~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Olenpahoillani @Puhalluskukka . Kuten sanoit, vaikka nyt tuntuu varmasti tosi pahalta, ihana että on kuitenkin tyttö siellä kotona, ja jos ymmärsin oikein niin alkioita pakkasessa sitten kun aika on. Voimia!

Täällä en vielä osaa mieltää itseäni raskaana olevaksi. Nyt on laskujen mukaan 6+ viikko, viikon päästä varhaisultra. Tosi varovaisin mielin odottelen ultraa. Tuntui että oireet loppui 6+0, mutta sitten luin vanhoja kirjoituksia edellisen raskauden ajalta ja olin kirjoittanut silloin juuri 6+0 päivänä että oireet hävisi. Eli toivon että oireettomuus nytkin olisi hyvä merkki.

@Tupsuli aika hurjalta kuulostaa pahoinvointisi olleen. Hyvä että nyt on vähän rauhoittunut (jos ymmärsin oikein). Ja toi on totta että läpi raskauden sitä aina stressaa jotakin, ja ehkä se huoli jatkuu jossain määrin läpi lapsen elämän.

@marrasmai hyvä että ultrassa olo kaikki kunnossa, ja onnea pojasta! (minulle uusi tieto että tuossa vaiheessa sen jo näkee)
 
@Tupsuli Joo, esikoinen on tyttö, 2v9kk. Hänellä syntyessä erittäin vaikea sydänvika, rytmihäiriö, ongelmia toisessa munuaisessa jne jne. Eka leikkaus oli jo 9 päivän ikäisenä, ja viisi päivää myöhemmin meinas kuolla komplikaatioihin ja hätäleikattiin. 2kk oltiin sairaalassa ja 1kk kotisairaanhoidossa. Hyvin voi nyt, energiaa on oikeasti aivan käsittämättömän paljon. Häneltä siis puuttuu keuhkovaltimoläppä kokonaan ja toista keuhkovaltimohaaraa on jo kertaalleen pallolaajennettu. Leikkauksia varmaan pari ainakin tiedossa. Mutta tosiaan päiväkodissakin ihmettelevät miten voi jaksaa joka päivä 8h sata lasissa eikä nykyään edes juuri nuku päiväunia. Ja sama meno jatkuu kotona :D Hyvä kun kasin aikaan saadaan suostuteltua nukkumaan. Vahva kuin härkä, ja fyysisesti ikäisiään edellä, vaikka on 90cm ja 13,5kg tirppana. Puhuu sujuvasti suomea ja melko hyvin ruotsiakin kun Ruotsissa asutaan.
Mulla on sellainen hölmö pelko että tyttö yrittää elää täysillä minkä ehtii jos elo jääkin lyhyeksi...

No, kaipa sitä terveistäkin lapsista kantaa loputonta huolta.

@giraffen___ Kiitos :) Meillä otettiin siis myös nipt josta nähtiin että poika on tulossa. Tosin ultrassakaan ei jäänyt sukupuoli epäselväksi :D Riippuu tuurista ja kuvakulmasta missä vaiheessa sukupuolen näkee. Jotkut vauvat eivät suostu missään ultrassa paljastamaan! Tsemppiä alkuviikkoihin, ne tuntuvat menevän niiiin hitaasti..
 
Lyhyesti päivitän että kaikki ok tämän päivän rakenneultrassa <3
Kasvussa edellä taas monta päivää, potra poika taitaa olla tulossa. Mun sokeriarvot kuitenkin olleet täysin normaalit onneksi.
Alkoi olla jo niin vauvan näköinen, peukkua imeskeli lähes koko ultran ajan. Aika liikkistä <3

Mites muilla?
 
Hei, täällä ollaan! 25.viikko käynnissä, vointi ok. Supisteluja jonkin verran, mut viime viikolla tais johtua helteistä. Kävin silti ylimääräisessä ultrassa, kaikki oli hyvin ja vauva jo puoli kiloinen. Olen hommannut kaukalon, telakan ja koon 44-56 vaatteita, vaunut on tiedossa ja loput ehtii sitten myöhemmin. Äitiyspakkaus saapui viime viikolla. Muutoin hyvä vointi, mut aina välillä iskee pelko että saakohan tätä kolmatta ihmettä syliin, mitä jos joku menee vielä vikaan. Sitten pitää yrittää järkeillä ja luottaa siihen, että kaikki menee todennäköisesti hyvin. Miten sulla @marrasmai menee? Entä muut, käykö täällä kukaan? Meillä on kiva FB ryhmä, siellä on kiva kirjoitella. Vielä kun löytyis jostain läheltä äitiyslomaseuraa syksymmällä, ois huippua! Toivottavasti kerhot aukeaa syksyllä, oon aika seurallinen ihminen ja tykännyt vauvojen kans kulkea värikylvyt, muskarit ja kerhot.
 
Onnea @Koodikissa plussasta <3 Toivotaan että kaikki menee hyvin, tidennäköisempäähän se on, mutta tuttuja nuo ajatukset, että pelottaa jne. Itsestä tuntuu ettei vieläkään oikein uskalla täysiä heittäytyä nauttimaan raskaudesta. Tässä on niin suuri asia kyseessä, menetyksen pelko on suuri, varsinkin jos on viimeinen alkio käytössä. Toki niitä voi aina yrittää saada lisää, mutta siinä on oma hommansa. Meillä 5. IVF:n viimeinen kahdesti pakastettu pakasteblasto, joukon huonoin, näin ymmärsin, mut silti pieni yllätti <3 Toivotaan @Koodikissa että ultrassa kaikki on hyvin ja pieni sydän siellä jumputtaa<3 Milloin on laskettu aika?
 
@Tupsuli Kiva kuulla sinusta! Enpä muistanutkaan että meillä oli niin sama tilanne, meillä siis myös juuri 5. Ivf (icsi) viimeinen, kahdesti pakastettu alkio nyt kyydissä. Oli ennen ekaa pakastamista ollut kai huonoin, mutta viisipäiväistä morulaa viljelivät vielä päivän lisää niin ottikin kunnon spurtin ja oli siirrettäessä ”oikein kaunis”

Täällä ihan ok, kiinnikekivut välillä vaivaavat mutta muuten ei kummempaa. Liikkeet tuntuu, mutta tämä on kyllä rauhallisempi tapaus kuin esikoinen jolla oli 24/7 diskohumppa käynnissä.Tämä selvästi esim. nukkuu aamuyöstä ja aamusta, vasta kahdeksan maissa alkaa pientä möyrintää tuntua. Rv 22 menossa.

Elämäntilanne noin muuten on vaan tosi stressaava.Töisdä on ihan hirveä kiire ja ollaan järkkäämässä muuttoa takaisin Suomeen. Uutta kämppääkin pitäisi remontoida. Ihan hitonmoinen homma sitä yrittää järkkäillä näin etänä! Tää koronatilanne ei auta nyt kyllä yhtään meidän projektia.

Mutta positiivista on se, että sain tiistaina ekan koronapiikin! Täällä kaikki raskaana olevat yli 35v kuuluu riskiryhmään ja saa Pfizerin rokotteen. Mahtava fiilis.

Tosin eilen iski päälle paha flunssa, mutta se tuli kyllä tytön päiväkodista eikä rokotteesta. Tyttö ollut nuhassa ja köhässä kotona keskiviikosta asti.

Jos Tupsuli asut pk-seudulla niin minusta saa syksyllä kyllä seuraa :)
 
Viimeksi muokattu:
@Koodikissa onnea hyvistä ultrakuulumisista <3

Anteeksi kun en ole täällä käynyt, on ollut jotenkin tuskaista helteillä, jalkoja ja kantapäitä särkee, turvottaa ja väsyttää, Hb laskenut ja ferritiini ihan nollissa. Saan pian äitiyspolilla iv-rautaa, mikä toivottavasti helpottaa oloja. Ferritiini ei nouse ja Hb laskee tableteilla koko ajan. Lisäksi mun jaksamisen vähyys näkyy liikunnan vähyytenä, pienikin kävely saa supistelemaan ja ilmeisesti matala rauta ja Hb tekee sitä, samoin hengästyn kuoliaaksi jo jos nousen penkistä ylös :D Ja siinäpä sitten olikin otollinen tilanne raskausdiabeteksen kehittymiselle, liikkumattomuus ja liika syäminen vähäiseen kulutukseen nähden ja painon nousu! Aiemmissa raskauksissa sitä ei ole ollut, mut nyt onkin noussut paino ennätyslukemiin. Diagnoosi ei yllättänyt ja pahalta tuntui hetken, nyt olen motivoitunut ruokavalioon ja aion liikuntaakin alkaa pikkuhiljaa lisäämään, jos saan luvan. Tällä viikolla kontrolloidaan kohdunkaula ja jos lyhenemistä ei ole tapahtunut, saanen lähteä harrastamaan liikuntaa, supisteluita ei juurikaan ole ollut. Vauva on ollut ultrissa pienikokoinen kuten sisaruksensa, joten toivon että kun saan pian verensokerimittarin, näen etten koko ajan ole hyperglykeeminen. Syön kyllä suht terveellisesti jo nyt, mutta varmaan liian isoja annoksia vähäiseen kulutukseen nähden.

Mitä muille raskaana oleville kuuluu? Mä vähän valitin tuossa, mutta todellisuudessa olen todella onnellinen tästä raskaudesta. Pikkuhiljaa on hankinnat tehty, odotellaan kohta valmistuvaan kotiin muuuttoa ja nautin liikkeistä. Olo on paksu ja tukala, mutta raskaana ollaan nyt viimeistä kertaa, joten olen silti nauttinutkin.

@marrasmai olis ihana tavata, mutta asutaan ihan pohjoisessa :( Mun parhaat ystävät asuu Helsingissä, joten on harmi että me ollaan täällä kaukana. Tänä kesänä ei varmaan edes tulla sinne päin, yleensä ollaan oltu joka kesä n. 1 viikko Helsingissä, koska se on mun vanha opiskelukaupunki ja rakastan kesäistä Helsinkiä. Mutta nyt korona-aikaan jätetään etelän reissu väliin. Mutta ehkä me kehitellään joskus joku meetti!

Joo olipa yllättävää, en minkään muistanut, että tekin olette noin monta IVF:aa käyneet läpi. Mulla on useita tuttuja, jotka ovat hedelmöityshoidoissa käyneet ja yllättävän monella on viimeinen tuplasti pakastettu alkio tuonut vauvan! Ne sanoi mulle klinikallakin alkion siirron yhteydessä, että viimeisen alkion taika on täyttä totta. Enpä silloin uskonut, mutta nyt uskon! :D

Minä olen myös ottanut jo molemmat koronarokotteet, hyvin meni tämän jälkimmäisen Pfizerin kans, pientä pääkipua tuli ja väsymystä, mutta ne saattoi kyllä johtua muustakin. Nyt on helpottunut olo, kun pahalta koronalta suojassa.

Milloin @marrasmai muutatte Suomeen? Meillä muutto osuu just lasketun ajan tienoille, saa nähdä miten se sujuu, olin joko raskaana tai vauvan kanssa :D

Rv 27+5
 
Käytiin tänään vielä privaatisti 3/4D ultrassa että mieskin pääsi edes kerran katsomaan vauvaa. Saatiin ihania kuvia meidän pullaposkesta, vaikka meinasi koko ajan olla jalka, käsi, napanuora tai istukka edessä :)

Ultraaja kysyi vaan että kai te olette vielä myöhemmin kokoarvioon menossa. Tiesin kyllä että on ollut vähän kasvussa edellä, mutta on siis ihan yläkäyrällä ja ennuste on yli 4kg. Halp!

Painoarvio oli jo nyt 1,4kg, ja menossa vasta 27+4…

Ei kyllä nyt yhtään auttanut mun synnytyspelkoon, köh.

Mitäs muille kuuluu?
 
vierailija
Käytiin tänään vielä privaatisti 3/4D ultrassa että mieskin pääsi edes kerran katsomaan vauvaa. Saatiin ihania kuvia meidän pullaposkesta, vaikka meinasi koko ajan olla jalka, käsi, napanuora tai istukka edessä

Ultraaja kysyi vaan että kai te olette vielä myöhemmin kokoarvioon menossa. Tiesin kyllä että on ollut vähän kasvussa edellä, mutta on siis ihan yläkäyrällä ja ennuste on yli 4kg. Halp!

Painoarvio oli jo nyt 1,4kg, ja menossa vasta 27+4…

Ei kyllä nyt yhtään auttanut mun synnytyspelkoon, köh.

Mitäs muille kuuluu?
Hyvää kuuluu, mulle tuli Radi mut vauva on vielä siro. Nyt sain mittarin ja pitäs alkaa mittaileen sokereita. Vielä pari päivää töitä ja sitten alkaa loma!!! Olen kyllä aivan valmis lomalle… Meitö ei ole vielä kuumuus vaivannut, täällä pohjoisessa on ollut miellyttävät lämpötilat, mut huomisesta alkaen taas täälläkin lupailee hellettä, eikä auta vaikka ollaan lähdössä viikoksi pohjoisemmaksi Lappiin, ne helteet tulee sinnekin! Tietää turvotusta ja huonoja öitä….
Tupsuli 30+0
 
Heippa kaikki! Kuinkas voitte? Kirjoittelin tänne keväällä kun raskauduin luomusti. Se raskaus päättyikin rv6+4. Keskenmenon jälkeen tuli yhdet menkat ja olinkin uudestaan raskaana! Tänään kävin nt-ultrassa ja kaikki näytti oikein hyvältä. Halusin jakaa tämän tänne, koska olemme selittämättömiä ja ivf korjasi jotain mitä ei selville tullut. Näin se elämä joskus yllättää. Elokuussa olisimme ilmottautuneet alkionsiirtoon ja koittaneet sisarusta meidän ivf-vauvalle. Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti syksyllä sataa tälle puolelle paljon porukkaa. ❤
 
Varovasti kurkistan tälle puolelle. Eilen ja toissapäivänä testannut hailakat viivat PC:llä ja vähän vahvemmat CB:n Earlyllä.

Taustalla kaksi keskenmenoa viikolla 6+, yksi luomuraskaudesta ja yksi edellisestä lahjasolu-PAS: sta

Sellaista kyselisin että miten raskausviikot lasketaan lääkkeellisessä PAS:ssa? Onko niin että kun 15.pvä on siirretty 5-päiväinen blasto, niin hedelmöityspäivä on laskennallisesti 10.pvä? Ja sen mukaan sitten viikot?
 
Varovasti kurkistan tälle puolelle. Eilen ja toissapäivänä testannut hailakat viivat PC:llä ja vähän vahvemmat CB:n Earlyllä.

Taustalla kaksi keskenmenoa viikolla 6+, yksi luomuraskaudesta ja yksi edellisestä lahjasolu-PAS: sta

Sellaista kyselisin että miten raskausviikot lasketaan lääkkeellisessä PAS:ssa? Onko niin että kun 15.pvä on siirretty 5-päiväinen blasto, niin hedelmöityspäivä on laskennallisesti 10.pvä? Ja sen mukaan sitten viikot?
Mulla CB:n viikkonäytöllinen testi näytti hedelmöittymisen 2-3 vko sitten, joka on ihan oikein ja sen mukaan rv 4-5 menossa. Testissä oli siis tulkintaohjeet mukana.Tosi kätevää :)
Olen laskenut niin, että siirtopäivänä alkio oli 5 vrk, siitä sitten eteenpäin, eli tänään alkio 16 vrk. Vau.fi sivuilla on raskausviikot selkeästi viikko viikolta, sieltä myös näkee missä vaiheessa alkio on kehittymässä.

Onko muilla ollut oireita? Mulla rinnat välillä todella kipeät, välillä taas ei tunnu mitään ja alavatsaa jomottelee.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Mulla CB:n viikkonäytöllinen testi näytti hedelmöittymisen 2-3 vko sitten, joka on ihan oikein ja sen mukaan rv 4-5 menossa. Testissä oli siis tulkintaohjeet mukana.Tosi kätevää
Olen laskenut niin, että siirtopäivänä alkio oli 5 vrk, siitä sitten eteenpäin, eli tänään alkio 16 vrk. Vau.fi sivuilla on raskausviikot selkeästi viikko viikolta, sieltä myös näkee missä vaiheessa alkio on kehittymässä.

Onko muilla ollut oireita? Mulla rinnat välillä todella kipeät, välillä taas ei tunnu mitään ja alavatsaa jomottelee.
Oi toi CB:n viikkonäytöllinen onkin ihana <3
Ehkä hommaan vielä pari sellaista :-D

Oireina on lievää etovaa oloa. Outoa väsymystä keskellä päivää, viikonloppunakin. Pissittää ja paleltaa. Ajoittainen menkkatyylinen jomotus vähän hirvittää. Vuotoa ei ole, ainakaan vielä, joten toiveikkaana huomiseen verikokeeseen
 
  • Rakkaus
Reactions: MARIAL43
Oi toi CB:n viikkonäytöllinen onkin ihana <3
Ehkä hommaan vielä pari sellaista :-D

Oireina on lievää etovaa oloa. Outoa väsymystä keskellä päivää, viikonloppunakin. Pissittää ja paleltaa. Ajoittainen menkkatyylinen jomotus vähän hirvittää. Vuotoa ei ole, ainakaan vielä, joten toiveikkaana huomiseen verikokeeseen
Joo toi CB on kyllä hyvä! Mullakin pari vielä jemmassa.
Kuulostaa hyvältä nämä sun oireet :)
Samanlaista menkkajomotusta mullakin…
Pidetään peukkuja huomiseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Varovasti kurkistan tälle puolelle. Eilen ja toissapäivänä testannut hailakat viivat PC:llä ja vähän vahvemmat CB:n Earlyllä.

Taustalla kaksi keskenmenoa viikolla 6+, yksi luomuraskaudesta ja yksi edellisestä lahjasolu-PAS: sta

Sellaista kyselisin että miten raskausviikot lasketaan lääkkeellisessä PAS:ssa? Onko niin että kun 15.pvä on siirretty 5-päiväinen blasto, niin hedelmöityspäivä on laskennallisesti 10.pvä? Ja sen mukaan sitten viikot?
Onnea plussasta! Blaston siirtopäivänä viikot on aina 2+5 riippumatta PAS-kierron kiertopäivästä. Siinä kierrossa jossa blasto on muodostunut, munasolujen keräyspäivä = ovulaatio = hedelmöittymispäivä lasketaan aina olevan viikko 2+0, ja tähän sitten lisätään se siirrettävän alkion ikä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Emmelie75

Yhteistyössä