V
vierailija
Vieras
Eikä miten ihania uutisia!Moi! Onko täällä vielä tuttuja? Täällä Rusakkonen... Sain juuri tulokset. Piinapäivä 18, hCG 2830. Olenhan raskaana...? Onhan hyvä arvo...? Terkkuja ja TSEMPPIÄ kaikille!!!!!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Eikä miten ihania uutisia!Moi! Onko täällä vielä tuttuja? Täällä Rusakkonen... Sain juuri tulokset. Piinapäivä 18, hCG 2830. Olenhan raskaana...? Onhan hyvä arvo...? Terkkuja ja TSEMPPIÄ kaikille!!!!!
Eikä miten ihania uutisia! Oot ollu mielessä tässä kuopuksen vauvavuonna erityisesti, ihan sydämessä läikähti kun luin sun viestin.
Aaah ONNEA raskaudesta!!! Ja ajatella - minullakin on laskettu aika 21.2. Tosin tulen pyytämään keisarinleikkausta kahta viikkoa ennen.Moi!
Huomasin vasta nyt tämän sun viestin @Rusakkonen ! Tosiaan hurjasti onnea sulle raskaudesta <3 On kyllä niin mieltä lämmittävä uutinen!!!
Vastailen enemmän vielä paremmalla ajalla, nyt vaan nopeasti että olen tosiaan nyt viikoilla 7+4 ja eilen varhaisultrassa näkyi syke ja viikkoja vastaava alkio <3 LA taitaa olla 18.2.2023 <3 Varasin eilen heti ultran jälkeen neuvola-ajan ja sain ensi viikolle <3 Mulla on ollu tosi oireetonta, pieni pahoinvointi alkoi 6+0 mutta nyt vaikuttaa olevan voimistumaan päin <3 Väsymystä myös ollut tässä puoltoista viikkoa. Ihanaa olla raskaana!!!!
Ajattelin että siirryn tänne plussapuolelle varhaisultran jälkeen ja kiva että sinäkin @Rusakkonen olet täällä, luulen että täällä ei tällä hetkellä muita olekaan :-D Tervetuloa toki kaikki uudetkin!
Neuvolasysteemi ainakin meillä täällä pienemmässä kunnassa toimii mallikkaasti ja kuvittelisin kyllä että olet hyvässä seurannassa! Itsellä ainakin esikoisen kohdalla pieneen fs-mittaan reagoitiin heti ja päästiin heti kasvuseurantaan ja käsittääkseni Suomessa kyllä hyvin seurataan ja herkästi reagoidaan kaikkiin rasausasioihin!
Mukavaa viikkoa kaikille!
Karhurouvanen 7+4
Karhurouvanen 7+4
Neuvolasta annetaan automaattisesti lääkäriaika niin, että saat sen todistuksen kun raskautta on kestänyt 154 päivää.Aaah ONNEA raskaudesta!!! Ja ajatella - minullakin on laskettu aika 21.2. Tosin tulen pyytämään keisarinleikkausta kahta viikkoa ennen.
Minulla on varhaisultra ma 18.7. ja neuvola sitten seuraavana päivänä. Luin muuten jostain, että ilmeisesti tarvitaan myös lääkärin kanssa tapaaminen, jotta saa äitiysavustuksen...? Täytyykin sellaista sitten alkaa pyytää heti.
Rusakkonen 6+2
Olen näköjään tullut riippuvaiseksi gluteenittomista suolakekseistä. Niillä saa sen "ahistavan nälän" pois. Jes.
Rusakkonen 6+5
Hei!Ootko @Rusakkonen gluteenittomalla? Onko sulla keliakia vai hedelmällisyyssyistä? Mä olen myös ollut gluteenittomalla noin 8 vuotta, alkuun vaan kokeilin ja totesin että se sopii mulle, sittemmin lapsettomuuden myötä olen jatkanut erittäin tiukalla gluteenittomalla linjalla näistä lapsettomuussyistä. Esikoisen odotusaikana mulla oli tosi suuri pelko että saisin vahingossa gluteenia (esim ravintolassa tai vaikka töissä että joku kaivelee kaappeja ja sieltä lentää epähuomiossa jauhoa mun pöydällä olevaan ruokaani tms) ja että siitä seuraisi jotain raskauden suhteen. Silloin en esim syönyt juuri ollenkaan ravintoloissa tämän huolen vuoksi. Nyt pelko on edelleen, tosin ei niin suurena kuin silloin aiemmin.
Onko sulla @Rusakkonen ollut mitään tällaisia ajatuksia vai ootko pystynyt ihan rennosti ottaa gluteenittomuuden kanssa? Käytkö ravintoloissa syömässä? Mä en oikeen ole uskaltanut edelleenkään käydä ravintoloissa paitsi yhdessä suomalaisessa lounasravintolossa missä gluteenittomuus vaikuttaa toteutuvan hyvin.
Mukavaa päivää kaikille!
Karhurouvanen 8+2
Hei! Olen hedelmällisyyssyistä gluteeniton ja maidoton (yritän sitten syödä mm. keitettyjä kananmunia). En ole kuitenkaan äärimmäisen tiukka asiassa, koska minulla ei ole keliakiaa. Toki olen ihan mahatuntemuksista huomannut, että gluteeniton ja suht yksinkertainen, mahdollisuuksien mukaan kasviksia sisältävä liharuokadieetti sopii minulle. Mies on ihan tiukasti gluteeniton, osa keliakiatesteistä kun tuli takaisin positiivisina.
Ravintoloissa ei käydä, kun kaikki rahat ovat menneet lapsen hankintaan eri tavoin. No, toki koronakin on vaikuttanut tottumuksiin. Onneksi meillä on miehen kanssa halvat harrastukset, niin ollaan ihan tyytyväisiä.
Rusakkonen 6+6
Mulla on tarve syödä useampi kerta päivässä, tai muuten tulee huono, tyhjä olo. Lisäksi väsymystä ja kipeitä rintoja. Samantapaista kuin 1. raskaudessa.Ihanaa @Rusakkonen !!! Riemukkaat onnittelut täältä, aivan mahtava juttu! Pitkä on tosiaan matka mutta toisaalta nopeasti menee aika ainakin itselläni! Vähän liiankin nopeasti jos sanoisin :-D Alussa tietysti ei :-S Mites @Rusakkonen oireet?
Mäkin kävin (taas) ultrassa viime lauantaina, 9+6, pahoinvoinnin ja muiden vähäisten oireiden lähes loputtua paria päivää aiemmin, ultrassa Luojan kiitos kaikki näytti hyvältä <3 Kolmesenttinen aikaansa täysin vastaava alkio, melkein jo sikiö, siellä liikuskeli, saatiin videotakin otettua <3 Rauhoitti kyllä mieltä ja ollaan nyt sinne kolmen viikon matkalle lähdössä huomenna torstaina ja nt-ultra on sitten meidän paluupäivänä, 13+3, olivat tosi ystävällisiä kun soitin siitä ultra-ajasta Vähän jännittää kyllä mm. ruokailuhommat mutta toisaalta majoitumme huoneistossa ja laitamme varmaan aika paljon ruokaa siellä itse niin se on helpompaakin ettei tarvitse sressata niin paljon. Tässä ollut tosiaan aika lailla pahoinvoinnitonta noin viisi päivää mutta tänään tuntuu taas öklötystä, hyvä niin!
Mukavaa viikkoa kaikille <3
Karhurouvanen 10+3
Juuri näin!! Itsekin stressasin, guuglasin, murehdin ja stressasin... Aivan turhaan. Ihana terve vauva syntyi.Asiat selviävät maanantain lääkärissä.
Turhaan itseään stressata googlettamalla ja maallikkona pohtimalla.