Clomittaret 2013

Hei. :wave: Mäkin voisin liittyä tänne.

Olen Laala, 28-vuotias yhden tytön (05/09) äiti, ja mieheni on 30-vuotias. Naimisissa ollaan oltu nyt seitsemän vuotta, ja toista toivotaan lähes epätoivoisesti.

Vähän omaa taustaa (ei tarvii lukea jos ei jaksa, heh): Ensimmäistä lasta aikanaan ei ehditty yrittämään käytännössä yhtään, kun eka yrityskierto vaan venyi ja venyi ja lopulta menin gynelle, kun kiertopäiviä oli kasassa puol vuotta. Todettiin oppikirjamainen pco, pikkusia folleja oli rivissä helminauhana kymmeniä. Gyne (YTHS:llä) sanoi, että eipä tässä sen enempää tarvii odotella, että haluatteko yrittää vuoden tällä kierro(ttomuude)lla vai haluatko samantien terot ja clomit? Sovittiin sitten, että kesälomien loputtua (jos kierto ei ole alkanut spontaanisti) syön teroja ja sitten clomeja 1 päivässä kp3-7. Näillä sit mentiin ja hiukan laiskahkosta vasteesta huolimatta kiertopäivän 20 tienoilla ovuloin ja meidän esikoinen sai alkunsa.

Esikoisen imetyksen loputtua (khöm, 20kk imetyksen jälkeen..) todettiin, että kierto tuntuu yllättävän säännölliseltä mulle, vois kokeilla "tjottailla". Haaveiltiin, että olis niin hienoa tulla melkeen "vahingossa" raskaaksi... No vähän toista vuolta "tjottailtiin", eipä se kovin rentoa sekään lopulta ollut (eikä se kiertokaan enää toiminut, kaks kertaa tunsin ovulaatiotuntemuksia ja sitten alkoi taas kierrot venymään), joten saman gynen pakeille taas. Totes, että tämähän on tuttu kuvio, ei muuta kuin clomia naamaan.

Söin clomeja neljä kiertoa (lopulta annos 3 clomia päivässä), mutta vastetta ei saatu aikaan, sen sijaan ihan hirveät sivuvaikutukset. Vaihdettiin Femariin, jota olen nyt syönyt kaks kiertoa, mut ei. Femarilla sentään saatiin heti vaste, vain yks päivässä pitää napata, mutta tärppiä ei kuulu. Tänään kp1 ja seitsemäs OI kierto alkamassa. Gynen kanssa ollaan sovittu, että seuraavalla seurantaultrakerralla laitetaan myös TYKSiin lähete. TYKSin aikaa odotellessa voidaan sit viel ainakin pari kiertoa leikkiä Femareilla, mutta aika laiha toivo alkaa mulla olee enää että me näin toista lasta saadaan.

Niin ja siis mulla kaikki muuten kunnossa, paitsi tää monirakkulaisuus (mitään rajua ylipainoisuuttakaan ei ole, ekaa yrittäessä olin normaalipainoinen, tällä hetkellä BMI aika tarkkaan 27.. koitan silti vähän painoakin pudottaa, jos se monirakkulaisuuteen auttais jotenkin). Isäntä joskus parikymppisenä on tutkittu ihan akateemisen kiinnostuksen vuoksi (oli jossain nuorten miesten hedelmällisyystutkimuksessa) ja silloin oli priimaa, mutta nyt ennen kuin voidaan lähteä TYKSiin jatkamaan tätä "harrastusta", on miehelläkin tutkimukset edessä.

Tuntuu, että ei oo varaa valittaa ja surra, kun yks terve (lähes täydellinen) tyttö tähän maailmaan saatu, mutta kyllä se kumman kipeältä osaa tuntua näin toista kaivatessa.

Tällainen romaani tällä kertaa..
 
Mä en taida olla se penaalin terävin kynä :LOL: Ja nolottaakin jo etukäteen kysyä, mutta siis jospa mua ei ihan pihalle naurettaisi jos kyselen tyhmiä... mutta siis lueskelin valmiiksi ja tutustuin ovulaatioliuskojen käyttöön, missä vaiheessa kiertoa aloitetaan pluussaaminen ym. Ilmeisesti minun 28päivän kierrolla testien aloittaminen tulisi ajoittaa kp 11-12. Mutta sitten testissä sanottiin että se pitää tehdä joko muovi -tai lasipurkkiin ja tämä sai minut miettimään, että käytättekö te muut aina uuden purkin, vai pesettekö jonkun lasipurkin aina käytön jälkeen ja jos voi pestä niin mitä ainetta uskaltaa käyttää ettei se vahingossa vaikuta testin tulokseen? Ja jos käytetään kertakäyttöpurkkeja, niin mistä sellaisia muovipurkkeja saisi hankittua joita uskaltaa käyttää. Mietin vain ettei jostain kaupan muovipurkista liukene mitään mikä vaikuttaa tulokseen... Haha, joo, tiedän. Näinkin yksinkertaisia blondeja voi olla olemassa :vampire:
 
Viimeksi muokattu:
Marjaana... Jos et keksi muuta, niin varmaan vois pissiä ainakin johonkin kertakäyttömukeihin, kun niistähän ei saa irrota mitään, kun ne on (alunperin) elintarvikekäyttöön tarkoitettuja astioita. :p Eipähän tarvii miettiä tiskailuja, jos heittää pois. :p
 
Joo, nokun mä just koitin miettiä että mikä olisi kaikkein järkevin tapa, helpoinhan olis just nuo kertakäyttökupit jos tosiaan uskaltaa kaupankin mukeja käyttää (itse aina mietin tarkkaan voiko muovista liueta jotain, kun ne sisältää niin kamalia myrkkyjä että meillä ollaan siirrytty eväsrasioissakin lasikuppeihin, heh). Joka kierrossahan niitä saattaa parhaimmillaan kulua sen 7-8 kappalettakin, niinkuin niitä ovistestejäkin sit. Mikähän olis paras paikka hankkia, joku sellainen johon ei tarvitse luotokortin tietoja antaa. Mä en noihin ulkomaalaisiin nettikauppoihin oikein luota (Iherb ainut jota käytän).

Ja siitä tulikin mieleen kysyä, onko muilla joitain "lisäravinteita" tai vitamiineja käytössä joista olette lukeneet että voisi mahdollisesti olla hyötyä? itse tilasin Macaa nestemäisenä, jonka pitäisi parantaa hedelmällisyyttä ja sen lisäksi kaikki vitamiinit käytössä joista tärkein ehkä se B, joka sisältää foolihappoa :D
 
Ihan superhieno juttu Skorppari! Paaaaljoooon paljon tsemppiä ja energiaa huomiselle, ni kaikki menee hyvin ja toivottavasti parin vkon päästä kerrot meille ihania uutisia! Jeejee!

Ja tervetuloa Laala mukaan!

Täällä on niin paljon keskustelua laidasta laitaan, ettei meinaa pysyä perässä! Ja kysymyksiä satelee! :D Ens kerralla pidempi stoori, nyt vaan isot tsempit skorpparille!

Ja kaikille ihanaa tulevaa viikkoa! Tuokoon se kaikille hyvää fiilistä tähän ressailuun! Ja piinalistasta kun joku hyppäisi tohon tammikuun alle, niin olisi ihan superhienojuttu! Plussatuulia!
 
  • Tykkää
Reactions: skorppari82
Mimmuskainen: Myö ollaan julkisella puolella (paitsi nyt talviloman aikana kävin ultrissa yksityisellä)

Käyt samanlaisia tunteita läpi kun minä (ja varmaan kaikki muutkin täällä)
Mullekin tulee välillä, onneks tositosi harvoin nykyisin, (sillä pessimistiololla) se suurin pelko, että mitä jos en _koskaan_ikinä_ raskaudu. Se tunne, jos jokin, on kamala. Yritän toki olla ajattelematta asiaa. :) Täytyy vaan oppia ajattelemaan, että mehän ei luovuteta!

Niq: Ei, ei eiii!!! Oon pahoillani. Suurensuuri halaus!!! Täällä vielä jännäillään...

Hassua, että teillä on paljon läheisiä/tuttavia, jotka ovat kokeneet lapsettomuutta. Mun lähipiiriin ei ole sattunut kuin yksi, joka 1v ja 2kk päästä raskautui kuitenkin luomusti. Toisaalta olis kiva (vaikkei tätä kellekkään toivo) että olis joku kaveri täältä päin ni vois jutella facetoface.

Luna: Totta puhut, joka kertahan se nega/täti kirpasee oli ajatellut koko kk mitä tahansa... Ihana uni., jotenkin piristi munki päivää <3

Skorppari: Hirrrmuisesti onnea inssiin!! Täällä peukut ja varpaat pystyssä!

Laala: tervetuloa! Toivottavasti saatte pian kakkosenne :)

Marjaana: Mä syön ihan vaan vitamiineja raskaana oleville/imettävillä tai raskautta aikoville.

Omanapa: Taidanpa joutua siirtämään testausta taas tiistai aamuun. Töissä nimittäin taas ollaan ja taitaa jäädä haaveeks toi aamupidättäminen :x Toisaalta, jos täti pyyhältää kylään niin säästyypi taas se 5e. :D
(ääk, miten mä jaksan muka odottaa tiistaihin... ehkä mä yritänki pidätellä) Mut toisaalta jos mä valvon yön ja nukun päivän, ni tavallaanhan voisin testata huomen illalla? ... Ei se kyllä taida noin mennä :O

Bytheway, on ollu puhetta ylipainosta. Onko teillä pco-laisilla oireena hirsutismia tai aknea? Täällä nimittäin yksi näppynaama (ei onneksi kovin paha akne)
 
Marjaana84, mä käytän PC:n liuskoja, niin niissä on se näyteastia mukana. Muuten käytän kertakäyttömukia. :D Meille lääkäri suositteli foolihappolisää. Mulla on käytössä monivitamiinit, joissa on sitä.

Neppu, tärkeintä on varmaan näin raskauden alkuvaiheessa ;) että se pissa on ollut rakossa mahdollisimman pitkään. Joten musta voit ihan hyvin testata illalla, jos oot päivän nukkunut. :) Mulla on nuorempana tosi paha akne, mutta nyt enää silloin tällöin näppyjä.
 
Kiitos tsempeistä, sain inssiajan iltapäivälle :).

Tervetuloa Laala mukaan!

Marjaana mä oon pissaillu ihan johonkin jugurtti-/viili-/rahkapurkkiin, ja oon käyttänyt samaa useamman kerran, pessyt vain hyvin (ihan vedellä) välissä. Koskaan ei oo mulla tullut väärää tulosta, vaikka en ton tarkempi ole ollut. Näkisin ettei tuosta kannata stressata, tarpeeksi stressiä muutenkin ;) Ja multivitaplussaa koitan muistaa syödä päivittäin, ei muita droppeja mulla (femarin lisäksi).

Nepulle "puhpuh" plussapuhuri :), pidätitkö, testasitko?
 
Heippa kaikille ja oikein mukavaa alkanutta vuotta 2013!

Olen ollut pitkällä lomalla ja pysytellyt täältä kokonaan pois. Aukkarin jälkeen sain jälleen clomit käyttöön ja nyt menossa tauon jälkeen toinen clomi-kierto. Tänään olisi kp9 eli kohta saa alkaa taas tikuttamaan ovista. Meillä suunnitelmissa pitää lääkärin kanssa pieni keskustelu että pitäisikö jo siirtyä suoraan järeempiin keinoihin, kun ovis tulee joka kk ja follit kasvaa mut mitään ei tapahdu.
 
Iiiiih! Eli kävin viime perjantaina siellä folliultrassa (kp14) ja silloin näkyi yksi 17mm folli ja limis oli 10mm, joka gynen mielestä oli todella hyvä. Tänään kp 17 ja ovisplussa tuli! :D Olin jo ihan varma, ettei LH-huippua tule tässä kierrossa, kun normisti mulle on tullut se jo kp 12-14 :ashamed: Mutta tänään tosiaan pamahti tulla ja tiedätte sitten mistä mut tavottaa illalla... :LOL: Eli dpo -1 on tänään.

fenixlintu, mä käytän dippimukina isännän shottilasia :LOL:
 
Angela, mukavaa iltaa! :D

Ehkä mäkin voin tunnustaa mitä mä OIKEASTI käytän dippiastiana. :p Nimittäin miehen jostain partavaahtopurkista pöllimääni läpinäkyvää korkkia. :p Pesen sen aina käytön jälkeen kiiltäväksi ja säilytän sitä vessan kaapissa, mua ällöttäis pissiä juomakippoihin. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: fenixlintu
Moikka kaikille, tervetuloa Laala ja Marjaana!

Oli niin paljon viestejä ja kirjoitan kännykällä sairaalasta, ettei oikein muista mitä kaikkea tuolla luki. :D

Alavatsakivut on vaan yltyneet päivä päivältä ja unikin on jäänyt vähälle. Menin nyt n viikon kipuilun jälkeen työterveyteen, josta lähete keskussairaalaan. Täällä odotellaan tuomiota. Tylsää. Olisin vaan halunnu työterveydestä veri-/pissakokeita ja pari päivää lepiä (kun liikkuminenkin tekee nyt tuskaa). No, täällä odotellaan. Huoh.
R-testi näytti eilen negaa, mutta oli vasta kp 11. Clearbluen digi.

Ovistuulia ja vauvatuulia kaikille!!!

Matti Katikainen, kp 24, dpo 12
 
Jotenkin niiiiiiin ihana olo, kun tullut noita "joko testasit" ja "puhuri"- viestejä. Niiin sydäntä lämmittävää! :,)

Hyd: Pitihä sitä käydä "päiväunien" aikanakin wc:ssä, joten
Siirtypä testaus huomiseksi.

Skorpparille kiitos puhurista, toivottavasti se auttais ;)

Angela: Romanttista iltaa!

Matti Katikainen: Ilmoittelehan mitä siellä sanottiin. Paranemista ja jaksamista!

Sarppa: Onneksi teillä on kuitenkin keinoja huuurjasti vielä. Oon alkanut ajatteleen, että sama se tuleeko lääkekuurilla vai koeputkesta, kunhan nyytti tulee =)

Ihania noi teidän pissailupurkki- juttunne =DD
Pitäiskö kruunata huominen testailu vaikka kuohuviinilasiin. Toiskohan juhlan tuntua lisää, jos plussa pärähtäis. :LOL:
 
Hienoa Angela! :)

Matti Katikainen toivottavasti selviää kipuilun syy eikä mitään ikävää löydy, voimia!

Mulla meni inssi kivasti, siellä oli folli ilmeisesti juuri puhkeamassa/puhjennut kun oli ihan soikea (16x27) ja limis oli paksumpi kuin koskaan ennen (14mm) :) :). Toisellakin puolella vähän isompi folli (15x18), mut se ei tod näk kuulemma vielä kypsä puhkeamaan, että ei tuplamahkuja. Nyt on toiveet huipussaan ja pari viikkoa voi vielä nostatella itteensä ylemmäs pilvilinnoihin, toivottavasti ei taas tarvisi sieltä tippua alas.

Mulla kun tuli se plussa jo eilen ja tänään folli oli ihan soikee niin taidan laskee tän ovispäiväksi, eli mut voi laittaa piinailijoihin huomiselle dpo1 . :)
 
Angela onnittelut hienosta folliultrauutisesta!

Neppu peukut pystyssä täällä!
Kyllä näppyjä löytyy ja nyt taas alkaa tulemaan lisää, ku clomit menossa :|

skorpparillekin peukkuja!

Marjaana mä syön Berex pro:ta. Lääkäri suositteli jotain b-vitamiinia missä on lisänä foolihappoa.

Matti Katikainen :hug: Toivotaan, että saat vastauksia pian. Toivottavasti ei mitään pahempaa ole! Itte oon ollu kaksi kertaa n.10v aikana sairaalassa umppariepäilyn takia. Aivan järkyttävä oikeanpuolen vatsakipu. Mutta edelleen umppari tallella :) Eikä mitään syytä löytyny, toisella kerralla alko menkat seuraavana päivänä.

Uusiakin on taas tullut mukaan, tervetuloa!

Piinailijoille paljon plussatuulia ja meille muille ovisonnea!
 
Skorppari: Mahtavia uutisia, että inssi meni hyvin!!!! Nyt toivotaan, että saat pysyä pilvilinnoissa :)
Jos haluat/jaksat jossain vaiheessa niin kirjoittelisitko tänne tai yksärillä vähän sun tuntemuksia ky. toimenpiteestä (esim. kauanko meni, sattuiko/tuntuiko, olitko yksin yms.)
Kun meilläkin tosiaan ollaan matkalla kohti inssiä 1-2 kierron päästä (tai siis toivottavasti ei olla, mutta...)

Seemi: Oletko havainnut mitään tiettyä naamanpesutuotetta, joka olis hyvä? Kun ite sellaista haeskelen. =)
 
Kotona. Ei selvinnyt ja osa labroista ja tulematta vielä, huomenna soittavat. Ultralla munasarjat ja kohtu ok, ohut limakalvo, ei kipua selittävää. Silti kipu vaan yltyy :'( se on ihan jatkuvaa ja kävelykin jo sattuu niin että mennään kaksinkerroin. Ei otettu pissanäytettäkään, kävin sen itse stiksaamassa tutussa terveyskeskuksessa: verta pissassa.

Gyne sanoi, että "seurataan tilannetta ja tuu takas jos kipu pahenee", tämä päivä saikkua. :O sitten siihen asteli joku ylilääkäri joka määräs heti viikon saikkua ja soitot huomiselle. Mutta silti: ei selvinnyt. Se ultrasauvakin sattui niin että itku oli silmässä :'( Pillahdin itkuun sen tutkimuksen jälkeen kun mitään ei selvinnyt. Lääkäri vaan tuijotti ja sano, että ei sussa gynen puolen vikaa oo mikä tämän selittäis. Mikähäb siinä sitten on???

Helvetti. Panacodia huiviin ja nyt menen nukkumaan. Ketuttaa niin, ettei oo tosikaan. Ja sattuu. Sattuusattuusattuu.

Kivulias Matti Katikainen
 
Aijai, pikkasen repeilin konjakkilaseille ja skumppalaseille haha:D
Mä käytän ihan tylsää vanhaa juomalasia jota säilytän vessassa:)

Matti Katikainen toivottavasti kun herään niin kivut on poissa:(

skorppari hienoja uutisia, nyt alkaa sit jännäys ja toivottavasti jännäys päättyy niihin parhaimpiin uutisiin!:)

Angela onnea ovisplussasta, jee:)

Laala tervetuloa porukkaan:)

Neppu ei hitto kun jännittää sun puolesta, en malttais oottaa:D
Hurjasti toivon kanssa että plussa plussa plussa!:)

Piinailijoita alkaa kohta olla sen verran että alan enemmän uskoo että mun uni toteutuu, hihii:p
 




tiistai 8.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta___muuta

Unja-O............60/32..........yk31............8.f+pr+ins
Heipa…...........44/18-41……..ya11/11......tauko (c).......2.lapsi,31v
Slartibart........44/28..........yk4/ya3/12...4.c.................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............30/28-34.......yv2.............4.c x2
Neppu_...........28/28(34-59)..ya2010.......f+mp...............pco,1.lapsi,26v
miimuli87........27/?.............ya2008........t+m+c.............pco,1.lapsi,25v
Marjaana84.....26/28...........yv1.5..........c+ins...............1.lapsi
fenixlintu........25/29-34.......ya1/2012....1.c..................2.lapsi,36v
Matti Katikainen..25/30-50...yk6..........1.c+t..................pco,2.lapsi
hanzku_91......24/30-32.......yk23..........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........23/?.............ya6/11........1.c..................1.lapsi
Enna_.............23/35-?......yk5.......................................pk,ovl
Nyysy.............21/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03..selitm,2.lapsi.
Hydrangea......20/31-44......yk11/ya1/12...2.a...............pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....19/24-25......yv1.5...........tauko(c+t).........3. lapsi
Angela............18/28-32.......yv8.............2.c..................2.lapsi
luna_82..........16/~34........ya3/12.......tauko+t(3.c+pr+l).pco,1.lapsi,30v
skorppari82....16/??...........yv2..............5.f+ins..................pco,1.lapsi
TTT................12/28............ya4/2012......1.c.....................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..10/28-39...ya2/09.........1.c...............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......10/28-30.....ya4/11...........2.c
jenni_noora....9/27...........ya10/11.........tauko...................1.lapsi
titiuu85..........7/30-32......ya6/12........3.c+t................pco,1.lapsi,27v
Seemi.............6/28-41......ya11/09.......3.c.............pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............5/28-34.......ya9/11............................2.lapsi
NiQ................3/33.............yk10.............3.c+m+t......pco(1/2),2.lapsi
Laala.............3/?...............?...................4.f..............pco,2.lapsi,28v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
Neppu_ dpo 15
Matti Katikainen dpo 13
miimuli87 dpo 8
hanzku_91 dpo 7
skorppari82 dpo 1
Angela dpo 0

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä