Hyperstimulaatio + alkuraskaus

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oiskohan tääl joku joka tietäisi jtn rauhoittavaa sanottavaa tai kertoa muuten kokemuksia otsikon aiheeseen? Onko siis jollain ollut hyperstimulaatio-oireyhtymä ns. myöhäisenä, eli alkanut raskaudesta? Kauanko oireet on kestäneet (ja millaisia teillä on ollut)? Tiedän, että on yksilöllistä, mutta jos saisi vertaistukea ja/tai lohtua...
 
vierailija
Mulla iski myös samaan aikaan kun sain positestin. Myöhäinen hyperi, ei niinkään munasarjat turvonneet, mutta nestettä vatsaontelossa reippaastikin. Oireet oli pahat noin viikon, kotihoidolla kuitenkin pärjäsi ja nyt on alkanut hellittää. Vatsa oli kolminkertainen normaaliin nähden, kivikova ja olo todella tukala. Kävelykin vaikeaa. Ihanaa, että olo nyt helpottunut, mutta samalla pelkään, onko raskaus edennyt normaalisti, koska raskaushormoni pitää oireita yllä. Nyt kun oireet ovat helpottaneet, onko se huono merkki raskauden suhteen??
 
vierailija
Mulla iski myös samaan aikaan kun sain positestin. Myöhäinen hyperi, ei niinkään munasarjat turvonneet, mutta nestettä vatsaontelossa reippaastikin. Oireet oli pahat noin viikon, kotihoidolla kuitenkin pärjäsi ja nyt on alkanut hellittää. Vatsa oli kolminkertainen normaaliin nähden, kivikova ja olo todella tukala. Kävelykin vaikeaa. Ihanaa, että olo nyt helpottunut, mutta samalla pelkään, onko raskaus edennyt normaalisti, koska raskaushormoni pitää oireita yllä. Nyt kun oireet ovat helpottaneet, onko se huono merkki raskauden suhteen??
Kauanko sulla yhteensä oireilut nyt siis kestäneet? Mulla on 2-3vkoa ollut pahimmat oireet, niistä yhtenä olin tietämättömänä töissä ensin ja ihmettelin oloa. En jotenkin osannut yhdistää hyperiin jostain syystä vaikka olin siitä lukenut. Nyt 4.llä viikolla vatsa reippaasti pienempi vaikkei normaali, mutta raskauspahoinvointia tilalla. Naurattaisi jos ei itkettäisi tää tuuri.

Mulle lääkäri sanoi ettei hyperin pitäisi olla pahaksi alkiolle, ja kun alkuraskauden hormonit tasoittuu vähitellen ja hoito on onnistunutta/keho alkaa poistaa nestettä, alkaa hyperin oireet vähitellen laantua. Eli se ei tarkoita että raskaus olisi vaarassa. :) ota rennosti ja juo nesteitä.
 

Yhteistyössä