Mulla tuli n. kerran kuukaudessa. Loppua kohden niukentuen kyllä. Tiedän tapauksia joilla on vuotanut ihan lakanoille asti ja kaikki kunnossa.
Ei mulla varsinaisesti vuodon takia mitään tullut, mutta supistuksista kärsin jo ennen puoltaväliä ja sen takia sitten piti rauhassa ottaa. Vuotoon olivat tarjoomassa lugesteronia, mutta se sitten on loppui, enkä koskaan sitä aloittanut.
Toivottavasti sulla loppuu, vaikka se onkin harmitonta niin aina sydän syrjällään on kun raskaana näkee verta
Lohduttavaa kuulla kokemuksia
@Wintersun Itseni tämä tosiaan säikäytti perin pohjan kun alkuraskaudessakaan ei mitään vuotoja ollut, eikä esikoisen raskaudessa ollenkaan ja nyt vielä kun verta tuli niin reilusti, sänkyyn, lattialle jne.
En ole tännekään nyt viitsinyt kirjoitella kun olen seuraillut tilannetta :-D Punaista vuotoa kesti noin 20 h sarjoissa kuusi päivää, sitten meni viikko ettei mitään ja sitten jatkui taas mutta tällä kertaa ainoastaan ruskeana pyyhittäessä, sitä on nyt kestänyt 9 päivää tosin pari päivää enää ihan vähän. Viikko sitten ultrassa (15+1) kun vuotoa oli ollut pari päivää niin vauva onneksi kunnossa <3 Se oli kätilön tekemä ultra ja hän epäili kuitenkin että se olisi (ollut) se istukka.
@Rusakkonen Kiitos kysymästä täällä menee hyvin! Jotenkin sen viikon takaisen ultran myötä tullu vähän sellanen rentous että on uskaltanu alkaa iloitakin, jos ei nyt ihan täysillä niin ainakin puoliteholla :-D Tuntuu aivan ihanalta olla raskaana!!! Vihdoin, en voi uskoa tätä onnea mikä on suotu, toivon niin että kaikki menee hyvin <3 Rakastan tätä vaihetta kun muut ei vielä tiedä raskaudesta (3 henkilöä tietää ja nekin lähinnä käytännön syistä, esikoisen isä, se meidän Espanjan matkakaveri ja yksi jota pyysin hoitamaan esikoista ensi viikon sokerirasituksen ajaksi, mutta ei esim kukaan sukulainen), kuten esikoisestakin, ennen rakenneultraa en aio kertoa. Tässä on pari tuttavaa naapurustossa raskaana ja lasketut ajat muutama kk ennen meitä ja innolla jo odotan että kun voin paljastaa että mikäli kaikki menee hyvin niin meillekin odotetaan vauvaa saapuvaksi helmikuulle <3
Olen vähän tunnustellut että tuntuisko jo liikkeitä mutta en ole ihan varma, esikoisesta tuntui vasta noin rv 21+ mutta sitten kyllä ihan selvänä tuntu ettei tarvinnut arvailla. Tuon viimeviikkoisen 15+1 ultran mukaan vauva olisi poika, toki tuo on aikainen aika sanoa mutta kyllä alhaalta päin otetussa ultrakuvassa näkyy täysin selvästi omaankin silmään jalkojen välissä selvä uloke :-D Esikoinen on tyttö ja vähän hassulta tuntuu ajatus pojasta vaikka sitä olin odottanutkin että poika on, mutta samaan aikaan olen innoissani! Olen nyt tässä viikolla poika-vaatteita ostellut ja kirpputtorikierros varmaan huomenna
On niin ihanaa kun olen hoitovapaalla josta nautin muutenkin tosi paljon mutta on myös erityisen ihanaa kun voi rauhassa valmistautua vauvan tuloon, laitella kotia jne.
Jotenkin vaikka tässä raskaudessa olen ollut jossain määrin vähemmän hermona kuin esikoisen raskaudessa niin jotenkin taas sitten hysteerisempi jossain, varsinkin ruoka-asioissa. Kasvikset tuntuu vähän että argh vaikka niitä syönkin mutta salaatin lehtiä en esim ollenkaan. Sipuli jota rakastan, tuntuu jotenkin ikävältä kun ovat niin multaisia, samoin perunat! Ravintoloissa olen uskaltanut syödä vain harvoissa ja valituissa, en paljoakaan mitään kasviksia vaan lähinnä lämmintä ruokaa. Kuivahedelmiä en uskalla syödä ja kaikki pakastekasvikset ym kananmunat ylikeitteleittelen reilusti :-S Sitten pesen ahkerasti esikoisen käsiä ja välillä stressaa se kun esikoinen on paljon meidän omalla pihalla ja siinä tulee sitten sitä sisään-ulos menoa multa- ja hiekkakäsillä :-S Olen yrittänyt kuitenkin suhtautua asiaan järkevästi. Tuntuu niin höpsöltä kun mulla on aiemmin aina ollut koiria ja ollaan luuhattu metsissä päivät pitkät ja koirat on nukkunu vieressä ja menny jatkuvasti kotona sisään-ulos omalle pihalle ja siellä kuopsutelleet enkä muutenkaan ole mikään hygieenikko ollut vaan aika ronskisti syönyt kasviksiakin tarpeen tullen pesemättä ym (en ole ikinä pelännyt bakteereja mutta kemikaaleista olen tosi tarkka) ja ruokien kylmäketjuista ym säilytysasioista en ole tarkka ollenkaan mutta sitten raskaana tulee hysteria. Noh näillä mennään ja toivotaan että lopputulos on suotuisa <3
Mites
@Rusakkonen teillä menee? Tuntuuko jo liikkeitä? Entäs masun kasvu? Miten sulla noi ruoka-asiat, Ootko pystyny olee ihan järki kädessä rauhallisin mielin?
Karhurouvanen 16+2