Ajatuksista odotukseen 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, menin nukkumaan ja tyypilliseen tapaani en saanut unta. Mielessä pyöri Rosan kontolla oleva kissa ja koira. Millainen se tilanne niiden kanssa oikein on? Miten suhtautuvat toisiinsa? Onko kumpikaan tottunut ylipäätään kissoihin/koiriin? Voisin kokeilla heittää muutaman vinkin toisiinsa totuttamiseen jos kiinnostaa. Helpottuisihan se teidän arkenne kummasti, kun ne olisivat ok keskenään. Nimimerkillä molempia löytyy useampi kappale.

Saisinkohan nyt unen päästä kiinni?

Saana on selvästi jo pirteämpi, hyvä jos pahin vaihe olisi nyt takanapäin tuon pahoinvoinnnin osalta :)

Aattelin et kerrankin käyn jättämässä puumerkin heti aamusta. Eli huomenta kaikille!

Rosalla onkin nyt kiirettä, kun pitää kahdessa paikassa ehtiä juosta. Itselläni ei ole tällä hetkellä mitään lemmikkiä, mutta olen jo rodun katsellut valmiiksi. Sitten kun on tilaa tarpeeksi ja elämäntilanne hieman rauhoittunut niin haluaisin Bostoninterrierin. Toinen koira olisi sitten joku lintukoira, että päästään metsälle. Jaahas, mies on saanut kahvin valmiiksi niin pitää mennä ennenkuin se juo kaiken.

Huomenia naiset!

Aamu lähtenyt käyntiin päänsäryssä -täytyy pian käydä nappaamassa pari Panadolia ettei tää ylly migreeniksi, mutta kun mun perse ei jaksaisi nousta millään tältä tuolilta....

JB:kin on ollut virkeänä! Herättääkö Irkku sut tuohon aikaan? Entä muuten öisin?

Ei mulla mitään asiaa tänne ollut, tulinpahan vilkaisemaan teitä heti aamusta. Remontti jatkuu ja niin, tänään meillä on muuten mieheni kanssa 5-vuotis päivä. Täytyy tehdä sille jokin erikoisaamupala ja hakea vaikkapa pekonia. Muuten varmaan vaan lepäillään tää päivä. Tuntuu, että ollaan menossa tai tekemässä jotain koko ajan, niin tuntuu juhlalta olla rauhassa kotona, tekemättä mitään (tekemättä mitään koskee iltapäivää ;) ) .

Aurinkoista viikonloppua!

Joo Irkun päivä alkaa aina viideltä, eikä se paljoa kysele et haluaisiko äippä nukkua pidempään. Muuten se kyllä nukkuu yöt läpi, on nukkunut jo pari kuukautta.

Ei mullakaan mitään asiaa ole, kunhan jorisen. Lähdetään kohta mun kotitalolle herättelemään kaikki ja ollaan siellä päivä.

Jellybean 19+2

huomenta, heräsin taas jo klo7 mutta en jaksa raahautua koneelle niin aikaisin. Ja ärsyttää muutenkin kun viikonloppuisinkin pitää herätä noin aikaisin. MUTTA tänään en oksentanut =)

tuosta perimis-jutusta, siis lapset perivät aina automaattisesti vanhempansa ohi lesken (eli aviopuolison) mutta leskellä on oikeus hallita omaisuutta kuolemaansa asti elleivät lapset vaadi pesänjakoa. Tällöinkin leskelle pitää jättää asunto ja koti-irtaimisto. Eli lapset siis kyllä perivät mutta jos haluaa turvata puolisonsakin aseman niin silloin avioliitto on kaikista helpoin keino.

joo mutta pitää varmaan lähteä taas syömään kun on niin kova nälkä..plaah. Meillä on 1v-hääpäivä alkuviikosta ja pitäisi keksiä jotain kivaa nyt kun näyttää että olokin on paranemaan päin.

