Aurinkovauvat *35*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väki varttunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei!
Aurinkoiseen aamuun taas herätty... siis jo jokunen tunti sitten ;-) Ja hymy oli huulilla herätessä, näin niin mukavaa unta. Tuonne ""vanhoihin"" siitä jo kirjoitinkin, mutta tänne pitää myös :)
Väkisinkin rupesi lallatuttamaan: jos se voisi olla totta, eikä unta... tai jotain sinnepäin. Unessa nimittäin olin raskaana, oloni oli tyynen rauhallisen onnellinen, kaikki oli hyvin
Voi kun se ihan oikeasti olisikin totta *hartaasti toivon :) *
Enneuniin en kylläkään usko, mutta kivahan se on niin ajatella :) Muuten kyllä näen paljonkin unia, ja höpöttelenkin satunnaisesti.

Mistäs täällä nyt onkaan viime aikoina juteltu...

Juu, joo, se nimi. Hitsin, hitsi... nimeäkö tässä pitäisi vielä ruveta vaihtamaan? Minulle tuotti riittävästi ""tuskaa"" tämänkin keksiminen *huokaus* mutta toki vaihdan, jos vaan joku muu sen nimen minulle keksii :) ...minulla taitaa olla vajetta mielikuvituksessa ;-)

Kesäjuhlista sitten, yhdet häät ovat tulossa, kutsu on jo saapunut :) Lahja ei tuota ongelmia, mutta mistä vaatteet? Se iänikuinen probleemi *huokailuja taasen*

Muutenpa ei minulla mitään uutta, nippailuja ja muita tuntemuksia tuolla mahanpohjassa tuntuu, mutta niitä on tuntunut aiemmissakin kierroissa. Ei mitään uudenlaista tuntemusta, eli enköhän siis voi ihan rauhassa tätiä odotella kyläilemään ehkä joskus ensi viikolla, mikäli kierto pysyy samassa kuin ennen eikä venähdä kuten viimeeksi. Mielenkiintoista odotella, miten tällä kertaa käy

Aurinkoista päivää!
Halauksin K

Näin kans unta ensiksi, että menin postilaatikolle ja siinä lukikin miesystäväni nimi ja rupesin hänen kodissaan lajittelee postia ja siinä olikin kasa vaippoja:=). Seuraavana yönä taas näin unta, että olinkin työntämässä lastenvaunuja kotini lähellä:=)-. Onkohan se toiveuni? En ajatellut koko asiaa noin, mutta on kyllä vauvakuume:=). Voih!

Asiat hoidettu ja vierasta odottelen.

Kiva Kliiviastakin kuulla. Oletpa kivaa unta nähnyt, toivottavasti enne.
Ja Inkulla on hauskaa piisannut, voi vitsi.
Tylsää, meillä ei kukaan liiku eikä juttele unissaan. Voi että, oishan se aika metkaa, jos joku aina välleen rupattelis joutavia. Minä en edes muista nähneeni unia, paitsi kun on menossa ""painajaisaika"". Se on kumma kyllä pari kertaa vuodessa ja silloin näen vain karmeita unia, joissa aina menen karkuun jotain ???

Kevät/kesä juhlia. Onneksi ei ole yhtään lakkiaista tai valmistujaista tänä keväänä, huh. On noita ollutkin, jo omien lasten juhlia. Ei ole tiedossa rippijuhliakaan.
Mutta jos kaikki menee hyvin niin Onnelin ristiäiset ja sitten heinäkuussa tyttären häät. Itseasiassa ne kyllä riittäisivätkin yhdelle kesälle.
Harmittaa kun en ole varmasti entisissä mitoissa tyttären häihin, niin mitä laitan päälleni????? Kait on turvauduttava vuokrapukuun, en todellakaan viitsi teettää tai ostaa liian suurta pukua, joka sitten jäisi kaappiin käyttämättömänä. Hyvänenaika ja kun hattukin pitää hankkia.
Kiiruskaaaaa huhuu.....sullahan olikin kyllä vaatepuoli hanskassa, no vitsi vitsi.

Haidille mukavat lenkit, muista venytellä jalkalihakset niin eivät niin kipeydy.
Palaillaanpas taasen!

Täällä taas...lenkki tehty ,suihkussa käyty ja haukkapalaa otettu. Olo on kummallinen ,lenkillä tuli ISO HIKI ,nyt palentaa ja silmiä kirvelee...siitepölykö se alkaa minuakin vaivaamaan. Mies sanoi eilen illalla sänkyyn tullessa ,että olen ihan kuuma ,hain kuumemittarin ja mittasin ei ollut kuumetta tasan 36 näytti. Kuuma oli kyllä muuten vaan.

