Ajatuksista odotukseen 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pirtsakkaa huomenta =) täällä viikkoon eka aamu kun olo on hyvä! syöminen on edelleen vaikeaa mutta ennen ja jälkeen syömistä on hyvä olo. Ehtiihän se vielä muuttua mutta oli ihana olla ainakin nyt pari tuntia hyvä oloisena ja suht energisenä =) en tiedä johtuuko siitä kun tankkasin eilen illalla kun oli vähän parempi olo, vedin puolikkaan HK sinistä ja vielä kaikkea muuta pienempää päälle. Tänään pitäisi yrittää lihapullia..nyt ei houkuta mutta ehkä taas illemmalla. jos voisi päivät vaan maata ja iltaisin aloittaa elämään ;)

Ballerina, montako aamua jäljellä? Orella taisi olla jo ihan vikat päivät? Ihanaa että vaunut ovat ihanat =)

ja sitten vähän taas miehistä..ärsyttää kun välillä heittää kommentteja kuten tänään aamulla kun tuli jotain siivouksesta puhetta, niin mies heitti että millon viimeksi olen imuroinut..siis haloo, jos hädin tuskin pysyn pystyssä niin ei paljoa imurointi houkuta. Mutta tulee välillä olo että luulee mun vaan feikkaavaan huonoa oloa jotta ei tarvitsisi tehdä mitään..aargh!!!

pieni gallup kun muisti on niin huono, miten asutte?

me asutaan siis rivarikolmiossa ja on tilaa vauvalle, tosin työhuonetta ei sitten enää ole että täytyy keksiä koneelle joku muu paikka (onneksi on kannettava mutta silti).

Huomenta!

Rosa, pikkuvaatteita on hankittuna varmaankin aika paljon (ehkä jopa liikaa), ihan tarkkaa lukumäärää en osaa näin yhtäkkiä sanoa, mutta voin illalla laskea ja laittaa sulle tietoja:) Mutta kaikki vaatteet ovat koko 50-68cm, isompia en oo ostanu. Kun nyt näkee, että kumpi sieltä tulee, niin sitten voi ostaa enemmän tytön tai pojan vaatteita.

Ja Sadelle, enää 6 aamuherätystä!! Me ostettiin viime kesänä omakotitalo ja neliöitä on sen verran paljon, että tila tuskin tulee loppumaan, vaikka lapsia siunaantuisi enemmänkin joskus tulevaisuudessa. Meillä on 3 makuuhuonetta + yks huone josta tarvittaessa saa myös tehtyä yhden lisämakuhuoneen jos tarvista on.

Me oltiin maanantaina neuvolan synnytysvalmennustunnilla. Aiheena oli imetys ja meille näytettiin niin järkyttävä joku norjalainen imetyksestä kertova video, että mua alkoi oksettaa koko imettäminen. Vähän siinä itkua väänsin illalla ja sanoin miehelle, että minkähänlainen äiti munsta tulee, kun nyt jo inhoan imetystä ja oksettaa koko ajatus... Siinä oli ensinnäkin kuvattu ihan järkyttävän kokosia tissejä, jotka valehtelmatta roikku navan alapuolella, sitten siihen lisätään vielä se, että joku muu kuin rintojen omistaja puristeli ja paineli rintoja jne, sitten vielä näytettiin kun joku 5 vuotias lapsonen juoksi äitinsä tissille ja alkoi hyvällä ruokahalulla imeä maitoa. Mun teki pahaa koko filmin pätkän ajan ja pahaolo jatkui koko illan. Sanoin sitten vielä miehelle illalla, että mun imettämistä ei sitte kukaan tuu kyyläämään eikä puristelemaan mun tissejä... Oikein innolla ootan ens viikon synnärille tutustumista ja sitten meillä on vielä sellanen lastenhoitotunti tähän synnytysvalmennukseen liittyen.

Puhuin kaverin kanssa eilen ja sille oli näytetty sama norjalainen pätkä ja sillä oli tullu samanlaisia tuntemuksia, eli onneks en oo taaskaan ainoa lajissani:) Mutta se filmi oli oikeesti ihan hirvee.

Ore 33+3

Tukkoiset huomenet...
Käytiin eilen miehen kanssa lenkillä. Tai no lenkillä ja lenkillä, jos mummoja olisi kulkenut samaan suuntaan, niin olisivat suhahtaneet ohi.

