** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nopea ilmoitus, että tänään sain paperit eli nyt olen sitten virallisesti sairaanhoitaja. Stipendinkin antoivat. Kolmelta ensi yönä suunnataan kohti lentokenttää ja siitä sitten Turkkiin lämmittelemään viikoksi. Tulen reissun jälkeen kertomaan kuinka meni mahan kanssa reissaaminen. :wave:

Mennikselle onnitteluja :flower: ja mukavaa reissua B)

Marlin Meillä nyt ollut toi auto noin vuoden ja ei oo vikoja ollut. ja on liukuovet. Heti silloin kun ostettiin tuo, niin siihen tehtiin remppaa, mutta sen jälkeen ei oo ollut mittään.
Aina se auton osto on sellaista arpapeliä. :whistle:

Kiitos tervetulotoivotuksista! :flower: Kylläpä täällä on tosi aktiivista porukkaa.

Onnea Mennis!

Emppux kaverillani kädet puutuivat raskausaikana välillä pahastikin ja totesivat neuvolassa, että johtuu turvotuksesta ja menee ohi aikanaan. En halua pelotella, mutta hänellä kuitenkin jäi ranteissa hermot puristuksiin ja nyt molemmat kädet joudutaan leikkaamaan. Tämä lienee kuitenkin harvinaista ja homman pitäisi korjaantua operaatiolla.

Ihanaa, kun viikonloppu tuli taas. =) Työviikon jälkeen ehdittiin jo kestitä vieraitakin, kun uusi anoppikokelas kävi appiukon kanssa kylässä. Oli tosi mukava ja positiivinen tapaus. Ihan hyvän "mummi-puolen" poika saa, jos suhde jatkuu. :heart:

Onnea mennis :flower: ja hyvää matkaa!

Ite kans lähen tänään kohti lappia viikon reissulle. Mutta netti sieltäkin löytyy,joten pimentoon en jää teidän jutuista onneksi =)

Täälä Oulussa se sitten taas sataa vettä,ei kiva! :/

sirri81 ja typy 30+4

Onnea mennis ja hyvää matkaa :flower:

Sirrille kanssa hyvää reissua =)

Meillä oli voyager 4 vuotta ja vaikka kaikki varoittelivat vioista ym niin paras auto oli ikinä!!!!!Ei mitään ongelmia koko aikana,muutakun jäi liian pieneksi,harmi :D
Mb viton kanssa oli sitten ongelmaa jos toista vaikka olikin kallis minibussi :/
Ja nyt meillä on kaksi autoa.Toinen 7 hengen ja toinen pieni 5 hengen kauppakassi.Ja mä olisin jo valmis taas vaihtamaan kun toi isompi temppuilee vaikkakin tehdastakuu....

Meillä 5v pomppi koko yön ,näki painajaisia kai.Ja sanomattakin selvää että huono yö siis itselläkin takana. |O Huono ja ahdistava olo jo aamusta!
Mä eilen illalla jo miehelle sanoin että mua pelottaa nää mun kivut ja vaivat ja pelkään kuinka paljon vielä pahenevat.Että olisin jo ihan valmis saamaan tämän vauvan ulos,ettei tarvis kärsiä ja jaksais taas paremmin!
Enhän toki oikeasti halua ennenaikaista,alkaa vaan turhan raskaalta tuntua ja oikesti en käsitä miten selviän elävien kirjoissa loppuun asti! :ashamed:

Juttelin myös äitini kanssa näistä kivuista ja hän ehdotti että soitan gynelle jolla oon käynyt vuosia ja jos hän ultraa koko vatsa-alueen,josko sielä jotain puristuksissa tai painaa pahasti johonkin hermoon tjs.Joku vastaus pahaan oloon olis kiva saada totisesti!
Joten maanantaina taidan soitella koska pääsisin...

Illalla meille vielä tulossa 3 ystäväpariskuntaa ja mä tuskailen jaksamista jo nyt |O

Me9

Mennis ja Sirri, hyvää matkaa!!

