Clomittaret 2013

skorppari82 On mulla 9tikkua vielä, tuossa laskin, että jos tänään teen vielä yhden niin riittää neljäksi päiväksi sen jälkeen. Joten eiköhän tuo ovulaatio siihen väliin tule näkyville. Tai sitten vaan kaupasta hakemaan lisää.

Tämä on nyt tosiaan eka kerta kun tulee edes hyvin haalea viiva, koskaan ei oo ollu mulla kahta viivaa edes osittain näkyvissä :D
 
skorppari, on se ihan normaalia. Mulla viime kierrossa nousi kyllä nopeeta, noin 24 h oviksesta. Joillakin se nousu on vaan hitaampaa ja joillakin lämmöt nousee vielä lisää kun raskaus alkaa. Viime kierrossa mulla taas lämmöt laski tosi hitaasti, vasta pari päivää menkkojen alettua. Viime kierrossa, niinkuin tässäkin, oon tosin mittaillu vain iltalämpöjä, mutta huomasin sen nousun kyllä niistäkin. Aiemmin ovuloimattomissa kierroissa mittailin aamuisin, mutta luovutin mittailujen kanssa, kun lämmöt oli aikamoista siksakkia kierron läpi luonnollisestikin kun ovista ei tapahtunut. Nyt mittailen silloin tällöin iltaisin kun muistan. Tässä kierrossa lämmöt on pysynyt tosi tasaisesti siinä mun normaalissa 36,5 asteen tienoilla, joten ovista ei oo tapahtunut ja tuskin tulee tapahtuunkaan kun ultrassa ei mitään näkynyt. Lisäys. Mä käytän lämpöjen kirjaamiseen fertilityfriend.com:ia. On ilmainen. Kantsii tutustua, jos ei oo tuttu. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :)

Seemi: Kysyin lääkäriltä kans tosta Terolut- asiasta, kun mulle on määrätty Terolut joka kiertoon vaikka menkat on aina alkaneet ilmankin. Hän sanoi, että kyllä lapsettomuushoitoihin erikoistuneet lääkärit yleensä määräävät jotain keltarauhashormonia Clomien rinnalle, ja Terolut on se miedoin josta yleensä kuulema aloitetaan. Mullahan siis on tiputellut pari päivää ennen menkkoja viime kierrossa ja eilen nostin annoksen 3 tablettiin nyt muutamaksi loppu päiväksi lääkärin määräyksestä. Ja hän sanoi, että mitään haittaa niiden syömisestä ei ole, pikemminkin päin vastoin sanoi että jos raskaustesti näyttää plussaa niitä pitäisi syödä jopa 2kk. Sanoi myös tuosta annostuksen nostamisesta, että niitä voi syödä huoletta "vaikka ämpärikaupalla", vähän voi vaan sitten turvottaa...:) Terolut ei vaan tunnu imeytyvän mulla kunnolla, siksi mietti Lugesteronia seuraavaan kiertoon (voi kunpa sitä ei tulisi). Oon käyttänyt apteekin ovistestejä, lääkärin mukaan ne on luotettamapia kuin marketin omat. Mutta myös kalliimpia, joten taidanpa minäkin seuraavaksi ostaa marketista...

Miten saatte nuo nimimerkit lihavoitua noin (kysyy tietokoneiden paras ystävä)? :)

Te jotka käytätte Lugeja, valuuko ne pitkin poikin housuja niin et tarvii käyttää pikkuhousunsuojaa? Entä onko helppo laittaa paikalleen?
Mulla siis tänään kp 25, ei mitään tuntemuksia edelleenkään...tai no, rinnat vähän aristaa mutta niin oli viime kierrossakin (johtunee Terolutista). Mulla oli myös oviksen aikaan lämpö n. 37 astetta ja sen jälkeen piti noissa samoissa lukemissa muutamia päiviä, jonka jälkeen laski normaaliin. En oo nyt pahemmin mittaillut, kun tuntuu et rupeen vaan kuvittelemaan että mitä se merkitsee jos lämpö koholla tai se jos ei. Kaikki oireet kun kuitenkin voi halutessaan luokitella raskausoireiksi vaikkei ne niitä olisikaan. :/
 