Huaah, kuulostaa aika kauhealle se video...

Asumisgalluppiin. Rivarikaksiossa asutaan. Tarkoitus olisi mahtua siihen vielä vähän aikaa, mutta saa nähdä joudutaanko antamaan periksi ja muuttamaan nopeastikin johonkin kolmioon.

Hih, laattase Sade oikein näkyvästi seuraavaksi kun mies alkaa jotain piikittelemään... Ei mutta oikeasti, miks miehet eivät voi ymmärtää, että ei tee oikein mieli vaikka imuroida, kun olo on kuin karmeimmassakin krapulassa. Mun mies on alkanut nyt ymmärtää kun olen viettänyt riittävästi aikaa kotona pää pöntössä.

Otettiin tänään ensimmäiset valokuvat.

9+3

Tervehdys tyttöset!
Voi ei Sade! Meillä kans tuo mies kettuili/kettuilee mun tekemisistä ja varsinkin tekemättä jättämisistä, kun kuulemma makoilen ja nukun vaan.. No daa!! Ihan varmaan nukkuisi ja makoilisi tuokin, jos yhtä huonovointisena tai väsyneenä olisi ollut. Varmasti olis vielä enemmänkin valittanut ja jättänyt töissäkin käymättä, jos olis saman olon itselleen saanut! Ne varmaan ihan oikeesti luulee, et tässä nyt ihan huvikseen vaan laiskotellaan. Usein olen kuullut kommentin, et "ootko taas vähän raskaana, ettet jakasa muka itse", jos pyydän jotain mun puolesta tekemään. Luulee, et se on joku tekosyy passuuttaa sitä. Joskus tuo saattaa jopa itse, jos menee vaikka päikkäreille tokasta, et pakko nukkua päiväunet, kun me ollaan raskaana. Välillähän tuo ketuttaa ihan sikana, vaikka se heittää huumorilla nuo omat juttunsa (=laiskuutensa) raskauteen vedoten.

Asumisgalluppiin: Me asutaan saunallisessa kerrostalokolmiossa keskustassa. Muuten aivan ihana kämppä & loistava paikka sijainniltaan yms. mutta asutaan siis hissittömän talon kolmannessa kerroksessa, joten vähän mietityttää nuo rappuset vaunuikäisen vauvan kanssa. Meillä myös tuo työ-/vierashuone muuttuu sit lastenhuoneeksi ja pöytätietokoneen tilalle on ehkä juurikin hommattava kannettava versio ja sit vierassängyn tilalle mahdollisesti vuodesohva tai joku muu ratkasu keksittävä, kun meillä noita yövieraita kuitenkin käy jonkin verran... Ideoita vastaanotetaan! No, eiköhän tuossa kesällä jotain remontin tynkää siihen huoneeseen kehitellä.

Kauheeta, miten ne voi näyttää noin järkyttävältä kuulostavia videoita imetyksestä, kun muutenkin se on monelle outo, vieras ja ehkä hieman kammoksuttavakin asia. Luulis tosissaan, et ne näyttäis jonkun hellyttävän videon mielummin, mistä jäisi hyvä kuva imettämisestä.

Hellou..

Täälläkin sitten nahisteltiin miehen kanssa. Uskomaton ääliö. Eilen kun se kuuden jälkeen tuli töistä, niin tietenkin oletin että se vähän edes apuna hoitais Irkkua. Mut eiköhän tuo istunut tietokoneella illan. Tein Irkulle vellipulloa ja se ehti vähän hikeentyä ja lopulta rupesi parkumaan, mut äijä vaan tyynenä istuu koneella vaikka huomasi etten mä kerta kaikkiaan pääse vauvaa tyynnyttelemään. Repesin ihan täysin.

Meillä on rivitalokolmio, mutta yksi huone on toimistona eli vauvalle ei ole omaa huonetta. Etsitään kyllä koko ajan suurempaa asuntoa ja syksyyn mennessä on pakko päästä suurempaan.

Mulla oli Irkulle varattuna vaatteita 56-senttisestä ylöspäin ja sitten tulikin kiirus ostella 44- ja 50-senttisiä. Nyt on sitten kassikaupalla vaaleanpunaisia vaatteita, eli olisi ihan kiva tietää kumpi sieltä on tulossa. Meillä on päällysvaatteet menneet ihan hukkaan kun natiainen on bodyssa ja puolipotkareissa koko ajan. Sitten kun kylään lähdetään niin laitetaan nättiä päällysvaatetta päälle, mut nekin pitää sitten riisua kyläpaikassa kun Irkku sulaa muuten. Jospa tämä toinen ei ole ihan yhtä lämminverinen.