Voi Me9-parkaa, sulla on ollu kyllä viime viikot aika vaikeita... Toivotaan että löytyis pian joku järkisyy oireilulle! :hug:

Mulla menee vielä ihan ok, mutta huomaan kyllä mahan kasvaneen parin viime viikon aikana! Illalla vaikee löytää asentoa, ja päivällä välillä puuskututtaa. Vielä olis 10 viikkoa jäljellä.

Niin tänään tosiaan poksun: 30+0, jeees! :D

Murske ja poitsu

Nii ja vielä piti mainita, että nyt on rantautunut tännekin kamala raskausväsymys! Oonhan mää ollu unettomuuden takia väsyny koko raskauden ajan, mutta tää on nyt erilaista. Vaikka nukkuis yöllä jopa 6-7 tuntia, niin silti väsyttää päivällä koko ajan! Ekan kerran heti aamupalan jälkeen tulee järkky voimattomuus, ja sama vetämätön olo jatkuu iltaan asti, vaikken mitään tekiskään muuta ku istuisin koneella opiskelemassa... :ashamed:
Jatkuukohan tätä nyt sit loppuun asti, huoh.... ZZZZZZZZZZzzzzz

Murskeelle :hug: täällä tuota samaa... ei kiva..

Mennis Paljon onnea sairaanhoitajan papereista :) Sinulle ainakin riittää tulevaisuudessa töitä! Itsestäni tulee (tai siis tuli eilen) laboratorioanalyytikko ja tällä hetkellä oulun työtilanne vähän surkea. Mutta onneksi sitä ei tarvi vielä miettiä kun ainaki reilun vuoden kotona :) Paperit tulee ensi viikolla postissa, jee en malta odottaa että ne saa käteen!

Kaikille reissuun pääsijöille mukavaa reissua! Mekin päästään huomenna "reissuun" vihdoin kun lähetään mummolaan..

Eilen oli tosiaan ihan järkky päivä, nyt aattelin ottaa vähän rennommin kun ei jalkojakaan hyvin nukutun yön jälkeen säre. Jos korkeintaan pesis pyykkiä ja kokoais pinniksen makkariin valmiiksi.. Ja tietenkin touhuais tuon neidin kanssa :)

Me9 :hug: Minustakin välillä tuntuu, että mitenköhän tällä samalla tahdilla jaksaa loppuun asti... Jaksuja sinne, ja lepäile edes vähän jossain välissä jos vaan ehdit. Pienikin lepotauko tekee ihmeitä... :heart:

Nyt lissää vielä kahvetta...

:hug: :hug: kaikille kipuileville.

sirrille hyvää matkaa , ja Mennikselle onnet! :flower:

Kummeja ei olla viel ajateltu..pitäs tässä kohta puolin alkaa miettimään niitäkin :whistle: Tuntuu, että tää aika lentää nii nopeaa, ettei perässä pysy :o

vauvis ja poju 27+5

Mukavaa reissua kaikille matkaan lähtijöille =)
Ja valmistuneille onnea :flower:

Meille on siis sattunu vaan joku maanantai kappale tuosta autosta. No, isomman vaihto eessä ku ei tuonne meijän autoon kyllä mahu kolmea mukulaa yhtäaikaa. Tosin se tilannehan ois vaan joka toinen vkl, mutta eipä me kyllä miehen kotona Rovaniemelläkään voitas sitten käydä. Vaan jospa me päästäs siitä kohta eroon.

Huoh, täällä valvottu eilen yö kahteen. Poika heräs 23 aikaan, eikä millään halunnu laittaa takas nukkuun. Kukuttiin sitten 10 yli yhteen, ja sängyssä pyörin kahteen asti. Herätys oli sitten ysiltä. Saas nähä miten pojalle ens yönä uni maistuu.

Tänään oli tarkotus käydä ostaan pojalle istuin pyörään ja lähtä pyöräileen, mutta täällä Oulussa tosiaan sataa vettä :/ Jospa se päivää myöten hellittäs ja pääsis pojukin ekaa kertaa pyörän kyytiin.

