~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Vauva saatiin viimein syliin perjantaina ja eilen rinnalle asti. Rintakumilla saatiin jo kunnon imukin. En tiedä auttoiko se vai että tsemppasin peri viime yötä hieroen tai pumpaten rintoja kolmen tunnin välein, mutta eilen illalla huomasi maidon alkavan nousta. Yöllä tuli pisarat paitaan rintojen kohdalle ja äsken kun kävin keskolassa, niin oli sinne rintakumiin vähän maitoa tullut. Tällä sähköpumpulla ei kyllä tunnu tulevan mitään vielä.

Perjantaina lääkäri vielä arveli, että vauvan keskolavisiitti voi kestää viikkojakin, mutta heti yöllä oli tapahtunut jokin käänne parempaan. Tänään otetaan pois happiviiksistä ja katsotaan miten oma hengitys toimii. Mutta siis saatetaan sittenkin kotiutua yhdessä! <3

Vauva saatiin viimein syliin perjantaina ja eilen rinnalle asti. Rintakumilla saatiin jo kunnon imukin. En tiedä auttoiko se vai että tsemppasin peri viime yötä hieroen tai pumpaten rintoja kolmen tunnin välein, mutta eilen illalla huomasi maidon alkavan nousta. Yöllä tuli pisarat paitaan rintojen kohdalle ja äsken kun kävin keskolassa, niin oli sinne rintakumiin vähän maitoa tullut. Tällä sähköpumpulla ei kyllä tunnu tulevan mitään vielä.

Perjantaina lääkäri vielä arveli, että vauvan keskolavisiitti voi kestää viikkojakin, mutta heti yöllä oli tapahtunut jokin käänne parempaan. Tänään otetaan pois happiviiksistä ja katsotaan miten oma hengitys toimii. Mutta siis saatetaan sittenkin kotiutua yhdessä! <3
Ihana kuulla ❤

• Tykkää
Reactions: @villis ja Silmu75

Ihan mahtavaa! ❤

• Tykkää
Reactions: Silmu75
Pieni poikamme 45cm/2650g syntyi tänään klo 12.23. Leikkausta sai siis odotella melko pitkään kun jo seitsemältä piti tulla sairaalaan. Kunnolla alkoi jännittää vasta leikkaussalissa kun kädet tuikattiin täyteen kanyyleja ja kaikenlaisia seurantalaitteita. Leikkaus meni hyvin, vauva on ainakin yön yli lastenosastolla vähän heikon happisaturaation takia, mutta saattaa päästä pois jo huomenna. Hän on niin pieni ja suloinen! Mies sai jo pari tuntia pidellä sylissä ja syöttää ruiskulla maitoa, minä olen vasta pari kertaa saanut hetken ihailla pikkuista. Illalla käydään vielä kurkkaamassa.

Silmu75...1.IVF...ensimmäinen...36+5...7.7.
Paljon onnea @Silmu75 ! <3

• Tykkää
Reactions: Silmu75
@Silmu75 miten teillä nyt menee? Tosi ihana että saitte imetystäkin alulle.

Oon lukenut kyllä kaikki viestit mutta kommentointi taas jäänyt. Oli pari viikkoa selkä niin kipeä että ihan itketti. No sitten tajusin venytellä oikein perusteellisesti pakarat, takareidet, lonkan koukistajat ja pohkeet. Sinne katosi selkäkipu :-D Vähän uuno olo tuli mutta onneksi helpotti. Ryhti alkaa olemaan aika ankka ja maha iso. Hain SI-vyönkin apuvälinelainaamosta, se oli viimeksikin ihan pelastus. Vauva möyrii tosi paljon. Muuten ei ihmeempiä, tänään alkoi viimeinen kolmannes.

@Ellinoora38 onpa kiva että on hyvät olotilat sulla. Vielä ehtii nauttia "viimeisestä" kesästä ;-)

@Pimpula76 mitkäs siellä on olotilat? Onko alkanut tulla mitään perinteisiä raskausoireita?

