Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

miss_piggy: Tervetuloa!
Täällä odottelen verikokeisiin, ei oo ku parikyt mummoa ja minä :D
Vuoto loppui sillo torstaina. Eilen tuli ihan pikkusen seksin jälkeen, mut se oli lähinnä värjäytynyttä tavaraa eikä mitää isoa vuotoa. Toivotaan tosiaan, että pysyiskin nyt poissa-ainakin ne isoimmat, pienistä tipoista vessassa pinnistelyn tai yhdynnän jälkeen en oo enää huolissani niinkään ku tiedän niiden johtuvan noista limakalvoista.

Katotaan kerkeenkö täältä odotusaulasta koskaan töihin...

Hempukkainen 14+5

• Tykkää
Reactions: miss_piggy
NiQ
Heippa mammat!

Täällä oli tänään se alkuraskauden ultra. Kaikki oli ok ja yksi sydän siellä vimmatusti löi. Tosin lääkäri puhui hyvin huonoa suomea, eikä oikein ymmärretty toisiamme juuri lainkaan. Lääkäri puhui jotain, että "on kaksi ruskuaispussia, mutta tällä hetkellä on yksi sikiö jolla sydän lyö". Jäin miettimään, että onko tässä vielä kaksoisraskauden vaaroja, jos tuo toinenkin innostuu kasvamaan vielä? Kaksi folliahan saatiin kasvamaan nyt viimeiseen hoitoon, joten kai se ihan mahdollista on sekin. Tosin jostain luin juuri että jopa 25% raskauksista alkaa kaksoisraskautena, mutta toinen päättyy jo heti lähtökuoppiin eikä monille tule koskaan edes selville että toinenkin on ollut matkassa hetken...

Anteeksi omanapaisuus, nyt pitää kiiruhtaa nukkumaan jotta jaksaa puoli viideltä aamulla herätä töihin! Mukavaa alkuviikkoa kaikille! :heart:

NiQ 7+3

Ihanaa, kun Fenixlintu olette saavuttaneet jo puolivälin! :flower:

Ihanaa NiQ, että kaikki kunnossa!
En tiedä ehditkö lukea, mutta meillähän oli kaksi alkiota kasvamassa? Toinen vaan ei jaksanut vaan surkastui pois.

Ihanaa Hempukkainen, että vuodot ovat lakanneet. Nyt hätistetään ne täysin pois meiltä kaikilta kummittelemasta!

Tänään kymmentä vaille varatun ajan mulle soitettiin, että neuvolakäynti pitää perua neuvolatädin sairastumisen takia. Tylsää! Joten ensimmäinen neuvola vasta ensi maanantaina.

Ootte varmaan puhuneet, mutta multa on mennyt ohi keskustelu näistä seuloista. Kävittekö kaikki? Hyy muistaakseni ainakin kävi. Mun pitäisi kuulema ensi maanantailla päättää...

Viimeksi muokattu:
NiQ Ihanaa, onnittelut sykkeestä:)
Harmi että oli huonoa suomea puhuva lääkäri, varmasti vaivaa että miten ne asiat nyt oikein oli. Voikohan siä tosiaan viä toinen syke löytyä myöhemmin:)

Neppu me kans otettiin kaikki seulat mitä tarjottiin (verikokeet+niskapoimu-ultra, rakenneultra), en sit tiiä mitä kaikkee on viä tulossa vai oliko ne tossa.
En mä kyllä ehtinyt tarpeeksi miettiä mitä sitten jos seuloista "jää kiinni". Että mitä sitä sitten tekisi. Eikä siihen varmaan voikaan täysin valmistautua. Mutta oli meillä kuitenkin halu saada tietää kaikki mitä vaan voi.
Oon kyllä lukenu että jotkut ei seuloja ota koska on esim. aikaisemmin tullut tulos että iso riski mutta onkin syntyny terve lapsi ja raskaus on mennyt murehtiessa. Mietin sitä itekin mutta päädyttiin sitten kuitenkin ne kattoo.
Sit jos lääkäri suosittelis jotain seulaa mikä voi aiheuttaa keskenmenon (lapsivesinäyte, istukkanäyte) niin sit pitäs miettiä vielä enemmän, mutta noi perusseulat turvallisia (verikokeet, ultrat) niin ne uskalsi helpommin ottaa.
Niskapoimu-ultra ja verikokeet meni onneks hyvin, pieni riskiluku:) Seuraavaks sit jännittää rakenneultra. On se toisaalta hyvä nähdä että pikkuinen on rakenteeltaan kuten pitää.

