~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

@Wintersun kyllä noista sun hikan ja potkujen kuvailuista nyt ainakin kuulostaa ihan siltä, että pää olisi alaspäin. Ultrassahan se sitten selviää viimeistään. Mulla esikoinen kääntyi aika myöhään, jossain öö...rv 35 tienoilla (tai en mä tiedä onko se myöhään?) enkä ollut itse sitä edes huomannut. Kyllähän ne vauvat aika pitkälle la lähelle mahtuu monilla kääntyilemään.

@Puhalluskukka
Kamala juttu mitä sun siskon vauvalle kävi :'-( Mä suljen mieleni omalla kohdalla tällaisilta asioilta. Ei auta kuin luottaa että kaikki menee hyvin.

@Jasmina20 me meinattiin kovasti siirtää esikoinen 2,5v omaan huoneeseen ennen vauvan syntymää (nukkuu omassa sängyssä meidän makkarissa). Lopulta sit päätettiin että ei siirretäkään. On sikeäuninen ja uskon ja toivon, että ei herää vauvan ähinöihin tai itkuihin. Ollaan varauduttu myös mega-perhepetiin tarvittaessa :D What ever works että kaikki saa nukuttua.

Täällä meillä päin on muuten kans lääkärineuvolat aina niin, että ensin terkan huoneeseen ja sit lääkärin huoneeseen heti perään. Eivät siis ole yhdessä varsinaisesti. Mulla torstaina neuvola. Ei kai siellä mitään ihmeempää. Hitsi en ole vieläkään hakenut äitiysavustusta, kohta tulee jo kiire kun 2kk raja lähestyy. Olot on ihan hyvät, mies hieroo kiltisti selkää niin jaksan :) vauva liikkuu tosi paljon.

MyMa 29+4

@Wintersun mullakin hikka tuntuu alhaalla ja potkut navan kohdalla. Painetta tuntuu välillä virtsarakossa ja vauva on pää alaspäin.

@jonxu mulla kans rakenneultrassa vastasi pienempää. kyllähän ne kasvaa omaa tahtiaan eikä kai pienet heitot vielä aiheuta huolta. NT-ultrassa vauva taas vastasi 4pv isompaa.

Nämä omituiset neuvolalääkärikäynnit on siis ihan ”normaali” meininki. Mulla kans oli tänään viimeinen lääkäri (rv 34+6) ja lääkäri luki koneelta litanian kysymyksiä, keskustelu oli todella vaivaantunutta ja hän unohti uusia mun verenohennuslääkereseptin vaikka pyysin ja siitä puhuttiin ja sanoin, että mulla on sitä enää pariksi päiväksi. Eikä ollut sisätutkimusta taaskaan. Eli minulle ei ole tehty neuvolassa ainuttakaan sisätutkimusta tämän raskauden aikana. Itsehän kävin yksityisellä puolella puolivälin jälkeen jolloin tutkittiin että kaikki on ok. Ultraa osasi sentään käyttää ja vauva on pää alaspäin edelleen. On ollut jo pitkään.

@Puhalluskukka Ihan kamala tapaus siskollesi käynyt. Varmasti pyörii mielessä kun niin lähelle sattunut. Mua alkanut nyt viime hetkillä pelottaa kans, että mitä jos viime metreillä jotain käy.

Viimeksi muokattu:
@Ellinoora38 sullakin meni neuvolalääkäri putkeen. Onkohan se tää kesä, vai mikä ihme siinä on kun ei enää löydy normaaleita lääkäreitä.

Voi kun osaiski sulkee mielen näiltä peloilta. Ehkä sit helpottaa kun vauva on sylissä. Tai sit se vaan pahenee. Tsemppiä kaikille ei ole helppoa tää loppuaika. ❤

Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Mirumarumoru.... neljäs......30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020
Lailaa......1.ivf, 3.pas jälkeen luomuplussa...ensimmäinen.... 30.10.2020
Jonxu... 2. ICSI tuoresiirto... Kolmas (miehen eka)... 30.11

Tulevat tapahtumat

Puhalluskukka

Seesam78

Ellinoora38

kiia-s

Wintersun

28.8 neuvola

Jasmina20

MyMa

Lailaa

Jonxu

22.9 ultra

Maaliin päässeet
Toiveikas81
... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ...
19.12.2019
shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.
[email protected] ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2.
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3.

Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS... ensimmäinen...
38+4, 20.2
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS...neljäs... 38+3, 19.4
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen...
41+5, 8.5
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen....
40+1, 26.6
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen...
36+5, 7.7.
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......
37+0, 3.8.

Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnöt

Viimeksi muokattu:
Mitäs tänne?

Näyttääkin olevan 4 laskettua tälle kuulle! Hurjaa!

Ja ens kuussa jo omakin.

Mulla se pesänrakennus-vaihe on ilmeisesti päällä, kun oon tässä siivoillut, raivannut varastoa ja kaatopaikkareissua pukkaa. Nyt aloin käymään läpi mitä vaatteita ja tekstiilejä lahjoitan.
Seuraavaksi varmaan keittiön kaapit.

Oon kyllä melko kipuinen jo. Tosi kurjaa kun haluais pystyä tehdä enemmän ja kroppa itkee illalla. Eipä paljoa jaloillaan tarvi olla.

Ens viikon neuvolaa odottelen, että selviääkö vauvan asento vai joudunko sinne ultraan.

Rv 34+5

Viimeksi muokattu:
Joo niin se aika juoksee. Mullakin alle kk laskettuun aikaan. Turvotus alkanu sormissa ja jaloissa. Aamulla en saa käsiä nyrkkiin kun nakit niin paksut. Lenkkareilla ja kumisandaaleilla mennään. Onneksi on kesä niin toimii ihan hyvin. Neuvolalääkärissä katottiin viikko sitte että vauva on laskeutunut ja on raivotarjonnassa. Aloitin eilen pakkaamaan sairaalakassia ja huomenna haen turvakaukalon liikkeestä. Mun piti hakea se samaan aikaan myöhemmin tulevien vaunujen kans mutta on mukavampi fiilis, että kaukalo on kotona valmiina. Hirveästi on pikkuasioita vielä hoidettavana mutta olen joka pv vienyt asioita eteenpäin ja samalla yrittänyt nauttia myös lomasta. Muuten olot tosi hyvät mutta toinen jalkapohja kipeytynyt turvotuksesta ja painosta. Ei voi liikaa kävellä päivän aikana tai ttosi kipeää

@Puhalluskukka Mitkäs fiilikset siellä on näin viime metreillä?

Rv 35+5

@Ellinoora38 Mulla oli turvotusta vain jaloissa, mutta se oli loppua kohden tosi tukalaa. Kesti kaksi ja puoli viikkoa synnytyksestä ennen kuin se laski (sektio voi kuulemma pahentaa sitä) ja olipa omituisen kapeat pohkeet kun näki ne taas oikeassa koossa. Kyllä osaa tässä alkuun hetken arvostaa sitä, ettei turvota eikä närästä eikä vatsa ole tiellä.

@Puhalluskukka Kyllä mulla ainakin hävisi pelot lapsen synnyttyä. <3 Toisaalta tiedostan, että voisin alkaa hysteerisesti pelätä kätkytkuolemaa tms, mutta jotenkin olen päättänyt etten päästä ajatuksia siihen suuntaan. Hulluksihan siinä tulisi kun ei kuitenkaan voi 24/7 istua pinnasängyn vieressä vahtimassa, että lapsi varmasti hengittää.

• Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Ellinoora38 Muuten ihan hyvin, mutta imetystä en ole saanut toimimaan. Olen sitten sähkäpumpulla pumppaillut 4-5 kertaa vuorokaudessa (pitäisi olla vähintään 8 kertaa mutta en vaan ehdi enkä pysty, inhoan sitä pumppua) ja saan sillä kasaan vajaa puolet siitä mitä vauva vuorokaudessa syö. Ollaan just matkalla imetyspolille, katotaan nyt jos sieltä saisi apua.

Vauva taitaa olla aika helppo, enimmäkseen nukkuu silloin kun ei syö. :D Iltaisin joskus on sellaista kitinää tai itkua, ja otan joskus hetkeksi syliin kattomaan telkkaria meidän kanssa, niin siinä on ihan tyytyväinen. Odotan kyllä sitä, että vauva alkaa olla vähän hereilläkin ja saadaan seurustella.

@Ellinoora38 eipä oo pitkä aika sinullakaan enään. Täällä on ihan hyvä fiilis. Yllättävän kivutonta tällä hetkellä, eikä supistuksia oo lähes yhtään. Nyt on mieli vähän rauhoittunut ja se käynnistysaika rauhoitti myös. Koitan nauttia näistä kiireettömistä päivistä. Vähän jännittää miten synnytys tällä kertaa menee, varsinkin jos se käynnistetään. Varmaan pitäis pikkuhiljaa pakata laukku valmiiksi. Vaikea uskoa, että vauva on kohta täällä. Mitkä sulla on fiilikset? Rupeeko jännittämään?

@Silmu75 onpa ihanaa kun saitte noin rauhallisen vauvan. Toivottavasti imetyspolilta saat apua imetykseen.

Rv 38+0

Moikka!

Onpa tosiaan jännää miten tässä kuussa on paljon jo synnyttäviä ja itselläkin muka ensi kuussa laskettuaika! Juurihan pissin tikkuun ja ihmettelin kahta viivaa. :D
Paljon tulee kivuttomia harkka supistuksia ja pari päivää tuntunut myös menkkajomotuksia sekä paineen tunnetta kun käy esim pissalla.
Neuvolassa kaikki hyvin, hb oli noussut 125! Painoa kertynyt nyt 10kg. Vielä "saa" 7kg nousta että olisi samassa kun esikoisen aikaan. Ei siis tietenkään tarvitse niin paljoa nousta, voisin jäädä tähän mutta varmasti nousee monta kiloa vielä. :D
Rv 32+3

Heippa pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut mitään mutta lukemassa kyllö köyn päivittäin, täällä on monella kohta hoo hetket käsillä jännää ja onne loppusuoralle❤.... Itse edelleen löysässä hirressä roikun vuotelut jatkuu epäsäännöllisen säännöllisesti eli välillä veristä vuotoa pyyhittäessä ja muutama tippa pöksyihin ja välillä voi mennä 3-6 päivää että mitään ei tuu..viikolla 7+0 kävin ultrassa kaikki hyvin ja vuodelle ei syytä löytynyt no tänään on taas tullut vähän enemmänvuotoa joten varasin huomiseksi hätä ultran viikkoja huomenna 9+0... Lääkitys vielä päällä joten jos on keskenmennyt ei pääse vuoto kunnolla alkamaan.järkyttävä huonovointisuus on 24/7 päällä mutta sekin voi johtua lääkkeistä... Kyllä ottaa niin paljon kupoliin kun mikään ei onnistu.no huomenna selvii taas jotain "ehkä" anteeksi oma negatiivisuus

Pimpula76

Heippa pitkästä aikaa! En ole kirjoitellut mitään mutta lukemassa kyllö köyn päivittäin, täällä on monella kohta hoo hetket käsillä jännää ja onne loppusuoralle.... Itse edelleen löysässä hirressä roikun vuotelut jatkuu epäsäännöllisen säännöllisesti eli välillä veristä vuotoa pyyhittäessä ja muutama tippa pöksyihin ja välillä voi mennä 3-6 päivää että mitään ei tuu..viikolla 7+0 kävin ultrassa kaikki hyvin ja vuodelle ei syytä löytynyt no tänään on taas tullut vähän enemmänvuotoa joten varasin huomiseksi hätä ultran viikkoja huomenna 9+0... Lääkitys vielä päällä joten jos on keskenmennyt ei pääse vuoto kunnolla alkamaan.järkyttävä huonovointisuus on 24/7 päällä mutta sekin voi johtua lääkkeistä... Kyllä ottaa niin paljon kupoliin kun mikään ei onnistu.no huomenna selvii taas jotain "ehkä" anteeksi oma negatiivisuus

Pimpula76
Toivottavasti huomenna tulee hyviä uutisia!
En tiedä helpottaako, mutta itselläni vuoti sinne puoliväliin asti joka kuukausi. Alussa tuli ihan siteeseen asti ja viimeiset vuodot oli lähinnä pyyhkiessä. Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä Ultrassa elävä viikkoja vastaava pikkunen jonka sydänlöi 172/min ja hän jopa liikui jo siellä ja vuotojen syyksi selvisi nyt että istukka on kohdun suun reunalla/päällä joten sieltä vuotelee ja voi kuulemma välillä jopa hulahtaa verta toivottavasti nousee ylös kohdun kasvaessa että ei jää siihen

Pimpula76 ja 2,5cm pikkusintti
Onnea! Hyvä, että syy löytyi! Ja tosiaan kuulemma voi joskus runsaastikin vuodella, toivottavasti nousee sieltä kohdunsuun edestä pois!

@Pimpula76 onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nyt voi vähän hengähtää, vaikka tosi inhottavaa kun vähä väliä vuotelee. Ainahan tommoinen huolestuttaa.

@Ellinoora38 miten säkin olet jo ihan kalkkiviivoilla, aika menee niin äkkiä. Ehtiihän niitä pikkujuttuja sitten vielä lapsen synnyttyäkin, jos ei ihan akuutteja ole. Harmillinen tuo jalkavaiva, tekee liikkumisen hankalaksi. Mutta toivottavasti pystyt nauttimaan silti lomailusta :)

@Puhalluskukka mille viikoille sulla olikaan se käynnistys varattuna?

@Jasmina20 mulla samat kilot :-D tasaiseen tahtiin tulee painoa. Oon saanu herkkuja onneksi vähennettyä ainakin vähän. Pian saat säkin jäädä mammalomalle :)

@Wintersun se on kyllä jännä miten se siivousinto tuntuu iskevän ennen vauvan syntymää monille :D pitäis kans itte vielä raivata makuuhuoneen kaappeihin tilaa. Ja ota rennosti vaan hyvällä omatunnolla. Ei noilla viikolla enää kauheesti tarvi rehkiäkään.

@Silmu75 harmi jos ei imetys oikein mene kuten haluaisit. Vaikka onhan toi nyt jo todella hieno saldo jos noin monta kertaa vrk:ssa jaksat pumpata! Toivottavasti saat imetysohjaajalta järkeviä neuvoja. Moni niitä ainakin kehuu että ovat hyviä auttamaan. Mutta joka pisara äidinmaitoa on hyvä juttu :) Tsemppiä teille!

Täällä tasaista. Selkä on välillä enemmän,välillä vähemmän kipeä. Töihin taas ensi viikolla ja vähän jännittää kuinka jaksan, vaikka on toimistotyö niin silti se jalkeilla olo ja pönöttäminen käy vähän raskaaksi,kun ei pääse kesken päivän mihinkään pitkälleen edes hetkeksi. On ollut selvästi raskaampi tämä loppuraskaus ( ja vielä jäljellä!) kuin esikoisesta. Yöt menee ihan ok, ostin semmoisen ison makkaratyynyn ja se on kyllä huippuhyvä apu saada asento paremmaksi.

MyMa 30+6

vierailija
@Puhalluskukka Kyllä jännittää jo ja erityisesti se, että ehtiikö mies maahan ennen vauvan tuloa. miehellä on lento 2vk ennen laskettua eli vajaan parin vknpäästä. En kyllä millään usko, että vahva etuajassa tulisi kun ei ole supistuksia ollenkaan.

@MyMa Välillä iteki vaikea uskoa että näin pitkällä tosiaan itsekin jo. Mullakin on sellainen makkaratyyny jota käytön yöllä ja päivällä aina tarvittaessa

Mulla on tänään ollu pahoinvointia niin että jouduin puklaamaan kaks kertaa. Kuumakin vielä. Onneks tämä helle ei jatku pidempään. Tänään aikaisin nukkumaan niin josko huomenna olis parempi päivä. Vauva on täysiaikainen kolmen pvn päästä

Terkuin Ellinoora 36+3 (en jaksanut kirjautua)

Hei kaikille pitkästä aikaa. Olen käynyt lukemassa teidän juttuja mutta en ole jaksanut niihin kommentoida oman tilanteen vuoksi..

mut aluksi @Pimpula76 onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Aika monella rupeaa olemaan viime hetket käsillä, joten tsemppiä niihin. Ja osaan samaistua näiden loppuviikkojen huoleen, että mitä jos nyt vauvalle tapahtuu jotakin, kun ollaan niin lähellä..

Meidän kohdalla on tilanne onneksi ohi.. Tehtiin kiireellisenä päätös ja pikkuinen poitsu näki päivänvalon nyt maanantaina 3.8 (rv37+0). Kasvun hitauden vuoksi päädyttiin kiireelliseen sektioon. Mutta vauvalla on kaikki hyvin. ❤Nyt vain ollaan vielä täällä sairaalassa kasvamassa..

Hei kaikille pitkästä aikaa. Olen käynyt lukemassa teidän juttuja mutta en ole jaksanut niihin kommentoida oman tilanteen vuoksi..

mut aluksi @Pimpula76 onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Aika monella rupeaa olemaan viime hetket käsillä, joten tsemppiä niihin. Ja osaan samaistua näiden loppuviikkojen huoleen, että mitä jos nyt vauvalle tapahtuu jotakin, kun ollaan niin lähellä..

Meidän kohdalla on tilanne onneksi ohi.. Tehtiin kiireellisenä päätös ja pikkuinen poitsu näki päivänvalon nyt maanantaina 3.8 (rv37+0). Kasvun hitauden vuoksi päädyttiin kiireelliseen sektioon. Mutta vauvalla on kaikki hyvin. Nyt vain ollaan vielä täällä sairaalassa kasvamassa..
Paljon onnea pojasta ❤

@Ensikatse paljon onnea pienestä pojasta! ❤

@Ellinoora38 varmasti jännittää ja toivotaan, että vauva viihtyy mahassa isän tuloon asti! Tsemppiä viimesille viikoille.

Täällä ei oo merkkiäkään et vauva olis syntymässä. Hengailee edelleen korkeella pylly kylkiluissa ja potkut oikeesti sattuu kovaa. Vähän rupee maanantai jännittään jos ei oo mitään tuolla kohdunsuulla tapahtunut. 10kg tullut painoa yhteensä ja hemppa oli vähän laskenut. Nyt pitää tankata rautaa synnytykseen asti. Tänään on ollut tosi oksettava olo koko päivän. Alkuraskauden pahoinvointi on tullut takasin.

Rv 39+0