@Wintersun yritähän huilata jos supistuksia alkaa tulla. Nettishoppailu on hyvää ajankulua sohvalla :-D

MyMa 28+0

• Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@MyMa Minä lähdin kotiin maanantaina kun arvioitiin, että vauva voi joutua olemaan vielä viikon lastenosastolla syömistä opettelemassa, mutta saatiinkin kotiin jo keskiviikkona. ❤ Tosiaan on just oppinut syömään pullostakin vasta, niin tässä on nyt korvike täydennyksenä ainakin aluksi. Söi siellä keskolassa 75ml kerralla ja pumppaamalla on saanut kasaan sellaiset 40ml/kerta, niin ei taitaisi oma maitomäärä riittääkään. Tässä on jo parin päivän aikanakin ehtinyt hermoilla saako vauva tarpeeksi ruokaa kun ei me olla saatu tuollaisia määriä menemään, imettämisen jälkeen ehkä 30-40ml, mutta jos sitten imettämällä on tullut loput. Paino oli ainakin noussut kahdessa päivässä 80g, joten toistaiseksi kaikki hyvin. Käydään nyt viikon välein neuvolassa punnituksessa ainakin tämä eka kuukausi.

Vauva on aivan ihana ja onneksi aika hyvä nukkumaan. Sitten tietty illalla kun itse haluaisi nukkumaan, niin ei meinaa nukahtaa millään... Saattaa nyt olla jotqin vatsavaivojakin kun keskolassa sai luovutettua äidinmaitoa ja korvike on uusi tuttavuus.

Ihana kuulla @Silmu75 että olette päässeet kotiin ❤

@MyMa juu, melko rauhallisesti otankin. Välillä pelkkä vessahätä aiheuttaa supistelua ja joskus se vaatii ihan kävelyä.

Taas lämpimät ilmat iski. Heti on tukalampi olo. Onneksi nämä pitäisi loppua alkuviikosta.

Oon nöhnyt jo unia synnytyksestä. Kääk.

~32+2~

Heippa!

Ihanaa @Silmu75 että olette päässeet kotiin. :)

Itse olen ollut viikon reissussa mökillä ja tänään karu paluu arkeen ja töihin. Olin myös tänään tyksin sunnytyspelkopolilla juttelemassa kätilön kanssa. En tiedä oliko käynnistä ns hyötyä. Käytiin läpi aiempi synnytys ja miksi haluaisin sektion. 28.8 olisi sitten synnytystapapäätös ja samalla ultrataan reunakiinnitteinen napanuora. :)
Kierrettiin kätilön kanssa synnytyssalit ja leikkaus sali. Alkoi vähän jännittää! :D taitaa kiirettä pitää tyksissä, klo 14 mennessä jo 9 vauvaa syntynyt. No "onneksi" toinen tulossa niin ei kaipaakkaa niin ihmeellistä palvelua.
Rv 30+1

Heippa pitkästä aikaa! Olen kyllä kaikki viestit lukenu, mutta ei ole tullu kirjoiteltua.

Onnea @Silmu75 vauvasta!:love:

Täällä siis rv 22 menossa. Hyvin on kaikki sujunut, paitsi liitoskivut vaivanneet tuolta rv 12 lähtien. Nyt ollu pari viikkoa kesälomalla, mutta saa nähdä miten ens viikolla töissä selviää näitten kanssa.

Viime viikolla käytiin rakenneultrassa, sielläkin kaikki näytti hyvältä. Ainoa, mikä itteä jäi vähän mietityttään, oli että vauva oli neljä päivää pienempi kooltaan, kuin mitä pitäisi olla. Alkuraskauden ultrassa vastasi kokoaan ja nt-ultrassa oli päivän pienempi. Muistan, että alkionsiirrossa sanottiin, että näitten hoito vauvojen pitäisi vastata ultrassa oikeaa kokoa kun ikä on täysin tiedossa. Kätilö ei kuitenkaan ollut huolissaan. Onko teillä muilla ollu samaa?

Mulla löydettiin myoma alkuraskauden ultrassa ja se on nyt tuolla istukan alla, sen vuoksi on lääkärin ultra vielä rv 30. Siitäkään ei pitäisi huolta olla, kunhan varmistetaan että kaikki ok.

Eipä tänne sen ihmeempiä sitten. Anteeksi omanapaisuus.