lauantai 12.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............64/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Heipa…...........48/18-41……..ya11/11.......tk(c).....................2.lapsi,31v
Slartibart........48/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............34/28-34.......yv2............4.c x2
Marjaana84.....30/28...........yv1.5..........c+ins.......................1.lapsi
fenixlintu........29/29-34.......ya1/2012.....1.c.......................2.lapsi,36v
hanzku_91......28/30-32.......yk23...........3.c....................selitm,1.lapsi
Miramei...........27/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............27/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............25/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......24/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....23/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Angela............22/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........20/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,31v
skorppari82....20/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................16/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..14/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......14/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....13/27...........ya10/11........tk.........................1.lapsi
titiuu85..........11/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............10/28-41.......ya11/09.........3.c..........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............9/28-34.......ya9/11.........................................2.lapsi
NiQ.................7/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala..............7/32-40.......yk9..................3.f...............pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..4/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........4/28(34-59)..ya2010.......f+mp................pco,1.lapsi,26v
Hempukkainen.....................................2.c+t.................27v
miimuli87........1/?..............ya2008.......2.c+m............pco,1.lapsi,25v

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
hanzku_91 dpo 11
skorppari82 dpo 5
Angela dpo 4
Miramei dpo 3

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Hempukkainen mä oon käyttäny lugeja vasta yhdessä kierrossa, mutta mun ainakin piti käyttää pikkuhousunsuojia kun sitä mönjää valuu aina välillä:/ Mutta pikkuvaivahan se jos auttavat. Ja helppo ne on pistää, varsinkin ne 100mg pienet pallerot. Eihän se kivaa oo joka aamu ja ilta niitä tunkee ja "valua", mutta tosiaan, pieni paha ainakin omasta mielestäni, kun ei mitään sivuoireita muuten tullu. Tai nyt muistinkin että yhessä vaiheessa oli vähän hiivatulehdusoireita mutta ne meni onneks ohi.
Ja mulla ne tehos tosi hyvin, vähän ehkä turhankin, kierto siirty viikolla:)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos terolut-kokemuksista! Testasin aamulla vielä sen negan ja pistin ekan tabletin poskeen, ja nyt illalla toinen. En tiedä miksi minulle on määrätty 2 tablettia päivässä, mutta niillä mennään. Tahtoo menkat! Hydrangea, mitähän haittavaikutuksia sun gyne tarkoitti? :O

Laala, voi kauhee mikä tilanne! Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Jaaha, pitäiskö itsekin hankkia lukittava lääkekaappi. Meillä lääkkeet on mikron yläpuolella olevassa kaapissa pienessä lokerikkosysteemissä. Kyllähän sinnekin samalla tyylillä varmaan pääsee :O

Mä vilkaisin eilen apteekissa niiden raskaus- ja ovistestivalikoimaa. Herran jestas kun ne oli kalliita! Clearbluen 7 kappaleen ovistestipakkaus maksoi yli 40e! Sillä hinnalla saa samoja testejä ulkomailta moninkertaisesti. Ja raskaustestitkin oli kolme kertaa kalliimpia kuin cittarin halpistestit. Voiko niissä oikeasti olla niin paljon eroa? Mulla on nyt kaapissa pari Clearbluen digitestiä viikkonäytöllä, tuplapakkaus maksoi Amazonissa 9,57 puntaa eli 11,70 euroa.
 
Heipa, voivat kai vaikuttaa limakalvon vastaanottavuuteen. Mä siis syön teroja jatkossa vain kun on ovuloimaton kierto. Joten lääkärini, tai oikeestaan meidän klinikan vastaava lääkäri joka tuurasi omaani, tarkoitti sellaista satunnaista käyttöä menkkojen aikaansaamiseksi. Asia on varmaan eri, jos niitä käytetään tiputtelujen estämiseksi ja lutiksen pidentämiseksi. Tää vastaava lääkäri oli vaan jotenkin luonnollisuuden puolella ja sanoi myös lugeista, että en välttämättä sittenkään tarvis niitä, kun lutis oli viimeks vielä ihan ok (11 päivää). Sanoi, että tykkää mielellään saada lääkkeillä aikaan kunnon oviksen, koska siitä seuraa myös yleensä kunnon keltarauhanen, joten sitten muita lääkkeitä ei tarvita. Mun oma lääkäri taas sen luge-reseptin kirjoitti ja ne ehdinkin jo hakea. No, ens kierrossa sitten taas pääsee kuulemaan, mikä on uusi tuomio, kun näkee nyt miten tää kierto menee loppuun asti.
 
