Ajatuksista odotukseen 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, siis en tunne yhtään mieheni exää. Tuskin ovat kovin katkeria ja lapsettomuudestakaan en tiedä. Joten se vaan tuli jostain tuohon uneen :D Nähtävästi itsekin huomasin siinä loppuvaiheessa, että tämähän on kuin jostain elokuvasta ja alitajunta päätti päästää pälkähästä.

Kaunis sunnuntai tulossa! Hitsi, kun olisi vielä niin toimelias, että jaksaisi lähteä aamukävelylle.

Villejä unia nähty täällä :). Mä näen joskus saman tyyppisiä unia kuin JB eli pettämisunia ja ahdistus valtaa mutkin vielä seuraavanakin päivänä. Sit mäe näen myös seikkailu-unia, missä mä pelastan jonkun ryhmän, mieheni, vanhempani, tms. Kerrankin oltiin Intiassa ja vein vanhempiani piiloon johonkin luolaan. Veitset vaan heiluin, kun meitä ajettiin takaa. Sellainen mielikuvitus mulla...

Rosa, voi että tollaiset riidat on ärsyttäviä. Onneksi miehesi kuitenkin tajusi lähteä mukaasi kirpparikierrokselle ja sai tilanteen rauhoitettua. Meillä oli kanssa paha riita perjantaina. Mies tunaroi huolimattomuuttaan olohuoneen huonekalujen kanssa ja arvatkaa vituttiko, kun se ei jaksanut miettiä tarpeeksi millä keinoin iso ruokapöytä saataisiin siirrettyä pois lattianhiojan tieltä, niin se vaan väkisin lähti työntämään sitä ahtaasta kohdasta ja tottakai seinästä tarttui maalia pöytään, joka ei ole edes oma. Sain aivan älyttömän raivarin -olin sanonut sille, että mitataan se pöytä ja mietitään vielä, niin ei. Jos naisilla on oma logiikkansa, niin niin on kyllä miehilläkin...arvatkaa tuliko pieni riita, kun menin haukkumaan miehen älykkyysosamäärää...

A & N 32+0

Jellybean, oliko tänään sun isällekertomispäivä? Tsemppiä!

Ps. täällä on alkuraskauden hormoonimyrskyt palanneet ja olen jälleen todella tunteellinen, kiukkuinen ja räjähdysherkkä...kivaa....

Morgon!

Angsteri taas aamuvirkkuilee. :) Me heräsimme viime yönä piippaukseen: uunin kello hälyytteli omia aikojaan. Pelästyin, että kyseessä on palohälytys. Vauvakin taisi säikähtää, aloitti melkoisen potkunyrkkeilyn.

Minäkin olen raskausaikana nähnyt jättämisunia, tosin exästäni. Unissa on läsnä vahva pelko, etten ehdi löytää uutta kumppania saatikka saamaan lapsia. Viime yönä synnytin vauvan, joka oli about kolmevuotias kauhukakara. Unessa ajattelin vain, että miten voin rakastaa tuollaista lasta. :O

Brogan, eihän tuo hb ole periaateessa matala, mutta minulla lähtöarvot olivat todella hyvät ja lasku on jatkunut rautakuurista huolimatta. Toivon hartaasti, että tuo nestemäinen rauta alkaa imeytyä.

Eilen saimme hankintoja edistymään: haimme tuon Doomoo-sitterin postista (ihana!), lisäksi ostimme itkuhälyttiminen ja Babybjörnin Active- rintarepun. Pitkän pohtimisen jälkeen päädyimme siis tuohon reppuun, miehen tuskin tulisi kanneltua liinassa. Vaikka noita reppuja kritisoidaan paljon, en usko, että vauva niissä niin kovin paljoa aikaa viettää. Ore, oletko hankkinut rintapumpun? Millaisen? Koko kapistus tuntuu pelottavalle, mutta on kai välttämätön. Mitäs sanoo Jellybean?

Nauttikaahan keväästä, ihanaa päivää!