Sannuli aivan ihanaa että Tytti voi noin hyvin! Tulee kyllä aina ihan tippa silmään kun käyt kertoon kuulumisia, ja mietin että teillä siellä on jo oikeesti se pieni masun ulkopuolella :heart:

Valmistuneille onnittelut! :flower:

Kaikille kipuileville jaksuja olojen kanssa :hug:

Täällä kans ollut nyt muutama pvä pitkästä aikaa ihan kipeitä supistuksia.. Hmh. Eilen kun makasin sohvalla, tuli muutama tosi voimakas, oikein piti puhallella.

Ja tää vauski taitaa tosiaan nyt vihdoin olla rt, koska hikka on tuntunut nyt pari päivää selkeesti tuolla ihan alhaalla! Toivottavasti pysyykin sit noin :)

Tänään täytyis lähtee kauppoihin kierteleen, pojalle ja miehelle vaatetta mun veljen YO-juhliin ja sit leivontavärkkejä, kun teen sinne juhliin 2kpl lime-valkosuklaakakkuja sekä daim-kuivakakun. Jospa samalla reissulla nappais Lindexistä jotain ihanaa vauvalle.. :whistle:

Kirpparillekkin huvittais pitkästä aikaa päästä kierteleen, joka kerta kun oon löytänyt kasan ihania ja hyväkuntosia vauvanvaatteita sekä pojallekkin yleensä jotain vaatetta. Katotaan vaan nyt jaksaako toi mies ja poika mun perässä kierrellä niin kauaa et päästäs kirppiksellekkin asti.

Käden puutumisesta mullakin tää vasen käsi ollut jo piiiitkään puutunut, jotenkin mä sen yhdistän aina sydämeen, mut ku ei pitäis olla mitään semmosta häikkää et se siitä johtuis. Voiskohan oikeesti olla niin, että mullakin olis siellä joku hermo vaan pahasti puristuksissa.. Voi kun tän vaivan sais jo pois, alkaa olla pikkasen rasittavaa kun joka päivä käsi niin puutunut et tekis mieli repiä kokonaan irti :headwall:

Mukavaa viikonloppua kaikille masukkaille :wave:

mmiilia ja

Murske onpa kaunis masu!! Oon ihan kade ;)
Mun vatsa on melkosta iso ja nahka melkosta arpinen kiitos edellisten raskauksien. Mutta aivan sama, sisältö on tärkein :heart:

Me9 mene ihmeessä yksityiselle gynelle. Itse olen aina kokenut että yksityisellä saa parempaa kohtelua ja potilasta oikeesti kuunnellaan. Valitettavasti niin se on että rahalla saa ja hevosella pääsee.
Jos se lääkäri on samaa mieltä että normaalia raskauskolotusta niin sitten sulla on kuitenkin kaks kannanottoa.

Valmistuneille onnittelut :flower:

Meidän leikkiksen valmistuminen ei nyt ainakaan tänään jatkunut, kiitos vesisateen |O Oon niin kärsimätön kun mulla pitäs aina kaikki olla heti :D

Ai niin melkein unohdin että poksumispäivä eli
POKS 28+0 (voi kun pian alkas meilläkin viikot kolmosella)

Onnea valmistuneille :flower:

Tsemppiä UpsyDaisylle
sokereiden kanssa puljaamiseen, toivotaan, että selviäisit ruokavaliolla. Mulla pistetyn isuliinin määrän vaan lisääntyy, pitkävaikutteista menee illalla 20 yksikköä ja aamulla 6 yksikköä plus tietty lyhytvaikutteista aamupalalle 8 yksikköä. Sokerit ei vaan millään meinaa asettua ja insuliinin määrää pitää lisätä ihan muutaman päivän välein.

Käsien puutumisesta...
Mulle tuli toiseen käteen vitosen raskausaikana turvotuksesta hermopinne, olipa muuten inha kipu. Odottelen, että nytkin kohtalo on sama, kunhan turvotus oikein kunnolla iskee. Siihen kipuun ei oikein auttanut mikään ja kipu vaivasi pari kolme viikkoa synnytyksen jälkeenkin, ennen kuin turvotukset kunnolla olivat poissa.

