Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)


Tässä se nyt on, clomittarien uusi plussaketju :)

Edellinen versio löytyy osoitteesta http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/, kannattaa tutustua:).
Päätettiin tehdä uusi ketju koska ketjun otsikko ei enää niin kuvannut sisältöä=)

Moni meistä on aloittanut clomeilla tai olettanut aloittavansa clomeilla ja siten löytäneet clomittarien ketjun, ja sitten joko plussanneet clomeilla tai sitten hoidot ovat voineet muuttua, lääkkeet vaihtua ja hoitomuodot muuttua, mutta kuitenkin clomittarissa on jutustelu jatkunut, koska siellä on ihania ihmisiä ja mahtavaa vertaistukea niin suruissa kuin iloissa.
Tämä ketju on, jotta voidaan myös iloita yhdessä, kun plussa testiin tulee, ja jakaa kysymykset, ilot, huolet jne tai ihan vaan jutustella niitä näitä:)
Yhteinen toive on että tänne tulee kovalla vauhdilla kaikki clomittarista :heart:

Tässä linkki clomittariin (huom! vuosittainen ketju)
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2222299-clomittaret-2013-a/

Tervetuloa kaikille:)

t: luna

HUOM! Lista päivittyy ketjun sivuilla (esim. kun ketjuun kuuluvat haluavat päivittää listan näkyviin uudelle sivulle tai lisätä tietoja)

Lyhenteet:
ultrat ym: AU=alkuraskauden ultra, NPU=niskapoimu-ultra, RU=rakenneultra, NL=Neuvolalääkäri, N=Neuvola, IKU=Istukkakontrolliultra, 4D=4D ultra
hoidot: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, l=luget, le=Letrozol, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, tk=taukokierto


 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neppu_ ja Hydrangea
HUOM!Tässä oli ennen lista tällä palstalla mukana olijoista, mutta nykyisin lista päivittyy ketjun sivuilla (esim. kun joku haluaa päivittää listan näkyviin uudelle sivulle tai lisätä tietoja)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hydrangea
Hyy2 LA 6.12.2013 Seuraavaksi np-ultra 22.5.13 plussaus clomit+pregnyl, 26v, 2 lapsi, 1/2 pco

Kiitos Luna uudesta pinosta! Toivotaan että saadaan koko joukko plussanneita mukaan clomittarista :)

Täällä väsymys jatkuu maahan kaatavana. Ja jos Lunalla maha pikkuisen pinkeilee niin mulla on jo ihan kaamee tykki! Maha on samankokoinen kun esikoisen raskauden puolivälissä :) oon kuitenkin aika hoikka, niin todellakin pömpöttää niin että jos en tietäisi niin veikkaisin ainakin kolmosia :)

Np ultra olis sit ens viikon keskiviikkona. Jännittää ihan sikana! Eikä malttaisi odottaa.

Hyy2 11+0 poks poks!
 
Wautsi Luna! Mahtavaa.

Tsemppiä Hyylle ultran odotteluun!


Neppu.... 8.1.2014....AU 24.5.13..........1.ivf (lyhyt kaava).... 27v,1.lapsi,pco

Varmaan riittää toi ivf, etten ala koko hoidon lääkearsenaaliinia luettelemaan. :LOL:

Onkohan edes alkuraskauden ultran lyhenne au?
Laitetaan noita lyhenteitäkin ylös =)
Aletaan sitten, kun porukka on saatu tohon kasaan niin itse päivittelemään.

Nyt kun saatais kaikki clomittareista tänne! <3
 
Hyy2 mä oon kans hoikka ja siks nyt kun turvottanu kunnolla niin katon välillä mahaani että jaa tältä se tulee ehkä sit joskus näyttämään:D Ihan pallo:) Mutta sit niinä hetkinä kun maha on "suht" normaali, niin kuvittelen ihan alavatsalle pientä muuttumista:)

Neppu lisäilin noita lyhenteitä:) Se vois varmaan olla au tai vu, en tiiä onko alkuraskauden ultra sama kuin varhaisultra, mutta kunhan itse tiedetään niin ei kai se niin justiinsa:)
 
Pakko jakaa teiän kans tää sivusto :D
Pregnancy Week-by-Week

Tolta kun klikkaa omaa viikkoa niin näkee pikkuisen koon hedelmänä:D
Esim. kun mulla on nyt 13+6 niin nyt se on persikka, huomenna sitruuna, viikon päästä appelsiini:D
Oon seurannu tota omenan siemenestä asti:)

Tikkerituulla ja PikkuJellonalla taitaa olla ihan eri hedelmät:D

Tonne voi myös rekisteröityä ja kirjata oman lasketun ajan niin se laskee siitä sit kuinka monta päivää aikaa laskettuun ja kertoo koon jne.