B. 33+2

Ihanaa huomenta! heräsin tänään jo klo7 ja söin rauhassa aamupalan ja luin lehden ja nautin ihanasta aamuauringosta. nyt alankin olla taas ihan valmis nukkumaan ;)

kuinka pitkään voi nukkua vatsallaan? siis jos ei tunnu epämukavalta niin voiko kuitenkin vauva painautua jotenkin kasaan ja ahdistua?

me katseltiin eilen puuhamatto ja turvakaukalo autoon, tilataan ne sitten joskus kesällä.

aivan ihanaa keväistä päivää!

Jellybean; siis todella törkeää tuo mitä lehtimyyjä on mummollesi sanonut!! Tuollainen ei kyllä kuulu minkään firman ohjeistukseen vaan on ollut myyjän omaa epäeettisyyttä ja moraalikn puutetta. Hyh. Täällä vähän sama juttu, eli minun mummulle myös soitteli lehtimyyjät, mummu ei mitään tilannut, mutta ei kehdannut sanoa tylysti, että puhelu loppuu nyt tähän ja ne puhelut vaan kesti ja kesti. Sitten tätini pani jauhot suuhun sille soittelijalle :)

Mitä tänään ruuaksi?? Mä olen mainoksen uhri ja ajattelin kokeilla sitä "meksikolaista lihapataa" mitä ne mainostaa siinä Knorrin uus maustesörsseli -mainoksessa :) Eli riisin kanssa naudansuikaletta ja tomaattia ja paprikaa ja sit se hörsseli sekaan. Toivottavasti onnistuu.

Ihana päivä! Kävelin pitkän lenkin avantouimaan, vaikkei sitä tosiaankaan voi enää kutsua avantouinniksi. Mutta hyvää teki. Taisin ruskettuakin vähän. Oli muutenkin mukava weekend. Mies päivävuoroissa, joten piti viihdyttää itse itseäni. Eilen kuljin päämäärättömästi kaupungilla ja saatristolaismarkkinoilla, ja näin sen wannabe-ristinkantaja-Iken. Huvikseni seurailin häntä vartin verran, vaikka hän yritti olla incognitona 30 cm kaulukset pystyssä ja aukkarit silmillä. Lopulta kadotin hänet Stockan kosmetiikkaosaston Lancometiskin taakse. Hmm, Kiikko on enemmän Lancome-tyyppiä kuin se Uivelo...

Mä olen myös mainosten uhri ruuan suhteen. Tänään menen miestä töihin vastaan ja mennään syömään hodarit grillille. Yleensä inhoan grillisafkaa, puhumattakaan hodareista ja nakeista, mutta nyt tekee niin mieli.

Olen ihan kade Angsterin aamuvireydelle! Totta että noi riidat on ihan pepusta. Mutta minkäs teet kun mies on välillä niin pösilö ettei vaan pysty olemaan suuttumatta. Meilläkin on varmaan siksi ollut niin mukava viikonloppu, kun mies oli töissä ja ollaan vaan soiteltu:)

Ihan järkky Lumiksen uni! Kuulostaa kyllä raskaana olevan unelta. Sullahan on jännäilyt parin viikon sisällä; toivotaan parasta!

Ballerina, mäkin olen ollut täysin kantoliinan kannalla, mutta ajateltuani asiaa en usko että mies ikinä oppisi sitä sitomista yksinään, eli varmaan mekin päädytään rintareppuun.

JB, miten meni kertominen? Toivottavasti hyvin. Vai et kai vaan lusmuile poissa palstoilta jos et saanutkaan vielä kerrottua, itse sinä parhaiten tiedät miten toimia!

Laitoin oliiviöljyä hiuksiin ja annan vaikuttaa ennen pesua. Nyt huomaamattani haron hiuksia ja näppis on ihan öljyssä; suihkuun siis.

Huomenia mammornat! Ja taas on maanantai...

Miten teidän viikonloppu meni? Saitko JB kerrottua? Toivottavasti kaikki meni hyvin! Äläkä nyt vaan ahdistu näistä meidän kyselyistä! Se ei missään nimessä ole tarkoitus!
Meillä oli vähän tukala viikonloppu sen lattianhionnan takia. Jouduttiin lähtemään evakkoon, mutta tultiin aina yöksi kotiin nukkumaan. Eri tilassa oltiin, kun mistä oli hiottu ja lakattu, mutta aina kun kävi esim.keittiössä, niin joutui haistelemaan ihan kauheita lakkapöllyjä. Toivottavasti tuollaisesta lyhyt aikaisesta "imppauksesta" ei ole vauvalle haittaa, kävi kyllä mielessä, mutta en pystynyt välttelemään haittoja paremmin.

