Onnea valmistuneille :flower:
Tsemppiä UpsyDaisylle sokereiden kanssa puljaamiseen, toivotaan, että selviäisit ruokavaliolla. Mulla pistetyn isuliinin määrän vaan lisääntyy, pitkävaikutteista menee illalla 20 yksikköä ja aamulla 6 yksikköä plus tietty lyhytvaikutteista aamupalalle 8 yksikköä. Sokerit ei vaan millään meinaa asettua ja insuliinin määrää pitää lisätä ihan muutaman päivän välein.
Käsien puutumisesta... Mulle tuli toiseen käteen vitosen raskausaikana turvotuksesta hermopinne, olipa muuten inha kipu. Odottelen, että nytkin kohtalo on sama, kunhan turvotus oikein kunnolla iskee. Siihen kipuun ei oikein auttanut mikään ja kipu vaivasi pari kolme viikkoa synnytyksen jälkeenkin, ennen kuin turvotukset kunnolla olivat poissa.
Voyager löytyy meiltäkin ja vaikka onkin melko vanha ja paljon ajettu, niin ollaan oltu tyytyväisiä siihen ja on palvellut meitä loistavasti. Nyt vaan Voyager jää meille pieneksi ja ollaan mietitty paljonkin uuden auton hankintaa, mutta taitaa rahan puutteessa jäädä harkintalinjalle vielä hetkeksi aikaa...
Omaa napaa... Torstaina tuli käytyä pitkästä aikaa neuvolassa ja siellä oli kaikki kunnossa
Verenpaine oli ok
Pissa puhdas
Sf 35cm, naureskeltiin neuvolan terkan kanssa, että pitäisköhän huolestua, kun mitta on kasvanut vain sentin edellisekerrasta
Vauvan sykkeet 140-160
Vauvan asennosta ei mitään hajua, ilmeisesti perätilassa, mutta tuntuu tyttö pyörivän vielä ihan ympyrää ja toivottavasti ymmärtää kääntyä oikeaan asentoon ajoissa. Jos ei, niin siitä tuleekin ongelmia, kun perätilaa ei käsittääkseni käynnistetä ja se on mulle ainoa vaihtoehto, joten leikkuutupahommiksi menisi ja sitä en missään nimessä haluaisi. Viimeisimmällä Naikkarin käynnillä asento kyllä vaihteli jopa ultraamisen aikanakin raivotilasta poikkitilaan, että tilaa kyllä on kääntyillä. Huomasin nyt vasta neuvolakäynnin yhteydessä, että Naikkarin lääkäri oli mun kohdunsuun tilanteenkin kirjannut korttiin ja siellä mittaa 2cm, pehmeää on ja ulkosuu sormelle auki. Se taitanee olla uudelleensynnyttäjälle normitilanne, jos oikein muistelen.
Väsymyksestä... Mulla oli aivan tolkuton väsymys vielä vähän aikaa sitten, mutta nyt se on hiukan vähentynyt. Väsymys oli yksi syy miksi jäin sairaslomallekin ja kotiin jääminen auttoi asiaa selkeästi. Nyt olen sairasloman jatkeeksi lomalla mammaloman alkuun asti, joten nyt väsymyksen kanssa eläminen on huomattavasti helpompaa.
Theresia ja kyytiläinen 29+