** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neitim
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikaseen tulin vaan kysymään sellaista että onko kellään kokemusta minkä merkkiseen autoon mahtuisi takapenkille hyvin kolme turvaistuinta? Tai siis tarkalleen ottaen yksi kaukalo, yksi turvaistuin ja yksi turvavyöistuin.. Meillä on auton vaihto edessä.. Tänään sovitettiin nykyiseen autoon, eikä ne kunnolla mahdu :( Vielä pitäs takakonttiin jäädä tilaa rattaille (mieluiten tuplille) ja isolle koiralle. Aika yhdistelmä.. Pikkubussia kaavaillaan, mutta raha on pienoinen este.. Etenkin kun itse haluan että autossa on ilmastointi, muusta niin viis :laugh:

Kyllä mä varmaan sitten tilaan uutena sen kimperin :D

Yhdet kevät juhlat taas takana,enää koululaisten päättärit edessä,huh!

Onko tää taas kääntynyt perätilaan,potkii inhottavasti alas(?) :o

Hyvät yöt kaikille :flower:

:wave: moikka.

onko muita aktiiviliikkujia näillä viikoilla ? itse vietän salilla ja spinningissä aikaa kolmesti , ellen neljästi viikossa vieläkin ja hyvin jaksaa.

Tosin täällä myös nivunen alkanut vihoittelemaan , niinkuin joku sanoi ...

täällä toivotaan säitten parantuvan pikkuhiljaa :kieh: riittää jo tää takatalvi , hrrrr!

kaikille hyviä vointeja ja uusille tervetuloa höpöttelemään ''

huisi ja pikkuinen 29+2 :heart:

jos nyt sitten rustaisin noita neuvola kuulumisia , jos huomenna tuleekin netti pimento ... ( Miten mä pärjään ilman nettiä ??????? :headwall: :D )

Neuvola siis ..
rv 29+5
paino laskenut tässä touhutessa -778g
RR 98/64 ( tuokin noin alhaalla jatkuvasta menosta)
pissa puhdas
hemppa 109 ,noussut +2
masumitta 30 !!! (edelleen käyrän yläpuolella)
tarjonta RT (JES!!!! :) )
syke +
ja liikkeet ++

olikin sitten viimeinen neuvola täällä , toisaalta hieman haikea olo ... samalla tädillä käyty neuvolat ja terveydenhoitajan asiat jo yli 5 vuotta ..

tänään on tullut myös pakkailtua taas ja paljon , ei onneksi ole enään juurikaan pakattavaa mutta sitten se muutto vasta alkaa ja tavarat täytyisi tosiaan saada jonnekin mahtumaankin uudessa kodissa ... pyykkiä olen myös pessyt , etten kyllä heti ala konekaupalla pesemään ... nyt olen 3 päivää pessyt aamusta iltaan pyykkiä , tänään petivaatteita ja pyyhkeet .... ja vielä viikkailutkin kaikki ... huoh ..
itkukin jo tuli , ihan silkasta väsymyksestä .. en jaksaisi enään pakata mitään vaan jo olla !!!!

neitim + tytsy 29+5

emppux VW Passattiin mahtuu ainakin. Meilläkin auton vaihto edessä, mutta korkeintaan sit syksyllä ruvetaan siihen hommaan. Auto tulee olemaan juuri tuo Passatti tai Skodan SuperB. Molemmissa ihanan paljon tilaa takana!

Ja mitäs meidän Tytti: Kaikki on mennyt kuin unelma! Kone joka aiemmin tuotti enää hengitykseen paineen ja joka lähti lähes joka henkäykseen mukaan, lähtee enää vain joka 30.hengitykseen mukaan. Suolisto on kai enää sellainen juttu jota koitetaan edistää. Kun on tuo suoliston kehitys vielä vaiheessa (ei sulata kaikkea äidin maitoa). Tuntuu että nyt menee liiankin hyvin :/

Sannuli Päivä kerrallaan ! :hug: Nyt kaikki näyttää hyvältä , joten turha stressailla muuta , kun ei ole mitään hätää (helpommin sanottu kuin tehty)
Kun meidän eka tyttö oli sairaalassa tuon palleatyrän takia , niin meilläkään ei kroppa ensin hyväksynyt täysin äidinmaitoa ja 2 kertaa aloiteltiin uudestaan , välissä pieni tauko ... toisella kertaa sopipkin jo ekaa kertaa paremmin :)
Voimia !

neitim

Emppux,me vaihdettiin tuossa alkuvuodesta autoa Omegasta Toyotan Previaan.
Todella ihana ajettava automaattivaihteinen,ei mikään tuliterä,mutta vähän ajettu ja hyvin pidetty.
Meillä tulee olemaan samanlainen järjestelmä noitten istuinten kanssa.
Tähän autoon on ainakin helppo kiinnittää turvaistuimet kun jokainen penkki niinkuin erikseen ja jos lisää tilaa tarvii niin takapenkit saa nostettua seiniä vasten.Tää on 7:lle rekisteröity.
Olen kyllä tykännyt ja pojatkin ovat tosi hyvin viihtyneet kun näkee hyvin ikkunoista ulos.

mimosa 73 ja Typykkä 29+1

Rv30 poks :heart: Musta tuntuu että ennen rv30 odotettiin tulevia viikkoja nyt alkaa ns lähtölaskenta alaspäin, tästä lähtien miettii vaan enää 9vko ja muutama päivä jne...sitä rataa kun tähän asti miettinyt vielä Yli 15 ,10 vko.
No juu,mulla alkaa ilmeisesti iskee kriisi tuon ajan kanssa. Yks kaks tajuaa että tää aika on mennykkin aika sairaan nopeesti.