Kiitos Hydrangea, kävin myös kirjautumassa fertilityfriendiin ja ohjelma veikkas oviksen lämpöjen perusteella tiistaille. Vaikuttaa ihan hyvältä sivustolta, pitää jossain välissä tarkemmin tutustua mitä kaikkea sieltä saa irti.. :)
 
Angela: Mullekin tuli nukahtamisvaikeudet. Oli vaikea päästä uneen ja sitten kun yöllä heräs oli taas vaikea nukahtaa. Osaa syy taisi kyllä olla tukalat kuumuus-kohtauksen öisin. Välillä piti mennä lattialle makaamaan, että viilentyis.
Mut femareist tai menopurist ei tullu enää :)

Hempukkainen: Tää lihavointi juttu. Mä "maalaan" tekstin ja painan sitten tuosta ylhäällä oikealla päin olevasta B-napista. :)


Tikkerituu:
Kiitos vastauksestasi! Mulla kyl ain on kasvanut hyvä folli, mutta limis jäänyt silti pieneksi. Mut toivottavast täl menopuril (siis eka kierto mis pelkkää tätä) tärppäis :)
Tosin lääkäri sanoi, että femarin ei pitäis ohentaa limakalvoa, mutta niinpä sekin teki.
Oliko se sulla monesko menopur- kuuri, kun plussasit?

Laala: Hui, onneksi selvisitte! Täytyykin itse pistää lääkkeet parempaan piiloon (Vaikka vieraslapsia varten ja sitten joskus omaa varten <3)


Miimuli: Pahoittelut. Nyt kohti uutta kiertoa positiivisella mielellä! (Täällä yritetään)

Pakko hehkuttaa. Tänään käytiin hakemassa 10X2 neuloja ja ruiskuja ni sain lääkäristä (siis kunnallinen) mukaan meikkipussukan, jossa niitä säilyttää!! Jeee!! Aika jännää. (Ja on vielä ihan nättiki!) :LOL:
 
Laala :( voin vain kuvitella miten peloissanne ootte ollu, onneks kaikki meni hyvin!!

Miimuli pahoittelut uudesta kierrosta, toivottavasti clomit toimii sulla jatkossakin yhtä hyvin ja sit tärppää:)

Hydrangea ja skorppari mittaatteko te lämmöt suusta vai emättimestä vai miten? Oon ite miettiny välillä pitäskö mittailla, mutta toisaalta jos ovuloin vaan lääkkeillä ja sillon seurantaultrataan ja siitä pystyy about tietään millon ovis tapahtuu, jos tapahtuu, niin oon menny vaan ovistesteillä.

Neppu hih meikkipussukka, kiva että jotain pirteääkin tuodaan asian ympärille:) Mulla tuli kans meikkipussit tarpeen kun meille tuli vieraita ja vessan kaapista piti piilottaa luget,clomit,ovistestilaatikkokasat jne:)

Otin tänään ekan terolutin ja mietin semmosta että entä jos ( iso jos) mulla nyt sattus kasvaan folli niin lopettaako se kasvamisen eikä puhkee kun alotan terot? Vai voiko ovulaatio tulla silti? Täähän on tämmöstä jossittelua, kun tuskin yhtään follia on kasvamassa, mutta jäi toi ajatus pyöriin päässä niin mietin että jos täällä joku tietäs. Vai onko se yleinen ohje että terot alotetaan kp 15 niin just sen takia että yleensä siihen mennessä ovis on tapahtunu? Vai että siihen mennessä folli on lähteny kasvaan?
Oispa kätevää kun ois joku kiva pikku laite millä vois ultrailla munasarjoja ite kotona :) Ei vais, ehkä hyvä ettei oo, sitä varmaan ultrailis päivät pitkät :D
 
Viimeksi muokattu:
Luna mä oon mittaillut suusta, kielen alta. Mä kysyin joskus lääkäriltä tuosta, että voiko terot estää tuloillaan olevan oviksen, mutta en saanut selvää vastausta. Eli päättelin ettei voi varmaksi sanoa, kai se on yksilöllistä. Olis kyllä tosiaan näppärää, jos vois kotonakin tarkkailla mitä muniksissa tapahtuu.. :)
 
Laala, voi kauhistus! Varmasti on ollut sydän syrjällään! Meillä on myös lapsi maistellut Thyroxinia, mutta se ei kuulemma ole pahimmasta päästä kun oli max pari nappia ennättänyt syödä. Totta on että lääkkeet ovat lapsille tosi vaarallisia, esim. muutamista verenpainelääkkeistä jo yksi tabletti parivuotiaalle on tappava.

