Ajatuksista odotukseen 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainiin, sulla oli se kiva idea :) Harmi, kun mä en taida ehtiä sellaista enää väsäämään. Ahistaa, ku paha olo alkaa pikkuhiljaa nostaa päätään. Mä en jaksa oikeestí jos tätä nyt jatkuu viikko kaupalla.

Voi kun jännää kun monella ultra tänään!

Saana: Oliko mies mukana neuvolassa? Oliko ihan mukava neuvolan täti?

Kiitos onnitteluista (veriseulasta)! Sade, voi siinä "jäädä kiinni" vaikka on normaali niskaturvotus. Verestä mitataan PAPP-A ja hCGb, ja niitä verrataan muihin tietokoneeseen syötettyihin tietoihin, varsinkin jos suvussa on joskus ollut jotain.

Kiva kun Brogankin kertoo tänään uutisen! Me kerrottiin äidilleni jo ihan alussa, ja veljelleni ja isälleni muutama viikko sitten (vanhempani siis eronneet). Kaikille noille kerroin siten että iskin ultrakuvat pöytään. Mies kertoi sisaruksilleen tällä viikolla. Mies oli eilen illan töissä joten ei vielä eilenkään kerrottu muille... Mutta tänään oikeasti kerrotaan!

Sade, tules heti sitten kertomaan tänne miten meni!

Mihin aikaan JB:n ultra on?

Niin Saana, kerrohan vähän enemmän mitä siellä neuvolassa tapahtui ja oliko tää nyt siis se eka käynti? (nolona ko ei muista..)

Paha olo helpotti ruisleipää näkertämällä.. Hassua kun "normaali" paha olo vaan pahenee syömällä, mutta tää ällötys helpottaakin. Rosa muuten, onkos sulla ollut pahoinvointia, nyt en ainakaan muista että olisit siitä pahemmin valitellut?

Brogan, ei ole pahoinvointia ollut yhtään. En ole oksentanut, eikä ole väsyttänyt eikä mitään muutakaan vaivaa. Pitäisi olla kiitollinen, mutta alkuun se oli aika stressaavaa kun kaikkialta sai lukea että "pahoinvoinnista ainakin tietää että sikiö elää ja kaikki on hyvin". Mutta nyt siis osaan olla jo tyytyväinen, kun tiedän että kohdussa kaikki hyvin. Ainoa mikä vaivaa on migreeni joka alkoi noin viikko sitten ekaa kertaa moneen vuoteen. Tänä aamuna vedin (kenen maailman paras ohje se nyt olikaan?) samantien 2 Panadolia, ettei särky lähde kunnolla käyntiin. Mulla kun migreeni kestää vähintään pari päivää.

Olen laittanut joka aamu painon ylös, nyt on noussut 1,8 kiloa plussauksesta. Alkuun oli muutama viikko kauhea turvotus mutta sekin on häipynyt. Nyt vauvavatsa näkyy jo ihan selvästi, viikossa on plumsahtanut näkyviin. Mites muilla paino-asiat?

Meillä vapaa päivä ja lähdetään kiertelemään kirppiksiä. Haluttais ostaa sellanen vanha 50-luvun peltinen lasten polkuauto, jos sellainen jostain löytyisi. Ja sitten puisia kukkalaatikoita, ihanaa kun kevät tulee ja pääsee laittamaan pihalle kukkia!

..kun täällä vaan palstailee :) Kohta on pakko mennä suihkuun ennen ku mies tulee töistä ja pitää lähteä sinne reissun päälle.

Vitsi saat kyllä olla onnellinen Rosa, kun oot pahoinvoinnilta säästynyt. Harmi juttu vaan tuo migreeni :(

Painosta en osaa sanoa, en uskalla mennä puntarille :) Mä pelkään sitä päivää kun vatsa alkaa näkyä. Mul on töissä nyt vähä sellanen tilanne, että ne repii pelihousut kun kerron tästä asiasta. Ahistaa ihan sikana jo valmiiksi.. Tosin kerron vasta joskus toukokuun lopulla jos saan sinne asti piiloteltua. Tai sit vois ennen juhannukselta alkavaa lomaa ilmoittaa niin sais loman ajan pakoilla ja ne saa sulatella asiaa ;)

Tulin vielä kurkkaamaan josko Jelyybeanin tai Saden kuulumiset olis jo täällä. Toivottavasti kaikki meni kivasti!!!

Brogan, eikö oo ihanaa välillä vaan lorvia ja olla? Nauti nyt vaan olemisesta.

Kiitos kaikille jotka kertoili tuosta vaateasiasta. Mä en tosiaan tiedä vauvoista j aheidän tarpeista mitään. Innolla opin, ja kai tässä oppii, pikkuhiljaa.

