Clomittaret 2013

Kiitos kaikille tsempeistä. Kivut ei helpota. Tänään ne soitti ja sano, että vois olla myös munuaiskivi. Täytyy vaan juoda ja käydä pissalla, juoda ja pissata, vaikka kuinka sattuu edes kävellä. :( Voi että tätä elämää. Lauantaina alkaa uusi klomien napsiminen. Jotenkin olin niin varma, että olen raskaana. NIIN varma. Ja ei. Ehkä se on sekin, että edellisen kohdalla auttoi heti eka clomikierto. Luotin liikaa. Nyt tiputtiin taas maan tasalle. En ees voinut miehelle sanoa, että menkat alko. Se meni töihin ja laitoin tekstiviestin, kun en vaan voinut sanoa päin naamaa. Se sano olevansa ite asennoitunut pidempään yrittämiseen, ettei se aina niin äkkiä onnistu. Niinpä.

Masentaa. Harmittaa. Korkkasin pitkästä aikaa pullon viskiä. Täytyy juoda pari paukkua, jos se siitä jeesais. Oonhan tässä saikullakin...

Anteeksi kauhea omaan napaan tuijottelu ja vuodatus. Olette kyllä niin ihania ihmisiä täällä. Toivon niin, että kaikki te saatte plussia kaikkiin mahdollisiin tikkuihin ja asiat järjestyisi. Kiitos, kun välitätte minustakin. <3

Surullinen ja kipuisa Matti Katikainen
 
Matti Katikainen toivottavasti kivut menis supernopeesti ohi:( Pissatulehus on kyllä tosi tuskallinen tauti ihan perinteisenäkin versiona eli voin vaan kuvitella miten tuskallinen kun pitkittyny. Tai jos munuaiskivi:/ Harmi kun en osaa sanoa mitään vinkkejä, itsellä ehkä kyllä vähän auttanu lämpimässä suihkussa olo mutta eihän siäkään kokoaikaa voi olla:S
Ja pahoittelut myös kierron alkamisesta:( Mullakin välillä helpompi pistää tekstarilla jos saanu huonoja uutisia, jos ei heti jaksa puhua. Mutta hyvin voi olla että toisesta kierrosta teillä jo onnistuu kun todistetusti niin hyvin clomit teillä toiminu. Ikinä ei voi toki tietää mutta ihan hyvin voi olla että kuukauden päästä kaikki on superhyvin, toivottavasti!:hug:

muoks
Hydrangea tsemppiä odotteluun, tää taukoilu ja oottelu on kyllä tylsää! Ainut iloni on turha oviksen tikuttelu, että on ees jotain pientä jännitettävää. Järkevää:)
Pitää toivoa että seuraavat kolme kiertoo meillä molemmilla onnistus annostus täydellisesti ja ettei vaikka kaikkia kolmee ees tarvittas! Joo!
 
Viimeksi muokattu:
Ompas täällä tampereen seutu vahvasti paikalla :) Itsekin olen siltä suunnalta kotoisin, mutta asun nykyään pääkaupunkiseudulla.

Matti Katikainen: ikävää, että tulehdus pääsi ujuttautumaan niin pitkälle. Toivottavasti lääkkeet jo tehoavat ja kivut häviävät! Jaksamista!

Marjaana84 Tunnen parikin henkilöä, joilta on kilpirauhasleikkaus takana. Molemmat kuulema syövät tyroksiinia loppu elämänsä. Mutta kun lääkitys on kohdallaan, voivat kuulema saada lapsia ja elää aivan normaalia elämää. Joku varmaan osaa kertoa aiheesta enemmän.

Omaa napaa: ei edelleenkään mitään tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Eilen illalla katseltiin Downton Abbey telkkarista ja loppu oli niin tunteita kuohuttava, että tuli tippa linssiin. Mutta eipä se taida olla oire oikein mistään. Odotin, että clomikuurin myötä kaikki tuntemukset lisääntyisivät, mutta nyt ehkä hiukan huolettaa, että onko annostus liian pieni. Jos ovis tappahtui uudenvuoden aikaan, vielä ei mitään ihmeellisempiä tuntemuksia pitäisi varmaan ollakaan. Kunhan kuulostelen.

