Mun kimpussa ollaan täällä kotona jatkuvasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toivon vaan et jonain päivänä mun elämä ois sellasta etten mää ois enää tänne kirjottelemassa...

ja mulla ois ystäviä, mies, ehkä oma perhe, hyvä terveys, joku kiva työ mistä saa mukavasti rahaa... ja jos mä tuun tänne vielä joskus kirjottaa, niin nimimerkin rekanneena ja äitinä ja muistelen et menipä mulla sillon joskus huonosti monta vuotta sitten kun avauduin tänne jatkuvasti.. voi sitä kamalaa aikaa

ja mitään miljoonia en lotossa haluis. joku kiva pikku perustyö, jolla pärjää.

kunhan sais elämään onnellisuuden, ystävät, hyvän terveyden, ihanan parisuhteen jossain vaihees ja juhlat!

Oonks mä muka liian ahne?

Kun sellaseksi mua täällä väitetään ja sanotaan et kaikki pitäs tuua kultalautasella eteen...

Nuo luettelemasi asiat ovat hyviä, realistisia, tavallista elämää kuvailevia tavoitteita. Niiden haluaminen ei tee kenestäkään ahnetta.

Olennaista kuitenkin on, että niiden saavuttaminen - niin "arkisia" asioita kuin ne ovatkin - vaatii TYÖTÄ. Fyysistä, henkistä, hikistä, veemäistä, kamalaa TYÖTÄ. Työtä paskaduunissa, työtä koulutuksen kanssa, työtä ihmissuhteissa ja työtä itsen kanssa.

Ne eivät ole asioita, jotka tupsahtavat ihmisen elämään jossain vaiheessa riippumatta siitä, miten elämänsä on siihen asti elänyt. Jokaisen, jolla nuo asiat on, on täynyt enemmän tai vähemmän työskennellä niiden eteen.

Jotkut pääsevät vähän helpommalla, toiset vähän enemmän, jotkut joutuvat taistelemaan kynsin hampain. Nallekarkit ei vaan mee tasan. Se on yksi sellaisia elämän tosiasioita, joiden pariin ei kannata jäädä itkemään. Ei auta yhtään.

Sulla on kertomasi perusteella kiistatta huonommat lähtökohdat kuin useimmilla muilla. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettetkö sä voisi noita luettelemiasi asioita saavuttaa. Jokaisen mukavan asian eteen täytyy vain aina nähdä kauheasti vaivaa, ja sulla ei oo ne parhaimmat lähtökohdat, joten sä voit joutua näkemään vielä ekstravaivaa.

Kannattaa hyödyntää kaikki mahdollinen apu, mitä voit saada. Joku jo mainitsikin etsivän nuorisotyön; ehkä siellä, missä asut, on muitakin kanavia, joiden kautta voi löytää apua. Eikä apu tarkoita automaattisesti sitä, että sut leimataan pöpiksi ja aletaan lääkitä. Apu on myös sitä, että saat jakaa ajatuksiasi, löydät ehkä mielekästä tekemistä, kenties jotain konkreettista suuntaa tavoitteidesi saavuttamiseksi.

Mä jotenkin pystyin samaistumaan tosi hyvin, kun kuvailit sitä, miten menneisyyden virheistä ei pääse irti. Mitä muhun itseeni tulee, mä en ole keksinyt siihen vielä mitään ratkaisua. Joskus ajattelen, etten saa niitä asioita ja tunteita käsiteltyä muuten kuin terapian avulla.

Mutta yhden, mielestäni olennaisen huomion olen siihen liittyen tehnyt: minä en pysty muuttamaan menneisyyttä. Ainoa muutos, jonka pystyn tekemään, kohdistuu itseeni ja omiin ajatuksiini. En voi mitään sille, jos muut muistavat menneet virheeni. Voin kuitenkin vaikuttaa siihen, kannanko niitä itse koko ajan mielessäni. En voi vaikuttaa siihen, mitä muut ajattelevat minusta. Mutta lopulta minä päätän, miten paljon muiden mielipiteet minua haittaavat.

Tämä kaikki on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty, mutta niinhän se aina menee.

Voi luoja mikä herjaus viesti!

En jaksaisi vastata näihin.

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Susta oli siis oikein että mua kiusattiin huoraksi vaikka millä keinoin, jos en edes pannut ketään?

Ja toisekseen mun vanhempien riidat ei oo minun syytä!!!!! Miten sä edes kehtaat!!

Ne tappeli jo keskenään ennen mun syntymää. Kaks liian erillaista ihmistä. Omia ongelmia. Mut silti juuttuneet toisiinsa kiinni ja väittävät rakastavansa toisiaan vaikka huomaa etteivät sovi toisilleen ja yhteenottoja tulee millon mistäkin...

Enkä kuulu pakkohoitoon.

Ja tuo mitä sönkötit mun tulevaisuudelle tuetusta asumisesta ja löydän kuntoutuksesta jonkun pojan ja pyöräytän sille mukulan. Kerrotko nyt ihan rehellisesti kuka oot? :) Alkaakohan sun nimi t-kirjaimella?