Mahtavaa, että täällä on näin vilkasta, hyvä kun ennättää lukemaan kaikkea! Ja monta asiaa jää kommentoimatta, kun pää ei muista kaikkea.... mutta ihanaa kuulla teidän kokemuksia, sitä saa uskolle vahvistusta (nimim. kirves kaivossa jälleen) kun kone ei vaan toimi. Että vielä on ehkä keinoja käyttämättä.

Eli tätiä taas odotellaan, negatestikin tuli tehtyä ja alavatsaa jomottaa tutusti. Huomenna alkaa taas :( Mutta prog-kokeessa tuli käytyä ja odotellaans nyt siitä tulos ja katsotaan mitä sitten.

Tervetuloa Hempukkainen minunkin puolesta! Minä söin Teroja 1 tabletti x 2 kolmen kierron ajan ja tiputtelu yltyi ihan mahdottomaksi. Alkoi terojen aloituksesta ja kiihtyi kuukautisten alkua ennen. Nyt kun en teroja syö, ei ole tiputtelua lainkaan (mikä muuten on tarkemmin ajatellen aika jännä juttu, yleensä näillä kp:lla tuhruja on jo havaittavissa.... no, toivottavasti kierto pitenisi, 24 pvää on kyllä tosi vähän). Mutta koska en ollut oikeastaan lääkärin kanssa tekemisissä (hän vain lykkäsi mulle reseptin ilman sen kummempaa hoitosuunnitelmaa) en hokannut että ehkä annosta olisi ollut tarpeen fixata...

Hih hih sellainen kotiultra olisi kyllä tosi kätevä :D taas olisi romantiikka huipussaan, kun voisi aina tarkistaa tilanteen munaskuissa... että nyt kultsi valmistaudu, folli on poksahtamaisillaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää kp 2 ja huomenna siis kp 3 ja eka clomi-kierto alkaa. Ja olitte aivan oikeassa =) reseptiin oli kirjoitettu että clomeja otetaan kp 3-7, ilmeisesti joku ajatuskatko tullut kun hoitajan antamassa ohjeessa luki että kp1 aloitettaisiin.

Omaa napaa muuta: Olo ollut todella epämukava, olen hikoillut yöt ja päivät palellut, kilpirauhasen oireilua taas ja kävinkin testeissä ja arvot olivat taas huonontuneet, vaikkakin rajojen sisäpuolella. Varasin yksityiselle lääkärille ekaa kertaa ajan. Jospa siellä noihin heittelyihin puututtaisiin ja saisin mahdollisesti lääkityksen. Eihän sitä tiedä miten paljon tuo kilpirauhasen jatkuvat arvojen heittelyt vaikeuttaa raskautumista.

Lueskelen huomenna ajan kanssa uudet viestit ja muiden kuulumiset. Toivottavasti on tullut iloisia viestejä! Olin meinaa kolme päivää nettipimennossa :LOL:

Muok: Ai niin, ja täytyy sanoa että tulipa yllätyksenä clomien hinta!!! En tosiaan ollut yhtään ajatellut että ne ihan noin paljon maksaa. Ei sillä, ettäkö sillä mitään väliä olisi, maksaa mitä maksaa, mutta kun ei oltu yhtään osattu odottaa niin tuli vähän yllätyksenä :p Tai ehkä mä järkytyin kun se apteekkari järkyttyi, tuumasi että: huih, onpas nämä hinnakkaita, ja ihmetteli sit vielä miksei niistä saa Kelan korvausta. Tuumasin, että eipä ne taida olla sairaudenhoitoa...
 