Tulipa sepostus, mutta on tullu noita pohdittua:)

Omaan napaan ei kummempia kuulu. Kuulostaa hurjalta kun luin että jotkut tuntee liikkeet jo vatsan päälle näillä viikoilla! Onkohan se oikeesti mahdollista.
Kiloja ei oo tullu viä ainakaan oman puntarin mukaan, sais kyllä vaikka alkaa tulemaan kun viimeks neuvolassa varmisteli että kai kuitenkin saan syötyä hyvin vaikkei paino oo noussu.

Ai niin oottelen myös sitä pesänrakennusviettiä:D Tekis mieli vaan löhötä vaikka ois siivottava:)

luna 16+2

NiQ
Neppu En ole huomannut ollenkaan sitä sun kaksois-juttua. Missä vaiheessa se toinen huomattiin?

Seuloissa käytiin esikoisen aikaan kaikissa ja puhtaasti meni läpi. Nyt mietin ihan samaa, että jättäisikö vaan väliin niin ei tulisi turhaa stressiä. Tosin mä taida sitten stressata sitä, että ne jäi väliin jos en mene. Hmm, no on tässä vielä pari viikkoa aikaa miettiä...

Luna Mäkin olin silloin ihan kade, kun muut kertoivat että tuntee jo liikkeet ulospäin ja itse en tuntenut edes sisällepäin :D Ekat liikkeet tunsinkin sitten vasta 19+6, ja istukka oli edessa joten sekin saattoi vähän jarruttaa :)

Hempukkainen Onpa kurjaa, kun vuoto jaksaa aina vain kiusata! Johtuuko se etisestä istukasta vai onko sitä tutkittu?

Tämä väsymys on jotain aivan järkyttävää! Nytkin aamuvuoroviikolla tuntuu, ettei ole minkäänlaista aivotoimintaa jäljellä kun vaan himottaisi mennä nukkumaan!

NiQ 7+4

Mullakin sanottiin varhaisultrassa NiQ että hematoma, joka siellä näkyi saattoi olla keskenmennyt kaksonen, harmi ettet oikein saanut lääkäristä selvää. Ja tuo väsymyshän on toisilla niin järkyttävää että joutuvat hakemaan saikkua, toivottavasti sulla se helpottaisi pian.

Me käytiin Neppu_ kanssa seulat, jouduin kyllä tekemään päätöksen noin minuutissa niistä veriseuloista kun en ollut asiaa valmiiksi miettinyt. En oikein tiedä menisinkö siihen veriseulaan uudestaan jos seuraavaa joskus odotan, täytyisi miettiä uudestaan.

ON: Lääkärineuvola oli tänään joten sen voi poistaa listasta. Seuraavana mulla on vaan tavallisia neuvoloita, joita ei kannata sinne luetella kun joudun käymään jo kerran viikossa. Vauva oli kääntynyt ja on nyt oikein päin, syke oli kuitenkin normaalin alarajoilla (125), joten lääkäri mietti jo pitäiskö mut lähettää synnärille sydänkäyrään. Ei kuitenkaan päätynyt niin tekemään. Mulla on myös kohdunsuu lyhentynyt ja ainakin alkupäästään sormen verran auki, h-hetki siis pikkuhiljaa lähenee...

Tikkerituu 35+3

miss_piggy
Ite meinaan ottaa kaikki mahdolliset ultrat ja seurat. Jännäähän tässä on se, että tää eka clomi-kierto tuotti plussan muttaku mulla ei ollu seuranta-ultraa niin ei mitään tietoa tuleeko kaks vai yks vai mitä siellä on :D Tänään tuli neuvolasta esitietolomakkeet, ja lähete kilppari-kokeisiin kun niitä erikseen pyysin. Mun arvot kun vois olla paremmatkin, ja etenki ton keskenmenon takia haluan nyt varmistua, että onko ne ok. Jos ei ole, niin täytyy sitte ottaa yhteyttä johonkin lääkäriin.
Torstaille sain aamuks varattua labra-ajan, sitä ennen oli kaikki ajat menny ku täälläki nuo mummut ja papparaiset valtaa aina koko labran :D
Mulla ei oo mitään oireita, vähän ku epistä. Siinä mielessä että koko aika pelkään sitä uutta keskenmenoa tän oireettomuuden takia.

miss_piggy 4+4

Neppu: Otin kaikki seulat. Jännitti kovasti, että mitäs sitten jos siellä onkin jotsin häikkää. En sit koskaan saanut tietää edes riskilukua, kun eivät soittaneet (olisivat soittaneet jos olisi ollut jotain hälyttävää).