Voyager
löytyy meiltäkin ja vaikka onkin melko vanha ja paljon ajettu, niin ollaan oltu tyytyväisiä siihen ja on palvellut meitä loistavasti. Nyt vaan Voyager jää meille pieneksi ja ollaan mietitty paljonkin uuden auton hankintaa, mutta taitaa rahan puutteessa jäädä harkintalinjalle vielä hetkeksi aikaa...

Omaa napaa... Torstaina tuli käytyä pitkästä aikaa neuvolassa ja siellä oli kaikki kunnossa
Verenpaine oli ok
Pissa puhdas
Sf 35cm, naureskeltiin neuvolan terkan kanssa, että pitäisköhän huolestua, kun mitta on kasvanut vain sentin edellisekerrasta :D
Vauvan sykkeet 140-160
Vauvan asennosta ei mitään hajua, ilmeisesti perätilassa, mutta tuntuu tyttö pyörivän vielä ihan ympyrää ja toivottavasti ymmärtää kääntyä oikeaan asentoon ajoissa. Jos ei, niin siitä tuleekin ongelmia, kun perätilaa ei käsittääkseni käynnistetä ja se on mulle ainoa vaihtoehto, joten leikkuutupahommiksi menisi ja sitä en missään nimessä haluaisi. Viimeisimmällä Naikkarin käynnillä asento kyllä vaihteli jopa ultraamisen aikanakin raivotilasta poikkitilaan, että tilaa kyllä on kääntyillä. Huomasin nyt vasta neuvolakäynnin yhteydessä, että Naikkarin lääkäri oli mun kohdunsuun tilanteenkin kirjannut korttiin ja siellä mittaa 2cm, pehmeää on ja ulkosuu sormelle auki. Se taitanee olla uudelleensynnyttäjälle normitilanne, jos oikein muistelen.

Väsymyksestä... Mulla oli aivan tolkuton väsymys vielä vähän aikaa sitten, mutta nyt se on hiukan vähentynyt. Väsymys oli yksi syy miksi jäin sairaslomallekin ja kotiin jääminen auttoi asiaa selkeästi. Nyt olen sairasloman jatkeeksi lomalla mammaloman alkuun asti, joten nyt väsymyksen kanssa eläminen on huomattavasti helpompaa.

Theresia ja kyytiläinen 29+

Täälläkin vähän kateellisena katellaan nuita ihanan kiinteitä vauvamahoja ;) Oma kans arpinen esikoisen jäliltä, tosin nykyän kannat arvet ylpeänä ja kunnialla :heart: Ja hieman tuota löysää+läskiäkin löytyy :ashamed: Mutta se sisältöhän on se tärkein.

Pitääpä ihan kunnolla nyt sitten harkita tuota Voyageria ku teillä muilla kerta nuin hyvät kokemukset siitä.

Käytiin tänään ostaan pojalle istuin pyörään ja kypärä, päästään koko perhe pyöräileen. Saa vaan nähä miten sitä uskaltaa ajaa poika kyydissä :D

Kaunis on Murskeen masu :flower:

Theresialla on kyllä muikea sf mitta :D Mulla oli noin viidettä odottaessa,kun lapsivettä oli tosi paljon.Rv 39+0 oli mitta 40cm :o

Mullakin kädet puuntuu,ihan rentona nukkuessakin.Joka raskaudessa ollut ja mennyt sitten ohi!

Juu kyllä tosiaan meen yksityiselle!Parasta palvelua niiltä saa,valitettavasti näin.Tai siis hyvä,mutta kaikilla ei oo mahdollisuuksia käyttää kalliita yksityisiä ja joutuvat huonoa kohtelua sietämään... :|
Sen verran aiemman kokemuksella sanottava,ettei tää ihan tavan raskausvaivaa ole!!!
Joku,mutta mikä?,on pielessä!
Tai ainoa selitys on että tosiaan kroppa nyt lakkaa pelittämästä kun liian monta raskautta peräperää :ashamed:

Mutta nyt parempi olo jo kuin päivällä.Tein tuossa ison tiramisun illaksi ja 2 pellillistä marenkeja. =) Pitäisi vielä vähän siivoskella!Tänään pääsen helpolla "vieraiden kestityksessä"kun miehet hoitaa kimpassa ruokapuolen :D
Vaan voin pelätä:keittiö parkani! :laugh:

Maijamehi, theresia, vauvahaaveita ja olikos vielä muita jotka näytti olevan tuolla RD pinossakin. Kävin sinne laittaan pinon kysymyksiä, jos vaikka joku osais tämän kysymysmerkkejä purkaa =)

Meillä on tästä valmistumisjuhliin lähtö ja siellä tietenki on kaikkia herkkuja :headwall:

Joskos sitä taas koettais jotain rustata. oon jo aloittanut monta kertaa, mutta aina on kummasti keskeytetty. :kieh:

Ihania masuja teillä kaikilla :heart: oon käynyt tuolla masukuvapinossakin niitä ihailemassa.

Täällä kans tota ihmeen kestoväsymystä päällä. :/ Aamullakin tossa pari tuntia vaan notkuin jossain valveen rajamailla ja sit ku oltiin syöty, niin pakko oli mennä poikien kanssa nukkumaan päikkärit ja silti edelleen väsyttää. että tsemppiä muillekin vässähtäneille :hug:

Kummeista ihan on vaiheessa tuo asia. Ei vaan meinaa keksiä, että ketä pyytäis, kun kaikilla on kummilapsia jo entuudestaan.

Me9jaBonus Hyvä päätös tuo yksityiselle meno, jos vaikka asiaan alkais selvyyttä tulla. =) Tsemppiä iltaan... miehet ja keittiö voi kyllä olla vaarallinen yhdistelmä. :whistle: Hyviä kokkejahan miehet on, mutta jälkien siivous on sitte eri asia. :kieh:

Joo hulinaks meni taas, joten lyhyeks jäi taas jutut tälläkin kertaa :wave:

Ihana päivä 2vuotiaan kuopuksen kanssa uimassa ja kauppareissulla :) Poikakin selvästi nautti kun sai viettää äidin kanssa aikaa kaksin ja kovasti yritti jutellakkin kaikkea(hirveen vähän tulee sanoja,vaik isommat meillä puhu jo pitkiä lauseita tässä iässä).Edistäs varmaan puheen kehitystäkin nuo kahenkeskiset hetket ku ihan tosissaan yritti nyt jutella ja muutenki oli niin isoa poikaa että.Ei halunnu syliinkään vaan käveli pitkät matkat kaupassa ja ulkona.Välillä huolettaa miten vauvan tulo vaikuttaa kuopukseen ku nyt on todellinen äidin poika vaihe menossa.Isi ei yhtäkkiä oikein kelpaakkaan ja varsinki aina jos tulee pipi niin vaan äiti kelpaa lohduttaan ja jos minä lähen ulos niin jää monesti itkemään perään jollen pääse lähtemään vaivihkaa.Muutenkaan tää pikkumies ei oo yhtään kiinnostunut vauvoista niin saa nähä mitä tykkää ku meillä on pian sellanen.En ees tiiä ymmärtääkö että meille tulee vauva kun osaa kyllä näyttää et äidin masussa on vauva,mutta välillä näyttää myös isin ja omaakin masuaan ja sanoo et "auva" eli vauva :D Yksi päivä sanoin että vauva tulee sitten mahasta meille asumaan,niin poika sanoi päättäväisesti "ei!".Toisaalta välillä taas nyökyttelee kun kysyn että hoidatko sitten äidin kanssa vauvaa.Vähän kyllä pelottaa että tälle lapselle vauvan tulo on varmaan kova paikka ja jo se mun sairaalassa olo aika vauvan kans.No se on kyllä ollu meidän tytöillekkin kova paikka.Kumpiki oli tainnu eka yön itkeä äitiä sillon ku olin sairaalassa.siis kumpiki sillon 2vuotiaana.Esikoinen sillon ku eka sisko synty ja toinen sillon ku tää meidän kuopus synty.Tulipa kyllä itelläkin itku silmään sairaalassa iltasin ku tiesi kuin kova paikka se on tytöille ja itelläkin kun oli vaikea olla erossa niin monta yötä.Sit viimeksi pojan syntyessä 2vuotias alko itkeen vierailuajan loputtua ku äidin piti jäädä sairaalaan vauvan kanssa ja oli itkeny koko puolentunnin matkan kotiin asti ja isosisko just 4v oli laulanu itkien lohdutuslaulua pikkusiskolleen(oli tullu kai ikävä hälläkin kun pienempi niin ikävöi äitiä) :'( Kyllä oli vaikee sillon olla itelläkin.Ja tosiaan oon niin herkillä ollut että oon kyynelehtinyt jo silloin kun lapset tulevat katsoon mua ja vauvaa.Se uus tilanne et kuopus ei enää ookkaan se pienin ja sit vielä joutuu olemaan erossa kolmekin yötä tuntuu niin haikeelle.Vaikka siis uusi vauva onkin todella toivottu ja jo yhtä rakas kuin muutkin niin sitä vaan aina on huolissaan siitä kuinka edellinen kuopus pärjää kun vauva vie kuitenkin niin paljon äidin aikaa.
No sairaalassa olo aika on taas edessä mutta täytyy toivoa että se menisi mahdollisimman pienillä itkuilla ja toivon myös että kuopus ei suhtaudu vauvaan kovin vihamielisesti.Tytöt meillä on ottaneet tosi hyvin aina uuden vauvan vastaan ja mustasukkaisuutta ei oo juuri näytetty,mutta äidin ikävää kyllä on.