Huisi Täällä toinen aktiivilliikkuja,pieni tauko kylläkin oli noiden mun sairaalareissujen takia mutta nyt koitan taas päästä rytmiin.Eli 3xvko salia/kotona treenausta. Vedän siis useimmiten Bodypumppia kotona jos jotain teen,nyt vaan kun ei tiedä uutta ohjelmaa harmittaa mutta mutta.Teen tota vanhaa,en uskalla lähtee ihan tunnille kurkkii millainen ohjelma kun en pysty kuitenkaan enään samassa tahdissa tehdä siellä kuin ennen,niin en sitten saa mitään oikein irti siitä. Omalla tahdilla ja saa huiliakkin välillä kotona =)
Tulis hyvät ilmat niin pääsis heittää lenkkejä vielä tähän ohelle,pakko nyt pitää nää vikat viikot tiukkaa kuria tuon liikunnan kanssa koska haluan päästä yksinkertaisesti mahd pian takaisin omiin mittoihin kun vauva on syntynyt.Sit vasta alkaakin rääkki kun siihen saa luvan :p

Madot on toivottavasti häädetty,pitäis siivota vaan nyt ahkerasti joka päivä. Lapset ihan hermona kun mä kyttään niiden käsienpesua,tuo nuorimmainen tuntuu välillä vähän koittavan fuskata siinä hommassa :whistle:

Tänään lähti käyntiin lasten viimeinen tarhapäivä,sitten jäävät kotiin mun kanssa.Just tajusin kun esikoinen aloittaa eskarin syksyllä että se ei enään ikinä mee tarhaan,missä mun pieni esikoinen on :o Iso poika jo :heart:

Nyt kahvit ja jos sais sykkeet taas ylös liikunnan parissa.Mukavaa päivää kaikille. :wave:

:'( |O :headwall: :ashamed:
Raskausdiabeteshän se. Arvot 5.9-10.3-8.0. Mitähän tämä nyt meinaa kun kaksi arvoa koholla. Aijemmissa raskauksissa ollut vain paastokoholla ja seurannalla oon selvinny.

Voi että kiukututtaa!! Eli taas on rd, korkeat maksa-arvot ja varmaan ehtii vielä se myrkytyskin. Voi kunpa aika kuluisi nopeasti ja saisi pienen maailmaan. Sitten meidän lapsiluku on täysi, ei mun kroppa kestä tätä.
Mieli on kyllä niin maassa että tais mennä jo kellariin...

Upsy 27+6

upsydaisy :hug: :hug: Toivotaan ettei myrkytyksiä yms tulis - ainakaan pitkään aikaan - ja että tuo rd olisi helposti hallittavissa.

ääh. mulla särkee päätä taas huonosti nukutun yön jäljiltä ja masu on tosi kipeä. Huomenna Tallinnaan ja pitäis jaksaa taapertaa koko päivä... onneks ollaan hotellissa yötä niin voi sit mennä lepäämään jos siltä tuntuu. Mutta miten ihmeessä mä vielä 6 viikkoa olen töissä kun olen näin rikki???

runttis ja sytkylä

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
:'( |O :headwall: :ashamed:
Raskausdiabeteshän se. Arvot 5.9-10.3-8.0. Mitähän tämä nyt meinaa kun kaksi arvoa koholla. Aijemmissa raskauksissa ollut vain paastokoholla ja seurannalla oon selvinny.

Voi että kiukututtaa!! Eli taas on rd, korkeat maksa-arvot ja varmaan ehtii vielä se myrkytyskin. Voi kunpa aika kuluisi nopeasti ja saisi pienen maailmaan. Sitten meidän lapsiluku on täysi, ei mun kroppa kestä tätä.
Mieli on kyllä niin maassa että tais mennä jo kellariin...

Upsy 27+6

Voimia :hug:

Mulla oli kans kaks arvoa koholla. tunnin ja kahden tunnin arvo, ihan pelkällä mittaamisella ja ruokavaliolla ollaan menty tähän asti. Mulla kuitenkin todettiin toi rd jo joskus rv 10 tai jotain.