NiQ: Ei ole tutkittu enkä oo saanut yksiselitteistä vastaustakaan. Tänään taas pienen pinnistyksen jälkeen verta hiukan pöntössä ja paperissa. Pikkuhousunsuojaa pidän lähes joka päivä- välillä tulee tippa jotain, toisinaan ei. Mutta siinä runsaudessa mitä viime viikon torstaina tuli, ei onneksi ole tullut enää! *koputtaa puuta*. Huomenna kontrolliultra äitipolilla.

Luna: Mäkään en osaa edes kuvitella miltä liikkeet tuntuu! Ja tässä ollaan sen verta pitkällä että kohta vois jo pdotella jotai... No ehkei vielä pariin viikkoon, ku oon ensisynnyttäjä. Mut siis sitä voi odotella seuraavaksi. Aina on jotai mitä odottaa ;)

Kauheen nopeesti viikot viuhuu ohi. Alussa ne suorastaan mateli kun odotti, että pääsis "turvallisemmille vesille".
Tänään töissä asiakas kysyi, et "oonko raskaana?" Viime viikolla mummeli sanoi, et "sie ootat vauvaa". Vaikka onkin jo maha pullahtanut, niin nää ihmiset näki mut ekaa kertaa eikä tiedä minkä kokonen mä normisti oon. Mistä ne sen näkee?!? Outoa. Ja outoa on myös puhua aiheesta ventovieraan ihmisen kanssa tässä vaiheessa.

Luoja että on taas väsyttänyt... Jos ei jaksa olla aktiivinen ja urheilla ni haittaksse??! :D

Hempukkainen 15+0 *poks*

Rakenneultra ohi ja kaikki hyvin :)
Kaikki osat olivat paikoillaan, pitkäraajainen tyyppi siellä potkiskeli. Ja sen verran yllätti meidät, että onkin sitten poika tulossa. :)

Seuloista: mekin ollaan haluttu käydä kaikki seulat eli verikokeet, np- ja rakenneultra ja oltais oltu valmiita meneen pitemmällekin, jos jostain kokeesta tulokset olisivat siihen viitanneet. Meillä tosiaan jo yksi terve lapsi ja nyt toista odotetaan, joten ehkä päätös on helpompi tehdä kuin jos olisi kyseessä vuosia yritetty esikoinen ja mitään keskenmenoriskiä ei haluaisi. Vaikka tieto lisää tuskaa, mun mielestä tietäminen on parempi, kun siihen mahdolliseen tuskaan voi valmistautua ja miettiä vaihtoehtoja.

Tänä iltana meillä on miehen kanssa edessä sitten mietintä, että itenköhän tää raskaus kommunikoitais perheelle. Esikoiselle ei taideta puhua vielä vähään aikaan mitään, kun mulla ei erityisesti mahakaan vielä pullota. Mutta varmaan pitäisi mummoille lähiaikoina jotain vinkkiä antaa, jotta eivät sitten pidä meitä ihan tiedonpihtaajina... Sitten voisin tulla kaapista töissäkin, kun tähän mennessä oon siellä kertonut vain parille esimiehelle.

Aurinkoiset terveiset!

fenixlintu 20+4

NiQ
Hempukkainen Jotenkin tulisi mieleen, että voisi olla etinen istukka tiputtelun syynä. Tai sitten ei sinnepäinkään :D Mutta toivotaan kuitenkin että vuodot pysyisi pois.

Fenixlintu Onnea poikalupauksesta ja hyvin menneestä rakenneultrasta! :)

Metformiinia käyttävät hoi! Mä unohdin ihan täysin kysyä siellä lapsettomuuspolin ar-ultrassa kysyä (ja tuskin se lääkäri olisi edes mua ymmärtänyt jos olisin muistanut kysyä) että miten noiden metujen kanssa toimitaan. Jostakin muistelisin että sinne rv12 olisi monen käsketty metuja jatkaa. Mites teillä? Pitäisi muistaa soittaa sinne kyllä... Mulla on muutenkin tuo muistiparka nyt siinä vaiheessa, että pää on ihan seula. Ärsyttää!