Huomenna ultra. Huiih! Väsymystä lukuunottamatta olen oireeton. Milloinkahan maha edes alkaisi kasvaa..

hmph, toivottavasti täällä näyttävät jotain eri videota, kuulostaa ihan karmealta :( ja miksi ihmeessä pitää olla ulkomainen video? eikö nyt suomessa osata tuollaisia tehdä?

olo on edelleenkin hyvä mutta ei tee mieli syödä yhtään mitään =( äsken taas väkisin jotain söin, mutta kun jo pelkkä jääkaapin avaaminen kuvottaa niin ei mene hyvin. Nyt taas hyvä olo kun söi mutta on tää pidemmän päälle aika rankkaa. Jaffa onneksi auttaa =) ja kohta aion lähteä taas kävelylle kun ulkoilma tuntuu pitävän olon hyvänä..

Jellybean hyvä että olet säästynyt pahaltaololta :)

Karseeta ore millasia videoita ne näyttää herkässä tilassa oleville naisille! Minusta noista asioista pitäis puhua realistisesti ja niin, että jää hyvä mieli. Tuo ei kovin realistiselta kuulostanut mitä kerroit. Tuli muuten mieleen, kun kerran tuli dokkari (mahtoi olla 4D laatudokumentteja) äideistä, jotka imetti lapsiaan ties kuinka vanhaksi. Siis tyyliin lapset alkoi kohta ite olla teini-ikäisiä. Siinä vaiheessa ei oo enää kyse mistään ravitsemuksesta tai vuorovaikutuksen kehittämisestä vaan jostain tosi kinkystä.. Ja olivat ihan länsimaisia ihmisiä, että ei voi kulttuurieron piikkinkään laittaa.

Mulla alkaa äklötys nostaa päätään. Ei nyt varsinaisesti okseta, mutta esim. hampaita harjatessa yökkäyttää helpommin kun yleensä oon aika kovakurkkuinen :) Sit jos telkkarissa on jotain mun mielestä ällöä (niinku eilen avarassa luonnossa käärmeet söi toisiaan, anteeksi oli pakko jakaa tuo) niin alkaa yököttään.

Mul ei oo enää kuumetta. Yskä on edelleen ja vähä nuhaa. Mut ten kyllä mee töihin tällä viikolla. Laiskottaa ja kerran on saikkua loppu viikko niin nautitaan nyt sitte. ;) No joo, eihän tää makaaminen herkkua oo, mutta kuitenki.

rv 6+0

Ai niin. Rivarikolmiossa asutaan, mutta mä haluan muuttaa heti kun alkaa äitiysloma. En pidä asunnosta enkä paikkakunnasta. Mies onkin sitten vaikeampi ehkä houkutella, kun työn perässä ollaan tänne tultu, eikä kotipaikkakunnalla välttämättä töitä ole. Että sekin stressaa.

Guuuu morrons systernakkerna ;) !

Uskomattoman videon kehtasivat Orelle näyttää! Varmaan halvalla ostettu Norjasta joskus 60-, 70-luvulla. Ei noi valmennukset ole aina sellaisia kuin luulisi... Meillä on toi sama imetysopastus kuun lopussa. Odotan innolla....

En kyllä ymmärrä miten miehet ovat noin ajattelemattomia. Muistetaan me kasvattaa omista pojistamme huomioonottavia ja ymmärtäväisiä. Hitto, silti voi olla miehinen/maskuliinen!! Eilen matsattiin taas appiukon kanssa (mies ja minä vastaan appiukko), joten mulla on lähimuistissa millainen lapsellinen ja itsekäs aikuinenmies voi olla.

Asunto-gallup: Me asutaan omakotitalossa, joten tilaa pitäisi olla. Tehdään parasta aikaa pintaremonttia. Eihän se vauva vielä mitään tilaa tarvisi, joten pienempikin kävisi, mutta mä olen vähän huono muuttaja, joten onpa nyt talo koko elämäksi (jaa, minäkö vaihtelunhaluton?!? Heh).

Tsemppiä pahoinvoijlle! Mulla auttoi salmiakki ja pakkosyöminen.