Noin vainoharhainen ihminen oisi oikeasti hyvä saada hoitoon, sanot mitä sanot. Monesti kajahtaneet ihmiset ei tajua olevansa sekaisin päästään, etkä selvästi sinäkään. Etkös sä oo kertonut täällä et oot vokotellut toisten poikaystäviä? Se kuule riittää ihmisille suuttumisen aiheeksi, varatuista pitää pitää KOKONAAN näpit irti. Lisäksi, mistä sä tiedät että sun vanhemmat on riidelleet jo ennen sun syntymääs? Kuka sulle tällaista on kertonut? Toivottavasti ei vanhempas ainakaan.

ja täähän avautuminen ei taas antanu musta yhtään sellasta kypsää kuvaa et kelpaisin naiseks jollekkin 30v ukolle...

ei mee hyvin mulla, ei.

nauttikaa siitä ja pistäkää lisää vettä myllyyn.

En nauti, en yleensäkään nauti siitä jos jollakulla on paha olla. Luin vasta tuohon kommenttiin asti, joten jatkan ketjun lukemista loppuun ja kommentoin lisää vähän myöhemmin.

:hug:

Et sellasii vastauksia on tänne vielä tullu. Huomenta vaan kaikille tasapuolisesti :)

Ja niin piti sanoo, et sil miehellä on tosiaan yksi lapsi tääl suomessa, 3-vuotias. Toinen "lapsi" ois sitten joskus vuonna kivi ja keppi tullut ulkomaan reissulla jollekin thai huoralle, mut hän on 98% varma ettei se oo hänen koska he käyttivät ehkäsyä ja ei sillä lapsella ollu ees sen piirteitä..

Se akka yritti vaan nyhtää tuosta miehestä rahaa, koska sillon sitä oli sillä erinäisistä syistä hieman enemmän.

Ei se oo siitä enää useaan vuoteen kuullukkaan.

Mietin vaan eka et paljastaisinko tän faktan vai en, mut ihan sama kai se oli nyt tähän väliin sanoa.

Eli hänellä on siis yksi lapsi, 3-vuotias ja äiti asuu vähän kauempana mut ei kovin pitkällä ja tapaa tätä lasta siis ihan säänöllisesti.

Kuinka monta näitä ketjuja näitä on ollut? Ja sama juttu joka kerta, hyviä neuvoja tulee monelta suunnalta, tarjoudutaan kaveriksi ja kädestä pitäen auttamaan, yritetään sitkeästi puhua järkeä. Eikä ap ikinä mitään tee, odottaa viikon pari ja perustaa taas samanlaisen ketjun kuinka kaikki on niin kurjaa ja mitään ei voi eikä pysty.

Kuulostaapas oikein unelmamieheltä... Kolmikymppinen mies vailla asuntoa, omaa rikos- ja huumetaustan, yksi avioton lapsi ja toinen mahdollisesti Thaimaassa jonkun prostituoidun kanssa...

[QUOTE="eee";28986559]Kuulostaapas oikein unelmamieheltä... Kolmikymppinen mies vailla asuntoa, omaa rikos- ja huumetaustan, yksi avioton lapsi ja toinen mahdollisesti Thaimaassa jonkun prostituoidun kanssa...[/QUOTE]

No ei oo sinun asias :) Kenenkään ei tarvii ottaa sellasta miestä josta ei tykkää.

Mä pystyn näkee huonomman menneisyydenkin omaavissa jotain hyvää...

Noin vainoharhainen ihminen oisi oikeasti hyvä saada hoitoon, sanot mitä sanot. Monesti kajahtaneet ihmiset ei tajua olevansa sekaisin päästään, etkä selvästi sinäkään. Etkös sä oo kertonut täällä et oot vokotellut toisten poikaystäviä? Se kuule riittää ihmisille suuttumisen aiheeksi, varatuista pitää pitää KOKONAAN näpit irti. Lisäksi, mistä sä tiedät että sun vanhemmat on riidelleet jo ennen sun syntymääs? Kuka sulle tällaista on kertonut? Toivottavasti ei vanhempas ainakaan.

Tarkoitat siis ilmeisesti kajahtamisella psykoosia?
Oikeassa olet siinä, että psykoosissa oleva ei yleensä pysty ymmärtämään olevansa psykoosissa.
Vainoharhaisuus ei kuitenkaan ole sama asia kuin psykoosi, ihminen voi olla kiinni todellisuudessa vaikka olisikin vainoharhainen.
Koetut traumat,persoonallisuushäiriöt yms. saattavat aiheuttaa vainoharhaisuutta.
Pakkohoitoon ei pääse ellei ole tukevasti psykoosissa ja/tai vaaraksi itselleen ja muille.
Pelkkä vainoharhaisuus ei täytä pakkohoidon kriteereitä.

[QUOTE="vieras";28987520]Tarkoitat siis ilmeisesti kajahtamisella psykoosia?
Oikeassa olet siinä, että psykoosissa oleva ei yleensä pysty ymmärtämään olevansa psykoosissa.
Vainoharhaisuus ei kuitenkaan ole sama asia kuin psykoosi, ihminen voi olla kiinni todellisuudessa vaikka olisikin vainoharhainen.
Koetut traumat,persoonallisuushäiriöt yms. saattavat aiheuttaa vainoharhaisuutta.
Pakkohoitoon ei pääse ellei ole tukevasti psykoosissa ja/tai vaaraksi itselleen ja muille.
Pelkkä vainoharhaisuus ei täytä pakkohoidon kriteereitä.[/QUOTE]

Tarkoitan kyllä ihan kaikkia flipanneita ihmisiä, hulluiksi tulleita. Pakkohoidosta en oo puhunut halaistua sanaa, vaan ap:n pitäisi itse hankkiutua hoitoon, joko avo- tai osastohoitoon.

Yhteistyössä