Clomittaret: Veikkaisin, että tätä ketjua lukevat kymmenet kohtalotoverit. Itsekin kävin tutkimassa ennen clomikuurin saamista, oikeastaan jo silloin terojen myötä, kaikki mahdolliset teroihin ja clomeihin liittyvät keskustelut. Vaikka lääkärien tehtävä onkin diagnoosien tekeminen, on jokainen kuitenkin itse oman kroppansa paras asiantuntija. Eikä lääkkeitäkään täysin ummikkona pitäisi popsia. Minulle tuntui ainakin tärkeältä tietää mahdollisimman paljon, jotta voisin omin toimin tehdä tilanteelleni jotain.
Joten kiitos tässä vaiheessa kaikille entisille ja nykyisillekin clomittarille, jotka jaksavat pohtia tuntemuksiaan ja tukea toisiaan keskellä omia "projektejaan". Plussatuulia puhallelkaamme myös niille lukijoille, jotka eivät rohkene itse mukaan tai jotka lukevat näitä viestejä joskus myöhemmin!

Eli mukavaa keskiviikkopäivää - taas mennään! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Heipa
Marjaana Mulla ei ikinä ollut arvojen kanssa ongelmia, eikä mitään muitakaan tuntemuksia kilppariin liittyen. "Vahingossa" kaulan ultrauksen yhteydessä huomasivat oikean puolen suurentuneen. Puolitoista vuotta, puolen vuoden välein ultrasivat ja ottivat ohutneulanäytteen. Kolmannessa ohutneulanäytteessä tuli papa3 ja samantien leikkausjonoon. Kaksiviikkoa ja ensimmäinen leikkaus (toisenpuolen poisto). Siitä löytyi syöpäsoluja ja kolmenviikon päästä toisen lohkon poisto.
Kilpparithan tuotaa hormonia ja koska sitä tuotantoa ei ole enää omasta takaa, täytyy popsia thyroxinia loppuelämä :)
Enkä todellakaan halua pelotella sinua tai ketään muutakaan. Syövät ovat kuitenkin harvinaisempia kilppari ongelmien aiheuttajia :) Oletko käynyt tutustumassa kilpirauhasliiton sivuihin? Siellä on kerrottu hyvin erilaisista kilpirauhassairauksista. Ja kannattaa itse vaatia tutkimuksia. Oletko ollut tutkimuksissa terveyskeskus- vai sairaalanlääkärin luona?
 
Tampereelta (ainakin lähes) myös mäkin. :)

Matti Katikainen, tsemppiä ja voimia. :hug:

luna, kiitti. Lääkäri käski olla tikuttamatta, mutta oon nyt pari testiä tehnyt, mutta hailukkaa viivaa tulee. Tänään tulee viikko edellisestä ultrasta, joten jos tässä kierrossa jotain olis tapahtuakseen, niin pian saattaisi olla hetket käsillä. Viimeks kun ekassa ultrassa ei näkynyt mitään, mutta tokassa viikon päästä oli johtofolli. Tosin tällä kertaa se ekakin ultra oli myöhemmillä kp:lla, joten epäilen kyllä vahvasti että mitään tapahtuisi. No, ei pidä vaan pyöritellä asioita liikaa mielessä, vaan keksiä muuta mielekkäämpää ajateltavaa, niin eiköhän tästä taas selvitä. Kenties meille se plussa jo ensi kierrossa suodaan, jos nyt ei onnista. :)
 
Onko väliä mihin aikaan vuorokaudesta clomin ottaa? Tänää 28/28 ja mahakivut kovat, joten eiköhän ne menkat huomenna ala. Mietin vain kun ei muistettu ottaa kauppareissulle reseptiä mukaan, että jos heti aamulla alkaa menkat niin onko se lääke otettava jo silloin vai ehtiikö sen ottaa myöhemmin päivälläkin jos käydään hakemassa lääkkeet sit töiden jälkeen?
 




torstai 10.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............62/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Heipa…...........46/18-41……..ya11/11.......tk(c).....................2.lapsi,31v
Slartibart........46/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............32/28-34.......yv2............4.c x2
miimuli87........29/?..............ya2008.......t+m+c............pco,1.lapsi,25v
Marjaana84.....28/28...........yv1.5..........c+ins.......................1.lapsi
fenixlintu........27/29-34.......ya1/2012.....1.c.......................2.lapsi,36v
hanzku_91......26/30-32.......yk23...........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........25/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............25/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............23/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......22/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....21/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Angela............20/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........18/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,30v
skorppari82....18/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................14/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..12/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......12/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....11/27...........ya10/11........tk.........................1.lapsi
titiuu85..........9/30-32.......ya6/12...........3.c+t...............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............8/28-41.......ya11/09.........3.c..........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............7/28-34.......ya9/11.........................................2.lapsi
NiQ.................5/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala..............5/32-40.......yk9..................3.f...............pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..2/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........2/28(34-59)..ya2010.......f+mp................pco,1.lapsi,26v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
miimuli87 dpo 10
hanzku_91 dpo 9
skorppari82 dpo 3
Angela dpo 2
Miramei dpo 1

