Hoitoputki piinailijat!

Eli tässä olis sitten se uusi aloitus kun pikku hiljaa aletaan jokainen edetä näissä asioissa joten miksi ei uusi pino...?

Nyt selvisi se, että minulla onkin se munatorvien aukiolotutkimus ensi torstaina eikä 26 päivä!!!
Ei sitä tutkimusta olisi kyllä enää 26 päivä voinut tehdä kun sehän pitää tehdä ennen kierron 13 päivää.

No, nyt sitten odotan, että tuo tutkimus on ohi ja sit taas edettäis asiassa eteenpäin...
Tuntuu vaan, että tuotakin aikaa olisi odottanut jo tosi pitkään ja nyt se vihdoin on sit edessä.

Nytpäs sit pitääkin poistua tuon ukkokullan kainaloon leffaa katsomaan... :heart:
 
Kivaa! uusi pino! :)

Mä tässä oottelen tätiä kylään. Joten nyt tuleekin avun tarve kysymys! Mitenkä teillä Terolutin käyttäjillä on täti sitten tullut lopettamisesta? Mä söin vikan torstaina ja mulla on yleensä ollut 2 tyhjää ja sit alkanut. No nyt takana 3 tyhjää eikä toivookaan alkamisesta. Joten hjälP! Eilen sattui vatsaan ja olin aivan varma että tulleepi, mutta ei. :(
Siksi odotan koska heti 5 pv alkamisesta ois käynti lääkärillä, et siis päästäs eteenpäin. Mulla oli 2 pv syötyäni teroja ovis säryn tuntua mahassa, joten oisko se mahdollista? Eli sitten pitäs alkaa ke. Mutta näin. Auttakee jos osaatte!

:wave:
 
Pietu!
Mä pistin viime kuussa ekan kerran elämässäni näitä pistoksia, aloitettiin heti menopurilla (3 krt) ja sitten pregnyl, ja mulla meni vallan mainiosti. Tosin miinuksena se ettei pistoksista ollut hyötyä. En siis ovuloinut. :( mutta itse pistely meni hyvin eikä sivuvaikutuksia ollut. Joten toivotaan että sulla menee yhtä hyvin mutta tuloksellisesti. :) Meillä inssi kans eessä jos ensin saisin menkat kehiin ja päästäs järkkäileen. ( Montakohan kertaa tänkin asian palstalla jo mainostanut... ) Joten toivottavasti ette kyllästy. Oon vaan niin innoissani jos jotain oikeesti tapahtuis! =)
 
Kiva homma tämä=)

Mäkin "odottelen" menkkoja alkavaksi tässä ihan tänä iltana tai huomenna....siitä sitten päästäis kunnolla alkamaan yritys...

tulin vaan nyt piaksesti käymää samal ku suljen koneen joten huomiseen ja kivaa viikkoa kaikille :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 19:50 Nampula kirjoitti:
Pietu!
Mä pistin viime kuussa ekan kerran elämässäni näitä pistoksia, aloitettiin heti menopurilla (3 krt) ja sitten pregnyl, ja mulla meni vallan mainiosti. Tosin miinuksena se ettei pistoksista ollut hyötyä. En siis ovuloinut. :( mutta itse pistely meni hyvin eikä sivuvaikutuksia ollut. Joten toivotaan että sulla menee yhtä hyvin mutta tuloksellisesti. :) Meillä inssi kans eessä jos ensin saisin menkat kehiin ja päästäs järkkäileen. ( Montakohan kertaa tänkin asian palstalla jo mainostanut... ) Joten toivottavasti ette kyllästy. Oon vaan niin innoissani jos jotain oikeesti tapahtuis! =)
Toiveita elätellään, kun clomienkin kanssa raskauduin :)

Tosin tuon piikityksen kanssa eri juttu.. En pelkää neuloja (luovutan säännöllisesti verta, olen lävistetty ja tatuoitu), mutta tuo itseensä pistäminen koitui kompastukseksi. Onneksi mies on sairaanhoitaja... :D
 
Hyvää maanantaita kaikille! Kierron loppuvaihe käsillä. Ensi la pitäisi alkaa menkat. Sitten menenkin alkukierron verinäytteisiin. Oltiin isovanhempieni luona käymässä viikonloppuna ja kyllähän ne taas vihjailivat kovasti kaipaamansa neljännen sukupolven perään. Kyllä pisti ärsyttämään. Kaikille valoisampia aikoija pimenevistä illoista huolimatta.
 
Puppeli
Huomenta!