Seuraava neuvola on 4.8 ja se ylimääräinen ultra 22.9. Varmaan siinä välissä myös yksi neuvola käynti.

Mukavaa kesän jatkoa kaikille! :)

• Tykkää
Reactions: Wintersun
Heippa pitkästä aikaa! Olen kyllä kaikki viestit lukenu, mutta ei ole tullu kirjoiteltua.

Onnea @Silmu75 vauvasta!

Täällä siis rv 22 menossa. Hyvin on kaikki sujunut, paitsi liitoskivut vaivanneet tuolta rv 12 lähtien. Nyt ollu pari viikkoa kesälomalla, mutta saa nähdä miten ens viikolla töissä selviää näitten kanssa.

Viime viikolla käytiin rakenneultrassa, sielläkin kaikki näytti hyvältä. Ainoa, mikä itteä jäi vähän mietityttään, oli että vauva oli neljä päivää pienempi kooltaan, kuin mitä pitäisi olla. Alkuraskauden ultrassa vastasi kokoaan ja nt-ultrassa oli päivän pienempi. Muistan, että alkionsiirrossa sanottiin, että näitten hoito vauvojen pitäisi vastata ultrassa oikeaa kokoa kun ikä on täysin tiedossa. Kätilö ei kuitenkaan ollut huolissaan. Onko teillä muilla ollu samaa?

Mulla löydettiin myoma alkuraskauden ultrassa ja se on nyt tuolla istukan alla, sen vuoksi on lääkärin ultra vielä rv 30. Siitäkään ei pitäisi huolta olla, kunhan varmistetaan että kaikki ok.

Eipä tänne sen ihmeempiä sitten. Anteeksi omanapaisuus.

Seuraava neuvola on 4.8 ja se ylimääräinen ultra 22.9. Varmaan siinä välissä myös yksi neuvola käynti.

Mukavaa kesän jatkoa kaikille!
Rakenneultrassa vauvalla oli vähän erikokoisia mittoja. Reisiluu vastasi muistaakseni 4 päivää pienempää, vatsan ympärys joitain päiviä isompaa ja sit muut taisi olla aika viikoilla. Keskiarvo oli muistaakseni aika lailla viikkoja vastaava. En enäö muista. Ei kukaan kyllä ole huolissaan ollut. Kaipa se vauva voi kasvaa vähän oman käyrän mukaan jo rakenneultrassa.
Kysyittekö sukupuolta?

~33+1~

Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Mirumarumoru.... neljäs......30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020
Lailaa......1.ivf, 3.pas jälkeen luomuplussa...ensimmäinen.... 30.10.2020
Jonxu... 2. ICSI tuoresiirto... Kolmas (miehen eka)... 30.11

Tulevat tapahtumat

Puhalluskukka

Ensikatse

Seesam78

Ellinoora38

kiia-s

Wintersun

14.8 neuvola

Jasmina20

MyMa

Lailaa

Jonxu

4.8 neuvola
22.9 ultra

Maaliin päässeet
Toiveikas81
... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...
19.12.2019
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.
[email protected] ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2.
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3.

Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS... ensimmäinen...
38+4, 20.2
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS...neljäs... 38+3, 19.4
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen...
41+5, 8.5
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen....
40+1, 26.6
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen...
36+5, 7.7.

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnöt

Viimeksi muokattu:
@jonxu meillä vähän samanlainen tapaus, toki eri suuntaan. Vauva vastannut joka ultrassa melkein viikkoa suurempaa. Eihän senkään pitäisi mahdollista olla kun tarkat päivät tiedossa? Mutta en ole huolissani ollut kun kukaan muukaan ei. :)

Huh en tiedä onko se tämä viimeinen kolmannes mutta nälkä ja väsymys on vahvasti läsnä, onko muilla samaa?
Pikkuhousun suojista tullut myös pakollinen, luulin jo yksi ilta että vedet meni kun niin märkää mut ehei. :D

Viimeksi muokattu:
@jonxu mullakin oli alkuun pienempi ultrissa muutaman pöivän ja sitte myöhemmin vastannut 2 päivää isompaa. Nyt kasvaa keskikäyrällä.

Täällä oli maanantaina niin kummallinen lääkärineuvolakäynti et huh. Lääkäri oli sijainen, joka ei puhunut oikeestaan mitään ja kertoi kuinka ei osaa ultrata, mutta ultraa nyt pään et on alaspäin. No se kyllä onnistu, mut seuraavaks hän ultras ja etsi ja etsi sydäntä. Vauvan ja mun syke sekottu toisiinsa ja sit se vaan tokas et pakkohan sen on hengissä olla ku liikkeet tuntuu. Oltii miehen kaa vähä wtf? Ei siis osannut vastata mihinkään mitä kysyin ja se oli vaan niin kummallinen ja epäpätevän oloinen. Mutta siis kanavaa oli 2,5cm pehmeä ja sormelle ulkosuu auki. Vauvan pää tuntuu sisätutkimuksessa käteen. Jos se lääkäri osas sitäkään tehdä oikein. Tuskin tässä vielä hetkeen synnytetään. Mut siis yöt on hikoilua ja pyörimistä. Unet on ihan katkonaisia. En muistanutkaan kuin ihania nää viimeset viikot onkaan. :LOL:

Rv. 36+3

@Pimpula76 mikä siellä on tilanne?

@Puhalluskukka no kylläpä oli kummallisen ja tosi epäammattimaisen oloinen lääkäri siellä! Onko teillä samalla aina terveydenhoitaja mukana? Täällä on.

Mulla ens viikolla neuvolalääköri ja tää mun hoitaja varasi sellaisen ajan, että pääsen "konkarilääkärille", kun tässä nyt on tätä supistelua sun muuta vaivaa ja sanoi ettei ne kesökandit aina ihan kaikkea vielä osaa ja tiedä. Eri terkka taas on kun oma on lomalla vielä.

Rv: 33+3

@Pimpula76 mikä siellä on tilanne?

@Puhalluskukka no kylläpä oli kummallisen ja tosi epäammattimaisen oloinen lääkäri siellä! Onko teillä samalla aina terveydenhoitaja mukana? Täällä on.

Mulla ens viikolla neuvolalääköri ja tää mun hoitaja varasi sellaisen ajan, että pääsen "konkarilääkärille", kun tässä nyt on tätä supistelua sun muuta vaivaa ja sanoi ettei ne kesökandit aina ihan kaikkea vielä osaa ja tiedä. Eri terkka taas on kun oma on lomalla vielä.

Rv: 33+3

Täällä on ensin terkan vastaanotto kattoi siis pissan paineet yms. Sit sen jälkeen se lääkäri otti vastaan. Myös terkka oli sijainen, kun oma neuvola oli vielä lomalla. No huomenna mulla on pelkopolille aika, jos siellä sais kysymyksiin vastauksia.
Hyvä kun pääset kunnon lääkärille. Onko vielä paljon supistellut?

Täällä on ensin terkan vastaanotto kattoi siis pissan paineet yms. Sit sen jälkeen se lääkäri otti vastaan. Myös terkka oli sijainen, kun oma neuvola oli vielä lomalla. No huomenna mulla on pelkopolille aika, jos siellä sais kysymyksiin vastauksia.
Hyvä kun pääset kunnon lääkärille. Onko vielä paljon supistellut?
On joo. Ihan päivittäin ja usein tulee sellaisia mitkä vaatii "puuskuttamista". Kivuttomat ei taas sellasia vaadi, et en sit tiedä. Aiemmin niitä tuli 1 max 2 päivässä mut nyt paljon useammin. Ei kuitenkaan säännöllisesti.
Tässä kun kövelin hurjan 10min matkan niin supisti koko ajan ja paristi sai pysähtyä hengittelemään.

Vähän nyt jännittää, kun mulle tulee aina muistutusviesti kahta päivää ennen (ennenkin tullut la kun aika ma) ja nyt ei mitään. Et unohtiko varata sen vai mitä ihmettä. No meen huomenna sinne odottelemaan..

No, eipä paljoa kyllä infoa tullut tästä käynnistä.
Sf mitta 34,5cm. Vauvan tarjontaa ei osannut lääkäri eikä hoitaja sanoa. Ensi kerralla jos oma hoitaja ei saa selvyyttä niin sitten ultraan lähete (ens kerralla on jo 36+!).
Ei tehty sisätutkimusta supistuksista huolimatta. Paineet vähän koholla, mut niin mulla aina neuvolassa. Kotona ne on ok.

Vähän jännittää jos tässä joutuu kääntämistä yrittämään.
Mulla kyllä edelleen olo että vauva olisi pää alaspäin.
Hikka tuntuu alhaalla ja isoimmat liikkeet (potkut?) kylkiluissa. Mut mistä minä sen sitten tiedän. Tai jos pyörii ympyrää vielä.

Rv 33+5

Viimeksi muokattu:
@Wintersun mullakin tuntuu hikka alhaalla vasemmalla ja potkut sivuilla ja ylhäällä ja on pää alaspäin. Olipa tylsä käynti kun ei saanut selvyyttä.

Mulla oli se pelkopolikäynti ja siellä oli aivan ihana lääkäri joka teki perusteellisen tutkimuksen. Niinkuin epäilinkin se sijaislääkäri ei osannut tulkita edes kanavan pituutta. Eli kanavaa 3cm ja kiinteä eikä pehmeä ja sormelle auki. Sain alustavan käynnistysajan 17.8 jos paikat on yhtään kypsemmässä vaiheessa silloin. Hurjaa. Mun siskon vauva kuoli rv 42 kohtuun. Tämä kummittelee mielessä ja pelko on hirveä et näillä viimesillä viikoilla sattuu jotain. Helpotti hieman kun oli empaattinen ja perusteellinen lääkäri.

Rv36+6

@Puhalluskukka hui, oliko istukka lopettanut toiminnan vai mikä? Eivät siis turhaan sano että käynnistävät viimeistään rv 42. Meidän tyttö syntyi rv 42+0 joka olisi ollut käynnistyspäivä. Pelottavaa myös ajatella jos olisi syntynyt siskosi vauva aiemmin, että olisiko silloin miten käynyt..

Päivät matelee ja tavallaan taas kulkevat hirmu nopeasti. Sektio olisi n. rv 39 kätilön mukaan eli ei ihan hirmu kauan enää.

Alkanut nyt jo jännittämään taas nukkumis asiat. Esikoinen herkkäuninen ja nukkuu seinäntakana, varmasti heräilee vauvan itkuun öisin. Kaikki muut asiat tuntuvat siltä että ei tarvitse stressata mitään ja "kyllä sitä osaa tällä kertaa heti", mutta tuo nukkuminen ahdistaa jo valmiiksi.. Jos on vinkkejä tai muuta niin mielellään kuulen. :)

Rv 31+1

@Puhalluskukka hui, oliko istukka lopettanut toiminnan vai mikä? Eivät siis turhaan sano että käynnistävät viimeistään rv 42. Meidän tyttö syntyi rv 42+0 joka olisi ollut käynnistyspäivä. Pelottavaa myös ajatella jos olisi syntynyt siskosi vauva aiemmin, että olisiko silloin miten käynyt..

Päivät matelee ja tavallaan taas kulkevat hirmu nopeasti. Sektio olisi n. rv 39 kätilön mukaan eli ei ihan hirmu kauan enää.

Alkanut nyt jo jännittämään taas nukkumis asiat. Esikoinen herkkäuninen ja nukkuu seinäntakana, varmasti heräilee vauvan itkuun öisin. Kaikki muut asiat tuntuvat siltä että ei tarvitse stressata mitään ja "kyllä sitä osaa tällä kertaa heti", mutta tuo nukkuminen ahdistaa jo valmiiksi.. Jos on vinkkejä tai muuta niin mielellään kuulen.

Rv 31+1
Meillä ainakin tottui nopeesti vauvan itkuun, eikä esikoinen sen kummemmin siihen heräillyt vaikka vauvalla oli koliikki. Mitään vinkkejä en osaa antaa, mutta toivottavasti teidän herkkäuninen tottuu siihen pian.
Siskon vauva todettiin kuolleeksi käynnistys aamuna. Oli kuristunut napanuoraan. Kuka tietää olisiko käynyt paremmin jos ois käynnistetty aiemmin. Mutta itse ajattelen et vauva olisi ehkä selvinnyt jos ei olisi niin kauaa odotettu.