Sade, mä nukuin vatsallani noin raskausviikolle 17. Kun maha alkoi näkymän ja tuntumaan, niin automaattisesti mahallaan nukkuminen jäi. Neuvolasta sanottiin, kun pohdin asiaa, että niin kauan voi nukkua mahallaan, kunnes se itsestä tuntuu huonolta.

Mäkin olen rintarepun kannalla ja syy on juuri toi, että miten miehen on helpoin kanniskella Nukia. Jos me lähdetään yhdessä vaikka kaupungille, tms.niin haluan, että mies hoitaa kantamisen. Kantopussi voisi tuntua hänestä liian naiselliselta.

Mukavaa päivää kaikille! Ja Lumikukalle plussatuulia!!!

32+1

Gangsteri on taas ollut aamuvirkkuna :) En usko, että oot mitään haittaa tehny vauvalle "imppailemalla", kyllähän sitä törmää kaikenlaisiin aineisiin raskauden aikana.

Gallupluonteisesti.. Mitä pientä hätäpurtavaa pahoinvoivat on pitäny laukussaan mukana? Meinas iskeä paniikki äsken ku menin kahvihuoneeseen ja ekaa kertaa kahvin haju ällötti, maha murisi tyhjyyttään (vaikka söin kotona jo aamupalan ;) ja alko oksettaan.. Piti hoiperrella kanttiiniin hakemaan leipä ja helpotti. Työnlaatu sellanen, että pitää olla skarppina. Toivottavasti tää pahaolo ei nyt ala paheta.

Brogan 8+4 (omasta mielestä, se terkkaritäti ei kai huomioinu karkauspäivää...? Pitää viel tarkistaa.)

Huomenta! Ja mukavaa aurinkoista viikonalkua jälleen... Tästä se viikko taas lähtee. Paitsi että mulla tämä viikko täällä töissä tulee oleen aikas helv*tillinen, kun meijän 3 hengen tiimistä yksi on lomalla ja se yksi EDELEEN saikulla, joten minä täällä yksin hoitamassa näitä juttuja. Aaargh... Onneks ulkona on aivan ihana auringon paiste ja keväinen fiilis, niin jaksaa piristää joka tapauksessa.

Vai meinaa Broganillekin iskeä alkuraskauden ihanuudet... Mulla kulki töissä mukana pussi hedelmiä - lähinnä banaaneja, applesiineja ja viinirypälleitä. Ja tuolloin kun tuo heikotusolo alkoi täällä vaivata, oli pakko myös alkaa aamupalan syönti, vaikken ollut varmaan 5 vuoteen aamupalaa syönytkään, vaan päivän ensimmäinen ruoka oli lounas. Kun muistat vaan pitää verensokerit korkeella, niin kyllä sitä jaksaa. Karkki oli oikein loistava ja nopea olon parantaja, mut ei kai niin kovin järkevä vaihtoehto... mä tosin vedin ihan mitä vaan, mitä sain alas, kun vähän kaikki tuntu ällöttävän tuolloin...

Ja Angsterille... Älä turhaan stressaa niistä lakkakäryistä. Tuskin niin lyhyillä ajoilla, mitä niissä joudut viettään, ehtii olla minkäänlaista vaikutusta. Pääasia, ettet vaikka esim. nuku ko. tilassa, saati muuten ala viettämällä viettään aikaasi...

Mites Jellybeanin kertomiset meni?

Mutta nyt painun aamukahville ja sit alan repiin itseeni sataan eri hommaan... Työn iloa itse kullekin! Ja Orelle tietty mukavaa äippälomapäivää! Kyllä näillä ilmoilla kelpaa :) (voi kun oliskin jossain muualla kun täällä töissä nyt)

Amilda 14+0
(niin tai oikeestaan kans virallinen neuvolakorttiin merkatun mukaan 13+6, mutta siis tuo 14+0 tikutetun oviksen ja omien laskujen mukaan. Karkauspäivien laskuista ei hajua...)

Amilda, ihana kuulla että en ole ainoa joka on joutunut opettelemaan aamupalan syönnin. Tosin edelleen on korkeintaan yksi leipä, syön sitten tunnin päästä jatkoaamupalan. Mulle ei vaan aamuisin maistu mikään, vaikka pitäisi.

Angsteri, kiitos neuvosta. noin ajattelinkin että kai sen sitten itse huomaa kun ei enää tunnu hyvältä nukkua vatsallaan.

Mä pidin mukana omenanviipaleita ja suolakeksejä, niin ja tietty salmiakkia. Se helpotti aina hetkeksi.

Pe-su olo on ollut ihan uskomattoman hyvä =) mutta johtuu varmaan siitä kun tajusin että se mitä illlala syön vaikuttaa millainen olo on seuraavana päivänä. Yritän nyt siis iltaisin sitten ihan kunnolla mättää ruokaa ja riittävän suolaista niin on hyvä olo. Eilen meni tuo vähän mönkään ja nyt on sitten sellainen semihuono-olo..mutta eiköhän tää tästä kun vaan syö pikkuhiljaa ja menee sitten ulos kun kokouksilta ehtii.

rv9+3

Minäkään en oo koskaan tykännyt syödä aamupalaa, vaan ensimmäinen ateria on juurikin lounas :) Nyt on sitten tosiaan pakko ollut alkaa jotain mandariinia ja jugurttia vetämään aamulla.Tää mun pahoinvointi ei tod. oo missään mittakaavassa verrattuna Saden tai Saanan suhteeseen idon kanssa ja toivon että tilanne pysyykin tällaisena. Välillä tulee se kuvotus ja mennyt vielä ilman oksuja ohi. Nuo suolakeksit kuulostaa loistavalta idealta.

Tsemppiä Amildalle töihin, epistä kun alkuraskaus vielä tunnetusti väsyttää. Muista että saikkua voi aina hakea, onhan ne muutkin pois. Joo helppo sanoa, tiedän, jos homma seisoo..

Tervehdys täältäkin!Voih,tulisipa se aurinko tännekin.Täällä on ihan pilvistä ja lähes synkeää..
Mä olen aina syönyt aamupalan,en pysty aloittamaan aamua ilman sitä.Pahoinvointia tms ei ole vielä tullut.Eilen illalla oli vähä kuvottava olo ja mietin et onkohan tää nyt sitä.Ja ummetusta on kans vähän ollut.
Voi apua musta tuntuu et mun pomo aavistaa tän raskauden:)Se seuraa mua jotenkin silleen ja aamulla kahvitunnilla tiputin pikkulusikan maahan niin se oli heti et jaahas ristiäisiä tulossa:)Sepustin siihen sit vaan jotain..Varasin äsken varhaisultraan ajan,se on reilun kahden viikon päästä:)

minisun 4+5

No joo... Ei se apinanraivo työntekoon nyt ainakaan ihan vielä iskenyt. Yhen homman sain hoidettua pois tosta kasasta ja taas täällä ;) Kuinkahan sitä nyt motivois itsensä ihan vain työn pariin! Vinkkejä vastaanotetaan...

Juu, ei oo ollut helppoa mullekaan tuo aamupalan opettelu. Ei vaan heti herättyä maistu mikään!! Mä olen ratkaissut tuon aamupalan niin, etten syö aamupalaa vielä kotona, vaan otan töihin aamupalaleivän mukaan ja kun pääsen töihin ja kahlaan sähköpostit (& palstan kirjoitukset) läpi ja syön siinä ohella sit sen leivän. Siinä vaiheessa sen saan jo helposti uppoomaan...

Mulla on ollut tänä aamuna ihan järjetön vihlonta alavatsassa vasemmalla puolella. Hieman hirvittää. Toivottavasti ei tarkoita mitään vakavaa... Onko muilla ollut vastaavaa? Onko nää nyt vaan niitä kohdun kasvukipuja? Onneksi huomenna on se neuvolalääkäri, niin toivottavasti jälleen saa selvää kaikesta uudesta. Josko saisin kuulla ekaa kertaa ne sydänäänetkin viimein... Kertokaas te muut siinä jo käyneet, mitä muuta siihen ekaan lääkärikäyntiin kuuluu? Ainakin alatutkimus joo, mut mitä muuta? Entäs, otetaanko joka neuvolakäynnillä se virtsakoe, et tarviiko mun yrittää pidätellä ennen sinne menoa taas joku 4 tuntia... Vitsi kun ei vielä oikein tiedä näistä käytännön seikoista mitään. Tämä kun on vasta toinen kerta, kun sinne menen, eikä se muistaakseni muuta sanonut, kun että se alatutkimus tehtäis... Vitsi, kun ei muista!