NiQ 7+6

Moikka!

fenixlintu poikavauva oi:) Mulla neljä viikkoa vielä rakenneultraan, aika menee kyllä nopeesti eli kohtahan se jo on:)

NiQ mulla ei ollu metformiini käytössä, mutta luget. Voikohan niitä verrata. Käytin niitä 10 ekaa viikkoa. Joo parempi ehkä soittaa ja kysyä:)

Tänne ei uutta. Dopplerilla huomannu että pikkuinen siirtynyt hieman ylöspäin, ei löytynyt toissapäivänä enää samasta paikkaa kuin ennen:)
Ja maha näkyy pikkuisen. Ystävä toi pari vauvanvaatetta jotka niiden vauvalta jäänyt pieneksi ja ovat talvikäyttöön. Tuntuu jotenkin hurjalta omistaa jo jotain mitä tarvitsee vasta marraskuussa tai sen jälkeen. Joku pieni pelko mussa kai vielä elää kun ite en oo viä mitään tarvikkeita jne oo osannu katella. Ei toki vielä kiirekään:)

luna 17+0 *Poks*

kyllä tää aika vaan menee nopsaan, vaikka välillä ei siltä tunnu. Mä oon jo viidennellä kuulla raskaana, hui!:)

Kiitti seula-vastauksista. Kai mekin niihin mennään.

Luna, säkin olet jo niin pitkällä!

Fenixlintu, ihania ooikauutisia!

Niq, mäkään en metuista osaa mitään sanoa.

Täällä yhä ollaan väsyneitä muttei kovin pahoinvointisia. En kyllä ole tähänkään mennessä kauheasti ollut. Mikään ei kyllä maistu...
Tänään eka neuvola. Voikun sillä ois ultra tai joku millä näkis pienen voinnin...

Ku nyt en enää kamalasti pelkää km:ää mutta haluaisin varmistaa ettei mitään keskenmennyttä keskenmenoa ole käynnyt, vai mikä se olikaan. Miks oon yhä näin hysteerinen? ):

Mutta mukavia kesäpäiviä kaikille! <3

miss_piggy
Neppu_: Keskeytynyt keskenmeno. Alkio kuolee kohtuun, mutta vuoto ei ala itsestään ja joudutaan tekemään lääkkeellinen tyhjennys.
Mullahan oli tuo helmikuussa, ja koska nyt tämä raskaus on täysin oireeton (lähes) niin pelkään samaa. Viimeksihän se paljastui nt-ultrassa 11+1 ja alkio oli kuollut jo joskus rv 8..
Meidän neuvolassa ei ainakaan ultraa ole, vaan ultra pitää varata yksityiselle, ellei halua odottaa nt-ultraa ja muita "julkisen" ultria ja nekin tehdään keskussairaalan puolella äitiyspolilla.

Ei oo pariin päivään vuodellut, jei. Onpahan siinäkin aihetta olla tyytyväinen.

Mulla oli keskeytynyt keskenmeno 2011, alkoi vuotaa kyllä itsestään kun luulin olevani rv9 mut yksityisellä ultrassa selvisi et sikiö oli menehtynyt jo rv7. Ei siis tarvittu lääkkeellistä tyhjennystä eikä kaavintaa vaan vuoto alkoi itsestään tosin aika myöhään. Olisin odotellut np-ultraa vielä pari viikkoa, varsinkin kun julkisella vähättelivät mun hätää vuodon suhteen. Onneksi pidin pintani ja menin yksityiselle.
Tässä raskaudessa oonkin sit käyny kaks kertaa raskauden alussa yksityisellä ultrassa ennen np-ultraa joka on musta aika myöhään varsinkin jos on taustalla keskenmenoja tms. Ja pieni raha oli mulle ainakin siitä että kuuli ja näki kaiken olevan hyvin painajaismaisen "en kyllä löydä sykettä" sijaan.

Ihana ilma ja väsymyskin hiukkasen helpottanut. Täällä yritetään opettaa koiraa kävelemään rauhallisemmin ja sivulla ajatellen tulevia vaunulenkkejä. Ei oo helppoo ku koira on intoo täys ku ilmapallo js rakkaupakkaus painaa sellaset 45kg ;)
Vielä oon pitänyt löysiä paitoja jostain syystä, vaikka tuntuu että keltä mä tätä enää salaan kun tärkeimmille on kerrottu ja työtiimi tietää.