Sitä vaan haluais että joka lapsella ois hyvä olla :heart: Omaa aikaa koitan järjestää vauvan synnyttyäkin jokaisen kanssa erikseenkin.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami 26+4 :heart:

Moiiiih!

Matkalaisille muksaa ja rentouttavaa reissua!!

Mennis ja Copper onnea valmistumisen johdosta!!!

Meillä on myös viime lokakuusta saakka ollu Chrysler Grand Voyager ja voi että mä oon vieläkin ihastuksissani siihen!! Aivan upea ajettava, ei tosin mikään näppärä kaupunkiauto ku tarvii tilaa. Mutta aivan upeeta ku lapsilla on tilaa ja tavaroille ja koirille riittää reilusti tilaa!! Mahtavat penkit joka iikalle, kuin nojatuoleissa istuis rennosti! Suht korkeella autolla kun ajaa niin on tosi hyvä näkyvyys joka suuntaan!! Meille ainoa vaihtoehto oli diesel versio kun bensa-autot syö tietääkseni hurjasti löpöä kun ovat isoja ja raskaita autoja. Meidän sysleri syö 6,4l/100km kaupunkiajossa vähän enemmän. Toki tulee dieselvero mutta ei tarvinnu mahdottomia kilometrimääriä ajelle että dieseli tulee taloudellisemmaksi. Unelma-auto, enkä kyllä hevillä luovu!!Jalkatilaakin on kaikille ruhtinaallisesti. Tulipa tästä oikea mainospuhe :laugh:

Kummeista ei mitään tietoa..tosi hankalaa kun jo neljäs lapsi tulossa niin aika tarkon on ystävät ja sukulaiset käytetty siihen toimeen.

Käytiin Oulussa shoppaileen ja syömässä Raxissa nii ompaha ähky :x Vaikken syöny edes hirveesti..noohhh salaattia reilusti ja kolme palaa pizzaa niin ei sinne mahalaukkuun näköjänsä enempiä mahdu..hankala olla ku tuo neiti on vielä niin kamalan ylhäällä että happea saa haukkoa..huoh..Tuplarautakuuri alkaa vähän vaikuttaa ku ei oo niin totaaliväsy ku muina päivinä, aivan järkkyä ollu ku ei oo jaksanu ku silmät ristissä istua päivät pitkät.
Supistuksia on alkanu tuleen päivittäin tiuhaan..saas nähdä onnistuuko kesäkuussa lomareissu powerparkkiin ja keski-suomeen pariksi päiväksi. Hirveen herkästi kävellessä ja touhtessa suppailee.

Täytyy keräillä voimia nyt hetki ennenku haalin tuon katraan ulkosaunaan..omien lisäksi tuli yökylään vielä mun veljeni 9v. Illalla tiedossa hulinaa.

jonnuli ja hertta 30+6 :heart:

Yhteistyössä