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Marjaana clomifen-reseptikö? Onko sulle määrätty ottaa ne kp1 alkaen? Yleensä niitä syödään kai aikaisintaan kp3 alkaen. Vai ymmärsinkö kysymykses väärin? Mutta jokatapauksessa ei pitäs olla väliä mihin aikaa vuorokaudesta lääkkeen ottaa, mutta varmaan hyvä ottaa aina samaan aikaan vuorokaudesta. Ite oon ottanu vähän vaihdellen, jossain kierrossa aamusta ja jossain illasta.
 
Marjaana, mulla ei ole clomeista kokemusta, mutta en usko että vuorokaudenajalla on väliä. Ainakin anazolit voi ottaa ihan koska vaan. Ite otan nimenomaan illalla. Lisäys. Jaa, luna ehtikin jo vastailla samaan aikaan. :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Marjaana Pitäisköhän sun tarkastaa vielä toi aloituspäivä lääkäriltä? Clomien tuoteselosteessakin lukee että ne määrätään joko kp 3-7 tai kp 5-9. Kuulostaisi kyllä aika oudolta minun mielestäni että jo kp1 pitäisi ottaa. (Tokiikaan mikään lääkäri ole tai sinne päinkään :D )

Laala tervetuloa tänne! :) Mä tuolta pikkukakkoshaaveilijoista hetki sitten jo häippäsin kun ei tuntunut enää yhtää omalta paikalta se. Pahoittelut tädin tulosta, toivottavasti teillekin pian se plussa suotaisiin :)

Tervetuloa myös muille uusille :flower:

Tsemppiä piinailijoille, toivotaan plussarikasta tammikuuta :)


On: menkoista aletaan pikkuhiljaa selviämään, oli kyllä taas niin kova kolaus pilvilinnoista alas. Ja kun ne KAIKKI muut vaan plussailee... huoh! Noh, saatiinpa ainakin nyt yksi asia vähän eteenpäin kun saatiin aika siemennestetutkimukseen. Sinne kun olen yrittänyt puhelimella pommittaa jo kauan mutta ei ole päässyt. TOSIN se simppatutkimusaika olisi just oletetun oviksen ajankohtaan :( joten pitäisiköhän sitä koittaa vielä siirtää kuitenkin...
 
Mulle vois hei päivittää tuonne listaan, että kierron pituus on (tosin vain hormoneita napsimalla) sen 32-40 päivää.
Pikkukakkosta toivovien listalla lukee että meillä on yk 9.. Mennään täällä vaikka samalla, vaikka oikeesti siis pikkukakkoselle annettiin lupa jo 5/11... Mutta ei me varsinaisesti sitä yritetty, tai siis tiedettiin, etten raskaaksi tuu ilman hoitoja, joten se vuos siinä oli vähän semmosta etten laske sitä yritykseks vaikka joka kuukaus raskaustestin teinkin "varmuudeksi"... :LOL: Ja siis tämä kierto on vasta kolmas Femar-kierto.

Tää on taas tää kierron huolettomin vaihe. Siis kunhan muistan ottaa Femarit aamulla, niin ei tarvii yhtään miettiä, että jokohan mä ovuloin, jokohan siel olis jotain kiinnittymässä, jokohan nää on raskausoireita (vai PMS:ää) ja jokohan uskaltais testata. Mun mielenterveys säilyy sen takia, että reilun viikon joka kierrossa jaksan olla ajattelematta jotain mitä siellä alakerrassa ei kuitenkaan tapahdu. :p Pahinta kierrossa on, kun dpo:t alkaa olee yli kymmenen. Miten sitä voi olla samaan aikaan niin toiveikas ja valmiiksi pettynyt? Molempia?!
 