Hempukkainen 15+5

Hempukkainen: Onneks vuoto loppui! Olen samaa mieltä tuosta, että eka ultra on ihan liian myöhään. Oma siskoni sai tietää juuri helmikuussa viikolla 12, ettei kohdussa ollutkaan vauvaa. Raskausoireet olivat ihan normaalit ja testit näyttivät plussaa. Hän joutui lääkkeelliseen tyhjennykseen, jonka jälkeen ei vuoto loppunutkaan. Kaavinta tehtiin huhtikuussa, mutta eipä vuoto loppunut siihenkään. Toinen kaavinta tehtiin viime viikolla ja nyt taas edelleen vuotaa :( Saa nähdä mihin tuo vielä johtaa. Aivan hirvittävää olla mukana oman ison masun kanssa.
Sisko ehti ostaa vauvalle kaiken tarpeellisen valmiiksi.. Mitkään ongelmat eivät käyneet mielessäkään, koska hänellä on ennestään kaksi lasta. Olisi ollut ihan jees jos jonkinsortin varhaisultra olisi tehty, eikä unelmat olisi ehtineet ihan pilviin asti.
Meillä on myös ollut koiralla oppimista tähän uuteen vauhtiin :D Mä kun oon juossu sen kanssa tosi paljon ja nyt vain löntystellään. Onneksi koiralla on painoa vaivaiset 5kg, ettei tässä meillä mitään hätää sen suhteen ole :D

En nyt kerkeekään kommentoimaan kaikille niinku meinasin.. Toivottavasti kaikilla on vointi hyvä ja pysyykin sellaisena :heart:

PikkuJellona 32+1 :heart:

Toivottavasti Hempukkaisen vuoto pysyykin poissa!

Täällä on palleaa kipeästi venyttelevä talvimeloni (mikä lie se onkaan). Neuvolantäti käski ottaa iisisti ettei kohdunsuu aukea enempää, 38 viikkoa olisi kuulemma hyvä saada täyteen että vauvan keuhkot ovat valmiit. Ei kyllä yhtään tunnu siltä että tuo jo tuolta saattaisi syntyä.

Tikkerituu 36+3

Mä näin pari yötä sitten unta että vihdoin tuntu liikkeet, ja heti niin
että näin jalan muodon mahan läpi:D Ja muutaman potkun perään vauva syntykin:D
miten niin malttamattoman ihmisen unia:)

Eli liikkeitä ei viä tunnu, ja mietin että voiko mulla olla istukka eessä
kun dopplerilla kuuluu sykkeet tosi hyvin ja kuulu jo ennen rv10. Vai liittyykö noi mitenkään
toisiinsa:) Mutta kyllä mä jaksan ootella, ei kuitenkaan montaa viikkoa niin ne tuntuu ehkä ainakin.

Väsymys on tullut takaisin, eli öitä:)

luna 17+2

Tikkerituu arveliko neuvolantäti että saattais jo pian syntyä?
Hurjaa jos jo parin viikon päästä, ihanaa!:)
Talvimeloni:D

Ilmotelkaa kaikki muuten tulevia ultria jne niin päivitän ne huomenna etusivulle ja poistan menneet tapahtumat:)

titiuu millanen oli 4D?:)

Viimeksi muokattu:
luna_82 Siitä se neuvolantäti sitä meinasi kun mulla oli jo viime viikolla kohdunsuu sormen verran auki. Tosin kyllä olen kuullut että toisilla menee la:t yli aukinaisista paikoista huolimatta mutta selvästi kroppa alkaa valmistautua siihen että synnyttää pitäisi. Kyllä sulla varmasti aika pian alkaa liikkeet jo tuntua, mulla ja PikkuJellonalla ne alkoikin tuntua selvästi aiemmin kuin "normaalisti" joten ei ehkä niin meihin kannata verrata.

miss_piggy
Mulla tuli eilen vähän punertavaa valkkaria, mutta tuli vaan yhden vessareissun yhteydessä paperiin. Oli kyllä maha ummetuksella, ja joutui kunnolla punnaamaan, joten en tiä vaikuttiko asiaan.
Tietysti taas heti pelkään että kesken meni tääkin. Vaikkei tullu ees kunnon verivuotoa eikä mitään mahakipuja/tuntemuksia oo.
Tosin, keskeytyneestä keskenmenostahan mulla ei ollu mitään oireita tai vuotoa myöskään.

miss_piggy: Täälläkin kokoajan enemmän ja vähemmän vuotoa. Tänään taas pikkiriikkisen, joskus ei mitään ja kerran kunnolla! Toistaiseksi kuitenkin kaikki hyvin eikä syytä ole löytynyt. Limakalvoja veikkaan kun usein liittyy vessapinnistelyyn tai seksiin (jota ei kyllä usein enää oo! Saatiin vissii tarpeeksemme harjoitteluvaiheessa tai sit vuoto on pelotellut liikaa).

Hempukkainen 16+0 poks!!!

Yhteistyössä