Juhlistako oli joku kysely ,vai? Täällä ei ainakaan kutsuja vielä oo postissa tipahdellut ,eikä tiedossa mitään ole ,ellei joku yllätä. Ollaan muuten huonoja juhlissa käviöitä ,ei nuo sukukekkerit oikein nappaa.
No ensikesänä on sit kuopuksen rippijuhlat ja äidin viiskymppiset ,ne on ainakin pakolliset.

Kova väsytys on päällä ja nyt oikasen hetkeksi ,ennen kun koululaiset ryntäävät kotiin meuhkaamaan.

Täällä yksin puhelee kun ei muita näy...tuli otettua pienet kauneusunet ja kyllä teki terää. Vaatetta täytyy vissiin lisää mennä etsimään kun palelee... voi kun tämä palelu olis sitä mitä toivoisin sen olevan... mielelläni istuisin vaikka koko kesän villasukat jalassa ja palelisin lisää:)

Äitykkäkin muisti taasen viestillä ,viimeistä kokonaista lomapäivää siellä auringossa ja lämmössä vietteli...kyllä nyt kelpaa tulla kotosuomeen kun on pohjarusketus hankittu.
Voi kyllä minä odotan sitä ,että puhelin soi ja kuulen hänen äänensä...äkkiä on kamun juttuja tullut ikävä:)

Vai palelee se Haidi siellä:-) Näillä keleillä ei ole kyllä oikein syytä palella.

(Mulla oli tosiaan eka oire raskaudesta tavaton palelu. Mikään määrä vaatteita ei meinannut riittää. Sitä kestikin sitten noin 12 viikolle tai jotain. )

Äitykälle tervetulot Suomeen ja suveen!

Kiitos Kiiruska, nyt on vaatehuolet poissa kun lupasit ommella mulle alaosan! Äipältäkin tuli hyvä vinkki eli voishan sitä tosiaan vuokrata sen puvun! Otan vakavaan harkintaan.

Ekku, ei tässä vielä olla menty vihille, vasta 26.5. eli reilu kaksi viikkoa saan nauttia neitielämästä.

Varo vaan Inkku ettei teillä kohta ole vauvan lisäksi muutama bääbää-lambi siellä pihavarastossa...! :)) Unet on kyllä välillä niin outoja ja hauskoja. Ootko vielä nähnyt vauvaunia? Minä en sitten yhtä ainoatakaan, mutta kaksi kertaa n. kuukauden sisällä olen nähnyt unta, että yksi pyörä on irronnut meidän autosta! Mitähän se nyt sitten meinaa? Itse tulkitsin sitä vähän siihen malliin, että puuttuva pyörä vois olla meidän Erkki tai sitten se tarkoittaa mun miestäni, joka ""puuttuu"" meidän nelikosta kun on siellä Ranskassa työkeikalla. Nyt tarttis Anukin unentulkinta-apuja! Huhuu, missähän Anuk nykyään vaikuttaa?? Varmaan käy meitä täällä välillä kurkkailemassa. Sannastakin ois kiva kuulla!

Työkaveri kävi tänään täällä toimistolla ja mukana hänellä oli mitä suloisin 5 kk tyttövauva! Aivan ihana hymysuu ja vielä niin kauniskin. Teki kauheesti mieli paijailla ja kosketella sitä, mutten ehtinyt kun vauva kiersi sylistä syliin. Mieli halajaa jo kovasti omaa pikkuista hellimään. Saas nähdä selviääkö sukupuoli sit 23.5. siinä 4D:ssä.

Kivaa kun T-A on ruvennut taas kuplimaan! Mulla alkoivat selkeästi tuntua liikkeet juuri rv 17 aikaan ja Inkullahan on rv 17 ihan näinä päivinä käsillä eiks vaan? Mä oon 5 viikkoa edellä eli huomenna alkais sitten rv 22. Pikkuhiljaa alkaa siis loppu häämöttämään!

Missäs kaikki ovat?
Mama hoivaa miestään ,mesessäkin äskettäin piipahti mutta en ehtinyt napata kiinni.
Äippä on tainnut nukahtaa pihalle keinuun...ZZZzzzzZZZZ
Huomenna pitääkin levätä ja jumpata sormia ,että ne on kirjotusterässä kun äitykkä palaa langoille...
Manna jo minun palelua kommentoi ,mutta eipäs mennä asioiden edelle ,en halua nostattaa toiveita kattoon... niin monta kertaa sieltä on tultu ryminällä alas. Palellaan nyt ihan rauhassa vielä jokunen päivä.