Rosa, lasken vaatteet huomenna. Huomenna taas ultraan ja lääkärille. Nyt ne tekee kai synnytystapa-arvioinnin ja tarkistaa muutenkin, että kaikki on hyvin.

Angsteri ja Nukkeli 29+4

onpas huomenna vilkas päivä kun Angsterillakin ultra =)

meilläkin on kova asuntokuume mutta ei haluta paikkakuntaa vaihtaa ja vasta kesällä kannattaisi tämäkin myydä kun ei joutuisi maksamaan sitä veroa kun on asunut yli 2v. Mutta katsellaan siis koko ajan mutta en tiedä muutetaanko mihinkään, eikä onneksi ole mitään pakottavaa tarvetta.

rv6+6

Mä otin pari vuotta sitten yhteen appiukon kanssa. Se vaan on niin ärsyttävä sovinisti, etten enää jaksanut kuunnella. Anoppi on sitten ihan vertaansa vailla. Skitsofreenikko alkoholisti. Olen täysin sitä mieltä, että mielen sairauksista voi ihminen parantua niinkuin muistakin sairauksista. Mutta tämä nimenomainen tapaus ottaa lääkkeensä vähän miten kuten ja lopun aikaa lääkitsee itseään viinalla. Ja parasta asiassa on se, että tyyppi asuu tuossa kivenheiton päässä! Soittelee kännissä ja haukkuu huoraksi ja seuraavalla viikolla on niinkuin mitään ei olisi tapahtunut. Nyt se on niin niin masentunut, että vain Irkku voi kuulemma siihen auttaa. Se tarkoittaa siis sitä, että mun pitäisi raahata Irkkua siellä päivittäin piristämässä sitä ja "tekemässä onnelliseksi", niin kuin se itse asian ilmaisee. Eli en siis todellakaan tule toimeen anopinkaan kanssa. Mut onneksi ei tarvitsekaan!

Me etsitään taloa jossa olisi vähintään kolme makuuhuonetta, mieluummin neljä. Rakentamaan ei uskalleta, kun niin suuren lainan ottaminen hirvittää. Täällä kyllä tonttimaa olisi halpaa, mutta ehkä sitten joskus tulevaisuudessa.

Sade, olen kyllä onnellinen kun ei ole huonoa oloa. Se olisi tosi kurjaa.

on se hassua miten syöminen auttaa, olo on kummasti energisempi kun syö jotain muutakin kun vaan perunaa. Eilisillan tankkaus oikeasti toimi ja tänään olen syönyt lisää HKn sinistä ja vähän lihapullia ja olo on pysynyt hyvänä, pientä kuvotusta koko ajan mutta ei mitään suurempaa (ja taas välillä miettii onko huono merkki..että ihminen voikin olla tyhmä..)

Me rakennettaisiin mielellämme oma talo, mutta täällä tontit niin kalliita että kokonaishinta pomppaisi pilviin, joten täytyy katsella vaan jo valmiiksi rakennettuja.

huomenna sitten ultraan niin nähdään mitä tässä oikein odotetaan ;) veljeni jo kysyi näkeekö nyt sukupuolenkin..kuulemma jos on vehkeet niin kai ne jo 3mm pitkällä pitäisi näkyä ;) ja muutenkin vanhemmat koko ajan kyselevät milloin ultra olikaan, kai heitäkin jännittää...

niin ja en tiedä pitäisikö huolestua kun tuntuu että nyt kuvotuksen aikana maistuisi kaikki vähemmän terveellinen :( mutta kai se on silti pääasia että syö edes jotain eikä se mitä syö..

Luin nopsaan ketjun mut kommentoin myöh kun nyt niin kiire päivä joka ei vielä lopu. Mutta siis soittivat äskön veriseulan tuloksen ja negatiivinen, sydän humpsahti ja kysyin että onko tää hyvä niinku hiv-testissä vai huono niinku yleensä negat on. Niin on siis hyvä! Eli ei suurentunutta riskiä vammaiseen lapseen (tulos tosin vain se 90% mutta silti täysin normi tulos). Ihanaa! Jos illalla sitten soittelisin parin puhelua ja lähettäisin parit tekstarit. Ihanaa! Isäni vei mut syömään ja on ihan onnessaan että siitä tulee ukki.

Moikkis tytät, palaan paremmalla ajalla!!!