Näyttäisi tulevan tosiaan taas ihanan aurinkoinen päivä, jos pääsisi vaikka siivoamaan pihaa.

missäs Brogan ja Minisun luuhaa?! :)

rv14+1

Ihan totta Sade, lesken asema on turvatumpi avioliitossa. Vai pitäisikö sanoa, että on ylipäätään turvattu ;) Mutta avoliitossa saman asian ajaa keskinäinen testamentti eli ei se sen kummenpi juttu ole.

Kylläpä nyt väsyttää! Piti herätä aikaisin, kun mies lähtee mökkeilemään. Olen 'vapaalla', jee :D

meillä mies siivoaa tänään kun mä olen pari edellistä kertaa urakoinut. ja kunhan saa siivottua niin mennään sitten viimeistelemään piha kesäkuntoon, tosin muutamat kukat vielä puuttuvat mutta saa ainakin muuten kuntoon.

tää itkuherkkyys alkaa olla jo vähän pelottavaa, tänään kaupassa pillahdin itkuun kun mies lähti hakemaan jotain toiselta puolelta kauppaa ja kun olin saanut muut jutut kerättyä ja lähdin perään niin en löytänytkään. ja oli niin huono olo että en saanut ostetuksi edes karkkia..niin sitten kun mies lopulta ilmestyi hyllyjen välistä niin nyyhkytin ja mies sitten kiltisti tuli ja halasi mutta kyllä muut varmaan katsoivat että mikäköhän tuolla on...että tällaista.

joko ootte pesseet ikkunat? meillä on sekin vielä tekemättä kun en ole jaksanut eikä mies ole ehtinyt. Mutta ehkä sitä nyt parin viikon sisällä jo saisi nekin hoidettua.

Hola! Täällä edelleen:)

Voi sade, on mullakin meinannu muutaman kerran vänä tulla kaupassa, mutta oon saanu onneks pidäteltyä:) Onneks sulla oli mies mukana lohduttamassa. Ja mahtavaa, että aamulla ei oksuttanu:) Mulla on myös sama vika, että herään aina aikasten, siis vaikka saisin nukkua. Tänäänki ekan kerran ylös jo 6:30, mutta sain vielä unta jatkettua tunnin verran.

Täällä saattaa olla jotain merkkejä nyt havaittavissa, siis ehkä... Eilen ja tänäänkin on vihlonu kohdussa aika kipiästikkin välillä ja muutenkin on tänään ollu jotenki tosi huono olo välillä. Myös valkovuotoa on alkanut ilmaantua, että josko se tästä. Eihän sitä tiedä, vaikka alkuviikosta pääsis jo tositoimiin:)

Söin tänään pitsaa piiiiiiitkästä aikaa, Rosson BBQ Chicken, namsk:) Mutta nyt saakin sitte olla muutaman päivän vähän kevyemmillä aterioilla, ettei vallan mee painolukemat uusiin ulottuvuuksiin.

Ja tänään sitten myös euroviisujen grande finale. Luitteko muuten J. Aholan kommentit Ruotsin megablondista ja esityksestä? Mun mielestä aika osuvaa:)

Huomiseen! Tuun taas ilmoittautumaan...:)

Haa, orella kuulostaa jo lupaavalta! Pidähän meidät ajantasalla...

Mulla on vähän yksinäistä... Mies on siellä mökillä ja mulla ei ole mitään suunnitelmia illaksi. Kukaan kaverikaan ei ole esittänyt mitään ajatuksia, vaikka tietävät tilanteen. Toisaalta ihan hullua ajatella näin, kun itse olen heille informoinut, että jee, kivaa olla yksin kotona. Ja toisekseen erään kaverini kanssa olin viihteellä viime vkl ja heillä on pieni lapsi, joten ei tosiaankaan voi odottaa hänen aina pääsevän/innostuvan huvituksista. Onpa kumminkin vähän sellainen olo, että hei, missä mun elämä on... Melankoliaa, sitä se on. Noh, pistin saunan tulille. Pitää viettää hurttien kanssa laatuaikaa.