Ihan KAMALA se imetysvideo! Hyi ällö. Mä stressaan samaa asiaa. Mun rinnat on mun. Tietty vauva saa niitä käyttää, mutta ne on MUN. Piste. Ja mies tietty saa niitä myös käyttää sitten kun itse haluan. Mutta vaikka ne kuinka imettävät, niin en halua hoitsuja ja muita puristelemaan ja kohtelemaan niitä kuin maitopurkkeja. Ei ne ole pelkät objektit. Ne on mun...

Taas ihan pikana jotain.

Ultrassa käyville peukutuksia :) bd

Joo, ensimmäinen reissu oli neuvolaan. Mies oli mukana. Ihan hyvä että oli, ei mulla ole hajuakaan miehen suvun sairauksista. Hurjan kiva täti oli, jäi hurjan hyvä mieli :) Ja juu, kotitekoista simaa saa juoda. Heh, piti varmistaa ;) Ja inkiväärin käyttö mausteena on ihan ok. (pieni tupsaus kuumaan vesimukiin kun olis se ehdottomasti paras pahoinvointilääke mulla) Nyt sitten vaan nt:tä varailemaan, parin viikon päästä pitäisi käydä siellä. Hmm. Neuvolan mukaan mulla olis menossa jo 9+6. Varmaan muuttavat sitä ultrassa. Aika hauskan pointin muuten sanoi makean syömisestä. Että kun lapsivesi on luonnostaan makeaa, niin makea on ainoa maku mihin lasta ei tarvitse opettaa. Ja mitä enemmän makeaa syö, sitä makeampaa on lapsivesi ja sitä persompi makealle lapsesta tulee. Jännä juttu. Mä luulin, että sokeria pitäisi rajoittaa vaan painon, niin oman kuin vauvankin, takia.

Brogan, muista syödä tosi useasti vähän. Heti jos on nälkä, niin huono olo iskee. Hedelmiä, purkkaa, hapankorppua, jäisiä marjoja, kurkkua.... Josta tuli mieleen, himo nro 1. Tonnikalapasta. Kolmas päivä peräjälkeen sitä, oli pakko saada. Heh, voishan se himotuksen kohde olla jotain terveellisempääkin... *viheltelyä*

Ja painosta, se on sama ainakin suunnilleen mitä ennen plussaa. Ihme juttu kun ottaa huomioon ruokavalion. Suolan himoon ja iltaällötykseen kun on parhaiten auttaneet sipsit... Oikeasti, pakko tsempata, muuten näytän valaalta jossain vaiheessa....

Hihi, Rosa ilmaisi kyllä just nappiin tuon rintajutun :D

Niin juu. Brogan, mulla on vähän sama juttu töissä. Toisaalta olisi hyvä kertoa heti, että ehtivät järjestellä asiat, mutta... Ehkä mä edes harkitsen sitä kertomista ultran jälkeen. Pelottaa vieläkin, että jos se onkin jäänyt kesken...

Ja taas pitää häipyä...

en nyt ehtinyt lukea juttujanne, hirveä kiire töissä.

Ultrassa kaikki hyvin, yksi kappale siellä on =) ja juuri oikean kokoinen ja kaikki muutenkin tosi hyvin ja sydän löi vauhdilla. hirmu pienihän se tossa vaiheessa vielä on mutta siitä se sitten kasvaa.

Gyne sanoi että pelkkä NP-ultra antaa 60% varmuuden downista jne, mutta yhdessä sen veriseulan kanssa antaa hyvän tuloksen. ja lisäksi sanoi että KMn riski on suurin viikoilla 6 ja 8 (eli ovis ja menkat varmaankin) mutta kun sydänäänet on kuultu niin riski on enää tosi pieni.

mutta nyt takaisin töihin. Avaisiko joku jo uuden ketjun?

Saana, mites nyt ne noi pitkälle sut laski?

Alkuperäinen kirjoittaja seulassa kiinnijäänyt:
Anteeksi kirjoitusvirhe. Sikiömme syndrooman nimi oli siis Dandy Walker.

dandy walker - malformaatioita löytyy satunnaisesti terveiden aikuistenkin aivoista. millä perusteella päätit, että otat vastaan down-lapsen mutta et dandy walker -lasta. ainoastaan tämän palstan tissi-jutut menee enemmän yli kuin tuo.

Say what?

Jos tämä ketju noin paljon ärsyttää, niin kannattaako näitä ikivanhoja ketjuja lukea? Hmm, tulee mieleen että ehkä ei. Enkä ymmärtänyt mistä asiayhteydestä lainauksesi otit, se ei ole kenenkään meidän ketjulaisen kirjoittama, siitä olen varma.

Nänneilleni - kiitos kysymästä - kuuluu hyvää ja kaunista, joskin tummempaa pigmenttiä kuin ennen, myös nännipiha on laajentunut vaikka kuppikoko melkein entisellään. Rintani saavat uuden pumppu-ystävän ja hieman jännittää mitä he siitä pitävät.

Jep jep.

Yhteistyössä