Kivaa lauantaita!

luna 13+6
 
Kiitos Luna uudesta ketjusta! ja linkistä! Meille hedelmäksi tuli banaani, aika hauska, heeeh.

titiuu85....12.10.13....RU 22.5.13...........3.clomi,27v,1.lapsi,pco

Eli ensi vkolla ru. Se jännittää ihan superpaljon! Tuun kertoo siitä sitten enemmän (ja sen sukupuolen!!!) :)

Aurinkoista viikonloppua mammoille!
 
Kivaa, uus ketju! Mukaan tullaan:

Tikkerituu....6.7.2013....neuvolalääkäri....1.c+mp+l+m, 33v. 1.lapsi. pco

Laitoin itelleni seuraavaksi tapahtumaksi tuon neuvolalääkärin kun mulla ei ole ultria (kai) enää tiedossa.

Tikkerituu ja Durian 33+1

(Durian haisee niin pahalle, että esim. Balilla ko. hedelmän vieminen osaan hotelleista on tämän vuoksi kielletty!)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Kiitokset lunalle uudesta ketjusta! Hienosti tiivistetty ajatus ihanasta plussaporukasta :)

Mulle saa laittaa listalle tiedoiksi:
fenixlintu, LA 20.10., rakenneultra 6.6., 2 clomi kierrosta tärppi, 37v, 2. lapsi
Toivottavasti saadaan pitkä lista ja monta uuta clomitarta vauhdilla perässä mukaan!

fenixlintu 18+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja miltsu76
Kiitos luna uudesta ketjusta!! :)

Mä taisin olla acorn squash jos se nyt katottiin niin, että oon viikolla 29, ku ny on 29+0. Joissain paikoissa mennään sen mukaan, että monesko viikko on. Ota noista ny sit selvää :D Enkä mä ees tiä mikä on acorn squash! :D Ilmeisesti jonkinmoinen kurpitsa :D
Ens viikolla vauva on sit kurkku :D

Ja tietoja.. PikkuJellona, la 5.8., seuraavaksi istukkakontrolliultra 27.5.. sille sit lyhenne.. :D , tärppi tuli 6. clomikierrolla ja silloin tehtiin myös ensimmäinen keinohedelmöitys ja myös pregnyl oli käytössä, ikää on 30v ja toinen lapsi tuloillaan.

Voi titiuulla on keskiviikkona ultra! Ihanaa :)

Meillä poksahti tänään siis 29+0 :heart: Edelleen mielessä pyörii tuo vauvan asento. Potkut tuntuvat alhaalla. Onhan tässä toki vielä aikaa.
Jostain syystä kammoan sitä leikkausta niin kovasti, että jos vain lantio antaa myöden niin taidan asennosta huolimatta yrittää alatiesynnytystä.. Jotkut ovat kuvanneet perätilasynnytystä jopa helpommaksi. Mene ja tiedä, mutta mä en sektioon halua :/

PikkuJellona 29+0 :heart:
Mulla on jo 35cm pitkä vauva mahassa! :D
 
Huomenta kaikille!

Vaikka ainakin täällä sataa vettä niin titiuulle tsemppiä ultraaan!

Mua on ruvennut rakenneultran lähestyminen jännittämään ja mietityttämään. En yleensä ole hermoilevaa tyyppiä, mutta joku huoli mua kalvaa. Ei siis koko aikaa, mutta asia nousee nyt mieleen päivittäin. Ja uteliaisuutta on myös ilmassa. Olisi mukava tietää kuka sieltä on tulossa, kun tähän asti hänestä on puhuttu lähinnä "kyytiläisenä". Olisi siis mukava saada jokin työnimi tulokkaalle.