Pikkuvastailuja:

Luna, Skorppari, Hyd, Katikainen, Mirjami, Heipa, Seemi Ja Laala
Oikeasti suursuur kiitos pahoitteluistanne. Se on helpottanut oloa. <3 :hug:


Heipa: Täällä Kanta-Hämeessä.
Onko täältäpäin ketään?

Marjaana: Ihmeellinen kyllä tuo kp1 aloitus. En oo kyllä koskaan kuullu/lukenu. Mutta voihan se noinkin olla =)

Niq: Hyvä, että alat selviytymään menkoista. Raskasta aikaa. Voimia vielä <3

Laala: Sepä se, ne tunteet. Ihme, ettei pää mene enemmän sekaisin tästä tunteiden heittelyistä, varsinkin piinailuaikana.

Joo, siis kp1 alkoi tänään. Tuntui jotenkin vielä pahemmalta, kun se nega. Testauksen jälkeen kun oli vielä pieni 0,1% toive, että testas kuitenki vähä aikasin. Mut nyt se totuus taas iski. On vähän sellainen olo, että ei jaksais enää. Tänään piti soittaa gynellekin, mutta en jaksanut. Nyt vaan pitäis alkaa takomaan sitä positiivisuutta omaan itseensä.

Nyt muut piinailijat, tsemiä plussatuulia ja täällä pidetään sormet ja varpaat pystyssä!
 
Voi harmi, Neppu. :hug:

Te joilla on tupla-annos clomeja/femareja/tai mitä näitä nyt on käytössä, niin onko annoksen nostaminen aikaistanut ovista? Entä onko kenelläkään käynyt niin, että kun pienellä annoksella on saatu juuri ja juuri jotain tapahtumaan, niin annoksen tuplattua folleja onkin tullut enemmän? Ekassa kierrossa mulla saatiin yksi folli kasvaan ja ovis oli vasta kp 20. Tokassa kierrossa annos ei riittänytkään kasvattaan yhtään mitään. Tässä vaan pohdiskelen, kun ens kierrossa (siis joskus reilun kuukauden päästä, huoh) on edessä annoksen tuplaus 2tbl/vrk. Mun oma lääkäri sanoi jo heti sillä kertaa kun lääkkeet määräs, että mulle tuskin riittää 1tbl/vrk, mutta sillä on lähdettävä kokeileen ja edossa saattaa olla nosto 2+1+2+1+2 tbl/vrk. Viimeks käytiin eri lääkärillä (oma oli lomalla), niin hän määräsi suoraan 2tbl/vrk. Entä jos se onkin liikaa...
 
Tsemppiä Mimmuskainen jännittävään päivään! :)

Marjaana Minustakin kuulostaa oudolta aloituspäivä 1, kun yleensä kaikilla muilla aloituspäivänä joko 3 tai 5. On varmaan syytä soittaa lääkärille ja tarkistaa.

Hydrangea Mulle kans aikaisempi gynis sanoi, että ei niitä ovulaatiotikkuja kannata ostella. Että talletuksia vaan kierron puolivälissä. Vähänkö otti pannuun, kun vielä varmistui, että mulla oli aina ovis paljon myöhemmin! Eihän niitä ovulaatiotestejä ole pakko tehdä, mutta jos ovulaatiosta ei ole varmuutta niin en minä gyniksenä menisi sanomaan potilaalle, että unohtaa sen bongauksen.

Omaa napaa: hiukan vasemman puolen munasarjan tienoilla juilimista. Eikä sitten mitään muuta. Mua kenkuttaa etten ollut varannus tilloin joulun aikaan valmiiksi karmeaa kasaa ovistestejä - nyt vain voin arvailla, että tapahtuikohan se vai ei. Enkä viitsisi turhaan tehdä raskaustestejäkään, ettei tarvii montaa kertaa pettyä. Höh. Ens kiertoon meen ostaan apteekin tyhjäksi ovistesteistä!
 
Neppu voimia! :hug:

Mimmuskainen toivottavasti sulla hyvät näkymät ultrassa! :)

Hydra mulla eka femarkierto 1 tabletilla: ovisplussa kp17, tokassa kierrossa ei mitään, tupla-annoksella ekassa kierrossa ovisplussa kp16, toisessa kp16 ja nyt tässä kolmannessa plussa jo kp14. Kaikilla kerroilla johtavia folleja ollut vain yksi, paitsi sillä yhdellä kerralla ei yhtään. Eli ainakaan mulla ei oo intoutunut monia folleja kasvaan vaikka annos tuplattiin, ovis näyttää aikaistuvan vähän, toivottavasti ei tuosta ei enää aikaistu, jos jatkan samalla lääkkeellä..

