~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ihan hieman hyppäs sydän kurkkuun tossa aamulla. Oli ollut vatsa ehkä ihan vähän kovalla, ja seuraavan kerran kun kävin vessassa niin pönttöön lorahti kirkkaanpunaista verta ihan kunnolla. Säikähdin tietysti ihan hulluna, mutta totesin sitten että ilmeisesti joku pieni peräpukama sen aiheutti (sori ällöt yksityiskohdat). Voisin kyllä elää ilman näitä sydäreitä kyllä taas, puuh!

Mites muilla viikonloppu lähteny käyntiin?
 
@haaveistatotta onpa ihanaa, että kolmas raskaus alkoi viimeisestä pakkasukosta <3 Täällä kans vähän sama homma, tosin mulla on kyllä vielä niin epävarmat fiilikset... Katoin jotain tilastoa, että enää 0,4 % km-riski, koska olen jo 9+3, ja syke nähty, mutta kyllä tuo vuoto pelottaa, miksi se alkoi uudelleen liki 3 viikon tauon jälkeen? Väkisinkin tulee mieleen, onko kehitys pysähtynyt sitten viimeisen ultran ja lääkkeet pitäneet tilanteen ennallaan ja nyt koska lääkkeitä olen lopettamassa, vuoto alkaa... Kyllä on hermostuttavaa hommaa tämä alkuraskaus!

@marrasmai sullakin ollut kyllä sykkeitä nostattavat hetket... Mä aloitin heti plussan jälkeen ottamaan Pegorionia 2-3 pss / viikko, joten mulla maha toimii nyt melko normisti. En halua enää sitä samaa järkkyä ummetusta, mikä oli ekassa raskaudessa ja oon nyt ottanut tuota valmistetta säännöllisesti. Mulla myös ekassa raskaudessa vuosi aina kun ponnisteli pöntöllä, joten en halua myöskään sen takia vuotoa lisää, että maha olis jumissa :D Synnytyksessä tuli sit kivat pukamat, mutta onneksi nekin on olleet aika oireettomia sittemmin, vaan eihän ne kerran tultuaan enää koskaan häviä..

Täällä odottelen sitä doppleria postista. Olisin eilen kyllä käynyt ultrassa, jos ois ollut vapaita aikoja, onneksi ei ollut, eihän siitä mitään tule jos joka heikko hetki menee kalliiseen ultraan :D Jospa se doppler sitten rauhottais mielen. Mietin oliko vuodon alkamisella ja jumpalla yhteys, tein keskiviikkona pitkästä aikaa kivan kotijumpan vatsalihasliikkeineen ym ja sit yöllä alkoikin vuoto. Viimeksi muistelen, että en oo juuri voinut kävelyä/pyöräilyä kummempaa harrastaa raskausaikoina, kun ongelmana ollut ensin vuodot, sitten supistelut. Hirvittää mihin lihaskuntoon sitä päätyy jos syyskuulle on tekemättä mitään lihasliikkeitä.

@marrasmai mulla ei siis ole migreenidiagnoosia eikä aiempia migreenikohtauksia edes. PAITSI nyt tässä raskaudessa jo kaksi! Olen ne siksi ristinyt, kun pääkipu oli niin kova ja ei olis voinut kuvitellakaan, että olis vaikka kävelylle lähtenyt, normaalisti jos mulla on pääkipua, otan Buranan/Panadolin ja lähden ulkoilemaan. Lisäksi oksensin aivan hirveesti. Mietin altistaako tämä lääkkeellinen pas nyt lääkkeineen migreenille sitten. Ja varmaan näille vuodoillekin. Jos olis jatkossa alkioita / mahkuja vielä hoitoa tehdä, en ottais enää lääkkeellista siirtoa. Toki se monille on ainut mahdollisuus. Mutta ei sovi mulle tuo estrogeeni selvästikään, onneksi enää yksi päivässä ja sitten pari lugea, nekin loppuu jo viikon päästä. Miten ihmeessä uskallan lopettaa sitten ihan kaikki :O

Täällä myös ollut ihan hirveetä väsymystä useampi viikko. Onneksi alkaa nyt hitusen helpottaa. Pelottaa myös se, että mulla myös pahoinvointi alkanut helpottaa. Onneksi rinnat on vielä ihan pinkeät ja kipeät.... Kylläpä sitä tarkkailee kaikkea ja jos helpottaa niin sit on varma km:sta.... Ihanaa aurinkoista kelia onneksi luvattu, pitää rauhallisella kävelyllä käydä, vaikuttaa mielialaankin positiivisesti :)
 
Eilen särki taas päätä, mutta tänään ei enää yhtään. Aamuyöllä alkoi myös runsaahko ruskea vuoto, ja nyt oon tietysti taas ihan kauhuissani :(
Mietin että pitäiskö lähteä päivystykseen.