Viimeksi muokattu:
Marjaana84 Mulle ei niinkään tullut hinta yllätyksenä kun olin ehtinyt netistä katsomaan etukäteen hinnan, mutta ei olis haitannut jos olis ollut mahdollisuus ostaa yhden kuukauden annos kerrallaan. Kun en itse tiiä syönkö noita enää jatkossa kun hirveen päänsäryn aiheuttivat, niin tuntuu nyt jotenkin tyhmältä viiä takaisin purkki apteekkiin hävitettäväksi jossa on 3/4 vielä jäljellä. Tosin pidän nuo niin kauan ennen kuin vanhaksi menevät, eihän sitä tiiä vaikka noita yritettäisiin muutaman kierron päästä vielä uudelleen.

Muuta asiaa: Osaako teistä täällä kukaan sanoa kun menkat välillä tulevat ja alkupäivinä mukana tulee sellaisia ns. hyytymiä, että mitä ne on? Joka kierrossa kun noita ei tule kuitenkaan.

Mä en jaksa enää odottaa, että saan sen plussan tohon ovulaatiotikkuun, missä se oikein nyt viipyy :(
 




sunnuntai 13.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............65/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Heipa…...........49/18-41……..ya11/11.......tk(c).....................2.lapsi,31v
Slartibart........49/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............35/28-34.......yv2............4.c x2
fenixlintu........30/29-34.......ya1/2012.....1.c.......................2.lapsi,36v
hanzku_91......29/30-32.......yk23...........3.c...................selitm,1.lapsi
Miramei...........28/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............28/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............26/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......25/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....24/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Angela............23/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........21/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,31v
skorppari82....21/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................17/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..15/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......15/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....14/27...........ya10/11........tk.........................1.lapsi
titiuu85..........12/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............11/28-41.......ya11/09.........3.c........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............10/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ.................8/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala..............8/32-40.......yk9..................3.f...............pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..5/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........5/28(34-59)..ya2010.......f+mp................pco,1.lapsi,26v
Hempukkainen.....................................2.c+t.................27v
miimuli87........2/?..............ya2008.......2.c+m............pco,1.lapsi,25v
Marjaana84.....3/28...........yv1.5..........1.c+ins.......................1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
hanzku_91 dpo 12
skorppari82 dpo 6
Angela dpo 5
Miramei dpo 4

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea MAHTAVAA, pääset sittenkin jännäileen tässäkin kierrossa!! :) Nyt vaan hyödyntään! Onneksi maltoit, etkä aloittanut teroja vielä. Ja onneksi tikuttelit, vaikka ei niin lupaavalta näyttänytkään :) :)

Mimmuskainen kattelin tuossa, että edelliskierrossa mulla oli 15mm folli ultrassa ja siitä neljän päivän päästä tuli ovisplussa, että ei sulla hätää vaikkei vielä ookaan plussaa tullut, ehkä tänään tai huomenna tai ylihuomenna viimeistään :)
 
skorppari, kannatti näköjään kuunnella lääkäriä ja odottaa terojen kanssa. :) Nyt muutamana päivänä peräkkäin oon dipannut, kun on tuntunut olevan enemmän elämää muniksissa, varsinkin taas oikealla.

Yhtä vahvoja oviskipuja kuin viime kierrossa ei ole vielä. PC:n plussakaan ei ole yhtä mojova. Tikutan vielä huomenna ja seuraan lähteekö lämmöt nousuun. Vääriä plussia oon joskus aiemmin saanut, niin vielä en uskalla juhlia.
 
skorppari82 kiitos, nyt ei masenna tikutella, kun olin jo varma, että on menny tai ei tuu ollenkaan. Pitää kyllä hakee lisää testejä jos ei nyt parin päivän sisään tule plussaa. Tosin en kyllä pari kiertoa sittenkään saanu ovulaatiotestiin mitään, mutta verikokeen mukaan oli avulaatio tapahtunut. Mistäköhän tuollainen voi johtua?
 
luna, mä mittailen kainalosta ja iltaisin. En siis oo mikään oikeaoppinen mittailija, mutta viime kierrossa havaitsin tosi selkeän lämmönnousun oviksen jälkeen kuitenkin. :) Toi lämpöjen mittailu on kätevä keino varmistaa, että ovis varmasti tapahtuu. Mä oon parissa kierrossa saanut plussan/lähes plussan ovistestiin, mutta lämmöt on kuitenkin pysynyt alhaalla, niin siitä on tiennyt sitten, että oli vaan pco:n tekosia se plussa. Lisäys. Tohon terojuttuun piti kommentoida, että jotkut on sitä mieltä, että se vois estää oviksen. Tiedän kuitenkin yhden tapauksen, joka otti terot kp 15 alkaen, tuli myöhäinen ovisplussa terojen aloituksen jälkeen ja sitten plussa r-testiin.