Ja minisun; Nautihan vielä, kun ei niitä öklötyksia ja kuvotuksia ole tullut. Se aika onkin sit melko kamalaa.. Mulla se alkoi 6+ viikolla ja kesti n.9+0 viikolle, jonka jälkeen siis vain silloin tällöin iski...
Taitaa Sadekin olla jo voiton puolella noissa äklötysoloissa.. Siitä se alkaa pikkuhiljaa helpottaan ja kun muistaa tarpeeksi syödä, hetken päästä ei öklötys enää iskekään... (jos siis menee samoin kun mulla aikanaan)

Mutta nyt sinne töiden pariin (piiskatkaa nyt hyvänen aika mua jo...)

No täällä on toinen lusmu! Kun kuvottaa níin ei jaksa tehä töitä. Odotan ruokikseen ja sen jälkeen skarppaan ;)

Lääkärinneuvolassa vissiin se alatutkimus. Sitten mun käskettiin joka neuvolakerta alottaa käymällä viemässä se pissinäyte, eli pitää olla 4h pidätellyt. Varmaan loppuraskautta kohden se käy vaikeammaksi. Ilmeisesti painokin ja verenpaine tsekataan joka kerta. Nämä normit.. En usko, että lääkärillä on kovin aikaa alkaa sen kummallisemmin keskustelemaan. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.

Huomenta! Nukuin tänään ennätyspitkään melkein puoli yheksään!:)

Huh Lumis mikä uni:) Minä taas näin pesikseen liittyvää unta toissayönä. Olin vaan menossa pelaamaan, vähän jännitti lyödä, mutta se onnistu mahan kans ihan normaalisti... Eli ei muuta kun reeneihin ja kentälle:)

Ootteko muuten ajatellu, että mammalomalla leipoisitte tarjottavaa pakastimeen vieraita varten? Minä sain vinkin, että kannattaa leipoa tarjottavia, vauvan syntymän jälkeen tuskin on hetkeen intoa ja aikaa ja vieraita melko varmasti käy kylässä vauvaa kattomassa. Eli sitten vaan pakastimelle ja turha stressi pois! Alotin eilen, leivoin sellasia huippuja vaniljasilmäpullia, namsk:) Ja leipominen oli ite asiassa tosi kivaa, en oo pitkään aikaan leiponut pullaa.

Ballerina, rintapumppuasiaan: ostin sellasen ainun (meddela) käsikäyttöisen peruspumpun, maksoi n. 20€. En tiedä sitten miten toimii käytännössä. Kaveri jo lupas, että mikäli se ei toimi, niin saan siltä lainaan/voin ostaa sähköllä toimivan, se kuulemma ainakin sillä toimi tosi hyvin ja se oli kokeillu käsi- ja sähkökäyttöistä. Se ei ollu saanu sillä käsikäyttöisella oikein tulemaan mitään. Mutta toisella kaverilla taas on käsikäyttöinen ja se on ollu siihen ihan tyytyväinen.
Niitä äidinmaitopussejakin myydään (voi esim. pakastaa maitoa), mutta ovat sitte TOSI suolaisen hintaisia, normaalit minigrippipussit käy aivan hyvin samaan tarkoitukseen! Ihan vaan vinkkinä:)

Mutta taas se aurinko vaan paistaa, lähen tästä jatkamaan pihan haravoimista, alotin urakan eilen. Ajattelin, että kun saan aamun aikana pihan kuntoon, niin voin sitte loppupäivän lueskella ja testailla uutta aurinkotuolia:)

Mukavaa työviikon alkua kaikille!