On: Tää on ihan hirveetä aikaa, kun ei osaa oikeen muuta taas tehdä kuin mietiskellä että mitä jos nyt tärppäis ja kuulostella jokaista vatsanväännettä, vaikka järjellä tietää ettei mitään voi vielä tuntua. Toisaalta niin ihanaa aikaa, kun voi toivoa ja fiilistellä..
 
Hydra, mä olen ymmärtänyt, että itseasiassa Femarilla niitä folleja harvemmin tulee enempää kuin se yks joka tapauksessa. Clomeilla sen sijaan tiedän useammat kaksoset tulleen. ;) Mut joo, ite sain esikoiseni aikanaan clomeilla, 1tbl/vrk, eli aloitusannoksella. Nyt toista alettiin kans yrittää yhdellä, ei tapahtunut mitään. Sit seuraavaan kiertoon suoraan tuplattiin Clomiannos, 2tbl-annoksella tuli hitaalla vasteella yks. Seuraavassa 2tbl-annoksessa en taaskaan ovuloinut, nostettiin kolmeen, kolmella sain hirveät sivuoireet (siis varmaan kaikki mahdolliset vaihdevuosifiilikset), mutta taas tosi hidas vaste...
Toki tää on vaan mun kummallisesti toimivien munasarjojen vaste kyseiselle aineelle, mut pointti oli, että ei se tuplaus välttämättä montaa heti kypsytä. Sen takia tosin siellä seurantaultrassa sit kuuluu käydä, että tämä asia varmistetaan. ;) Toivottavasti sulle kävis hyvin tupla-annoksella. :)

NiQ. Kiitos, katotaan jos mäkin vaan jään siellä taustalle, jotenkin tuntuu epäreilulta paikalta se, kun niin moni on samantien plussannut sinne tultuaan. En oo kateellinen tai mitään mutta ihan vähän katkera. ;)

ja Mimmuskaisen folleille peukut pystyssä! bd
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti Mimmuskainen tulee pian kertoon meille hyviä uutisia. Tsemppiä tärkeään päivään. :)

skorppari ja Laala, kiitos kun viitsitte vastailla. Ehkä nyt voin olla hyvin mielin tulevan kierron suhteen. Mä oon kanssa käsittänyt, että kun noi anazolit on samantapaisia kuin femarit, niin niilläkään ei niin suurta riskiä useammalle follille pitäisi olla. Meidän suvussa on paljon kaksosia (isänikin oli kaksonen) ja sen takia monikkoriski hieman pelottaa. Kaksi lasta haluaisin, mutta mielellään saisi tulla eri kerroilla. :)
 
Aloin miettiä Hydrangean viestin luettuani tuota kaksosriskiä. Omassa suvussani ei ole kaksosia ollut kai koskaan (tai ainakaan sukutieto ei sellaista kerro), mutta olen lukenut jostain nettipalstoilta, että kaksosriski kasvaa mitä vanhempi nainen tulee raskaaksi.

Multa gynis kysyi clomifen-reseptiä antaessaan, että tiedostanko kaksosriskin. Ja olin kyllä pohtinut asiaa miehen kanssa - emmekä pitäisi sitä kamalana. Mulle ennemmin kaksi kuin nolla. Jos pitäisi siis valita, että ottaisinko kaksoset vai ei enää toista lasta lainkaan - niin ilman muuta kaksoset. En toki tiedä kaksosperhe-elämästä mitään...

Se kiinnostaisi, että kuinkakohan suuri riski oikeasti clomien kanssa on raskautua tuplana. Vanhoja keskusteluketjuja lukiessa tuplatärppejä tuntuu tulevan vastaan, mutta onko se vain sattumaa?

Lisäys: Ja tuleeko tuplia niille, joilla suvussa kaksosia on jo ennestään, vai tuovatko clomit tuplariskin laajemmin myös muille?
 