skorppari, mä merkkailen tuonne fertilityfriendiin kaikenmaailman oireet, limat, lääkkeet, pupuilut yms. Sieltä on sitten kätevä käydä tarkistelemassa, että miten edelliset kierrot meni. Siellä voi myös vertailla omaa lämpökäyrää toisten käyriin ja löytyypä sieltä myös kuvia plussatesteistä ja tilastoa, millä dpo:lla milläkin testillä on jo plussa näkynyt yms. :)

Mimmuskainen, voiskohan sulla olla niin pikainen LH-piikki, että et oo sitä aina ehtinyt testillä todeta. Siinä tapauksessa varmaan kannattaa tikuttaa ainakin kahdesti päivässä, kun viiva alkaa olla lähes plussa.
 
Viimeksi muokattu:
Hydrangea Oon tässä nyt tuon ultran jälkeen kahesti päivään tikutellutkin juuri sen takia jos on niin pikainen LH-piikki. Mutta kai se on mahdollista, että testi ei näytä plussaa ja verikokeessa sitten selviää, että on ovulaatio ollut.
 




maanantai 14.1.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Unja-O............66/32...........yk31...........8.f+pr+ins
Heipa…...........50/18-41……..ya11/11.......tk(c).....................2.lapsi,31v
Slartibart........50/28...........yk4/ya3/12...4.c...................pco,1.lapsi,25v
Alma*.............36/28-34.......yv2............4.c x2
fenixlintu........31/29-34.......ya1/2012.....1.c.......................2.lapsi,36v
Miramei...........29/?.............ya6/11........1.c...........................1.lapsi
Enna_.............29/35-?.........yk5............................................pk,ovl
Nyysy.............27/29...........yk5......4.c+3 ins->IVF~2/03....selitm,2.lapsi
Hydrangea......26/31-44.....yk11/ya1/12...2.a.................pco,1.lapsi,26v
mirjami_73.....25/24-25......yv1.5............tk(c+t)...................3.lapsi
Angela............24/28-32.......yv8.............2.c..........................2.lapsi
luna_82..........22/~34........ya3/12..........tk+t(3.c+pr+l)..pco,1.lapsi,31v
skorppari82....22/??...........yv2...............5.f+ins................pco,1.lapsi
TTT................18/28............ya4/2012......1.c......................1.lapsi,29v
Mimmuskainen_..16/28-39...ya2/09.........1.c..............selitm,1.lapsi,24v
Sarppa-71.......16/28-30.....ya4/11..........2.c
jenni_noora....15/27...........ya10/11........tk.........................1.lapsi
titiuu85..........13/30-32.......ya6/12..........3.c+t..............pco,1.lapsi,27v
Seemi.............12/28-41.......ya11/09.........3.c........pco(1/2),1.lapsi,31v
Hyy2..............11/28-34.......ya9/11........................................2.lapsi
NiQ.................9/33............yk10.............3.c+m+t.........pco(1/2),2.lapsi
Laala..............9/32-40.......yk9..................3.f...............pco,2.lapsi,28v
Matti Katikainen..6/24-30....yk7...............2.c+t.................pco,2.lapsi
Neppu_...........6/28(34-59)..ya2010.......f+mp................pco,1.lapsi,26v
Hempukkainen.....................................2.c+t.................27v
Marjaana84.....4/28...........yv1.5..........1.c+ins.......................1.lapsi
miimuli87........3/?..............ya2008.......2.c+m............pco,1.lapsi,25v
hanzku_91.......1/30-32.......yk25...........4.c............. .......selitm,1.lapsi

lyhenteet: c=clomit, a=anazol, f=femar, g=glonal-F, m=metut, pr=pregnyl, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla
Calliope, AamuTorkku, Nyrpee-81, undercovergirl, Ranskismopsi, Katrina86, toiveuni83, Ansku83, rimpatti, nellustiina, Töpöhäntä, another, 10kaks

Piinailijat
skorppari82 dpo 7
Angela dpo 6
Miramei dpo 6
Hydrangea dpo 0

PLUSSANNEET

tammikuu:

Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät: Hydrangea ja luna_82
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä