Alkumetreillä, osa 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karamelli83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
;) juuri mietin aamulla samaa, kun aurinko paistoi suoraan läpi meidän likaisista ikkunoista! Pitäisiköhän aloittaa urakka? Yksi päivä jo suunnittelin, että josko pesisin ensin täältä sisäpuolelta ja sitten siirtyisin ulos. Meillä on tällainen vanha talo, jossa ikkunat ei ollenkaan aukea tai siis aukeaa toki, mutta silleen jännästi vinottain eli niitä ns. sisälaseja ei pääse ollenkaan pesemään. Eli vaan sisä- ja ulkopuolelta.
Kiitos vinkistä Hertta, taidankin nyt pestä ainakin yhden ikkunan!

Mä olin ajatellut, että olisi testannut tänään aamulla, mutta en sitten viitsinyt, kun tuntui heti siltä, että täti on jo matkalla. Ehkä huomenna, jos ei mitään tapahdu siihen mennessä.

Tollainen JTP olisi kyllä hyvä keino, jos sellainen seksielämä olisi säännöllisesti.. ei tarttis mitään tikkuja tms. Meillä ei valitettavasti niin ole, vaan innokkuus vähän vaihtelee tilanteen mukaan.

No niin, täältä tullaan ikkunat! Aloitan tuosta vierestä, niin tuun kohta taas kurkkaamaan.

Mie kyl tikutin hirmu ahkerasti (ma, ti, ke kahdesti päivässä ja to+pe yhdesti), että en usko, että huippua en olisi tikkuun saanu, vaan voisko olla mahdollista, että tän oviksen huippu oli sit hormonipitoisuudeltaan laimeempi, että sitä ei vaan ollu niin paljoo, että viiva ois ollu kontrolliviivan vahvuinen? No samahan tuo, kun kuitenki se on hyödynnetty :) Se on pääasia, nyt vaan siis jännäpäivää odotellaan!

Toivottavasti Mimona siekin bongaat oviksen pian! Tuuhan ilmottaa sit millasia viivoja tuli! Miekin voin osallistua sit tutkimuksiin, kun oon tässä viikon niitä omiani jo tihrustellu :D

Mäkään en saanut ihan tasavahvoja viivoja tällä kertaa, mutta jotain siellä tapahtui, koska pari päivää aikaisemmin ja sitten pari myöhemmin ei tullut mitään. Että luotan siihen, että se ovis olisi silloin kuitenkin ollut. Meni yksiin muiden merkkien kanssa.
Ota näistä sitten selvää, kun jossain sanotaan, että on oltava vähintään tasavahvat viivat ja sit taas jotkut ei saa juuri mitään ja ovis on silti. Ärsyttävää.

Onpas täällä yllättävän vilkasta tähän aikaa aamusta.:)

Mua jännittää jo hirveesti pelkkä oviksen bongaus kun olen (hölmö minä) kasannut hirveät odotukset tälle kierrolle, en kyllä tiedä miksi. Enää kaksi ja puoli viikkoa jännäpäivään!hehheeh..

Meilläkin vanha talo, missä ruudukkoikkunat..olen vakavasti harkinnut kutsuvani jonkun siivouspalvelun ne pesemään, ikkunoita on äärettömästi..ainakin tuntuu siltä!

No niin, se ikkunanpesu tyssäsi sitten siihen, että en löydä sitä pesuvälinettä mistään. Ja nyt muistelen, että taidin heittää se muuton yhteydeddä menemään, koska oli niin etovan näköinen. Että se siitä, voi olla että seuraava inspiraatio tulee vasta ensi keväänä ;)

Nyt mä menen katsotaan sen Rimiksen nauhalta.

Ja kiva, kun muutkin tänne linjalle eksyilee näin lauantaina :)

Joo, Rimis on kyllä huippu! Yks mitä ootan kovasti on Villi Pohjola :) Alkaa ens kuussa Subilla ekasta jaksosta! Jee!

Meillä kans vanha talo, joten ikkunat on kyllä ongelmalliset hieman... Normaalisti aukee ja saa kaikki välit pestyä, mut edellyttää, että ylipäätään saa ikkunan avattua! Ovat keväällä auringossa jotenki "turvonneet", niin ovat silleen jumissa monesti. Viimeks kun pesin ikkunoita, niin rumputin sitä keittiön ikkunaa jo aika voimalla, kun ei meinannut sisälasi millään aueta, niin raksahti kiva särö sinne ylänurkkaan! Kulmasta kulmaan sellanen 20 cm pitkä särö. Sit meni hermot ja ikkunan aukominen loppu siihen. Saan varmaan seuraavalla kerralla ne lasit niskaani...

Voi vitsi, testaa vaan jo huomenna, Sinililja! En malta oottaa... :)

JTP on kyl ihan hyvä taktiikka, mut meillä ei se pääosin oikein onnistu, kun miehellä niin epäsäännöllinen työ (voi olla jopa 4 päivää pois kotoa töiden takia). Ja sit ollaan molemmat hirmu iltaunisia, että aina torkahdellaan illalla sohvalle telkkaria kattoessa, niin siitä sitä kun sänkyyn kömpii, niin eipä jaksa mitään muuta enää touhuillakaan... Joten ovistikutkin on meille tosi hyvä ratkasu ja varsinkaan kun en ite sitä muuten tunnista. Ja sit tietty ei välttämättä halutkaan osu aina kohdilleen, mut nyt tää viikko on kyllä ollu hyvä... ;)

Voi ei... Mie eksyin laskureitten pariin. Ne pari mitä kokeilin, antaa viimesten menkkojen alkamispäivän ja kierron pituuden perusteella saman ovispäivän: eilisen 28.3 ja jos raskaus saa siitä alkunsa, tulisi LA:ksi päivä ennen mieheni synttäreitä! Iiiiik... Tyhmää kyllä kiusata itteensä tuommosilla, mutkun menin vaan sitä ovisajankohtaa selvittämään, et mitä ne laskurit veikkaa... *huoh... Nyt pitää palata takas maanpinnalle ja kärsivällisenä vaan venailla se pari viikkoa...

Villiä Pohjolaa mä en olekaan katsonut, muistan kyllä sen ja aika moni sitä seurasi. Pitää varmaan nyt vilkaista.

Tekisi mieli kyllä testata, mutta en tiedä kumpi on sitten pahempi pettymys, nega vai täti. Tätä taisi joku tuolla toisessa ketjussa pohdiskella. On tässä vielä pari päivää aikaa, saanpahan kauemmin elätellä toiveita ;)
Hertalla on sitten tuplasynttärit tiedossa ja miehelle mukava synttärilahja jouluna :)

Hih Hertta, oispa kiva ajoitus jos tärppäis;)..juu miekin kun tein sillä laskuril ovis ajankohtaa niin se heitti lasketunajankin 23.12..no huih..just ennen jouluaattoa..mut eipäs mennä asioiden edelle ;D

Nyt on eka tikku kustu..tuli semmonen hailakka viiva..just sillain että näki mut ei pitäny tihrustaakaan eli jospa se ovis olis tulossa:) hitsi on kyl jännää puuhaa jo pelkkä oviksen bongaaminen...

Sinililjalla jännät paikat!

Juu, jännää on jo tää oviksenkin tikutus, niin entäs sit kun on r-testin aika (jos ei siis täti pölähdä paikalle)?! Huih... :)

Taidan puolen tunnin päästä alkaa kotiin päin lähtemään...

Sinililja testaat sit heti aamulla, jos ei oo menkat alkanu! Mie tuun sit kännyn kautta lukemaan heti tuloksia täältä :) bdbdbd

Piti nyt tulla ilmiantamaan ittensä... Olen tässä muutaman päivän ajan seuraillut teidän jännäilyjänne, hauskaa luettavaa :) Huono puoli vaan, että itsellenikin iskee vauvakuume, mutta elämäntilanne ei tällä hetkellä ole lapselle sopiva. :/ Paljon plussia teille kaikille kuitenkin! :)

On varmaan välillä aika huvittavaakin tekstiä, kun täällä puidaan ovulaatiota rivitolkulla... Eli tehdään vaikka sit -tikusta- asiaa :D Ja siitä on tehtykin urakalla!

Tervetuloa vaan tänne, jos milloin siltä tuntuu ja aika on sopiva!

Hertta kp17(?)/30-32

Heippa kaikki! Mukavaa viikonloppua! Täällä aiavn mielettömän upea auringonpaiste ja käytiinkin pitkällä kävelyllä. Siihen otin päälle sitten kotona kylmän siiderin ja maistui tosi hyvälle! Mitään morkkista ei tullut koska ei ole yhtään sellainen olo että olisin raskaana. On sellainen oudon tyyni varmuus siitä että täti tulee ja kipujakin on. Kipuja ei kuitenkaan hirveästi eikä sitä "maailman kamalin" päivääkään oo vielä näkynyt. Ihan outo olo kaikin puolin, mutta en osaa yhtään jännittää, kamalan rauhallinen olo. Viimeksi oli tosiaan "tyyni varmuus" siitä että olen raskaana, vaikka kesteytetyllä mentiin. Ja eihän siellä sitten mitään ollut. Nyt siis kp 29/29 että jaahas. En kuitenkaan viitsi testailla kun se ovis ei ilmoitellut siinä kp14 tuntumilla niinkun yleensä vaan tasasesti kp16-20. Täti voi siis tulla vaikka viikon myöhässäkin. Nooh... :)
Mä kauhistelen myös meidän ikkunoita. Meillä ihka uus kerrostaloasunto eli helpot ikkunat. Asutaan ison tien varrella keskustassa eli likaa on ihan älyttömästi, varsinkin kun en oo kertaataan vielä pessyt noita ikkunoita! (Elokuussa muutettiin...köh) Taidan silti odotella toisia kevätpäiviä, vähän lämpimämpiä ja nyt keskittyä ihan perus imurointiin. Meillä kun siivous kuuluu melko usein mulle. Mitenkäs muilla? Uuden gallupin paikka? :D

Niin ja Sinililjalle paljon nyt plussatuulia. Piti oikein keskeyttää siivoominen kun ajattelin teitä! :D Oon vaan jotenkin ihan eri rytmissä, kun oon usein ainoana täällä ja muut aina yhtäaikaa.

Huomenia!

Huhuu Sinililja, jokos on alettu testailemaan?:)

G: Imurointia tulee harrastettua melkeempä joka toinen päivä kun on noi koirulit jotka sotkee..tai no kyl mekin ukon kans tietty vähän sotketaan;)..kerran viikossa tai joskus voi tulla kakskin viikkoa niin siivoan perusteellisesti..Juu oon kans miettinyt ikkunan pesuun alkamista, kun aurinko niin mahtavasti ilmiantaa kaikki tahrat..mut tosiaan tuota lunta on viel sen verran, että täytyy tyytyä sisältäpäin pesuun..
Lisäkysymyksenä voisin galluppiin heittää, että kuinka usein ukkonne siivoaa ja auttaako mukana siivouksessa?
Meillä mie yleensä siivoan ja oonkin semmonen jyrä kun sille päälle satun, että parempi vain pysyä sivussa;) toisaalta saa sellaista jälkeä kuin itse haluaa.. ukko kyl huolehtii tiskeistä ja keittiöstä..mut vois toki useemminkin muualtakin siivota..eli en pistäs pahaksi..Varsinkin wc:n siivous on monille miehille kuin hiiri norsulle..eli monesti saa vihjata ennenkö jotain tapahtuu..jos tapahtuu :D

Joo WC on ollut aika vaikea asia, tosin nyt se jo menee. Mies kyllä ihan kiitettävästi siivoilee täällä, silti valitettavan usein tuntuu että se on mun hommia. Mies on niin useasti pois kotoa. Keittiöstä se on älyttömän tarkka. Sitä edes mä en osaa siivota tarpeeksi hyvin hänen mielestään. Se onkin meidän miehen aluetta se keittiö.

Mutta asiaan. Tein ClearBluen testin jaja...en nyt oikein tiedä. Välillä tuntuu että näin siinä viivan ja välillä en nähnyt. Taisin vain viivaa toivoa ja negahan se varmaan. Kyllä se ihan puhtaalta negalta välillä näytti. Mielikuvitus vaan laukkaa. Nyt siis kp 30/29 ja tätikipuja on ihan tasaiseti, mutta...Nämä rinnat. Ei oo ennen kuulunut mulla tädin tuloon näin kipeät rinnat, ja nännit ei koskaan. Mun nännit on ihan kestopystyssä ja niihin sattuu ihan älyttömästi. Ei ole tällaista ollut koskaan! Todella inhottavaa kipua. Mun mielestä ne näyttääkin ihan ihmeellisiltä, mies ei tosin huomannut mitään. Ehkä taas senkin siis kuvittelen. Se kun kuitenkin on asiantuntija mun rintojen suhteen. ;)
Noh, ei auta kun odottaa!

Mitenkäs Sinililja?

Huomenta!Hui hössöttäjä,tuohan kuulostaa lupaavalta!Mutta mä suosittelisin testaamaan jollain muullakin testillä,itse nimittäin sain ne haaleat viivat clearbluella ja apteekin omalla en saanut mitään.Ilmeisesti clearblue on sen verran herkempi..Toivottavasti sulla tulee vahva viiva!:)
Gallup:Meillä mä siivoan hieman enemmän mut kyl se aika tasan menee.Sovitaan yleensä kumpi tekee mitäkin.Mies hoitaa yleensä imuroinnin..Ikkunat pitäs täälläkin pestä..
Mä näin eilen 2 kk vanhan vauvan,se oli toosi suloinen:)Vauvakuume kyl paistoi läpi molemmista..

Voi teitä, ihanaa kun elätte mukana! :)
En mä oo testiä tehnyt, koska aamulla jo jäi paperiin vähän jotain väriä :( höh. Mulla ei oo niitä perinteisiä menkkakipuja ollenkaan ja koko eilisen päivän oli tosi huono olo, mutta vaikuttaa siltä, että sieltä se täti kuitenkin on jo saapumassa maisemiin. Katsotaan nyt vielä huomiseen, mutta pahasti vaikuttaa siltä.
Mulla on myös ihan sama juttu kuin hössöttäjällä rintojen kanssa, tosin nyt ne on jo ehkä vähän "rauhoittuneet", mutta ei oo tollaista ollut aikaisemmin. Mutta ilmeisesti sekin on normaalia. No kai niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy, mutta nyt kyllä vaikuttaa siltä, että tulossa se akka kuitenkin on. Josko saisin vielä häädettyä pois jotenkin.. :) Ja toivotaan ettei se tule sinne Hössiksenkään luokse. Häädetään se akan ketale yhdessä pois!

Muille tsemppiä oviksen bongailuun! Se on se toiseksi jännin vaihe tässä projektissa ;)

Niin se G: me ollaan todella laiskoja siivoamaan.. ollaan nyt totettu sellainen taktiikka, että koitetaan kutsua jotain ystäviä kylään silloin tällöin, niin saadaan sitten siivottua. Mun mies vihaa kaikkea pientä "nysväämistä", joten se on yksimielisesti nimettu imurointivastaavaksi. Tosin tähän päivään mennessä se ei ole vielä oma-aloitteisesti alkanut imuroimaan, mutta hoitaa sen, kun päätetään siivota. Mä sitten pyyhin pölyjä ja pesen vessan. Ja lattiat, mutta harvemmin. Jostain kieroutuneesta syystä vessan pesu on musta ihan ok. Muistan, että kotona halusin aina pestä vessan, kun äiti pakotti meitä kaikkia siivoamaan. Se on sellainen kompaktipaketti, ei vielä kovin kauan aikaa ja tuloksen huomaa heti ;) Näin oon tätä järkeillyt. Keittiö hoituu kyllä yhteisesti ja useammin. Lisäksi mies vie oikeastaan aina roskat ja lehdet.

Pitää vielä vähän valittaa, kun on kerran se masennusaika kuukaudesta.. Meillä oli eilen taas treffit mun vanhojen koulukavereiden kanssa (tavataan säännöllisesti). Siellä oli sitten yksi vauva ja kolme pari vuotiasta + kaksi raskaana olevaa äitiä.. Aivan ihania ne kaikki lapset ja mä mielelläni leikin niiden kanssa, mutta siitä tulee kyllä aina valtava ahdistus jälkikäteen itselle.. No, oon jo vähän tottunut siihen ja lohduttaudun sittä toiveella, että ehkä joskus meilläkin se vauva on. Onneksi osaan nauttia vielä niiden lasten seurasta, ahdistus hyökkää vasta näin jälkikäteen. No, kyllä tästä taas noustaan! Tikut valmiina uuteen iskuun!! :)

Mukavaa sunnuntai päivää!

Mulle iski kevätinnostus ja tein uudet verhot olkkariin. Harmi vaan, että nyt nuo ikkunat näyttää entistäkin likaisemmilta, uusien hienojen verhojen vieressä... Meilläkin saa ikkunanpesu nyt odottaa seuravaa inspiraatiota. Kohtahan alkaa siitepölykin sotkea, saapa nähdä saanko sitä ennen nuo pestyä.

Siivousgallup: me siivotaan miehen kanssa aika lailla puoliksi. Siivotaan aina perjantaina tai lauantaina ja esikoinenkin on valjastettu pölyjä pyyhkimään. Typy tosin pyyhkii niitä pölyjä vähän mistä sattuu, esim. lattialta tai seinästä... Mutta pääasia että jostain.

Näin hassua unta, jossa kattelin kananmunakennoa, ja siinä yhdessä munassa oli kuori melkein rikki, mömmöt pysyi sisällä enää sellasen läpinäkyvän kalvon avulla. Tulkitsin sen niin, että "muna on puhkeamaisillaan" = ovis on ovella :) Pitäis varmaan pissata tikkuun niin näkisi pitikö uni paikkaansa.

Hössöttäjä, vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta!!:)

tein toka ovistestin tänään ja tuli viel haaleempi viiva ku eilen..se oli jo haamujen haamu..eli menikö se ovis sitten..huah..oispa ollut kyl aikases..no täs vie neljä tikkua käyttämättä..