Juu hengissä ollaan, just tulin jumpasta, ja suikuun matkalla, tulin vaan katsomaan onko mitään uutta auringon alla? Mamalle voitaisiin sädettää joukolla voimaa ja energiaa, siellä kun nyt menee korkeelta ja kovaa, onhan tuollaiset leikkausjutut rankkoja, ja vielä turhat kaikkineen jälkimaininkeineen..(((((((((((((voimahali)))))))))))))))))

Hengissä, niukasti.... yritin tosiaan äsken jo tänne mut sitten piti mennä taas...
Kiitos voimahaleista, kaikki tulee nyt tarpeeseen.
Joudun nyt olosuhteiden pakosta lähinnä vaan taustailemaan mutta kunhan taas tästä tokenen niin eiköhän sitä rupea tekstiä pulppuamaan entiseen malliin...
Nyt lähden nukkumaan että selviän huomisesta päivästä...

Jälleen aurinkoisen aamun toivotukset kaikille aurinkoisille!
Se ois torstai ja toivoa täynnä.

Kyllä kuulkaas eilen illalla luulin tosissani, että yöllä lähdetään. Oli niin valtaisaa menoa ja tosi tiukkoja supistuksia monta tuntia. No, kaikki rauhoittui tuossa klo. 23 jälkeen ja niin sitä nukuttiin aamuun saakka kaikes rauhas.
Kohta on taas neuvola eli tunnin päästä, saahan nähdä mitä sanoovat. Harmi vaan kun on uusi terkkari, niin ei osaa kokeilla kohdunsuun tilannetta.
Eipä vaan, vielä on iltapäivälle parturiaika, leikkaukseen ja raitoihin, voi kun sen pääsis käymään ja sit vois vaikka lähteä Onnelia hakemaan.

Torstaita

Vai menaat äippä vielä parturiin ehtiä...heh ,että meinaa se onneli alkaa pyrkiä ulos sieltä...no kukas sitä nyt näin komeella auringonpaisteella haluaisi tunkkaisissa sisätiloissa ollakkaan:)
Eikö oikeesti neuvolassa ole sellasta käskopelo ihmistä joka saisi tuon kohdunsuun tilanteen selville? No toisaalta mitä sitä suotta ronkkimaan ,kyllä se aikanaan aukee:)
Voihan olla ,et tuo eilinen supistelu oli ns. valomerkki ,et kohta mennään eikä meinata! Tulehan kertomaan neuvolakuulumiset kun ehdit.

Mama ,rutistus tähän päivään...toivottavasti kaikki hyvin sillä suunnalla.

Jokohan äitykkä matkaa siivillä kohti kotia?

Tämän aamun lenkki vielä tekemättä ,joten häivympä tästä tuonne baanalle ja palajan sit oottamaan äipän kuulumisia...puhelin on päivystys valmiina:)

Mama on täälläkin mielessä. Jaksamista sinne...

Onhan se hyvä, että äipän hiukset on laitettu, kun ekaa kertaa kohtaa Onnelin. Tulee hyvä ensivaikutelma puolin ja toisin :-) Jännittää....

Voi Manna, sulla on jo toinen puolisko menossa. Perässä tullaan. Eilen T-A innostui tosissaan kuplimaan, kun kovaääninen anoppi oli kylässä. Mahtaako 17 viikkoinen jo kuulla jotain?

Vauvaunia en ole viimeaikoina nähnyt. Alkuraskauden aikaan näin jonkinverran karmeita painajaisunia, johtuivat varmaankin keskenmenon pelosta. Nyt (ainakin just tällä hetkellä) on mielikin vähään tasaantunut, joten ei ole tarvinnut kauhukuvia öiseen aikaan katsella. Nuoruudenaikainen painajaisuni oli, että olin viimeisilläni raskaana ja sitten iski kauhu: ""En halua synnyttää! En halua synnyttää!"". No siinä tilanteessa ei taida olla vaihtehtoja.

Anukia minäkin olen kaipaillut, sillä yli vuoden ajan kirjoiteltiin varmaan 98 % joka arkipäivä. Hyvää kevään jatkoa vaan sinulle, jos satut lukemaan.

Kuulin työmatkalla radiosta, että Arja Koriseva 41 v. on raskaana ja vauvan pitäisi syntyä marraskuun puolivälissä. Hänellähän on 12 v. poika ja sen jälkeen Kolumbiasta (?) adoptoitu tyttö. Nyt jännittääkin, kuka ketjussamme on Arja, joka on salanimellä kirjoitellut.

Molskis ja loiskis!
No neuvola kuulumiset ei paljon päätä huimaa. Kaikki ihan ok, pissaliuska näytti sokerit ++, mutta kun kotona mittailen ihan koneella, niin arvot ok.
Nyt siis vaan oottelu jatkuu ja toivotaan että päästäisiin hommiin.
Mutta juu parturiin menen (varmaan) Mulla on aina ollut vaaleita raitoja ja nyt sitten päätin jo viime kerralla, että Onnelin kunniaksi minulle laitetaan kolmea eri väriä, vaaleita, punaisia ja ???? Kampaaja saa päättää, mikä on se kolmas sävy.
Hiukset ovat uusiutuva luonnonvara ja olen aina tykännyt kuunnella kampaajan vinkkejä ja niitä on myös toteutettu.