Kävin muuten eilen KappAhlissa kuikulemassa vauvanvaatteitakin... Tässä pitää kohta lähteä rotiaisten ostoon. Siis sillä verukkeella katselin. Sain silloin viime viikolla kaverini kiinni, oli edelleen yhtenä kappaleena. Mutta uutisia odotellaan päivänä minä hyvänsä, viikon on yliajalla. Joo, siis siellä oli tosi ihania yöpaitoja, lehmäkuvioisia :) Ja kaikkea muutakin...

Missä se Ahola on laukonut totuuksiaan?

Ore, kuulostaa tosi hyvältä, josko ne S:t nyt jo tepsisivät, joten laitapa sauna lämpenemään ;)

ei sitten saatukaan tehtyä pihalle mitään saati oltua siellä kun naapuri rupesi rakentamaan terassia ja siitä tuli ihan hirveät pölyt meidänkin pihalle. täytyy viikolla sitten siivota ensin nuo sotkut ja sitten viimeistellä piha. Mutta oli ihana viettää pitkästä aikaa rauhassa aikaa oman kullan kanssa =)

Lumis, meilläkin sauna lämpenemässä ja on se välillä ihan kiva olla yksinkin, mutta olis se silti kiva että joku kaveri edes kysyisi/ehdottaisi jotain vaikka ei sitten minnekään menisikään.

Mä en oo pahemmin seurannut euroviisuja, tuskin tänäänkään ainakaan koko lähetystä katson.

Huomenna pitäisi mennä syömään kavereiden kanssa ja samalla kertoa että vauva on tulossa, täytyy yrittää valita sellainen ravintola jossa on hyvä ilmastointi koska huomaan että mulla vaikuttaa hajut koko ajan vaan voimakkaammin ;/

Mulla on nyt muuten ruvennut näkymään ihan kunnolla vauvamasua, vaikka piti olla taaksepäin kallistunut kohtu niin luulin että näkyisi ehkä vasta joskus rv18 tms. Ei nyt ehkä vielä ulkopuoliset mitään huomaa mutta kaikki vanhat housut jääneet jo pieniksi, yhdet kesähousut onneksi menee jos jättää napin auki, mutta siis kyllä sitä vaan kasvaa =)

Lumis, iltasanomissa tai iltalehdessä tais (tai molemmissa) olla ne Aholan kommentit. Ruotsin Charlotte oli ekaks vissiin kommentoinu Teräsbetonista jotenki tyyliin, että ei ymmärrä miten tuollaisella musiikilla/biisillä voi päästä finaaliin. On se vissiin sen jälkeen jo perunu ja kaunistellu sanojaan moneenki kertaan. Ahola oli sitten siihen vastannu ja kommentoinu Ruotsin edustajasta ja biisistä, että aika steriiliä kamaa emäntää myöten! Eikä oo perunu sanojaan:)
Mutta katotaan nyt, että kuinka kauan täällä pysytään hereillä, aika väsy on jo nyt, mutta pitää koittaa sitkutella:)

Ja Sade, saunassa on jo käyty, mutta katotaan nyt, että miten niitten muitten ässien kans käy:) En kuitenkaan oikein usko, että tässä mitään tapahtuu vielä viikonlopun aikana. Laitetaan toiveet alkuviikolle.

viisuja seuraa tämäkin... oon tän illan vielä "leskenä" kun mies on kaverinsa polttareissa...
Kyllä toi bosnia&herzegovinan biisi on kamala, siis mua rupee ärsyttää ihan suunnattomasti ku nään ja kuulen sen.. nyt oli pakko laittaa äänettömälle tv... ihan kamalaa!! :P

Täällä selkää podetaan... monta päivää ravannu kaupungissa ja sit kaiken päälle viel pakkaillu astioita ja nostellu niitä astialaatikoita niin selkä on ihan kipeä :/

Maanantaina mennään käymään kattomassa hoitopöytää onko se semmkonen minkä mä haluan... jos on niin tilataan semmonen ja sit sängyt ja turviskaukalot ja puuhamatto ym niin saadaan ne sit pian raahattua uuteen kotiin :)

En osaa tietenkään käydä nukkumaan kun mies ei tuu viereen.. äh!

Mi-iu rv 33+4

nyt vasta nän ekaa kertaa ruotsin edustajan ja en kyllä olisi uskonut... viime vuoden edustaja oli niin paljon parempi... toi on ku kopio jostain barbinukesta... :/ silmiäkään ei näy kun niin paljon meikkiä... aika järkkyä!

Voi Ore, josko tänä yönä tulis lähtö. Toivotaan niin.

Angsteri, onnea! Miten 5v-päivä meni?

Mäkin vähän loukkaannuin kun kaverit ei pyytäneet Euroviisu-bileisiin. Toisaalta itse just selitin kovaan ääneen että ei yhtään huvita katsella muiden juopottelua kun on selvinpäin. Mutta kun itselle on aina maistunut sosiaalisissa tilanteissa viini ja olut, niin ehkä en sitten osaa pitää hauskaa selvinpäin. Mieluummin kökötän kotona. Luulin ennen raskautta että seurahan se on tärkein, ja kuljen sit mukana bileissä limpparia juoden. Mutta kun muut alkaa humaltua, niin ei se meno millään ole yhtä hauskaa selväpäisenä. Hassusti sitä tulee koti-ikävä. Nykyään nautin kotona olosta paljon enemmän kuin ennen.

Lumis, kerro ihmeessä vinkkejä koira&kissa-eloon! Itse asiassa meillä on nyt 2 kissaa, mutta toinen on vanha herra joka elää omaa elämäänsä eikä koirasta välitä. Mutta tää nuorempi kissa on ihan mustis ja vainoaa ja seuraa koiraa koko ajan. Koira-raukka pelkää tätä kissaa. Koira seuraa mua koko ajan, ja kissa seuraa koiraa. Eli mua seuraa koko ajan karvanen karavaani, esim vessassa kummallakin puolella on toista pälyilevä eläin. Kissan silmät lurpsii kiinni ja se meinaa nukahtaa, mutta kun pitää jatkuvasti vahtia koiraa. Heti kun koira liikahtaa kissa seuraa. Pari kertaa kissa on päässyt läpsäisemään koiraa pepulle. Koira nukkuu meidän välissä. Kissa yleensä viettää itsenäistä elämää ja nukkuu muualla, mutta nyt tuli mun tyynylle tassu kaulalle nukkumaan. En anna aihetta mustasukkaisuuteen, eli huomioin kissoja erityisen paljon nyt. Jos koira olis mun oma, käyttäytyisin erilailla. Mutta se on äitin beibi, enkä ota riskiä että mitään sattuu. Siksi en jätä eläimiä keskenään.

Ihana ryhmäkuorsaus, kuulisittepa! Mun vanhus-kissa kuorsaa muutenkin kuin mies, sitten kuorsaa oikea mies ja koira (joka myös haukahtelee unissaan), ja vielä nuori kissa pitää sellasta uniulinaa. Miellyttävä perhepeti.

Uskomattomia osallistujia Euroviisuissa! Saa nähdä miten Suomen käy. Peukut on pystyssä.

Lumikselle vielä, nämä kissat on tavanneet muutaman kerran, ja nykyään menee siis oikein hyvin verrattuna ekoihin kertoihin. Söpöä miten yöksi sovitaan kuitenkin rauha ja annetaan toisen nukkua. Aamulla alkaa taas pälyily ja seuraaminen. Sähinää eikä haukuntaa ole ollut kertaakaan. Koira alkaa melkein itkeä kun kissa haistelee (nössö!). Mut mä pelkään että koira tekee jotain että kissa pelästyy ja iskee kynnet. Toi koira on niin kiltti vanhus, että se ei tekis mitään. Mutta kissa luulee olevansa Zorro.