Maijamehi ja Toukka rv 30+5

UpsyDaisy Kovasti tsemppiä näille viimesille viikoille. Helppo ite sanoo mutta koita olla murehtimatta turhia :) Mulla oli rasituksessa viimenen arvo just siinä rajalla, arvaa sieppasko sillon. Mutta toivotaan että sinäkin pärjäät pelkällä ruokavaliohoidolla :)

jaahas , taitaa olla niin että tosiaankaan ei ole tuo netti käytettävissä uudessa kodissa ainakaan viikonloppuna , kun ei ole vielä siirtynyt vaan toimii täällä vanhassa asunnossa vielä vaikka toivoin siirtopäiväksi tätä päivää ... ja sen piti riittää ajallisestikin vaan eipä oo näin .. huoh !
Tänään pääsee muuten muuton kannalta jo hieman helpommalla ... isommat lähtee isälleen , toiseksi nuorin on mummulassa ,ollut jo tiisaista lähtien ja nuorimmainen menee tänään toiseen mummulaan yöksi , jotta saadaan loput tavarat pakattua ja toi nuorimmainen pois jaloista ( olipa karusti sanottu :ashamed: )
Ja koiratkin menee hoitoon naapuriin :) Piti tulla huomenna hakemaan , mutta sanoin että voi tulla jo tänään hakemaan kun toi isompi koira on ainakin hieman stressaantunut kun kaikki paikat on laatikoita ja pusseja täynnä , eikä oo juurikaan tilaa majoittautua minnekään ja kokoaika saa siirtyä pois tieltä :headwall: , no onneksi naapuri on todella eläinrakas ja lupasi tulla tänään jo hakemaan koirat , niin on niidenkin sitten hyvä olla ! :)

neitim + tytsy 29+6

Huomenta!

Vattuteestä- kävin kahdessa eri luontaistuoteliikkeessä, jossa molemmissa ei suositeltu vattuteetä, vastaus oli siihen, ettei sitä ole tutkittu, joten lähdin sitten molemmista tyhjin käsin pois.... noh onhan noi aiemminkin ilman vattua tulleet..... Neuvolassakaan ei ollut mitään tietoa vatusta....

31+2

Kyllä on huimaa kun tosiaan miettii jo näitä viikkoja ... ensin odottaa että viikot kuluvat ja nyt kun on ollut tää muutto - rumba niin ei edes huomaa miten viikot ovat kuluneet ! Ja nyt vielä pitäisi saada paikat kuntoon uudessa kodissa , lauantaina tavarat kotiin ja sitten alkaa se tavaroiden etsiminen ja laittaminen paikoilleen ... ja sitten pitäisi vielä etsiä missä on vauvan tarvikkeet , pestä vaatteet ja minne ihmeeseen sijoitamme kaikki ... että kyllä taitaa vielä jokunen viikko hujahtaa yhtäkkiä ...

neitim

Yritän saada tota makuuhuonetta kuntoon ( on vielä vähän muuton jäljiltä mullin mallin, öisin kun oon ollu töissä ni ei oikeen oo päivisin jaksanu huseerata muutakuin pakollisia, mut nyt aattelin et pakko saada se sellaiseen kuntoon että saadaan se hoitopöytä sinne sekä korisänky).. Tuntuu vaan ettei tästä tekemisestä tule yhtään mitään ku saman tien ku tekee jotain niin on tuska hiki päällä:( Normaalisti varmaan tällaisella pilvisellä säällä vetäisin sisälläkin pitkähihaista päälle, mut nyt tuntuu et tää t-paitakin on liikaa. No jos pikku hiljaa tässä sais tehtyä ennen kuin tarvii poju hakea eskarista kotiin. Maanantaina hällä onkin sitten vika eskari päivä ja syksyllä tuo mun pieni aloittaa koulutiensä

Alkuperäinen kirjoittaja punakaneli:
Huomenta!

Vattuteestä- kävin kahdessa eri luontaistuoteliikkeessä, jossa molemmissa ei suositeltu vattuteetä, vastaus oli siihen, ettei sitä ole tutkittu, joten lähdin sitten molemmista tyhjin käsin pois.... noh onhan noi aiemminkin ilman vattua tulleet..... Neuvolassakaan ei ollut mitään tietoa vatusta....

31+2

oho ! Mun kyllä tiesi vattuteestä jopa tää neuvolatäti jossa oon tähän asti käynyt ! Jokuhan laittoi kyllä ton nettipaikankin mistä voi teetä ostaa ... jos siis vielä itse haluaa !

muutamat linkit ainakin löysin heti .. jos jotain muutakin vielä arvelluttaa ..
Alkuraskaudesta tuota teen käyttöä ei kaikki suosittelekaan , mutta loppuraskaudesta kyllä ...

http://puutarha.net/index.asp?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=10843

tuolta lukemalla hieman alaspäin ja siellä on muutakin tietoitta yrteistä .

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=293

täällä enemmän annoksista yms.

http://www.taimari.com/tuotteet.html?id=1/26

tuolta sai tilattuakin ...

tossa nyt ainakin muutama linkki aiheesta , muuten on niitä keswkusteluja kyllä käyty

neitim

Ei oo vielä tullu ongelmia kylkiluista, mut muistaisin et esikoisesta oli kylkiluut koetuksella tässä vaiheessa, kun kerran potki kauheesti sinne. tää veijari taitaa vieläkin viihtyä ihan jossain muussa asennossa :laugh:

Yhteistyössä