~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Heippahei, minä tein tänään kp 28, pp 12, digitestillä raskaana 2-3 vkoa tuloksen <3 Kyseessä ensimmäinen ivf tuoresiirto, ja tänään oli testipäivä. Ilmeisesti mulle annettu aika varhainen testipäivä. Terolutit jatkuu vielä ke iltapäivään asti. Maha on ollut kipeä, tosi kovia menkkakipu kramppeja oli pe ja la yönä. Myös tänään olen joutunut syömään särkylääkettä. Kovia kramppeja koin myös viime syksynä, ja silloin inssistä tullut plussa meni kesken jo 5+3 tms. Onko muilla ollut vastaavia kipuja tai ylipäänsä menkkakipuja kun plussasi? Kuinka pitkään jatkoitte teroluteja?

Täällä taitaa melko vähän olla alkuraskaudessa olevia, vaan suurin osa loppumetreillä? :)

@Mohan Onnea plussasta! Ihanaa! Mulla oli jo ennen plussaa kamalia kramppeja vatsassa ja plussaamisen jälkeen ne jatkui jonkin aikaa muistaakseni vain öisin.

Mulla oli eilen laskettu aika mutta eipä ollut vauva niin täsmällinen kuin äitinsä aikanaan Olotilat kyllä ennustelee, että eteenpäin tässä kuitenkin ollaan menossa, joten rauhassa odotellaan mitä tapahtuu. Nukkuminen jo käytännössä ihan mahdotonta kipujen ja vessassa juoksemisen takia. Mutta vajaa kaks vk enää maksimissaan tätä tosin en usko että niin pitkälle tarttee odottaa.

@Wintersun Onnea hurjasti! pikaista toipumista ja ihania hetkiä vauvan kanssa.

Itse kärvistelen supistusten kanssa jotka alko yöllä selkeästi vyöhyketerapiahoidon seurauksena. Kävin eilen synnytykseen valmistavassa hoidossa ja yöllä alkoi kipeät supistukset. Aamulla rauhoittui ja nyt tulee epäsäännöllisesti. odottelen mitä tapahtuu. Tänään 40+3.

Onnea @Wintersun !! <3 vauhdikas maailmaan tulo ollut pikkuisella. :)

@Ellinoora38 tsempit loppu metreille! Vai lähditkö jo viime yönä kohti sairaalaa? :D

Täälä oltaisiin muka täysiaikaisia jo! Aika on kyllä kiitänyt. Alle 2viikkoa sektioon mutta voihan tämä pieni "findus" niinkuin mieheni sanoo :D tulla aiemminkin. Toivottavasti siinä tapauksessa ehdin leikkaukseen.
Hillitön pesänrakennus menossa, käy pian kukkarolle kalliiksi. Sänky,sohva ja nojatuoli vaihtui. Nyt haaveilen uudesta keittiönpöydästä vielä. :D
Rv 37+0

vierailija
Yksityinen synnytyssairaala olisi hyvä, ettei tarvitsisi kestää asiatonta käytöstä henkilökunnalta. Minä pelkään hoitohenkilökuntaa erään karmean asian takia. Etsin vaikka Suomen rajojen ulkopuolelta turvallisen synnytyspaikan. En halua synnytyssaliin yhtään hirviötä. Sellaisten uhri olen jo kerran ollut.

Tyttö syntyi vihdoin ma-ti yönä pitkän kärvistelyn seurauksena. Eilen päästiin kotiin. tulen kertomaan tarkemmin kun ei selvitty ilman ylimääräisiä jännitysmomentteja. Vauva on ihana mutta jännittää osaanko hoitaa oikein huomenna tulee onneksi kätilö kotikäynnille.

