Hoitoputki piinailijat!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 17:50 Vinita kirjoitti:
Aina sitä ajattelee eteenpäin väkisinkin.

Mä olen aiemminkin kirjoitellut siitä, että itsellä ei itseasiassa löydy uskoa koko touhuun. On vain toivoa. Ajattelen lähinnä, että kaikki keinot on käytettävä ennen kuin luovutetaan. Toisaalta tämä ajattelutapa on toiminut minulla selviämiskeinona, jonka avulla olen saanut vapautettua ajatuksia elämään tässä ja nyt.
Samoin. On vaan toivottava parasta ja pelättävä pahinta. Mulla saattaa jotkut päivät olla sellasia, että luovun jo koko ajatuksesta saada joskus lapsi/lapsia ja sit on onneksi niitä päiviä, että ja mehän kyllä saadaan ihan varmasti!!!
Kaikki keinot on käytettävä ja onneksi on apukeinoja. Ja sama juttu mulla, että tämä on ajattelutapa on minun selviytymiskeino.

Mutta eikö se ole nyt niin arvon neidit/rouvat, että meistä kyllä vielä jokainen saa sen oman aarteensa elävänä syliin!!!
Ei saa luovuttaa vaan yritetään parastamme!!!
 
Huomenta kaikille!

Mulla sitten tänään aika taas lääkäriin. Sain kun sainkin menkat aikaiseksi. B) Joten nyt sitten eteenpäin.
Vielä tämän kerran porskutan sinne yksin, ensi kerralla mies saa tulla mukaan, jotta tietää mitä tapahtuu.

Tänään on sitten myös aika kertoa pomolle asiasta, kun inssin vuoro ois tässä kuussa ja se tietää muutamaa poissaoloa. Vähän kyllä jännittää kertoa, mutta ihana tyyppi joten varmasti ymmärtää. :)

Mulla tänä aamuna sitten tuli sellanen turhautunut olo että miksi tätä joutuu läpi käymään, ei ois millään jaksanut pohtia. Viime yönä näin uniakin aiheesta, tosin niin pöhköjä ettei tosikaan. :LOL:

Mutta sitten pongahdin tälle palstalle ja mieliala muuttui hieman iloisemmaksi tän ihanan väen ansioista. Joten kiitos!
Mä tossa pohdinkin että pitäs taas kyetä ajattelee muutakin, mutta on aika se hanklaa nyt kun alkaa pistokset yms eli koko ajan tätyy asia kuitenkin muistaa. No viikonloppu meni vauhdikkaasti joten tämä aihe käytännössä unohtui kerrankin hetkeksi.

Semmoista meillä, hyvää viikkoa kaikille! Mä palailen illalla kertoileen kuulumisia.
 
Maanantaita kaikille!!!
Mulla eka lomapäivä tänään eikä oikein tiedä mitä tekis. Luntakin on ihan kivasti tullut, mutta eipä tuo varmaan kauaa vielä maassa pysy.

Mäkään en ole töissä kertonut mitään hoidoista vaan olen vaan ilmoittanut, että pitäis sairaalassa mennä käymään...pitäisi varmaan se syy kertoa ku eihän sitä tiedä mitä ajattelevat kun vähän väliä siellä ramppaan...

Nyt ku olen viikon lomalla niin varmasti mietiskelen näitä juttuja koko ajan ja itseasiassa se alkoi jo heti kun silmät avasin aamulla...mietin, et ovuloinko nyt ollenkaan kun en enää tunne sitä niin kuin ennen ja voisko miehen simpat olla jo paremmassa kuosissa kuin ennen...olivat niin ala-arvoista melkeinpä...Ja milloin tulee se onnellinen aika, että olisi raskaana?

Ja sitten alkaa itsensä kiusaaminen ja miettii kuinka ihanaa olisi olla raskaana, kasvattaa mahaa, tuntea liikkeet ja käydä neuvolassa ja kuulla sanat, että kaikki on hyvin...
Pitää oikeasti kehitellä jotain tekemistä tälle viikolle... :)

Nyt mä odotan jopa tädin vierailua niin olisi taas lyhyempi aika ekaan inssiin.... =)
 
Menkat ei vieläkään ole alkaneet..
sain äsken polilta sairaanhoitajan kiinni joka katsoi kertomukseni ja kaikki mitä mulle oli tehty yms.
sanoi että saattaa olla että elimistö on nukutusten yms takia ns nukahtanut viikoksi että kuukautiskiertokin sitten sen mukaisesti viivästyisi..

sitten hän huomasi kohdan että :potilas ottaa yhteyttä polille jos tammikuuhun mennessä raskaus ei ole alkanut spontaanisti..
siihen hän totesti että ahaa, juu,odottelehan ihan rauhassa että jos vain on raskauden mahdollisuus, niin vaikka eilen on tullut nega, niin voi olla että elimistö ei vielä ole reagoinut erittämällä raskausshormonia että viikon parin päästäkin saattaisi vielä vasta näyttää...
jos menkat ei ala parin viikon sisään ja testi negaa niin aika polille ja siellä kai suoraan koeputkihedelmöitys suunnitteluun.....sitä en huomannu kysyä et miks mut hyvä tietysti aina että eteenpäin =)
hiukan huojentuntu olo kun ammattilaisen kanssa sai jutella.....

nyt juoksen hetkeksi miehen kaikkuun ku hää lähtee pia töihin....
 
Nyt sitten alkaa stressaaminen menkkojen suhteen. Seksiä ei pahemmin keskenmenon jälkeen ole ollut ja siinä mielessä pidän todella epätodennäköisenä, että raskaanakaan olisin... Silti jostain syystä jännään. Ei ole vatsa ilmoitellut menkoista mitään :( Samanlaistä kärttyilyä kyllä on viikon päivät ollut, mitä on ennen menkkoja...

Blaah.. Ei malttaisi odotella. Seuraava inssiä kuitenkin tähtäimessä yhä vaan :D
 
Pääsinpäs tänne, eilen tökki vain eikä toivookaan saada sivuja auki. Melkein hulluksi tulin... :headwall:

Kävin siis tosiaan eilen taysissa ja ikäväkseni oli lääkäri vaihtunut. No myöhemmin sain kuulla että "oma lääkäri" tulee kyllä takaisin. =)

Nyt sitten tämä lääkäri määräsi menopuria 4 pv. Sit pe ultraan ja katotaan. Sit varmaan hieman lisää, näin veikkaili. Sit pregnyliä ajallaan ja sit inssiin. Vähän kyllä jännittää, mutta eipä kai sitä tarvi.

Että tämmöttis meillä.

Mä muuten mietin siellä odotellessa pääsyä sisään, että miksi kaikki ihmiset (pääosin oli vain naisia) ovat siellä niin hiljaisen oloisia. Kuin häpeisivät siellä oloaan. Vaikka eihän siinä mitään hävettävää. Samassa tilanteessahan siellä moni on. Vai ovatko he surullisia kun joutuvat olemaan. Kun itse aina innolla menossa, josko asiat menisivät eteenpäin.
Mä sitten hymyilin aurinkoisesti kaikille, vaikka olenkin itse aika ujo, mutta päätin silti rohkaistua. Kun itsestä tuntuu ihan mukavalta käydä, kun tietää että asiat hoidossa. Mites muut?

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
Minä muuten myös olen tuohon törmännyt, että samaan aikaan paikalla olevat hieman häpeilevät tai kukaan ei puhu toisilleen mitään. Itse toisinaan avaan keskustelun ihan vain asian vierestä...

Täällä ei ole vieläkään menkat alkaneet. Nyt tosin nipistelee jo siihen malliin, että taatusti parin päivän sisällä alkaa.
 
Aivan pietu... :LOL:

Mä eilen jo anelin miestäni pistään, kun viime kuussa en aina oikeen onnistunut (siis välillä vähän nipisti mun mielestä liikaa... herkkis... )
Mutta eipä tuo suostunut pistään. Mulla kyllä koulutuskin pistelyyn, joten pitäs onnistua, mutta että itteensä. No mutta eilen sitten onnistuinkin hyvin. Jee!

Kohta sitten meen tekeen sen taas. Joten eikun pistelemään. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 22:02 pietu- kirjoitti:
Sepä se! Itseensä on ihan eri asia kuin muihin tai jos joku muu pistää itseä...

Alkaa kohta jo kenkuttamaan toden teolla tämä odottelu \|O Kp 30 menossa... prkl.
Mä en olekkaan ainoa joka tuota tädin vierailua odottaa... :)
Sulla jo kp30 menossa...eiköhän ne sieltä pian tule tai sit jää tulematta hyvästä syystä... =)
Mulla olis vielä ainakin viikko odottelemista, että alkais...piinaavaa tämä odottelu aina välillä.
 
Meille ei kuulu mitään uutta nyt kp 5/31. Kyllä taas tultiin korkealta ja kovaa kun täti ilmoitteli tulostaan. Olin jälleen elätellyt turhia toiveita. Muutaman viikon kuluttua on kokoomakäynti, jolloin kuullaan tulokset minun hormoneista ja miehen siimahännistä. Ei oikein jaksa ajatella mitään vaikka kuitenkin ajattelee tätä kokoajan. Voimia kaikille!
 
niin..tavallaan täälläkin odotellaan menkkoja..tavallaan ei...


eli kp on nyt jo jotain 42/28-32 ja menkkoja siis ei edelleenkään näy ei kuulu....su aamuna testasin negan...... :(

polilta sanottii et viikko pari odottele ja testaa ja sitten yhteys sinne jos ei muutosta...
odottelen ensi viikon siihen keskivaiheile jonka jälkeen sitten tarpeen vaatiessa otan yhteyden ja pääsen sitten sitäkautta vähän saamaan apua tähän outon hormonimyräkkään mitä ei ole koskaan ennen ollut...

eli menkat pois, pisu hätä usein, pahaa oloa.................
no odotetaan ja sitten kuunnelaaan tuomio, niin kauan on toivo yllä =)
 
heippa kaikki!!
te jotka tuskailette pistojen kanssa,mä myös piikkikuurilla,mutta mulla mie pistää ku oon ite niin kauheen piikkikammoinen.
onneks mies suostuu ilomielin pistämään nimittäin surin jo etukäteen et miten onnistuu mut nyt takana jo kaks piikkiä ja eilen meni jo ekaa kertaa paremmin,ei edes kirvelly,niinku ekana pvänä...
mä oon myös tosi herkkis kivun ja piikkien kanssa....
ja mua pelottaaki jo kaikki jutut mitä on edessä tän lapsiprojektinsuhteen..tietty kaikkeni oon valmis tekemään mut jänskää...
mulla viel 4 piikitystä ja sit ultra ja jatkosuunnitelma.missä vaiheessa muut??? :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 
Moikka Minttu ja muut!

Mä oon nyt 2 piikkiä pistellyt. Eilenkin meni kivasti. Huomenna ois heti aamusta ultra sit. Tsekataan mikä on ollut piikkien vaikutus. Luultavimmin sit saan lisää pistellä. Jos viime kuuhun tuijottaminen. Vähän kyllä jänskättää. Ettei vaan inssi osu maanantaille. Mulla kun ois tärkeä koulutus maanantaina. Mutta se on vasta kp 11 se maanantai, joten eikai se siihen mee vielä... Eihän? Kertokaa te jotka paremmin tiätte.

Nyt mulle iski vielä flunssa ja en oo sit ees lääkkeitä siihen uskaltanut vetää, kun jossain oli juttua et nekin saattaa vaikutta näihin juttuihin. Onko kellään tästä tietoa?

:wave:
 
Minttu!

Ultrassa näkyi molemmilla puolilla niitä munarakkuloita??? Niitäkö ne on?
Menopureilla oli ollut hieman vaikutusta, mutta ei riittävästi. Joten nyt vielä piikkejä koko viikonloppu, sit ma laitan Pregnylin ja ke ois inssi vuorossa. Kyllä mua jännittää. Vaikka ei kai se sen kummempaa ole. Niinkuin äitiäni rauhoittelin: samaa kuin peiton alla mutta nyt lääkärissä ja välikäsien kautta. :)

Lääkäri vain sit sanoi että ke sit viel ultrataan ja jokatapauksessa tehdään inssi. Mutta katotaan sit onko ne kasvanut riittävästi ja otetaan opiksi seuraavalle kertaa. Eli vähän kurjalta kuulostaa. :(
Et jos ei sit ookaan piikeillä ollut riittävästi vaikutusta niin inssi on siis turha. Toivotaan nyt sitten että kuitenkin onnaa.

Tsemppiä sulle ja ilmota mitä sun ultrassa sanottiin! :hug:
 
On se tämäkin.. eilen alkoi menkat, huomenna lakaa Clomifenien napsiminen ja ensi viikolla sitten Menopurit... ;)

Mutta.. Näin viime yön pelkkää eroottista unta!!! :eek: En edes muista milloin viimeksi olisin painiskellut missään muodossa unissani... Ohhoh!

:LOL:

Asiasta heinäseipääseen.. Luin tuolta toisaalta, että Puregon ei olisikaan pistoksina samanlainen kuin esim. Pregnyl. Meinaan siis sitä sekoittamista ym. Mitenkäs Menopur? Onko se sitten samalla tavalla kuin Pregnyl vai enemmän kuin Puregon? :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 09:42 pietu- kirjoitti:
On se tämäkin.. eilen alkoi menkat, huomenna lakaa Clomifenien napsiminen ja ensi viikolla sitten Menopurit... ;)

Mutta.. Näin viime yön pelkkää eroottista unta!!! :eek: En edes muista milloin viimeksi olisin painiskellut missään muodossa unissani... Ohhoh!

:LOL:

Asiasta heinäseipääseen.. Luin tuolta toisaalta, että Puregon ei olisikaan pistoksina samanlainen kuin esim. Pregnyl. Meinaan siis sitä sekoittamista ym. Mitenkäs Menopur? Onko se sitten samalla tavalla kuin Pregnyl vai enemmän kuin Puregon? :snotty:
Puregon on vähän niinkuin insuliinikynä.
Eli sylinteriampulli asetetaan annostelukynäänkynään ja annos käännetään asteikosta kynän päästä. Kun ampulli tulee tyhjäksi laitetaan uusi. Todella helppo. Mulla meni muistaakseni kaksi ampullia.

Pregnylhän täytyy itse sekoittaa, siihen verrattuina todella yksinkertaista.
Käsittääkseni Menopur on kuiva-aine ja liuotin jotka pitää sekoittaa vähän niinkuin Pregnylissäkin. Mutta minulla vain Puregonista kokemusta.

ps.

www.yliopistonapteekki.fi sivuilta voi katsoa lisää lääkkeistä ja hinnoista.

Puregonista löytyy lisää valmistajan sivuilta: www.organon.fi
 

Yhteistyössä