O 36+0

(tuntuu vieläkin, että siihen laskettuunaikaan on niiiiiin pitkä aika, mutta eihän siihen oo kuin 4 vkoa...)

tosi hassua miten käytännöt eroaa. Siis mun ei tarvi pidätellä 4h ennen neuvolaan menoa, sanoi että tunti riittää jos juo pari kolme lasia ennen kun menee. ja sanoi että ei tarvi ikinä odotella ketään kun sinen menee, että voi mennä samantien vessaan ja antaa näytteen.

Amilda, kerro sitten huomenna mitä siellä neuvolalääkärissä oikeasti tehdään :)

Nopsaan lukaisin uudet viestit. Oltiin eilen miehen kavereilla ja puhe oli tulla ajoissa pois, mut eihän tuo taliaivo sitä ymmärrä et lapsenkin on päästävä joskus nukkumaan. Siitä sitten seurasi mykkäkoulua.. Todella kypsää.

Isä ei päässyt eilen käymään kun yksi koneista meni jotenkin rikki. Kävi sitten tänään. Kiitos kovasti tsemppauksista, mutta en voinut kertoa. Sillä oli vissiin todella huono päivä, kun se nälvi ihan kaikkea ja koko ajan. En ollut siivonnut, on sekaista, ei me mitään taloa voida ostaa kun en osaa pitää järjestyksessä, olen opettanut Irkun sylilapseksi, on minun vikani kun Irkku ei viihdy yksin lattialla ja myös se on minun vikani kun se ei nuku vaunuissa kunnolla vaan pitää käydä heiluttamassa koko ajan. Olin oikeasti jo itkun partaalla niin ei tehnyt ollenkaan mieli kertoa. Ihan sama vaikkei saisi ikinä selville, ärsyttää koko ukko.

Kantoreppu on varmaan kätevämpi ja mies mieluummin kantaa siinä. Mulla on vaan kantoliina. Rintapumppu oli minulle tietenkin korvaamaton apuväline, mutta otin senkin sairaalasta vuokralle ettei tarvinnut itse ostaa. On mulla kyllä Aventin käsipumppu, mutta se jäi melko vähälle käytölle kun sillä sairaalan lypsykoneella sai paremmin pumpattua.

Taas ei ole koko viikonloppuna ehtinyt muistamaan koko raskautta. Kyllä yhdelle ystävälle kerroin ja siinä sitten hehkuteltiin, mut muuten ollaan oltu menossa ja Irkku pitää kiireisenä niin raskaus on vähän unohtunut.

Taitaa olla rv 14+4

Ore, mä oon ainakin ajatellut leipoa ja tehdä ruokaakin pakkaseen niin ei tarvi sitten ekana viikkona kotona huolehtia kokkaamisista, voi vaan ottaa valmiin annoksen ja lämmittää.

joo mutta nyt taas töitten pariin ja kohta syömään.

Kyllä siihen virtsanäytteeseen noin 2 tunnin pidätys riittää,parempi se on mitä pidempään se on ollut rakossa mutta kyllä toi pari tuntia riittää..
Aika hyvä idea leipoa etukäteen pakastimeen!:)

Amilda, kyllä se pissanäyte otetaan joka kerta neuvolassa! Eli juo paljon:) Mutta riittää kun saat edes jotain kupin pohjalle, eli ei mitään paniikkia sen suhteen:)

Ja mitähän siellä ekalla lääkärikäynnilla olikaan, no se sisätutkimus juu ja meille se lääkäri tais jonkun verran jutella jotain parisuhteesta (mies oli mukana) ja sitten jotain sellasta yleistä asiaa raskaudesta. Ja lääkäriltä voi sitte kysellä, jos on jotain mielessä, kannattaa ehkä miettiä jo kysymyksiä valmiiks, jos on jotain mikä mietityttää. Mutta ei se mikään pitkä visiitti kyllä oo!

Ja luulen Amilda, että ne alavatsavihlaisut on just sitä kohdunkiinnikkeiden venymistä, mullakin tuntu vihlaisuja sillon alussa jonkun verran, joskus piti lopettaa lenkki kesken, kun sattu niin lujaa. Mutta kannattaa varmasti huomenna kuitenkin mainita asiasta, kun kerran lääkäriin ja neuvolaan ootte menossa! Ja työniloa;)

Yhteistyössä