemmissa ei suositeltu vattuteetä, vastaus oli siihen, ettei sitä ole tutkittu, joten lähdin sitten molemmista tyhjin käsin pois.... noh onhan noi aiemminkin ilman vattua tulleet..... Neuvolassakaan ei ollut mitään tietoa vatusta....

31+2

No on kyllä ollu kummaa asiakaspalvelua. Ostin oman vattulehti-pussin Life-luontaistuotekaupasta, ja paketin takana sanotaan että 'Vadelmanlehti on odottavien äitien yrtti'.

Kiitos autoasiaan kommentoineille, ainankin mimosa73 ja sannuli88. Pitää välittää tieto miehelle ja patistaa sitä "etsintäpuuhiin"!

Meillä alkaa elämä palautua terveiden kirjoihin taas :) Ilmat sais parantua vaan paremmiksi, vaikka en helteitä kaipaa, mutta lämmintä säätä.
Itselle vaan tullut kurja vaiva, toinen käsi on yön aikana puutunut (vaikka en mitä ilmeisimmin ole sen päällä nukkunut), eikä tunto ole palautunut kunnolla koko päivässä :( Kurjan tuntusta ja kun vielä oikeasta kädestä kyse.. Näinköhän vauva painaa johonkin hermoon?
Vauva ollut aktiivinen lähipäivät, kyljet tiukilla! Välillä liikkeet on alkanu tuntua ylhäällä ja olen kerennyt riemuita vauvan kääntyneen rt:taan mutta sitten tuntuu kuin heppu ois seuraavassa hetkessä poikittain.. Ei taida osata päättää :laugh: Kunhan lopulta asettuisi pää alaspäin!!

Upsydaisy, Tsemppiä! Itsellä myös kolmatta kertaa raskausdiabetes, ei kyllä kivaa ole, mut minkäs teet. Itsellä nyt tässä raskaudessa joka arvo koholla, mutta nyt sokerit pysyneet ruokavaliolla todella hyvinä! :) Jännää sinänsä, kun aikaisemmissa raskauksissa vain yksi arvo ylittynyt 0,1 niin silloin taas sokeriarvot heitelleet paljonkin ja kuopuksen kohalla jouduin pistämään insuliiniäkin muutaman viimeisen viikon. Toivotaan että sielläkin ruokavalio riittää, eikä raskausmyrkytys puske päälle!

Emppux ja Aarre 30+5 :heart:

Voi kun mullekin olis tullut postista lappu äippäpaketista. Ehtis just töiden jälkeen kipasta hakemassa paketin ja olis kiva päästä viikonlopuksi hiplailemaan sitä.

Rankka työviikko taas takana. Alkaa olemaan tosi raskasta tämä töissä käyminen, mutta viikko enään töitä jäljellä. Alaselkä on iltapäivästä aina ihan kipeenä ja poju myös työntää tuolla ihan alhaalla päätään niin että välillä oikein vihloo. En tiedä mistä johtuu mutta tässä kolmannessakin raskaudessa asukas näköjään tykkää majailla tuolla ihan alhaalla.

Jospa sitä saisi viikonlopun aikana taas lepäiltyä kunnolla ja kerättyä voimia viimeiseen työviikkoon.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

sintyli ja sälli 30+3

Mulle ei tullut ä-pakkausta mutta postista hain tänään ihanan paketin ME&I tuotteita joita tilasin :D Vauvalle ruskean pususammakkohaalarin ;) Ja mulle ja pikkutytöille samanlaiset mustat kruunutunikat =) + kaikille lapsille jotain!ne vaan on niin söpöjä vaatteita että...!

Te joilla useampi lapsi ja samaa sukupuoltakin,tykkäättekö pukea lapset täysin erilailla vai kenties samanlaisiin vaatteisiin?

Mä tykkään välillä pukea tytöt ja pojat samanlaisiin.Siis nää pienemmät,isoihin mulla ei enää oo otetta :D
Must on kivan näköistä kun esm 5v ja 8v pojilla sammarit,kauluspaidat ja "sliparit" samaa ja pikkutytöillä mekot ja pikku jakut.Mut arkena kyllä puetaan ihan "omanlaisiin"vaatteisiin.