fenixlintu 18+3

p.s. Jos intoa piisaa, olemme juuri perustamassa facebookkiin 30+ äitien ja tulevien äitien ryhmää. Ryhmä on salainen ja siihen kuuluminen ei siis näy edes omille kavereille. Ajatus on, että tehdään ryhmästä luottamuksellinen vertaistukiryhmä omina itsenämme eli omilla nimillämme. Osa mukaan tulijoista on parhaillaan raskaana, osalla on jo lapsia. Lisätietoa saa tai liittymishalunsa voi paljastaa mulle privaattiviestillä. - niin, ja ryhmän nimi on Matamien mammaryhmä - vaatii pienen huumorin kestämistä ;-)
 
Titiuulle onnea rakenneultraan ja Hyylle niskapoimu-ultraan, tulkaa sit heti kertoon
pikkusten varpaitten heiluttelut jne<3

PikkuJellona 35cm Voi että:)
Mä ootan ens viikon appelsiinia, kai sen pitäs alkaa näkyä jo ulospäinkin!!:D
Toivottavasti pikkuinen siellä kääntyisi pikapikaa!!!

fenixlintu ikävää että huoli nostaa päätään:/ Toivottavadti pari viikkoa menee nopsaan
ja toivottavasti huolet pian väistyy ja tulee iloinen jännitys tilalle. Mäkin oon miettiny
että haluisin sukupuolen ehkä tietää:) Ja meilläkään ei vielä oikein lempinimeä
pikkuiselle, monta on tullut mieleen mutta mikään ei oikein oo jumahtanu:)

Mä kökötän fimlabin odotushuoneessa, sokerirasituksessa:)
kasilta join litkun ja ysiltä verikokeet ja kympiltä.
Litku meni ihmeen helposti alas, onneks oli kylmää.
Mut nyt alkaa vähän etoon, kun eka aamu pariin
kuukauteen kun ei voinu syödä aamupalaa (hedelmää)
heti ekana sängyssä kun silmänsä avaa:D
 
Luna: joudutko sokerirasitukseen yhden vai kaksi kertaa? Mulle sanottiin neuvolasta, että mulla se on sitten edessä joskus 23-raskausviikon jälkeen. Esikoista odottaessa oli sama juttu. Mutta olen siis kuullut, että osa odottajista joutuu koitokseen kahdesti. Huh. Nousee ihan muistoista se litkun maku suuhun...
Tsemppiä!!!
 
fenixlintu en itseasiassa tiiä, voi olla että kaksi kertaa:/
neuvolatäti sano että on pistäny tähän alkuraskauden sokerirasitukseen
kaikki joilla pco. Ja sit mun äidillä on kakkostyypin diabetes, joka kyllä johtuu sen elämäntavoista:/
Nyt enää vajaa tunti:)

Mullakin tekis mieli liittyä fb-ryhmään mutta mietin vielä,
kun mulla on pieni kynnys vielä esiintyä omalla nimellä:)
Oon niin aloittelija näissä keskustelupalstajutuissa niin sekin kai vaikuttaa:)
 
Ultrassa kaikki hyvin! Turvotus alle millin ja riskilukema jotain 1:35000 :)

Oli paljon liikkuvaisempi kuin esikoinen joka vaan heilutti kättään. Tämä oikein ponkaili jaloillaan!

Pomollekin kerroin ja otti uutiset paremmin kuin hyvin! Oli kuulema jo arvannutkin. No ei mikään ihme ku maha on tämmöinen pallo jo :)

Aah, nyt alan vain nauttia olostani. Yhtään telttaa en pue enää päälle, antaa mahan näkyä vaan!

Hyy2 11+5 (ultrassa 11+6, mutta itsenäisyyspäivä laskettuna on musta hauskempi ku 5.12 eli pysyttelen menkkojen mukaan lasketussa :)
 
Heippa mammat!

Täällä sulatellaan tämän päivän rakenneultraa, joka toi siis kyllä ihan ihania uutisia :heart: Vauvan pään ympärys oli pienempi kuin raskausviikot, mutta kätilön mielestä kuitenkin ihan normaalimitoissa eikä nähnyt syytä huoleen. Sanoi, että vauva näyttää normaalilta ja terveeltä.. Mutta se isoin yllätys! Sukupuoli! oltiin ihan varmoja, että meille tulee poika, koska käytiin kk sitten ultrassa ja siellä näkyi selkeästi, että tulokas olisi poika ja siis muutenkin on ollu voimakas poikafiilis (nimikin valmiina)..

Sööööpraaaaiiis! Meille tulee tyttö :heart::heart::heart:

Pikaisesti vain tulin tämän kertomaan, kiitos kun kyselitte ultrakuulumisia! Nyt on pakko mennä unten maille kun pitkä päivä takana ja vielä pidempi huominen edessä!

Ihanaa viikkoa teille kaikille!

titiuu ja minityttötitiuu (19+4)
 
Kirjottelen nyt lyhyesti kun puhelimella netissä niin vähän vaikeeta
mutta IHANAA IHANAA IHANAA:)
Ihania uutisia hyy2 ja pikkunen levottomine jalkoineen ja titiuu tyttö!!! Voi vitsi,
mä melkein alan itkeen kun herkistää:)

Hempukkainen lisään tietos heti huomenna kun pääsen koneelle,
kiva kun liityt listoille:)
 
Tää kans pikavastailee puhelimella (töistä...)
ihania uutisia!!! Kyllä täällä ollaan onneissaan teidän puolesta. Toivottavasti mäkib pääsen huomenna kertomaan hyviä uutisia alkuraskauden ultrasta! Mä niin toivon että kaikki olis hyvin ja sydänäänet kuuluisi. Ja sitä, että tämä "toinen möykky" ei olisi aiheuttanut mitään seuraamuksia... Saa nähdä miten ensi yönä nukuttaa.

Iik.
 
Neppu hurjasti tsemppiä huomiseen, pidän peukkuja!:)

titiuu näittekö sen ite että tyttö vai sanoko hoitaja vai miten se meni:)
Voi vitsi kun ootan seuraavaa ultraa, tuntuu että sinne on ikuisuus:)

Hyy2 mun pomo otti kans tosi hyvin, nosti käden heti high fiveen:D
Mies siis:)
Sit naureskeli että tätä on odotettu ja pelätty:D..mun takana on aika paljon kaikkee järjestelmiä, tulee aika raskas perehdytys kyllä:S
Mä varmaan tänään kuvittelin mutta ihan kuin asiakas ois palaverissa vilkaissu mun mahaa:D se on kyllä ihan littana viä >:|
Mutta ootan kans sitä ettei tarvii ees turvotusta peitellä:D

fenixlintu sokerirasitus meni hyvin! ei tullu yhtään paha olo eikä päätä särkeny. Ja litkukin oli onneks tosiaan kylmää niin meni aika vaivatta alas.
Tänään sain tulokset ja ne oli hyvät jee!:) paastoarvo 4.7 (piti olla alle 5.3) ekan tunnin jälkeinen arvo oli 5.4 (piti olla alle 10) ja tokan tunnin arvo 5.2 (piti olla alle 8.6). Eli enemmänkin kai matalat arvot.

Poistin listalta eiliset ultrat, ilmoitelkaa uusia niin voin päivitellä, vaikka kohta varmaan on viestejäkin sen verran että vaihtuu sivu:)

mä en ymmärrä muuten miten voi olla että kohdussa on niin hyvät iskunvaimentimet että liikkeitä ei tunne vaikka tolla mahassa on sitruunan kokonen liikkuja! En ymmärrä en:D

luna 14+4 (appelsiini lähestyy :p)
 
Ihania ultrakuulumisia titiuu!! :heart:

Ja mahtava kuulla luna, että sokerirasitus meni hyvin :)

Nepun kuulumisia odotellaan täälläkin.. toivottavasti kaikki hyvin.

Täällä alkaa kyllä kroppa kovasti huutelemaan heti kun vähäki rasittaa itteensä liikaa. Enää ei ees haittaa.. otan rennosti :)
Käytiin eilen kattomassa taas meidän kummityttöä :heart: Pikkuneidillä on ikää 2kk ja painoa 3770g. Lasketusta ajasta on vasta kolme viikkoa, joten ihan liian varhain päätti neiti tulla maailmaan.
Kellittelin sohvan pohjalla KAKSI TUNTIA ja neiti makasi mahani päällä :heart: En malta odottaa omaa :heart: Esikoinen kun ei enää ole niin kovin kevyt sylissä pidettävä.. Eikä enää syliin oikein tulekaan. Iso mies jo :)

PikkuJellona 29+4 :heart:

Kolmekymppiset lähestyy :D
 

Yhteistyössä