Pakko päästä purkamaan mieltä johonkin.. Ensimmäin kierto Clomien avulla takana, tädin pitäisi tulla tällä viikolla (tai siis jättää tulematta) :ashamed:
Päätä särkee ja mielialat vaihtelee, valkkaria tulee kiitettävästi. Pelottaa että kierto venyy ja venyy.. Kaikki on niin epävarmaa. En tiedä miten aikaisin testiäkään uskaltaisi tehdä? olisko perjantaina kp 29 hyvä?

Tuntuu että pää hajoaa, tahtoisin vaan vauvan
 
pure love pikana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 19:21 Nampula kirjoitti:
Kivaa! uusi pino! :)

Mä tässä oottelen tätiä kylään. Joten nyt tuleekin avun tarve kysymys! Mitenkä teillä Terolutin käyttäjillä on täti sitten tullut lopettamisesta? Mä söin vikan torstaina ja mulla on yleensä ollut 2 tyhjää ja sit alkanut. No nyt takana 3 tyhjää eikä toivookaan alkamisesta. Joten hjälP! Eilen sattui vatsaan ja olin aivan varma että tulleepi, mutta ei. :(
Siksi odotan koska heti 5 pv alkamisesta ois käynti lääkärillä, et siis päästäs eteenpäin. Mulla oli 2 pv syötyäni teroja ovis säryn tuntua mahassa, joten oisko se mahdollista? Eli sitten pitäs alkaa ke. Mutta näin. Auttakee jos osaatte!

:wave:

Mulla tuli täti kylään jo toiseks viimeisenä terolut päivänä...eli oma elämää se elää vaikka teroja syö...
Oliskos sulla mahdollista jos olisit pieniin päin ku ei tätiä ole näkynyt...? =) Tai sit ne ovat jääneet hukkateille...

Mua jännittää se torstain munatorvien aukiolo tutkimus...mietin vaan, et millasta on ja sattuuko paljonkin...?ja pääseekö sen jälkeen takaisin töihin?

No, mut nyt on mentävä kokkaileen tai tuo mies polttaa ruuat tuonne...
 
Mulla tuli täti kylään jo toiseks viimeisenä terolut päivänä...eli oma elämää se elää vaikka teroja syö...
Oliskos sulla mahdollista jos olisit pieniin päin ku ei tätiä ole näkynyt...? =) Tai sit ne ovat jääneet hukkateille..
(näin se lainaus sit meni, ei sujunut... )

Mä ihmettelen kun mulla yleensä on terojen kanssa ollut ihan kellontarkka tää tädin tulo. Joten siksi kummeksuttaa. Mutta eiköhän se selviä. Raskaana en usko olevani, kun tein ennen teroja 3 testiä ja negaa

Mua jännittää se torstain munatorvien aukiolo tutkimus...mietin vaan, et millasta on ja sattuuko paljonkin...?ja pääseekö sen jälkeen takaisin töihin?
taas lainasin, mutta epä onnistuin...

Elä turhaan jännitä, mulla ei ainakaan sattunut. Meni itseasiassa yllättävän helposti. Mutta kaikkihan me olemme yksilöitä. Siispä onnea torstaille! Tuu sit ilmotteleen kuinka meni!

ps. Kuinkahan tää suju kun ekan kerran lainasin toisen tekstiä... Eli jos näyttää hassulta, niin koittakaa olla välittämättä. :)

Muokatun jälkeen hyper sekava teksti!!!! :\| <br><br>
 
Kiva uusi pino! :)

Mulla on ollut reilun viikon ajan alavatsakipeä. Kipu alkoi kolme päivää aukiolotutkimuksen jälkeen. Ensin tuli myös vuotoa, mutta se on loppunut. Viime viikolla kävin tk:ssa valittamassa kipua. Otettiin monenlaisia kokeita, mut ainoa mikä löyty on oli hiiva. Mut voiko se aiheuttaa kipuja? Mulla on ollut aina hiiva plussalla, mut sitä ei oo koskaan hoidettu ku ei aiheuta oireita. Lääkäri epäili vastaanotolla että kipu johtuu tutkimuksesta, mut tiiä sitte. Osaisko joku arvailla, mitä tämä vois olla? Voiko aukiolotutkimus aiheuttaa kipuja vieläki, vaikka tutkimuksesta jo kohta kaks viikkoa?
Olen nyt vähän hukassa tämän asian kanssa...