Aikanaan kun isommat 3 tyttöä oli pieniä,puin kaikki 3 samoihin :D

Upsydaisylle :hug:

Ja neitim tsemppiä sinne muuton keskelle. Edellisen raskauden aikana kans muutettiin ja ei se niin herkkua ollut, mutta onneks kans saatiin paljon tuotua aikaisemmin tavaraa tänne ja sit oli yks varsinainen muuttopäivä, jolloin tuotiin kaikki isommat jutut ja sai niitäkin hyvin paikoilleen samalla kun tavaraa sisään kannettiin.
Tylsin homma muuton jälkeen oli se, että piti viel vanha kämppä mennä siivoomaan. :kieh: :ashamed: Mieluummin ois vaan laittanut sitä uutta kuntoon. :whistle:

Autoista Me hommattiin tuo Chrysler Grand Voyager jo kun tuo kolmonen syntyi, kun haaveissa oli viel tää neljäs, niin on ollut kyllä tosi kiva reissata, kun kaikilla on tilaa ja tavaratkin mahtuu mukaan ja tuplatkin mahtuu näppärästi tonne.
Alkuun oli peugeotin 405 farmari, joka kyllä myöskin tilava, mutta sinnekin ois takapenkille ollut vaikee saada muksuja vierekkäin. Tavaratilaa oli kyllä mainiosti.

Masussa ei mittään uutta... vieläkään en osaa sanoa miten päin tuolla ollaan.

Katjuska78 ja sintti 28+6 :heart:

Ihan ensiksi Sannulille paljon onnea pienen prinsessan syntymän johdosta! Todella koskettavia juttuja ja kuvia hänestä. :heart:

Te kirjotatte ihan liikaa, niin ettei perässä pysy! :D Viime aikoina oon ollu niin katki poikki väsyny ettei mitään rajaa. Töiden jälkeen on tullu nukuttua pikät päikkärit ja eipä niiden jälkeen sitä päivää ookkaan kovin paljon enää jäljellä.. No jospa se tästä eikä niitä töitä onneks enää kauaa ole.

Toissapäivänä oli neukku ja laitanpas kuulumiset sieltä seuraavaksi.

Rv 29+3
Paino: 63.8kg (64.9kg)
Painon muutos/vk: -285g (+497g)
RR: 112/72 (119/81)
Pissi: Puhdas (puhdas)
HB: 140 (144)
Sf-mitta: 28cm (25cm)
Vauvan syke: 140 (1142)
Liikkeet: ++
Tarjonta: pt

Hb mulla oli edelleen pysynyt tosi hyvänä. Tuo paino nyt vähän huolettaa, ku laskenu vaikka ihan normaalisti oon edelleen syöny enkä oo liikkunu mitenkään erilaillakaan. Neukkutäti heti kyseliki tarkkaan miten ja mitä syön. Mut Sf-mitta kuitenki kasvanu, vauva liikkuu päivittäin ja sykkeet hyvät, et vauvalla pitäs olla kaikki hyvin ja eiköhän se siellä kasva. Jospa toi painonnousu nyt vaan hetkellisesti tasaantu ku yhdessä vaiheessa sitä tuli tosiaan se melkein 1kg viikossa ja kerkeehän sitä vielä tulla.

Vauva pötkötteli pt:ssä ja niin oon itekin jo päätelly ku potkut tuntuu tuonne alas ja pää tuntuu selvästi oikealla just kylkiluiden alla. Vielähän sillä on aikaa kääntyä, mut rupes se täti jo puhuun, et jos kk päästä vielä on niin miettii lähetteen tekoa äippäpolille. Mut uskon et se tuolta vielä kääntyy, tosin jos on niin itepäinen ku äitinsä niin voipi olla kääntymättäki. :D

Supistuksista puhuin kans, joita on nyt ollu enempi, mutta edelleen ovat epäsäännöllisiä eikä kipeitä. Kyl se silti meinas, et jos ne vielä lisääntyy niin ois hyvä vielä lääkärin kahtoa kohdunsuun tilanne ennen sit sitä vikaa lääkäriä synnytystapa-arvion yhteydessä.

Mut kaikinpuolin kaikki hyvin kuitenkin ja erittäin hyvin oon voinu tuota väsymystä lukuunottamatta, toivottavasti jatkuukin näin. Eikä tässä tosiaan enää kauaa töitäkään ole jäljellä, kohta sitä varmaan jo huomaa olevansa mammalomalla. :)

M + Papunen 29+5 (iik, kohta 30 täynnä!)

Nyt vain omaa napaa, täytyy perehtyä tarkemmin juttuihinne vähän myöhemmin, pakko ottaa taas tirsat. :whistle:

autosta myö vaihdettiin keväällä mitsun grandikseen entisestä zafirasta. tää on tosi tilava ja diesel. ja hirmuisen hyvä ja tukeva ajettava.