Iltapäivällä pitäis 2h seistä ulkona pakkasessa lapsen päiväkotikaverin synttäreillä, hirvittää jo etukäteen. Vähän juilii välillä alavatsaa mutta ei kovia kipuja toistaiseksi. Sekavat ajatukset.Tunnustelen jatkuvasti ovatko raskausoireet vähentyneet ja kuinka paljon.

Pahoittelut omanapaisuudesta, huoli on ihan hirveän kova :(
 
@marrasmai tsemppiä, jospa ois taas kohdunkaulasta joku suoni, joka tillittää <3 Onko sulla doppleria, ootko saanut äänet kuuluville? Mulla kans tillittelee, ruskeaa, punertavampaa, kaikkia värejä... Kipuja ei ole, mutta välillä on ollut menkkamaisia tuntemuksia yhtä aikaa vuodonkin kanssa. Kaikki voi olla hyvinkin, tämä lääkkeellinen alku on kyllä harvinaisen stressaavaa! Tsemppiä sulle, uskon, että kaikki on kuitenkin hyvin. Silti liputan levon puolesta, lähetä mies sinne synttäreille ja ota itse päiväunet <3
 
Kävin kääntymässä gynepäivystyksessä, mutta sanoivat että on ihan tosi pitkät odotusajat, mutta toki saa jäädä odottamaan. En sitten lopulta jaksanut, mutta se hyvä puoli siinä käynnissä oli, että sain paniikki ultra-ajan huomisaamulle. Lähdin lopulta sinne synttäreillekin, koska koronasta johtuen ei nähdä ikinä ketään ja tuolla sai jutella toisten aikuisten kanssa, mikä oli mahtavaa.

Olimyös niin hiton kylmä, että vuoto varmaan siksi hyytyi pariksi tunniksi, heh. Vähän se edelleen jatkuu, ja samoin kuin @Tupsuli sulla niin menkkatuntemuksia on samalla. Nivuskipuja myös aika paljon. No, huomennahan sen sitten näkee pitääkö perua neuvolat sun muut.
 
Menin eilen nukkumaan 21.30, joten tuli ainakin nukuttua aika pitkät yöunet vaikka tyttö 6.45 jo taas herättikin. Kyllä teki hyvää!

Kaikki hyvin ultrassa, vastasi tosin taas sen 2 päivää pienempää, eli 7+0 mitat vaikka tänään siirtopäivän mukaan 7+2. Lääkärin mielestä kuitenkin täysin normaali raskaus, sain nyt kuulla sydämen sykkeenkin kun ultrasi alakautta <3 Ei taaskaan nähnyt mikä vuotaa ja miksi, lepoa vaan suositteli.

Ootko muuten @Tupsuli ehtinyt jo doppleria testailla?
 
Ihania uutisia @marrasmai <3 mä en ole vielä kuunnellut doplerilla kun rn ole ehtinyt hakea sitä postista. Saan sen varmaan tänään haettua. Mulla on hankala tilanne migreenin ja pahoinvoinnin kanssa, mut tänään kävin ihanalla työterveyslääkärillä, jopa oli vieläpä varttuneempi mieshenkilö ja oikein ymmärtäväinen ja mukava. Katseli raskauteen sopivat lääkkeet ja tsemppas. Kysyi vielä että minne asti haluan sairauslomaa :) Näistä oireista jos vois päätellä että tyyppi kasvaa ja kehittyy! Onneksi kohta saan alkaa etsiskellä sykettä dopplerilla.
Ihan hirveästi tullut plussia lahjanmunasoluhoito-palstallakin, toivottavasti sieltä mahdollisimman moni tulee tänne juttelemaan kun ollaan lähes kaikki samoissa viikoissa <3 Ihana plussajuna ajellut ja kyytiin meitä hoidoissa olevia ottanut <3 :D
 
@Tupsuli Ihanaa että sait sairaslomaa! Ei tämä vaihe kuitenkaan loputtomiin kestä, eikä itseään kannata aivan näännyttää sentään.

Mullakin on ollut tuota päänsärkyongelmaa aika monena päivänä. Tänään taas vähän parempi päivä, mutta eilen oli taas illalla migreeni eikä 2xparasetamoli edes ihan kunnolla auttanut. Uni kuitenkin auttoi. Mulla ei juurikaan ole pahoinvointia tai edes ällötystä, jos vaan syön tarpeeksi usein. Mun pahin oire sen sijaan on väsymys. Väsyttää niin järjettömästi että saa kaikin voimin pinnistellä että fyysisesti pysyy kokouksissa silmät auki. Mulla on tosi vastuullinen rooli, ja alan jäädä työhommissa jälkeen kun oikeasti kaikki energia meinaa mennä niihin hiton Zoom-paltsuihin. Mietin että kehtaisko sitä ens viikolla ottaa pari päivää saikkua puhtaasti väsymyksen takia. Kuulostaa laiskalta, mutta tää väsymys on niin hurjaa että oikeasti laskee työkykyä merkittävästi. Tyttö nukahti eilen vasta 20.45 ja lähes itkua väänsin kun tuntuu etten kertakaikkiaan jaksa istua hereillä siinä tuolissa sen vieressä (juu ei todellakaan nukahda yksin). Onneksi tänään on isin nukutusvuoro niin voin mennä jo kasin jälkeen nukkumaan...
 
Oli eilen taas vuotoa ja nyt myös supistuksia sekä aamupäivällä että iltapäivällä ja vähän myös yöllä. Tänään neuvolalääkäri halusi sen takia sitten vielä kurkata ultralla. Elossa on, mutta kasvu jätättää edelleen sen 2 päivää. Ensin olin ilahtunut kun sai taas kurkata, mutta sitten tulin ajatelleeksi että ehkei ole sikiölle hyväksi ultrata ihan yhtenään sentään. Nyt yritän pitää pään kylmänä ainakin viikon, mieluiten pari enkä mennä ultraan enkä myöskään yritä kuunnella kotidopplerilla. En tajua miksi kuvittelen että tällä kertaa sydänäänet kuuluisi jollain ihmeellä viisi viikkoa aiemmin kuin viimeksi...

Muita joiden mielestä tämä ensimmäinen kolmannes kestää jotain vuoden?

Marrasmai 7+6
 
  • Rakkaus
Reactions: Tupsuli
Todellakin @marrasmai kestää ikuisuuden nämä päivät ja viikot! Mut on se helpottavaa kuitenkin, kun tarkastetaan, niin ainakin hetken voi olla rauhallisemmin mielin.

@Tupsuli, toivottavasti sun olo on sairasloman myötä helpottanut.

Mulla viikko sitten tarkistettiin tilanne ultralla, kun vasenta munasarjaa alkoi särkemään kovasti. Alkoi pelottamaan, että on kohdunulkoinen, kun mulla nuo putketkin pitäisi tutkimusten mukaan olla tukossa. Jos oiskin sit jäänyt välille.. Mutta oli oikeassa paikassa ja sykekaikuakin näkyi (tuolloin 5+6). Keltarauhanen siellä kait kipuili.

Tulin just kotiin "virallisesta ensiultrasta" ja jännitti ihan hirveästi, koska mitään oireita ei juuri ole. Mulla ei siis ole pahoinvointia eikä väsytä, tissitkään ei ole juuri kipeät. Ja tämä ihmetyttää! Lisäksi aamulla tuli pyhkiessä pientä ruskeaa limaa paperiin. Kaikki oli kuitenkin niin kuin pitää ja alkion pituuden perusteella päivät on 7 + 0 eli juuri se mikä on edellisistä kuukautisista laskettu. Neuvola-aika pitäis nyt sit varata. Oon sitä vitkuttanut, kun on ollut niin epätodellinen olo.
 
Ihania kuulumisia @marrasmai ja @Lumitalvi ! Älä marrasmai stressaa tuota alkion pienuutta, jos kasvu kuitenkin koko ajan on lineaarista, se on hyvä. Jos lähtis oikeesti jätättää, se ois varmaan eri juttu. Uskon olevan kaikki hyvin! Mulla tosiaan oli sama homma näiden edellisten kans, molemmat hitusen pienempiä 1-2 päivää ultrissa alussa, mut terveitä lapsia tuli.
Täällä olot kävi sairauslomasta huolimatta sen verran ällöiksi että aloitin lääkityksen. Sain vinkin, että Martzine ja Postafen nimiset matkapahoinvointilääkkeet auttaa myös raskauspahoinvointiin ja on turvallisia käyttää,kyseessä antihistamiini lääkkeet ilman reseptiä apteekista. Multa löytyikin jälkimmäistä ihan lääkekaapista, koska oon toivoton autossa istuja pitkillämatkoilla. Mulla on todella herkkä pahoinvointi, kaikissa kulkuvälineissä, huvipuistossa ja esim pirueteissa :D Eli siihen tämäkin varmaan liittyy, jotain tuolla tasapainopahoinvointi”keskuksessa” on vinksallaan ja sama homma lapsilla, autoa on tullut eräänkin kerran siivottua... mut nyt näyttää että tuolla lääkkeellä tämän saa jollain lailla aisoihin ja nyt pystyn oleilemaan myös pystyasennossa enkä vaan kylkimakuulla sängyssä, selällään alkoi aiemmin heti oksettaa :D harmi vaan että tuo väsyttää, mut oon ottanut puolikasta suositellusta annoksesta niin se ei väsytä niin paljon ja pystyn syömään jne. Ajattelin ens viikolla mennä töihin ja toivottavasti pystyy olemaan loppuun saakka sitten. Kuulin eilen hetken aikaa sydänääniä dopplerilla, ei tullut näytölle asti, mutta selvästi erottuva nopea laukka, kesti kyllä ikuisuuden löytää ja kovin kauaa en saanutkuunneltua. Mut tuli hyvä mieli ja ihan samaa mietin , että en nyt kuuntele hetkeen, ettei pikkuinen kuumene liikaa :D mulla kans viime viikolla vuoteli, mut nyt on vähemmän. Estrogeeni on loppunut, enää yks luge päivässä! Ihanaa päästä siitä eroon, se on ihan hirveän oksettava se makea haju mikä siitä tulee :D
 
Huuhpuuh, viimein onnistuin kuulemaan dopplerilla sykkeen! <3 Vatsassa on ollut tosi vähän mitään tuntemuksia, ja kun muutkin oireet ovat aavistuksen alkaneet helpottaa niin huoli on ollut aika kova. Ja neuvolassa ei viime tiistaina saatu sydänääniä kuulumaan, niin ei kyllä auttanut yhtään...

Miten muilla sujuu?

Marrasmai rv10+2
 
Kiva @marrasmai ettö oot saanut sydänäänet kuuluville <3 Mä oon kans pari kertaa nyt saanut ihan sillain, että kun oon laittanut anturin alamahalle, äänet on kuuluneet heti. Kävin tosiaan Np-ultrassa, jossa oli kaikki hyvin ja istukka kohdunsuulla, selittäen vuotoja. Istukka oli myös takaseinässä alhaalla. Että ei onneksi sektioarvessa! Paha olo on vaan edelleen riesana ja oksentelut. Ruoka ei maistu yhtään, paino ei putoa kun jotain aina saa syötyä. Toivottavasti neuvolasta sais vielä pari päivää saikkua, olin aivan puhki kun olin koko viime viikon töissä ja perjantai meni aivan oksennellessa töissä. En viitsinyt jäädä pois kesken päivän kun työpari oli poissa ja jonkun oli työt silti tehtävä... Olen sortunut jo vähän ostamaan vauvalle vaatteita ja puolison kanssa niitä on yhdessä ihasteltu <3 Kerrottiin toisille isovanhemmille jo, toisille hieman myöhemmin ja lähimmät ystävät tietää. Ihan hirveästi kiinnostaisi tietää sukupuoli, jotkut on jo kysyneet NT-ultrassa, itse en älynnyt vaikka kuulemma sen voi jo silloin nähdä. Milloin sulla @marrasmai on NT-ultra? Entä minne sun laskettu aika asettuu? Tulispa tänne muitakin aktiivisia keskustelijoita, mä en pidä FB:n keskustelusta kun se on musta sekava :)
 
Heippa kaikille! Saimme 7kk sitten tytön ekasta tuoresiirrosta. ❤ 3 alkiota jäi pakkaseen ja tarkoitus oli kesän jälkeen ottaa yhteyttä poliin ja alkionsiirtoon. Nyt kävi niin, että plussasin vahvasti ja raskaus alkoi ilman hoitoja. Oon todella yllättynyt tästä. Haittaako jos pyörin tässä ryhmässä edelleen, vaikka tämä raskaus nyt ei hoidoilla alkanutkaan?

@marrasmai edellisessä raskaudessa meilläkin jätätti kasvu aina 2 päivää. Kaikki oli kuitenkin kunnossa ja hyvin.

Onnea kaikille plussanneille❤
 
@Puhalluskukka onnea!!<3 Ei todellakaan haittaa! Tässä ryhmässä oli ennen myös luovutetuilla munasoluilla plussanneet, aina on ollut niitä jotka yllättäen luomusti raskautuvat ja keskustelu oli vilkasta, useita laskettuja aikoja / kuukausi, mutta palsta on hiipunut. Siksi minäkin olen pääosin FB:ssa, vaikka en muuten sitä käytäkään, koska siellä on syyskuisten ryhmässä vilkasta ja mielenkiintoista keskustelua kaikesta mahdollisesta raskauteen, perheautoihin ja hankintoihin liittyen :D Sitä samaa oli ennen täälläkin, vaan ei enää.
Mulle kuuluu ihan kohtuullista, kiitos @marrasmai kysymästä! Ensin näytti että pahoinvointi jo loppui, mitta nyt se on tullut takaisin ja taas olen muutaman kerran joutunut oksentamaan ja lepäilemään enemmän. Ehdin jo nauttia siitä, että sai syödä terveellisemmin ja liikkua, nyt jälleen pakko palata tähän, että syön mitä tekee mieli ja makoilen -moodiin. Mut eiköhän se tästä pian helpota taas. Kevät ja pääsiäisen tuli piristää ja eilen käytiin yksityisellä ultrassa, että puolisokin näkee pikkuisen ja siellä hän ensin liikuskeli paljon ja sitten käpertyi nukkumaan muttyrälle <3 Kaikki rakenteet näytti normaaleilta eikä mitään huolestuttavaa näkynyt. Sen voimalla jaksaa taas tätä pahaa oloa <3 15+4

Mitä muille odottajille kuuluu?
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka
Heippa kaikille!

Mahtuukohan tänne mukaan? Toooosi varovasti tänne kirjoittelen. Meille tehtiin 3. IVF 3. PAS (oli vika alkio), ja sain yllätykseksi plussan toissapäivänä, eli 3+4 mun laskujen mukaan. Tänään siis 3+6 eli ihan alussa ollaan. Taustalla 12 vuoden aikana 1 kemiallinen plussa ja 1 lapsi (-17). On vähän pöllämystynyt olo, oireita ei ollenkaan. Nyt jännäämään jatkuuko raskaus.

Kirjoittelin tänne viime raskauden aikana välillä, ja tottumuksesta tulin katsomaan mitä tänne kuuluu:)

Taidatte olla vähän pidemmällä odotuksessa, ainakin Marrasmai ja Tupsuli 2. kolmanneksella:)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Meidän luomuraskaus ei jatkunut tämän pidemmälle. Perjantaina ultrassa pieni vastasi 6+3 sykkeellä. Omien laskujen mukaan jätätti kasvu ainakin viikolla, joten vähän aavistelin pahinta. Seuraavana päivänä alkoikin vatsakivut ja vuoto. Nyt odotellaan elokuuta ja tulevia alkionsiirtoja, jospa niistä vielä vauva syliin asti saataisiin. Hirveästi tsemppiä teille plussanneille raskausaikaan ja voikaa hyvin. ❤
 
Suuret pahoittelut @Puhalluskukka! Onpa harmillista. Toivottavasti syksyllä sitten tärppää ja saatte vauvan syliin <3

Tervetuloa @giraffen___ onnea plussasta <3 Meillä kans viimeinen alkio tärppäsi.

Täällä on 17+5 meneillään. Vointi on hyvä, pahoivointia vaan edelleen on, mutta sen kans pärjäilee, välillä sairaslomalla yksittäisiä päiviä, kun se on pahimmillaan. Olen kuitenkin saanut käydä pitkillä kävelyillä ja jaksan taas touhuta kotona, pääsiäiseksi siivottiin ja laitettiin kevötjuttuja, oikeastaan tammikuun puolivälistä-maaliskuun puoliväliin oli karmea väsymys ja huonovointisuus. Mutta senkin kesti sillä ajatuksella, että joskus se loppuu ja syyskuussa saadaan palkinto tästä (jos saadaan). Edelleen en osaa vielä kovin rennosti ajatuksissa ottaa, odottelen viikkoa 26+0, että vauvalla alkais olla mahkut selvitä, jos sattuu syntymään. Ensimmäisessä raskaudessa mulla kohdunsuu lähti aukeamaan ennen aikojaan, nyt ei tietääkseni ole siitä merkkejä. Se tarkistettiin pari viikkoa sitten ja oli 4-5 cm. Ei ole paljoa supistellut, välillä tulee enemmän suppareita, mutta kivuttomia kovotteluja enimmäkseen.

Mitäs muille raskaana olijoille kuuluu? Me ollaan vaunuista tehty ostopäätös, käytettynä ostetaan, ollaan katseltu sopivaa kaukaloa, äitiyspakkaus otetaan ja muutamia koon 44-50 bodeja ja housuja olen hankkinut, kaukalopussin jne. Jotain valmisteluja siis, vaikka vielä tuntuu epätodelliselta, että kolmas saadaan. Mut päivä kerrallaan mennään, aika kuluu keväällä hirveän nopeasti, kevät on mun lempi vuodenaika <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka
Voi ei @Puhalluskukka :( Lääkäri totesi siis varman km:n?

Täällä menossa rv15+6. Tiistaina oli varhainenrakenneultra (se varsinainen on rv19). Meillä siis ekstraultria esikoisen vaikean sydänvian ja muiden ongelmien vuoksi. Ultran teki lääkäri, eikä hän löytänyt ainakaan mitään isompaa vikaa sydämestä tai muualtakaan. Neljä päivää kasvussa edellä meidän iso poika :)

Oma olo suht ok, välillä huimaa ja päätä särkee ja tietysti väsyttää, mutta muuten ei kummempia. Ei mee normifarkut enää kiinni.
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@marrasmai kiva kuulla susta! Mekin käytiin juuri noilla viikoilla 15+3 ylimääräisessä ultrassa yksityisellä, siksi että puolisokin näkee vauvan ja koska olen syönyt kaikkia mahdollisia troppeja milloin pääkipuihin ja milloin pahoinvointiin ja huolestutti mitä kaikkea niistä on vauvalle voinut tulla. Toki ne on olleet sallittuja, mutta hirvittää kuitenkin, eihän mitään lääkkeitä suositella ellei ole ihan pakko käyttää.

Oliko teillä se edellinen lapsi tyttö, muistelenko oikein? Onko hänellä nyt hyvä tilanne terveyden kanssa? Jouduitte leikkaukseen siinä vauvavuonna? Musta tuntuu, että saattaa mennä jonkun muun tilanteen kanssa sekaisin tällä palstalla.

Mua vielä jännittää, alan rentoutua vasta 26 viikolla ja uudelleen hermoilla 35-36 viikoilla, niin mulla on aina mennyt :D Aluksi pelottaa keskenmeno ja keskosuus, sitten se "seesteinen vaihe" kunnes alkaa pelottaa kohtukuolema... Synnytyksen jälkeen pelottaa kätkytkuolema jonkin aikaa... Vaikka muuten en ole pessimistinen tai mitenkään kovin pelokas, mutta pienet on niin hauraita.

Mulla on vointi ollut sillain hyvä, että olen jaksanut köydä pitkilläkin kävelyillä ja nyt tehdä kotitöitäkin, yksittäisiä päiviä olen ollut sairauslomalla, jos on ollut hankala pahoinvointi. Toivoisin sen kyllä jo kohta helpottavan. 3 kg on kuitenkin tullut tähän mennessä painoa. Toivon ettei tule kuin max 8 kg, saapa nähdä... 18+2

Mitäs @giraffen___ sulle kuuluu, tai muille?
 
@marrasmai kävin perjantaina ultrassa ja kohtu todettiin tyhjäksi. Hyvä tietysti, että tyhjeni kokonaan eikä tarvita siihen lääkkeitä avuksi. Kasvu jätätti tosiaan yli viikon, eli alkiolla ei ollut kaikki kunnossa. Niin surullinen viikko takana, mutta kyllä näistä ajan kanssa selviää. Onneksi meillä on pieni tytöntyllerö jota suukottaa ja halia. ❤
 
  • Surullinen
Reactions: marrasmai

Yhteistyössä