Mukavaa viikkoa kaikille! :hug:

-Tiiti-
 
Hei vaan!
Edelleen odottelen menkkoja alkavaksi ja huomenna soittelen s-progesteronituloksista... Tämän viikon lopuun mennessä pitäisi siis alkaa. En tiiä... Ei tunnu miltään. :/ Jos tämä ei nyt tärppiä tuo, niin seuraava hoitosessio on sitten vasta joulukuussa, koska yksi kierto pitää olla välissä. En kyllä tiiä että syönkö silloin teroluteja vai mitä, kun ilman ei tule menkkoja... No, se on sen ajan murhe. :attn:
 
kp 33/28-32 meneillään eikä oireen oiretta enkoista eikä menkkoja kuulu.....
tietysti toivo raskautumisesta on kova mutta tänä aamuna testasin negan..vaikka päätin etten testaa ennenkuin on todella myöhässä mutta menin ja .......

väsymys on melkoinen ollut tässä ja välillä tulee pahaa oloa, mutta nuo on kyllä selitettävissä viikonlopun reissulla mutta...

tässä kierrossa siis vasta tehtiin laparoskopia eli vaikka toivo on korkealla, vähän mietityttää ettei se varmaan voi näin onnata...toivoisi menkkojen alkavan jotta päästäis kunnolla yrittään sitten...

Mutta kaiken tämän väsymyksen keskellä toivottelen kaikille onnea ja kivaa tiistaita :)
 
huomenta..
tänään on tosi väsy päivä.....mutta sovittiin miehen kaa et mennää yhteispäikkäreille töiden jälkeen joten sen turvin jaksaa, hehe..

menkkoi ei o vieläkään, testin tein musitaakseni ma aamuna ja nega...nyt jotain kp 35 tai 36 en voi ny laksee ku oon töissä...
pitäskö huomis aamuna testata vai odotella vaan rauhassa...?
nega testitulos kuitenkin pelottaa omalla tavallaan enkä haluaisi tehdä, mielummin hetken ehkä odottelen ja olen vaan......äsh, vaikeeta..
mitäs muille kuuluu torstai aamusella? =)
 
Nyt on tuo munatorvien aukiolotutkimus takana ja kyllähän tuo sattui...ja sen jälkeen oli kyl vaikea kävellä ku pisti niin ikävästi.
Onneksi ei tarvitse tänään sit enää töihin mennä ku vielä välillä tuntuu pistelyä.
Mutta hyvää tässä oli se, että torvet olivat täysin auki molemmilta puolin!

Nyt sitten päätettiin, että eka inssi olisi seuraavien menkkojen jälkeen.
Ekassa inssissä katsotaan josko nuo miehen simpat liikuisi paremmin ja olisi muutenkin paremmassa kunnossa. Jos ei tärppiä niin sit vielä toinen inssi (alustava suunnitelma) ja jos ei sittenkään tuota tulosta niin koeputkihedelmöitys...johon julkisella nyt n. 8 kuukauden jono ja ihan varmasti siirrytään yksityiselle. jos sinne asti joudutaan.

Mutta toivon tosi kovasti, että noilla insseillä nyt saatais tulosta aikaseksi.
Pitää vaan muistaa, ettei liian paljon laita toivoa heti ekalle yritykselle.

sain kätilöltä myös "pisto" oppitunnin, että osaa sit itse piikittää noi puregonit ja pregnylin...

Ja nyt sit taas odottamaan ensi kuuhun...
 

pure love: ikävä että se tutkimus teki kipeää sulle, mutta positivisia uutisia joten oli varmasti kaiken sen tuskan arvoista, eikö ;) ?

Tässä tunti pitäisi vielä kitua töissä, mä en saa mitään ehtyä tänään...no annetaan se anteeksi..
viikonloppuna on kummipojun syndet ja sunnuntaina siskon häiden suunnittelua joten kivaa tekemistä on tiedossa.......
Omista häistä on jo aikaa 1,5 v joten kyllä tässä mielellään alkaa taas sähläämään kaikkea :heart:

Meinaan että hakisin huomenna töiden jälkeen sellase kansion ja vihkon jotta saa kaikki sovitut jutut ja häähommat samaan paikkaan...tapana kun on ollut että ottaa aina yhden tai kaksi paperia ja sit kaikki paperit on levällään.....onko tuttua jolleki muullekin :D ?

 
Tuntuu, että aika ei kulu sitten millään. Ensi viikon alkupuolella pitäisi rättipäivien alkaa... Voi hitsi, kun ei jaksaisi sitten millään odottaa :ashamed:

Tuli mieleen, että olisi se aikamoinen järkytys, jos nyt ei menkat tulisikaan ollenkaan :LOL: (Meinaan ois luomuna onnannu :p )
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 13:01 vesseli-80 kirjoitti:
pure love: ikävä että se tutkimus teki kipeää sulle, mutta positivisia uutisia joten oli varmasti kaiken sen tuskan arvoista, eikö ;) ?