Me9 mie oon kans hurahtanut noihin meandI vaatteisiin :heart: ystäväni on myyjänä ja sen kautta tutustuin ja oon pitänyt nyt 3 kutsutkin =)

joops aika poikki.. nyt on sijaisapua taas tuonne pihalle mutta nyt toisenlaista ..
viimeisen viikon on vanhempi poika taas valittanut jalkakipuaan ja siihen on yöksi annettu kipulääkettä ja kylmägeeliä jolla hän on saanut yö rauhan .. no eilen kun tultiin sisälle hän ONTUI!! ja ei voinut nukkua kun kylkeä kääntäessään tai vähän asentoa vaihtaessaan hän itki. vaikka oli saanut maksimi määrän pronaksenia ja panadolia ja kylmägeeliä..
aamulla soitin heti lapsipolille mikkeliin jossa näitä jalkakipuja on aiemmin tutkittu ja sinne sitten pääsimme päivystyspotilaana.
tuloksena lonkan nivelpussin tulehdustila ja on kuulema tosi kipeä lääkkeenä tuota pronaksenia nyt reilu viikko 2krt pv ja kontrollikäyntiin.. TOIVOTTAVASTI parantuisi pian... aika surullista katsottavaa kun toinen ei pysty kävelemään ja kaikki liike käy kipeästi...

:attn: Kylläpä osaa kiukuttaa. Yritin pienet päiväunet nukkua niin hitot siitä mitään tullut... Murrrr... Koko ajan joku oven takana. Pitäs vissiin siivotakkin.

Että miut vaan saa niin pahalle päälle se kun päikkäreistä ei tuu mitään.

Ja iltaa!

Tässä kehittelen stressin aihetta kummeista, tai siis niitten puutteesta.. Eli meillä ei tunnu löytyvän kummeja tälle masukummajaiselle??
Miten teillä muilla, joko kaikilla tiedossa? Tuntuu että nyt kaikki joita mietitään ei kuulu kirkkoon..

hiipi rv31+4

:|

Täällä rupiaa oleen vähä parempi mieli. Tuntuu, että elämä voittaa. :) ja tuntuu, että kyllä vielä ruvetaan nauttiin tästä kotona olosta. Eileen miehelle piti itkiä tirauttaa, kun tuntui että koko viikon ollut niin yksinäinen olo. Onneksi eskarilaisella loppu tänään eskari niin on mun kaverina päivät. :heart: Ja pianhan kuopuskin jää kotia.....aah sitä ihanaa tappelua. :laugh:

Meillä on jo kummit kysyttykin 2 ystävä pariskuntaa tulee. :heart: Kerrankin oli selkiää. Poijilla on nimittäin kummallakin ollut hankaluutta sisarusten siippojen kanssa, kun ei oikein mielekkäitä vaihtoehtoja, mutta kun poiskaan ei viittinyt jättää. Ettei kukaan suutuu.

Onneksi on viikonloppu mies kotona ja saa olla koko perhe kotona. :heart:

Elli Ja Öttis 28+5

äh ei oikein löydy ajatusta meilläkään kummeista.. :o
mutta nimi voisi olla jo tytölle .. miehelle en oo tosin sitä voinut ees kertoa kun sitä näkyy nykyään niin harvoin..

Ai miten niin meidän lapset ei ainakaan oo saanut alkukesällä alkujaan :laugh:

mimosa 73 Kiitos vastauksesta,pitääpä melkein soitella neuvolaan tuosta asiasta ensi viikolla ja varmistaa. Se hoitaja kuka anto tikut niin selitti aika tökerösti miten noita pitäs tulkita enkä sitte alkanu kyseleen tarkemmin,ois pitäny varmaan :ashamed:
Noh,jospa se ei olisi vakavaa kun mulla verenpaineet ollu ok. Pää tosin ollu kipeä monta päivää kans. Soittamalla olen sitte viisaampi.

sirri81 ja typy 30+3

iltaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!
Piitkästä aikaa taas kurkkimas täällä. Onneee ihan hurjasti vauvan syntymän johdosta sannulille ja koko perheelle. Ihana kuulla että kaikki sujuu hyvin vaikka vauva syntyi niin aikaisin. Ihan hurjan suloinen nyytti teillä on :heart:
Mullakin alkaa kolmen viikon päästä mammaloma. Tää viikko on kyllä ollut tosi väsyttävä, ja ekat raskausarvet tullu näkyviin :( mut pieni asia kuiteski. Muuten kaikki sujunut vähän liiankin hyvin :)
Heinis ja pikkubotti 31+3

Iltoja!

Oltiin tytön kanssa yötä mun siskolla ja mukavaa oli. Siskon tytön ja meidän tytön välillä ikäeroa 4 kk...