Juu, minun piti ihan ostaa lööppilehti, kun kannessa komeili Arja Koriseva ja uutinen raskaudesta. Ihanaa että on näitä kuuluisuuksia myös iltatähteä saamassa. Onhan tuo Arja naapurin tyttö---meikäläisen vinkkelistä.

Nyt kerkeen vielä tekemään pientä puuhaa, ennen kampaajalle menoa, joten kuulumisiin......

Kalenteri kourassa tuossa istuskelin ja tuumailin ,että jos kierto jää yhtä lyhyeksi kun viimeksi niin äitienpäivän kunniaksi täti tulee kylään...voi #¤%/&!""()...tuossa luki rumasana ,että sekin vielä. Toinen km -03 tuli äitienpäivänä ja vieläkin se mielessä käy ,ei niin mieluisana asiana. Se äitienpäivä jäi kyllä mieleen... olisi pitänyt iloita lasten lahjoista jne. ja minä vaan itkin ja vuosin ja vuosin ja itkin.
Mahtoi lapsista tuntua pahalle ,mutta minkäs teet. Onneksi tuo kaikki on takana.

Ai, että Korisevalle lapsi no mikä ettei ,saa vaihtaa lavatanssit hetkeksi taas kehtolauluihin:)

Laitahan äippä kunnon ""revitysraidat"" tulevaa synnytystä vauhdittamaan. Miten olis sellaset ""palkkiraidat""...muotia nykyään...sellainen leveämpi raita jollain värillä ja voisi olla aika metkan näköinen parilla kolmella värillä tyhtynä:)

Tuli tuossa puhelu ,että taas tarvitaan ex-työmaalla saikkupaikkaa ja kukas se on joka sinne kiitää... minä tietysti. No saampa muuta ajateltavaa pariksi päiväksi ,pesti kestää 4 päivää tyyliin ilta aamu ,ilta aamu... ja jatkuu tarvittaessa pidempään jos ei saikkulainen parane.
Täytynee kaivaa kaapista työkamppeet esiin ja palautella mieliin mitä piti tehdä ja milloin.

Heipat taas, kivahan on, että se Korisevan Arjakin saa perheenlisäystä, hänelläkin pitkiä turhia toiveita takana... Toivotaan onnea ja menystystä tällekin vauvanalulle elämään, pitäisi osata ja jaksaa iloita toisten puolesta, ei ole toisen onni meiltä pois, vaikka itsellä taitaa tämän toiveen hautaamisen aika jo olla lähellä, jossainvaiheessa on aika oikeasti sanoa; ""jää hyvästi haave mun""...
No kohtahan se äitykkäkin taas tulee meitä piristämään jutuillaan, eiköhän se illansuussa pitänyt laskeutua taas kotimaan kamaralle, saas nähdä milloinaas hänestä, tuskin vielä tänään ehtii, mutta jokos me huomenna kuulisimme niitä aurinkoisia terveisiä sieltä Kreikan suunnalta? Ja kuinkas sitä ukon käännytysyritykset on menneet ;)

Kaikille hilipatihip ja hei! :) Täällä ollaan kotosuomessa..... ketjussa niin paljon luettavaa, että palaan illemmalla lukeen ajan kanssa. Loma oli ihan jees, kaikin puolin.

Hirmusti haleja kaikille!

Tervetuloa takaisin=)
Mulla flunssa vaivaa, ei pitäis olla allergiaa ittelläni ja nyt on tod nuutunut olo ja ei jaksais mitään... Onkohan mulla kevät flunssaa, ja tunnollisena tietysti vapaalla eikä työpäivinä sairasteta...

Teretulemasta äitykkä taas remmiin, ja ekulle tiedoksi , että on taas kierroksilla kovaa kevät-flunssaa, minä vein lauantaina pojan lääkäriin ""allergian"" takia, ja niinpä sunnuntaina pukkas korkeen kuumeen, ja nyt on kova yskä, jos huomenna pääsis jo kouluun, ettei ollutkaan ihan allergiaa nuo vaivat, niinkuin luulin, että kaikki on mahdollista, minä taas olen koivuallergiani kanssa ihan jumissa, ja silmät turvoksissa, minä kun olen allerginen vähän kaikelle, niin hevosille, kossoille, lampaille,jne.... Ja väh'n pitää vielä hehkuttaa, että minäkin saan huomenna sen ukokullan takaisin, sieltä Oulusta äskettäin soitteli hotellilta, työmatka lähenee loppuaan vinhaa vauhtia, kiva kun tulee viikonloppu...

Yhteistyössä