Tässä tunti pitäisi vielä kitua töissä, mä en saa mitään ehtyä tänään...no annetaan se anteeksi..
viikonloppuna on kummipojun syndet ja sunnuntaina siskon häiden suunnittelua joten kivaa tekemistä on tiedossa.......
Omista häistä on jo aikaa 1,5 v joten kyllä tässä mielellään alkaa taas sähläämään kaikkea :heart:

Meinaan että hakisin huomenna töiden jälkeen sellase kansion ja vihkon jotta saa kaikki sovitut jutut ja häähommat samaan paikkaan...tapana kun on ollut että ottaa aina yhden tai kaksi paperia ja sit kaikki paperit on levällään.....onko tuttua jolleki muullekin :D ?
jep, hyviä uutisia kun oli niin oli kyllä sen arvoista ja olen kyllä paljon pahempaakin kipua kestänyt niin kyllä tuokin sit meni...
Vielä kyllä vähän väliä nippailee, mut eiköhän tuo ole huomenna jo kunnossa...
 
Mä oon tänään saanut hieman jo menkkoja aikaseksi. Kunnolla ei vielä, mutta vähän tuhrua ja lisäksi vatsakipua. Josko sitten ensi viikolla lääkäriin taas pääsisi. :)

Voi kun oiskin hienoo et yhtäkkiä ois luomuna onnistuttu! :p
Ihana mielikuva harjotus!

Meillä onneksi nyt menoa viikonloppuna joten ei ehdi asioita murehtiin.

Onko se muuten niin että sinne koeputkihed. on julkisella noin hirmu pitkät jonot? Onko muita joilla se ois edessä, eli vois kokemuksia sanoo kuinka pitkä jono?

 
Meille sanottiin, että IVF-hoitoon on tosiaan jonoa, mutta että 6kk hoitotakuu kuitenkin toteutuisi. Tiedän täällä pääkaupunkiseudulla ihmisiä, jotka ovat päässeetkin hoitotakuun ansiosta Väestöliitolle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 19:29 Vinita kirjoitti:
Meille sanottiin, että IVF-hoitoon on tosiaan jonoa, mutta että 6kk hoitotakuu kuitenkin toteutuisi. Tiedän täällä pääkaupunkiseudulla ihmisiä, jotka ovat päässeetkin hoitotakuun ansiosta Väestöliitolle.
Kiitos Vinita!

Meillä edessä vielä kyllä inssit 3krt(?), mutta tietysti sitä miettii jo asioita eteenpäin jos niissäkään ei onnistu. Mutta taidanpa elää asian kerrallaan ja murehtia sitten. :)
 
Meilläkin vielä inssit edessä ennen IVF -jonoa. Päästään IVF-jonoon tammikuussa, mutta lääkäri ehdotti, että tehtäisiin 3 inssiä ennen jonoon siirtymistä.

Meistähän ei ole löytynyt vikaa, joten vähän mietityttää, että mikä on järkevää. Jos kerran kaikki "toimii" niin tuntuu hurjalta mennä piikittelemään hormooneja vatsanahkaan. Mutta toisaalta, eipä tässä ole parin vuoden aikana tapahtunut mitään ilman apukeinoja, joten kaikki keinot peliin. Tässä kierrossa ei mahduttu insseihin, mutta ensi kierrossa toivottavasti sitten. Pelottaa jo pelkästään käytännön järjestelyt. Piikitykset ja miten aikataulut menee.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 06:39 Nampula kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 19:29 Vinita kirjoitti:
Meille sanottiin, että IVF-hoitoon on tosiaan jonoa, mutta että 6kk hoitotakuu kuitenkin toteutuisi. Tiedän täällä pääkaupunkiseudulla ihmisiä, jotka ovat päässeetkin hoitotakuun ansiosta Väestöliitolle.
Kiitos Vinita!

Meillä edessä vielä kyllä inssit 3krt(?), mutta tietysti sitä miettii jo asioita eteenpäin jos niissäkään ei onnistu. Mutta taidanpa elää asian kerrallaan ja murehtia sitten. :)
Mulla ihan sama juttu, että nyt jo murehdin asioita pitkälti eteen päin...Mietin jo, että jos ei insseistä nappaa niin pakko siirtyä yksityiselle kun julkiselle hirveät jonot...
pitäs vaan koittaa edetä asia kerrallaan... :headwall:
 
Aina sitä ajattelee eteenpäin väkisinkin.

Mä olen aiemminkin kirjoitellut siitä, että itsellä ei itseasiassa löydy uskoa koko touhuun. On vain toivoa. Ajattelen lähinnä, että kaikki keinot on käytettävä ennen kuin luovutetaan. Toisaalta tämä ajattelutapa on toiminut minulla selviämiskeinona, jonka avulla olen saanut vapautettua ajatuksia elämään tässä ja nyt.
 

Yhteistyössä