Haleja kaikille väsyneille.. Nostan kyllä hattua teille jotka jaksatte vielä käydä töissä.. Oon ollu ite niin kauheen väsynyt koko viikon, että itkeä tekis mieli :'( en tiedä mitä tekisin jos töissä vielä olisin..
Tää päiväkin oli ihan kamala.. Jalat huutaa hoosiannaa, reidet jostain kipeenä, pohkeet kipeenä yöllisestä kramppaamisesta ja lonkat kipeenä.. Päivä ollut yhtä menoa ja kävelemistä, tytön nostamista yms, ja lonkat siis TODELLA kipeet.. :( Väsy painaa, mulla toi hb:n lasku heti vaikuttaa, ei jaksais tehdä mitään.. Voimaton olo.. MUTTA onneksi on ilta ja tyttökin nukahti kiltisti.. tuli hällekin huudettua väsymyksessäni :ashamed: mutta anteeksi pyydettiin molemmin puolin.. nyt ajattelin vain makoilla sohvalla ja katsoa ohjelmia. Mieskin kun on reissussa sunnuntaihin saakka..

Tuli vähän omanapaista tekstiä, sorry :ashamed: Mutta toivon hartaasti kaikille oikein hyvää iltaa ja viikonloppua ja VOIMIA KAIKILLE :hug:

Kylläpä teki unet taas hyvää! =)

Kummeista Meillä oli ihan selvä yks pariskunta ketkä halutaan kummeiksi ja heitä on jo pyydettykkin. Toinen pariskunta kans aika varma, mutta ei olla vielä pyydetty.

Nimikin on jo päätetty jonku aikaa sit sitä toisia nimiä myöten. Alkuun ajattelin ettei millään löydy kumpaakin miellyttävää, mutta löytyhän se sitten ja on ihana :heart:

Auto pitäis meidänkin vaihtaa. Ollaan nyt ahkerasti kierrelty liikkeitä, mut ei mitään sopivaa oikein tunnu löytyvän. Yks todella hyvä vaihtoehto joka bongattiin viime vkolopun autoliikkeiden kiertely reissulla oli jo mennyt samantien kun itse liikkeeseen päästiin käymään.. No jospa se löytys! Meillekun ei mikään ihan pieni farkku käy, kun pitäs sit noi kaks lehmänkokosta koiraaki sinne mahtua :laugh:

Iltapalalle mars!

M + Papunen 29+5

Katjuska-78 Onko miten kauan teillä ollut tuo Chrysler, entä miten on ollu vikoja? Meillä nimittäin on Chrysler Neon ja ollaan sitä mieltä että ei enään ikinä sysleriä tuu tähän perheeseen. Tuo Voyager kuitenki ois tilava, ihan katottavan näkönen ja eikös siinä ovetkin oo sitä liuku mallia?

Neidille on kummit pyydetty jo aikaa sitten. Miehen veli avovaimoineen pyydettiin. Esikoiselle sitten pyydettiin mun molempia veljiä (kastetaan hänet nyt samalla ku ei sillon aikasemmin kastettu), mutta toinen ei halunnu liittyä kirkkoon siksi aikaa että ois ristiäiset ollu. Mutta nythän on tullut se yhden kummin "laki". Eli jos ei kahta kummia löydy, niin yksikin riittää :) Joten saahaan nyt sitten poikakin kastettua.

Täällä kyllä kans veto ollu niin poissa koko viikon ja toi selkäsärky on jotain ihan kamalaa. Tänään ollu taas ihan liikaa liikenteessä ja sen kyllä huomaa. Selkä, lantio ja maha särkee kaikki. Pikku kaverikin ollut aika hiljainen eilen ja tänään. Välillä kyl sentää potkiskelee, mut ei ihan samaan tahtiin kuin normaalisti. Tosin koko ajan on ollu sellasia et toiset päivät on hiljaisempia kuin toiset. Et en nyt viel kovin huolissani oo, kuha sillo tällö ilmottelee ittestää. :D

Nyt laittamaan pizzaan vielä juustot ja kohta pääseekin syömään. :)

rv 26+4

Kiitos kannustuksesta :wave: Huomenna se sitten aamusta alkaa tuo sokereiden mittaaminen. Maanantaina polille ja saa nähdä millasen ripityksen saan kun on tuota ylipainoakin :ashamed:

Sitten positiiviset uutiset. Mies alko tänään rakentaan lapsille leikkimökkiä, jee!! Jos jollaki kiinnostaa millaista niin googleta matildan leikkimökki niin löydät kuvan. (en viitsi sitä kopioida tähän kun sivustolla se kielletään ) IHANA!!! laitanpa sitten meidänkin möksästä kuvan kun se on valmis :)

UpsyDaisy

Yhteistyössä