Viimeksi muokattu:
fenixlintu, ei mullekaan kaksoset olis maailmanloppu. Mieluummin ne kans ottaisin kuin en yhtäkään. Välillä mietityttää, miten sitä tulee vauvan kanssa pärjäämään, kun itsellä ei ole paljoa kokemusta lapsista. Haastavampaa se olisi vielä kahden pienen kanssa, jotka valvottavat eri aikaan ja haluavat tissiä samaan aikaan. :) Lisäksi kaksosraskaus on yleensä vaikeampi. Toisaalta taas, onhan mummonikin pärjännyt. :) Ite tiedän yhden perheen, jossa on 5 lasta, joista kahdet on kaksoset. Kaikki käsittääkseni luomulapsia. Aikamoinen sattuma käynyt!
 
Yks söpöläinen 14mm folli oli, epäili että ovis olis kp15 tai kp16. Tarkistavat onko ovulaatio ollut 18.1.
Minua jännittää ja aion kyllä nyt tikuttaa jospa saisin sen ovulaation näkymään ja löytäisin edes suunnilleen sen päivän, että ei tarttis koko kiertoa tikutella ens kerralla :D :saint:

Clomit jätän pois ainakin parin kierron ajaksi tuon päänsäryn vuoksi, sovittiin niin. Katsotaan sitten uudelleen niiden aloittamista, mutta ajattelin tänne teidän seuraan nyt kuitenkin jäädä. Sanoi se lääkärikin, että kun kierto on itestään nyt niin hienosti säännöllistynyt niin katsotaan miten ovulaation kanssa käy omassa kierrossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Laala
Moikka kaikille!
Yksi lisää joukkoonne, mikäli mahtuu :)
Vähän taustaa: Olen 27-vuotias, mies 30. Ensimmäistä lasta yritetään. E-pillerit lopetin 10/2010, jonka jälkeen kuukautiset ovat tulleet joka kuukausi mutta kierto epäsäännöllinen n. 26-32pvää. Yksi raskaus, joka johti keskenmenoon vkolla 9 (11/2011). Lapsettomuusklinikalle hakeuduin lokakuussa 2012 ja sain käteen Terolut + Clomifen- reseptit. Ekassa kierrossa en bongannut ovista, mutta ultrassa löydettiin hyvä folli ja pistettiin Pregnyl mutta ei tulosta. Toisessa Clomikierrossa (meneillään oleva, kp24) bongasin oviksen kp 14, mutta ei ultrattu koska klinikka oli kiinni joulun välipäivät. Tällä hetkellä ei mitään raskauteen viittaavia tuntemuksia, tai no, kuviteltujahan on joka kuukausi. Mulla on molemmissa Terolut- kierroissa tullut tuhrua tai jäänyt verta paperiin pyyhittäessä loppukierrosta ennen menkkoja. Ekassa kierrossa otin Clomit kp 3-7 (1tabl) ja Terolut kp 16 eteenpäin (1tabl). Tässä toisessa kierrossa Clomeja 2 tablettia ja Teroluttia 1 vko 1tabletti ja toisella viikolla 2tablettia. Tänää lääkäri sanoi, että voisin nostaa Terolut 3tablettiin jos rupee tuhruttamaan, koska hänen mielestä kuitenkin on hyvä syödä niitä (tai muuta keltarauhashormonia) loppukierrosta myös tukemaan mahdollista raskautta. Ehdotti kyllä ensi kiertoon Lugeja jos raskaus ei ole nyt alkanut, katsotaan kuinka käy. Merkit kyllä viittaa siihen, että täti on tulossa kylään ja taas tullaan alas korkeelta. On rankkaa joka kuukausi kerätä voimia uuteen kiertoon-toivoa ja taas pettyä.
Tämä ketju vaikutti kivalta ja ihmiset mukavilta ja vertaistukea kaipaan minäkin. Ei olla kerrottu tästä yrittämisestä kuin parille kaverille ja mun äidille. Raskailta tuntuu ihmisten kommentit "säkin oot jo ton ikäinen, nyt niitä lapsia tekemään". No minäpäs tästä teen muutaman. Tuntuu että joka paikassa kaikki on raskaana, paras kaveri sai juuri kaksoset mikä oli vahinkoraskaus. Heillä on myös yksi lapsi ennestään, sekin vahinko. Toiset ne tuntuu jäävän raskaaksi pelkästä vilkaisusta, huoh. No eipä silti, onnellinen olen hänen puolestaan.
Googlesta kun katsoin, niin vanhoista Clomi-ketjuista löytyy aika paljon ihmisiä joilla ne on toimineet. Toivottavasti tälläkin palstalla alkaisi plussia tulemaan!
 

Yhteistyössä