Ihanaa @Ellinoora38 , sylin täydeltä onnea! Juuri äsken saunassa istuessa mietin, että jokohan teille on pieni syntynyt. Luota vaistoihisi, luonto ohjaa :) Syliä, maitoa ja vaipan vaihtoa, ei se vastasyntynyt muuta tarvitse! Kotikäynti neuvolasta on kyllä alussa tosi hyvä, saa kysyä mieltä vaivaavia asioita. Nauttikaa vauvakuplasta ♥

• Tykkää
Reactions: Ellinoora38
Onnea @Ellinoora38 !! :)

Voi apua mä en jaksa enääää! Pahinta on tällä hetkellä ihon kosketusarkuus. Sattuu niin vietävästi kun vauva pönkää pepulla kokoaja samaan kohtaan. Selkä on kipeä ja se hankaloittaa montaa asiaa. Öisin nukkuminen on vaivalloista ja toivon vain että olisi jo aamu. Sitten torkun päivällä.. vatsa tuntuu niin isolta ja raskaalta että mikään asento ei sovi. Olen ihan loppu! Onneksi alle 2vkoa enää jäljellä sektioon, vaikka mä olisin valmis lähtemään heti sairaalaan. :D no eikun saunaan, siitä kyllä mitään apua taida olla.. jos jollain kokemusta tosta ihon kipeydestä niin vinkkejä otan vastaan.
Huomenna rv 38+0

• Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Wintersun mukava kuulla että kuitenkin elävien kirjoissa olet :) Mulla oli esikoisen synnytyksestä kans kova vuoto, 1,5L. Silloin mulla oli ihan surkea terkkari jota ei kiinnostanut oikein yhtään mikään, en saanut mitään kunnon ohjeistusta tai seurantaa raudan syömiseen ja kontrollointiin. Ja nyt toista odottessa ferritiini sen surkeat 35 :-( Yritän siis sepustaa että syöthän rautaa ja yritä ainakin itse pysyä kärryillä että joku tsekkaisi niitä arvoja. Kyllä se vointi siitä sitten lähtee kohenemaan. Toivottavasti teillä vauvan kanssa muuten sujuu hyvin?!

@Ellinoora38 kun ehdit niin tulehan kertomaan miten synnytys meni :) Saitko vastauksia kotineuvolakäynnillä?

@Jasmina20 niin onko sulla siis maha kosketusarka vai muutkin paikat? Onko sairaalakassi pakattu? ;-)

Miten muuten menee @Pimpula76 ? Ja kaikki muutkin omissa vaiheissaan, kertokaa ihmeessä kuulumisia vaikkei mitään erityistä olisikaan :-D Nyt on paljon vähän eri vaiheissa menijöitä, mutta eiköhän se tästä taas tasaannu kun hoidot taas täysillä pyörivät koronatauon jälkeen.

Mulla oli tänään neuvola, kaikki ihan ok. Painoa tullut nyt 13kg mikä on ihan jeespoks. Niin no proteiinit yhdellä plussalla mutta koska ei muita oireita niin seuraillaan vaan. Ja streptokokkinäytteessä kävin tänään. Synnytys pyörii jo tosi paljon mielessä. Unet on vähän mitä sattuu, monena yönä oon valvonut hereillä parikin tuntia vaikka väsyttäisikin. Joku hormonijuttu kai tai sitten alitajuisesti jännittää vaikka ihan hyvällä mielin odotan synnytystä. Esikoiselle ollaan kovasti koitettu jutella että se vauva tulee nyt sitten ihan pian :-D

MyMa 36+3

• Tykkää
Reactions: pcosilainen
@MyMa vatsa nahka vaan kipeä, kaikkia vaivoja sitä voikin tulla. :D sairaalakassin olen pakannut sen verran mitä pystyy, hygienia kamppeet,laturit yms sitten lähdön hetkellä tai sektio aamuna. Hei, mä pyörin myös sängyssä öisin vaikka väsyttäis, herään ensin pissalle tai johonkin ääneen ja olen totaali pirteä seuraavan tunnin. :D
Mutta! Ihan hullua ajatella että viimeistään ensiviikon torstaina meidän vauva on täällä. ❤
Rv 38+1

Yhteistyössä