(Sade, muitsaakseni/tietääkseni sukupuoli näkyy rv 14 ultrassa, en ole nyt kyllä ihan varma. Mitä sanoo jo pidemmällä olijat?)

Näkyy joo, jos sikiö sen suostuu näyttämään.

Onneksi tuolla vauvanhoito-puolella oli anoppi-ketju, jossa sain käydä valittamassa ihan urakalla.

Täällä omakotitalotontit 1500-2000 neliöö on 3000 euroa ja järvenrannalla noin 5000 euroa. Mut meidän suunnittelema talo tulisi maksamaan kuitenkin 250000-300000 euroa niin ihan siihen ei vielä uskalleta, niin etsitään Saden tapaan valmista taloa.

Hepskukkuu. Huomenna mennäänkin käymään kotosalla ja pääsen samalla kertomaan kasvotusten porukoille tän vauvauutisen. Niille (tai ainakin äidilleni) uskallan kertoa, kun kertoisin kuitenkin jos menis keskenkin. Helpompaa kertoa nyt tässä vaiheessa. Mut miehen vanhemmille en tod. halua vielä kertoa! Mun suhteet sinne suuntaan on hieman viileähköt, sanotaanko näin. Onneksi mieskin tokas, että "no mitä se niille kuuluukaan" :) Ja kun mä en luota niihin pätkääkään. Jos kerrottais nyt niin miehen isä ainakin selvittäis ympäri kyliä tätä uutista. Se kun ei oikeen aina tajua.

Mulla haluttais niin ostaa myös oma asunto. Kaverit osti vasta aivan ihanan kämpän. Mulla tekis niin mieli sisustaa ja laittaa kaikkea, mutta ei todellakaan tämmöseen rumaan vuokra-asuntoon. Oon asunut tosi ihanassakin vuokrakämpässä, mut tää on tosi ällö.

hui, oltiin melkein tiputtu jo toiselle sivulle.

Rosa, mä en tiedä haluanko tietää sukupuolen etukäteen..joten mulla ei ole mitään kiirettä. Tosin jos haluaa 4Dn niin siinä kai pakosti saa tietää?!

Oh-hoh Jellybean! Missä te asutte? Voiko jostain oikeesti saada vielä noin halvalla tontteja? Jos rantatonttejakin saa noin halvalla, tässähän vois ruveta miettiin vaikka kesämökin rakentamista... Meillä päin ei alle 100 000 euronlla yli 1000 neliön tonttia saa, kun jostin ihan metsän keskeltä. Ja alle 60 000 euron ei saa mitään!! Tuossa kun kävin piruuttaan etovi.com kattoon, niin hyvältä paikalta (siis vielä kaupungin alueelta jossa muutakin asutusta) 3000 neliön tontti oli sen 300 000 euroa :( Et ei siinä ihan heti tuu mieleen, et alkaisko rakentaan...

Koskas ihmisillä oli tänään niitä ultria? Täällä jo odotellaan päivän ultrakuulumisia!!!!

Rosalle myös onnittelut! se jäi vielä vähän epäselväksi että jos ei ole epänormaalia niskaturvotusta niin voiko silti olla jotain joka selviää vasta tuossa veriseulassa?

mulla ultra on puoliltapäivin..

rv 7+0 (ja juuri luin tuosta äitiyskirjasta että tämä viikko on kehityksen kannalta kaikista tärkein, että nyt pitäisi välttää kaikkia riskitekijöitä..jaiks)

Minunkin puolesta onnea Rosalle, kun kaikki oli hienosti :) Jokos kerroitte monille tästä vauva uutisesta? Miten te kerroitte esim. vanhemmillenne? Mulla on kauhea paniikki siitä, että se pitäs kertoa! Ois helppoa vaan mätkäistä ultrakuvat pöytään, mutta kun ei mulla sellaisia vielä ole.

Ihan pikaisesti. Neuvolassa käyty, sydänäänet ei vielä kuuluneet. Oli hb laskenut syksyn 137:stä 122:een. Jei, kiva vauhti ns ilman syytä vielä. Mihin se laskisikaan, jos en kajoaisi mihinkään rautatabletteihin koko aikana... ;)

Rosalle onnittelut hyvistä tuloksista :)

Brogan, kasasin mun vanhemmille isovanhempipakkauksen ja iskin sen pöytään. (mm satukirja, mukit, villalankaa ja puikot, konjakkipullo, suklaata...)

Yhteistyössä