Siis onko tuolla mitään kriteerejä esityksille? Siis Euroviisuissa. Luulis että esityksen täytyis olla musiikkia...

Olis se hienoa kun Suomi pärjäis taas. Ihan varmasti pärjääkin.

Lumis, koska sun jännäyspäivä on??

Rosis, eilen illalla viisuja kattoessa munsta ainakin tuntu, että siellä ei todellakaan oo mitään kriteerejä. Ja oon TAAS kerran todella, todella pettynyt koko paskaan järjestelmään. Miten voi joku Ranskan, Espanjan tai todellakin Lumiksen mainitsema Bosnia&Herzegovina kerätä niiiiiiiin paljon pisteitä, kun biisit on todella sieltä ja syvältä. Ja sitte vielä se, että Ranska ja Espanja pääsee suoraan finaaliin ilman semiksiä, koska ovat niin suuria viisujen rahoittajia. Ei hitto! Mutta jospa tästä pettymyksestä taas selvitään, niin kuin joka vuosi:)

Ja Rosis, meillä on muuten kans yhteiseloa kissan ja koiran kans! Syksyllä tuli miehen äitin kissa meille (n. 7v. eikä ollu koskaan ollu tekemisissä koirien kans). Alkuun ne kyräili tosissaan, mutta ei kissa onneks mäiskiny päin näköä. Tosin se olis saanu lähtä välittömästi, jos olis alkanu Minttua mäiskimään. Ei ne nyt mitään huippuja kavereita oo, mutta tulee toimeen ja ne uskaltaa kyllä päiväksikin jättää keskenään kotiin. Mutta omista leluistaan Minttu on hieman kades, se kyllä käy välittömästi nappaamassa lelunsa ja kissa menee niitä edes haistelemaan:) Ja pihalla se kyllä ajaa kissan aidan taakse, mutta se on Mintun mielestä leikkiä.
Eiköhän Rosa ne elukat teilläkin varmasti totu toisiinsa, se voi tietty vaatia vähän aikaa ja kärsivällisyyttä, mutta se varmasti palkitaan:)

Mutta siis kotona täällä ollaan edelleen! Kävin jo aamukävelyllä koiran kans ja lämmin päivä on tulossa. Taidanpa kaivaa bikinit kaapista ja suunnata pihalle!

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Voi rakkaat ryhmäläiset, tämä taitaa olla menoa nyt!

Kätilö vertas viime neuvolassa supistuksia valkoisiksi ja mustiksi supistuksiksi. Ennakoivat supparit ovat näitä valkoisia ja mustia sitten ne, kun on tosi kyseessä. Ja voin kertoa, että nämä mitä mulla nyt tulee, on taatusti mustia ja tulevat n. 5-8 min. välein.

Ei toivoakaan, että pystyisin nukkumaan.

Mutta palailen palstailemaan taas joskus! Jos munsta ei päivän aikana kuulu mitään, niin tiedätte siis missä oon!

Ore 41+0

Vai nyt on tullut lähtö Orelle! Jännittävää! Uskomatonta, että siellä on pian oma nyytti kainalossa!

Viikonloppu oli mahtavan aurinkoinen ja puuhaa riitti. Ihmettelinkin, miten energinen oloni on ollut! Synnytys tuntuu vielä niin kaukaiselle, eli Angstis kiilailee varmasti ohitse. :)

Lumpparille pidetään hurjasti peukkuja tässä kierrossa! Rosalle voimia hoitovastuuseen ja Angsterille onnittelut 5-vuotispäivän johdosta.

B.

Yhteistyössä